Komunikacja to spory plus tego zespołu jednak wszystko inne zupełnie się nie klei. Nie rozumiem jaki jest sens robienia remake'u gry który w ogóle danej gry nie przypomina. Masz grę która z pewnych powodów zdobyła dużą popularność oraz zbudowała sobie swoistą legendę więc próbujesz przywrócić ją do życia zupełnie zmieniając wszystko co tworzyło daną grę. Przecież to zwyczajne tworzenie nowej gry ze znajomym tytułem mającym przyciągnąć starych fanów. Problemem Gothica, jak i wielu innych uznanych marek jak Star Wars jest to że mnóstwo największych zalet oryginału jest obecnie postrzegana przez wielu jako wady więc siłą rzeczy nie jest możliwe osiągnięcie pozytywnego statusu który wpasuje się w mainstream. Piranha Bytes której wielu zarzuca że ciągle tworzy jedną i tą samą grę jest jedynym studiem które potrafi odtworzyć Gothica bo pod pewnymi względami robi to od kiedy istnieje. Włączając to demo gdybym nie wiedział że to Gothic to nie zauważyłbym że to remake Gothica 1 tylko jakaś nowa gra która nieudolnie ukradłą pomysł bariery. Nie mam najmniejszej wiary w zachodnie studia jeśli chodzi o tak surowe gry jak Gothic. Prawdę mówiąc prócz Piranhy tylko niektóre czeskie studia wydają się mieć kompetencje w tym kierunku ale Piranha ma doświadczenie.
1. Jeśli zmienią walkę na tą drewnianą to ja podziękuję - ta inspirowana For Honor jest naprawdę dobrym rozwinięciem tego co znamy z pierwszego Gothica - też miałeś wychylenia myszki, które informowały z której strony zadasz cios.
2. Bezi na pewno do zmiany - ten jego ciągły monolog z początku gry jedynie sprawiał że chciałem go udusić a nie z nim sympatyzować.
3. Wciąż wolałbym kontynuację niż Remake bo co to za zabawa wiedzieć co zdarzy się na koniec gry, ale jeśli już padnie na to, wówczas mam nadzieję, że zrobią klimat właśnie nawiązujący do tego że cała kolonia jest opanowana przez skazańców, zamiast malować w tym fantasy hero adventure.
Powiem tak: Remake Gothic'a ma potencjał, ale niezależnie od tego jak dobry on będzie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto znajdzie jakieś ale. Problem polega na tym, że niektórzy popadli w totalny fanatyzm i nie zdają sobie sprawy, że mamy rok 2019, a nie 2001. Mi się wydaję, że to jest też kwestia mentalności ludzi, którzy boją się po prostu jakichkolwiek zmian. Szczerze, to wolę zobaczyć nowe lokacje, bardziej rozbudowanych bohaterów, niż po raz kolejny grać w dosłownie to samo, tylko w lepszej szacie graficznej. Bardzo chciałbym żeby zarówno charaktery jak i historie postaci były jakoś bardziej rozwinięte, bo nie ukrywam tego mi w Gothic'u brakowało. Pomysł Glosariuszem, który był jak widać inspirowany tym z wiedźmina bardzo przypadł mi do gustu,. Postać Bezimiennego też wypadałoby jakoś rozwinąć, bo nie oszukujmy się. Jest on po prostu nijaki, ale nadrabia tym, że drwi z silniejszych od siebie ludzi, szydzi z nich i używa ironii za co pokochałem tą postać. THQ Nordic trochę zboczył z trasy, bo jest troszeczkę za dużo przekleństw i monologów, aczkolwiek są one jak najbardziej mile widziane. Tylko w granicach dobrego smaku, zachowując przy tym Gothic'owy styl. Ale nowe rozwiązania także mogą być tutaj mile widziane ;)
Generalnie Playable Teaser nie wypadł najgorzej. Owszem kilka rzeczy trzeba zmienić bądź poprawić, jak np. Ciepłą paletę barw, która nijak ma się do klimatu kolonii karnej. Czy sielankową muzykę, która kompletnie nie pasuje, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Otrzymaliśmy połączenie Gothic'a i Wiedźmina posypanego nieco elexem i risenem. Jeżeli proporcje będą dobrze dobrane, to możemy otrzymać całkiem przyzwoitą giereczkę ;) Mam tylko nadzieję, że twórcy nie zrezygnują z planów z powodu za przeproszeniem bezmózgich tępaków z fanatycznej sekty Gothic''a.
Wydawca stwierdził też, że w Piranha Bytes nie ostał się żaden z twórców pierwszego Gothica
Z tego co wiem, ostał się jedynie Björn Pankratz. Jedna osoba, to zawsze coś.
Na ten moment muszę stwierdzić, że demo mi się podobało, a jedyne zastrzeżenie, to takie jakieś powolne dialogi (wydało mi się, jakby mówili z lekkim spowolnieniem), przystosowany bardziej do konsol system dialogowy i walka.
Gameplayowo lekko czuć Gothica, ale otoczka to gdzieś w 5% pasuje. Nie obraziłbym się, jakby ten projekt przerodził się w nową markę, bo u podstaw mi się podoba.
A gdyby tak dać twórcą szanse i pozwolić im dokończyć ten projekt na podstawie krytycznych opinii graczy? To tylko prototyp. Może jeszcze wiele zmienią.
Jeżeli rzeczywiście będą słuchać fanów to ja bym dał im szansę. Skoro już w 3 pierwszych punktach pokazali,że na pewno zmienią to czego w tym teaserze niema czyli klimatu i "powitania" a to tylko początek. System walki mi się w G1 podobał, więc też bym nie narzekał ale każdy ma swój gust. Tak więc jeżeli nie będą głusi na fanów i rzeczywiście jak większości się coś nie spodoba to nie zrobią "a nie znacie się i tak to damy" tylko " rzeczywiście skoro tak chcecie to tak zrobimy" to dam im szanse. Oczywiście nie mówię by nie dodali czegoś od siebie ale niech to zrobią z głową. To nie musi być stricte 1:1 ale też niech nie próbują wymyślać koła na nowo.
p.s mimo,że nikogo z PB już niema to chociaż mogli poprosić Bjorna o doradztwo - koniec końców jest jednym z "ojców" Gothica
To mi bardziej wygląda na remake Arcanii niż Gothic 1. Dla mnie bardzo słabe.
Na ten moment "nowy Gothic" ma lepsze oceny na steam niż Elex; 76% do 71% pozytywów. Pamiętajmy, że jest to tylko prototyp i wiele rzeczy w nim jeszcze nie ma, albo nie działają tak jak powinny. Niemniej jednak jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i mówię to jako wielki fan Gothic'a.
Wszystkim fanatykom którzy nie akceptują żadnych zmian, polecam po prostu dalej grać w 1 i 2 część, a temat "rimejku" olać.
Nie ma sensu tego ciągnąć, to się nie uda. Zmieniona historia, zmienione dialogi, postaci. To nie wygląda jak prototyp remake'u tylko jak restart serii. Naprawdę wydaje się że twórcy tego teasera nigdy w Gothica nie grali. Wydaje mi się ze wystarczyłoby wziąć całą oryginalną grę, zostawić wszystko tak jak było, fabułę, wszystkie linie dialogowe i przeportować to na silnik Elexa. I tyle. Można byłoby tutaj dodać trochę nowej zawartości jak np. tych rzeczy których PB nie zdążyła zrobić w 2001 roku.
To tak jakby CDP wypuścił teraz remake Wiedźmina pierwszego i Geralt miał czarne włosy, inny charakter, każda z postaci miała inne dialogi i osobowości a liniowy początek w Kaer Morhen trwał z 10 godzin. A dialogi byłyby wprost z Fallouta 4.
Mnie interesuje inna kwestia dotycząca suchych liczb.
Jak wygląda całkowita sprzedaż wszystkich możliwych wydań Gothic 1 i jak duży procent z tego przypada na Polskę :)
Co do systemu walki. Zdarzył mi się błąd, w którym zniknął ten symbol wychyleń, a kamera przestała się koncentrować na jednym przeciwniku. O Jezu, jak o wiele lepsze to się stało! Mniej chaosu, mniej przeskakiwania kamery (podczas walki z wilkami to zmora), więcej kontroli gracza. Przede wszystkim zacząłem więcej razy trafiać, bo chodząc swobodnie, sam kierowałem ruchem postaci, a nie liczyłem na trafienie ze strony systemu namierzania. Ale no, to był błąd, którzy zdarzył mi się tylko raz, gdy system zgłupiał podczas walki z ciągle skaczącymi wilkami.
Jak dla mnie to wolność kreatywna i zielone światło dla twórców. Widać że mają pomysł na to uniwersum - to to społeczność niech doradzi ale teksty typu "Nie, po co ruszać" albo "Nie, bo brak Piranhi" to jak dla mnie głos ignorantów, ciemnogrodu... Macie napisane, że Piranha ma wywalone, że nikt tam z ludzi tworzacych Gothica sie nie ostał że wolą tworzyć Elexa. Dwa, nawet jak nie sprosta oczekiwaniom i tak dalej to przynajmniej spróbują ożywić tą markę tak? To chyba powinno być najważniejsze z perspektywy fana. I trzecie, ten team Barcelona... nie wiem no ale wydaje mi się że są wstanie stworzyć coś dużo większego i bardziej współczesnego od dzisiejszych gier Piranhi... przecież ten prototyp wygląda dużo, dużo lepiej od Elexa.
To śmieszne... THQ pewnie myśli nad tym żeby z impetem marke ożywić a ludzie woleliby gniota z toporną grafiką, walką i w ogóle grę z 2001 roku. Na bank ten team Barcelona jest przynajmniej ze trzy razy większy od Piranhi no ale co tam.
Dlatego legend sie nie rusza, to nie moglo i nie moze wypalic. Zawsze bedzie zle: za duzo zmian, za malo, za kolorowo, za czarno bialo, chcemy remake ale to nie to itd etc Gothic powinien pozostac nieruszany i tyle, wspomnienia to moc tego tytulu.
Mi osobiście grało się mega przyjemnie.
Eksploracja jak na demo super na + bo znalazłem ukryta skrzynkę, która zaprowadziła mnie do kolejnej skrytki z dużo lepsza bronią i mnustwem fantów. Potem wysiekłem całe dostępne plugastwo na mapie i znalazłem pierścień do wytrzymałości, butelkę wina dzięki czemu mogłem zakończyć misję poboczna oraz kartkę z inf o ataku na windę, która mogłem podzielić się z Diego.
Postać bezimiennego to niestety nieporozumienie pod względem nieustającego monologu, kwestie charakteru pozostawiam twórcom
Tak samo dialogi - czemu nie można ich przewijać?!
Gierka niby wyszła na PC a śmierdzi portem na konsole - opcje dialogowe, system walki czy menu szybkiego wyboru
Grafika wygląda ładnie, dużo osób zarzuca cukierkowść - mi to nie przeszkadza
Co do tego czy będzie to prequel, sequel czy nowy oddzielny produkt - osobiście wolałbym żeby to był sequel albo coś nowego. Nie chcę historii która już znam, chce coś nowego czego jeszcze nie było, historii która nie była opowiedziana, czegoś co mnie zaciekawi, a nie odgrzewaniem kotleta i słuchania znowu tego samego w innej szacie graficznej
Mam dość sporo zastrzeżeń, ale były też rzeczy które mi się w remake'u spodobały, mam nadzieję, że twórcy nie będą specjalnie zwracali uwagę na opinie gothicowych ortodowksów, których można podzielić na tych którym wystarczy napis gothic, lub logo piranha bytes i będą chwalić pod niebiosa, i takich (których wydaje mi się jest obecnie więcej ) dla których nawet drobne zmiany to jakiś grzech przeciwko uniwersum gry. Podoba mi się, że twórcy eksperymentują, nie robią mapy 1:1 takiej samej dodają nowe lokacje, i npc, pamiętajmy, że piranha nie miała wtedy już czasu i środków, i w oryginalnym gothicu było sporo pustych miejsc gdzie widać było, że twórcy mieli plan coś zrobić. System walki wydaje mi sie nie jest najgorszy w pojedynkach 1 na 1, ale wydaje mi się, że walka może być dość chaotyczna przy większej liczbie przeciwników, ale maja czas by to naprawić, a już na pewno lepszy taki system walki, niż jak niektórzy piszący, że woleliby stary, przecież już wtedy ten system był przestarzały, a poza fanami gothica, twórcy muszą dotrzeć do nowych graczy, lub też przyciągnąć też tych co gra już nawet wtedy odrzucała przez to. Z rzeczy które są dla mnie do zmiany to główny irytujący bohater, popracować jeszcze trochę nad grafiką, i nad klimatem gry, w oryginale czuć było tą szaro burość koloni, czasami nawet dobijającą, za to tutaj tego specjalnie nie czułem, oraz zmieniłbym trochę muzykę, nie jest najgorzej, ale jakoś jak zsumować to wszystko razem dawało mi to słabe odczucie, że przebywam, w koloni karnej. Mógłbym się jeszcze rozpisywać dłużej, ale chyba mógłbym referat na ten temat napisać :)
Nie wiem co to jest ale na pewno nie Gothic ........
Moim zdaniem nie powinno się ruszać oryginału, jeżeli nie robi tego piranha bytes. Ten kto grał w gothica, wiedział jaki to ma klimat. Był po prostu ciężki jak na niemieckiego RPG przystało. Mechanika tak samo toporna. Wszyscy wiemy co się stało z Arcanią. Inni developerzy to inne pomysły na grę. Wydawca stwierdził też, że w Piranha Bytes nie ostał się żaden z twórców pierwszego Gothica, w związku z czym zaangażowanie dewelopera byłoby powrotem oryginalnego zespołu tylko z nazwy". Grając w Elexa czuć było, że gramy w grę od twórców gothica. Nawet jak już nikogo nie ma z pierwszej części to swoje doświadczenie zdobywali inni pracownicy.
Najchętniej widziałbym remake zrobiony na wzór odświeżonej wersji Residenta Evila 2.
Jak dla mnie w tym nadal jest potencjał, tylko potrzeba dobrego feedbacku i zmian od twórców.
Komunikacja jak i sama sytuacja z tym darmowym prototypem do sprawdzenia jak dla mnie wielki plus ponieważ wiele firm zażyczyło by sobie hajsu za to, a na końcu nic nie zmieniła.
Wywalić te wielkie zmiany w początku historii, wrócić do oryginału tylko ulepszonego, powiększonego i będzie spoko.
Z nowych rzeczy podobała mi się walka, UI postaci i te bardziej cinematicowe cutscenki.
Osobiście bardzo zacząłem czuć gothica i serce zaczęło mocniej bić jak w demie weszło się już na bardzo znane tereny z początku G1, idąc doliną a na końcu widząc w oddali stary obóz w jego pełnej chwale no aż się łezka w oku kręciła.. A na sam koniec dema, gdy wchodzi ta sławna melodia z gothica...
"time [godzina] – zmienia porę dnia na godzinę podaną w formacie dwudziestoczterogodzinnym, na przykład „time 21:37” - fajne nawiązanie do sławnego polaka.
zrobcie remake gothica ale te kanciaste tekstury zostawcie, bo gra bedzie zła xD
Są to: system walki, atmosfera (by była bardziej ponura, a zatem zgodna z duchem oryginału) oraz „serdeczne” powitanie Bezimiennego przez mieszkańców Górniczej Doliny, którego zabrakło w demie.
1. System walki jest ok, ale według mnie momentami nie sprawdza się w walce z potworami, trochę to chaotyczne.
2. Zmiana atmosfery byłaby na plus, bo o ile dzisiaj wiele złego mogę powiedzieć o oryginalnym Gothic'u to klimat Doliny wciąż jest tam bardzo dobry. W Remake'u żywe kolory są takie sobie i wszystko wygląda bardzo plastikowo (ale to może wina silnika)
3. Powitanie bohatera jest mi całkowicie obojętne, więc to ominę, ale zamiast tego dałbym dialogi. W tym prototypie były one tak nudne i beznadziejnie napisane, że całkowicie ignorowałem co postacie do mnie mówią.
Jeśli chodzi o Piranha Bytes to mimo że nie ma tam nikogo z team'u co robił jedynkę to i tak wolałbym żeby to oni zrobili. Mechanika ich gier mogłaby się tu lepiej sprawdzić, no i praca nad odświeżeniem jedynki mogłaby ich przygotować na robienie ewentualnej kontynuacji serii.
I o tym pisałem, ale od wrażeniami Drugą już tylko hejt i krytyka...
Przez was deweloperzy to mogą porzucić projekt, bo zobaczą fale g...a i tyle tego będzie.
Ech krytycy
Może w końcu ta bieda giereczka będzie ciekawa i grywalna.
Są pewne gry, których remake'ów lepiej nie robić. Gothic jest taką grą. Tylko PB plus fani z PL-DE-RU mogliby temu podołać czego dowodem są nadal wychodzące modyfikacje do gier z tej serii.
Tutaj otrzymamy Arcanię 2.0, którą fascynować może się tylko specyficzna grupa.
Słyszałem, że jak się ustawi czas na 21:37, to w ekwipunku pojawi się darmowa kremówka.