Bo Gothic jest popularny na dość niewielkim obszarze, od Niemiec i Austrii przez Europę środkową po Rosję. Poza tym regionem mało kto zna tą serię.
W sumie nie wiedzą co stracili, bo choć daleko mi do fanatyków Gothica widzących w nich najlepsze gry w historii tak uważam, że pomimo swoich wad to były naprawdę dobre gry, które pewne aspekty realizowały pierwszorzędnie (muzyka, klimat, projekt świata, progres od zera do bohatera) i wyróżniały się tutaj na tle konkurencji.
Moze gamedev zrozumie, ze takich gier chca dorosli gracze, a nie samych kolorowych guan pisanych dla dzieci i młodzieży i to tej mniej inteligentnej.
W 5 dni zrobić 100k to nie jest źle. No i pewnie dużo Rosjan czeka na przetlumaczenie na cyrlice.
Reddit to nie jest raczej dobre porównanie, fani Gothica w większości najpewniej siedza jeszcze na starych forach i stronach. sam fakt że na Reddicie jest marne 10 tyś a pobrań Kronik jest ponad 100 tyś to potwierdza.
W szczytowym momencie moda uruchomiło ponad 9 tysięcy osób jednocześnie, co jest naprawdę imponującym wynikiem, biorąc pod uwagę, że mówimy o fanowskim projekcie.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/kroniki-myrtany-pobrane-juz-ponad-100-tys-razy-tworcy-dziekuja-ni/z320f92
Na samym tylko Steamie, trzeba tutaj dodać, ponieważ nie wiemy ile osób bawi się moda poza tą platformą, a można się spodziewać że jest to spora część graczy, którzy mają wydania płytowe sprzed lat i nie kupowali specjalnie drugi raz gry na Steamie. A jest jeszcze platforma GOG z którego też nie mamy danych na temat ilości graczy.
Heh, samo to, że twórcy którzy sami opłacili servery na pobieranie moda ze swojej, wyłączyli go chyba po dniu, bo już w tym momencie pobierający przekroczyli założoną przez nich ilość pobrań, i wrzucili go na zewnętrzne servery takie jak ModDB. To tylko świadczy o skali tego projektu.
Mod jest świetny. Nie sądziłem że da się poczuć to samo, co 17 lat temu gdy pierwszy raz odpalałem gothica. Do tego modyfikacja jest baaardzo długa - nie skończyłem II rozdziału a przegrane mam 42h. Zachęcam do wsparcia twórców przez Paypala bo zasługują jak mało kto
Wciągnęło mnie bardziej i to z miejsca jak wszystkie te nowości które sprawdzam, więc nie wiem jak to świadczy o nowych grach. Ach ta magia Gothica.
Ten mod jest najlepszą grą w którą grałem w ostatnich latach - popularność w pełni zasłużona. Kroniki są wręcz lepsze od oryginału, jestem pod ogromnym wrażeniem tego moda. Mistrzostwo!
świetny mod, w zasadzie to jak nowa gra, nowy świat, nowa fabuła, świetne dialogi i bardzo dobry dubbing pl, super
Autorzy Kronik to utalentowani i pracowici ludzie, a przez te cztery lata nabrali też ogromnego doświadczenia. Szkoda zmarnować taki potencjał. Team SureAI po Enderal zabrał się za komercyjny projekt. Wiem ! Zjednoczone siły moderskie; polsko-niemiecko-rosyjskie stworzą razem Gothic 3 Historia Prawdziwa !
Make mod not war !
To co jest naprawdę dobre zasługuje na uznanie szczególnie, jeśli powstawało przez tyle lat z dbałością o wszystko za co gracze docenili oryginał.
Jeden z lepszych modów w jakiekolwiek grałem. Jakby był angielski dubbing wynik byłby kilkukrotnie większy.
Ten mod zasługuje w całości by nie nazywać go modem czy dodatkiem a Gothic Remake - to najlepsze, najbardziej sprawiedliwe określenie.
W pełni na to zasłużony.
Porównanie to do Hollow Knight jest nie na miejscu, bo to są dwie różne gatunki. Hollow Knight jest połączenie gatunek Dark Souls i metroidvania, więc ma więcej zwolenników.
Klasyczny RPG to jednak mniej popularny gatunek niż fani akcji, strzelanki lub platformówki. No, fani Gothic nie robili reklamy na takiej skali co CD-Projekt i Wiedźmin 3. Więc takie wyniki dla Kroniki Myrtany w ciągu 5 dni to dla mnie miłe widoki. Tym bardziej, że piszemy o tylko fanowski mod do Gothic, a nie oficjalna, wysokobudżetowa gra.
Lepszy gothic dla 100 000 niż jakiś amerykański badziew dla milionów tępakow z usa i uk.
Jak na niszową markę popularną jedynie w niewielkiej części świata 100 tys. graczy w 5 dni od debiutu to jest fantastyczny wynik. Wiedziałem, że Kroniki mają ogromny potencjał, ale nie spodziewałem się aż tak dobrego wyniku.
Ja sam swojej cegiełki jeszcze nie dołożyłem, bo jestem w trakcie ogrywania innego moda, którego zacząłem jeszcze przed premierą Kronik, ale jest to mod średniej długości, więc to kwestia kilku dni. Będzie w sam raz na święta :D
Szczerze to spodziewałem się, że największych fanów Gothic jest znacznie, znacznie więcej niż 100 000 na całym świecie. Conajmniej z milion, może? Oni przeważnie są tacy bardzo wokalni i głośni...
Opinia z dupy, gra jest dostępna jak na razie tylko w dwóch wersjach językowych.
Grałbyś w fanowską modyfikację gry która jest tylko po niemiecku lub rosyjsku?
Kroniki Myrtany są świetne. Klimat pierwowzoru zachowany perfekcyjnie, do tego kilka nowych nieinwazyjnych pomysłów, świetny projekt świata. Dla mnie to w zasadzie kolejna część Gothica. Gothic Noc Kruka 2.5 jak to ktoś określił.
Ta gra podobała mi się od samego początku, aczkolwiek pierwszy rozdział z wędrowaniem po Silbach umiarkowanie 'chwycił'. Ale po dotarciu do Archolos... Sztos. Piękne, wielkie, żyjące miasto. Robi wrażenie i jest co robić. Oryginalne Khorinis jakieś takie małe i bidne się teraz wydaje :P
A ja nie jestem w stanie uruchomić Gothica na Steam czy na GoG :(
odpalam grę widzę menu klikam nowa gra i wywala do pulpitu... nic i nikt nie jest mi wstanie powiedzieć co robie nie tak. Mam ten cały pakiet i pozostałe elementy a mimo to nic nie działa
od kilku lat w nic nie grałem aż do tego czasu kiedy wyszły kroniki myrtany.
w końcu gra godna uwagi i czasu, na inne gry nie chce go marnować. Dzieki wielkie za tą grę. najwyższy czas odkurzyć kompa :)
Dopiero pobieram, ale widze, że w 5 dni zdążyli 5 łatek wypuścić ;D Nie wiem co tam poprawiają ale myśl o CDP nasuwa się sama.;)
Pobrałem z ciekawości, choć aż tak bardzo mi się nie chciało w to grać i tak już 30 godzina rozgrywki leci xD
A dla mnie niestety rozczarowanie. 15 h na liczniku, gra naprawdę wciągnęła, ale czuję się oszukany. Bohatera ładowałem całego w manę i naukę kręgów z zamysłem, że dołączę do klasztoru, o którym mowa zaraz na początku. Riordan w wiosce nawet sugeruje taki wybór. Cóż, klasztor jest, ale zamknięty. W środku są NPCe, ale bez opcji dialogowych.... runy jakie są do zdobycia to jakieś gówno rozrzucone po mapie. Gołym okiem widać, że nie dokończyli moda i "usunęli" klasztor. Szkoda, bo mam 16 lvl i niegrywalną postać. Mogli o tym wspomnieć na początku gry.
I bardzo dobrze, niech modyfikacja rośnie w siłę. Niech zagra cały świat i pokaże wszystkim jak wyglądają najlepsze gry na świecie.
To jest zabugowane gorzej niż Cyberpunk.
1Gosc mi mówi, żebym wzial tylko jedno drewno, biore 2 - zabija mnie na smierc.
2. bije wilka, podchodzi mysliwy, zabijam wilka, mysliwy we mnie wali - chyba za to ze sprzatnalem mu wilka - i zabija mnie na smierc.
Nie chce mi sie juz meczyc z tym, co 5 minut trzeba zapisywac gre bo nie wiadomo czy sie cos nie zbuguje. Przez tego mysliwego teraz musze godzine nadrabiac. No i co to ma byc, co to za chory pomysl żeby po nieporozumieniach npc od razu zabijali a nie tylko pobili i okradli. Tu jest taki Meksyk czy Brazylia, kose pod żebro wyrwiesz na każdym rogu, już lepiej i bezpieczniej było w kolonii karnej niż na tym wierzącym Archolos. Mapy też przesadnie popodnoszone i zakręcone, wszedzie tylko górki, pagurki, ścieżki wężykiem, brakuje jakichs wiekszych pól które byłyby dobra odmiana i orientacja w terenie. Na razie jakoś mnie nie porwała też fabuła i bohaterowie, ot jesteśmy jakimś młodym leszczem, a NPCow nie ma za co nawet pamiętać, wiekszosc jest bez wyrazu, jakies banały tylko gadają, nie pomaga nawet dubbing.
Szczerze to spodziewałem się, że największych fanów Gothic jest znacznie, znacznie więcej niż 100 000 na całym świecie. Conajmniej z milion, może? Oni przeważnie są tacy bardzo wokalni i głośni...
Dzisiaj taki Hollow Knight (indie platformer/metroidvania z 2017) ma ponad 5 mln nabywców, subreddit 286K. Dla porównania subreddit fanów Gothic... 9.8K. Hm...
Niemniej nie umniejszam tu nikomu (jestem po prostu zaskoczony) i cieszę się, że twórcy i gracze cieszą się takim sukcesem.