To to piękna wiadomość na koniec roku... 2020 nie ma co... EA ubije kolejne studio
Szczerze? Wolę EA niż Take Two...
Cóż, jest to taka sobie wiadomość, ale w sumie to chyba lepiej niż Take Two, ea przynajmniej ma jakieś doświadczenie z grami samochodowymi. Plus, może jakieś studio od codemastersów zrobi nfsa jakiegoś dobrego. Ale wątpię by zmieniło się dużo, jeśli chodzi o mikropłatności i dlc to mistrzowie kodu sami z siebie potrafią je wciskać, patrz dirt rally 2.0 i dwa sezony dlcków do niego czy f1 2020 które też ma jakieś pierdoły pokroju emotek i malowań, oczywiście płatnych. Tak więc nie ma co rozpaczać że biedne codemasters będzie teraz musiało mikropłatności wsadzać, bo i tak to robią.
No to chlopaki od Slighty Mad Studios (NFS Shift 1 i 2 , Project Cars 1-3 ) sa w czarnej dupie.
https://www.kotaku.com.au/2017/09/slightly-mad-studios-ceo-ea-tried-to-destroy-us/
EA juz raz chciala ich zniszczyc. Probowali zrobic im wrogie przejecie i przejac ich technologie. Przejeli tez ich kilku kluczowych pracownikow. Ceo byl zmuszony zastawic swoj dom, aby placic pracownikom wyplaty i oplaty firmy. Project Cars zostal ufundowany przez graczy. No, a teraz EA zamierza ich kupic.
Wypowiedz Ceo SMS o EA
“Those guys are arseholes. We have no respect for EA, I’ll never do a deal with them again, no respect for them, they’re horrible human beings, they’re corporate monsters.”
Tlumaczenie :
Ci faceci to dupki. Nie mamy zadnego szacunku do EA. Nigdy wiecej nie chce miec z nimi do czynienia. Nie mam do nich szacunku. To sa okropni ludzie, korporacyjne potwory.
PS. W 2019 Codemasters kupil SMS z prawami do Project Cars i nastepnymi tytulami.
Czyli teraz po zrobieniu słabej nowej odsłony Need for Speed zostaną zamknięci. Albo zrobią słabego Burnouta i ich zlikwidują.
Ewentualnie mogą ich oddelegować do jakiejś gry na urządzenia mobilne po czym ich zamknąć lub po wydaniu na świat mocno średniego MMO Codemasters przejdzie do historii.
Już sobie wyobrażam następnego DiRT-a z możliwością kupna piewszego auta za 20$. Żenada
Ja do obydwu mam zrazę, ale jak widać zawsze trzeba wybrać jakieś mniejsze zło
Więc zostaje tylko GT od Sony, albo Forza. Teraz EA będzie na siłę wciskać im swoje pomysły i Frostbite do gardła, a większość będzie tym samym z toną onlineowego crapu.
Oho, no to zgodnie z tradycją EA, czas zamienić F1, Project Cars i kilka innych ścigałek w kupę. Szkoda, bo w nie grywałem. Szkoda było mi też NFSa, do momentu gdy konkurencja zaczęła robić znacznie lepsze gry, także czekamy aż ktoś odkupi licencję na F1 i będzie gitara.
Przecież samo SMS mówiło otwarcie, że EA chciało ich zniszczyć. Codemasters ich wykupili, a teraz całe EA wzięło ich razem. Masakra co to będzie dalej z tymi grami
Szkoda. Codemaster miało różne chwile, robili lepsze i gorsze gry, ale nigdy poniżej przeciętnej. Mam tu na myśli głównie różnego rodzaju wyścigi. Jestem fanem serii Dirt (zwłaszcza Dirt Rally) i robi się smutno na myśl, że EA może taką serię całkiem rozbić wdrażając swoje rakowe pomysły. Choć przyznać trzeba, że Dirt 5 to prawie jak gra od EA... może robili ją do CV :P
Ah. No i love pierwszy GRID.
Wspierajcie zatem Milestone. I Kyloton, może bez licencji też będą robić rajdówki, tak jak do tej pory starało się Codies.
No jeszcze Kunos, ale u nich słabo z contentem, chociaż przynajmniej na UE4 przeszli...
No to dół z wapnem czeka...
No nie wiem. Niby korpo, to korpo i wybór był jak między złem, a złem...
... ale (IMO ofc) Take2, to byłoby jednak mniejsze zło. Raz - studia podległe, mają względną swobodę. Dwa - nie ma takiej presji na termin. Trzy - nie wymuszają korzystania z jednego silnika (bye, bye EGO?). Cztery - Mistrzowie Kodu świetnie uzupełniliby ich portfolio, Take2 nie wydaje gier wyścigowych (Midnight Club nie liczę, lata temu wylądowało w "zamrażarce"). Pięć - rakowe mikrotransakcje i DLC: tutaj naprawdę trudno mi stwierdzić, która firma jest gorsza.
EA, to w najczarniejszym scenariuszu "klepanie" tych najbardziej dochodowych marek Codemasters, pewnie co dwa lata (na przemian z NFS), na Frostbite, a reszta "do zamrażarki" albo "do piachu", żeby sobie nie robić wewnętrznej konkurencji. Ich NFS są od lat tak bezpłciowe, że porzucam je ekspresowo - zwyczajnie nie dają "radochy z jazdy", koło Forzy nawet nie stały. Wielkim fanem gier Codemasters też nigdy przesadnie nie byłem, ale jak już za którąś się zabrałem, to przynajmniej tryb kariery kończyłem.
No to fatalna wiadomość.
Codemasters już ostatnią grę miał słabą (DiRT 5) ale obawiam się, że kolejne gry wcale nie będą lepsze, skoro Elektronicy zamierzają wykupić Mistrzów Kodu.
Ciekawe czy teraz będą klepać need for speedy.
Świetnie, zamiast 2K posiadającego prawie wszystkie wyścigowe marki na pc mamy teraz EA posiadające praktycznie wszystkie.
A, no tak, rok 2020.
Szkoda, widać jak rynek weryfikuje i doprowadza do wchłaniania mniejszych firm w wielkie molochy które z roku na rok, niby tworzące gry- coraz mniej się na nich znają :(
Jak ta transakcja dojdzie do skutku, tak trzeba będzie omijać kolejne gry dla dobra swoich oszczędności i konta bankowego. Rozumiem, że EA przez mikropłatności zarabia najwięcej i pozyskuje środki gwarantujące mu najpewniejsze długowieczne przetrwanie na rynku growym, ale przeginają względem graczy po całości. Założę się, że praktycznie kiedyś będzie można publikować memy, gdzie prezentowało by się część ich gier multipleyerowych za pomocą zdjęć galerii handlowych przepełnionych reklamami produktów jako satyryczną aluzję do powszechnej obecności mikropłatności w tych ich grach.
Ha ha, jaka parówa wariacie... Co za plot twist.
Którego raka wolicie bardziej???
Może Ea chce zafundować nam urozmaicenie np raz na rok nfs, f1, dirt, wrc i cars i tak co roku inna teraz maja 5 lat różnych gier wyścigowych w cyklu czyli licząc od 2021 jako dirt to cars będzie 2025 na 2026
Nie wiem jak DIRTy ale NFSy coraz gorsze - po prostu szmira.
EA - fakdap ewryfink...
Podobno już doszło do wykupu gość carsa miał wizytę detektywów związku ze szpiegostwem finansowym jego przeciwko Ea.
Sami nie dawali już rady z nowymi częściami Grida czy Dirta to teraz będzie jeszcze gorzej
Zobaczymy co z tego wyniknie, ograłem ostatnio NFS 2015 i Payback i wbrew temu co słyszałem w necie nie są to wcale złe gry. Teraz ogrywam Heat i też jest w porządku.
Dwa lata i ich zamkną, przejmą sobie licencję F1 na wyłączność, i doje***ą tam takie mikropłatności, że się odechce wszystkim. Dobrze, że od czasów Dirt2 Codesmasters nie wydał żadnej dobrej gry, to przynajmniej nie będzie mi szkoda.
W sumie to niegłupie zagranie. EA zawsze miało masę gier sportowych więc gry na licencji F1 oraz WRC pasują. Do tego posiadają IP NFS, z którym nie do końca wiedzą co zrobić. Myślę że dawna ekipa Evolution (twórcy m.in. Driveclub), która teraz jest w szeregach Codemasters może spokojnie dla nich wyprodukować kolejnego NFSa o lepszej jakości niż obecny team. Boje się tylko o serie Dirt Rally - realistyczna i wymagająca, celującą raczej w wąskie grono odbiorców. Nie sądzę żeby EA było zainteresowane utrzymaniem jej przy życiu.
... mać...
Wolicie EA? Nawet jeśli CARS 3 było słabe, to teraz nawet Rally 3.0 nie zobaczycie. Nawet normalnego WRC - a Codies mają licencję - nie zobaczycie.
Już nie wspomnę o F1...
Koniec ery ścigałek nadchodzi.
Zdecydowanie lepiej jakby EA ich kupiło niż Take2. EA przynajmniej autentycznie potrafi nadal wydać dobrą grę wyścigową bez mikrotransakcji.
ĘĄ udupi serie DIRT I F1, żeby NfS nie miał konkurencji. Trzeba było się sprrzedać Take-Two, które nie ma żadnych serii wyścigowych
W sumie, to w tym momencie powinno całe na biało wejść sony i kupić codemastersów. Nie dość że byłaby to lepsza opcja niż take two i ea, to jeszcze sony by zyskało, bo poza gran turismo to nie mają innych gier wyścigowych na ten moment.
Lepiej jakby Sony uch kupilo, podziekowalo polyphony digital i dalo Codemaster pod opieke Gran Turismo.
Seria by odzyla i nawiazala walke z Forza.
Gdyby CDProjekt kupił przed 10.12.2020 to ludzie mieliby orgazm (co gorsza - niektórzy nawet po premierze gówna CP2077 by wciąż go mieli). Ale wystarczy jakikolwiek news o EA i nawet nie zdąży się dojść do dwucyfrowego komentarza i już krytyka xD