Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość God of War na PC - wymagania sprzętowe, szczegóły techniczne i nowy zwiastun

08.12.2021 18:51
rafq4
2
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
rafq4
169
Shadow in the darkness

Jak ktoś na pececiaku będzie w to grał pierwszy raz, to zazdroszczę tej przygody :) Ja przez kilka dni nie odrywałem się od konsoli. Jedna z najlepszych gier w jakie grałem :)

08.12.2021 19:35
6
1
odpowiedz
A_wildwolf_A
221
Senator

wow, wymagania jakby w tle miała chodzić emulowana gra a na wierzch miała być nakładka graficzna.

08.12.2021 21:47
14
1
odpowiedz
toyminator
81
Senator

Dla mnie ustawienia Ultra, to załączenie dosłownie wszystkiego. Włosy, kozy w nosie, symulacja obierania kartofli itp. Wystarczy wyłączyć parę opcji, i nagle przybywa masa klatek. Pamiętam jak w jakiejś grze, wyłączyłem jedną opcję. Która i tak nie robiła zbytniej różnicy, i była mi zbędna. 20 klatek więcej. Jest sporo opcji graficznych, które niespecjalnie są widoczne, i można bez nich żyć, a zabierają mnóstwo klatek. Dla mnie w nowych grach, to Ray Tracing. Niby ładnie, ale po co? Odbicia były zawsze. No ale nie takie. Wow. Jak dorwę kartę, która będzie radziła sobie z RT, to i tak pewnie będę to wyłączał. Chyba że do tego czasu, ni ebędzie to tak zjadało pamięci.

08.12.2021 18:57
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Jenot
74
Pretorianin

"Santa Monica Studios zadbało o wsparcie dla kontrolerów DualShock 4, DualSense oraz wielu innych"
Santa Monica Studio nic nie zadbało bo nic nie ma do wersji pecetowej, podobnie jak inni wewnętrzni developerzy Sony w przypadku innych gier dostępnych na PC, portem na PC zajmują się zewnętrzne ekipy, wewnętrzne studia skupiają się na Playstation tworząc nowe gry.

08.12.2021 19:46
7
odpowiedz
zanonimizowany441993
63
Konsul

Nie kierujcie się takimi wymaganiami. Często jest tak, że niektóre opcje graficzne ustawione na ultra są bardzo "fpsożerne". Myślę, że na karcie pokroju 1060/1070, po optymalizacji graficznejw ustawieniach, spokojnie osiągnie się 60 klatek.

post wyedytowany przez zanonimizowany441993 2021-12-08 19:47:07
08.12.2021 20:18
sakkra
😜
8
odpowiedz
1 odpowiedź
sakkra
67
Generał

I to jest For the players gdy wydaje się swoje największe hity na platformę największego konkurenta czyli m$ a nie dusi się tych swoich kilka gier i jeszcze podkupuje studia, żeby potem nie wydawać gier na inne platformy a potem nas konferencjach pieprzyć bzdury, że się jest przeciwko exom :P

08.12.2021 21:34
13
odpowiedz
zanonimizowany1358969
9
Chorąży

No w końcu będzie można zagrać w normalnej jakości!

08.12.2021 22:34
16
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Kolejny do pupy port wykonany przez zewnętrzną pseudo firmę z szajsowatym dorobkiem, bo oczywiście Sony i
Santa Monica Studio mają wywalone jajka na to.

09.12.2021 10:53
20
odpowiedz
zanonimizowany1214260
72
Pretorianin

Mnie tylko interesuje czy wsparcie ultrawide będzie

09.12.2021 11:55
marcing805
👍
21
odpowiedz
1 odpowiedź
marcing805
193
PC MASTER RACE

Grałem na PS4 i zagram drugi raz na PC. Choćby dla ciszy, bo SonyPro tak wyło przy tej grze, że bałem się, że mi odfrunie przez okno. Poza tym, to świetna przygodowa gra, przywodząca na myśl dawne hiciory z czasów PS2 z ogromna ilością sekretów i wyzwań. Wymagania spore ale i tak byłem zaskoczony, jak to wyglada i działa na tabletowym CPU z konsoli.

09.12.2021 15:48
22
odpowiedz
Skrzetusky
33
Chorąży

Ciekawe czy będzie na premierę w Game Pass ;)

09.12.2021 16:01
23
odpowiedz
Patryhinio
122
Konsul

rok po premierze ograne dobra gra niech sie cieszą teraz inni ale żeby ta gra była jakaś wybitna to nie

post wyedytowany przez Patryhinio 2021-12-09 16:02:42
10.12.2021 10:42
24
odpowiedz
Hellvaderous
11
Centurion

Taniej kupić konsole z tv i gra niż spełniać wymagania xd

08.12.2021 18:46
sasuke284
1
sasuke284
87
Fleshless

jeszcze trójkę i wstąpienie mogliby dać na pc

08.12.2021 20:22
mirko81
😉
10
odpowiedz
mirko81
70
Slow Gaming

Nie wiem czy sledzicie na początku gry jak klatki Wam pracują.
"Osiągnięcie" jak to piszesz 60 fps na PC to w zasadzie klęska bo wystarczy kilka krzaków więcej i masz spadek poniżej 40.
Żeby pisać o 60 fps to GPU musi pracować najczęściej w zakresie 60-100.
Np starałem sie i utrzymać w Exodus te standardowe 60 fps - by to uzyskać chwilami wchodziło ponad 110 fps.

Czy 60 fps to praca 20-70 , 40-80 czy 60-120?
Testy powinny podawać zakresy najczęstsze, na to warto patrzeć na testach kart z youtube po premierze.

Już tu macie dowód na lipe wymagań: 6600k i 4770k to ta sama moc w grach. Moc wątków tego drugiego to ewenement w grach, wątpię by tu mialy znaczenie.
A rozróżnia się te procki tu o 100% (łącząc z innymi grafami) !

post wyedytowany przez mirko81 2021-12-08 20:23:58
08.12.2021 21:13
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lookinowt
45
Generał

Wszystko fajnie tylko gra na konsoli do kupienia za 50 zł a na pc 200

09.12.2021 00:28
19
odpowiedz
Ok's
34
Chorąży

To się wszystko rozbija o podprocesy i różne detale, które można sobie ustawić. Przykład - RDR 2 na "high" chodzi na moim 2070 w 40-50 fps, ale wystarczy wyłączyć kilka najbardziej pamięciożernych pierdół (gęstość mgły, odbicia lustrzane w wodzie, itp.), pogrzebać w ustawieniach i robi się ponad 70. Na YT jest mnóstwo poradników, jak to zrobić.

08.12.2021 19:31
Krothul
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Krothul
65
Generał

1080p i 60 klatek mocno zawyżone wymagania to gra z małym otwartym światem z korytarzowymi przejściami pomiędzy hubami. A grafika niewiele lepsza niż w takim SotTR.
Poza tym to podoba mi się opcja oryginalne ustawienia, szkoda że wszystkie gry tego nie mają.

post wyedytowany przez Krothul 2021-12-08 19:35:47
08.12.2021 22:15
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

wiedzmin
Piszę o PS4 fat (nie x2 wydajniejszą Pro) ze jest ok x3 slabsza od GF 1060.
Ogrywalem GOW na PS4 Fat i wygladal dobrze, nie wierzę, ze takiej grafiki GF1060/RX580 nie uciegnelyby w 60 fps.
To jest kulawy port, po najmniejszej lini oporu, pewnie ludzi z tymi kartami graficznym game developerzy już olewają, a to błąd gdyz dzisiaj nie da sie nie przeplacajac kupic lepszych w rozsądnej cenie i od roku specyfikacja pecetow u graczy jest zabetonowana.
Sam chcielm kupic w 2020 geforce 3060 i d.pa, nawet w sklepie sie nie pojawila, a jak wrocila to zamiast 1400 zl to kosztowala ponad 3000 zl.
Siedze wiec na RX580 i to karta porownywalna x GPU z XOX, ktory jest 30% wydajniejszy od PS4 pro, a PS4 pro mialo x2 GPU od PS4 Fat.
Wiec moje x3 wydajniejsze praktycznie sie zgadza.

08.12.2021 23:25
😂
18
odpowiedz
misquamaqus
48
Pretorianin

WIdać, że wymagania do grania w 4K to jakaś brednia wyssana z palca. Skoro do do ultra w 1080p i 1440p wystarczy stary procesor 4/8, to tym bardziej będzie on wystarczał do 4k, gdzie główną rolę odgrywa karta. Ale wiadomo - musieli wrzucić jakiegoś i9 9900K żeby lepiej wyglądało.

08.12.2021 18:57
3
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1361555
2
Konsul

Z roku na rok każda nowa gra AAA wymaga najmocniejsze karty graficznej jeżeli chcemy zagrać na Ultra ale po ogólnej jakości grafiki nie widać tego i nic nie usprawiedliwia aby wymagania tak rosły gdyż na przykładzie np. tego GOW który wcale nie wygląda lepiej niż Wiedźmin 3 na Ultra z 2015 roku, a dodatkowo Wiedźmin to gra z pełnym otwarty światem który wymagał dużo słabsze karty graficznej niż obecny RTX 3080 przynajmniej na papierze bo moja teoria jest taka, że te karty graficzne to są cały czas takie same i tylko zmieniają cyferki, a obecne wymagania gier to sztuczny twór.

Dlatego Nvidia aby usprawiedliwić takie wysokie wymagania tworzy wałki za które płaci twórcom gier typu PhysX, HairWorks, Ray Tracing i coś tam jeszcze w poprzednich latach było. Oczywiście jest to tylko i wyłącznie robota twórców danej gry czyli większa dbałość o detale i bajery których zazwyczaj się nie robi bo to tylko dodatkowe koszta i marnowanie czasu ale jak Nvidia zapłaci no to można nad tym popracować, a później nazwać to sloganem RT Nvidia bo ktoś zrobił bardziej dopracowane szyby z efektem odbić.

post wyedytowany przez zanonimizowany1361555 2021-12-08 18:59:06
08.12.2021 20:19
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Kulawa optymalizacja, GF 1060 jest ok 3x wydajniejszy od GPU siedzącego w PS4 fat, a procesor jest jeszcze wydajniejszy.
Nie przyłożono się do optymalizacji skoro tyle zasobów zmarnowali i nawet 60 fps w 1080p nie będzie na tyle x mocniejszym sprzęcie.

Niby nic nowego (na PC może tylko Blizzard kiedyś optymalizował swoje gry), ale warte wykazania, że to jednak partacka robota.

08.12.2021 21:04
prekor
11
odpowiedz
8 odpowiedzi
prekor
136
Generał

A i tak uważam tą politykę dzielenia exmi z PC za bardzo zlą . Fani Playstion nic na tym nie zyskują , a przy zakupie PS5 odpada argument w postaci gier nie dostępnych nigdzie indziej Jak tak dalej się potoczy to konsole będą tylko fanów dla największych chcących po grać w gry w sposób natywny pod telewizorem i u którzy są entuzjastami i kolekcjonerami pudełek i innych medii fizycznych. A cały główny nurt będzie skupiony na PC i na chmurze.

Wiadomość God of War na PC - wymagania sprzętowe, szczegóły techniczne i nowy zwiastun