Oryginalny Gothic może ma "drewniana" grafika, ale za to ma jakże klimatyczna i to mroczny.
Jak widzę trailer remake Gothic i ten styl graficzny, to od razu traci klimat.
Przez chwilę myślałem że się jaram ale ten filmik który zobaczyłem... przecież to coś wygląda okropnie pod każdym względem. No ale tam jeszcze sporo pracy pewnie, trzymam kciuki i tak czy siak zagram ale po tym pokazie wygląda to tragicznie.
Jak dla mnie to do poprawy jest kolorystyka remake'u. Z takimi kolorkami to do DAI a nie kolonii karnej. Reszta pewnie byłaby ok. Ale G1 to był swoisty siermiężny i toporny klimat uniwersum a nie tęczowe bajlando.
Remake Gothic'a? TAK POPROSZĘ!
Jednakże:
Powyższy teaser mnie trochę mnie przeraził. Ten grywalny teaser wpada jak na razie w tę samą irytującą pułapkę co wiele dzisiejszych gier - wszystko się błyszczy, a niektóre powierzchnie wydają mi się mieć jakiś taki plastikowy połysk. Ja naprawdę nie potrzebuję najmroczniejszych mroków żeby dobrze się bawić i czuć klimat, ale jeżeli kolonia pełna przestępców, którzy wbiją ci nóż między żebra dla paru bryłek, wygląda jak baśniowa kraina to i dla mojego gustu pojawia się problem.
Jestem za remake'im, ale trzeba tu poprawić dość sporo. Myślę, że Greedfall w paru kategoriach byłby dobrym wzorcem.
No cóż, styl graficzny mi totalnie nie pasuje. Denerwuje mnie, że wszystko się świeci.
Znaczniki dla przedmiotów niczym z jakiegoś MMO, w Gothicu takich rzeczy nie ma.
System walki z For Honor jest dobry, ale bardziej pasuje do starć z humanoidami czy wręcz z żywymi przeciwnikami w multi. Dziwnie to wygląda podczas walki z potworami.
Główny bohater irytujący, przynajmniej na ten moment.
Brak klimatu oryginalnych części, a to jeden z głównych powodów popularności tej marki.
Muzyka jest jednym z jego budulców, a ta jest dużo słabsza niż w oryginale.
Wiadomo, że to jest jakiś prototyp mający wybadać ludzi, ale nie podoba mi się obrany kierunek i to bardzo.
Nie rozumiem czemu ta gra, aż tak bardzo się różni od produkcji Piranha Bytes, Arcania już pokazała, że to błąd.
osobiście wolałbym remake Gothic 3, z inną historią, świat gry był świetny ale historia i system walki został całkowicie skopany.
Oho, wyczuwam zamach na legendę.
Ten trzy kierunkowy system walki zaczerpnięty z For Honor to to plusuje. Świetna mechanika która powinna zawitać do jakiegoś open worlda fantasy.
Mi tam w miarę się podoba, szczególnie system walki, najważniejsze aby zmienić grafikę na ponura zimną, zmniejszyć Jasność blooma, przenieść system postaci z g2nk i ustawić poziom trudności na podobny jak w nk. No i żaby bohater jak i postacie niezależne były bardziej podobne do oryginały wygląd/charakter
Diego to jakiś muszkieter jest.
Ale po co? Bieda i drewno.
Tego czegoś nawet nie można nazwać Gothicem..
A taki podjarany byłem jak zobaczyłem, że jest filmik z dema..
To jest właśnie podwalina pod gothic 4. Twórcy muszą zrobić tą grę choćby nawet miała wyjść średnio. Jak im się to uda to remake Gothic 2 będzie lepszy bo już bardziej będą się sugerować wcześniejszymi błędami. Z pracy ciepło przyjętych remakow wyjdzie nowy gothic 4 ??
Najbardziej się teraz obawiam że twórcy zostaną zniechęceni przez zagorzałych fanatyków. Uważam że nie da się zrobić tej gry tak samo bo w oryginale dużo klimatu budował właśnie system sterowania, drewniany system który nie będzie w nowej grze.
Trzeba iść na kompromis i dać twórcom szansę bo jak teraz nic nie wyjdzie to można stwierdzić że długo już się tego nikt nie podejmie
Szkoda że to jest remake a nie remaster.
Już na początku jest totalnie inny klimat bo wszystko jest zmienione w porównaniu do oryginału.
Podnieciłem się jak pies na sukę widząc newsa i tak samo szybko zamknąłem to demo.
Kolejna Arcania. Grafika to najmniejszy problem chociaż mega się rzuca w oczy. Większym dramatem jest brak Bezimiennego - kim jest ten MC i co on na siebie ubrał. Rozwalenie klimatu prostej jak cep fabuły z prologu też jakimś cudem się udało a przy tym pozbycie się wszytkich mechanik które miał oryginał. Ogólnie wygląda to dramatycznie i mam nadzieję że twórcy wezmą się za coś innego. Tak jak ktoś wspominał lepszy byłby remaster od remake'a.
Za dużo grałem w serię Gothic a regularnie wracam do historii rozpoczynającej się w koloni karnej.Od razu widzę że Diego to nie ten sam facet.Nie jego charakter i sposób bycia.Diego nie opowiadał zbędnych bajeczek tylko rozmawiał konkretnie i na temat i to był twardy gość a nie siedział,machał mięskiem i snuł bajeczki.Druga sprawa to sam bezimienny. Bezi potrafił pyskować,miał cięty język i nie był lalusiem który radośnie z uśmiechem na ustach sobie wykonywał questy.Remake ma w sobie potencjał i szansę na wskrzeszenie marki.Czy to się uda zależy od tego czy będą uważnie słuchać głosu fanów.
Wygląda jak jakieś MMO z tymi paskami życia nad głową, rozumiem remake, ale to niestety zabija klimat tej gry, która słynęła z prostoty i surowości, jest stanowczo zbyt kolorowo i nie czuć tego że jesteśmy w koloni karnej.
Gothica zawsze miałem gdzieś, ale jeśli remake powstanie jako całość to będę cieszył się szczęściem fanów.
Oczywiście za, a jak się komuś to nie podoba, to przecież wcale nie musi w rimejka zagrać
Byle tylko grafikę i animacje zrobili od nowa, a cała reszta, cała mechanika pozostała bez zmian. Jeżeli tak będzie, to łykam ten remake od razu.
Niestety słyszę, że już na początku jest inna muzyka (tylko nawiązująca duchem do Gothika). Minus. Minus, który może naprawią, bo muzyka to jeden z najmocniejszych punktów Gothików, w dużej mierze budowała klimat w grach z tej serii i odarcie remake'u z oryginalnej muzyki to byłaby zbrodnia.
Oby to wszystko wypaliło i mam ogromną nadzieję, że będzie się tak świetne grało jak przy oryginale pare ładnych lat temu.
Jestem ogromnie podekscytowany tą wiadomość, nie wierzyłem że są na to jakieś szanse, Trzymam kciuki
Dla mnie wygląda strasznie biednie. Wygląda dużo bardziej drewnienie niż gry PB i inne średnio budżetowe gry RPG. Kolorystyka także jakaś z Outer Worlds bardziej a nie Gothiczka. Nie o takiego Gothica walczyłem :(
Według mnie powinni do takiego zadania powołać Piranhę ze wsparciem innych developerów, ale rozumiem, że to był taki test, a Piranha pewnie pracuje w pocie czoła nad Elexem 2 bądź kolejnym Gothikiem. W ankiecie przekazałem to co chciałbym poprawić, największe wrażenie na mnie zrobiło to, ile zawartości zdołali upchnąć na takim małym kawałku mapy. To, co w Gothiku przechodziło się w 15 minut, tutaj trwało ponad godzinę.
Najbardziej jednak w tym wszystkim cieszy mnie fakt, że THQ widzi potencjał w tej marce. I to jedna z lepszych wiadomości z zakresu gier dla mnie w tym roku :)
Moja ocena tego jest taka:
Gothic nie przyciągnie większej liczby graczy, niż przyciągnął. Niemiecko-polsko-rosyjska społeczność fanów to ostatni bastion ludzi, którzy w Gothica wciąż grają, modują, nagrywają różne przeróbki machinimy itd. Prequele robią dwie duże polskie grupy moderskie. Robiąc sequel "trójki" mogliby zrobić ogromną przysługę fanom Gothica, którzy doczekaliby się anulowania Arcanii jako kontynuacji i być może doczekaliby się wreszcie jakiejś dobrej kontynuacji.
Tak więc sequel to najlepszy pomysł. Remake nie zachwyci fanów, którzy nawet zdzierżą niedopracowanego Elexa, by poczuć klimat Gothica, a nowych fanów nie przyciągnie. Nieoficjalne prequele są w drodze. Tak więc tylko sequel.
Gothic może i jest starą brzydką, ohydną grą, wręcz obleśną ale fabularnie i klimatem mega więc po prostu Gothic jest piękny w swej brzydocie i żaden remaster, remake nie odda prawdziwej duszy tej gry, ale grałem w tego remake i nie jest zły, na pewno to ciekawe doświadczenie ale nie traktowałbym go jako grę którą można przejść jakby za oryginalnego Gothica 1 tylko tak po Gothicu 3 żeby tak o sobie zagrać, ale może to się zmieni, poczekamy zobaczymy oby tylko trochę tą optymalizacje poprawili
Nie sądziłem że zobaczę tu tyle jadu. Typowy hardcore fanbase - nikt nie chce ruszać tematu Gothica - źle. Ktoś w końcu chce coś zrobić - też źle. Oby trzeźwo myślących graczy i ich opinii było więcej po tej ankiecie, bo widać hardcore fanbase sam nie wie, czego chce. To chyba logiczne że zmiana silnika wymusi zmiany w rozgrywce i wyglądzie. Oby zrobili ten remake, bo mi jako entuzjaście cyklu się podobało. Napisałem im na końcu ankiety, że parę rzeczy jest do zmiany po tym demku, w tym jaskrawa grafika, bo tu bardziej pasuje ostra, ponura, ale dla mnie mają zielone światło. Jak wam się nie podoba to grajcie sobie w wersję sprzed 20 lat, ale nie blokujcie możliwości remake'u dla tych, którzy by go chcieli swoimi żalami które, daj Bóg, oby do nich nie dotarły.
https://store.steampowered.com/app/950670/Gothic_Playable_Teaser/
Polski tylko tekst także remake dla 3/4 bazy graczy jest martwy :]
Dobry target na remake'a.
Cokolwiek by nie wydali nie uda im się wydać większej szmiry technicznej niż oryginał.
Przed przeczytaniem musiałem spojrzeć na kalendarz, bo już raz się dałem wam nabrać:
Dziękuję, że tym razem nie blefowaliście :) Wygląda to bardzo obiecująco, także jeśli ten remake ujrzy światło dzienne to:
Ściągam, żeby sprawdzić, czy las dalej jest straszny. Jak nic wystawię komentarz na Steamie, jak tylko się dowiem.
OD RAZU MÓWIĘ . JAK ZAGRAC???? dostajecie za free jeśli na steam macie jakąkolwiek grę pirani :D ja już ogrywam i zjada mi mojego 2070 na ultra 1440p . ale jak w przypadku red deda jest to uzasadnione. te wszystkie odbicia ray tracing odległość widzenia i wgl MEGA!
Teaser jest, jakieś pomysły są, ale za mało w tym Gothica. Mam nadzieję, że pod paroma względami twórcy posłuchają się fanów i będzie to prawdziwy Gothic.
Coś czuję, że premiera minimalnie za 2-3lata. Na razie czekajmy na Elexa 2.
Pograłem chwilę w demo i jest dziwnie.
Odrzuca jakość post procesingu, jest ohydnie, wszystko rozświetlone, ekspozycja za wysoka, flara jaka z pochodni jest nienaturalna i przeszkadza, aberracja za duża. Na szczęście ustawienie na medium spokojnie niweluje tą brzydotę.
Kolorystyka jak dla mnie do bani, Reshade załatwia sprawę.
Optymalizacja ssie. Spadki klatek do 36.
Jednym z fundamentów klimatu Gothica była prostota designu i historii, zwykła brama z drewna, a nie wielka krata, zrzucenie do kolonii, a nie wybuchy... itd. To były elementy które utrzymały mnie przy grze mimo tego że nigdy nie uważałem jej nawet za dobrą, pozbawienie tego zniszczy ten projekt kompletnie.
Naprawdę oni jeszcze pytają czy chcemy kontynuacji prac? Fani Gothica od lat czekają na nową część, lub chociaż remake G1 lub G2.
Najważniejsze, a by twórcy oddali esencje oryginału, a tą był świat Gothica (kij z mechaniką - to nie gra strategiczna, kij z fabułą - to nie Oxenfree).
Pograłem i daje okejke i szanse. Jest parę błędów ale pamiętajmy że to dopiero gothic playable teaser alpha. Co do klimatu ciężko oceni po 2 godzinach gry tego dema.
Co za obrzydliwy styl graficzny. Jeżeli ten projekt ma tak wyglądać to dla dobra serii życzę mu jak najgorzej.
Mniej tego słońca rodem z Wiedźmina 3, a więcej pochmurnego nieba i będzie elegancko ^^
Jestem za
Grafika słaba, dialogi jeszcze gorsze ale i tak kupię i zagram. Wspomnienia młodości są bezcenne :)))
To, że gra powstanie, jestem przekonany.
Dobry ukłon w stronę graczy - podzielcie się swoimi przemyśleniami, będziemy tak zmieniać i poprawiać, żeby się podobało.
Może być z tego dobra gra.
Inicjatywa ze strony twórców genialna, to co pokazali już nie bardzo, dlatego nasza w tym rola żeby wyszło dobrze! Wypełniać ankiety rzetelnie i bez plucia jadem tylko konstruktywna krytyka i duża szansa że dostaniemy takiego Gothica jakiego chcemy :3
Zdecydowanie TAK dla remaka, ale ABSOLUTNE NIE dla tego czegoś co zaprezentowali. Chcę G1 odwzorowanego 1 do 1 na lepszej grafie, ale nie takie coś.
To ma być Gothic mroczny i trochę kwadratowy a nie połączenie Risena i Wieśka 2.
W tym co dali NIE MA w ogóle klimatu Gothica. Nie ma bariery muzyczki no nie ma NIC. Plus do remaku niezależnie takiego czy innego MUSI byc PL DUB.
Wyluzujcie trochę!!! Dlatego twórcy wypuścili to dwu godzinne grywalne demo by uzyskać od fanów feedback ... ja jestem dobrej myśli :)
Jestem wielkim fanem Gothica i demo mi sie podobało. Fajnie, że wprowadzają pewne zmiany w fabule i dodają nowe postacie, miejsca itd. Podoba mi się to. Jedyne co bym zmienił, to barwa otoczenia (jest trochę zbyt jaskrawa, jak na kolonię) no i te znaczniki pokazujące gdzie leżą przedmioty. O tym też napisałem do nich w ankiecie i mam nadzieję, że nie jestem jedyny, który zwrócił na to uwagę. Ogólnie jestem dobrej myśli :D
Ludzie piszący, że ta gra im się nie podoba praktycznie pod każdym względem nie wzięli bardzo istotnej rzeczy pod uwagę, a mianowicie, że tej gry, w tej chwili, nie wiem czy można nazwać nawet wersją Alpha.
Przecież to jest właściwie demo technologiczne i koncepcyjne, w którym podaje się graczom, co mniej więcej są w stanie stworzyć twórcy i podają kilka swoich pomysłów np. na walkę czy lokacje.
Właśnie dlatego te demo powstało aby ludzie, którzy uwielbiają Gothica wypowiedzieli się, co do koncepcji odświeżonego Gothica. Twórcy wezmą pod uwagę opinie graczy i prawdopodobnie ostatecznie dostaniemy coś o wiele lepszego niż te demo.
Gra finalnie może w ogóle nie przypominać tego dema, wygląd postaci, lokacji i wiele podstawowych mechanik może zostać całkowicie zmienionych lub porzuconych. Więc narzekanie na obecną wersję jest bez sensu.
Po prostu ludzie zainteresowani Gothickiem powinni zagrać w te demo i przedstawić swoją opinie i pomysły twórcom w ankiecie czy na jakimś forum.
Trzeba jeszcze pamiętać, że opieranie się zwłaszcza na opinii graczy nie zawsze się dobrze kończy dla twórców gier. Takim przykładem jest między innymi MS Andromeda, do tej gry też pamiętam była ankieta czego gracze oczekują od tej gry i z tego co zauważyłem, twórcy faktycznie się na niej opierali, a jak im ta gra wyszła to chyba każdy pamięta.
Nie robi tego Pirania Bytes?
Oho, wyczuwam Arcanię 2.
Powiem tak, bez sensu jest robić remake 1 i 2 części, ponieważ one są kompletne. Powinni zrobić remake części 3, która niestety była tylko wydmuszką jeśli chodzi o bogate w dialogi i historie, i całkiem rozbudowane zadania poboczne poprzedniczki. Mogli by wykorzystać potencjał, który 3 miała niewyobrażalny, ale niestety zmarnwoany przez napisane na kolanie dialogi i questy, i praktycznie całą fabułę, która była szczątkowa, a przecież konflikt bogów jaki wywiązywał się w 1 i 2 powinien mieć o wiele lepsze zwieńczenie.
Super! W ostatnich latach miałem kilka podejść do Gothic-a. Ale za każdym razem odrzucały mnie drewniane sterowanie i animacje oraz beznadziejny balans. Taki rimejk byłby dla mnie kolejną próbą podejścia do tej serii.
A ja tu widze klimat Gothica zachowany. Postaci nadal poruszaja sie jakby mialy zaplikowane drewniane paliki per rectum.
Jak w każdą dobrą grę, zagram. Na szczęście to nie Obsidian, na pewno będzie dobra.
Dobra, przeszedłem demo na ustawieniach ultra (dzięki, RX 5700 XT); możecie zadawać pytania. Chociaż Draug już wszystko pięknie opisał.
A od siebie napiszę w przypływie emocji:
1) Dialogi.
Kto to k. nędzy pisał im te dialogi?! Przecież to jest poziom przedszkola. "Przepraszam proszę pana, to się więcej nie powtórzy" - a może jednak chciałem wyciągnąć ten miecz ze zwłok bez wykonywania misji, hę? W takiej sytuacji powinna zaistnieć ze strony NPC reakcja w postaci machnięcia ręką albo zaatakowania mnie. Ewentualnie powinienem móc ją odciągnąć gdzieś na bok i po cichu zabrać miecz ze zwłok.
Albo początek - zapowiada się fajnie, po czym Bezimienny zaczyna do siebie mówić jak nakręcony. Ale nie w sposób szanujący inteligencję gracza, tylko jakby tłumaczył wszystko przedszkolakowi. Np. jak gadał do zwłok z wbitym w nie mieczem: "Przyda mi się ten miecz bardziej niż tobie, kolego".
Dialogi leżą i kwiczą. Porażka. I to mnie martwi najbardziej - jeżeli nie zatrudnią kogoś dojrzałego do ich napisania, kto graczy potraktuje jak ludzi dorosłych, a nie gównarzerię, to ta gra będzie spektakularną porażką. W ogóle obawiam się, że Hiszpanie nie do końca ogarniają świat Górniczej Doliny i zamiast miejsca, gdzie przeżycie pierwszego dnia jest wyzwaniem, wyślą Diego, Thorusa albo innego Xardasa, który zaraz pomoże nam w sytuacji bez wyjścia - tutaj: w walce przeciwko trzem zębaczom. Przecież można było to rozwiązać na kilka innych, bardziej "Gothicowych" sposobów. I wtedy faktycznie można by pisać później w dialogach NPC "Przeżył pierwszą noc, może jednak coś z niego będzie".
Albo upadek z +-20m - "Jestem cały! Nie ma krwi" - ale postać ledwo wstaje na nogi. Po to tylko, żeby za chwilę już sprawnie się poruszać. Znajduje pochodnię. Co robi? MÓWI, że czas ją zapalić, po czym ją zapala. Do diaska, nie wystarczy po prostu pokazać, jak ją zapala, trzeba wszędzie dawać ten komentarz w stylu: "Powiemy graczowi, co robi postać, no bo przecież nie ma oczu ani mózgu, który pozwoliłby mu osobiście zrozumieć, co się dzieje na ekranie".
"Co tu się dzieje?!" - serio, musiał pytać? To jeszcze przeszłoby, gdyby było jednorazowe, ale chwilę później padają kolejne komentarze. To miało podgrzać atmosferę grozy? Nie tak to się robi. Atmosferę grozy można podgrzać odpowiednią pracą kamery, ujęciami, wydarzeniami na ekranie, muzyką, ale nie dialogami na poziomie: "Och, okropne, och, straszne, och, nie-do-wiary, och, jak się boję", "Czas się stąd wydostać" itp.
"Niektórzy mają tutaj większego pecha, niż ja" - serio? No nie zgadłbym, gdybyś tego nie powiedział.
"Zostawię to tu na chwilę" - Bezimienny tłumaczący światu w tonie usprawiedliwiania się odkłada pochodnię.
Jeśli te dialogi miały pokazać, jak bardzo zagubiony jest Bezimienny, to im moim skromnym zdaniem nie wyszło. Mogli bardziej się postarać i zrobić to jak w przypadku Lary Croft w Tomb Raiderze. Ale przede wszystkim - mogli nie traktować gracza jak niepełnosprawnego umysłowo.
2) Grafika
Bardzo mi się spodobała, ale wymaga jeszcze wiele pracy. Trochę brakowało mi duszności Górniczej Doliny, chociaż w sumie... Nie było źle, jak na początek może być, mi pasuje.
3) System walki za to spodobał mi się bardzo, oj, bardzo! Jeśli każdy potwór dostanie swój zestaw ataków, którego trzeba będzie się wyuczyć, żeby móc go pokonać, przy zachowaniu obecnego systemu, najlepiej jeszcze usprawionego, jestem jak najbardziej na "tak".
Moim zdaniem system walki bardzo na plus, jest dość ciekawy, ale wymaga oczywiście doszlifowania.
Grafika też spoko, poza kolorystyką, która powinna mieć ciemniejsze i bardziej surowe barwy.
Dialogi kompletnie do wymiany, jak i braki rzeczy takich jak bariera itd.
Jest to prototyp więc o jakiejkolwiek optymalizacji nawet nie wspominam albo tego typu rzeczach, ale cieszy mnie fakt, że z takim nastawieniem wyszli z tym demem, wiele innych firm zażądało by kasy za takie testowanie, a na końcu i tak by gry nie wydali.
Ogólnie jestem bardziej pozytywnie nastawiony.
Taki remake ma potencjał, ale muszą devsy współpracować z fanami tej serii i wziąć sobie do przemyślenia dobry, konkretny feedback, nie jakieś płacze typu ''OH THIS GAME SO SHIT, ONLY PIRANHA BYTES PLS''.
Jedyna słuszna reakcja na to bezczeszczenie serii -->
[link]
Czemu nie może tego robić Piranha?Skoro są pod skrzydłami THQ to mogli ich poprosić. Jak czytam,że to jakieś nowe studio robi to mam przebłyski z "zmierzchu buguw" gdzie studio nie wiedziało jak ugryźć temat i skończyło się tak jak się skończyło. O "Arcanii" nawet nie będę wspominał. Jak Gothic to tylko od oryginalnych twórców którzy wiedzą jak to powinno wyglądać.
Gralem wczoraj godzine, ten system walki z For Honor to jakas porazka... Takiego gothica to ja nie chce
Dzizas ludzie ale jad, jezuniu a kto wam broni meczyć oryginalnego gothica!!! Wiadomo gdyby to była wersja 1:1 to byłoby po staremu a postęp wiąże sie ze zmianami i ja bardzo chciałbym by to zrobili, i chętnie zagram, zakupię! Bo jednak czasem potrzeba nowej farby, bo od starego gothica to czy bola by patrzeć na te kostropatości, też mi urok i czar oryginału.. Grałem w młodości ale jednak jeszcze aż tak się nie postarzałem by mi się już na oczy rzuciło i tego nie zauważać, jak u niektorych :P
Usuńcie tą ankietę bo będą ją wypełniać osoby które w ogóle nie grały w Gothic Remake. Jest ona przeznaczona dla tych, co demo ukończyli.
Szczerze? Gotowym na hejt i niemiłe słowa ale ten projekt jest świetny... i liczę na to, że ukończenie go nastąpi niebawem.
To jest coś, co od dłuższego czasu daje nadzieję na coś fajnego w tym uniwersum. W końcu od NK dobrze się bawiłem. Najdziwniejszym jest nawet to, że poczułem klimat Jedynki. Chowajcie wszystkie Riseny i na siłę hajpowanego Elexa, którego nie pokocham nigdy i dawajcie odświeżone wersje klasycznych Gothiców. Bo te dwie godzinki są fajną zapowiedzią.
Sterowanie, system walki, oprawa audio-wiz - oceniłem w ankiecie między 3-4, ale tak jak wszyscy piszecie i mówicie, to nawet nie pre pre pre Alpha... oby wyglądało to lepiej.
Aha i serio? Co Wam przeszkadza ksywa Rookie? xD Dla mnie to nawet fajna nowinka a klasyka pozostała klasyką - Bezi dalej nie ma imienia i to jest najważniejsze! Siła!
Chce to przejść.
Gothic był dla mnie grą przełomową, która miała niemały wpływ na kształtowanie się moich gustów. I to nie tylko growych, bo poza tym, że od piętnastu z górą lat gram za sprawą Gothica głównie w RPG, to też poniekąd z jego inspiracji częściej zacząłem sięgać po literaturę fantasy. A i na parę innych wyborów moja fascynacja kolejnymi Gothicami miała mniejszy lub większy wpływ. Wtedy miałem lat naście, teraz za moment pojawi mi się trójka z przodu i szczerze ten teaser wystrzelił mnie te kilkanaście lat w przeszłość.
I nie potrafię pojąć skąd tyle negatywnych emocji. Większość graczy metrykalnie zbliżonych do mnie od dawna jojczy, że „gdzie jest remake Gothica?”. I oto się pojawia szansa na takowy, a gracze „o nie, nie chcemy! Legenda niech zostanie legendą”. Niektórym dogodzić, to by Sasha Grey nawet nie umiała.
I tak, wiem, duuuużo zmian, bardziej kolorowa oprawa, Górnicza Dolina niby podobna, ale nie taka sama i w ogóle, czemu nie można starego Gothica odświeżyć graficznie a resztę zostawić bez zmian? Otóż dlatego, że wtedy grało by w niego tych parę tysięcy obecnych +/- trzydziestolatków, a jednak THQ celuje zarówno w nas, gamingowych dziadów i nasz „stetryczały” sentyment, jak i w graczy, którzy z Gothiciem się nie zetknęli, albo zetknęli ale od niego odbili, bo to już nie ich styl gamingu, za trudno, za szaro i przede wszystkim za brzydko. Znaleźć złoty środek będzie ciężko, ale mam wrażenie, że THQ rozumie Gothica i przynajmniej w tym demku jest klimat! Bo co tak naprawdę budowało klimat G1?
- Satysfakcjonujący poziom trudności – W oryginale trudność wynikała z popapranego sterowania, unikatowego systemu walki i dopiero na końcu z faktu, że nasz bezimienny był cienki. Tak naprawdę w walce z ludźmi, jeśli ogarniało się timing bloku, dało się pokonać znacznie mocniejszego przeciwnika już na początku gry. A i bezsensu była niemożliwość blokowania ciosów zwierząt/potworów, co również miało wpływ na początkowy poziom trudności. Tutaj potrzebowałem chwili, żeby przyzwyczaić się do tego systemu walki i zanim mi się to udało, wilki oraz ten nowy ziomek, z którym się pojedynkujemy szukając tego posążka/klucza dali mi do wiwatu. Później już z longswordem ścierowajdy padają na dwa strzały, no i zabicie zębacza na pierwszym poziomie (a właściwie na zerowym) to jest farsa. Niemniej jest tu potencjał. I straszna szkoda, że już teraz THQ deklaruje zmianę systemu walki, bo jest fajny, dość realistyczny, wymagający ale też pozwalający przy odrobinie cierpliwości i wprawy walczyć efektywnie z przeciwnikami znacznie mocniejszymi. No i ta kierunkowość ataków przyjemnie nawiązuje do CTRL + strzałka z oryginału. Minusem jest możliwość szybkiego leczenia się w trakcie walki, jedzenia i picia bez odpowiedniej animacji. Mam nadzieję, że to zmienią. Niemniej jest szansa, że remake zapewni skalę wyzwania satysfakcjonującą nawet starszych graczy.
- Brak prowadzenia za rękę – Gothic nie miał kompasu ani minimapy ze znacznikami. Tutaj też tego nie ma.
spoiler start
Cayden mówi, żeby jego kumpli szukać w lesie w pobliżu mostu, więc idziesz na most i zataczasz coraz większe okręgi. I masz wybór – po wygraniu walki możesz po prostu zameldować się u Caydena i powiedzieć, że nic nie zdziałałeś, znaleźć i oddać mu to czego szuka, albo samemu zrobić rekonesans.
spoiler stop
Gra wynagradza dociekliwość i nie prowadzi za rękę. I to jest klimat Gothica. Ba, masz nawet sugestię, że główny wątek możesz pociągnąć bez wracania do Diego więc szukasz, starasz się,
spoiler start
tylko po to, żeby na końcu zostać zrobionym na szaro przez strażnika przy bramie.
spoiler stop
Witamy w Kolonii. Mała krecha za znaczniki przedmiotów, psujące immersję.
- Postaci. Ktoś grał w G1 i G2, a teraz twierdzi, że Diego jest nie taki jak trzeba? Przecież to jest dokładnie ten DIEGO! Niby uprzejmy, ale nie wiesz czy to nie ironia, niby pomocny, ale spodziewasz się, że ma w tym jakiś biznes, szarmancki cwaniaczek. I jeszcze to nawiązanie w dialogu do Gerbrandta! THQ odrobiło pracę domową i puszcza oczko do fanów serii. Bloodwyn mimo, że nie leje nas w ryj na dzień dobry, również jest tym samym chciwym, tępym, brutalnym ch*jkiem, którego doskonale znamy (btw. Podobno chrzest wody ma zostać przywrócony). Nowe postacie, - Cayden, Orry i ten z którym się bijemy, trzymają klimat i charakter więźniów Kolonii takich, jakich znamy i kochamy.
Mrok – nie wiem na ile oryginalny Gothic utrzymany był w takiej tonacji celowo a na ile miał na to wpływ stan ówczesnych technikaliów, ale mroczne kolory, to nie jedyna rzecz jaka ma wpływ na mroczną atmosferę. I moim zdaniem ten fragment remaku jest mroczniejszy. Trupy w strefie wymiany, kości w różnych zakamarkach, złowroga porzucona świątynia Beliara. Wcale, a wcale nie miałem poczucia, że nowa Górnicza Dolina jest miejscem przyjaźniejszym niż stara.
Fabuła – w oryginale fabuła może nie była innowacyjna, ale miała swój ciężar, charakter i urok. Ale wciąż pozostawało masę miejsca na ulepszenia, co widać chociażby po ilości modów. Jeśli THQ zachowa trzon fabuły, dobudowując trochę nowych wątków, jak ten atak na strefę wymian. Nakreśli więcej relacji między obozami. I do tego nasze działania, wybory będą miały rzeczywiste konsekwencje, to mogą wycisnąć prawdziwy max z tego świata i historii.
Nie da się stawiać kategorycznych wyroków na tym etapie, ale ja jestem zaintrygowany, zachęcony i czekam co też dostaniemy w finalnej formie.
Wiadomo kiedy skończy się ta ankieta i podadzą jakieś informacje i wnioski z niej?
A nie. To jak nie robi tego Piranha to dziękuję. Widać, że to Hiszpanie maczają w tym łapki, bo zalatuje po tym filmiku hiszpańską inkwizycją. Nie czuć klimatu kolonii górniczej. Prędzej to Risen 3.
No nie wiem ten remake wygląda jak jakaś typowa gra fantasy ze średnio-niskim budżetem. Klasyków nie powinno się ruszać.
Żaden remake RACZEJ i tak nie ma szansy wzbudzić sympatii starych fanów. Gothic 1 jest po prostu nie do podrobienia. Zbyt wiele słabych elementów tej gry i zbyt wiele fantastycznych składa się na doświadczenie i klimat, jaki pamiętamy. Choć zawsze marzyłem o remake, to raczej w formule z odświeżoną grafiką, dodatkowymi zadaniami i tą samą muzyką. Ale nie o całkowitym przebudowaniu fabuły czy Kolonii. Już na pierwszy rzut oka w udostępnionym materiale rzuca się brak charakterystycznej, jesiennej i melancholijnej kolorystyki nieba i przyrody oraz nijaka muzyka (gdzie te bębny i trąby z jedynki, budujące aurę dzikości miejsca, do którego trafiliśmy?). Oczywiście to tylko jakieś bardzo wczesne demo i wiele może się zmienić. Patrząc jednak jak obecnie twórcy gier w ogóle nie rozumieją tego, za co gracze kochali dawne produkcje, nie wydaje mi się, żeby ktoś w Nordic zwrócił uwagę na te wszystkie szczegóły, za które Gothica pokochaliśmy. Trzymam mimo wszystko kciuki, nawet jeśli nam, wyjadaczom produkcja się nie spodoba, to może chociaż rozkocha nowe pokolenie Gothicomaniaków :)
Właśnie ukończyłem teaser i muszę powiedzieć, że narzekania malkontentów są w większości bezpodstawne. Owszem bliżej mu do G2 niż G1 (te kolory), ale to nadal Gothic i czuć to. Bariera jest co prawda nie tak wyraźnie zaznaczona jak w oryginale, ale jest i dobrze ją widać. Największym minusem jest chyba wygląd i gadka Beziego, no może też nazywanie go świeżakiem przez Diega jest dość dziwne. Szkoda też, że nie dostał po gębie od Bloodwyna na dzień dobry :P Ogólnie jednak jest dobrze, czułem się w sumie jakbym grał w Gothica, którego zapomniałem i ogrywam od nowa. Należy również pamiętać, że to tylko grywalny teaser i jeszcze daleko mu do wydania. Podsumowując, moją kasę już mają :D
Błagam tylko nie to. Przecież to wyglada okropnie. Przecież to będzie 100 razy gorsze od orginału. Gothic 1 i 2 są idealne i nie należy ich remakować, jak ktoś chce to sobie mody zainstaluje. Ale żaden remake nie bedzię równie dobry co orginał. Niech robią 4, a nie beznadziejne remaki.
Biorę na premierę, zachęcając studio by ruszyło jeszcze lepszą dwójkę. Gothic jedynka była wciągająca fabularnie, technicznie taka sobie, bo grałem na premierę. Brzydka, koślawa. te mody ile by ich nie zrobiły nie spowodują, ze wygląda to pięknie. Po tylu współczesnych grach to może się podobać tylko komuś kto głównie gra w retro 3D, które się starzeje szybko.
W G2 dialogi były tak nudne, że oko mi się zamykało podczas przerywników, liczę, że to poprawią i w jedynce. Ale eksploracja i rozwój postaci to był miód dla mnie (skończyłem dwa razy)