Według mnie wygląda to tragicznie, gorzej niż jedynka.
Ogień na poziomie GTA 3 z 2001 roku. Mam nadzieję, że to jest kwestia bety. Ale szczerze to wygląda bardziej jak alpha.
To, że gra będzie drewnem to każdy się spodziewał, ale świat w Elexie jest tak beznadziejnie głupi, że przebija nawet całe to drewno. Przecież cała ta otoczka artystyczna do niczego tu nie pasuje. Raz mamy samochód, zaraz strzelamy z łuku, zaraz skaczemy jetpackiem, a zaraz bijemy ścierwojady z Gothica XD
Przecież to stylistycznie w ogóle do siebie nie pasuje :D
Jedno trzeba im przyznac, maja przynajmniej uczciwy marketing, pokazuja gre taka jaka mniej wiecej bedzie.
Jednej rzeczy tylko nigdy nie zrozumiem, dlaczego zrezygnowali z najlepszego systemu walki jaki kiedykolwiek udalo im sie zrealizowac, a mianowicie ten z Risen 1.
Moim zdaniem - "drewno", jeśli chodzi o grafikę. Gra wygląda, jakby była stworzona dekadę temu. To już "Wiesiek 3", mający 6 lat - wygląda o niebo lepiej.
Aktualnie ogrywam "AC Valhalla" z dodatkami, i ta gra potrafi zachwycić wizualnie, nie jak ten "Elex 2". https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/valhalla/photomode
Problem z Elexem i ogólnie grami PB polega na tym, że pierwsze Gothicki były. jak na swoje czasy, grami technologicznie na bardzo wysokim poziomie. Grafika, animacje to wszystko był top.
Rzecz w tym, że minęło 20 lat i nie zmieniło się... NIC. Są zaledwie podbite tekstury i tyle. I ci wszyscy fani pierwszych Gothiców (w tym ja) mają teraz przedziwny dysonans. Oczekując następcy Gothica wyobrażają sobie wielką, ambitną grę, taką jaką był kiedyś Gothic, tyle, że we współczesnej oprawie.
Otrzymujemy coś co nie jest ambitne ani nowoczesne. Nie popycha gatunku w żaden sposób do przodu, nie rozwija jakiejś formuły. Wręcz przeciwnie, przypomina raczej kotwicę która prędzej czy później pociągnie PB na dno. Bo nie oszukujmy się, w tej branży nie da się odcinać kuponów w nieskończoność.
Ja to bym chętnie zagrał w coś w stylu pierwszego Risena. Dla mnie to była najlepsza gra Piranhy od czasów utraty praw do marki Gothika. Miał najbardziej zbliżony klimat i taki w pewien sposób "przytulny" świat w którym chciało się przebywać i poznawać.
Co to za brednie?
Reshade na sprawi że ogień będzie wyglądał jak trzeba zamiast 2D kupy, to samo animacje, mordy postaci i cała reszta.
Zabawne jest to, że gra na prerendrewanych zwiastunach i cutscenkach wygląda tak jakby mogła wyglądać współczesna gra na nową generację. Szkoda tylko, że w trakcie gameplayu cofamy się o dekadę...
I nie zrozumcie mnie źle, to nie jest tak, że skreślam tę grę ze względu na grafikę. Po prostu wolałbym w trakcie gry dodatkowo czerpać radość z dobrej oprawy zamiast grać "pomimo" niej.
Gry PB to jedne z moich ulubionych gier i zasługują na dobre "opakowanie" techniczne. Wiele osób tutaj nawet traktuje te dwa elementy tj. grywalność i grafikę jako wykluczające się wzajemnie. Tak jakby nie można było mieć gry w stylu PB ale za to w nowoczesnych szatach, z piękną grafiką, płynnymi animacjami itd. A przecież coś takiego byłoby spełnieniem marzeń wielu graczy i potencjalnym hitem.
I wiem, że PB to malutkie studio, ale pracują nad tą grą najdłużej w swojej historii, są teraz częścią większego wydawcy, który mógłby im pomóc w uzyskaniu środków i narzędzi, mają dotację z UE itd. Poza tym w obecnych czasach kiedy istnieje mnóstwo uniwersalnych i ogólnodostępnych silników jak Enreal grafika nie jest aż takim problemem. Może skoro i tak grę robią dłużej należało dać sobie np. dodatkowy rok na przerzucenie się na UE5? Myślę, że wyszłoby im to na dobre ponieważ obecnie gry sprzedaje się grafiką a co za tym idzie, ich gry docierają tylko do niewielkiej grupki graczy, którzy poznali się na ich grach. A gdyby poprawili tylko ten aspekt wizualny, kolejny ELEX mógłby przebić kilkukrotnie sprzedażą jedynkę.
Typowa gra od Piranii, jak komuś się to podoba, to będzie grał i się cieszył.
Animacje - drewno, ale i tak kupię i pewnie będę się dobrze bawić. Tak było przy okazji pierwszej części, od początku do końca się nie nudziłem.
Jax, to chyba Angeli podpadł, bo strasznie go skrzywdzili. Toż to 100 razy gorzej wygląda, Kęsik gdzie Ty masz oczy?!
Każda ich premiera wygląda jak beta a ludzie i tak w to grają. Sam kupię na pewno, liczę, że będzie w porządku.
Ja tam czekam. Podoba mi się to co widzę, mimo że niektóre obiekty, czy postacie jeszcze nie są finalną wersją. Do gier PB, mimo ich jakości, zawsze mam duży sentyment i zawsze ich gry mi dobrze siadają. Z resztą jak na 42-osobowe studio, to i tak należą im się brawa za tą robotę. Ich światy może nie są najpiękniejsze graficznie, ani ultra-rozległe, ale są ciekawie wypełnione, oraz bardzo klimatyczne i po prostu chce się je eksplorować. Nie będzie to hit na miarę kolosów AAA, ale będzie to na pewno dobra gra warta zagrania.
Fajnie to wygląda, przyjemna grafika, niezłe lokacje, fabuła pewnie też wciąga. Główny bohater wygląda po prostu... normalnie, gracze chyba się przyzwyczaili że gramy jakimś przystojnym Nathanem Drakiem.
Gra wygląda w miarę dobrze, jeśli fabularnie tym razem nie zawiedzie mnie jak Elex 1 to pewnie kupię, gdy tylko cena spadnie do bardziej rozsądnej.
Wygląda to dużo lepiej od pierwszej części. Animacje są nadal drętwe, ale przejścia pomiędzy nimi wydają się w końcu płynne. Szczególnie widoczne jest to podczas walki. W pierwszej części strasznie irytowała mnie zbyt duża bezwładność postaci co skutkowało kompletnym brakiem responsywności. Tutaj wygląda to lepiej.
Grafika poszła do przodu, choć nie będzie powalała na kolana. Musi ona w końcu działać na konsolach poprzedniej generacji. Cieszy mnie to, bo mój stary RX 570 da sobie radę :)
Cieszą też pełnoprawne cutscenki, bo w pierwszej części było ich jak na lekarstwo.
UI w końcu jest czytelne i zawiera dokładniejsze informacje. Podoba mi się fakt, że power-upy nadal trzeba odblokowywać u nauczycieli. Da się nawet zaznaczyć ich na mapie bezpośrednio z drzewka rozwoju :)
Wydaje się, że będzie to po prostu usprawnionym i bardziej przemyślanym Elexem. Bardzo mnie to cieszy, bo koniec końców bardzo mi się on podobał. Mam tylko nadzieję, że eksploracja będzie równie ciekawa i 'dowiozą' też fabułę oraz ciekawe zadania.
Nad grą pracuje około 30 osób jak na dzisiejsze standardy to nie ma lepszych gier z tego gatunku niż od tego studia.
Mi tam grafika nie przeszkadza ale niektóre twarze postaci to jakość roku około 2007.
Eh. Przydałby się jakiś kreator postaci i możliwość wyboru płci. Na głównego bohatera nie da się po prostu patrzeć. Z drugiej strony patrząc an model kobiet w grze, strach pomyśleć jak wyglądałby domyślny żeński odpowiednik Jaxa ;)
Też czekam na tą grę, i wiem że wersja beta i w ogóle, ale póki co animacje twarzy-mimika i grafika postaci ssie pałkę delikatnie mówiąc... a główny bohater wygląda jak menel spod biedry co żebra o 2 złote.
Wygląda jak lekko podrasowana jedynki. Mamy tylko nadzieję, że poprawią model głównego bohatera bo to co jest teraz jest bardzo słabe.
Do redakcji gry-online.pl - Gameplay w całej nie pociętej wersji już kilkakrotnie pojawił się na Twitch TV gdzie niemieccy i jeden angielski streamer mieli okazję zapoznać się z grą przez niecałe 2 godz.
Walka... Niech wygląda jak w ich poprzednich grach. Nie mam zamiaru używać broni palnej. Wolę machać mieczem. Risen miał dobry system walki.
Grafika jest ładna. Podoba mi się. Więc jeden plus jest choć mało istotny dla mnie.
Zapewne moje GOTY :D Nie mogę się doczekać, aż wrócę na Magalan.
A mnie się bardzo podoba to drewno.
Bo nie grafika jest najważniejsza, tylko klimat gry oraz jej miodność, radość jaka wynika z grania w nią i satysfakcja z poznawania nowych miejsc.
Pod tym względem pierwszy Elex dał mi znacznie więcej frajdy, niż jakakolwiek gra w roku jego premiery... Właściwie tak przyjemnie z "dużych" gier grało mi się po Elexie dopiero w NieRa.
Ktoś się orientuje jak chodzi Elex 1 na Series X? Jest tam 60 fps?
w gothicu można było przymknąć oko na to, jak sterowanie było drewnem, no ale żeby w 2021 robić coś takiego...
O, nie ma już staminy i odrzutu przy strzelaniu z łuku - brawa dla Piranii :)
Drewno okraszone świetnym klimatem. Wszystko się zgadza to Elex. Będzie hit.
Średnio to wygląda. Taki budżetowy reskin Elexa 1. W dodatku ta sama mapa. PB otrzymała największy budżet w swojej historii, dodatkowo jeszcze dofinansowanie z EU.
Tym razem nie ma co szukać dla nich wymówek. Modderzy bez budżetu, dodają więcej zmian w ich grach w modach.
Wygląda na to, że Jax zapomniał, kim był Hybryda (10:09)... Najważniejsza postać Elexa 1....W dodatku te drętwe dialogi.
Oczywiście, nasze wybory w kwestii, co z Hybrydą zrobiliśmy podczas wielkiego finału, zostały kompletnie zignorowane. Teraz jest tym dobrym i pomaga Jaxowi i nikt go nie rozpoznaje. Najbliższy krąg towarzyszy Jaxa (w tym Kaja), nie powinni mieć problemu z rozpoznaniem Hybrydy, na pewno Jax o nim by opowiedział swoim towarzyszom po opuszczeniu Lodowego Pałacu.
Ok, utratę umiejętności Jaxa można na upartego wyjaśnić upadkiem/chorobą spowodowaną przez kosmicznych najeźdźców, ale amnezja? Znowu? Jakoś Kaję (kolejny wybór dokonany za nas, Team Zołza zapewne zawiedziony) pamięta.
Co wy z tym drewnem , wygląda spoko , super że świat nie jest większy a ciekawszy !!
Beta... Premiera za ~miesiąc.
No nic no, miłego bycia alpha testerem na premierę za jedyne 60€.
Gdyby tym drewnem dało się jeszcze palić...
Tragicznie to wygląda na koniec 2021 roku.
Gothic 1 na lata 2001-2002, Gothic 2 w 2002-2003 czy Gothic 3 w 2006-2007 wyróżniały się wizualnie wśród gier RPG w 3d. Przykładowo już Gothic 1 wyglądał wyraźnie lepiej od Might and Magic 6-9 z lat 1998-2002, Ultima IX z 1999 oraz Wizardry 8 z 2001, a Gothic 2 był jeszcze ładniejszy. Jedynie TES-Morrowind 2002 był ładniejszy. Ale on pojawił się cały rok po Gothic 1, bo w maju 2002. W Gothic 1 Niemcy czy Brytyjczycy grali już wiosną 2001, a u nas była późno premiera wiosną 2002 z załatanymi już tymi najgorszymi bugami.
Później Gothic 3 rywalizować potrafił wizualnie z TES-Oblivion w 2006 jak mało, która produkcja action rpg z tamtego roku.
Kolejne gry Piranha bytes co raz bardziej wizualnie odstawały od czołówki. Ale przy Elex 1 i Elex 2 to już skrajnie źle to prezentuje się.
Do tego schemat rozgrywki dziecinnie prosty, który niczym nie zaskakuje. Najbardziej toporna i drewniana gra z wszystkich gier studia. Modderzy w piętnaście lat pięciokrotnie mocniej rozbudowali G2NK wzbogacając go o setki ulepszeń i możliwości, a Elex tkwi w epoce kamienia łupanego skoro mechanikami i rozbudowaniem co idzie zrobić w grze ośmieszają go najlepsze RPG z lat 1990-2005.
Wygląda naprawdę bardzo dobrze. Jeżeli wcześniej miałem jakieś delikatne obawy tak ten film je całkowicie rozwiał. Świat wygląda rewelacyjnie, już czuć super klimat. Graficznie też spora poprawa. Jax jednak wygląda tak jakby jego model był co najmniej nieskończony.