Według Digital Foundry AC Odyssey na One X hula pomiędzy 60-100% rozdzielczości 4k przy 30fps. Nie za duży ten przeskok generacyjny jak dla mnie.
Po tej wiadomości zapaliło się we mnie przypuszczenie, że te konsole nie będą tak mocne jak się je reklamuje.
"Nie sprecyzowano, czy oznacza to stałe 30 FPS-ów, czy też może animacja będzie wychodziła ponad tę wartość." Ciekawe czy również w drugą stronę - będzie spadała poniżej :D
Ludziska chcieli 4k i 8k to mają.
Łaskę zrobią jak dadzą 2k. No tak, przecież to wstyd. Powodzenia w 25-30 fps. Nie da sie pewnie utrzymać stale 30...next gen
To zależy głównie od dewelopera w ilu klatkach gra będzie działać. Ubi najwidoczniej nie chce się bawić w optymalizację (gra wyjdzie na 6 platform), ze względów na koszty. To samo było przy Black Flag- wersja next gen wyglądała odrobinę lepiej od wersji na PS3. Taki już urok gier cross-genowych. Dopóki deweloperzy w 100% nie odetną się od starych konsol to nie zobaczymy ich pełnej mocy. Dlatego pierwszymi tytułuami które dadzą namiastkę "next-gena" to będą właśnie exy, które będą robione z myśłą o nowej platformie. I tak obstawiam że w grach single standardem będzie 4K+30k i ray tracing. Coś trzeba poświęcić, a to oprawa sprzedaje gry bardziej niż płynność.
A i tak najważniejszy jest fun płynący z gier, a nie wojenki na temat płynności czy teraflopów.
Jeżeli jakaś gra będzie chodziła na Series X w 30 fps to tylko w pełnym Ray-Tracingu.
Z pewnością będzie możliwość wyłączenia tego i gry w 60 fps'ach, przynajmniej według Digital Foundry.
Te wasze prowokacyjne artykuły są naprawdę prowokacyjne tym bardziej, że RTX2080Ti nie potrafi pociągnąć AC:Odyssey w 60 fps'ach (i to bez RT) a ja nie widzę artykułu na GOLu "AC:Odyssey w 40 fps na RTX2080Ti" :)
i po co ludziom te wszystkie TV z rozdzielczością 4K, z 144Mhz + Jak nie dość, że nie pogra nawet w nie wydanej jeszcze nadchodzącej generacji konsol z pełnią możliwości, to nawet TV nie obejrzą, bo telewizja kablowa nie nadaje w takich technologiach, ba ostatnio nawet Netflix-a nie da się obejrzeć w 4k. Pozostaje jedynie zakup BLU-ray filmów, patrząc przez pryzmat zainwestowanych pieniędzy w taki TV, a wykorzystaniem jego możliwości w czymkolwiek, to kupujący taki sprzęt to niezłe łosie dla marketingowców :D
a jak mi np. wystarczy WHD? Fajnie gdyby była możliwość wyboru rozdzielczości.Na 4k nie zalezy, za to na 60 fps juz tak
a jak mi np. wystarczy WHD? Fajnie gdyby była możliwość wyboru rozdzielczości.Na 4k nie zalezy, za to na 60 fps juz tak
A przeczytałeś chociaż artykuł? :)
Możliwe także, że zaoferowana zostanie opcja zmniejszenia rozdzielczości w zamian za 60 klatek na sekundę.
AC w 30 fpsach jest niegrywalna. Ogólnie gry akcji są niegrywalne jak fpsy i wyścigowe. Strategie tam można klepać w 30 fpsach ale ich raczej na konsoli nie ma.
Moim zdaniem musimy być przygotowani na to, że przy pierwszych grach na next geny szału nie będzie i nie zobaczymy tego, co nowe konsole mają do zaoferowania. Będziemy musieli poczekać jakiś czas, aż nowa generacja się "zadomowi" na rynku, a deweloperzy przesiądą się tylko na PS5/XSX. Myślę, że wtedy będziemy mogli zobaczyć, co konsole potrafią. Inna sprawa, że Ubisoft często robi gry na odczepnego, jeśli chodzi o kwestie techniczne. A to też trzeba mieć na uwadze.
Pozdrawiam :)
Ja chciałbym 1080p60fps w każdej grze i to by mi do szczęścia wystarczyło. Fajnie by było, gdyby to się stało standardem na nowych konsolach, no bo umówmy się, teraz już nie ma tłumaczenia, że procesor jest za słaby i ogranicza resztę systemu przed osiągnięciem tylu klatek. (tak jak robiły to jaguary)
To APU w nowym Xboxie powinno bez problemu problemu poradzić sobie z utrzymaniem takiej płynności w rozsądnych detalach, wszystko zależy od chęci, bądź niechęci programistów.
Co do 4k60fps w wymagających graficzne tytułach, to każdy gracz, mający jakiekolwiek rozeznanie odnośnie wydajności/zasobożerności obecnych (a przecież nowa generacja dopiero przed nami) gier, wiedział, że to niemożliwe.
Branie za przykład tych partaczy z ubishitu, to nie jest najlepszy pomysł. Poczekajcie na testy exów. Dopiero wtedy poznacie prawdziwą wydajność nowej generacji.
Wow, w 2020 roku gra zostanie uruchomiona w 30 klatkach, to brzmi jak magia :)
Pomijając zapewne leniwy port na nową generację w przypadku AC, to nie zmienia to jednak faktu, że większość gier będzie działać w 30fps i mi to nie przeszkadza
Wiecie co. Mi serio nie przeszkadza to czy gra będzie w tych 30 klatkach czy 60 klatkach. Byle tylko żeby te 30 klatek było stabilne a nie jak w Wiedźminie 3 , Bloodborne czy Until dawn gdzie były spadki. Liczą się dobre gry. Po za tym to będzie start generacji a to że Ubi jest leniwy i nie chce się bawić w 60 klatek to już jest ich sprawa.
Doom eternal na konsolach chodzi w 60 klatkach i to płynnych jeszcze. Nie wiem jak jest z wersjami slim. Zależy wszystko od producenta. Jeśli ubi się nie chce robić 60 to dostaniemy 30. Wg mnie za 2-3 lata gry pewnie już będą w spokojnych 60 klatkach jak już generacja ustabilizuje się.
Zawsze mogą dodać menu opcji graficznych tak jak na pecetach :P Wtedy każdy konsolowiec sobie dobierze ustawienia według uznania.
Można narzekać na to, ale i tak ludzie kupią konsolę bez względu na wydajność. To nie PC, gdzie każdą rzecz można wymienić i walczyć o wysoki wskaźnik klatek na sekundę. Konsola nie została do tego zaprojektowana. Po drugie cena : Nikt już nie będzie dopłacał mocno do konsoli by była tania. Więc cena albo wydajność.
No to by było na tyle marzeń o natywnym 4k i 60 fpsach na nowej generacji.
Klasyczne już Prawo Blinna.
"Czas renderowania ma tendencję do pozostawania stałym, nawet jeśli sprzęt staje się szybszy. Twórcy preferują ulepszać jakość, renderując bardziej skomplikowane sceny przy użyciu bardziej zaawansowanych algorytmów, niż używać mniej czasu, aby wykonywać tą samą pracę, co wcześniej."
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Blinn
Miło by jednak było, aby każdy developer dawał opcjonalną możliwość grania w 1080p60.
Logika powala. Crossgen musi działać na powolnej obecnej generacji w tych 25-30 klatkach i dlatego na kilka (naście?) razy mocniejszym procesorze i kilka razy mocniejszym GPU nie zadziała w 60 klatkach, bo "optymalizacja" LOL
„Deweloperzy zawsze mają swobodę w sposobie używania mocy [konsoli - red.], więc standard czy powszechność 60 FPS nie są czymś obowiązkowym”
Microsoft nie chce wymuszać na twórcach używania wyższej płynności, jeżeli uznają, że nie pasuje do gry
Właśnie, RDR2 i Exodus na PC miałyby 30 fps to nie byłoby tyle szumu o 4k i 1080p
No to jeżeli crossgen tak słabo będzie działał na nowej konsoli to gry next genowe będą chodzić jeszcze gorzej. Już to przecież przerabialiśmy. Crossgen PS3/PS4 na PS4 ma 60 klatek ale nowa odsłona tylko już na PS4 ma mało stabilne 30 klatek :)
30 fps to ja podziękuję jak będę chciał powrót do przeszłości i do roku 1998 to sobie kupie PS1 :) A myślałem że po tylu latach w końcu konsole dojadą do 60 fps skoro na PC już dawno temu tak było. Żeby te konsole chociaż miały WQHD i 60 fps to by była bajka. A tak to szrot. Widocznie na razie są na etapie odkrycia SSD. Potem będzie etap lepszego chłodzenia a potem może 60 fps. Tragedia.
Nie wiem z czego te smiechy, skoro konsola MS nie daje rady, to tym bardziej wasze pecety nie daja rady, bo watpie zebyscie mieli RTX2080 TI
Wow, 30 FPS - nowa jakość gamingu. :D
Jak to tam było? Nowe konsole 120 FPS i 8K?