Daj znać jak będzie lepiej, grałem na PS4 i odpuściłem z tych samych powodów, gra zrobiła się koszmarnie nudna i powtarzalna, a sama walka na najwyższym to slasher w którym bije się gąbki i nie wymaga skilla tylko cierpliwości.
Za mną już 13 godzin grania. Zmian raczej nie uświadczyłem. Cały czas ten sam schemat: korytarz, walka, korytarz, zagadka przestrzenna, walka, zagadka, korytarz, walka... W lokacji, która pełni rolę "punktu wypadowego" do różnych światów, jest nieco więcej swobody, ale większość zadań załatwiłem tam bardzo szybko.
To, owszem, wizualna uczta. Lokacje i przeciwnicy robią wrażenie. Ale gdy idzie o rozgrywkę... nic specjalnego. Brakuje tego, co nazywamy "imersją". Wszędzie niewidzialne ściany i skrypty, brak swobody ruchu. Gracz często blokowany jest na różne sposoby (razem z kamerą). Cały czas ma się poczucie "growości" i "sztuczności" świata. Trudno się zaangażować emocjonalnie. To rzeczywiście dosyć prosty slasher w bardzo efektownej oprawie.
Spodziewałem się, rzecz jasna, zwykłej rąbanki z fajerwerkami, ale i tak jestem na razie troszkę zawiedziony. Bo liczyłem chociaż na dobrą fabułę. A do tej pory nic ciekawego na ekranie się nie wydarzyło. Nawet niektóre dialogi (zwłaszcza z krasnoludami) brzmią fatalnie. Walczę jednak nadal z potworami, bo wrażenia estetyczne są przedniej jakości. Na tle GoW inna produkcja Sony, czyli HZD, to fabularna petarda.
Ocena po 13 godzinach: 7-8/10. Na pewno nie GOTY.
Opinie czy też jak niektórzy to nazywają recenzje na steam gdy ktoś pograł godzinę lub dwie w produkcji której przejście fabuły zajmuje około 20-25 godzin. Nie rozumiem po co oceniać gdy ledwo się z samouczka wyszło (jeśli taki w grze występuje).
Gra wygląda świetnie, działa świetnie. Brawo za konwersję.
Gorzej z rozgrywką i ze sterowaniem. Milion kombinacji klawiszy, żeby wykonać różne ataki. Palce sobie można połamać. I chyba trzeba sobie w tabeli z Excela wszystko uporządkować i powiesić obok monitora, żeby zapamiętać. ;)
Atak obszarowy czy mroźny: najpierw szał (2 klawisze równocześnie), a potem znowu kombinacja dwóch klawiszy. Inny rodzaj ataku: naciśnij 3 razy PPM, a potem LPM. Itd. Itp. A tego jest mnóstwo. Jeśli użycie jakiegoś ataku w ferworze walki wymaga zapamiętania wielu różnych kombinacji 4 klawiszy, to coś jest nie tak. Ale może innym tego rodzaju zabawy pamięciowe nie przeszkadzają. Podejrzewam, że wkrótce zmniejszę z tego powodu poziom trudności.
Szkoda tylko, że po kilku godzinach rozgrywka nie zaskakuje, a eksploracja ogranicza się do przeszukania kilku odnóg (korytarzy) wokół areny z przeciwnikami. Choć niektóre zagadki przestrzenne są całkiem udane. Wciąż mam nadzieję, że dalej będzie lepiej, a fabuła mnie oczaruje; w końcu to gra roku.
Na PS4 Pro jedyne, co mi przeszkadzało w grze, po pierwsze to 30+ klatek, czyli raz pełne 60 a innym razem duże spadki i to było widać gołym okiem, jak gra momentami potrafiła klatkować. Już lepiej było ustawić na stałe 30. Drugie co przeszkadzało, to wycie samej konsoli podczas gry. Zamierzam kupić drugi raz na PC, bo gra mi się bardzo spodobała ale nie za 219 zł. Poczekam na promocje, bo Sony regularnie przecenia swoje hity na Steamie i EGS. Aczkolwiek osobiście uważam, ze cena 219 zł za prawie 3 letnią już grę z PS4, to trochę za dużo.
Może ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym fullscreenem? Gram na bezramkowym i nie widzę ani nie odczuwam różnic pomiędzy tym trybem a pełnoekranowym.
Stare części jednak lepsze i bardziej angażujące i mające więcej momentów które się pamięta jeszcze długo po odłożeniu pada.
....
spoiler start
a pamiętacie moment gdy musieliśmy przywiązać nagą kobietę do dźwigni by otworzyć przejście?
spoiler stop
Genialna gra z genialną fabułą to nie ma się co dziwić, że tak dobrze oceniana. Panie Sony, dawać mnie ten Ragnarok.
Niektórzy w swoim dzikim zapale co do edycji tej gry w wersji pc i brakiem obiektywizmu biją rekordy głupoty.
Wczoraj wypowiedź:
"Dla mnie nie jest starociem. Jako, że gram głównie na PC to gra ma premierę 14.01.2022, a kto zagrał wcześniej to jego osobista sprawa."
Dzisiaj:
Kolejny policzek dla Sony, że trzeba szybciej wydawać exy na PC.
Zdecyduj się czy przeszkadza ci, czy nie przeszkadza czas jaki upływa od premiery na inną platformę do gry niż docelowa.
Bo wczoraj jak hiena broniąca padliny twierdziłeś co innego. Przecież 4 letnia gra to dla ciebie z powodu konwersji na inny sprzęt zupełnie nowa gra. A dzisiaj szybciej wydawajta bo tamto już stare? W świetle tego co napisałeś wcześniej nie powinno mieć dla ciebie znaczenia kiedy ukaże się port. Nawet jak za 20 lat. w związku z tym że dopiero jak będzie na pc na którym tylko grasz to będzie nowość. To spokojnie czekaj nawet 30 lat na następne eksy. Nie powinno ci to robić różnicy. Przecież według ciebie na twoim pc to będzie nowość xD. Jak zwykle sensu i konsekwencji w twoich wypowiedziach brak. xD
Wszyscy krzyczą, że taki świetny port ale wydajność jest bardzo słaba jak na grę z 2018 roku. GTX 1060 na konsolowych a więc PCtowych średnich ustawieniach nie trzyma 60 FPSów. To jest bardzo słaby wynik.
A mi nie działa. Wywala jakieś VCRUNTIME140_1.DLL dla GoW.exe. Próbowałem różnych rzeczy i nic.
65 tys obecnie .GoW >HzD
Bloodborne - ciezko i boli nie mam na to czasu, za mało filmowe
Demons Souls - ciezko i boli nie mam na to czasu, za mało filmowe
GoW - za łatwo, samograj, zbyt liniowe
TLoU - za łatwo, samograj, zbyt liniowe
DG - otwarty swiat do dupy, tylko kropeczki meczarnia
HZD - otwarty swiat do dupy, tylko kropeczki meczarnia
GoT - pol otwarty swiat, klaustrofobia, dziwny miks sekiro i gowa
Sack Boy - kto gra w platformowki, serio
Dreams - jakis edytor znowu to samo
Kena - jakies indie gdzie sa filmowe produkcje
Detroit - film interaktywny
Death Stranding - jakis fedex ino łazisz
Ratchet and Clank - to dla dzieci
Gran Turismo - za mało arcadowe, za mało sim komu to potrzebne
Spider-many - kogo w ogole interesuje marvel, ja nie mam czasu bujac sie tydzien codziennie po pracy jak szympans
Persona - 300godzin japonszczyzny, porzygac sie idzie
Jakiś horror jeszcze był co wygladal jak podróba TWD
Podsumowujac wszystkie exy $ony sa na to samo kopyto i nadaja sie tylko do gamepassa ew. Na steam po 20-30zl albo za free na epicu. Ja osobiście i tak nie zagram bo na mojej bestii to w ogóle nie działa, skopany port a na leciwej konsoli to niby w więcej niż 10fps chodzi xddd. Prawda boli, dupy soniarzom penkajom.
Kupujcie krypto i modujcie skyrim.
#pcmr
Spec: intel cebulon, gtx 3, 7mb ram
Steam id: analny-doominator
Epic: kutasodupanPL
Discord(nitro): bezimieNNy69
Grę przeszedłem prawie 3 lata temu na premierę i gralo mi sie rewelacyjnie - nawet zona czasem mi towarzyszyla. Szczegolnie zapadla mi w pamieci lokacja "Wybrzeze dziewieciu wraz z wezem swiata". Odkrywanie nowych obszarów i skarbow wraz z opadaniem wody bylo przemiodne!
https://www.gry-online.pl/poradniki/god-of-war/&PART=58
Przetestowałem grę przez pierwsze 2,5 godziny rozgrywki na laptopie z GTX 1650 oraz R7 3750H i gra działa na ustawieniach domyślnych idealnie. Do tego wygląda bardzo dobrze (chyba tak jak na PS4). Osobiście nie mogę narzekać bo spodziewałem się gorszej wydajności. Zobaczę jak będzie później.
Wielka szkoda że wcześniejsze części wciąż poza PC. Tak czy inaczej dobry news i raczej widoczna oznaka śmierci polityki konsolowych exclusiwów. Dać Spider-mana i poprzednie Gody i jestem w pełni zadowolony chociaż nie mam co do tego wielkiej nadziei w najbliższym czasie.
W fullhd gra nie prezentuje się zbyt dobrze, pełno artefaktów na roślinach. Jakieś słabe AA jest w tej grze, nawet nie dali możliwości wyboru. Do tego brak fullscreena przez co nie można zwiększyć rozdzielczości wyższej od natywnej. Trzeba czekać na patche.
powie ktoś jaki se przypisać najlepiej klawisz do celowania zamiast tego kontrola który jest nie poręczny
Sorry ale co do jakości portu to niech się wypowiedźą ludzie którzy się znają jak np Digital Foundry a nie "znawcy" z komentarzy
płaczki i malkontenci i tak będą mówić swoje, ale port wyszedł ok, jak ktoś ma kiepski config albo bottle neck w postaci mocnego GPU i słabego/oszczędnego cpu to nie ma się co dziwić, żę klatkuje...
Cały świat zgodnie " rewelacyjny port najlepszej gry all the time " a tu znowu coś nie pasi. Może porą jednak dbac o komputer i coś tam zmienić na nowszego.
Zasłużenie ;)
Optymalizacja jest generalnie dobra, chociaż zdarzają się skoki wydajności.
Nadal absolutnie nie przeszkadza to w czerpaniu radochy z gry.
Dobra nocka za mną i 9h na liczniku.
Przecież to samograj, a pecetowa szlachta w takie gry nie gra.
Tylko GOTHIC NA MODACH!
Większość tych recenzji to "Produkt otrzymany bezpłatnie/od wydawcy" :D
Ten "Genialny port" , jest tak genialny że nawet podstawy leżą i kwiczą, więc:
- Brak FULLSCREENa
- Brak FOV
- Tylko DX11...
- ...Przez to mi.n wykorzystanie GPU skacze na trampolinie jak kl./s
- Myszka emuluje prawą gałkę od analoga
- Pojawiające się klawisze z PS pomimo używania K&M czy pada od Xboxa
- Większość opcji graficznych nie zmienia wydajności
- Ram Leak (pomimo że Day1 patch to miał naprawić)
- Problem z jasnością podczas używania HDR (pomimo że Day1 patch to miał naprawić)
- Słaba implementacja DLSS
Mogę wymieniać dalej ;)
Swoją drogą FF7R działa u mnie lepiej, a Days Gone i Death Stranding to są genialne porty, na pewno nie jest nim God of War, już lepiej wypadał i działał na premierę Horizon Zero Dawn na PC który nie jest korytarzową gierką
Nigdy nie kupił bym po Polskiej cenie bo to ździerstwo w biały dzień.