Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Wciąż walczę z nauką podstaw 3ds Max i Unity.

21.05.2021 22:25
1
Kondzio_one20
47
Pretorianin

Dzień dobry wszystkim. Skończyłem niedawno technikum informatyczne i teraz mam ponad 4 miesiące wakacji. Te wakacje chciałbym wykorzystać na naukę programowania gier w Unity i naukę tworzenia grafiki 3D w 3ds Max. Aktualnie to bardzo dobrze się znam na fotografii, projektowaniu graficznym w 2D i projektowaniu UI. Teraz chciałbym się nauczyć nowych rzeczy, jakimi są grafika 3d w 3DS Max i programowanie gier w Unity i Unreal Engine, ponieważ te oba hobby mają duże znaczenie w produkcji gier komputerowych. A sam streaming gier to dla mnie za mało. Jednakże ja wciąż mam problem z ogarnięciem podstaw 3DS Max, Unity i Unreal Engine. Jeśli ja chcę stworzyć samodzielnie grę mobilną, to ja muszę znać dobrze Unity, Unreal Engine i 3DS Max. Wiecie może, jak ja mogę na spokojnie ogarnąć dobrze Unity, Unreal Engine i 3DS Max?

21.05.2021 22:27
2
odpowiedz
8 odpowiedzi
Decadence
0
Chorąży

Tak jak się wszystko w programowaniu ogarnia. Dokumentacja i praktyka. "W matematyce nie ma drogi specjalnie dla królów.“ - Euklides.

Nie będę ci polecał, żeby zacząć od prawdziwych podstaw z lat 80/90-tych kiedy pisało się własne software renderery od wyświetlenia piksela, po pełne środowisko 3d, bo wiem że współcześnie mało kogo na to stać (chociaż takie podstawy ogarniają człowieka jak nic innego), a nie jest to też niezbędne, żeby wskoczyć na rynek.

Masz w ogóle podstawy chociażby w geometrii analitycznej, algebrze liniowej (macierze, przekształcenia liniowe), elementarnej fizyce newtonowskiej, czymkolwiek takim?

post wyedytowany przez Decadence 2021-05-21 22:31:07
21.05.2021 22:46
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
MOD
186
Generał

Jak znasz angielski to kursy Unity lub Unreal Engine na udemy, możesz wykupić. Na youtube też masz miliony filmików. Na stronie Unity są też tutoriale. Jest też masa książek o Unity np. ostatnio czytałem taką i uważam, że jest dobra:
Casey Hardman "Programowanie gier przy użyciu Unity i C#"
albo ta:
Jeremy Gibson Bond "Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#"
Ogólnie materiałów od groma. Ostatnio na stronie Unity dali więcej tutoriali za darmo z okazji pandemii.

post wyedytowany przez MOD 2021-05-21 22:47:57
21.05.2021 23:16
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
MOD
186
Generał

Rozumiem Twoje podejście. Ale mimo wszystko uważam, że od czegoś trzeba zacząć i najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy, szczególnie, że napisał że ma problem z ogarnięciem podstaw. Nie uważam, że ogarnięcie jakiś prostych rzeczy na początek komukolwiek zaszkodzi. Osobiście też nie chciałem kupować Casey Hardman "Programowanie gier przy użyciu Unity i C#" bo sprawdziłem w Empiku i tak jak Ty patrze to znam, to znam itd. Jednak kupiłem, przeczytałem i nie żałuję. Ale to jest moje podejście , lubię po prostu czytać i kolekcjonować książki.
To czym jest scena, kamera i engine w tych książkach właśnie jest rozpisane.

21.05.2021 23:46
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Decadence
0
Chorąży

Tak przy okazji, jeśli wiecie co to jest cron (bardzo proste, a jednocześnie popularne narzędzie do tworzenia harmonogramu zadań systemowych na systemach ala unix) , znacie może jakiś algorytm, który z wyznaczonych na cronie dat jest w stanie znaleźć najbliższą obecnego momentu w czasie?

Sam zapis już sobie przeparsowałem na możliwe minuty, godziny, dni miesiąca, miesiące, dni tygodnia, więc mam te dane. Ale teraz muszę wyznaczyć jak najprościej timestamp z tego najbliższej wyznaczonej tak daty. Próbuję to pisac z palca i dochodze do wniosku, że ilośc warunków, pętli itp. jaka przy tym powstaje przyprawia mnie o zawrót głowy. Może ktoś to jakoś uogólnił?

post wyedytowany przez Decadence 2021-05-21 23:50:54
22.05.2021 16:53
6
odpowiedz
23 odpowiedzi
Kine
13
Chorąży

Nie znam się ale się wypowiem :) - żartowałem - trochę się zorientowałem w temacie.
Programowanie gier to temat bardzo ciekawy, ale osobiście bym odradzał - trzeba mieć naprawdę wysokiego skila żeby się tym zajmować - dla zabawy możesz przerobić tego typu publikacje
[link] (Sweigart) Invent your computer games with Python
ale jeżeli myślisz o poważnym zajmowaniu się tematem to przed tobą trudna, mozolna i długa droga.
Polecałbym najpierw nauczyć się programowania w Pythonie bo tu niski próg wejścia, choć wysoki jeżeli chodzi o ścieżki kariery (Machine Learning itp)- możesz posiłkować się takimi książeczkami jak "Misja Python" jak stworzyć grę w Pythonie czy ten Sweigart. Najlepszą książką na początek jest "Python instrukcje dla Programisty" (crash course) - zresztą Sweigart ją polecał, a dopiero potem przejść na c# lub c++ (Unity, Unreal). Tyle ode mnie

post wyedytowany przez Kine 2021-05-22 16:57:33
22.05.2021 18:20
7
odpowiedz
Kine
13
Chorąży

Nie mogę wklejać linków ale tego Sweigarta można poczytać za darmo na stronie autora. Drugim tomem jego jest "Making games with Python and pygame" też na jego stronie można poczytać. Polecałbym też wypożyczyć z biblioteki (nie kupować, bo ma złe tłumaczenie i jest w cholerę przestarzała, ma cenę z kosmosu) serię "Perełki programowania gier". Zorientujesz się trochę w temacie dzięki niej. U mnie jest w bibliotece ale niestety tylko I tom.

22.05.2021 19:07
8
odpowiedz
Kine
13
Chorąży

Mi się odechciało zajmowania tematem gdy zorientowałem się jaki jest próg wejścia w programowanie gier - myślę, że seria perełki dobrze to ilustruje, odechciało mi się też jak przejrzałem kod źródłowy niby prostych gierek typu "pingus". Ale skoro wybrałeś rozszerzoną matmę to w twoim wypadku może nie będzie tak źle. Nie chciałbym cię zniechęcać, ale też nie będę owijać w bawełnę - temat nie jest łatwy. Ale jeżeli cię to kręci to ciągnij dalej temat.

24.05.2021 14:47
9
odpowiedz
Kine
13
Chorąży

Tak w sumie przepraszam - nie powinienem wypowiadać się skoro się mało znam, bo wypadło to jak trolling, ale miałem dobre intencje. Unity to c# więc nie powinienem doradzać Pythona

Forum: Wciąż walczę z nauką podstaw 3ds Max i Unity.