Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Baldur's Gate 3 zawiedzeni brakiem kreatywności graczy

10.10.2020 13:04
1
29
Absolem
131
Generał

Ludzie w RPGach tworzą swoje alter ego. Większość ludzi raczej wygląda przeciętnie i jest im z tym dobrze, dlatego tak się kreują w grach.

10.10.2020 13:32
Brat_Tarmus
12
17
odpowiedz
Brat_Tarmus
48
Centurion

Ludzie chcą tworzyć postaci, w które łatwiej im się wczuć. Czy ułatwienie wczucia się w postać i świat nie było celem Lariana?

10.10.2020 13:46
15
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
ringodam
7
Legionista

A może po prostu zaakceptować fakt, że ludzie wolą grać zwykłymi, przeciętnymi postaciami zamiast jakichś fikuśnych dziwolągów? Jakby chcieli grać humanoidalną hybrydą grzyba z rybą, ze świecącym rogiem na czole i dzwoneczkiem na ogonie to by grali... Po co na siłę ich do tego nakłaniać i kombinować co by tu zrobić aby chętniej tworzyli podobne cudactwa?

10.10.2020 13:36
13
10
odpowiedz
Krzycztow
63
Pretorianin

Zawsze tworzę "siebie" w grach, jeśli jest taka możliwość. Jeśli jest domyślnie stworzona postać (np. Geralt), to nawet lepiej. Nie trzeba siedzieć w kreatorze tylko od razu wkraczasz do akcji.

10.10.2020 15:15
Caine
25
7
odpowiedz
Caine
48
Generał

Ludzie tęsknią do normalności.

10.10.2020 14:59
arianrod
😂
24
6
odpowiedz
1 odpowiedź
arianrod
66
Generał

Gracze zawiedzeni brakiem kreatywności twórców Baldur's Gate III.

10.10.2020 13:11
6
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
MelChioRpl
81
Pretorianin

A ja sie zawiodłem turowym systemem walki i brakiem aktywnej pauzy. Czy ich system analityczny takie dane również zbiera ?

10.10.2020 13:11
Warfarrer77
7
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Warfarrer77
18
Centurion

Aha i teraz twórcy będą mnie shame'ować od nudziarzy, bo w gierce tworze swoje alter ego z którym czuje się najlepiej? xD Jeszcze niech zakażą takiego zestawu, żeby nie urazić mniejszości. Co się dzieje z tymi firmami na zachodzie...

Ta mnogość opcji jest zajebista do tworzenia kompanów - tam jest taka mozliwosc? Ktos grał w early acces?

10.10.2020 13:12
kęsik
😐
8
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
155
Legend

No ja jestem taki nudny, nigdy nie fascynowało mnie latanie w grze jakimś zielonym jaszczuroludzikiem czy innym kotem skoro mogę grać jako człowiek.

10.10.2020 13:38
14
3
odpowiedz
karakortada
21
Legionista

Większość odbiorców gry, to zapewne typowi biali, heteroseksualni mężczyźni. Takiego bohatera też sobie pewnie najczęściej tworzą. Stąd najpopularniejsze cechy mało oryginalne.

10.10.2020 15:31
yomitsukuni
28
2
odpowiedz
yomitsukuni
152
Konsul

Nie no, szok i niedowierzanie. Większość grających w zachodnie erpegi* to biali faceci – studio jest zniesmaczone tym, że jako awatar większość z nich wybrała białego faceta xD. Eskapizm eskapizmem, ale np. mnie po prostu lepiej jest się wczuć w postać podobną do mnie, niż w jaszczura, kota czy innego szkieletora. Skoro postać podejmuje decyzje, które ja sam bym podjął, to logiczne, że jest też przy okazji podobna do mnie.

* Podkreślam: „zachodnie erpegi”. Nie wyskakiwać mi tutaj z tekstami, że większość graczy to kobiety – prawda, przy czym większość gra w kryształki i temu podobne na telefonie, przez co wielu niesłusznie wydaje się, że wśród kobiet nie ma „true gamerek”, a jeśli już nie grają na telefonie, to tylko w The Sims. Nie wyskakiwać mi z tym, że większość graczy to Azjaci, bo ci chętniej grają w swoje erpegi, w którym mogą wybrać kolejną waifu mangololitkę.

post wyedytowany przez yomitsukuni 2020-10-10 15:32:42
10.10.2020 21:41
ReznoR666
45
2
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Nie powiedziałbym: nudno. Nie powiedziałbym: nijako. Powiedziałbym: normalnie, naturalnie.

11.10.2020 00:10
51
2
odpowiedz
Imrahil8888
111
Generał

Bezczelnie faszyści grają białym facetem? Dobrze, że gol o tym napisał, bo wstyd, że wpisuje się to w ten obrzydliwy trend grania zwykłym białasem.

10.10.2020 13:28
mutrin
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
mutrin
26
Centurion

a może zamiast tylko zmiany wyglądu dac za tym jakieś atrybuty? Jak się okaże, że taki pół-człowiek - pół-świnia jest świetnym wojownikiem z ciężką bronią białą to zaroi się od tej rasy...

10.10.2020 13:56
Sasori666
19
1
odpowiedz
Sasori666
192
Korneliusz

W Skyrimie zrobiłem kilkanaście postaci i nigdy to nie był kot, albo sanic.
Zawsze to był człowiek, w większości biały.

W mmo czasami jak odpalę, to też wybieram postać, która wygląda najbardziej ludzko.

10.10.2020 14:46
panZDZiCH
23
1
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał
Image

Po prostu chcą grać Nowszym.

10.10.2020 18:40
😃
40
1
odpowiedz
Botaniq_PL
6
Junior

Ci tworcy moze nie wzieli pod uwage, że przy pierwszym kontakcie z gre ludzie maja gdzies co wybiora bo chca po prostu zobaczyć co i jak. Byc może przy kolejnym wybiora cos innego.

10.10.2020 21:19
Manjak1987
44
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Manjak1987
66
Centurion

Niem jak wy ale przy takich rpg pierwsza moja postać zawsze jest testowa i idzie do śmieci po poznaniu mechanik, jedna dwie godziny gry... Niech poczekają trochę z takimi osądami ;]

10.10.2020 22:42
46
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1307088
10
Pretorianin

"stworzony na podstawie najpopularniejszych wyborów biały, młody mężczyzna o krótkich, brązowych włosach wygląda nijako."

Bo bycie białym jest takie smętne, złe i nijakie.

10.10.2020 13:10
Shadoukira
5
odpowiedz
Shadoukira
101
Chill Slayer

Ja zwykle jak gram w RPG'a to za pierwszym razem tworze postać podobną do mnie, a dopiero przy kolejnych podejściach zaczynam kombinować i szaleć. Zresztą z tego co widziałem, to wielu opcji przy tworzeniu postaci nie ma. Kilka twarzy, trochę włosów, makijaż i tatuaże, nie ma tu wiele do kombinowania, bo nie mamy tu żadnych suwaków, a sylwetki bohatera się chyba w ogóle nie da ruszyć.

P.S. Czyli Larianowi nie podoba się to, że ludzie najczęściej tworzą sobie białego heteroseksualnego mężczyznę, no nieźle xD

post wyedytowany przez Shadoukira 2020-10-10 13:23:36
10.10.2020 13:13
😂
9
odpowiedz
Lovefool
62
Centurion

Zmarnowany czas, większość graczy ma gdzieś jak wygląda ich awatar, ja w tworzeniu wybrałem race, klasę i jazda. Nawet dodali że możesz sobie kobietę marzeń stworzyć, wybrałem krasnoludke i heja xD

post wyedytowany przez Lovefool 2020-10-10 13:15:05
10.10.2020 13:32
11
odpowiedz
Jerry_D
64
Senator

U mnie w D&D jest zwykle człowiek/półelf łotrzyk, bo jakoś zżyłem się z tą postacią. Kombinuję raczej w kolejnych podejściach do gry. Może się w końcu przemogę i choć raz przejdę RPG złą postacią, jako drowia kapłanka Lloth.

Chociaż w takich TESach najbardziej lubię grać Khajitką.

Ale faktycznie, nie jest za dobrze, jeśli wszyscy będą wybierać najbardziej typowe rasy i klasy. W końcu twórcy stwierdzą, że nie ma sensu dodawać więcej możliwości, bo gracze tak naprawdę tego nie chcą i w przyszłości rzeczywiście możemy mieć gry, gdzie tworzenie postaci ograniczy się do człowiek/krasnolud/elf i wojownik/mag, bo po co więcej?

post wyedytowany przez Jerry_D 2020-10-10 13:38:22
10.10.2020 13:48
MANTISTIGER
😁
16
odpowiedz
MANTISTIGER
80
Generał

A ja nigdy nie gram człowiekiem w RPG uważam że ta postać jest nudna wolę egzotyczną postać.

post wyedytowany przez MANTISTIGER 2020-10-10 14:05:44
10.10.2020 13:53
Kadaj
18
odpowiedz
Kadaj
65
Konsul

Ja za to zawsze w takich gierkach mam dziewczynę za główną postać. : >

10.10.2020 14:00
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Faelus
11
Legionista

Tez bylbym zawiedziony, ale nie ma sie co dziwic. Zwyczajny gracz to nie tworca lub artysta, ktory jest zazwyczaj kreatywny.

10.10.2020 14:14
21
odpowiedz
zanonimizowany946917
74
Generał

Ja tam gram człowiekiem - łucznikiem jak w większości gier, ale za drugim razem zrobię sobie jakiś wywalony w kosmos build który normalnie nigdy bym nie zrobił i będę podejmował decyzje których normalnie bym nie podjął.

10.10.2020 14:15
22
odpowiedz
1 odpowiedź
grabeck666
82
Senator

A ja tak się zastanawiam...

Bo nie wiem jak Wy macie, albo jak Larian gromadzi statystyki. Ale ja jak np nie znam systemu dobrze, to potrafię stworzyć postać 5 razy zanim w ogóle zacznę grę, i robię pierwszą lepszą postać (domyślną), i dopiero jak sobie posprawdzam i poczytam niektóre rzeczy, to dopiero odpalam grę z taką postacią jaką chcę grać.

No i teraz weźcie sobie 10% takich graczy, którzy kliknęli 'play' od razu (a w 90% gier taka bazowa postać to człowiek z krótkimi włosami) i już macie ultra zaburzoną statystykę.

IMO jakby zebrali statystyki ludzi, którzy pograli 3h postacią byłby one o wiele bardziej miarodajne.

10.10.2020 15:29
.kNOT
😂
27
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Dali opcję, z której prawie nikt nie korzysta, większość klika jedynie dalej, dalej, dalej i dziwią się, że nikt z niej 'kreatywnie' nie korzysta. Coś czuję, że w przyszłości będą narzekać na niedocenianie walki turowej, popularnej lata temu...

10.10.2020 17:15
31
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
16
Senator

Ja szanuję twórcy BG3, ale ich gadanie są bez sensu. W końcu to jest wersji EA, więc szybko tworzę prosty postać, by od razu grać. Na "niepowtarzalne" postaci przyjdzie właściwy czas, kiedy tylko zechcemy.

Stworzenie oryginalny postać jest bardzo czasochłonny, więc większości z nas wolą gotowe postaci podane przez twórcy gier.

Chyba że... Z drugiej strony, twórcy pewnie chcą, by ten system tworzenie postać będzie lepiej testowany. W końcu po to jest EA. Twórcy BG3 są zawiedzeni, bo nie mają pewność, czy ten system tworzenie postać jest w pełni dopracowany.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-10-10 17:20:16
10.10.2020 17:19
32
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ja jestem zawiedziony, że Baldur's Gate 3 ma model walki jak divinity original sin 2 i wygląda bardziej jak trzecia część a nie jak baldur. Tak tak, taki jest bardziej w stylu d&d ale jak chciałem taki jak w poprzednim baludrze.

10.10.2020 17:24
TURJAN
33
odpowiedz
1 odpowiedź
TURJAN
1
Junior

Jest to ROLEPLAING game stworzona na podstawie systemu papierowych rpg w której ogrywa się ROLE. Wiele by aktorzy nie zarobili gdyby brali tylko role odpowiadające ich charakterowi. Może by tak wyjść ze swojej muszli i poznać trochę innych doznań niż oklepywać w kółko to samo w każdej grze? ;)

10.10.2020 18:11
😃
34
odpowiedz
Hefarius
44
Centurion

No bardzo dziwne, że ludzie biorą najmniej skomplikowane zestawy na pierwszą rozgrywkę, żeby nie ugrząść na jakimś nietrafionym buildzie, zostawiając bardziej wysublimowane zestawienia na późniensze podejścia... :D

mohenjodaro Tak faworyzują, że zazwyczaj ludzie jako rasa nie mają żadnych bonusów jako wlaśnie 'generic race', wybór koloru skóry w obrębie rasy jest kosmetyczny, podobnie z płcią (oprócz kwestii dialogowych), bo przecież podniósłby się rwetes jakby przykładowo faceci mieli +1 do siły, a kobiety +1 do charyzmy, że gra promuje seksistowskie stereotypy, także Twoje wnioski niezbyt korespondują z rzeczywistością.

10.10.2020 18:17
35
odpowiedz
zanonimizowany1270450
20
Generał

Nie wiem, ja tam się utożsamiam z prawilnym, białym, heteroseksualnym mężczyzną wojownikiem w grach RPG i jakoś nie uważam tego za nudne czy stereotypowe :D

10.10.2020 18:21
36
odpowiedz
katai-iwa
50
Senator

Jak w NW2 dali sfero-tkniętych, to od razu sobie zrobiłem pół anioła, więc tutaj pewnie od razu kogoś takiego bym zrobił.
W ogóle zastanawiam się, jak oni te statystyki zbierają, gra wymaga non stop Internetu?
No i niech nie marudzą, więcej ludzi będzie grać, niektórzy będą kilka postaci tworzyć, to będzie większa różnorodność.

10.10.2020 18:27
Irek22
37
odpowiedz
Irek22
161
Legend

Obojętnie jak bardzo producenci będą ubolewać nad moim brakiem kreatywności i będą próbowali wjechać mi na ambicję, to i tak nie będzie mnie bawić bieganie różowym facetem w zielone słonie, z żółtym ogonem, ze skrzydłami w kwiatki, z tęczowym irokezem oraz umalowanym błękitną szminką i brązowym pudrem. Ani żadną inną kobietą z brodą.

10.10.2020 18:36
to_ja_jarzabek
39
odpowiedz
to_ja_jarzabek
46
Generał

Akurat w tej grze swoją stworzoną z trudem facjatę musimy oglądać tyle razy, że tu nie ma miejsca na jakieś eksperymenty i zabawę w stylu Picasso...
PS
I to jest na plus w ramach interakcji z NPC i członkami drużyny.

post wyedytowany przez to_ja_jarzabek 2020-10-10 18:38:16
10.10.2020 19:00
41
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Albo twórcy BG3 zapomnieli, że gracze po prostu chcą poznać świat w akcie 1 i mechanik gry w pierwszej kolejność. Chcą mieć pewność, że twórcy BG3 zrobili wszystko w właściwy sposób.

Jaki sens jest mieć dobry system tworzenia postać, jeśli mechanik gry i świat nie będzie ciekawy, ani grywalny?

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-10-10 19:11:31
10.10.2020 21:02
42
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany668247
168
Legend

Ale o co wy się tak oburzacie? Przecież nic złego nie powiedzieli, a jedynie zachęcają do wypróbowania innych opcji w kreatorze postaci i do eksperymentowania.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2020-10-10 21:03:39
10.10.2020 21:05
😐
43
odpowiedz
prd
31
Pretorianin

Larian nie jest zawiedziony poziomem kreatywności graczy, a nie może przestać szumieć w okół swojej premiery kolejny dzień z rzędu. Fajnie, że wydali EA, teraz niech poprawiają mechaniki wskazane przez graczy i skupią się na rzeczach ważnych, a nie wmawianiu graczom, że nie wiedzą jak działa statystyka i dlaczego wyniki są spłaszczone i mało kreatywne.

10.10.2020 22:44
Marcus64X1
47
odpowiedz
Marcus64X1
10
Legionista

Tylko ja tak mam, że nawet nic nie ustawiam i przeklikuję wybór postaci to jak ma wyglądać, żeby tylko zacząć grę?

Serio, chciałbym mieć takie problemy w życiu, jak WYGLĄD BOHATERA W GRZE XD

10.10.2020 22:55
48
odpowiedz
1 odpowiedź
GoHomeDuck
65
Senator

Jaki ból tyłka w komentarzach. Przecież oni to pół żartem napisali

10.10.2020 23:13
49
odpowiedz
pawel 222
67
Szary Jedi

Jesteście rasistami dlatego nie tworzycie czarnoskórych jegomości .

10.10.2020 23:35
50
odpowiedz
zanonimizowany558287
180
Senator

Widzę, że w kreatorze można robić dość ładne postacie, więc zapewne się nim pobawię. I tak pewnie skończę grając elfką, zapewne magiem.

Swoją drogą to jest dość ciekawy temat, takie wcielanie się w bohaterów w grach. Zazwyczaj większość próbuje odwzorować siebie, ja natomiast nigdy nie miałem takiego podejścia. Od zawsze w rpgach jeśli mogę to gram damskimi postaciami (żeńska Shepard, bardka w Divinity 2, elfka mag w Dragons Age, nordka w Skyrim itd.) i wczuwam się całkowicie w odgrywaną postać. Ale jednocześnie czy to grając Geraltem, bohaterem w grze Vampyr itd., także nie mam problemów zagłębić się na 100% jako dany bohater. Może dlatego, że traktuje avatar w grze jako siebie pod względem dokonywanych wyborów, a nie wyglądu i dlatego ignoruje płeć postaci potrafiąc za każdym razem wczuć się w pełni w odgrywaną rolę.

11.10.2020 00:38
abesnai
😂
52
odpowiedz
abesnai
93
Kociarz

... Gratulacje! Stworzyliście domyślnego mieszkańca Krypty (z cyklu Fallout – przyp. autora). Co jest, chłopaki? Daliśmy Wam do dyspozycji oczy demona, rogi, nawet ogony! Jesteśmy bardzo rozczarowani. Zaszalejcie. Ciężko nad tym pracowaliśmy ! ...
Ja się pytam gdzie są płetwy ? Dlaczego tak się je dyskryminuje ? Rogi, ogony, pewnie kopyta i skrzydła są również a tak przydatnych części kończyn brakuje, skrzela pominę milczeniem. Larian, czuję się zawiedziony. Wstyd.
Kobiety również grają nie wspominając o osobach bez ustalonej tożsamości płciowej. Dziwne, że jeszcze nie rozpalono stosów i naostrzono wideł z powodu pominięcia. Przecież jeszcze jest czas zablokować możliwość grania białą, heteroseksualną (?), "stereotypową postacią" mężczyzny.

post wyedytowany przez abesnai 2020-10-11 01:25:37
11.10.2020 00:43
53
odpowiedz
Spider13
12
Legionista

Nie wiem co ich dziwi.... Gra jest we wczesnym dostępie i nikt kto ją uruchamia nie skupia się na personalizacji postaci. Bardziej chcą wyklikać "dalej" "dalej" zeby przejść do samej rozgrywki i poznać same mechanizmy gry.... Bo przecież jak wyjdzie "pełna wersja" to i tak zagram od zera..... To tak oczywiste że fakt powstania tego "artykułu" uwłacza inteligencji jego autora....

11.10.2020 02:16
SpookyYuuki
54
odpowiedz
SpookyYuuki
61
Generał

Ja zwykle tworzę nietypową postać. Jedyne podobieństwo postaci do mojej osoby ujawni się dopiero w podejmowanych decyzjach. A jeśli chodzi o postać to poszczam wodze fantazji. Nie ma niczego gorszego niż przeciętnie wyglądająca postać w świecie fantasy. Nie ma w tym nic złego. Po prostu niskie horyzonty i brak wyobraźni kierują ludźmi.
Jeśli chodzi o "wczuwanie się w postać" to polecam papierowe rpgi bądź RP. Co to za wczuwanie się skoro dialogi napisał ktoś za was? Często mam w grze że opcji w dialogach mam z 6 ale żadnej bym sam nie wybrał. Grę ktoś napisał i zdecydował o naszym losie. My tylko wybieramy opcje które ktoś sam sobie wymyślił.

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2020-10-11 02:20:06
11.10.2020 07:56
HETRIX22
56
odpowiedz
HETRIX22
203
PLEBS

Heh muszę przyznac, że trochę pedalowata ta ludzka postać :P Wygląda jak jakiś bohater zespołu power metalowego dla dzieci.

11.10.2020 09:21
BloodPrince
😈
57
odpowiedz
BloodPrince
177
Senator

Też nie rozumiem osób, które w grze fantasy decydują się na najnudniejszą rasę, czyli ludzi.
Argument o wczuwaniu się w postać do mnie nie przemawia. Jak już chcecie, żeby postać była do Was podobna pod każdym względem to zamiast klasy maga czy wojownika wybierzcie księgowego...

11.10.2020 10:24
SerwusX
58
odpowiedz
SerwusX
97
Marszałek

Premium VIP

Czy kreator postaci to jest naprawdę coś, co jest istotne we wczesnym dostępie? Dużo ludzi pewnie klikało dalej albo niewiele zmieniało.
A pamiętacie kreator postaci w Oblivionie? Tam jakby się człowiek nie starał, to nie dało się zrobić normalnie wyglądającej postaci, więc przeważnie poddawałem się i tworzyłem postać ufoludka z memów o snach cesarza Tamriel. ;)

11.10.2020 10:52
Sarafan
59
odpowiedz
Sarafan
27
Pretorianin

Kiedyś lubiłem bawić się kreatorami wyglądu postaci nawet przez kilka godzin. Dzisiaj mi się nie chce i wybieram któryś z dostępnych domyślnie archetypów. Co innego zabawa ze statystykami, klasami itp. Tutaj ciągle mogę spędzić dobrych kilka godzin. W każdym razie, wcale nie dziwię się, że ludzie nie kombinują przy wyglądzie. Ja mam duże problemy z utożsamieniem się z bohaterem, który dziwacznie wygląda...

11.10.2020 13:19
63
odpowiedz
eXiv
39
Centurion

Im bardziej kombinuje jak zrobić postać tym brzydsza jest. Kolorystycznie i ubiorowo z tyłka. Często wtedy moja druga postać jest właśnie z takim domyślnym pierwszym lepszym wyglądem. Co innego jak na przykład chcę grać złodziejem, który zawsze się kieruje tym, aby zdobyć najwięcej złota, drogich rzeczy i je opylić wszystkim kupcom. Wtedy biorę rasę która daje najlepsze bonusy, parę suwaków w wyglądzie poprzesuwam, aby nie przedobrzyć, fryzura bandyty i jazda. Staram się wtopić postacią w świat gry.

Co do faktu, że ludzie biorą najczęściej archetyp typowego, nudnego człowieka, on najbardziej pasuje do Hero's Journey, gdzie zwykły człowiek jest wyciągany z szarej codzienności do większej intrygi, aby móc poświęcić siebie, przejść przemianę i uratować świat. Po prostu to często pasuje i zajmuje najmniej kliknięć.

12.10.2020 13:18
69
odpowiedz
Ratanok
48
Konsul

Myślę, że w dużej mierze to kwestia stylistyki gry. Rozpoczynając przygodę w poważnym świecie nie myślę o stworzeniu gościa z różowymi włosami, wymalowanego jak członek kapeli Kiss tylko kogoś kto będzie pasował do tego świata. Na różne dziwactwa pozwalam sobie gdy sama gra daje sygnały, że klimat nie jest poważny. Mając świadomość, że z wykreowaną postacią spędzę kilkadziesiąt czy nawet kilkaset godzin rozgrywki nie chcę by po jakimś czasie pojawiło się uczucie jakby ten bohater nie do końca pasował do tego świata. Jeśli Larian chce zobaczyć wypływ kreatywnych i dziwnych pomysłów to powinni udostępnić sam kreator z opcją zapisywania swoich projektów i późniejszego załadowania ich w grze.

12.10.2020 18:52
70
odpowiedz
siembek
10
Legionista

A można zgłaszać uwagi w j.polskim?
Bo zanim coś napisze po engliszu to szkoda sie trudzić bo może wyjść smiesznie:P

20.10.2020 11:42
71
odpowiedz
dienicy
75
Generał

16 ras
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/tworcy-baldurs-gate-3-zawiedzeni-brakiem-kreatywnosci-graczy/zf1ea08
To chyba jakis rasista pisal...
Liczac na paluszkach mamy: Elfy, elfy (to niby dwie), i pol elfy (to niby trzy). Dalej mamy: dwie krotkie i dwie nie krotkie rasy. W sumie szesnascie.
Zawiedziony jestem kreatywnoscia tworcow. Dlaczego kazda rasa zdaje sie rozmnazac plciowo? Kto to wymyslil tylko dwa rodzaje plci u krasnoludow?

10.10.2020 13:09
😈
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Qbon1802
44
Centurion

Ja poleciałem standardowo elfem łucznikiem (Jak w każdym rpg w jakie grałem xD) na pierwsze przejście, ale za drugim razem będzie złodupny tank demon. W sumie dziwne że ludzie wybierają rasę ludzką, to chyba najnudniejsza rasa jaka może istnieć w tego typu grze.

10.10.2020 16:54
29
odpowiedz
zanonimizowany1311749
13
Konsul

Już widać co chodzi bo jak by ludzie pograli np magiem demonem to moglo by się okazać część zadań może mieć błędy zwane bugami co zostanie odkryte po premierze gry tak jak by ludzie grali taką klasą/rasą bugi by były to system wyłapie twórcy by mogli wykryć szybciej i poprawić te bugi szybciej oraz zadania niż gdyby doszło premiery łatanie na szybko day one patchem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1311749 2020-10-10 16:57:16
10.10.2020 16:57
30
odpowiedz
The_Aeon_Illuminate
18
Legionista

A ja i tak tego nie kupię :( #laptopz940M :/

11.10.2020 11:16
61
odpowiedz
zanonimizowany1341139
10
Generał

Tak jak ktoś napisał, żeby stworzyć złą postać, jakiegoś chaotycznego złego złodzieja, trzeba przejść grę najpierw tym dobrym. Nikt nie będzie grał demonem zabójcą ludzi za pierwszym razem. Poza tym wygląd postaci ma się tyle do rozgrywki, że po kilku minutach nie widzimy i tak naszej postaci bo zakrywa ją armor, co najwyżej widzimy tylko jej portret.

11.10.2020 11:45
62
odpowiedz
Moby7777
146
Generał
Image

Przecież to oczywiste, że postać zrobiona z najpowszechniejszych elementów będzie nudna. I nie chodzi tu nawet o to, że ludzie starają się tworzyć "siebie".

No bo tak: przyjmijmy, że zaledwie ok. 25% graczy faktycznie tworzy wizję siebie. Wśród reszty będzie pewnie spora grupa, która nawet szalejąc wybierze przynajmniej jeden albo dwa elementy dość standardowe - powiedzmy, że daje to kolejne 10% w wybór "nudnych" opcji. Zostaje jakieś 65% idących "na całość". Tyle że znowu: każdy wybierze inną kombinację więc w przypadku każdego elementu te 65% rozłozy się pomiędzy różne opcje.

Weźmy rasę. Niech 1/4 będzie nudna i wybierze człowieka, potem jeszcze z 10-15 trochę przyszaleje z innymi opcjami ale pozostanie przy tej rasie (dziwna fryzura, tatuaże, etc to jednak nie jest nudny wizerunek). Da to jakieś 60-70% którzy mogliby wybrać inną rasę. Do podziału na 15 pozostałych ras, więc statystycznie inne rasy będą miały jakieś 4-4.5% udziałów.

To samo z każdym innym elementem także Ameryki nie odkryli.

Swoją drogą to samo wychodzi z prób tworzenia "idealnych" twarzy składanych z różnych elementów. Po poskładaniu różnych elementów wybranych przez większośc wychodzą zwykle dość przeciętne efekty tak jak na wizualizacji obok: niby nie jest źle ale też jakoś wybitnie się nie wybija.

Ale z drugiej strony... idę o zakład, że ludzie w Larianie wiedzą jak działa statystyka a ten post jest zwykłym strzałem marketingowym. Pocisk "możecie lepiej" zarobi newsa i będzie się mówić więcej niż jakby dali suche "mamy 16 ras, fefdziesiąt fryzur i pierdyliard wzorów tatuaży"

post wyedytowany przez Moby7777 2020-10-11 11:52:45
11.10.2020 13:37
64
odpowiedz
zanonimizowany449082
103
Generał

A może biały, brązowo włosy mężczyzna jest w dzisiejszych czasach bardziej edgy niż rogate pół elfy?

11.10.2020 15:03
Miodowy
65
odpowiedz
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

To nie chodzi nawet o to w co ludzie lubią się wczuwać. Larian chyba myślał, że odbiorcami będą nowicjusze. Doświadczeni erpegowcy (pomijając ogólny brak czasu na takie detale) zwyczajnie nie chcą bawić się w wygląd, bo w przypadku 90% gier widzą go przez 5 minut, nakładają zbroje i hełm i przestają go widzieć, potem w czasie gry nie zwracają uwagi nawet na zbroje, tylko na to co jest dookoła.

np. gram teraz w Westeland 3 - tatuaży nie zobaczyłem potem poza kreatorem...

post wyedytowany przez Miodowy 2020-10-11 15:05:25
11.10.2020 16:57
66
odpowiedz
;-p
95
Generał

Bo gracze są "brodzikiem kreatywności", ale fajnie jak się oburzają na takie "zagrywki"

11.10.2020 19:52
67
odpowiedz
grinh
1
Junior

Jestem zawiedziony zawiedzeniem twórców. Sądziłem, że to RPG i każdy może grać kim mu się podoba. Może powinni usunąć opcje które nie spełniają ich oczekiwań? Albo chociaż dawać jakąś karę? Np. -5% expa za granie człowiekiem.

12.10.2020 03:17
68
odpowiedz
kocur20
51
Centurion

Frozen, sam jesteś nudny!

10.10.2020 13:09
2
odpowiedz
Le Loi
66
Generał

Nie pamiętam kiedy ostatnio w jakiejkolwiek grze RPG dającej wybór inny niż człowiek zagrałem człowiekiem, alter ego to jedno, ale brak kreatywności w tym przypadku jak najbardziej występuje.

10.10.2020 18:32
38
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1343203
0
Konsul

Lol, że co??
Kustomizacja gęby to dla mnie najmniej potrzebna opcja w grach. ME przeszedłem "default" łysym Szepadred. Z opcji zawsze wybieram 'najmniej" paskudną gębę i na tym się kończy moja "kreatywność.
Najbardziej śmieszą mnie ludzie co ładują mody, ustawiają godzinami gębę w takim skajrimie a później całą grę grają z 1osoby...

A larian to się powinien martwić o własną kreatywność czerstwych dowcipów.

11.10.2020 11:08
60
odpowiedz
zanonimizowany1343203
0
Konsul

Ja widzę ogólnie tutaj jeden problem. Są gracze, którzy zaczynali z klasycznym RPG i gracze napływowi którzy przyszli z innych gier na fali popularności cRPG.
Najważniejszą rzeczą w RPG (stąd nazwa gatunku!!) nie jest "granie sobą", to nie ma być janek kowalski przeniesiony do krainy spalonych księżniczek i rozebranych wiosek (czy na odwrót...). Ty masz graczy grać Bulbarolem, potężnym czarodziejem o tragicznej przeszłości. Nie masz myśleć jak współczesny nastolatek - masz myśleć jak koleś żyjący w obcym świecie.
Stąd bardziej cenię polskiego wiedźmina niż kolejne TSO, w których postać gracza to człowiek "bez twarzy". Geralt ma przeszłość, ma wrogów i przyjaciół. Niektórzy go w świecie znają inni go nienawidzą.

10.10.2020 13:09
mohenjodaro
3
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
115
na fundusz i prywatnie
Image

Moj bohater w obu czesciach Pillars of Eternity wygladal jak na zdjeciu, wiec moze to tworcy gry nie potrafia premiować innych ras, faworyzujac bialych mezczyzn

Wiadomość Twórcy Baldur's Gate 3 zawiedzeni brakiem kreatywności graczy