Ja 12 dni temu kupiłem właśnie Oculus Rift S. Mój sprzęt to:
GTX 1060 6GB
i5 4460
8gb ram KingstonHyperX 1600mhz
SSD
Powiem tak. Większośc gier na początek ogrywałem przez STEAM VR, a żeby to zrobić, to najpierw musi byc uruchomiana aplikacja OCULUS, a później STEAMVR i dopiero gra się ladowała, przez co dużo ramu mi to zabierało i mimo, że w grach na Steamie miałem stałe stabilne 80 fps ( tyle wyswietla Oculus ) to przy szybkich ruchach dłońmi delikatne były mikroprzycięcia moich dłoni, nie obrazu w grze, tylko samych dłoni. Za tę wartość odpowiada nie FPS, a Head Perfomance. Byłem wkurzony i chciałem już oddać gogle, gdy jeden z użytkowników podpowiedział mi, że jest oprogramowanie proste jak budowa cepa i jednym kliknięciem pozwala na uruchamianie gier ze steama, bez włączonego STEAM VR, tylko bezpośrednio przez Oculus i jakie bylo moje zdziwienie, teraz gry działają już tak jak powinno, bez żadnych ścinek rąk ( bo obraz nigdy nie zacinał się ). CO prawda dalej mam CZASAMI delikatne mikroprzycięcie w dłoniach w takich grach mocniejszych jak np. Robo Recall, ale zdecydowana większość gier chodzi tak jak powinna. Zabawa jest przeogromna kurde, Beat Saber obowiązkowo ciągle katuje i wiele innych gierek. Ale mimo wszystko rozmyślam nad upgrade komputera, tylko szkoda mi kasy, jeśli ma mi to służyć tylko do VR ; /. Zastanawiałem się nad Oculus Questem bo to jedna platforma, na której optymalizacja będzie zawsze dobra,
Przyszedl dzis Oculus. Musze powiedziec: wow. Naprawde wow :O Narazie probowalem Boneworks i jakies techdema i jestem pod duzym wrazeniem :)
Czesc nosze sie z zamiarem zakupu gogli VR i zastanawiam sie, czy moj sprzet podola temu zadaniu:
* Core I5 4670K [email protected] + Zalman Performa
* ASRock H87 Fatal1ty
* 4x 4GB DDR3 GoodRam Play Red
* GeForce GTX 1660 Ti 6GB OC
Celuje w cos do 2.5k, na oku mam 2 modele:
- Oculus Rift S
- HP Reverb VR v2
Pytanie brzmi czy karta poradzi sobie z tymi HPkami? Z tego co widze maja konkretna rozdzielczosc i zastanawiam sie czy starczy mojemu komputerowi pary zeby utrzymac plynny obraz.
Z kolei jesli zdecydowalbym sie na Oculusa, to czy rozdzielczosc nie jest za mala i czy nie bedzie widocznych kwadratow podczas uzytkowania? Z tego co rozumiem do dzialania obydwu modeli nie wymagane jest posiadanie dedykowanych latarni do kontrolerow ani samego headsetu? Poprostu podlaczam do komputera dolaczonym kablem, instaluje soft i wio? Sorry za glupie pytania, ale to bedzie moj pierwszy kontakt z VR i nie chce wpakowac sie w dodatkowe koszta ;)
Quest + link wydaje sie spoko, tylko nie widze w zadnym polskim sklepie tego kabla. Pytanko czy do questa potrzebny jest dodatkowo jakis smartfon, czy wszystko instaluje sie na samych googlach?
Zdecyduje sie chyba jednak Oculus Rift S. Obejrzalem pare recenzji i ponoc to lepszy wybor. Dzieki za pomoc Panowie :)
@ BROGI23
Rozglądałeś się już za grami? Są jakieś polskojęzyczne?
Hej
Ja mam w domu:
Ryzena 5 1600
GTX 960 4GB
8 GB RAMu
W teorii ta karta w sumie to nie powinna sobie radzić, a jest spoko. Gram w Beat Saber ostatnio i jest ok, próbowałem różne rzeczy - Mose, Gun Club VR, Arizona Sunshine i na razie jest ok.
Ja gram na zwykłym Oculusie, a nie na Rift S, ale nie mam problemów, a Ty widzę masz mocniejszą sporo grafikę, więc powinno być ok;-)
No ja musze jeszcze troche poczekac. Zamowilem w poniedzialek, ale w sklepie cos sknocili i musze czekac do wtorku, ale dostane za to cos ekstra od sklepu... A juz sie napalilem ze w weekend przetestuje :(
Ja jeszcze googli niemam a juz zakupilem Walking dead i lone echo :D.Mialem PSVR przez jakis czas ostatnimi czasy sprzedalem.Niestety tak mnie wkurzalo ustawianie kamery non stop ze dalem sobie spokoj.Aha napewno zakupie Arizona Sunshine na PC bo na PSVR mocno sie wciagnolem.
No ja panie wlasnie Rift s kupuje.A wiem ze jest bo jeszcze googli niemam a juz aplikacje ze sklepem zainstalowalem :D
Oculus Quest mnie mocno zainteresował, mimo ze od 2 tygodni mam Oculus Rift S. W Quescie możliwość grania bez kabla i wbudowany 'komputerek' brzmi obiecująco, a z recenzji wynika że każdy zadowolony jest. Może przesiadka z mojego Rift S nie ma sensu ale jak wyjdzie Quest 2 w swoim czasie, to raczej będzie obowiązkowy zakup.
Powiem jedno: Onward! Gra warta kazdej wydanej zlotowki :) Najlepszy milsim w vr by far ;) I mowi to osoba ktora gra w Arme 3 (a wczesniej w 2) ponad 6 lat i ma ~2500h na liczniku :) Poziom imersji jest nie do przebicia, a to jeszcze early acces ;)
Zastanawiam się nad kupnem pierwszych gogli VR a mianowicie Oculus Rift S jednakże to spory wydatek. Jaki jest wasz stosunek do używanych zestawów? Jako ktoś kto miał styczność z nimi wzielibyście je pod uwagę?
To jesli może byc używka, to spokojnie kupisz Oculusa.
Hydro, wczoraj gostek w salonie VR dał mi 3 profesjonalne haczyki do kabli. Są one na takich stalowych linkach, które się wyciągają jak tylko lekko opór wyczują. Genialna sprawa. On to ma u siebie w salonie vr zamontowane w każdym stanowisku. Montuje się na taśmę która jest w zestawie. Jest jedno ale, taśma taka mocna ze z tynkiem odchodzi jak chcesz zerwać. Dlatego zastanawiam się czy mam to montować czy nie. Szkoda mi sufitu nowgo Xd
A co myślicie o HMD Oddysey +?
Ktoś używał, ma może porównanie z Rift S?
W HP bym się nie pakował z tym sprzętem, a do Rift S starczy aż nadto :) Poza tym SDE na obu headsetach jest mw na tym samym poziomie, pomimo większej rozdziałki w Reverbach. Mozesz pomyśleć o Vive Cosmos. Mam i polecam, zwłaszcza, że można je zbezprzewodowic, a granie bez kabli to inny wymiar roz(g)rywki. Mozesz jeszcze pomyśleć o Questach i na nich bedziesz mial jakość nawet lepsza niz na S, sle do grania w pecetowe gry musisz dokupić kabel LINK.
Dajcie znać panowie, jak wrażenia :)
Sprawdziłem z ciekawości, po ile najtaniej można kupić Valve Index na świecie - 8 tysi na Ebayu :P Jest jeszcze aukcja za 6600, ale pewnie po zakończeniu pęknie te 8. Najczęściej można kupić po ponad 9 i ... 12. Grubo :D
Odkryłem rewolucję dodajaca +1000 do komfortu grania w VR. Co więcej ten komfort nie kosztuje 2000zł jak wireless adapter, tylko....10zł. Zero jakiegoś zwijania kabli, mega swoboda. Przetestowałem dokładnie to rozwiązanie i moglem biegać, wywijać calym ciałem, hak po.ebany, obracać się jak chcę i ani przez sekunde nie poczułem jakiegokolwiek uczucia kabla. Jakbym odkryl to szybciej, to kupilbym Indexa zsmiast Cosmosa, choc nie msm najmniejszych powodow do narzekan, bo duza biblioteka gier z Viveporta, wygoda, jakość obrazu i hrak SDE robią swoje, ale skąd człowiek mógł wiedzieć? O co chodzi? O... zawijane i przyczeliane do sufitu gladkie dla kable haki. Rozmieszczamy z 3-4 ,takie dokładnie nad centralnym punktem, na którym gramy (a dokładnie nad punktem, który wskazuje chaperon) oraz po bokach dokładnie w połowie miedzy komputerem, a graczem, oraz w drugiej strony nas dokładnie w tej samej odległości od nas, co hak z lewej strony. Kabel gogli ma 5 metrów, więc jaki to komfort, ło matko. Jakbym się przesiadl z trabanta na luksusowe BMW, czyli jakbym kupił urzadzekilks generacji wyższe. A że haki są gładkie, to nie czujemy najmniejszego oporu w chodzeniu, czy brak uczucia, ze coś ciągnie mam kabel u góry. Do tego odpowiednio przemyślane rozmieszczenie haków na suficie i zawijane końcówki, by kable się nie zsunęły, dają nam to, czym VR powinno być od samego początku - wolność. Nie wspominajac o kosztach (2 tysie za wersje dla Vive'a Pro i Cosmosu) i tylko 2.5 godziny możliwości grania. Mega polecam !!! Czemu ja wpadłem na to dopiero wczoraj ? !! :/
Oficjalne rekomendowane wymagania dla Oculus Rift:
Procesor: Intel i5-4590 - odpowiednik lub nowszy
Karta graficzna: NVIDIA GTX 970 lub AMD R9 290 lub nowsza
RAM: 8GB i więcej
Wyjście wideo: HDMI 1.3 oraz 3x USB 3.0 plus 1x USB 2.0
System operacyjny: Windows 7 64 bit lub nowszy
Takie trudne
Edit
Oficjalne rekomendowane wymagania dla HTC Vive:
Procesor: Intel Core i5-4590, AMD FX 8350 lub nowszy
Karta graficzna: NVIDIA GTX 1060 lub AMD Radeon RX 480 lub nowszy
RAM: 4GB i więcej
Wyjście wideo: HDMI 1.4 lub DisplayPort 1.2 USB plus 1x USB-A 2.0
System operacyjny: Windows 7 lub nowszy