Wyglada jak jakas generyczna gierka sklejona z darmowych assetow z Unity store po taniosci.
No spoko... ale przy tego typu projekcie zbieranie 150k żeby w grze był rosyjski i niemiecki dubbing? A za 570k po 1,5 roku od premiery dodadzą coop?
Jakieś dziwne te cele
Jej ... Gra w fazie produkcji i zbierania środków, robiona pewnie przez garstkę napaleńców i zamiast jakieś wsparcie, to negatywne opinie. Zaznaczę, że seria Gothic czy Elex to też nieby jakieś atrakcyjne gry jeśli chodzi o animacje czy ogólnie wartość wizualną
Czyli dwuosobowe, amatorskie studio chce uzbierać jakieś grosze (w skali współczesnego game-devu) i zrobić za to ambitnego i rozbudowanego cRPG na 100 godzin? Nawet jeżeli to nie jest scam (czego wykluczyć nie można), szanse powodzenia tego projektu są w zasadzie zerowe, a finansowe wsparcie tej zbiórki to czysta... naiwność.
Powiedział bym raczej, że to wygląda jak, również Polska seria Two Worlds, a nie jak Gothic
Gra składa się z gotowych assetów. Twórcy się z tym nie kryją; przyspieszyło to proces tworzenia.
Ja życzę twórcom jak najlepiej. Szczególnie gdy są to projekty tworzone nie dla kasy, ale z potrzeby serca czy zrobienia czegoś, co w duszy gra, tak to nazwę ;).
Mam nadzieję, że eksploracja będzie zrobiona z głową, że nie wszystkie ciekawe przedmioty bądź wyposażenie będą powiązane z jakimś zadaniem. Albo natrafimy na jakieś strzępki informacji o jakimś ukrytym skarbie. Albo w jakimś pniaku coś będzie ukryte, gdzieś tam jakiś szkielet leży, przy którym zbierzemy jakieś itemki bądź złoto. I forma zadań będzie zrobiona w taki sposób jak w Gothic 3, że możemy wykonać zadanie zanim je ktoś na zleci. A jakby jeszcze lokacje/krajobrazy były choć w połowie tak zaprojektowane jak u Piranii to też byłoby fajnie. Chęć odkrywania tajemnic świata (bez żadnych znaczników), odczuwalny rozwój postaci z istotnymi umiejętnościami i przyzwoity wątek główny to coś, co powinno być w grze:)
Ludzie. Odczepcie się już od tego Gothica. Otoczony kultem jak pewna osoba.
Powodzenia życzę i mam nadzieję, że prócz dobrej historii oraz mechaniki rozgrywki, świat gry również będzie ciekawie zbudowany.
Pierwsze screeny wyglądają dość "surowo", ale nie jest to coś czego nie można poprawić oświetleniem czy post-processem, nawet korzystając z gotowych assetów.
System walki, mimo że we wczesnej wersji wygląda całkiem nieźle. Czekam na jakiś gameplay.
Widzę jeden wielki minus... te cholerne liczby wyskakujące przy każdym uderzeniu
Fajnie :)
Miłej pracy przy tworzeniu tej giereczki. Ja czekam. A moim zdaniem tym więcej elementów sandboxowych- z fizyką, tym gra jest ciekawsza. Ja bardzo lubię bawić się z silnikami fizycznymi hehe.
Muszę zapytać bo nie daje mi to spokoju
Jak wygląda sprawa z swiatem, tzn jak duży on będzie?
MOD ENDERAL (czyli mieli gotowy, dzialajacy (jako-tako bo to Bethesda) silnik, assety, skrypty, animacje, dzwieki, dokumentacje, edytor, itd...) do Skyrima robilo 14 osob, przez 5 lat. Contentu w Enderalu jest na ok. 70h.
Jesli to by bylo reklamowane jako pure indie sandbox, ala gry takie jak Kenshi albo Outward...
Serio niech mi ktos powie, jak dwie osoby, ktore do tej pory programowaly w korpo dla szatana, maja zrobic open world rpga od zera? I to takiego:
"no fetch quests" (yea siur, skrypty napiszecie po obiedzie w czwartek), "AAA Quality" i tona innych buzzwordow.
W sumie to jest nawet za glupie na scam. Totalna amatorka i porywanie sie z motyka na slonce.
55 monsters,
335 Quest,
215 unique characters,
100+ hours of fun
Wiecie ile questow jest w Skyrim? 273.
To jest gra ktora moga zrobic dwie osoby -
https:// store.steampowered.com/app/691830/Avernum_3_Ruined_World/
albo to:
https:// store.steampowered.com/app/697550/It_Lurks_Below/
To jest albo cyniczny scam jadacy na nostalgia factor gothicowcow, albo totalna amatorka i pobozne zyczenia.
btw. Na stronie gry ani na nie ma zadnych danych kontaktowych, ani personalnych o firmie i wlascicielach.
Choc jak sie chce to mozna znalezc, kto to robi...
no coz....
.... mam nadzieje ze ksiazka jest lepsza niz gra.
Nie ma sie co napalac ale jak na pierwszy projekt dwoch ludzi gameplay nie wyglada az tak zle.
Lepiej by bylo jakby tworcy nawiazali jakas wspolprace z ludzmi od Kronik Myrtany i Dzieje Khorinis i namowili ich do tego komercyjnego projektu Farathan.
Tamci maja doswiadzecznie i wiedza jak powinna wygladac gra w stylu Gothica.
No i pewnie fundusze udaloby sie uzbierac wieksze i zrobic gre duzo bardziej ambitniejsza.
Skały wyglądają bardzo nienaturalnie. Wielki słodki szczur także mało gustowny. Walka wygląda jak fajne drewno w rzeczywistości jest jednak dużo gorsza, co pokazują wyskakujące obrażenia. Nie ma znaczenia rodzaj uderzenia, siła ciosu z lewej czy prawej taka sama. Wszystko dobijają bardzo słabe odgłosy broni, które w dodatku są takie same przy trafieniu jak i pudle. To co jest pokazywane na pewno nie wyjdzie w tym roku jeśli ma pokryć choćby kawałek obietnic.
Najlepszym wskaźnikiem jakości powstających tytułów niezależnych jest ich długość. Jakość zabawy dzielimy na ilość godzin. Dzielnik w wysokości ponad 100 godzin oznacza klapę po całości.
Graficznie łatwo przewidzieć, że gra poza niektórymi miejscówkami będzie mieć ubogą architekturę, a to niestety rozłoży na łopatki każdy długi tytuł, bowiem świat zawsze będzie wydawał się pusty, a to da uczucie nudy.
Dubbing nie uratuje tego projektu. Gdyby pokazano np. wypełnianie dwóch czy trzech misji i w istocie byłoby to ciekawe, to to mogłoby uratować Farathan.
Przygotowałem zapowiedź Farathana. Udało mi się pozyskać kilka informacji na wyłączność, więc można się dowiedzieć czegoś więcej. Kolega wyżej zauważył, że to sklejka różnych assetów. Tak, słuszne spostrzeżenie. Dwuosobowe studio zdecydowało się na ich zakup, żeby przyspieszyć pracę nad projektem. W tej chwili doczekaliśmy się początkowej wersji gry, więc później nie będzie to aż tak widoczne. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka innych elementów. Fabuła opiera się na niewydanej książce jednego z deweloperów. Co ciekawe, to małżeństwo. O frakcjach wiecie już z wiadomości, ale u mnie dowiecie się więcej. To samo tyczy się też rozbudowanej fabuły, która zawiera kilka ważnych fragmentów.
Ja natomiast uwielbiam świat Gothica 1 i 2 tak samo jak autorzy tej modyfikacji i uważam, że warto dorzucić swoją cegiełkę na dubbing. Nie ważne, że gra powstaje przy pomocy gotowych assetów itp. Najważniejszy będzie klimat, questy oraz open world bez prowadzenie za rękę. Zbliżam się do 40-tki a cieszę się jak dziecko. Dzisiejsze gry, mimo wspaniałej grafiki są często biedne pod kątem zawartości oraz bardzo ułatwiają przejście milionami podpowiedzi. Pamiętam jak zarówno Gothic jak i Morrowind robił na mnie wrażenie 20 lat temu. Ktoś wspomniał Enderala - i według mnie był on nieporównywalnie lepszy pod kątem zawartości niż taki Skyrim, gdzie brakowało całkowicie twórcom pomysłu na linię fabuły, natomiast wrzucili multum bardzo powtarzalnych questów pobocznych.
Trzymam kciuki! I czekam na demo, a potem na pełną wersję!
Nawet spoko wygląda, nie ma żenady. Tylko fajnie jakby gra miała jakiś charakter, jakby zrobili trailer, który fajną historię pokazuje, czy zróżnicowany świat, gdzie może nawet przy uproszczonej rozgrywce by się dobrze zwiedzało czy poznawało fabułę. Ale ogólnie lubię ten typ gier, więc będę śledził.
Wygląda nieźle. Fajnie by było jakby to wyszło. Choć tak naprawdę, czekamy na Elexa 2, gothic dzieje khorinis i kroniki myrtany, to ta gra będzie jak narazie swego rodzaju następstwem ?? oczywiście w oczekiwaniu na wyżej wymienione tytuły. Niemnie, czekam z niecierpliwością!!
Jak na 2-osobowe studio to rewelka. Pamiętajmy, że to dopiero szkielet, jest jeszcze dużo do poprawy. Takich gier jest mało, a w Polsce na pewno znajdzie swoich fanów.
Przedstawia się lepiej niż demo „odświeżonego" Gothica, jest nadzieja.... na pewno większa niż we wspomnianym Gothicu.
O ile w produkcie THQ twórcy się błąkają i nie wiedzą czego chcą tak twórcy Farathana - przeciwnie.