Na PS4 spodziewam się FullHD i 30 FPS z kilku wyłączone opcji graficzne.
No i bajka. O to chodzi. 30 klatek do lamusa. Dlatego właśnie ładowali super mocne procesory do tych nowych zabawek, żeby nie było już żadnego wąskiego gardła między CPU a GPU. Mam nadzieję, że miniona generacja konsol, była ostatnią, która stawiała na 30 klatek. Ta obecna stawia na możliwość wyboru i to jest rewelacyjne.
Swoje PS4 zakupiłem własnie w edycji H:ZD. Coś czuję, że PS5 zakupię w edycji H:FW :)
Trochę słabo to wygląda że gra będzie działać w 4k tylko w 30 klatkach i to pewnie nie jest natywne 4K. Gra ma duże ograniczenie ze względu na PS4 więc spodziewałem się 4K@60 z checkerboard rendering i natywne 4K@30 z elementami RT.
To co będzie jak wyjdzie gra AAA za 4 lata tylko pisana z myślą o PS5 - 1440p@30?
No raczej i powiem więcej, że nie wyobrażam sobie grania na ps5 w 30 klatkach. Nie po to kupowałem konsole nowej generacji.
na PS5 zagramy w 60 fps
Fajnie wreszcie jakby Guerrilla wreszcie się ruszyła do zrobienia łatki pod PS5 dla poprzedniej części, bo ograłem 1/3 podstawki, plus poeksplorowałem trochę mape jak grałem jeszcze na Pro, a teraz odkąd mam PS5 to odłożyłem grę na bok bo czekam na tę łatkę bo ogrywanie GoWa czy Days Gone w 60fps robi różnicę, a Horizon zrobi jeszcze większą zważając na to ile precyzyjnych strzałów podczas walki z robotami trzeba nie raz wystrzelić.
A taka łatka to raczej nie jest nic trudnego, na PC limit klatek znosi się zmianą jednej-dwóch linijek kodu więc mogłaby to zrobić nawet jedna osoba, tym bardziej że nie mówimy tu o moderach w domowym zaciszu a o doświadczonych deweloperach, co ciekawe nawet poprzednia ich gra, Killzone Shadow Fall na PS5 działa w 60fps dzięki temu że w grze jest opcja która pozwala odblokować limit klatek, jedynie gra działa w FullHD a nie 2k/4k ale jednak 60fps jest bo łatka zwiększająca rozdzielczość na Pro nigdy się nie ukazała, a szkoda.
I to mi się podoba.
60 fps to bedzie juz standard obecnej generacji. Jesli chodzi o gry z 3 os to mi nawet te 30 klatek nie przeszkadza. Aleee w strzelankach musi byc plynne 60 klatek. Ogolnie gram na monitorze QHD wiec 4 k mam gdzies. Mi wystarczy jak bede miec 60 klatek i RT :) A jesli nawet nie moge miec tego i tego to zawsze wybiore plynnosc. Gry i tak sa juz ladne. A jednak wole miec 60 klatek.
Miło gdyby tym razem dialogi zgrywały się z animacją.
W poprzedniej części było to momentami strasznie kuriozalne.
Mam monitor 4k i HDR i w takim np wiedzminie na xbox sx jak porównuję tryb 4k a tryb 60 klatek bez 4k to graficznie nie widzę żadnej przewagi na korzyść 4k, a w fps różnica kolosalna bo z 4k to chyba ledwo 30 fps ma, a czasami mam wrażenie że z 25, ale może to być wrażenie spowodowane nagłym przeskokiem z 60 na 30.
Pierwszy Horizon to kapitalna gra. Oby druga część w miarę szybko pojawiła się na PC.
Co nam po takich technologiach jak to będzie znów beznadziejnie rozwleczony na ciągłe bieganie sandbox?
Spodziewałem się premiery późną jesienią. A może być szybciej :)
Zagram chyba dopiero jak kupię Ps5 Pro, bo czekam na upgrade i wtedy sprzedam Ps4 Pro, bo i tak jest wsteczna kompatybilność co jest świetną sprawą.
Na pewno nie będę w to gra, bo to beznadziejna gra, tylko ludzie sobie ubzdurali, że jest inaczej.
Podczas gdy na PC już 4k i 8k tak konsolowcy cieszą się że POWOLI wprowadzają 60 fps w 1080p XD