Wszystko wyjaśnione na obrazku.
- Konsolo, jak mam pokonać bossa?
- 80% graczy dokonało tego przy pomocy miecza HiperMega100$
- ...
- Oto miecz HiperMega100$ za jedyne 79.99$, kup teraz, pokonaj bossa i pochwal się znajomym jaki z ciebie kozak
Ja p...roszę tylko o to, by tego typu syf opisać w recenzjach konsol.
Jeśli coś takiego powstanie to będą powstawać gry ukierunkowane na taki system.
Nie.
O nie...
Mój hype opada i na 100% w tym momencie nie robię preordera konsoli, ani nie kupuję na premierę.
No nie. Gratuluję Sony.
Dzięki gol - tym newsem dajecie mi pewność, by pomimo ogromnej ochoty by już mieć jednak poczekać z zakupem PS5, a może nawet pomyśleć o Xboxie? W końcu przed PS4 miałem x360, nie zaszkodzi zmienić ponownie.
Podczas gry w horrory gdy konsola wyczuje duży ruch żyroskopem (jak podskoczysz z strachu) będzie proponować zakup pieluch dla graczy, a w trakcie gry w Elexa zakup melisy na uspokojenie się z irytacji
No nareszcie, nie będę musiał grać w te głupie gry tylko same się będą przechodzić
Taa jasne.. Może niech jeszcze dadzą auto-play, bo po co się męczyć graniem? Niech postać sama gra.
Hahahahahahaha po prostu nie wierzę w to co czytam XDDDDDD ostatnie lata + jak widać jeszcze przyszłe wydają się jakąś hodowlą imbecyli na globalną skalę. Ja serio się nie zdziwię jak za jakiś czas będziemy mieli np subskrypcję na lepsze tekstury w grach czy inne tego typu czarnoksięskie sztuczki, a motłoch będzie to kupował z śliną na ustach. EA już zaciera rączki
Wszystko fajbie, tylko w jakim to celu? Gracz, który nie wie, co zrobić wchodzi na walkthrough i po sprawie.
Gry do bólu prowadzą za rękę. Wyznaczanie trasy wirtualny nawigacją, wywalone wszystko co musimy zrobić na tacy. Co z tego, że można w niektórych grach powyłączać te elementy, jak gra nie jest do tego przystosowana. Dialogi nie dają nam informacji co do kierunku celu. To też wina tego, że światy są coraz większę i takie zbudowanie gry jest praktycznie nie możliwe.
Gdyby Gothic był rozmiarów wiedźmina, ale jednocześnie zachował swoją konstrukcje zdobywania informacji, stałby się katorgą po pewnym czasie. Khorinis jest na tyle małe, że nawigowanie za pomocą zapamiętanych informacji przekazanych nam przez NPCów nie stanowi kłopotu.
Nawet mając czarno na biały podane, by iść tam i zrobić to, gry kończy mały procent graczy.
Może Sony podpiera się tymi danymi i chce, by gry kończyło więcej osób. Nie pamiętam jaki to dokradnie procent, ale dość mało.
Po co ułatwiać gry jak dziś prawie wszystkie przechodzą się same ? To generacja samograjkow
Może powstrzyma gracza przed zakupem Sekiro, jeśli ten nie grał nic z From S. i zasugeruje Bloodborna na dzień dobry. A jeśli ten nie posłucha, to zakup jakiejś osłony na TV.
Oczywiście że szpitalna kaczka będzie będzie podawała darmowe porady ale te będą pewnie mocno skoncentrowane na kupnie przedmiotu z mikro transakcji.
Sony wymyśliło sposób na inteligentne obrabianie ludzi z pieniędzy Bo jak co do czego dojdzie to będzie się tłumaczyło kiedy to przymusowo każe dodawać mikroreakcje do exclusivów aby zmonetyzować nową funkcję konsoli.
"narzekacie, drodzy gracze że PS 5(Aka: szpitalna kaczka) podaje wam płatne podpowiedzi, otóż nie, podpowiedzi są całkowicie darmowe ale jeśli w God of war czy the last of us korzystaliście z mikrotranzakcji podczas gry to konsola będzie sugerowała wam takie rozwiązania więc to tylko wasza wina.
Cóż nawet jeśli dodadzą taki system to kto nie chce nie musi z niego korzystać, a wątpię też żeby sporo osób się rzuciło na tę opcję, jeśli proponowałaby płatne przedmioty, aby przejść grę.
Pragnę też przypomnieć, że gra Catherine Full Body ma już opcję auto play, gdzie gra sama się przechodzi, a gracz tylko to wszystko ogląda.
Gry przyszłości będą same się przechodzić. I tak teraz sporo ludi ogląda stream, zamiast samemu zagrać.
Jak bedzie to dobrowolne to niech kazdy robis sobie co chce. Gorzej jak nie bedzie dobrowolne i bedzie uzywane do profilowania i prezentowania reklam...
Nie wiem czemu ale przypomniało mi się coś podobnego z grami Sierry czy starymi (j)RPGami na PS2 - robić pokręcone gry z nielogicznymi zagadkami (Sierra) i zawartością którą baaardzo łatwo pominąć jeśli nie zrobiliśmy czegoś w odpowiednim momencie i odpowiednim miejscu we właściwiej kolejności (RPGi na PS2).
Albo kombinowaliśmy albo kupowaliśmy poradniki/dzwoniliśmy na infolinię i kasa leci :] (oczywiście te telefony to zagraniczny wymysł, u nas tego nie było).
Także co by nie narzekać na dzisiejsze czasy - to dawniej też nie było lepiej :]
"system, który pomoże nam przechodzić gry"
Bo zamiast wsparcia dla myszy i klawiatury lepiej sprzedawac porady jak tu wygrywac w takim multi coda. Ja wiem ze sa tacy co sobie swietnie radza ale jak jak ktos zaczyna to powodzenia zycze.
Chyba wypuszczę własną konsolę z padem posiadającym jeden przycisk. Cała rozgrywka będzie polegała na naciskaniu go w odpowiednim momencie, wszak gry to ma być relaks po ciężkim dniu pracy/nauki więc najlepiej jak będą się przechodziły niemal same. Tylko jak tu by jeszcze wcisnąć mikropłatności?
Czyli pierwszą rzeczą którą zrobie bedzie wyłączenie tej funkcji.Czasami własnie o to chodzi ,żeby choć przez chwilę pogłówkować.Przekonał sie o tym CDPROJECT RED przy gwincie.Chciał zrobić z graczy debili przy zwykłej karciance i w efekcie gwint "zdechł"
wybierając nasz produkt zgaszasz się w czasie jego trwania gry wcisnąć 5 razy przycisk X oraz 2 razy przycisk Y, a teraz naciśnij start miłego ogl//grania.
Dla mnie to na plus, nieraz w grach są takie głupie zagadki, że nie wiadomo co masz zrobić lub jest coś ukryte i wówczas człowiek pomaga sobie youtubem (a jak nie było youtuba to się człowiek wkurzał, wyklinał developerów i nieraz grę odkładał na długie miesiace).
Jestem z tych, którzy nie mają czasu na tracenie go w grach na nie granie, tylko zastanawianie się co ten developer miał w głowie jak to robił.
A podpowiedzi to już miała seria Uncharted włącznie z pominięciem zagadki, co jest OK, jak ktoś chce się wysilać to może, ale tym co kupują grę dla gry, a nie zagadek to ratunek przed irytacją.
Gry mają bawić a nie irytować. Nie każdy w strzelaniach chce zagadek z Portala czy innych gier logicznych.
A jak widzę lustra do ustawiania odbijania promieni słonecznych to aż mnie trzęsie, prawie każda gra od kilkunastu lat to ma.
A poza tym to 99% gier na normalnym jest jak Diablo III .Przy walce choćby i z 5cioma bossami na raz wystarczy zamknąć oczy i napierdzielać losowo w przyciski na padzie....więc wiadomo ,że chodzi o mikrotransakcje
Artykuł słaby, po przeczytaniu kilku linijek zszedłem do komentarzy użytkowników na forum i ... siedzę już 40 minut i nie mogę się oderwać - w tym i innych komentarzach na forum jest moc! Bez nich chyba nikt by tu zbyt często nie zaglądał. Brawo redakcja, małym nakładem sił interes się kręci za pomocą użytkowników, spośród których pewnie niektórzy płacą abonament więc dodatkowy zarobek. Inne serwisy tego nie mają więc muszą nadrabiać kunsztem dziennikarskim
Nie rozumiem oburzenia. Kto nie będzie chciał, to sobie tą opcje wyłączy - i tyle. A jeśli ktoś będzie chciał używać to jego sprawa.
Widać jaka jest średnia wieku konsolowych graczy. Większość to gracze poniżej 12 lat i stąd te ułatwienia. Autoaim już nie wystarcza trzeba jeszcze bardziej im ułatwić rozgrywkę. A kiedyś wystarczyły tylko trzy opcje i każdy był happy
spoiler start
Łatwy, Średni, Trudny
spoiler stop
Jeśli coś takiego powstanie to będą powstawać gry ukierunkowane na taki system.
Taki system niekoniecznie musi być zły! Jest szansa, że dzięki niemu zaczęłyby powstawać bardziej złożone i wymagające gry. W ten sposób zaangażowany gracz dostałby wyzwanie, którego tak bardzo pragnie, a casual miał użyteczny system pomocy za dodatkową kasę.
Wilk syty, owca cała, a Sony bogate dzięki mikropłatnościom.
Mnie to nie dziwi. Co dekadę gry były prostsze, bardziej prowadziły za rączkę i stanowiły co raz mniejsze wyzwanie.
Większość moich znajomych, którzy zaczynali od początku lub połowy lat 90' z grami to samo mówiła, że produkcje z lat 2005-2010 są uproszczone w stosunku do starszych.
A później było jeszcze prościej więc zrezygnowali całkiem lub przerzucili się tylko na starsze gry.
To co najczęściej było wymieniane przez nich w wadach nowszych gier
-znaczniki, kompasy, nachalne podpowiedzi i tym podobne ułatwiacze, które pozbawiają nas tego, że cokolwiek musimy sami znaleźć lub odkryć
-podpowiedzi dla zagadek i co raz mniej ich w nowych produkcjach
-zbyt łatwe sekwencje wspinaczkowe oraz oznaczenie przy półkach na które mamy wspinać się
-okrajanie mechanik lub kopiuj/wklej ze starszych produkcji
-gorszy klimat i grywalność oraz projekt lokacji często tworzony z mniejszym sercem na jedno kopyto
-słabiutki postęp w SI i fizyce. Właściwie od czasu Half Life 1998 mamy znikomy progres w SI, a od czasu Half Life 2 2004 w fizyce
-łatwiej przechodzące się gry np: Mafia 2 2010 na Hard jest łatwiejsza niż Mafia 1 2002, gdzie nie ma wyboru trudności.
Pillars of Eternity 2 2018 na Hard jest porównywalny jak Baldur's Gate 2 2000 i Icewind Dale 2 2002 na Easy
-w każdym gatunku większość gier ze ścisłego Topu to spora przewaga starszych gier nad nowymi.
A pewnych gatunkach wręcz miażdżąca np: przygodówki point and click, strategie, platformówki 2d, rasowe 100% rpg, bijatyki 2d, sportowe, rajdowe.
Do tego dochodzi fakt, że nawet te same starsze produkcje w remasterach czy definitywnych wersjach są uproszczone np:
-Warcraft III Reforged ma wycięty najtrudniejszy poziom trudności z oryginału
-Przy remasterze Baldur's Gate 1 i 2, Planescape Torment, Icewind Dale 1 dodali nowy najłatwiejszy poz. trudności - tryb podróży, gdzie nie może nawet zginąc członek drużyny więc ktoś kto wybierze go nie musi poznawać mechanik i starać się
-Ori and the Blind Forest 2015 w wersji Definitive Edition dodali nowy najłatwiejszy poz.trudności, gdzie gra przez to traci atuty, gdy ktoś go wybierze
-W Prince of Persia Classic 2007 czyli remasterze znakomitej gry z 1989 wszystkie płytki kluczowe oznaczyli w brzydki sposób, że jedziesz na autopilocie i szpetnie to wygląda oraz uprościli walkę
Gdyby obecnie miał premiere dodatek w stylu Noc kruka to byłaby krytyka po co utrudnił grę. A przecież ludzie chwalili wtedy takie praktyki i ten dodatek.
Returning do G2NK jest bardzo chwalony przez ludzi za podniesienie poz.trudności choć na Easy pewnie nie jest dużo trudniej. Gry From Software też cieszą się uznaniem, ale też między innymi dlatego, że są nielicznymi rodzynkami w tych czasach, które przypominają starsze gry