Wygląda to fantastycznie! Dawno się tak nie jarałem żadną grą.
Nie wszystko jest idealne, np. teleport w walce daje nieuczciwą przewagę nad przeciwnikami – jest jak oszukiwanie. Miałem nadzieję, że podczas rozgrywki będzie można w locie przechodzić płynnie od jednego sposobu przemieszczenia do drugiego, ale z tego co widzę w materiale IGN to niestety metodę trzeba zmieniać w opcjach gry. Szkoda że wciąż żaden deweloper tego nie ogarnął. Jest też kilka drobnostek, które mogliby dopracować, np. fizyka eksplozji...
Generalnie jednak jest bardzo dobrze. Valve po raz kolejny odmienia branżę. Zobaczycie że po latach będzie się mówiło o FPS-ach sprzed i o FPS-ach po Half-Life Alyx. To jak rok 1996 gdy za sprawą Quake'a przeszliśmy z FPS-ów 2.5D do 3D. Teraz przechodzimy z 3D do VR. Dobrze że Doom Eternal wychodzi kilka dni wcześniej, bo będzie ładnym zwieńczeniem starej epoki (niczym Duke Nukem 3D dla epoki 2.5D).
Ten klimat, muzyka, grafika, projekt lokacji. TE DŹWIĘKI Z HL2! Ta fizyka, interakcje z otoczeniem. WOOOW.
Ja się pytam, po co wgl te teleporty jako sposób przemieszczania się? Ani to nie wygląda fajnie, ani nie jest realne. Od zwykłego chodzenia w VR komuś chce się potem rzygać? Wiem, że jest opcja zwykłego chodzenia, ale wolałbym żeby teleportów nie było wcale.
HL2 ze swoim Sourcem zawsze był śliczny, ale tutaj wygląda to obłędnie. Level designerów mają świetnych i choć serce boli, że wychodzi tylko na VR to gry dekady nie przewiduję, chyba że w kategorii VR
Od tej gibającej się kamery rozbolała mnie głowa... nie wyobrażam sobie tak grać dłużej niż parę minut, chyba że w VR by to tak nie dokuczało...
A mi sie ostatnio nie chce grac w gry nie VR.
Skyrim- w wersje nie VR mialem ponad 1k godzin. Oczywiscie z modami. No, a teraz znowu ogrywam w VR. I to sa zupelnie inne doznania.
To samo z Fallout 4. Przeszedlem cala. Teraz ogrywam w VR i jest to zupelnie inna gra.
Lone Echo https://en.wikipedia.org/wiki/Lone_Echo - jedna z najlepszych przygodowek w VR. Naprawde czujesz sie jak android Jack i ze jestes w przestrzeni kosmicznej. W tym miesiacu 2 czesc i napewno kupie na premiere.
Beat Saber https://store.steampowered.com/app/620980/Beat_Saber/ prosta niby gra rytmiczna w VR. Na najlatwiejszym poziomie + wylaczona zawalanie lvl jak popelnisz bledy to po 2 piosenkach jestem mokry. Mega fun z czegos tak prostego jak machanie 2 mieczami. Jak ogladam ludzi co robia na hard to nie wiem jak oni to robia.
https://www.youtube.com/watch?v=3ehSPtWoiuc
Na Alyx jaram sie jak zapalka. W tych gameplayach gra juz ocieka klimatem.
https://www.gameinformer.com/interview/2020/03/03/valve-on-why-half-life-alyx-needed-to-be-in-vr ciekawy artykul (eng) dlaczego gra musiala wyjsc w VR.
Ciekawe ilu ludzi tu na forum ma prawdziwe VR i kompy, ktore daja rade to uciagnac. Czytajac tu niektorych to taki bol czterech liter sie wylania. Sami nie beda mogli zagrac wiec leje wiadrami pomyj.
Powini zrobic jakieś stoisko z VR'em żeby ludzie mogli sobie spróbować z czym to sie je.Niestety wiele osób wchodzi na YT,patrzy na gre i myśli sobie że to właśnie VR.Okulary trzeba założyć,zagrać żeby poczuć imersje i głębie,żeby doznać tego uczucia że jest sie w grze.Mi sie wydaje że firmy które produkują okulary mało robią żeby go promować.Tak jak pisałem powinny być stanowiska VR gdzie można przetestować samemu i poczuć z czym to sie je bo filmiki promocyjne nie oddają ani troche czym jest VR.
Pytanie laika: czy gracz w goglach też widzi takie latające, oderwane od ciała dłonie czy jednak są tam przedramiona?
Hydro wciąż czekam na szumnie zapowiadany wątek z wrażeń po premierze gogli VR, które to obiecałeś stworzyć i który miał być wątkiem seryjnym. Do tej pory cisza.
Ja tam wole z ramionami, niby dają same dłonie, bo rzekomo większość się dziwnie czuje jak widzi nie swoje ramiona, które jeszcze nie poruszają się dokładanie ze swoimi, ale jak dla mnie to bzdura, powinien być wybór, a devsi są po prostu leniwi.
Trailery o dziwo całkiem ok, ale który to już rok niby rozwoju vr, a trailerów vr jak zwykle nie ma.
Ciekawe czy pieluchy sa w zestawie, grajac w nocy jak cos z nienacka wyskoczy za plecy to serce w gardle, a w majtach kupa.
wygląda prześwietnie... aż mam ochotę kupić sprzęt VR żeby w to zagrać.. gorzej że pewnie musiał bym również wymienić do tego komputer
To wygląda niesamowicie, to powinno ruszyć całym VRem. Ciekawe jak potraktują tutaj wizje z jegomościem z walizką. Podoba mi się też styl artystyczny, to taki half life 1 + 2.
Brak ramion i możliwa teleportacja - Tymi czynnikami przywrócili mi wiarę. Jednak na pewno zagram w te grę. Nienawidzę gier gdzie widać ramiona, bo to psuje mi immersje. Nie lubię także systemu płynnego chodzenia. Bardzo się cieszę, że valve poszło na kompromis i zrobiło opcje poruszania się odpowiednią dla każdego. W zasadzie mogliby te ramiona także dodać dla ludzi, którym jednak one pasują.
Nie gram w Bonework ze względu na plynny ruch i te nieszczęsne ramiona. Mam nadzieję, że i Bonework dostanie jakiś uodate z możliwością wyboru.
Kur.. jak ja kocham ten dźwięk śmierci Civil Protection. Już się nie mogę doczekać aż usłyszę go w świeżutkim gameplayu HL:A :D
Na szczęście nie odczuwam dyskomfortu przy płynnym poruszaniu, więc właśnie w ten sposób zamierzam ograć ten tytuł :)
A same filmiki... No cóż wyborne. Coś czuję, że klimat tej produkcji rozłoży mnie na łopatki :D
I niech nikt nie próbuje mi wmówić, że VR nie jest przyszłością branży...
Odnoszę wrażenie, że jest lekki downgrade tekstur na tych gameplayach porównując do oryginalnego trailera, a być może grafika nie jest ustawiona na maxa.
Extra to wygląda i ten specyficzny klimat. Mimo tego nadal żałuję że nie będzie wersji bez VR. Kupować tak drogi sprzęt dla jednej gry i potem się modlić żeby nie mieć problemów z zawrotami to lekkie przegięcie.
Problem w tym że to co grasz za pomocą myszki i klawiatury patrząc w monitor nie oddaje tego jak grasz w gre na okularach.Zakładasz okulary na głowe,rozglądasz sie i widzisz świat gry w koło siebie.Jesteś centralnie w grze.Nieda sie tego opisać trzeba założyć okulary i zagrać.
To są fizyczne dlonie gracza w prawie każdej grze VR.
do czego ci przedramiona w vr, oprócz ograniczania widoku?
Śmiejcie się ale na mnie ten trailer zrobił większe wrażenie niż ten Cyberpunka. Ta immersja i interakcje i fizyka, szczęka mi opadła jak to zajefajnie wygląda, a co dopiero jakbym to zobaczył na goglach. WOW. Jak tak nie ma wyglądać przyszłość grania to nie wiem jak. Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....
Jeszcze mi index nie doszedł : ale jak dojdzie to uuu :) Alyx zamiecie nie tylko wszystko w marcu co wniesie VR na nowy poziom doznań :) Wygląda obłędnie !
A jaki by to był HYPE gdyby teraz wychodził Half-Life 3... 100x więcej zainteresowanych odbiorców ;)
Nie rozumiem jak taka filmówka ma być przełomem? Od razu razi mnie ukrywanie się za drzwiami samochodu a co najlepsze za plastikowymi drzwiami TojToja ;) Niby VR, niby realizm a takie głupoty? Tak samo, że przeciwnicy nic nie słyszą ? No ok, może uszu nie mają? Ogólnie AI przeciwników jakby leży. Ta gra to nie jest przełom, to jest mały krok w dążeniu do doskonałości. Może za xx lat. Same teleporty nadają się na jakiś pomysł/szkielet gry, ale tu wychodzi to kiczowato. Ihmo jakiś Portal3 w VR byłby lepszy bo tu to wygląda średnio i jest krokiem naprzód ale nie milowym jak wszyscy trąbią.
kupie VR dla tej gry. Brak killer game byl powodem ze sprzedalem swojego htc vive. Wyglada na to ze valve otworzyl wrota do popularnosci VR.
Jedyną kiepska rzeczą w tego typu grach na VR jest sposób "chodzenia" czy też przemieszczania się. Te przeskoki rodem z Google Earth- street view partaczą dużo w takiej grze. Nie ma płynnego chodzenia tylko "przeskoki" z miejsca na miejsce.
AI faktycznie cienkie ale ciężko żeby nie bylo skoro każda strzelanka robiona pod VR to generalnie Lightgun Shooter i przeciwnicy muszą być ograniczone AI chociażby przez fakt że nie mogą nas zachodzic od tylu.
Ogólnie wygląda spoko, kiedyś się ogra ale hajp absolutnie zerowy. Co jest mega smutne biorac pod uwage ze po HL2 stalem w media markt w kolejce a ściągnięcie plików kosztowało mnie prawie połowę ceny gry e tamtym czasie. Z marszu przeszedłem 3 razy. Oba Epizody to było czekanie jak na szpilkach. Generalnie po 13 latach prawie ciężko się hajpowac zwlaszcza na VR owy celowniczek. Mam tylko nadzieję że Volvo robi tam normalnego half Life.
Gaben mimo Steama nadal bardzo Cię lubię i liczę na to, że to jest czasowy tytuł na wyłączność VR. Życzę również sukcesu i po jego odniesieniu mam nadzieję, że nie zapomnisz o takich "biedakach" jak ja który nie przepada za VR i dasz przeżyć historię również w tradycyjnej formie.
To wygląda jak jakaś nowa formuła starusieńkich celowniczków, z Raymanem jako głównym bohaterem. Nie widzę tu nic ciekawego.