Remake Gothica ma sens tylko w przypadku odświeżenia 1:1, bez żadnych zmian w rozmieszczeniu obiektów na mapie, mieszania w fabule, zmiany cutscenek. Jedyne co, to można odświeżyć sterowanie i walkę, choć zostawiłbym także jako opcję sterowanie z pierwowzoru.
Widziałem to demko i obecnie jestem mocno sceptyczny, to nie był Gothic, a jakiś inny generyczny crpg.
Cieszy mnie że nie robi tego żadne amerykańskie studio, być może jest to teoria nad wyraz, ale uważam że Europejczycy robią swój własny styl gier RPG akcji (francuskie Spiders, niemieckie Piranha Bytes czy belgijskie Larian w moim mniemaniu tworzą gry z wieloma cechami wspólnymi) który różni się od tego amerykańskiego, mam nadzieje że Hiszpanie nie są tutaj wyjątkiem.
Będzie średniak, jeśli uda im się ją w ogóle wydać, bo przy zwoływanych ad hoc studiach często trudno doprowadzić projekty do końca.
Szkoda, że nie zmienili tych barcelońskich partaczy na kogoś innego. Wypuszczonym swego czasu demem już dosadnie udowodnili oni, że w ogóle nie czują stylistyki i klimatu gry. Próby przypudrowania tego faktu pod wpływem krytycznych opinii fanów nie zmienią tego, że to są źli ludzie do tej roboty i że po wypuszczeniu dema powinni zostać od niego odsunięci.
Prace powinna przejąć jakaś ekipa z lepszym wyczuciem klimatu i uszanowaniem dla pierwowzoru, czyli czymś czym wykazało się np. Vicarious Visions przy odswieżonym Diablo 2. No ale najwidoczniej THQ Nordic nie ma nikogo takiego na podorędziu, a że kasę zwietrzyli to wypuszczą choćby i takiego crapa jak to demo od barcelońskich partaczy, marnując w ten sposób prawdopodbnie jedyną szansę na porządne odświeżenie tego, dla wielu kultowego, tytułu.
Demo było crapem.Gothic technicznie też nie zachwycał ale miał klimat. Tutaj nie ma nic co by go przypominało. Gra wygląda na mega budżetowca który będzie jechał na nostalgii. Ktoś tu mądrze napisał że może wyjdzie z tego bagno ale oryginału nic nam nie odbierze. Jak nie wypali to może za kilka lat prawa do gry odkupi ktoś kto odreanimuje te serie. Gothic remake powinien być wysokobudżetowcem zrobionym przez polskie lub niemieckie studio bo to w tych krajach był kultowym i tutaj łatwiej zrozumieć jego fenomen. Po thq za wiele się nie spodziewam.
Mod Gothic Remake wygląda lepiej niż to oficjalne demo xD Ja nie wiem, co oni mają w głowach. Chyba tylko pieniądze. Ja nie odtworzą tego klimatu gry to niech się nawet za to nie biorą.
To się nie uda. Psychofanbojów Gothica to nie przekona. Cała reszta ludzi nie uważa wcale Gothica za jakieś super dzieło więc tym bardziej oleją.
Pierwszy Gothic to moja ulubiona część, także zobaczymy co z tego wyniknie.
Oby tylko animacje nie były równie drętwe jak w grach PB. Mam czym w kominku palić i więcej drewna mi nie potrzeba.
Nie jestem negatywnie nastawiony, chętnie bym zobaczył, co im się udało zrobić przez ten czas od tamtego dema.
Jeśli wrócą do fabuły, misji, dialogów i postaci z podstawki, plus dadzą system walki który sensownie będzie działał podczas walki z grupami, a do tego całość podleją sosem całkowitych nowości wypełniających pustawą Kolonię, a nawet podrasują już istniejące dialogi czy zadania (ale podrasują, a nie zmienią jak w Teaserze) - to jestem jak najbardziej na tak.
Bo Teaser był bardziej Tomb Raiderem 2013, rebootem, aniżeli Remake'iem jak częściej nazywa się odnowioną trylogię Crasha i Spyro. A przecież te gry to praktycznie 1:1 ta sama gra, ale z dostosowanym sterowaniem, grafiką, dźwiękiem i paroma "quality of life improvements".
Odkąd to twórcy remaków są uważani za ambitnych skoro to pójście na łatwiznę i wożenie się na plecach innych. To już trudniejsze wyzwanie byłoby zrobienie dobrego sequela trójki skoro Arcania się nie wlicza do uniwersum odkąd Joowod stracił prawa do serii.
Demo to było badziewie od każdej strony i nie miało nic z ducha Gothica. Ale nawet jakby gra nie miała nic wspólnego z serią to bardzo słabo to prezentowało się. Ludzie tworzący w pojedynkę własne projekty robią dużo lepsze rzeczy. Jedna osoba niż to demo np: Nicobass od TR2 remake demo.
Po drugie po to powstawały mody ulepszające G1 i G2, by je rozbudować jako rpg, bo były wyśmiewane za prostotę przez fanów rpg podobnie jak BG1 przy porównaniu ich do elity rpg lat 80' i 90', które miały z 5 razy więcej możliwości, contentu, interakcji i były o wiele trudniejsze od BG1, G1, G2NK, a przy demie remaku odczułem jakbym grał w grę akcji mającej jeszcze mniej rpg niż oryginalny G1. Co by nie mówić Ultima w gatunku pozamiatała z swymi możliwościami interakcji oraz cyklem dnia i nocy. Piranha skorpiowala cykl dnia i nocy. Oczywiście samą grę zrobili z dużo mniejszym rozmachem i dużo mniejszymi możliwościami oraz wielką przystępnością od Ultima, która nie prowadzi za rączkę jak Gotchici. Gothic 1 i 2 zawsze były łatwe i przystępne podobnie jak BG1 w porównaniu do elity rpg jak Ultima 1-7, Wizardry 1-8, Migh and Magic 1-8, Eye of The Beholder 1 i 2, Lands of Lore, Betrayal at Krondor, System Shock 1 i 2, Final Fantasy 7, Planescape Torment, Deus Ex 1, TES-Morrowind,
Wiadomo, że dubbing PL oszukał w dużym stopniu graczy przy BG1 i Gothic 1 i 2, bo to były bardzo fajne, ale też bardzo proste gry podobnie jak potem Mass Effecty, Dragon age, Wiedźminy, Cyberpunk itd. Gry akcji z elementami rpg, a nie rpg. To był gry pod wszystkich, gdy gry rpg są pod nisze i nie są dla większości graczy, którzy bardzo słabo radziliby sobie z takimi grami z lat 80' i 90' i tylko elita te gry przechodziła całe. Dzisiejsze pseudo rpg są pod masy. Przystępne z bardzo małymi możliwościami. Gdyby gry rozwijały się taki tempem jak między Ultima 1-7 1980-1992 do teraz to obecne gry miałyby z 10 razy większe możliwości, a od 15 lat odczuwam krok wstecz, a nie do przodu poza grafiką. Zamiast rozbudowanie to upraszczanie od 15 lat.
Dla mnie pazur jako rpg G2NK dopiero pokazał z dogranymi Returning 2.0, dx11, Alternative Balance (ten ostatni też bardzo mocno) Bez tego to traci ponad 75% możliwości. Ale nawet tak zmodowany czy ma takie możliwości jak najlepsze części Ultima ? Jest dość blisko.
Super, czekam na więcej konkretów i chętnie zagram na premierę. Bardzo fajnie, że ktoś zabrał się za pierwszego Gothica bo jest szansa, że seria odżyje i pojawią się również pełnoprawne kontynuacje. Remake robą ludzie ambitni, z dużą ilością zapału i świetnym podejściem do społeczności więc nic tylko się cieszyć.
Dla fanów Gothica to powinna być świetna wiadomość bo nic w tej sytuacji nie stracą. Jak nowa wersja się uda to dostaną kolejną fajną grę, jeśli nie - nadal mają oryginał i nikt im nie zabrania zagrać w niego n-ty raz :)
Jeśli będą tam jacyś ludzie z Mercury Stream (które powstało z RebelAct, twórców Severance - Blade of Darkness) to będzie nadzieja na coś niezłego i płynnego... choćby za cenę QTE.
Może też stylistycznie będzie lepiej.
Nie obraziłbym się jakby przywrócili to i owo z wcześniejszych wersji Gothica, gdy jeszcze przy nim twórcy dłubali bo momentami czuć było braki czy usunięcie zawartości. Może nawet coś zrobią z bandytami?
Niech robią swoje, nawet jeżeli to będzie niewypał to oryginalnej trylogii nikt nam i tak nigdy nie zabierze, a fakt, że jest to remake być może uświadomi części graczy z zachodu że w 2001 roku istniała jakaś gra warta zrobienia jej od nowa.
Pierwszy Gothic ma w sobie mechaniki, których nie można znaleźć nawet we współczesnych RPG (np. różne reakcje NPCów na poziom bohatera, czy też niepodzielenie jednego gatunku stworów na super silne i super słabe). Byłoby słodko gdyby większe studia je podłapały i wdrożyły.
To pewnie marzenie ściętej głowy, ale nie obraziłbym się gdyby kolonia trochę się powiększyła, lecz jej obszar nadal nie byłby jakoś ogromny - za to lepiej go dopracować w szczegóły. Kopacze każdego rana zmierzający do kopalni - tak, poproszę.
Ja tam czekam.
Poza zmienionym początkiem gry i oczywiście angielskim dubbingiem to nawet dobrze się bawiłem.
Ankiete wypełniłem swego czasu i mam nadzieję, że nad pewnymi rzeczami popracują, ale wątpie że cokolwiek zadowoli hardkorowych fanów gothica co grają w w niego co miesiąc.
Będę przyglądał się z dużą ciekawością temu projektowi, bez jakichś wielkich oczekiwań.
Ciekawy jestem formy polonizacji, pełna czy też kinowa. Wydawca gier THQ na naszym rynku, Koch Media Poland z tego co widzę lubi w pełni polonizować wydawane tytuły jak Darksiders czy nawet takiego SpongeBoba co może dobrze wróżyć pod kątem powstającego rimejku pierwszego Gothica. ;) Trzymam kciuki za ekipę Alkimia.
poki co moze zapowiadac sie na interesujaca gre. moze i znaczaco sie rozni od oryginalu to i tak wyprobuje ja. Najfajniejszym rozwiazaniem byloby dla mnie chyba dokonczenie i dopieszczenie gry do konca i wizualnie ulepszyc. w koncu byly niestety problemy z tworzeniem tej gry. sytuacja finansowa, czas, niedoswiadczony zespol, debiut itd. a i tak wyszla im super gra mimo niedoszlifowania. oboz bandytow w poblizu kanionu trolla gdzie znajduje sie kamien ogniskujacy, stara kopalnia starego obozu(?), ktora odwiedza sie zaraz po rozpoczeciu gry. ewidentnie cos z tym bylo robione, jak uzywacie komendy na teleport to jest klawiszami b marvin b i klawiszem k teleportujecie sie. dzieki tym przedostajecie sie na druga strone i podchodzicie dalej. wtedy wchodzicie do odrebnego swiata jak przy wchodzeniu do kopaln starego obozu i nowego obozu. laduje sie wam odrebny swiat i pojawia sie ekran loadingu. po zaladowaniu jestescie w pustym swiecie. jeszcze troche innych takich rzeczy jest nie niedokonczonych. trzeba sie pogodzic tez z faktem, ze gra jest zmieniona. ale tak mysle, ze najlepiej bedzie, zaczynanie od nowa bazujac na pierwotnych grach wg mnie moze tylko wypasc jak najlepiej jest to mozliwe. studio robiace gre nawet te samo co stworzylo oryginal jest znaczaco inne, rozni sie skladem, czlonkami itd. nie jest wiec mozliwe dokonczyc oryginal w taki sposob jak pierwotnie zamierzano i w taki sposob najlepszy. dlatego lepiej, zeby zrobili gre tak jak oni sami umieja, a nie jak to robili wczesniejsi czlonkowie tego studia. bo po prostu zrobiliby slabiej niektore elementy, ktore robili dawni czlonkowie bo po prostu nie wiedza wszystkiego o celu, sposobach itp tak jak dawni pracownicy. nie ma wiec sensu na sile robic, kontynuowac czy ulepszyc cos na czym sie nie zna do konca. po prostu lepiej jest zrobic cos samodzielnie ze swoimi umiejetnosciami, dzieki czemu najlepiej tak wyjdzie. po prostu niech opra to wszystko na historii, swiecie, postaciach, bestiariuszu i hmm na ogolnie grze i klimacie itp. nie pisze, ze ma byc identyczne tylko, ale tak, zeby po prostu bylo zblizone, jak zreszta tak jest wlasnie w tym remake, jest inaczej, ale jest podobnie tylko nie identyczne. zeby po prostu byla esencja z oryginalu, w miare zachowana zgodnosc z oryginalem i tzw duch oryginalu. nie to co arcania, w ktorej jest brak gildii, otwartego swiata, klimatu itd. po prostu gra o swiecie gothica nic wiecej, moze i przyzwoity, ale tylko przyzwoity. takze z pewnoscia wyprobuje ten tytul, trzeba dac szanse.
Jak nie zrobi tegoPiranha Bytes to nie bedzie to Gothic. Juz jedna gre zrobilo inne studio. Tak samo gdyby S.T.A.L.K.E.R zrobil ktos inny niz GSC.
Wystarczy tylko i wyłącznie przeniesienie 1 na silnik 2 - ew. na silnik 3, bo u minie 3 jest na drugim miejscu gothikowego rankingu. Zaraz po 2NK. Tyle i aż tyle. W moim rankingu G1 jest w czołówce gier z najgorszą w historii mechanik sterowania w grach. Przebija go tylko i wyłącznie DRIV3R i Wiedźmin1. To już lepsze sterowanie było w Bakusiach dodawanych do serków Bakomy.
Nie wiem też czy dzisiejsi gracze bedą w stanie grać w taką grę jak Gothic ,bo takich gier nie ma już długo.
W Gothicu nie było takiej sytuacji, że mapa, znacznik, gps, podpowiedzi prowadziły za rączkę. Wszystko co było nam potrzebne do poruszania się po świecie, znajdowania odpowiednich ludzi, miejsc misji itd. znajdowało się w dialogach i innych tekstach w grze. Dziś gracz jest prowadzony za rączkę. Po prostu w dzisiejszych czasach nie da się już takiej gry zrobić. Co z tego, że w Assasynie, Wiedźminie wyłączysz sobie hud jak i tak musisz korzystać z podpowiedzi, bo z dialogów nie da sie wywnioskować gdzie konkretnie masz iść. Jest to scenariuszowo nie wykonalne.
Gothic to wyjątkowa gra którą miło wspominam, pomimo swojej toporności i grafiki, dała mi wiele frajdy. Szczególnie klimat górniczej doliny.. ta brutalność i bycie ścierwem w początkowym etapie.. i te pierwsze wejście do Gomeza, czułem się taki słaby.. i coś źle kliknąłem w dialogu = zgon.. albo akcja w kopalni!! to były czasy, chodź dialogi naiwne i łatwo było się domyśleć to i tak dawało to wiele frajdy.
Do remake na pewno podejdę z uwagi na sentyment, ale też nie oczekuje wodotrysków fabularnych i klimatycznych rodem z pierwowzoru, bo takie podejście jest mylące. Raczej podejdę do tego na luzie, jak do każdej innej gry. Jedyne czego nie wybaczę, to zrobienie z tej gry kalki i obrazę wielu głównych aspektów, na których opierał się oryginał. Muszą uszanować pierwowzór i się do niego dostosować.
Kopia oryginału wydaję się najrozsądniejszym pomysłem, przekombinowanie raczej nie wchodzi w grę, bo ta gra posiada unikalny klimat, które łatwo zepsuć. Chorej społeczności Gothiczka raczej będzie ciężko do tej gry przekonać, ale może nie przebiją Arcanii chociaż...
Dla mnie magią tej gry jest właśnie ten surowy i archaiczny silnik z tymi sztywnymi animacjami, gestykulacją i stylem graficznym. Żadna gra na super nowoczesnym silniku z RTX i innymi cudami, realistycznymi animacjami itd. nie zastąpi Gothica i nie zaspokoi mojej nostalgii. Bardziej czekam na modyfikacje Kroniki Myrtany i tą drugą któr1 tworzy druga część tej samej grupy.
Widać że tą grę robią Hiszpanie. Ciepłe oświetlenie, uzbrojenie i opancerzenie wzorowane na hiszpańskich konkwistadorach, przedstawienie świata w sposób w jaki przedstawiłby każdy kto na co dzień widzi za oknem skąpane w słońcu krajobrazy półwyspu iberyjskiego. Obawiam się niestety, że Gothic na tym straci, w szczególności w oczach niemców i polaków. Oryginalny gothic przedstawiał świat w zimnych, szarych tonach bardziej pasujących do tego co my widzimy za oknem. Nie mniej jednak życzę temu projektowi jak najlepiej.
Tytuł artykułu to troche clickbait, nie nowe studio tylko ze zmienioną nazwą..... A co do samej gry mam nadzieję, że będzie udana
Nie podoba mi się, że robi to hiszpańskie studio, wolałbym Piranie, albo chociaż ci od Arcanii (żart).
Bardzo dobrze! Niech wychodzi!
Ludzie zachowują się jakby ich zmuszano do grania.
Chyba lepiej mieć możliwość zagrania w remake niż takiej możliwości nie mieć?
Każe wam ktoś te gry kupować?
no i po cholere tyle negatywnych komentarzy?? o Mafii zapomnieliscie? tez gadaliscie ze bedzie crap bo Hangar i co wyszło? niemalże idealnie..tu bedzie podobnie zobaczycie