Nawet Alex pograł tylko godzinę. Można trąbić stale o pre-orderach a karawana jedzie dalej i tak będziemy dymani przez głupotę innych.
Coz, wszystkim preorderowcom dobrze tak.
I za co ta gra dostała noty rzędu 9-10/10 ?
Na Steamie już ledwo 60% pozytywnych i leci coraz więcej negatywnych opinii graczy, dla wielu gra wręcz niegrywalna.
Czy stan techniczny produktu nie podlega już ocenie przy pisaniu recenzji ?
Denuvo... Rozwiązanie, które ma powstrzymać piratów przed spiraceniem gry. A w praktyce jest tylko utrapieniem dla uczciwych graczy, którzy kupują grę. Gra i tak będzie spiracona, tylko z kilkudniowym opóźnieniem... Z wyciętym denuvo i lepszą wydajnością. Szkoda, że takie dobre gry robią, a taki głupi zarząd mają.
Czyli powtórka z Dishonored 2, a pamiętam jak twórcy przy premierze Preya przepraszali za stan D2 na PC oraz gadali smuty jak to już są w stanie ogarnąć swój Void Engine... widać nie do końca, a sam pamiętam jak przy ogrywaniu D2 myślałem że zajoba dostane z tymi przycinkami, to chyba najgorszy efekt braku optymalizacji w grach
PS: https://www.youtube.com/watch?v=2ABLgD-xgSI
pewnie to też wina denuvo heheheh
To było do przewidzenia skoro podali wymagania sprzętowe na tydzień przed premierą.
Wystarczyło rzucić okiem na wymagania i już było wiadomo że optymalizacja to będzie koszmar. Jeszcze żeby ta gra jakoś dobrze wyglądała ale nie, wygląda jak losowa gra z 2017 roku.
Prasa branżowa- oooo jaka cudna, kolejny wynalazek na miarę koła 10/10
Użytkownicy- to jakiś żart -"refund"- 3/10
Jakie to przewidywalne w dzisiejszych nextCrapowych produkcjach uszytych na miarę naszych czasów.
I wy jako redakcja śmieliście tej grze wystawić ocenę 9/10 i nawet nie wspomnieć o problemach technicznych? Absolutną prawdą jest, że tego typu portale są opłacane przez wydawców gier po to, żeby zareklamować ich produkcję, a nie po to by wystawić rzetelną i uczciwą ocenę.
Z tej recenzji wynika, że na PS5 jest jeszcze gorzej
Nic dziwnego Dishonored 2 też na to cierpi.
Void Engine oparty jest na ID Tech5 czyli najgorszym pod względem stabilności i optymalizacji silnikiem od ID Software
Zacząłem grać. Wrażenia po godzinie:
1) Bałem się, że będzie problem z wydajnością. Ale jest całkiem dobrze. Najpierw zainstalowałem najnowsze sterowniki. Potem ustawiłem prawie wszystko na "wysokie" lub "bardzo wysokie". Zwiększyłem znacząco FOV (bo gram na 21:9). Na razie nic się nie przycina, gra jest płynna, wygląda bardzo ładnie (na GTX 1080 i 3440x1440).
2) Zabawa: przednia.
3) Gra jest dość skomplikowana. Mnóstwo różnych możliwości i systemów. Na razie próbuję to ogarnąć. To z pewnością nie "samograj".
4) Projekt poziomów: jak zwykle u Arkane - znakomity.
Na moim starym sprzęcie nie ma żadnych mikro- czy makroprzycięć albo "zamrożeń". Oby to się nie zmieniło.
Czyli nic nowego. MI np Prey śmigał dobrze na tym Cry Enginie nie to co na Void czyli mocno zmodyfikowanym idTech 5.
To jeszcze któraś firma poza Ubi korzysta z tego raka zwanym denuvo ? Arkane, wstyd. Inni już dawno z tego zrezygnowali. Chyba nawet Capcom po wpadce z RE Village też, a tutaj taki średniak jakim jest Deathloop korzysta. Już czuję tą wysoką sprzedaż. Zauważcie, że najlepiej na PC sprzedają się gry, które nie mają denuvo. Przypadek ?
Dlaczego nie jestem zaskoczony? Pewnie dlatego, że można się było tego spodziewać
Przecież to wina denuvo. Znając życie zaraz wyjdzie filmik jak z resident evil że piratom działa.
Jeśli M$ miało przycisnąć B. co do jakości wersji premierowych, to czas się obudzić, bo masa ludzi właśnie olała produkt i czeka na obniżki.
Oglądałem kawałek gameplaya na ps5 i gra łapie autentycznie freezy raz na jakiś czas, to jest chyba jakiś żart.
Mam nadzieję, że poprawią to w patchach
Z tej recenzji wynika, że na PS5 jest jeszcze gorzej
W naszej też zwracałem na to uwagę, ale nie chodzi o to że jest gorzej/lepiej, tylko że w trybie "jakość" nawet na PS5 się tnie. W trybie "wydajność" śmiga stałe 60fps, przy czym różnice w wyglądzie nie są takie, by bardzo chcieć włączać tryb "jakości".
I taka gra dostaje 10/10 albo 9/10? od KOGO?!!!!!
Przecież taka recenzja nie nic wspólnego z uczciwym:
- dziennikarstwem,
- krytyką,
- recenzentem.
Radzę zapamiętać te serwisy/nazwiska i OMIJAĆ szerokim łukiem PŁATNE (na 100% są to opłacane w ten czy inny sposób recenzje - np. wy nam 10/10 my wam reklamy) wypociny owych tuzów krytyki, gdyż obok UCZCIWOŚCI te osoby nawet NIE STAŁY.
Recenzjami na GOL przestałem się przejmować, czytać oraz je poważać po kilku wcześniejszych wtopach a Cyberpunk 2077 był gwoździem do trumny GOL jako recenzenta w moich oczach. Ta gra zasługiwała w dniu premiery na max 5/10. I dalej tak jest.
Dobra korzysta z Void Engine, mój błąd dzięki za poprawienie mnie + dla tego pana.
To jeszcze bardziej Arkane stawia w złym świetle bo ta "ich" technologia jest niedopracowana że hohoho.
Prey był na Cry Engine, o dziwo działa dobrze tylko że wygląda brzydko + np. w lustrach są tekstury.
Dark Messiah of Might & Magic działa na zmodyfikowanym silniku HL2, i niespodzianka! Wygląda i działa też gorzej.
Także ich partactwo ciągnie się za nim od lat.
Denuvo jak zwykle rozwaliło system. Empress or CPY to the rescue !
Kupi się jak połatają i gra potanieje, pamiętam że Dishonored 2 też był niegrywalny na premierę, dopiero po paru miesiącach u mnie na komputerze dało się jako tako w miarę komfortowo grać
pograłem prawie 4 godziny, gra faktycznie chodzi gorzej niż powinna, mam ryzena 3900x 32 gb ram i rtx 2060 i na 1980x1080 full detale czasem zdarzy się jakiś stutter i generalnie gra zamula komputer, im dłużej gram tym dłuższe przerwy przy loadingu itp. nie przeszkadza to na szczęście w rozgrywce i pewnie jakiś patch to poprawi, bo gra jest świetna, arkane po raz kolejny pokazało moc:)
Gra jak byk wywala info przy uruchomieniu, żeby zainstalować najnowsze stery. Jestem ciekaw ile z tych narzekających rzeczywiście to zrobiło. Druga sprawa. Jak to jest, że przez 20 lat w zasadzie w każdej grze AAA nie trapią mnie żadne błędy. I nie chodzi o to, że "jak u mnie nic się nie dzieje, no to nie ma problemu". Ja jestem starej daty - pomimo dość mocnego sprzętu (i9 9900K, RTX2080 Ti, 32GB) zanim uruchomię grę wyłączam dosłownie wszystko. W tyle pracuje tylko launcher potrzebny do odpalenia danej gry. Wszystko inne (a i tak nie mam tego dużo) week. Pamiętam parę lat temu jakiś kumpel poprosił mnie o pomoc, że mam problem z uruchomieniem gry. Już nie pamiętam jakim sprzętem dysponował, ale wiem, że miał 8GB RAM. A tam tak - odpalony OBS do nadawania, odpalona przeglądarka a tam... ponad 100 otwartych stron (sic!). HDD już mielił pamięcią wirtualną a on mi mówi, że gry nie może odpalić. No a potem taki idzie i płacze...
Wróciłem do domu z myślą ze sobie kupię ale no dobrze wiedzieć jaka jest sytuacja bo mój komputer już nie domaga, zwłaszcza przy rozdzielczości 2k więc odpuszczam niestety. Jak już wymienię komputer to gra będzie za 30zł więc akurat :D
3060Ti spadków na full w 1080p w żadnym momencie poniżej 75 fps nie odnotowałem. Jedynie spory rozstrzal niekoniecznie wynikający z ilości detali czy akcji na ekranie. Spojrzę w lewo - 90fps, spojrzę w prawo, zbliżony krajobraz - 144 fps.
Zwiech, błędów, bugów po 3h nie uświadczyłem.
Nie wiem zatem o co chodzi :p
Z recki podlinkowanej przez Lolek1990 wynika ze w takiej konfiguracji jest dobrze:
Intel Core i9-9900K, NVIDIA RTX 2080 i 32 GB pamięci RAM, przy ustawieniach grafiki na Ultra oraz z włączoną opcją NVIDIA Reflex pojawiało się średnio 70 klatek na sekundę (rozdzielczość 3440 x 1440 px) ..w ciągu przechodzenia gry (ok 30 h) ani razu nie natknęłam się na bugi, glicze czy inne problemy techniczne jak np. wywalanie do pulpitu czy zawieszanie się gry.
Moze to zalezy bardziej od dobrego proca? Mam podobny zestaw nowe CPU stare GPU i zamierzam grac na 3440 x 1440 przekonam sie wieczorem.
Mam wrażenie, że współczesna developerka gier ma pecety gdzieś.
Jak gra jakoś tam działa na ich mocnych sprzętach developerskich to tak ją wydają, nie chce im się testować na kompach ze średniej steam i walczyć o 60 fps na medium chociaż.
Dodając do tego fakt, ze rynek PC jest w głębokim kryzysie wywołanym przez przeklętych kopaczy kryptowalut( oby całe zło jakie wyrządzają do nich wróciło!) to mamy sytuację, że rynek PC może umierać.
Deathloop na Steam 62% więc wiadomo było, że musi być dramat pod względem technicznym.
https://store.steampowered.com/app/1252330/DEATHLOOP/
Dobre gry, które są nowościami mają tam zawsze powyżej 90%. Nawet early access często łapią się na przedział 95% i więcej.
Starsze gry Arcane, którym średnie trochę pospadały z biegiem lat na Steam mają dużo wyższe od tak nowej gry jak Deathloop:
Dark Messiah of Might & magic - 91%
Dishonored 1 - 98%
Dishonored 2 - 87%
Prey - 89%
"To jakiś problem z silnikiem"
Nie.
To ta firemka nie potrafi w optymalizację.
Bo silnik IDtech z Doom Eternal jest genialny.
Gracze zawsze będą debilami i nigdy się nie nauczą, po Dishonored 2 ich gier nie powinno się nawet promować.
Przez lata deweloperzy pisali gry na słabe konsole, a później portowali je na nieporównywalne mocniejsze PC. A tu teraz zonk, bo mało kto ma PC równie mocny jak obecna generacja. Konsole mają nie dość, że szybki proc, to jeszcze mocną grafikę, superszybki ram i dyski, a po drugiej stronie GTX1060 niekiedy nawet na starszym procu z ddr3. Nie miejcie więc złudzeń, gry na pecetowej sprzętowej medianie coraz częściej będą przypominały porty na Switcha (i tak będą działać) jeśli coś szybko się nie zmieni w temacie podzespołów.
Z recenzji z PPC
Optymalizacja, zwłaszcza na PS5 pozostawia sporo do życzenia
Czyli to jest techniczny babol z Denuvo.
Czy to nie jest wydawnictwo bethesdy tej od najgorszych optymalizacji gier?
Boże przestańcie już farmazony żadna optymalizacja tylko w 99% przypadków jest tak, że ludzie mają zaśmiecone i stare sprzęty na jakichś windowsach 7 czy 8 jeszcze bez formatu itp. Dziwne, że ja no niby mam też procka 8 letniego - i7 1440k 3,5 GHz podkręconego na 4 GHz, Geforca GTX 1080, 16 GB ramu, SSD, Win10 64 itp, ale po prostu ważne jest by ten system był świeży, niezaśmiecony i co najważniejsze DOBRZE zoptymalizowany pod gry!! A w tym to już dobrze mieć swojego magika lub go poszukać, który potrafi tak ustawić rejestr i system by wszystko uruchamiało i zamykało się w 3 sekundy i by każda nawet najlepsza gra chodziła na Ultra bez zacięć :) U mnie właśnie tak to wygląda od lat na tym co mam i znam jeszcze 3 osoby spośród wielu które mają podobnie. Także ja nie znam czegoś takiego jak zła optymalizacja wykonana przez producenta danej gry!
D.a.r.k.ELF - wystarcz że jedne raz ktoś chce być złodziejem i grę uruchomi przy pomocy witaminy i najczęściej już ma g... nie system. Pomijam już to że sporo ludzi ma komputery niewiele mocniejsze od smartphonów. Przecież ci co piszą na steam to właściwie tylko z grzeczności nie wypada ich wyśmiać. 1050ti i może jeszcze 4K i frytki do tego ;) Co do denuvo to jeśli ktoś ma CPU które nie wyprodukowano w okolicach 2013 roku to właściwie nie ma szans aby poczuć różnice czy gra korzysta z denuvo czy nie. Denuvo odwołuje się tylko do CPU a obcjążenie z tego powodu to jak dwa grosze w waszym portfelu. Ciężcy i ociężali :)