Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość „Spirala przemocy” - co leży u podstaw The Last of Us 2?

01.06.2020 16:04
4
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
mbit
46
Pretorianin

Najpierw gra każe nam zabijać tłumy osób, a potem skłania do refleksji nad spiralą przemocy. Hipokryzja.

01.06.2020 16:15
5
3
odpowiedz
Hieronim Bosch
32
Centurion

,,W trosce o waszą dobrą zabawę całość wywiadu opublikujemy 19 czerwca, na premierę gry. Poniżej znajdziecie tylko fragment, wolny od spoilerów!"
Czyli jak zrobić z jednego artykułu dwa. Poważnie nie mogliście zachować tego wywiadu na 19 czerwca lub opublikować całość, ale z oznaczoną częścią spoilerów?
Moim zdaniem wyciąć jedną odpowiedź i zrobić o tym newsa, żeby tylko dzienny limit kliknięć się zgadzał jest trochę niepoważne.

01.06.2020 18:29
berial6
8
2
odpowiedz
27 odpowiedzi
berial6
158
Ashen One

Spirala przemocy to była w Nier: automata.
Naughty dog znane jest z idiotycznego podejścia do przemocy (śmieszek Nathan strzelający do tłumów bandziorów, w sumie bez powodu, prócz kolejnego milionowego zarobku), a fabuła na zasadzie "chcę zabić, ktoś zabił kogoś, kto zabił mu kogoś" to dno scenariuszowe i dorabianie do tego ideologii chyba nikogo nie omami.

01.06.2020 16:03
Ogame_fan
3
1
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Już w jedynce pokazali zalążek tego motywu w momencie gdzie spotykamy Davida. Nic dziwnego że Druckmann chciał to pociągnąć dalej.
Bardzo mi się podoba jak rozwinęli koncept, dając nawet szeregowym przeciwnikom imiona i skryptujac relacje między nimi.

01.06.2020 15:53
1
siera97
53
Senator

Bardzo mi się podoba taki koncept fabuły, ładnie odcina się od typowo bohaterskich przeżyć jaki oferuje większość tytułów. Z tym, że po reakcjach ludzi, widzę że są raczej zainteresowani prostą historyjką, gdzie wiadomo że gramy tym dobrym. Bo jak to tak, nasze akcje były dla kogoś złe? Przecież to niemożliwe!

01.06.2020 18:08
jaro1986
😒
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
jaro1986
174
Generał

Czyli istnienie śmiercionośnego grzyba zamieniającego ludzi w zombie oraz fakt, że Ellie jest jedną z nielicznych, a może jedyną osobą na świecie, która może przyczynić się do opracowania szczepionki są już nieistotne? Wyborny pomysł... A jaki powiązany z pierwszą częścią... Zaczynam się bać, że dostaniemy Uncharted: Ellie's Edition zamiast prawdziwej kontynuacji historii z jedynki.

01.06.2020 18:56
Ogame_fan
9
odpowiedz
10 odpowiedzi
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Jedynka miała nie tylko jedno z najlepszych otwarc gier video ale też jedno z najlepszych zakończeń. Motyw 'jak wiele można zrobić przez bezwarunkowa miłość do drugiej osoby i jak daleko można się posunąć' był genialnie poprowadzony.
W dwójce motyw 'jak daleko można się posunąć przez nienawiść' jest jeszcze ciekawszy i nie mogę się doczekać jak to zostanie zaprezentowane bo jedynka była pod względem scenariusza świetna.

02.06.2020 01:49
UrBan_94
10
odpowiedz
1 odpowiedź
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Nie wiem czy zdzierżę tą obleśną twarz Ellie oglądając to na youtube, ale się postaram. Dawno mnie tak główna bohaterka gry nie odrzucała.

02.06.2020 16:08
marcing805
12
odpowiedz
1 odpowiedź
marcing805
193
PC MASTER RACE

Lidzie uwielbią mroczną stronę świata i naszego całego gatunku. Widać to po zachowaniu, sposobie życia, rozrywkach i często w relacjach. Gniew, zawiść, zazdrość, strach. Te emocje nas bardzo mocno motywują i dają siłę w codziennym życiu. Chrystus też niósł swój krzyż i cierpiał. Nie jestem pod tym względem lepszy. Dramat zaczyna się, jak te uczucia kompletnie nas obezwładną i stajemy się ich niewolnikami. Umysł płonie i nie można go ugasić.
W sumie jestem zadowolony z kierunku, jaki obrało ND w dwójce. Już pierwsza cześć była bardzo odważna, jeśli chodzi o mrok i przemoc. W końcu jest apokalipsa i ludzie walczą o przetrwanie. W dwójce, jak do tej pory( patrząc z trailerów), najbardziej imponuje postać Ellie. Widać, ze dziewczyna dużo przeszła i została zmuszona do robienie rzeczy, które niekoniecznie były zgodne z jej wewnętrznym głosem. Nie jeden z nas to przechodzi i potem nie może się z tego pozbierać. Sama gra wywoła pewnie dużo kontrowersji i twórcy muszę mieć tego świadomość.

Poza tym, jestem ciekawy dlaczego tego rodzaju wizje, często są przedstawiane w taki sposób? Przychodzi zagłada, każdy dla każdego jest wilkiem i do nikogo nie możesz się zwrócić o pomoc, bo inaczej zginiesz. Dlaczego jest tak mało twórców, którzy przedstawiają tego typu sytuacje, jako coś co nas łączy, wzmacnia i powoduje, że jesteśmy ze sobą bliżej. Czemu mrok i cierpienie jest zawsze na pierwszym miejscu?

post wyedytowany przez marcing805 2020-06-02 16:16:02
01.06.2020 16:20
6
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

Oj, będzie grubo :)

01.06.2020 15:55
2
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
48
Senator

co leży u podstaw The Last of Us 2
Na pewno nie gameplay :)

Wiadomość „Spirala przemocy” - co leży u podstaw The Last of Us 2?