A fanatyki konsoli gadali, że nie opłaca się wydać gry exclusive (nawet te tymczasowe) na PC, bo od razu 100% piractwo. :)
Da się zarabiać na PC? Da się.
Czyli co, jedna gra na samym PC zarobiła połowe tego co epic w całym poprzednim roku na swoim sklepie. Huh, i pewnie 95% kopii sprzedanych na złym steamie.
On October 28th, 2019, Digital Bros Group announced the contract between its subsidiary 505 Games S.p.A. and the studio
Kojima Productions for the worldwide publishing rights of the PC version of the videogame Death Stranding. The Group expects
to generate lifetime revenue in excess of €50 million from the PC version of the videogame
Trochę im zostało.
Control? Zainstalowałem i po godzinie krwawienia oczu odinstalowałem - wkurzyłbym się, gdybym za nią zapłacił, totalny niewypał.
Obie gry są w porzadku ale nie bez wad, DS ma ciekawa fabułe i dopóki ja sie poznaje to otoczka ,,kurrierska" jest do ogarniecia i nie nudzi, po to juz w sumie gre wywaliłem, nie chciało mi sie jej maksować. Control wbiłem platynke, średnia optymalizacja, fabułą totalnie pokręcona i ciężka do zrozumienia ale walka fajna.
W Death Stranding pograłem godzinę, gdybym musiał zagrać kolejną to prędzej rzuciłbym konsolą o ścianę. Za to Control z RTX na pc ogrywałem długie godziny z wielkim bananem na twarzy.
Zauważyłam coś ciekawego odnośnie chwalenia się wynikami sprzedaży jeśli chodzi o Sony. Jeśli gra jest sukcesem Sony mówi wprost o liczbie sprzedanych kopii. Jeśli zaś nie sprzedaje się tak jak oczekuje, mówią o liczbie graczy, którzy dotychczas zagrali w tą grę, czyli również tych co współdzielą konta z innymi, kupili używaną, pożyczyli od kogoś, skorzystali z darmowych dni lub ograli w PS Now/Plus/Collection. DS jest w tej drugiej grupie i zastanawia mnie, czy aby wydawanie takich gier na PC nie jest niejako koniecznością . Nie jest to gra dla wszystkich, a produkowano ją długo i trzeba przyznać, że wizualnie jest jedna z najładniejszych gier na PS4. Pochłonęła zapewne ogromny budżet, a sama sprzedaż na PS4 mogła nawet nie pokryć kosztów produkcji i promocji.
Kupiłem na PC i mam za sobą około 50 h grania bardzo przyjemnie . I pewnie czeka mnie około 2 tyle bo jestem gdzieś w połowie gry dopiero a co do samego podejścia bardzo przyjemnie się gra na padzie ale jednak precyzja myszki podczas celowania jest nie do porównania .
Cieszą taki informacje :). Ale dziwi mnie, że to nie Sony odpowiada za dystrybucję wersji PC.
Exy to zło i lepiej byloby dla wszystkich jakby ich nie bylo to oczywista oczywistość.
Ale z drugiej strony stoi biznes. Jaki bylby sens istnienia PlayStation 5 jakby nie mial exów?
Wszystko moznaby ograc taniej i lepiej u konkurencji (XSX i PC) i to padem od PS5 (na PC).
Tylko exy sprawiaja, ze PlayStation ma racje bytu.
Niestety taka jest prawda i scisk pupy fanbojow tej marki (sam mialem kazda PS i dziaiaj mam dwie PS4 i Vite) tego nie zmieni.
PS4 kijem bym nie dotknął gdyby nie cudowne exy. Sama konsola jest tragicznie zla we wszystkim, ale gry na nia, sa najelpszymi grami na rynku.
Sukcesu Control nie rozumiem. Gra zrobiona na poziomie średniego indyka. Rudy transwestyta (tylko mi nie mówcie że to kobieta, bo ma szczenę jak Arnie w Commando) biegający po corpo-budzie.
Smutne, że taki dziwoląg zarobił więcej niż świetna gra, z rewolucyjną grafiką, fajnym gameplay'em i kapitalnym klimatem.
Gra jest genialna. Bardzo dobrze wspominam tą grę (grałem na PC). Fabuła mnie wciągnęła totalnie i była super. Po cichu liczę na drugą część.
100M to całe nic / a raczej 23M euro. Cyberpunk w 2 dni wygenerował ponad 2 MLD PLN.
Dlaczego głównie PC towcy krzyczą o złych exach?
W dzisiejszym świecie exy są pozytywne gdyż to jest element przyciągania do platformy dzięki czemu dostajemy coraz więcej produkcji które powstają tylko dlatego żeby przyciągnąć klientów do swojej platformy. W sytuacji kiedy platformy nie są na abonament z umową długotrwała a konsole są bardzo tanie to nie jest żadnym problemem a jedynie korzyścią dla nas.
Usługi wideo od czasu kiedy zaczęły konkurować exami seriali spowodowały że zaczęliśmy otrzymywać więcej dobrych seriali niż kiedykolwiek do tej pory.
W branży gier Sony robi bardzo pozytywną robotę bo otrzymujemy dużo dobrych gier dzięki przyciąganiu klienta poprzez exy. Chciałbym aby m$ przestał się opiepszac i zaczął oferować konkurencjne gry exkluzywne i powiększać rynek o kolejne dobre gry.
Ale exy od Sony to be i robione na jedno kopyto...
Kto by chciał zagrać w Days Gone, God of War czy Spider-Mana na PC? A fuj z takimi słabymi exami.
Te sumy mi nic nie mówią bez porównania z danymi z rynku konsol.
Słaby wynik i tak, biorąc pod uwagę, że nie ma w co grać na PC. Reszta spiracona pewnie.
Death Stranding przebiło Control,
W 2020 roku. Bo łączny zarobek Control z tego co prezentuje grafika wynosi około 40 mln euro. Natomiast premiera control była w sierpniu 2019. Więc porównując podobny okres od premiery to jednak dalej control sprzedał się lepiej. No i oczywiście trzeba podkreślić, że Control pojawił się tylko w jednym sklepie na PC.
Obie gry to średniaki.
Pierwsza zrobiona za pieniądze Sony w ramach sentymentu dla Kojimy. To między innymi dzięki niemu Playstation stało się synonimem gier ekskluzywnych. Control zaś to taka dziesiąta woda po kisielu Alana Wake sponsorowana przez Microsoft. Remedy od 20 lat robi gry według jednego wzorca.
Przy nich Cyberpunk to blockbuster.