Po 12 latach wreszcie się dowiem co się wydarzyło po Episode 2... Nie dowiesz sie bo to prequel...
Ok, chętnie pogram w prequel bo to wciąż świat Half-Life... Nie zagrasz bo to tylko VR...
Dzięki Valve za 12 lat czekania na nic :*
Niech to. Gdybym tylko miał zestaw VR... Wygląda to naprawdę dobrze.
Ale wrzucanie skompresowanych materiałów wideo na swój kanał to GOL mógłby już sobie w końcu odpuścić.
Przyznam że byłem nastawiony negatywnie (No bo jak to! Zamiast wydać trójkę to się bawią w jakieś "ŁiAry"!), ale zapowiada się to naprawdę dobrze. Dodać do tego jeszcze grę o tytule "Boneworks" (która też wyjdzie na VR) i okazuje się że wychodzi coraz to więcej ciekawych gier na okularki. Można nareszcie rozważać kupno VR.
Headcraby w VR?
A ubezpieczanie od zawału będzie w pakiecie?
Oni naprawdę nie wiedzą, co czynią.
To będzie gra dla hardcore'ów z jajami, a nie jakieś Soulsy na poziomie nightmare.
A ja z kolei ciesze się z ambicji Valve i pójścia w VR. Oznacza to że zatracają dążenia do jakiejś innowacyjności w świecie gier.
Jakby stworzyli zwykła grę to mogłaby by być świetną grą na topie list sprzedażowych - zaraz obok innych, równie dobrych gier. A tak, mamy pierwszy pełnoprawny tytuł tej rangi na VR.
Rozumiem rozczarowanie spowodowane tym, że nie jest to trójka, ale no nie przesadzajmy.
Half-Life przecierał szlaki FPSom, a teraz wygląda na to, że Alyx zrobi to samo dla gier AAA na VR.
Ja tam czekam!
To co bez tych głupich okularów nie wyświetli sie wogóle obraz na monitorze?
Fajnie, że nie idą w ekskluzywność na vive/index, oculus mógłby się od nich tego nauczyć.
Czyli w sumie jeszcze nic nie wiadomo, ale za to już wiemy ile trzeba będzie zapłacić.
Valve nie ogarnia graczy, ta gra nie osiągnie sukcesu właśnie przez to, że to tylko VR
Mam nadzieję, że ta gra na VR to tylko wiadomość dla graczy, że seria żyje i normalna duża gra jest już w drodze.
Mnie najbardziej to ujelo
"A set of Source 2 tools for building new environments will ship with the game, enabling any player to build and contribute new environments for the community to enjoy. Hammer, Valve’s level authoring tool, has been updated with all of the game’s virtual reality gameplay tools and components."
Wyobrazacie sobie nowego CS, TF ,portal, garry mods na Source 2 w VR. Juz teraz Onward to sa niesamowite przezycia w VR. Wiekszosc , ktora tu sie wypowiada na temat Vr nie ma pojecia o czym pisze.
Powiem to tak na pewno grę robili jakiś dłuższy czas bo to jest na bank pewne ale myślałem że to grzej im wyjdzie a tu jednak rewelacja.Teraz trzeba jeszcze poczekać na jakiś pokaz rozgrywki itp.Jeśli ten tytuł się im uda to kto wie jak to wpłynie na innych deweloperów gier ale trzeba czekać.Gorzej jak będzie znowu trzeba czekać na następna cześć 15 lat ;)
Boneworks tak dla niektorych do zrozumienia o co tu chodzi ...
https://www.youtube.com/watch?v=GJ2lzV2LLwM
https://www.youtube.com/watch?v=-9K0eJEmMEw&feature=emb_title
Najciekawsze jest to o czym pisałem wyżej valve przez to że wypościło grę z uniwersum HL nie może już ot tak nabierać wody w usta i udawać ze kompletnie ma gdzieś ta serie ....ciekawie wyglądaj reakcje twórców kiedy zadaje mi się pytania o HL3
Bardzo słabo jak dla mnie. Fani 12 lat czekali na kolejnego HL, a nie dość, że dostają prequel, to jeszcze ku*** na VR, przez co spora część pewnie nie zagra z racji nie posiadania gogli. Powinni byli chociaż zrobić opcję jak z Resident Evil 7, niby pod VR, ale można grać bez gogli.
Gra wygląda ogólnie na solidną i bez VR byłaby po prostu dobrą strzelanką, bez żadnych rewolucji, ale na pewno dobrze by się przyjęła.
Najpóźniej za rok będzie grywalne bez gogli VR.
Wygląda to całkiem całkiem. Ale musiałbym na głowę upaść,żeby kupić VR dla jednej gry.
Zwiastun mnie nie porwał, to po pierwsze. Po drugie - VR, więc kompletnie mnie nie interesuje, szkoda na to i czasu i kasy.
Half-Life 1 (1998)
Half Life 2 (2004) 6 lat później
Half Life: Alyx (2020) 16 lat później
Half Life 3 (2136) 116 lat później
Święta zagadka została rozwiązana
No cóż teraz przynajmniej Valve nie będzie udawać ze marka jaką jest HL magicznie po E2 wyparowała z ich pamieć, no i wreszcie potwierdziły się plotki o pracach nad source 2 który będzie napędzał ta grę
Jej half laif trzy. A nie czekaj to tylko niepotrzebny interquel i w dodatku vi ar. fight me.
Jeżeli to ma zwiastować powrót Valve do formy sprzed lat to czekam, ale gogli vr dla tej gry nie kupię bo objawy choroby symulacyjnej odstraszają
Na pewno może być dobra gra na VR, ale no nie mam, nie planuję kupić. W idealnym świecie w którym Valve ciągle produkuje jakieś dobre gry oprócz karcianek i DOTY to mógłby być fajny spin-off serii który mógłby zadowolić nawet najbardziej oczekujących na HL3. Może nawet byłby to przedsmak tego że trójka jednak jest w drodze.
A może Alyx VR to właśnie taki przedsmak... byle nie HL3 VR Only...
Mam nadzieję, że gra też wyjdzie na PlayStation, to ograłbym ją sobie w PSVR.
Valve jak zwykle ma łeb do biznesu, ich zestaw VR już jest hitem sprzedaży na steamie.
Szkoda, że za prawdziwe gry się nie wezmą.
Bog ich opuscil z tym VRem... Ilu graczy PC ma gogle? 2, 3..5%? 10%?! Zeby to byl ex na ps4, czy ps5 to jeszcze jakas sprzedaz bym im wrozyl... Na PC wroze im jedynie porazke z tym tytulem.
Jeśli to jest takie "sprawdzanie rynku" czy warto jeszcze wydać tego mitycznego
HL 3, to jestem jak najbardziej za.
Ale to wygląda cudownie. Half Life 2 wciąż jest moim ulubionym FPS-em, oprócz Uncharted 2 żadna gra nie ma takiego tempa kampanii.
Może się mylę, ale czy ze zwiastuna nie wynika, że to nie będzie swobodne ViAr (idziesz i działasz) tylko "stacjonarne", czyli od bazy do bazy i gra "celowniczek na szynach"?
Uważam, że Valve tym razem przestrzeli, tzn. nie będzie przełomowa, jak poprzednie części, a utonie w zalewie podobnych "ciekawostek" VR.
Przy czym zaznaczam, że uważam VR za przyszłość grania, ale nie przy aktualnych możliwościach VR: cena/technologia/itp.
Prawda jest taka, że zarobią na tym promil jaki by mogli zarobić wydając pełnoprawną kontynuację. Raz, że graficznie tyłka nie urywa, dwa gierka na VR, którego posiada, wg. danych steam nieco ponad 1% użytkowników... Jak mają w tej gierce pokazać co było po zakończeniu HL2 Ep2 to niech spieprzają, serio.
maciell --- > a ja ci powiem... obyś miał rację. Jestem jak najbardziej za nowymi trendami. Wrócimy do tej rozmowy po jakimś czasie...
Co tu dużo pisać valve stworzyło wreszcie pełnoprawną grę aaa pod vr ( zwłaszcza valve index ) bo ewidentnie jest spory zastój w tym temacie zwłaszcza na PC
HL potrzebuje drobnego przebudzenia, przed sami wiecie czym - przed kolejnymi kilkunastoma latami oczekiwania na nic.
A tak serio, to pewnie kupię okularki zamiast PS5/ XboX OneTwo, choćby dla samego HL.
Czyli co, index sprzedaje sie slabo wiec damy Half Life na VR olewajac cała mase graczy która czeka na Episode3/HL3?
Ile osób w to zagra? Jak będzie z milion w pierwszym roku to będzie sukces. Już widzę jak ktoś buli 4k żeby ograć jedna gierkę lol.
Volvo z ilością kapusty jaka zarobił monopolizujac rynek pecetowy mogliby już z 20 części zrobić ale po co....
Meh, pewno kolejny arcade fps na vr, zlepek scen akcji jak w większości, mimo długości wydaje mi się, że to nie będzie nic fabularnie ciekawego.
Smutne, ale Alex ma rację. To tylko próba odzyskania kasy wtopionej w zaczynającego lekko już cuchnąć trupa, jakim jest VR.
Cale to VR... fajnie ze sie rozwija ale na razie jest zbyt meh zeby wydawac na to kase. A Valve pokazuje jak bardzo "szanuje" swoich wiernych fanów... no ale EGS jest zly :D A zakonczenia gry z przed 15 lat i tak nie ma i tak nie ma.
Wiadomo, że chodzi o sprzedaż googli. Z jednej strony Valve nie do końca olało fanów, bo nie zdecydowali się na część 3 na VR (pewnie ze strachu) - wypuścili jakiś tam prequel. Z drugiej strony tak, jakby ich/nas olali, bo tak naprawdę wszyscy czekają na trójkę, oczywiście nie na VR. :P
Kto wie może pójdą za ciosem i po tej odsłonie zaczną prace na trzecią częścią. Jeżeli szukają rewolucji, to ray tracing wystarczy do uzyskania czegoś nowego. Niestety VR, to nadal śpiew przyszłości.
No to teraz zęby w ścianę i trza zbierać na VR. :D
Mam wrażenie, że inna aktorka podkłada głos Alyx, co mnie smuci troszku. :(
Z VR jest jeden duży problem - mechaniki poruszania się.
Stąd często rozgrywka opiera się na tym, co w normalnych grach uznajemy za mini gierki, mniej ciekawe przerywniki itd.
Wątpię, aby Valve było to w stanie w 100% rozwiązać, tym bardziej iż sami zwiększają wagę mniej znaczących elementów, omawiając, jak to ciężko byłoby w naturalny sposób otworzyć drzwi na klawiaturze. Jak dla mnie to wystarczy wcisnąć "E/F". Oczywiście, VR to zupełnie inny rodzaj rozgrywki, skupiony na właśnie takich detalach, lecz to niekoniecznie musi trafiać do graczy przyzwyczajonych do typowych gier.
Wystarczy spojrzeć jak duży problem był z grami z uwagi na istnienie gier komputerowych oraz konsolowych, gdzie mechaniki poruszania się różniły (na pc myszką poruszaliśmy się w jednych osiach, a klawiaturą w innym układzie, co w kumulacji umożliwiało ruch w trzech wymiarach; na konsoli ruch musiał być dwuwymiarowy). Dopiero standaryzacja sprawiła, że dziś gracz jest przyspawany do podłoża a w trzeciej osi porusza się kontekstowo (jak. w serii Uncharted i wszystkich pochodnych: TR, Jedi Fallen Order itd.). Oczywiście, można wrzucić masę mechanik, które będą świetnie imitowały ruch w trzeciej osi - np. superskoki, lotnie, linki itd., ale żeby rozgrywka toczyła się w trzeciej osi, trzeba też zadbać o sterowanie - np. żyroskop do celowania góra-dół, prawo-lewo. Świetnym przykładem obejścia ograniczenia gamepadów jest Zelda BotW.
Idąc dalej tym tropem - z grami VR jest jeszcze gorzej, gdyż, póki co, oferują głównie rozgrywkę stacjonarną, podobnie do gier z automatów, z tą różnicą, że możemy się sami rozglądać.
Fajnie gdyby Valve udało się to zmienić, lecz coś mi mówi, że prawdziwy VR będzie dopiero gdy gry będą rozgrywane w wewnątrz naszych umysłów/nasza świadomość będzie przenoszona do światów cyfrowych.
A ja liczę na to, że ceny indexa pójdą w dół właśnie po to, żeby gra się dobrze sprzedała.
HTC tyle wysralo tych gogli ze sie juz motam, ktore sa najnowsze - cosmos?
Vr rośnie w siłę. Niektórzy zarzucają brak pełnoprawnych tytułów pod vr...
Asgard Wrath
Stormland
Wkrótce: Walking Dead
Medal od Honor
Nie wspominam już o tytułach wcześniejszych.
Obecnie Rift kosztuje około 2000 tyle co konsola więc można sobie pozwolić. Fakt, że trzeba mieć w miarę porządnego piecka.
Ci, którzy słyszeli, czytali coś tam o VR nic na prawdę nie wiedzą jak już mocno dopracowana jest to technologia. Sam tak miałem póki się nie skusiłem. Polecam niedowiarkom.
Grałem ostatnio w Residenta 7 VR na PS4 i klimat bardzo ciekawy masz wrażenie że jesteś w samym środku gry, sposób strzelania też dawał radę, ale wytrzymałem może z pół godziny. Łeb mi napierdzielał jakbym na karuzeli się kręcił. Nie wiem czy to się kiedykolwiek przyjmie tak jak rozrywka przed monitorem.
Widać że za wszelką cenę chcą zwiększyć sprzedaż Indexa. Obawiam się jednak jak już koledzy pisali że to będzie strzał w kolano. Konkretną kasę to by zarobili wydając HL3 w tradycyjnej formie.
Wygląda naprawdę interesująco , choć na tyle czekania pokazują na VR ???? poważnie ??? poczekam i zobaczymy co i jak.
Szczerze to zwiastun zrobił na mnie nawet wrażenie, wygląda naprawdę fajnie. Grafika nadal ta sama (to akurat zaleta), ale w dużo lepszej jakości. Tytuł tez trochę potrafi zagrać na nostalgii do Half Life 2, ale przez to że jest to gra VR to niestety jej nie kupię. Jestem też ciekawy czy to będzie tzw. gra na szynach i będzie więcej czynności zręcznościowych po części uderzające w przygodówkę jak wspominałem w innym wątku.
Chociaż może Valve uda się to co innym się udało, czyli zwiększyć sprzedaż VR z zabójczym wynikiem. To się okaże po premierze czy Gaben zamieni kolejny projekt w złoto.
To będzie chyba pierwsza gra, gdzie obejrzę z ciekawości jak ktoś inny gra żeby poznać fabułę i lukę w historii. VR mnie nie kręci, więc nie zainwestuję w niego.
jak na rok 2016 wygląda naprawdę nieźle, a nie czekaj mamy 2020 prawie, więc powiem, że wygląda ok
VR to przyszłość gier i nie tylko czy ludzie tego chcą czy nie. Nie mówię, że dziś czy jutro, ale jest to nieuniknione.
Technologia ma potencjał. Może za 5 lat będzie można wskoczyć w buty jakiegoś rębajły z mieczem i posmakować immersyjnego świata fantasy. Tylko gra musiałby mieć ogromny budżet i robiona być z myślą tylko i wyłącznie o VR, a na to jeszcze długo raczej nikt się nie zapisze.
Nie zagram i uważam te fałery za badziew do wypalania oczu.
Kogo tam obchodzi jakiś haflajf, są ważniejsze wiadomości jak nowy apdejt do TF2
Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze bedzie to lepsze od wszystkiego, co ma Alex, ktory pomimo iz nie lubi VR kupi dla zasady, ze to Half Life, a Half Life to...jego nick z pclaba, wiec Alex, przykro mi, zagrasz czy tego chcesz, czy nie :P
Przecież to było całkowicie do przewidzenia i nie ma w tym niczego "valve innowacyjny", po prostu ze względu na cały czas spadające już zainteresowanie VR (jak kiedyś 3D) Valve które zainwestowało masę środków w sprzęt VR próbuje uzyskać jakiś zwrot. A jak to uzyskać najlepiej, zagrając dodatkowo na sentymentach, bo half-life. Nie wiem czy ktoś z was ostatnio grał w HL1/2 nawet na wszystkich modach, ta gra nadal jest niezła ale dzisiaj inni są daleko z przodu, tak czas upływa nieubłagalnie kiedyś piękna 20 latka dzisiaj 40 nadal ładna ale może już konkurować co najwyżej z 30+. Valve firma która po najniższej linii oporu monetyzuje wszystko co się da, nagle serwuje halflife. Oczywiście mogę się mylić, ale bardzo wątpię.
Czyli Valve jak zwykle g*wno robi ale i tak wszyscy się jarają no bo Valve no bo HL. Te memy o Nevellu który wciska czerwony przycisk bo Epic zbyt urósł naprawdę mają sens. A najlepsze jest to ,że gdy jakaś inna firma zapowiada grę na VR to wszyscy narzekają a kiedy taką grę zapowiada Valve to od razu "Wygląda to naprawdę dobrze".
okazuje się że wychodzi coraz to więcej ciekawych gier na okularki. Można nareszcie rozważać kupno VR.
A ja mam inne zdanie. Nie mam ochotę zapłacić tyle pieniędzy dla VR tylko po to, by móc grać w gry exclusive. Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że dokończenie historia HL znajdziecie tylko w VR.
Tym bardziej, że VR na dłuższy metę męczą oczy dużo szybciej niż tradycyjny monitor/telewizor. Czy wy tego chcecie na przyszłość?
VR ma być opcjonalna forma rozgrywka, a nie "obowiązkowa". Wolę wyłożyć więcej kasy tylko na gry, a nie na "więcej" sprzęty.
Half-Life: Alyx wygląda fajnie, ale szkoda, że tylko na VR...
Nic szczególnego. VR aktualnie to nic nie znaczącą ciekawostka a sam tytuł nie wyróżnia się niczym interesujacym. Wiem, ze kazdy moze robic co chce, ale pytam Valve. Po co? Nikt tak naprawdę na to nie czeka. Zarobić na tym nie zarobią. Juz widzę te kolejki w sklepach po okulary, byle pograc w kilkugodzinna gierke.
Odkupujemy PSVR, bo Rifta mialem za długo. Mowilem, że to sie uda :D Niestety, przykrp mi to mówić, ale z racji, ze to połączenie najlepszego fpsa na rynku (od 40 lat) z VR, ani Cyberpunk, ani The Last of Us 2 nie maja (najmniejszych) szans na GOTY.
Btw ktoś cos wie nt moda VR dla HL2? Mial wyjść dawno temu.
Nic ciekawego, zbędne i mocno przesadzone efekciarstwo, wizualnie gra zatrzymała się dekadę temu. Do tego tragiczna koncepcja Half-Life'a dwójki, która nic wspólnego z pierwowzorem nie ma.
To co zrobiono z tą serią w drugiej części to dla mnie nieszmeszny żart. Gra całkowicie wywrócona o 180 stopni i pozbawiona największych atutów. Ciekawe i różnorodne poziomy kompleksu Black Mesa zostały zastąpione pustym, szarym i powtarzalnym do bólu otwartym światem. Spory regres wzlędem jedynki zaliczyła też inteligencja przeciwników.
Oprócz tego gra na siłę stara się być tajemnicza, setki różnych niedopowiedzonych wątków, które ze szczątkową fabułą i tak nic wspólnego nie mają. Pierwszy Half-Life był o wiele bardziej subtelny w tej kwestii.