Najgorsze że naprawdę wygląda na to że oni to robili 1,5 roku bo wszystko co mieli wcześniej wypieprzyli
Widok TPP planowane systemy, pewnie nawet fabułę...
Moim zdaniem film jest jednak bardzo pouczający, owszem śmieszny, ale pokazuje co najmniej 2 ważne rzeczy o firmie dla człowieka nie znającego się co prawda na gamedevie, ale myślącego w miarę logicznie i wyciągającego wnioski:
1. Jeżeli faktycznie film został przygotowany przez dział jakości, a nie development, to znaczy, że coś takiego w ogóle trafiło do testów. Takie rzeczy jak widać na filmiku nigdy nie powinny wyjść poza dev i testy deweloperskie, bo nie są w stanie nadającym się do jakiegokolwiek testowania w dziale jakości. Dodatkowo żaden szanujący się deweloper nie dałby takiego crapu do ręki testerom, bo straciłby od razu wewnętrzną reputację lub coś więcej. Więc skoro oni się wewnętrznie bawili w przekazywanie takiej papki pomiędzy działami, przepalając mega nieproduktywnie czas, to świadczy o głębokich patologiach produkcyjnych. Może to wynikać ze sztucznego wypełniania wewnętrznych deadline'ów (OK jest zrobione, choć nie działa, ale już mamy odhaczone i przeszliśmy do kolejnej fazy). Może też wynikać po prostu z bardzo niskiego doświadczenia deweloperów i liderów na tym poziomie (przepraszam pracowników jak to czytają). Może też z jakiegoś buntu i rezygnacji deweloperów pod wpływem nierealnych wymagań.
2. Sam rodzaj błędów wskazuje na kolejną patologię - w absolutnych podstawach silnika i procesu. Na wczesnym etapie developmentu sceny, modele, animacje, mechaniki, mogą być prymitywne, uproszczone, zakleszczać się w różnych miejscach, ale nie powodujące takich efektów jak widać na filmie. Jakby coś składano z zupełnie nie pasujących do siebie części. Dom buduje się od fundamentów. Zatem dopiero jak podstawowe elementy, właściwości, mechaniki działają - wtedy idziemy dalej. Najpierw musi działać podstawowa geometria, wzajemne relacje na grubych obiektach, wykrywanie kolizji - potem dokładamy kolejne szczegóły i zależności. Tu fundamenty nie działają, na to kładą mury i dach, malują, wyposażają, wszystko pęka, wywraca się do góry nogami i wali na siebie, a oni wracają, grzebią i naprawiają w podstawach fundamentów. Ta patologia oznacza, że coś, co przy zachowaniu reguł sztuki robi się jako tako produktywnie przez rok, przy takim podejściu można robić i kilka lat, w sporym chaosie, wielokrotnych nawrotkach i pustych przebiegach. Myślę, że ta obserwacja jest intuicyjna dla każdego, kto cokolwiek w życiu konstruował czy HW, czy SW, czy jakąś stolarkę czy budowlankę.
Nie czepiam się natomiast tych fragmentów, które wskazują, że poświęcono jednak trochę czasu na czyste głupawki: jazda na hot-dogu, kurczaki, itp. Ale takie rzeczy dużo czasu nie kosztują, są usprawiediwione dla odreagowania, uśmiechu i pobudzenia kreatywności :-) W ogóle nie odzywałbym się gdybym nie kupił CP w wersji na PS i XBOX, najpierw dla chęci pogrania, a potem zapłaciłem już z ciekawości zobaczenia tego właśnie "fenomenu". To pouczające.
Jaka polska mentalność. "Jak w Polsce jesteś zadowolony w pracy, to znaczy, że jesteś leń i nygus". Nie każdy w pracy musi płakać i jej nienawidzić. Trochę luzu nikogo nie zabiło.
Ps. Przy pierwszej obsuwie, gracze sami zaczęli grozić śmiercią, więc niech sobie pogratulują, że cdp bał się przesunąć premiere o większą ilość czasu
Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 ukazał się 10 grudnia 2020 roku
I zaraz minie 7 miesięcy, a ledwo co wydali z 3 patche i parę bugfixów. Fajne te łatanie, takie nie za szybkie.
Udało mi się znaleźć filmik w sieci, po obejrzeniu stwierdzam następujące rzeczy:
1. Usuwanie tego filmiku i wszelkich odnośników bardziej szkodzi, niż pomaga. Jako programista nie widzę w tym filmiku nic szkodzącego.
2. Tak jak jest podane w tweet'cie, ten filmik jest sklejony z różnych momentów produkcji i o niczym nie świadczy. Jeżeli jest się w devie to się rozumie, że testerzy mają tak sprawdzać, żeby coś wywalić. Na tym polega ich praca. Błędy to rzecz ludzka, wszędzie mogą się zdarzyć, szczególnie przy tak dużym projekcie. Jakby programiści pisali by bez błędów, nie byli by potrzebni testerzy. Wystarczy błąd w jednej linijce by pojawiały się śmieszne sytuacje.
3. Pamiętam jak kiedyś pytali notcha jak powstał creeper w minecraftcie. Tworząc świnię pomylił "x" z "y" przez co wydłużył w górę zamiast do przodu. Jedna pomyłka, a jakie zmiany.
4. Nie ma co tu winić programistów czy testerów. Trzeba winić zarząd, że wypuścił w takim, a nie innym stanie. Nie było opcji, by nie byli świadomi sytuacji. Może nie wiedzieli jak głęboko to siedzi. Podjęli ryzyko i teraz zbierają tego plony. Chcieli zebrać hajs tu i teraz niż inwestować w przyszłość. Teraz będą będą naprawiać opinię przez długie lata.
Jeśli w marcu 2020 takie rzeczy się działy to prezesi powinni te premie wpłacić na cele charytatywne. Nie no... długo broniłem CDP ale serio to jest skandal.
Miało wyjść śmiesznie, wyszło tragicznie.
Nie wiem tylko po co kazali Wam usunąć materiały wideo, tak jakby czegoś się wstydzili, zamiast napisać wyjaśnienie... Filmiki są bezproblemowo dostępne w całym internecie i moim zdaniem to nie ma co tutaj ukrywać. Zwykła kolekcja śmiesznych wycinków z całego okresu dewelopmentu.
Na YouTube jest. wystarczy wpisać ''Cyberpunk 2077 Leaked Developer Montage/YTP'' Bo dla YouTuba już nie napiszą aby zablokowali ten filmik. Z resztą nie ma co chować głowy w piasek, ani zlizywać rozlanego mleka. Chyba że panowie z CD lubią to OK. Chociaż ten oral tam z transseksualistką to delikatne przegięcie
Ciekawe czy przesunięcie gry o rok by coś dało...
Gra cały czas leży na półce i mam strach ją odpalić :/
Jeszcze pamiętam jak kilka miesięcy przed premierą CDPR się chwaliło jaki to zaawansowany system policji mają i jak nas inni NPC będą ścigać...
Cóż, nic odkrywczego nie napiszę, bo się w sumie nie da, ale gra wyszła o rok-dwa za wcześnie. Mam nadzieję że ją połatają, a raczej, dokończą.
te takie crypi z tymi obracającymi się głowami itp mogli zostawić by było fajnie jak trup podnosi głowę i spogląda
Tytuł newsa jest niejednoznaczny, po jego przeczytaniu sądziłem że wyciekł jakiś film na którym deweloperzy oglądają już po premierze jakąś kompilację bugów z gry i się z niej naśmiewają.
Dobra jajcarska reklama kodu źródłowego . Niech ludzie tworzą ten wirtualny świat jak im się chce to przecież w większości programiści . Wyobraźcie sobie 100tysiecy programistów tworzy świat Cyberpanka czyż to nie piękne:-)
Tylko czy CDprojekt jest na tyle spostrzegawczy by wyczuć w tym szanse dla siebie?
Po błędach i bugach widać, że premiera była przyspieszona i wymuszona. Dodatkowo wskazuje to jeden moment na filmiku (9:50, również na obrazku obok).
Mogliby chociaż część z tego udostępnić w formie easter-eggów albo darmowych dodatków (jak chociażby hotdog-motocykl czy kurczaki).
EDIT: Widzę, że Bezi2598 mnie ubiegł.
Kurcze oglądając ten filmik tracę mój optymizm odnośnie tego czy kiedyś zagram w tą grę bez bugów i gliczy.
Siedem miesięcy minęło a tu dalej kupa.
Cóż, ciekawe czy będzie afera ocierająca się o różne środowiska, te walczące o równość społeczną, muzułmańskie, i chińskie.
CDP straciło twarz. Teraz już nic mnie nie zaskoczy. Masakra.
Mnie to nawet nie boli tak bardzo ich oszustwo, cholernie po prostu żal mi ... szansy na niesamowitą grę, w tak rzadko spotykanym, i mającym tak ogromny potencjał fabularny i gameplay''owy (RPG, wszczepy, modyfikacje, dostosowywanie postaci) świecie.
Gra mogła być nie tylko świetna, ciekawa, pełna możliwości i atrakcyjna dla gracza (wystarczyło faktycznie zachowawczo poskładać znowu klocki - żyjące miasto z atrakcjami, widok TPP - dobrze przedstawione wszczepy, do tego CHOĆBY TYLKO POPRAWNA AI) - mogła wreszcie odczarować osadzone w przyszłości RPG-i i gry fabularne s-f, bo poza kosmicznym Mass Effect nie powstało w tym gatunku praktycznie NIC.
Wszystko to było tak kuszące i piękne, a dostaliśmy g...o, najpewniej głównie przez jednego gościa, Badowskiego, którego nikt nie może ruszyć.
Z tego względu kolejne giełdowe porażki CDPR cieszą coraz bardziej, aczkolwiek kurs niestety znowu odbił i znowu oddalamy się od 137 zł z ostatniego reko.
Na oficjalnym forum Cyberpunk 2077 ostro koszą absolutnie wszystkie posty, które nawiązują do wycieku danych. Moderacja ma do tego stopnia ogień koło dooopy, że mój post KOMPLETNIE niezwiązany z wątkiem wycieku przez nadgorliwość jednego z tamtejszych uczonych poleciał :) ehhh to jest nieprawdopodobne jak oni tę sprawę zdooopili. Olewają graczy ciepłym moczem po całości.
I gdzie ten filmik?
Nawet specjalnie odblokowałem adblocka, bo myślałem, że ukrywa, ale nic z tego.
Adblock on.
Dlaczego nie ma nawet wzmianki o tym że na rosyjskiej aukcji dostępne są kody źródłowe wszystkich produkcji CDPR, łącznie z wersją RTX Wiedźmina 3. A filmik to tylko część tego pakietu. IGN pisało o tym kilka dni temu.
Przecież widać, że to są filmiki z pracy nad grą, programy do edytowania itp.
A niektórzy się podniecają jakoby to wszystko było w grze gdy wyszła.
Grałem na PS4 PRO i żadnej z tych rzeczy nie doświadczyłem.
Łezka w oku się kręci gdy widzę te wszystkie dobrodziejstwa, które zostały wycięte z gry np. zaawansowany system policji, listów gończych czy możliwość prowadzenia walki z pojazdu, ładniejszy interface.
A ja sie pytam CDPR gdzie nastepne patche? :D Rozumiem ze gry w tym roku kupic nie mam? xD Byscie sie serio postarali a nie smiszkujecie sobie w internecie ^^
Muzułmanka patrząca na kutanga transseksualisty i kucanie nad nieżyjącą kobietą wkładając jej jednocześnie coś zwisającego do ust XD No rzeczywiście zabawny filmik
Trochę dziwne że w dziale jakości przed premierą mieli czas na tworzenie takich "jajcarskich" filmików zamiast poświęcić ten czas na łatanie bugów których było od zaje...