Przecież pisze jak byk ze gra była testowana pod ustawienia ultra, a wiadomo jak wygląda uruchamianie takich ustawień gdzie większość użytkowników nie widzi różnicy miedzy high a ultra oprócz mniejszej liczby klatek, już odyssey z swoimi globalnymi chmurami pokazał jak się zażyna wydajność, a wystarczyło obniżyć właśnie to ustawienie i mieliśmy przyrost nawet o 15 klatek
https://www.youtube.com/watch?v=4RHRfI932iM
A teraz proszę o wskazanie jakiejkolwiek różnicy graficznej miedzy ustawieniami jakości na powyższym materiale oprócz liczby klatek
Pewnie znowu będzie tak samo - dać wolumetryczne chmury na niskie, ewentualnie obniżyć jakieś pomniejsze detale o jeden i już, wygląda prawie tak samo, działa 50% lepiej. Ja często nie widzę większych różnic między średnimi, a ultra, za to perfekcyjnie odróżniać 30fps od 60fps :v
Ustawienia graficzne na PC to świetna rzecz, problem jest tylko, gdy ludzie ich do końca nie ogarniają.
Takie tam gadanie :)
Jutro odbieram XSX z AC Valhalla, a w domu czeka 3090 i AC Valhalla w ramach Uplay+, więc porównam obie wersję na tym samym ekranie (4K) i zobaczymy.
Watch Dogs Legion na ustawieniach RTX Ultra i z DLSS włączonym "balanced" działa w stałych 60fps na 3090, więc nie mam mowy o "kiepskiej" optymalizacji, szczególnie przy takiej jakości grafice. Jak ktoś nie wierzy - niech sobie zobaczy jak ta gra wygląda z ray tracingiem na poziomie ULTRA.....
Poprostu XD.
Liczę na to, że będę mieć te 60 fps na ultra 1440p, a co do konsol to jeszcze kupię kiedyś tam PS5 i będę miał full zestaw do grania:) i nie będę biadolić który sposób grania jest lepszy. Te dziecinne wojenki PC- konola - Xbox-PS5 są na poziomie mniej niż zero.
Po pierwsze nie ma sensu testować tej gry na PC przed premierą. Bo optymalizacja po premierze może być lepsza.
Po drugie konsole generują obraz 1440p i leci upscaling do 4K. Na PC również można tak zrobić i to prawdopodobnie z lepszym efektem wizualnym (DLSS wydaje się przynajmniej na papierze lepszym upscalingiem). Renderowanie obrazu 4K trwa prawie 2x dłużej na karcie graficznej niż 1440p.
Nie ma się co kierować tym jak działa gra, która ma na PC Denuvo i jeszcze nawet nie wyszła, więc optymalizacja może być skopana. Poza tym, gra jest raczej optymalizowana pod karty AMD, więc może się okazać, że tam uda się osiągnąć coś zbliżonego do 4K.
To jakim cudem na XSX i PS5 mają działać w 4K 60FPS? Domyślam się, że zapewne jest to dynamiczne 4K.
Na presetach to grają konsolowcy (bo w większości przypadków nie mają wyboru) Po to są opcje graficzne w grach komputerowych by z nich korzystać. Na pewno jest jakiś żarłok, który wpierdziela FPSy, a nie zmienia praktycznie nic.
Pamiętam że w AC Odyssey mój gtx 1080 to nie była wystarczająco mocna karta do 1080p/60fps. Na absolutnie wszystkim wymaksowanym miałem pomiędzy 40 a 50 fps. Powodem była jedna z opcji graficznych, coś chyba z wolumetrycznymi chmurami którą trzeba było obniżyć lub wyłączyć i od tamtej pory zawsze 60fps.
rok temu był płacz nad opytmalizacją RDR2, a tymczasem kowboje dają radę w 4K na 3090 i wyglądają o wiele lepiej niż rok młodsi wikingowie: https://www.youtube.com/watch?v=MPiD-R3YQOw
Miałem nadzieję, że zagram na kartach serii RTX 3xxx w 4k60fps. Ostatnio jednak kupiłem TV Oled 4k i okazało się, że 1440p wygląda doskonale dzięki świetnemu upscalingowi telewizora. Kiedyb jeszcze zobaczyłem płynność przy 100 lub 120Hz, przesunąłem na przyszłość plany gry w 4k i ostatecznie wybieram 1440p@100lub 120 Hz, "Wszystko na ultra" na i9-990k i RTX 3080.
4K 60FPS na kompie z Nasa zapomnij biedaku za słaby komp.
My nie mamy czasu w optymalizacje bo musimy na kolanie szybko fabułę dla 6 latków a przecież nie moze zabraknąć też tak uwielbianych przez graczy fedexów i biegania po dachah za karteczkami.
Kochamy cię ubi.
4k... A ja tutaj na high/medium w 1080p będę grał tak jak w odyssey i origins. ^^
To jest ta sławna optymalizacja Ubisoftu. :) W dniu premiery nigdy nie ma sprzętu, który zapewniałby 60 fps-ów w 4K. A jakość grafiki nie jest wcale znacząco lepsza niż w przypadku Odyssey.
E tam, taki clickbaitowy trochę artykuł. Po pierwsze, z tego co się orientuję najwcześniej zwykły gracz odpali grę o 14:00 dzisiaj naszego czasu (strefa Nowa Zelandia). Po drugie, ma być day one patch więc pewnie te testy były na wersji early access dla recenzentów i wybranych osób. Po trzecie, nic z tego co napisałem wyżej nie uzasadnia tego, że zagramy na 3090 w Ultra 4k 60FPS ale jedno się wydaje pewne, testy były robione na grze przed poprawkami z day one patcha.
Myślę, że problemem nie jest optymalizacja. Gry Ubisoftu wyglądają ślicznie nawet na Low, a działają wtedy znacznie szybciej i nawet na słabych sprzętach.
Większym problemem jest raczej połączenie kilku faktów:
— developerzy, którzy podkręcają wysokie i maksymalne ustawienia graficzne czysto matematycznie pod sprzęt przyszłości, byle zadławić sprzęt, z bardzo małym zyskiem faktycznej jakości, który zauważą lub usprawiedliwią sobie tylko nieliczni
— Ci nieliczni, którzy łapią się na zabieg developerów powyżej i nie mogą znieść, że na karcie na którą wydali tyle oszczędności nie mogą pograć na swoich własnych warunkach, czyli suwaczki "na prawo patrz" bo taką opcję przecież oficjalnie dał developer
I mamy takie fajne zamknięte kółeczko samonapędzające się co roku, gdy tylko wyjdzie kolejny "najszybszy" sprzęt, który bardzo szybko tą koronę traci.
Ciekawi mnie kiedy niektórzy zrozumieją, że to właśnie ten sprzęt napędza suwaczki "na prawo"... (czy to aktualny najszybszy na rynku czy też taki, który jeszcze nie wyszedł, ale wyjdzie już całkiem niedługo na 100%)
Za ~2 lata wyjdzie karta, która będzie dała radę mieć ~2x tyle fps na tych samych suwaczkach, a ten RTX 3090 stanie się już przestarzały. Jak zawsze.
Nie wiem czy gry Ubisoftu to najlepszy benchmark dla kart, oni są znani z beznadziejnej optymalizacji
A da radę uruchomić grę na lapku GTX1050 4GB, i7, 8Gb ram.
Na ustawieniach Low tak by były stałe 30 FPS?
Ciekawe jakim cudem w takim razie nasz polski Corle wstawia materiały na YT w rozgrywce 4k i (chyba) wysokimi detalami na RTX 3080 w 60 fpsach ze spadkami do 50 w maksie. Bzdura jakaś.
Cieszcie się widokami na wersji 1.0 bo wersja 1.1 albo 1.2 będzie downgradem.
-Przeciętna optymalizacja i srogie spadki fpsów
Ta gra nie jest jakoś super szybka, wiec tutaj brak 60 klatek przy 4k prawie nikogo nie zaboli, zwłaszcza ze gra chodzi od 50 do 60 wiec małe spadki. Przy fullhd jest bardzo dobrze i przy 1440 także, wiec 4k można sobie darować.
Główną przyczyną słabej wydajności na PC jest ponoć Denuvo, więc prawdopodobnie tutaj leży przyczyna. Na konsolach nie ma tego zabezpieczenia więc mimo waszych wróżb na tym sprzęcie gra może chodzić całkiem przyzwoicie.
Biorąc pod uwagę, że przeważnie gram w starsze gry na opcjach jakie zapewnia mi mój komputer lub w nieco nowsze gry na średnich ustawieniach, czasami nieco zastanawiam się, jak bardzo odbiegam od przeciętnej części społeczności graczy.
Klasyczne dno ubi szrota, optymalizacja żadna, z tego co widać jeden rdzeń cpu i tak 99% czyli nawet mocniejsza karta za wiele by tu nie dała.
Całe ubi, pełno zapasu mocy na cpu, ale nie, po co, lepiej zrobić na odwal się, przynajmniej jest w końcu dx12, więc jest jakieś światełko, że choć trochę to zoptymalizują.
Nie ma co jęczeć, tylko trzeba pokombinować ustawieniami graficznymi. Na 1440p w Odyssei mam cały czas ponad 60fps (wszędzie! nie tylko poza miastem) a zmniejszyłem wygładzanie krawędzi z wysokiego na średnie, cienie z Ultra na Bardzo wysokie i Chmury z Ultra na Bardzo wysokie.
Macie nie równo pod sufitem, co w tym dziwnego że gra nie będzie chodziła na 60 FPS w 4K, przecież zaledwie 3% graczy gra w 4K i to dane z całego świata, założę się że w polsce jeszcze mniej.
Chyba że większość tutaj to osoby z grubym portfelem.
Kogoś to dziwi biorąc pod uwagę, że ostatnie dobrze zoptymalizowane gry Ubisoftu na PC to Assassin’s Creed: Revelations i Far Cry 3?
Bo to nie czasy na 4k. Chcecie to grajcie na 40 fps w kompie za 15 k
Druga rzecz, co to za granie w 60 fps i modlitwa czy nie spadnie. By to miało sens musiało by trzymać w luźnych momentach 80-90. Jaka gra akcji utrzyma 60fps +/-10 ??
Daje +1
Bez denuvo bedzie na ... 3080
Ubiszaft i optymalizacja na PC. Poprzednie dwa AC chodziły koszmarnie więc nie jest niczym dziwnym że nowy chodzi jeszcze gorzej. Tego należało się przecież spodziewać. Ten ich silnik od AC to tylko na śmietnik się nadaje, z nim zawsze były jaja na PC. Nie ważne czy to była wersja silnika z ACIII, Unity czy Origins.
Oczywiście wszyscy zwracają uwagę na grafikę ale spójrzcie co tu się wyrabia
https://youtu.be/8q52rKXsDlI?t=386
i porównajcie to z takim RDR2. Podobnie zresztą z animacją i zachowaniem tego jelenia.
Ubi to chyba specjalnie tak robi gry na PC. By się wydawało że ich gry tak zarzynają sprzęty to muszą być super. Oby się na tym partactwie przejechali.
Dobrze, że jestem fanem Full HD i wysokich detali, jeszcze długo nie będę się musiał martwić o optymalizację ;)
Czy ktoś jest zaskoczony? Nie dość że graficznie jest tylko "ok" to jeszcze jeszcze optymalizacja leży i kwiczy.
Ha tfuu na ubi.
Jedna wielka kpina, ta seria chyba od zawsze miała skopaną optymalizację.
A ludzi się śmieją, że nowe konsole są słabe, bo nie dają rady generować 4K w 60 fps...
Śmiano się z konsol za troszkę ponad 2 tyś, że nie ogarniają w 4k. A tu najnowsze karty za grube tysiące nie ogarną. Więc już nie gadajcie tyle na skalowanie na konsolach czy może w przyszłości jakieś technologie podobne do dlss. I tak te rtxy nie starczą na całą generacje. A assassin też jakoś nie powala graficznie.
Czekam na komentarze PC master race, użalających się na nowe konsole :-D