Call of Duty: Modern Warfare – 250 GB,
Quantum Break – wersja premierowa 55GB, po aktualizacjach 178 GB
Destiny 2: Shadowkeep – 165 GB,
Red Dead Redemption 2 – 150 GB,
Microsoft Flight Simulator – 150 GB,
Final Fantasy XV – 148 GB,
Call Of Duty: Black Ops III – 113 GB,
Gears Of War 4 – 112 GB,
Marvel's Avengers – 110 GB,
Call Of Duty: Infinite Warfare – 101 GB
<--- Strach mi pomyśleć, jak będą wyglądać nowe gry z myślą o PS5 i XBOX Scarlet, skoro te gry mają taki rozmiar dla PS4 i XBOX One oraz PC.
Tak naprawdę jedynymi grami z tej listy które mają w pełni usprawiedliwiony swój rozmiar i można powiedzieć że na niego "zasługują" są Rdr 2 i FF XV,cała reszta to puste wydmuszki ze zwaloną optymalizacją.
nie przez te gry, lecz przez tworcow i graczy. po 1: gracze przesadzaja z grafika przez co tworcy musza robic dobra grafike, taka mega uber i w ogole grafike co kosztuje pamiec. po 2 tworcy powinni dawac mozliwosc wyboru ustawien przed pobraniem. ktos chce srednie to wezmie gre z ustawieniami do sredniej. albo ktos chce niskie to wezmie gre z ustawieniami tylko niskimi. moze potem pobrac dodatkowe ustawienia graficzne jesli jednak nie pasi, maszynka bez problemu radzi itp. jak myslicie jak bardzo by to zredukowalo ilosc zajmowanej pamieci jak ktos wezmie tylko niskie? i tak, sa ludzie, ktorzy graja na niskich bo nie odczuwaja taka niezrozumiala i nielogiczna potrzebe grania w grafike i wola zwyczajnie grac. i dla nich grafika na wysokiej jakosci i grafika na niskiej jakosci nie roznia sie az tak bardzo, oczywiscie zawsze jest korzysc dla tej wysokiej jakosci, szkoda tylko, ze cierpi na tym plynnosc. wiec tak wola chociaz 60 fps, anizeli ogladac piekne plynne i szybkie slajdy co ma przelozenie na jakos rozgrywki. i tak nie wszyscy maja uber sprzet, niektorzy chca byc tylko graczami i po prostu grac bez wydawania sporej ilosci pieniedzy, skoro maja mozliwosc kupic taniej, ktory pociagnie na te 60 fps niekoniecznie na wysokich. jasne grafika ma znaczenie, wplywa na rozgrywke, ale nie az tak jak plynnosc no i niskie ustawienia i tak swietnie wygladaja. a szkoda, ze tak nie ma bo pobraloby sie znacznie szybciej (tak, nie kazdy ma swiatlowod, ba mniej duzo mniej jest ludzi z swiatlowodem niz ludzi, ktorzy nie maja swiatlowod i nie beda miec mozliwosc), mozna byloby przechowywac duzo wiecej gier itp.
Mam na krzemiaczku łącznie 6TB przeznaczone na gierki i nie uważam, żeby to na moje potrzeby było za dużo. xD
Z drugiej strony pojemności dysków względem wymagań gierek naprawdę wyglądają nieźle w dzisiejszych czasach, 20 lat temu pełna instalacja Baldur's Gate potrafiła zająć CAŁY dysk. ; p
Ja w wiele nowych gier AAA nie gram, więc na razie wystarcza mi ~240GB SSD, choć coś tam instaluję na zewnętrznym HDDku. Dopóki jedna gra (w którą chcę zagrać) nie będzie przekraczać 200GB, to nie mam problemu i zostaję przy tym co mam.
Mnie tam dalej 1 TB starczy. Przeważnie mniejszy gry zajmują może razem z 5 gb plus nie mam więcej,niż dwie większy gry jednocześnie. Tak żeby w jedną grać, drugą mieć już w zapasie. W takim przypadku, gry musiałyby zajmować prawie 500 gb ;D
A to się wcale nie zamierza skończyć w przyszłości:
Wymagania CoD Cold War dla ray tracingu
Procesor: Intel i7-8700K lub AMD Ryzen 7 1800X
Pamięć RAM: 16 GB
Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3070
DirectX: 12
Miejsce na dysku: 175 GB
System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 z najnowszą aktualizacją
Wymagania do sieciowej rywalizacji na najwyższym poziomie (dużo FPS-ów na monitorach z wysokim odświeżaniem)
Procesor: Intel i7-8700K lub AMD Ryzen 7 1800X
Pamięć RAM: 16 GB
Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 1080 / RTX 3070 lub Radeon RX Vega64
DirectX: 12
Miejsce na dysku: 175 GB
System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 z najnowszą aktualizacją
Wymagania Ultra RTX (ray tracing w 4K z wysokimi FPS-ami)
Procesor: Intel i9-9900K lub AMD Ryzen 7 3700X
Pamięć RAM: 16 GB
Karta grafiki: Nvidia GeForce RTX 3080
DirectX: 12
Miejsce na dysku: 250 GB
System operacyjny: 64-bitowy Windows 10 z najnowszą aktualizacją
Ktoś chętny mieć jednocześnie 2 części COD?
Jednak poczekam na nowego BF-a, który "wyprze" z kompa przynajmniej BF 4.........
Gran Turismo Sport- ok 110 GB
Gra ma już dosyć dosyć zawartości, żeby kupić za te 50 zł i nie żałować wydajej kasy.
Połowa drogi do Forzy 7 już jest, zupełnie inna gra niż ten gniot jaki był na premierę (zero singla).
Forza 7 tez ponad 100 GB.
Widzę w tym pewien geniusz.
1. Zrób grę zajmującą 600gb
2. Gracz nie ma miejsca na żadne inne gry i jest zmuszony do grania w twoją grę.
3. profit.
Dlatego po 500 GB HDD, zdecydowalem sie na SSD 1TB chociaz na Sata ale narazie mi styknie na pare lat.
Pewnie nastepny dysk bedzie juz pod PCI- Express 5.0 i na pewno mniejszy niz 2TB nie bedzie.
mam ssd pod system i apki (stary, 4 letni 270gb), 2 HDD po 1tb (ale planuje je wymienic na 1x2TB) i 1TB SSD typowo pod gierki. Na razie starcza i raczej starczy na dlugo bo mam wszyskie gry ze steama pobrane i tylko teraz jak skoncze to je wywalam :P
Nawet jeśli chce się sięgnąć po fizyczny wariant, to nierzadko w pudełku z grą znajdzie się tekturową atrapę płyty z nadrukowanym kodem umożliwiającym pobranie produkcji z sieci.
Tak naciąłem się na Shadow of War i świeże WD Legion.
Kupuję pudełka, bo je kolekcjonuję, no i tańsze..
Kiedys jak patrzyłem na stare gry ze snesa to zastanawiałem sie co by było gdyby twórcy mieli więcej miejsca na kartridżach. Takie gry jak FF VI zabierały mi dziesiątki godzin, developerzy tamtej epoki musieli bardzo dużo kombinowac żeby to wszystko sie zmieściło na nośniku, jednak kiedy dzisiaj na to patrzymy to waga tych gier wydaje się śmiesznie mała.
Gry z następnych lat miały coraz większą wagę jednak czasami miały niewiele więcej zawartości niż swoje poprzedniczki albo nawet mniej.
Ograniczenia mimo swoich negatywów zmuszają jednak do większej kreatywności.
Ale wiadomo pogoń za grafiką (głównym sprawcą wagi gier) to pogoń za sprzedażą, uważam jednak że zbliżamy się do czasów w których grafika nie wystarczy, wysoka jakość modeli i tekstur zżerających pamięć nie będzie już tak imponować i trzeba będzie się skupić albo na szczegółach (realistyczna fizyka dotycząca gigantycznych ilości obiektów, interaktywne środowisko itp.), unikatowym stylu graficznym, gigantycznej skali albo przede wszystkim na gameplayu.
A ja właśnie jestem w trakcie pobierania na zewnętrzny dysk całego Steama/Uplaya/Origina/Bethesdę/Goga i Epica.
1.45TB z 5.45 TB już zajęte
Brakuje Hitman: Definitive Edition. Na PS4 ta gra zajmuje, aż 111 GB, czyli więcej niż Call Of Duty: Infinite Warfare, które jest na liście.
Kto musi, ten musi. Ja niczego nie muszę.
gran turismo sport 112gb
Amatorzy, Ion Fury zajmuje około stu megabajtów.
Dla mnie wymagania tych nowych gier są odrobinkę uciążliwe. Często borykam się z brakiem wolnego miejsca na dysku. Mam nieciekawe przyzwyczajenia. Nie potrafią pykać w jeden tytuł np dwa tygodnie dzień w dzień. Czasem lubię odsapnąć i z pierwszoosobowej strzelanki przeskoczyć na strategię turową. Problem w tym że jak wpadnę w szał instalowania to żaden dysk nie będzie wystarczający. Żeby zawsze mieć pod ręką, żeby zawsze mieć pod ręką później patrzę a kilka gier nie odpalanych od dwu lat. Jednak miejsce zajmują. Śmierć mnie zastanie a się nie oduczę.
W tym wszystkim jednak jest coś dobrego. Do granic możliwości nauczyłem się wywalać z gier niepotrzebne śmieci. Np. zastępowanie plików .bik "pustakami". Ileż to miejsca można zaoszczędzić wywalając różne przerywniki filmowe szczególnie jak zna się je na pamięć i tylko wpieniają... Dezinstalatory, pliki pomocy i masę innego badziewia. To samo się tyczy oprogramowania. Same pliki językowe w programami potrafią zajmować kilkanaście MB. Jakieś badziewne umowy licencyjne - czasami w wielu językach. Temat rzeka...
Widzę, że wszędzie ludzie jarają się wielkością COD MW. Ostatnio też się tym irytowałem, ale kumpel mi wyjaśnił, że wystarczy zmodyfikować instalację CODa w opcjach na BN. Wywaliłem kampanię i tajne operacje i nagle 70GB więcej wolnego na dysku się pojawiło :D Nie zmienia to jednak faktu, że czeka mnie zakup drugiego dysku SSD i pewnie jeszcze w tym roku będę polował na 1TB, jakąś taniochę tylko na gry.
Serio? Kto dzisiaj ma 500GB dysk HDD, ludzie standard w kompach dziś to minimum 1TB a większość ma co najmniej 2TB.
Dla mnie ilość miejsca na dysku, jakie zajmuje dana gra, nie jest problemem. Większy problem stanowi jej pobranie.
W PC mam obecnie zainstalowane 5,2 TB, w tym 4,2 TB SSD (2 TB NVMe) i 1 TB HDD na kopie zapasowe.
Niestety maksimum co mogę mieć u siebie, jeśli chodzi o internet, to 20 Mbps od Orange, które realnie osiąga jakieś 13-14 Mbps, więc pobranie 100 GB gry trochę trwa. Stąd inwestycja w pojemność dysków, mogę zainstalować więcej gier i do nich wracać.
Jak BEZPIECZNIE przechowywać dane (z kopią zapasową)? Potrzebuje około 200GB na dane (głównie zdjęcia, filmiki oraz dokumenty i archiwum poczty):
Pierwsza kopia to zewnętrzny dysk twardy hdd 500GB. Jak zobaczycie poniżej mam jeszcze sporo innych dysków i teraz pytanie:
Gdzie dać/dalibyście DRUGĄ kopię plików?
a) - dysk wirtualny (Dysk Google, OneDrive inne?)
b) - dysk HDD w pececie (SSD M2 250GB + HDD 500 GB)
c) - dysk SSD w laptopie (M2 Samsung Evo Plus 500GB)
d) - dysk SSD M2 zrobiony jako zewnętrzny na usb3.0 (M2 Sandisk 250GB)
e) serwer Qnap i jakaś własna chmura paru dysków w RAID?
Kiedyś już o to pytałem, ale nie przypominam sobie abym otrzymał odpowiedź. Czy ten dysk w edycji CP2077 jest normalnie kompatybilny z PC? Bo nigdzie o tym nie wspominają, a chętnie bym go kupił na magazyn danych.
A jest różnica w szybkości działania gry na hdd, ssd, a zewnętrznym hdd usb 3.0?
Mi się wydaje, że za taki stan rzeczy częściowo odpowiedzialny jest dziadowski procesor Jaguar, który nie radzi sobie z przetwarzaniem skompresowanych danych.
Mi taka gierka „Ark survival evolved" na Steam pokazuje, że potrzebuje 329 GB. Z dodatkami. A u was na stronie pokazujecie, że tylko 20. Przecież sama podstawka miała ponad 100 GB.
Call Of Duty: Infinite Warfare – 101 GB co ta gra ma takiego skoro pamietam jak ja instalowałem w czasach świetności to miała okolice 50 gb?
Jestem w takim wielu, że na szczęście już nic nie muszę :) Jak twórcy gier chcą moich pieniążków to niech robią mniejsze gry :)