"XSX może mieć przewagę pod względem samej rozdzielczości."
Zdanie później:
"nie wydaje mi się, żebyś mógł znaleźć jakiegoś programistę, który wymieni choć jedną przewagę, którą XSX ma nad PS5."
On sam sobie przeczy. Ponoć to 4K i 60 fps'ów mają być głównymi zaletami nowej generacji konsol. Jasne, rozumiem, że łatwość tworzenia gier jest ważna dla programistów, ale gracze będą wybierać konsolę, która oferuje więcej dla nich, a nie na którą łatwiej tworzy się gry. A twórcy też nie będą robić gier na jedną konsolę i PC omijając drugą, jeżeli nie będą mieli jakiejś umowy z MS/Sony na gry ekskluzywne.
Przykładowo w 7. generacji, na początku gry multiplatformowe działały bardzo źle na PS3, ale pod koniec sprzęt był w stanie poradzić sobie z Uncharted 3 czy TLOU
Sorry, ale tutaj to wali bzdury, mówi o multiplatach, a wymienia gry exy first party sony, gdzie tylko oni byli w stanie w zasadzie to wykorzystać, tylko im się to opłacało, a samo ps3 dla multiplatów to była męka przez całą generację, gdzie wiele po prostu działało gorzej niż na x360, bo nikomu się nie chciało dopracować pod ten architekturalny fail jakim było ps3.
Porównywanie tego do wstępnych trudności obecnych i przyszłych konsol to absurd, nawet jeżeli prawdą jest to co mówi, xsx i tak będzie daleki od problemów jakie miało ps3.
Portal wycofał wywiad a deweloper wycofał się ze swojej wypowiedzi.
https://lordhippo.com/professional-work/games/
Ciężko brać pod uwagę zdanie osoby, która robiła takie gry.
Trochę mnie dziwi ten fragment z RAMem. Jest podzielony na dwie części, dobra, tylko jakby nie było, to jest szybszy od tego w PSie. Więc jeśli ciężko im coś zmieścić na tamtej szybszej pamięci, to jakim cudem im to działa na wolniejszej, choć jednolitej, pamięci w PS5?
W kontekście bottlencków wydaje mi się to naciągane. To są prawie te same układy, szczególnie procesor. Więc jeśli CPU jest ograniczeniem w klocku, to będzie również w PSie.
W innej części mówi o tym, że rzeczy niezwiązane z cu będą szybsze, bo jest większe taktowanie. Po pierwsze, biorąc pod uwagę system chłodzenia, taktowanie może wcale nie być takie wyższe. Po drugie, rzeczy związane z cu, będą z kolei szybsze w klocku. Więc wydaje mi się, że może to zależeć od konkretnego tytułu. Być może Crytek pracuje nad czymś, co lepiej działa na PSie.
Oprogramowanie PSa zapewne pozwala lepiej wykorzystać moc urządzenia, ale niekoniecznie musi to być zaletą. Jeśli tworzy się gry na 3 platformy, to siłą rzeczy podobieństwo klocka do PCta, umożliwi łatwiejsze stworzenie gry na te dwie platformy. Nadal oczywiście oprogramowanie Psa umożliwi mu lepsze wykorzystanie jego możliwości w przypadku exów, czy nawet multiplatform, ale takich które poświeciły sporo uwagi na wersje Sony.
O ile nie będzie żadnych poważnych wpadek w dniu premiery ps5, wystarczy, że konsola nie będzie odstawała zbyt od konkurencji wydajnościowo, a sony będzie robiło jak zawsze swoje exclusivy, i ps powinien według mnie lepiej się sprzedawać od xboxa, patrząc nawet wśród własnych znajomych, co prawda nie jest to wystarczająca grupa badawcza, ale prawie nikt nie czeka na tego xboxa.
Mocniejsza nie mocniejsza... exy zadecydują :P
Jakoś na moc Nintendo nikt nie narzeka tylko gra i tyle :)
PS5 i tak się sprzeda lepiej, pracowali na to ostatnie lata. Będzie to wynik wpływu obecnej generacji na rynek tj. ilość sprzedanych konsol, gier ekskluzywnych i co najważniejsze zaufania, które Microsoft musi wypracować. Moc konsol nie musi tu mieć znaczenia.
Wam naprawdę Sony chyba płaci za te wszystkie śmieszne, propagandowe newsy na temat PS5.
W sumie trochę w tym wszystkm będzie mogło się rozchodzić o optymalizację oprogramowania.
Może filozofia Sony polega na mniej wydajnym sprzęcie, dzięki temu tańszym, ale lepiej zaprojektowaną całością i optymalizacją gier, co pozwoli uzyskać lepszy efekt w mniejszej cenie.
Wiedźmin 3 niech będzie dowodem, że wyglądał znakomicie prawie na wszystkim ze wszelkimi ustawieniami jakie były możliwe, a obok niego mamy wcześniejsze odsłony Assassin's Creed, które na maksymalnych ustawieniach i przy najwydajniejszych maszynach wyglądały kiepsko lub niewiele gorzej od Wiedźmina.
Kod źródłowy w C# z 2008 zamiast C++ z 2020 lub po prostu starego, poczciwego C language ;]
Tutaj może faktycznie drzemać różnica. Czasy wykonywania poszczególnych linijek są diametralnie różne.
Prawdopodobnie ostatecznie i tak wszystko rozegra się o architekturę oraz wykorzystane silniki do gier i projektowanie poziomów.
Przykładowo Redzi własny przemyśleli prawie idealnie. Nie wiem w czym pisany, ale raczej pomieszane jedno z drugim, żeby kompilator mógł czytać niektóre rzeczy nieco szybciej.
Deweloperzy mówią, że pod względem osiągania szczytowej wydajności PS5 jest najłatwiejszą konsolą, na jakiej kiedykolwiek kodowali.
myślę, że po trudnej historii z kodowaniem na PS3 każda nowa konsola będzie łatwiejsza w pisaniu gier
Sąsiad– inżynier spożywczy zatrudniony w firmie Biedronka – udzielił wywiadu irańskiemu serwisowi Vigiato. Stwierdza w nim, że jego zdaniem Xboks pod wieloma względami będzie lepszą platformą od kolejnego PlayStation 5.
Dawno nie było wojenki konsole vs konsole. Ostatnio był poruszany temat pc vs konsole co się bardziej opłaci.
Szczerze to nawet jak ps5 jest gorsze, to i tak sytuacja wygląda tutaj lepiej dla Sony niż w czasach PS3/360
PS3 miało słabe GPU, które nie miało zunifikowanych shaderow, a na dodatek CPU, które było kolosem na glinianych nogach
Myślę, że tam różnica między GPU była większa niż tutaj
Skoro xbox ma, zapewne wykastrowanego z wszystkich niepotrzebnych do grania rzeczy, windowsa, to jakim cudem gry w 99% multiplatformowe i robione również na PC mają być skomplikowane do robienia na tą platformę? Na zdrowy rozum to jak zrobić grę na PC i zoptymalizować pod konkretne podzespoły.
Problem jest taki że xboxa widzieliśmy już nawet rozebranego na części pierwsze a Sony robi z tego nie wiadomo jaką tajemnice ,jakby mieli mocniejszy sprzet to by tak nie musieli czarować.Do tego nie oszukujmy się czasu na zmianę nie ma ,przecież to będzię musiało iść na linię produkcyjną nie bawem,marketing i gry, Boję się że plotki na temat spieprzonego chłodzenia i wymaksowanych zegarów mogą być prawdziwe
News z tych: co lepsze guma z majtek czy że stanika?
Jak zwykle kłótnie co lepsze...
Tak samo z wirusem i polityka.
Zamiast się jednoczyć i trzymać razem to kłótnie i rywalizacja.
Ja życzę wam i sobie, by obie konsole były mega dobre, by na każdej były świetne exy i by obie miały jak najwięcej kompatybilnych wstecznie gier, bardzo dobre abo i genialne exy.
Życzę wam i sobie by wybór był pomiędzy genialnym oraz prześwietnym sprzętem i by był to tak trudny wybór jak spędzenie nocy z jedną Salma Hayek bądź Penelope Cruz :D
Moim skromnym zdaniem ciągle jest remis !! ZERO KONKRETÓW CO DO GIER W PRZYPADKU OBU KONSOL.
Faktycznie niezly z ciebie Janusz, Xbox One X tez jest silniejszy i jakos nie wygrywa jesli chodzi o konsole tej generacji. Poczekajmy az wyjdzie, na razie to Sony ma stawiac na exy, Microsoft nadal na integracje swoich platform (Xbox, Windows, Gamepass).
Jeśli dobrze pamiętam w xklocku ta wolniejsza pamięć miała być pod sam system, więc jakie kodowanie :P Co do systemu i API to się zgodzę windows to rak, który sporo sprzętu zjada :P.
Gadanie o specyfikacji konsoli... O tym wszystko zdecydują gry i twórcy, co mogą udowodnić jakość konsoli.
Konsola PS4 był słabszy od XBOX, ale posiada pożądane gry exclusive, a grafika Uncharted 4 robi imponujące wrażenie. Niedługo też wyjdzie Last of Us II tylko dla PS4. Ale z drugiej strony, Red Dead Redemption 2 wygląda lepiej na XBOX niż na PS4. Fani XBOX też chwalą, że gamepad dla XBOX jest lepszy niż gamepad PS4.
Czas pokaże.
Czekam na jakieś porównanie z mňltiplatformy wtedy się wszystko okaże co jest lepsze i w czym . Benda jaja jak na jednej konsoli bendzie 60 FPS a na drugiej 30 ;)
No to woda na młyn xboxowych fanbojów :) jak to a teraflopy no nie to nie może być prawdą ??????
Planuję kupić obie konsole ,ale kurcze Cyberpunka 2077 to odpalę na Xboxie i jestem pewien że będzie wyglądać lepiej chocby ten SSD w PS5 był cały zrobiony ze złota
Ehh, zachwalają ale nie pokażą. Ja rozumiem że Sony ma jeszcze 2 duże hity ale w 2013 już dużo pokazali na temat Ps4 szykując się jeszcze do premiery pierwszego The last of Us. Teraz ciągle wiemy niewiele.
Co będzie lepsze wyjdzie w praniu jak już ukażą się multiplatformy i exy. Zresztą jak w każdej generacji będą różne opinie mimo porównań i tak każdy będzie miał jakąś swoją opinię. Jak dla mnie:
X360>Ps3
Ps4 FAT, Slim>Xone Fat, S
Xox>Ps4 PRO.
Mam tu na myśli Hardware. U mnie też znajomi nie mają Xboxa ale to żaden wyznacznik. Ja czekam przede wszystkim na to żeby MS pokazał dedykowane Xsx gry, a potem jego porty na PC.
Nowa generacja tak czy inaczej zapowiada się ciekawie.
EDIT: Jakoś MS w 2 tyg zrobił port Gears 5 na Xsx z Xone który chodzi na ultra w 4k w ponad 100fps. Dla mnie to nie wygląda na sprzęt, na który ciężko się robi gry
Ehemm.. czyli podsumowując PS5 będzie szybsza, bo łatwiej będzie na nią tworzyć gry... Gdzieś tu jest jakaś logika.. ale ciężko ją dostrzec. Nie potrzeba być geniuszem programowania żeby wiedzieć, że żeby coś było wydajne to z tworzeniem na to trzeba zejść możliwie nisko do sprzętu. Jak trzeba zejść możliwie nisko do sprzętu, to tworzenie gier przestaje być już łatwe (choć dla zapaleńców może być nadal przyjemne).
Zatem ja to bym się tych zapowiedzi, jak to nie będzie łatwo na PS5 pisać gier raczej bał, niż wiele sobie obiecywał.
Jest kilka języków programowania w których łatwo można napisać program. Ale wydajny i szybki to on na pewno nie będzie. Takie cuda to w Erze tylko.
Ci co się śmiali z PS5 i mówili "xbox lepszy" mają teraz takiego mindfucka
Crytekowi wierzę, bo jeśli chodzi o jakość grafiki, są w tym niedoścignieni.
Zakłamywania rzeczywistości ciąg dalszy. A debile z wywieszonym językiem czekają na autorytety potwierdzające swoimi wypowiedziami ich wybory. Zidiocenie totalne...