Nie chcę się mocno rozpisywać.
Miałem trochę czasu na refleksję co ja tak właściwie lubię w aRPG/H&S.
Oni ewidentnie nie chcą, żebym ja zimą z domu wychodził.
Chwila przerwy od grania to napiszę kilka słów. Diablo 4 przy PoE2 wygląda jak jakaś chińska mobilka. Świetny mroczny klimat, muzyka jak zwykle znakomita (skomponował ją ten sam gość co do "jedynki"). Bardzo podoba mi się feeling walki. Jest bardziej responsywny, aczkolwiek przy jednym skillu zdarza się jakiś błąd z przesuwaniem potworów zamiast ich odrzuceniem. Podoba mi się to wolniejsze tempo. Przez to oraz dzięki dodaniu uników walka jest teraz bardziej taktyczna i nie przypomina wesołej rąbanki jak w innych H&S. Przyczyniają się też do tego wrogowie których nie można lekceważyć. Bossowie faktycznie są wymagający i trzeba ostro kombinować. Wszystko zależy od sprawności gracza ale też odpowiedniego ekwipunku. Z jednym bossem miałem problem i dopiero użycie na nim broni z elektrycznością skutecznie go paraliżowało. Lokacje ekstra, oświetlenie i wszystkie efekty robią wrażenie. Używanie gemów teraz dużo prostsze i bardziej przejrzyste. Technicznie ok. W sumie miałem tylko z 3 razy zamrożenie podczas walki z bosami i pomógł już tylko reset aplikacji. Ogłonie warto było czekać. Bez wątpienia najlepszy H&S na rynku. Titan Quest II będzie miał trudny debiut.
Przydało by się by była spolszczona. Jeżeli nie będzie to sobie podziękuje jak jedynkę.
Dla walących sobie konia do "przecież angielski nie jest problemem". A no może nie jest, ale wole wgłębiać się w grę w rodzimym języku. Jeżeli wydawcy sie nie "opłaca" zaimplementować dodatkowego języka no to trudno.
Jakie jęki, nie chcesz płacić to czekaj na darmowa wersję- nikt Ci nie każe płacić. Opcja dobra dla osób które chcą przetestować grę i mieć trochę Golda za którego można kupić dodatkowy stash tak. Bez tego w 1 było z czasem ciężko. Już nie wspomnę że early acces zje diablo 4 razem z dodatkiem za który ludzie płacili 340zl plus za dodatek. To jest frajerstwo xD
Daję 10 na 10 wyłącznie, żeby zrównoważyć oceny typu "0, bo Fifka lepsza".
Ale możliwe, że taka ocena utrzyma się przez cały cykl życia tej gry :).
Jest genialnie, to jest stary list do Św. Mikołaja, który ktoś odczytał i uznał, że zrobi mi grę.
Design lokacji jest swietny, nie napotykam na razie na żaden backtracking, w dodatku są śliczne. Popracowano nad oświetleniem, kolorystyką. Genialnie i na plus. Zwłaszcza odpowiednie światło, które wyciąga wspaniałą głębię z lokacji.
Muzyka jest przekozacka. SFX niezły, zwłaszcza na bossach. Na tyle, że pomaga w walce.
Animacje są prześliczne, wrogowie czytelnie atakują, nie miałem jeszcze ani jednej sytuacji, gdy oberwałem jakimś hitem, nie wiedząc skąd nadszedł. Każdy daje okienko na unik lub nawet oddalenie się. Czytelność i jeszcze raz czytelność. A dzieje się to nawet podczas sytuacji, gdy wróg przyzywa miniony.
Gra ma świetny próg wejścia dla nowych graczy. Bardzo ładnie tłumaczy. Dzisiaj odwiedził mnie przyjaciel, który do tych gier podchodzi bardzo casualowo. Gra obecnie w D4, bo interesuje go fabuła dodatku. Nie ma zamiaru grać za bardzo endgame. W PoE2, w 1 akcie wykręcił całe 3 deady i to tylko raz na bossie. Siedzial i czytał opisy skilli, wymyślił sobie na szybko proste synergie i mu zadziałały.
Movement podczas strzelania to dość rewolucyjna mechanika i mnie kupuje. W PoE2 chcemy aktywnie dbać o dobre pozycjonowanie, a ta mechanika nam to znacznie ułatwia. Chwilę zajęło mi przestawienie się na to, ale teraz nie mógłbym już bez tego grać. Stało się odruchem. I wspomniałem, jak piękny wymiar taktyczny dodaje mądre pozycjonowanie się?
Power spikes. Można narzekać, że w grze nie ma powercreepa, ale nie oszukujmy się. Każdy widział chyba filmiki z pokazów endgejmowych i to, że festiwal wybuchów i 1-shotowania wszystkiego będzie miał miejsce. W dodatku mowa o grze, która jeszcze nie jest w pełni rozpracowana przez społeczność. W tym przejściu gram wyłącznie tym, co sam wymyślę i zacznę się martwić jak dojdę do ściany. A tej jeszcze nie widać. Dużo leci orbów i zamiast je chomikować, wydaję na bieżące ulepszenia - to jest duża zmiana w stosunku do PoE1, gdzie wolałem nie craftować, tylko uciułać grosz na Tabula rasa lub coś w ten deseń. I tym sposobem udało mi się wycraftowac kilka ulepszeń, które skokowo zwiększyły moc mojej postaci - a więc to, co lubimy w H&S i wówczas walki z bossami wyglądały ciekawiej. Te przypływy mocy są więc jak najbardziej możliwe. Drop to nie tylko przedmioty unikalne. Craft daje sporo.
Ale co, gdy jeszcze nie mamy takich ulepszeń? Gra nadal jest miodna, bo wrogowie nie są zwyczajnymi gąbkami na uderzenia, które mają jedynie na celu spowolnić dotarcie z punktu a do punktu b, a mają naprawdę fajne i ciekawe umiejętności. Dołożenie tych dodatkowych mechanicznych warstw walki nie sprawia, że PoE2 staje się nagle souls like, bo bossing w soulslike zazwyczaj pokazuje jeszcze większe dysproporcje w mocy walczących stron, ale pozwala na mechaniczne ogranie bossa, którego można i tak przefarmić. Świetna opcja.
I piszę to wszystko, bo ja nie mam żadnych złudzeń. Ludzie w końcu tę grę zoptymalizują, pojawią się w końcu buildy neta, dojdą odjechane synergie, o których nie zdają sobie sprawy twórcy. I dojdą nowe mechaniki. I ludzik będzie robił pcium pcium, a wszystko padnie. O ile już teraz nie ma takich opcji w endgame, a wydaje się, że są.
Dlatego tym bardziej micha mi się cieszy, że lekkie spowolnienie rozgrywki osiągnięto bez tępego dorzucenia wrogom bonusów do hp.
Słowem, gierka na jaką czekałem. Gra marzeń, ekstrakt z tego, co w tych grach kocham. Ten produkt uderza dokładnie w odpowiednie struny. I ma na siebie pomysł. Dość odważny zresztą. A i nie zapominajmy, że wciąż istnieje PoE1, które naturalnie też będzie mieć swój rynek.
Mimo że jest to nie jest jeszcze premiera gra jest na wysokim poziomie, gracze narzekają na poziom trudności, oraz mówią że nie jest to już H&S, do tego odniosę się później.
Zacznijmy od samej premiery, GGG postanowiło rozbudować swoje serwery przez co premiera została opóźniona o 2-3 godziny, później mogło się zdarzyć że wywaliło nas z serwera i musieliśmy czekać w kolejce. Ja osobiście zacząłem grać następnego dnia, i nie miałem żadnych problemów od strony serwera, zaznaczę że gram na komputerze.
Od strony technicznej jest dobrze, ale mogło być lepiej, w niektórych miejscach FPS-y spadają poniżej 60. Przez zdecydowaną większość czasu mam powyżej 60, mój sprzęt to Ryzen 3700x oraz RTX 4070ti
Lokacje, moim zadaniem w kampanii są zdecydowane za duże, i na spokojnie można by było je zmniejszyć o 30-40%. Mapy są generowane losowe, i wyglądają bardzo dobrze, są klimatyczne.
Udźwiękowienie jest bardzo dobre. Muzyka jest dobrze dobrana. Ciosy bossów są mięsiste, nie ma do czego się przyczepić.
Gameplay, gra na samym początku wydaje się ciężka, ale później jak już zaczynać rozumieć żeby inwestować w defensywę to gra staję znacznie łatwiejsza. Tak jest to typowy H&S w którym zwykłe mobki oraz rare mobki padają bardzo szybko ( jeśli tak nie jest, to jest to problem z buildem gracza, i trzeba pokombinować ), większe wyzwanie jest na bossach, praktycznie wszystkich ataków bossa da się uniknąć i są dobrze sygnalizowane, ale są one wymagające.
Gram na myszce + klawiatura, sterowanie postaci jest bardzo responsywne i intuicyjne.
Gra jest wolniejsza od POE 1, nie znajdziemy tutaj skilów do teleportacji, nie przebiega się przez całą mapę w 2 sekundy, i nie zabija się wszystkiego na hita.
Aktualnie nie ma do tej gry żadnych gotowych buildów, i gracz sam buduje własny build, przez co niektórzy ludzie mają problem z zadawaniem obrażeń lub defensywą, i skarzą się że gra jest za trudna. Trzeba pomyśleć przy składaniu buildu, a nie tylko kopiować kogoś robotę.
Skille - aktualnie jest ich mało, zmiana systemu na posiadanie osobnego menu na gemy jest na plus, nie trzeba się martwić o linki oraz gniazda w przedmiotach. Każdy skill jest opisany oraz posiada video z pokazem skilla, dzięki temu można na spokojnie wybrać sobie umiejętność która nam się podoba.
Drzewko pasywek - tak samo jak w POE1 może wydawać się przytłaczające, ale takie nie jest. Resetowanie drzewka jest bardzo łatwe, więc można na spokojnie eksperymentować. Drzewko jest tak zbudowane że nie da się praktycznie popełnić błędów, o ile czytamy co wybieramy. Im dalej od środka drzewka tym lepsze punkty się pojawiają. Pamiętacie żeby na drzewku też wybierać defensywę nie tylko ofensywę :)
Itemizacja - Taka sama jak w POE 1. Samego lootu wypada mniej, i rzadki ( żółty ) faktycznie jest rzadki. Crafting jest bardziej przystępny, wywalono crafting table i zmieniona działanie orbów dzięki temu każdy na spokojnie może stworzyć własny przedmiot i najważniejsze można to robić od samego początku gry. Ponieważ loot-u jest mało to polecam sprawdzać sklepikarzy, można tam znaleźć fajne itemy, w ostateczności pozostaje nam gambling.
Kampania - Aktualnie mamy 3 akty, więc ciężko jest coś powiedzieć. Jak na H&S kampania jest OK.
Endgame - Jeszcze nie testowałem, ale wygląda na to że jest taki sam jak w 1 części ( oczywiście jest aktualnie mniej mechanik niż w POE1 ) i wydaje się być tak samo angaż. Na razie nie oceniam, zaktualizuję ocenę po zagraniu już endgamu.
Ocena: Akutalnie 8/10, brakuje jeszcze kilku rzeczy, po premierze ocena może się zmienić, jest to ocena tylko Early Accesu ( dałem 10/10 dla wyrównania )
Moje odczucia: Gra mnie bardzo wciągła, jest dla mnie lepsza niż POE1. Kampania przez ilość biegania trochę się przedłuża dlatego warto by było zmniejszyć mapy. Walka dla mnie jest jest świetna, daje satysfakcję a zawłaszcza walki z bossami. Same bossy są dobrze wyważone i trzeba czasami podejść kilka razy, ale ani razu nie maiłem problemu z utknięciem na bossie ( max robiłem bossa 20 minut ). Ascendacje to mechaniki Ultimatum oraz Sanctum. Obydwu nie lubię tak samo jako jak w pierwszej części. Ultimatum ma za bardzo przekręconą trudność, można go by lekko znerfić.
Oceny tej gry na golu tylko świadczą o tym, że system w którym każdy może coś ocenić jest głupotą. Nie ma obecnie lepszego hack and Slasha na rynku i ocena na poziomie 5.8 to jak potwarz. Dałem mocne 8.5 ponieważ choć to diament to wymaga jeszcze szlifów ale znając ggg i ich podejscie wiem że będzie przynajmniej oczko wyzej
Ogólnie od poniedziałku nie grałem bo nie było czasu, ale również uważam jak poprzednicy, że gra pomimo że się ''tylko klika'' sprawia niesamowitą frajdę, ciężko to wytłumaczyć :D ale jako fan Diablo gdzie Diablo 4 poleciało z dysku na rzecz PoE 2, to jednak musi coś znaczyć. Miejmy nadzieję że dzięki aktualizacjom będzie jeszcze lepiej, a sterowanie WSAD'em to coś co o nikt nie pytał a każdy potrzebował.
Gra wygląda fenomenalnie. W dużym skrócie PoE 1 z naprawionymi "usterkami" typu możliwość 6-linkowania nowych spelli. Lepsza grafika i animacje. 100 nowych boss'ów. Bardziej różnorodne buildy i więcej rodzajów broni/klas ascendancy. Czego chcieć więcej. Zapowiada się najlepszy HnS na rynku (zaraz po nim będzie PoE 1 oczywiście).
Współczuję ludziom, których sukces PoE tak bardzo szczypi, że musieli grę ocenić na 0/10 jeszcze przed premierą. Możecie sobie udawać, że Diablo 4 jest lepszą grą, ale z jakiegoś powodu to właśnie Diablo 4 ma poniżej 60% pozytywnych opinii na Steam, w porównaniu do 90%, które zebrało PoE. Musi to być jakiś spisek fanów Path of Exile, żeby taki majstersztyk oceniać tak surowo...
Ale spokojnie, wasze pieniądze zainwestowane w Diablo 4 na pewno zostaną dobrze spożytkowane przez wielce kochanego Blizzarda :) Jestem święcie przekonany, że tym razem Diablo będzie wspierane przez długi czas i nie porzucą go na rzecz kolejnej części, zanim poprzednia będzie doszlifowana do końca. Tym razem na pewno, to by było głupie, gdyby tak zrobili kolejny raz z rzędu.
Zaraz, to Po2 nie jest już grą free to play. Bo czytam, że będzie mieć normalnie płatny wczesny dostęp. Nie kupuje gier we wczesnym dostępie, ale rozumiem, że taki mamy teraz model biznesowy w wielu grach. Nie krytykuję, tylko pytam :)
No płatny EA to już standard dzisiaj. Jednak dostaję się dokładną równowartość punktów do wydania w shopie, co gdybyśmy kupili same punkty. Więc tragedii nie ma. Stash tabów nigdy za dużo. Będą też mieli wiadomość ile osób mogą się spodziewać na launch. Może więc serwery nie padną. A Ci co się martwią że gra nie wyjdzie z EA to po ich wynikach finansowych to oni drukują kasę na f2p inaczej tencent by ich nie wykupił. Chyba że CEO farmi ostro jak Musk w D4 xD .Nie martwcie się.
Do wczorajszego startu PoE2 stałem po stronie Diablo 4 i nie zgadzałem się z tą całą krytyką... nie wspominając o tym obrzydłym hypie, ale sam spróbowałem i muszę przyznać - Blizzard i D4 naprawdę ma poważne problemy i zostaje mocno w tyle. PoE 2 to kompletnie inny poziom, pierwsza część w ogóle do mnie nie trafiła, i wcale nie chodzi tu o poziom skomplikowania. Ale dwójka? To po prostu cudownie mięsisty i soczysty hack'n'slash. Bajka
Wykonanie i klimat jest kosmiczne. D4 przy tym wygląda jak pozycja z niższego segmentu. Tak duża jest przepaść w jakości.
Via Tenor
Też grałem od rana ale z przerwami, na razie 15 poziom wojownik, jeszcze z aktu I nie wyszedłem, wywaliło mnie za AFK i już wrocić nie mogę, ale jak dla mnie szykuje się 10/10, żadnego errora, błędów, wywalania do pulpitu, spadków FPS, wszystko jest jak należy, parę wywaleń na bossie było (w sensie dedów :P)
Diablo 4 może pakować walizę.
Z ocena sie jeszcze wstrzymuje ale po 10 godz powiem ze gra jest kozacka. Warto kupic chocby podstawowy pakiet bo poza mozliwoscia gry w bete dostajemy 300 monet na zakladki, ktore przejda do pelnej gry lub jak kto woli jakies kosmetyczne pierdolki. Sam juz sie zastanawiam nad upgradem do wyzszego supporter packa :D
U mnie na razie łatwo ale streamerzy się męczą na wyższych poziomach. PATH OF SOULS. Na razie dla mnie 9,5/10. Ja na razie kończę AKT 1 (lvl 15)
Cudownie się czyta te narzekania :) tylko większość nie pamięta bety PoE1.Tu jest identyczna sytuacja -porównujecie wczesny dostęp do finalnego produktu :) przecież tu w każdej lokacji stoi masa pustych(nie zagospodarowanych) rzeczy.Skrzynki,posągi,sarkofagi przecież to dopiero dostanie swój własny content,Podstawa moźna powiedzieć już jest a przecież 50% broni nie ma obecnie w grze.Podobnie ze skilami postaci oraz samymi postaciami.Podobnie było w 2012 gdzie latało się 3 akty a potem grind Piety bo ona tylko dropiła ciekawe rzeczy.Można się bawić i sprawdzać kilkanaście buildów a za chwilę połowa tego contentu może się zmienić o 180 stopni bo na tym polega EA gdzie my to króliczki doświadczalne:).
problemy z serwerami itd to norma ale gra miodna czekam na oficjalna premiere
potężne 8,5/10 ode mnie na chwile obecną
Czekajcie, czekajcie.
Obecnie za wersję we wczesnym dostępie trzeba zapłacić?
Natomiast wersja 1.0 będzie darmowa.
Interesujące.
Kiedyś płaciło się testerom gier, teraz jest na odwrót. Ale czasy :)
Dla mnie to już najlepszy arpg na rynku. Gra mi się niesamowicie przyjemnie. Ten poziom trudności jest zajebisty, walki z bossami mega
Boże chroń mnie przed imbecylami którzy dają takiej kozackiej grze zaniżone oceny z niewiadomych powodów.
Jestem dopiero w drugim akcie. Trochę problemy z grą, trochę święta. Ogólnie ciężko z czasem, spada motywacja.
Gra rewelacyjna.
Wymienię wady, ale tylko dla siebie, bym kiedyś porównał.
1. Możliwość utraty loot'a z boss'a, gdy np. zginiemy po walce. Do dziś pamiętam, jak poleciał jakiś żółty item i padłem od mobów. Jednak nie wiem, czy ten boss dawał jakiś unikalny bonus do statów np. spirit, bo takie rzeczy wypadają tylko raz - z tego, co mi się wydaje. Więc w takim przypadku moja postać już zawsze może być "osłabiona".
2. Lagi były największym problemem, ale zrozumiałem co robię źle i działa lepiej.
Oprócz 1 pozycji miałem wymienić jeszcze dwie (pomijając lagi) i zapomniałem xD
Z pomniejszych wad, mało istotnych"
- słabo widoczna mapka na powiększeniu, ja bym dodał kilka form mapy, by był wybór z podświetleniem na innym tle,
- jakaś dziwna mechanika podświetlania itemków na ziemi. Wiem, że dwa klawisze są od tego. Jednak oba dziwnie działają. Np. jeśli już skupić się na jednym takim klawiszu ALT, to mogli dać wybór, bym mógł zamienić na inny klawisz, gdyż u mnie zmiana nie działa. ALT mnie denerwuje, używam go z przymusu, gdyż nie pasuje mi taki układ klawiszy. Cokolwiek tylko nie alt.
Moim zdaniem nie kupować i nie grać póki nie wydadzą gry w naszym języku. Grinding Gear Games chętnie zapraszało polskich streamerów/youtuberów żeby promowali grę i lubili mówić jak to nasz kraj nie jest dla nich ważny, ale nawet woleli wydać grę w języku najbardziej usankcjonowanego kraju(rassja) niż w polskim.
Via Tenor
Szczegoly patcha 0.2:
Nowa klasa z dwoma specjalizacjami i ~25 skillami i unikalnymi mechanikami oraz nowym typem broni (wlocznie, uniki, samookaleczenie, absorpcja affixow bossow - Amazonka ma wbudowanego HEADHUNTERA fuk yea!, zwierzecy towarzysz - DOWOLNY wybrany 'beast" potwor z gry).*
Trzy nowe specjalizacje dla klas istniejacych.
100 nowych unikatow.
100 nowych supportow.
Kilkanascie nowych baz armorkow (white items).
Kilkanascie nowych baz broni (white items - spears and bucklers).
5 nowych tilesetow map.
Nowa mechanika gameplayowa - wispy (ulepszone duchy z jedynki?)
Nowa mechanika gameplayowa - Rogue Exiles (12 nowych bossow z przypuszczalnie masywnymi wariacjami, bo moga ubierac i uzywac itemkow)
Co najmniej jedna unikatowa nowa mapa (a chyba to nawet dwie).
4 nowe unikatowe encountery (skrzynie).
2 nowe unikatowe encountery (esencje).
Zmiany i dodatki do 'endgame'.
Zmiany i dodatki do craftingu i itemizacji.
RHOA MOUNT - JERRY.
Ja: Sigh... to ile to bedzie 60$?
GGG: Nie to darmowa aktualizacja, gra skonczona w 60%. Bedzie jeszcze takich pewnie pare.
Ja: Please bear my children.
;)
*Tutaj dodam moj komentarz ze jestem mega szczesliwy jak oni iteruja znane i ulubiane motywy i mechaniki z Diablo 2 LoD. Ja przedstawiali kolejne mozliwosci i skille nowej klasy to az sie moja micha Diablo2faga cieszyla. ;P
WELCOME HOME MY BELOVED. WE'RE EATIN' GOOD TODAY.
https://www.youtube.com/watch?v=J6RGbL4MtBs&pp=ygUPcGF0aCBvZiBleGlsZSAy0gcJCb0Ag7Wk3p_U
To wygląda tak bajecznie. W dodatku to nadal POE więc wiadomo że będzie dobre. Chciałbym tylko by POE 1 nadal działało bo kocham tą grę.
Obecny model handlu propaguje postawe aktywna i daje ludziom bardzo wiele mozliwosci aby sie wykazac wlasna kreatywnoscia. To, ze czesc ludzi ma lenia w tylku to juz ich osobisty fail bo przeciez tak samo jest w prawdziwym zyciu. Ktos nie ma czasu na wycenianie przedmiotow, poszukiwania, analize to moze skorzystac z uslug tych co nie maja z tym najmniejszego problemu ale nic za darmo tak jak w prawdziwym zyciu. Jesli macie z tym problem to jestescie przegrani. System pokroju AH czy automatycznego pricefixa to wybieg w strone tepych casuali wiec nie ma racji bytu POE.
Niestety, ale mała szansa na wprowadzenie domu aukcyjnego w najbliższej przyszłości. Chodzi oczywiście o kasiore. Trade w HO jest często jedyną okazją żeby zaprezentować HO i inne MTX. Gdyby ludzie nie musieli tego robić, to GGG spadła by zapewne sprzedaż MTXów. Myślę że wprowadzenie domu aukcyjnego nie uderzyłoby negatywnie w rynek, raczej ożywiło, szczególnie obrót tanimi itemami których często nikomu nie chce się sprzedawać, bo powrót do HO trwa za długo. Sprzedanie czegoś za 1-2C z założenia jest przy aktywnym farmieniu niekorzystne. GGG musiałoby wymyśleć jakieś inne sposoby na interakcje między graczami.
premiera 2022 czy 2024?;>
Nie Widziałem od dawna tak tragicznej gry... 0 Siły w atakach... Boss Fight po 20 min... 0 zabawy... Graficznie to można porównać do 2k15... Bardzo dużo rzeczy zerzniętych z Diablo 2 i Diablo 4... Ogólnie grę oceniam po pierwszych Gameplayach na mocne 3/10 o ile ta gra nie umrze w pierwszym tygodniu premiery.
Trolle krytykujące PoE1 wróciły opluwać PoE2
Pewne rzeczy się nie zmieniają...
swoją droga pamiętam jak mówili, że Ruthless to był poboczny projekt jednego developera
tak bo przy crunchu w GGG chciałoby im się jeszcze przy czymś długać, heh
a teraz - PoE 2 to Ruthless Standalone, lol
Gra nudna, brzydka, rozwiązania ukradzione z d2 i d4 ogólnie gameplay nudny i beznadziejny 0/10 gra umrze jeszcze przed premierą.
Po Pathconie i zaprezentowaniu gry myślałem że będzie w co grać ale widać że gra jest strasznie beznadziejna, wolna, brzydka. raaczej się sprawdzi ale 2/10 na tą chwilę lepiej grać w d4
1/10 widzę że fala hejtu się wylewa w stronę tej gry i w sumie racja nie jest warta uwagi w żadnym stopniu jak ktoś wyżej napisał Diablo 4 top of the top
Podobne do Diablo IV to PoE 2 - może się zagra bo gra darmowa - Diablo IV mnie nudzi kupiłem przeszedłem i grać dalej nie mam ochoty. Dlatego czekam na PoE 2
https://store.steampowered.com/app/2694490/Path_of_Exile_2/
Fair-To-Play. Never Pay-To-Win. Path of Exile 2 is a separate game to the original Path of Exile. We will continue to offer expansions for both games going forward. They are completely free-to-play and will never be "pay to win".
Purchases are shared between the two games.
100 GB? srogo
choć te w PoE 1 trochę z czapy
niech to juz wyjdzie. nawet pre alfa wersja POE 2 bedzie bardziej grywalna od tego z czym mamy do czynienia w Diablo 4 :/
So something you can do in PoE2 is pause the game (if you are playing by yourself), and the currently highlighted monster will remain highlighted so you can read the mods.
You can also mouse over the buffs/debuffs on yourself and enemies to look at what they do while paused.
I'll have a think about your suggestion. I don't think I quite like it as described, but I get the issue. I'll ask our UX guy if he can think of an improvement.
https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/comments/18kfsu2/staring_at_the_ui_in_an_action_game_gets_you/
I cyk poniedziałek lepszy.
Last Epoch totalnie nie moj styl, kupilem i mnie odrzucilo po godz. Wzialem zwrot na Steam.
Cala nadzieja w PoE 2... Mam nadzieje ze poprawia ten drewniany silnik i uproszcza gre bo w oryginalnym PoE po opuszczeniu kilku dodatkow/sezonow jak mialem powrot to nie wiedzialem o co kaman i nie bardzo mialem ochote ogarniac ??
Gra wyjdzie jednocześnie na konsole z konkretnym sterowaniem padem. Do pełni szczęścia brakuje już tylko polskich napisów.
Nowy gameplay https://youtu.be/wuq3apeRx20?si=HQCpIuTmHl-HzzLv
Titan Quest II przy tym to jak jakaś wakacyjna sielanka :) Walka z bossem niczym w Dark Souls. Niesamowite.
Będzie f2p, więc bez abonamentu i możliwość coutch co-op na Xboxie.
Gra masakruje każdy inny H&S. W końcu ktoś pokona D2. 120-140zl to jak za darmo. Nawet Kondys, czyli fanatyk Diablo 3 i 4 jest zachwycony po wczorajszym pokazie.
Widziałem też ostatnio więcej informacji z Path of Exile 2, podlinkuje niżej
[link]
tylko 120zl i mozna grac 6.12 przeciez tyle to na duza pizze wydajemy, ostatnimi laty wychodzą takie badziewia i sa sprzedawane za ponad 300zl a poe2 bedzie za darmo 0_o
nie lubie hack and slashy ale 120zl i moge sie bawic z innymi na fali hypu :D
Od 6 grudnia świat staje w miejscu :D Oj będzie chyba grane więcej niż mój standard godzinowy
Też czekam, jeśli zapowiada się i będzie tak dobrze jak to widać na filmikach, to Diablo IV chyba poleci z dysku :D bo już zaczął nudzić na maksa, też uważam że 125 zł mozna dać, lepiej im niz Activi$$on.
Co przewidujecie będzie się działo z serwerami w dniu premiery ? Wytrzymają ? Mam wrażenie, że w tą grę będzie pół świata grać, jest taki hype
Gra dekady, więc nie dziwię się, że w weekend ma zagrać pół miliona graczy.
PoE totalnie mi nie siadło, grałem w czasach gdzie było mega drewniane i toporne teraz to bym się w tej grze z ilością mechanik totalnie nie odnalazł. Wiele nadziei miałem wobec Diablo IV ale okazał się klimatyczną, ładnie zrobioną rąbanką dla casuali gdzie nie wolno broń Boże dać graczowi coś popsuć.PoE 2 dam szansę bo wygląda nie tylko dobrze ale i czuje że mechaniki jakie ma które widziałem z pokazów są łatwe do ogarnięcia
Ciekawe czy serwery wytrzymają w Mikołaja
Miałem kupić wejściówkę ale na wszelki wszedłem sprawdzić na konto i się miło zaskoczyłem ;)
Ciekawe ile kasy uda się zarobić w weekend. Planuje pograć 35-40h. Oby boty nie zniszczyły gry jak to bywa w h&s bo wtedy nic się nie zarobi i gra będzie nudniejsza.
Majster GGG podał wczoraj, że serwery są przygotowane na milion graczy więc myślę, że będzie ok.
Via Tenor
Też już kupiłem i się doczekać nie mogę, Diablo 4 powiedziało bye bye z dysku :D zobaczymy jak sobie poradzą ze startem, jak nie to zostaje sobota rano dopiero.
no Ladinie wygląda , mam nadzieje ze będzie język Polski to kupie :)
W końcu gra dla myślących ludzi, homo erectus niech wracają do diablo 4.
Jak to jest, że GoL jest jedynym miejscem w całej sieci gdzie ktokolwiek pisze o tej grze "ale ściek brzydka grafika jak w mobilce 0/10"? xD
Serio, panowie trolle, się chociaż postarajcie bo to nawet śmieszne już nie jest tylko żałosne.
Jak serwery wytrzymają to mam nadzieję, że o 5 rano będę w end game, 3h snu i farma 15h w poszukiwaniu mirrora ;)
Tutaj nie ma napisiw PL, ale ze to PoE to wszystko nagle cacy. Ale hipokryzja
Via Tenor
Aby do 15:00 w kołchozie i lecimy :D a jak się nie da to najwyżej sobota rano, jedziemy panowie to nasze swięto i dziś mikołajki to w sam raz xD
Ja sie nawet nie nastawiam na to, ze dzisiaj pogram. :) Oczywiscie bede probowal ale tyle razy przerabialem "DAY 1" w innych grach online, ze nie ma we mnie juz nawet odrobiny nadziei na to, ze obejdzie sie bez wielogodzinnych kolejek. Lepiej sie wyspac i w sprobowac w sobote z rana. :P
Ciekawe ile dzisiaj osób od 20 bedzie w takiej sytuacji ?? --------->
łapa w górę :-)
Miałem tą przyjemność grać już 5 dni przed premierą i stwierdzam,że jest to arcydzieło gamingu na miarę Baldurs gate 3 i największych dzieł From software. Myazaki król
I jak pany? Ja nie mogę wbić na żaden serwer. Ale muzyka jakaś taka złowróżebna :)
myślałem że to coś u mnie nie działa a to widzę serwery jeszcze nie wstały. Pytanie techniczne Frankfurt czy Londyn czy jeszcze coś bo chyba nie Moskwa ;) Ma to jakieś znaczenie poza pingiem.
o teraz przynajmniej mam napis że Earlu Access Launches Soon bo nawet mi tego nie wyświetlało. Jedno jest pewne HDR świetnie zmapowany już na tle nieba detale i oświetlenie ;) Muzyka też fajna nawet :) Ciekawe która fajniejsza PoE2 czy D4 bo kampania w PoE2 zapowiedziana była jako rewelacyjna !
Jak wejdziecie to dajcie znać.
Poczytajcie opinie graczy na steam w międzyczasie czekania w kolejce, nie które nawet zabawne.
Kolejka się pokazała i u mnie, 20 tys ... miejsce...
od prawie 3godz. ponad 1 milion ludzi na samym twitchu oglada ekran logowania xd
ps udało mi sie wbić na minute przed chwila i zagrac
Streamerzy oczywiście już grają, a mi nagle zaczęło pokazywać w grze, że nie mam klucza... Brak słów.
Ok. Dobrze, że jest lokalny coop, więc jest duży plus. Były problemy z serwerami, ale już po nich.
Już gdy doszłem do pierwszego support gemu, to nagle dostałem zawrotu głowy od tego, co rozwinąć (gram wojkiem na razie). A to jeszcze plącze się sterowanie, a to mylę unik ze skillem (przyzwyczajenie z jedynki). Na szczęście w dwie osoby jest tylko 'trochę' łatwiej niż pojedyńczo, ale trzeba pamiętać, że wrogowie są silniejsi, a złoto jest współdzielone (uroki grania w Baldurs Gate: Dark Alliance II) i w końcu przedmioty się kupuje za złoto, a nie za currency items. Bossowie stanowią większe wyzwanie, niż w jedynce i trzeba pamiętać o unikach. Ale generalnie po rozwiązaniu problemów z serwerami jest ok.
Dziękujemy za testowanie.
Jedyne do czego na razie mogę się przyczepić to pójście w stronę casuali i dad gamerów. Tzn. gra nie jest aż tak łatwa jak się tego bałem, ale system gemów wolałem ten stary. Na razie...
Kiszak podobno męczy od około 2h jakiegoś Laba na 45lvl i nie może przejść. Chyba bez gotowego builda wymięknie xD
Gra jest obłędna. Klimat kampanii wręcz ocieka inspiracjami z D2. Mechanicznie gra nie jest wcale trudna. Trudność wynika z braku gearu wcześnie. W cruel jest znacznie lepiej. No i trzeba zrobić dobry build nie można za bardzo eksperymentować i wymyślać co by wyglądało cool. Trzeba brać co jest silne. Liczyłem ze 2ka przyciągnie nowych graczy bo jak ktoś gra ligę 2-3m w poe to wie ze niektórych rzeczy nie fa się kupić. Jednak widzę ze poe/2 będzie jeszcze bardziej nie dla casuali. Co jeszcze w końcu kolorystyka na walkach bossów jest dobra, wszystko mega czytelne. Pamietam jak wyszedł awakener w poe1 musiałem zmieniać ustawienia RGB żeby widzieć jego skille czytelnie. Jak na EA to stan jest bardzo dobry. Ciekawe jak szybko będą dodawać nowe rzeczy.
Path of Exile 2 to niewątpliwie jedno z arcydzieł gamingu. Spokojnie plasuje się obok takich arcydzieł gamingu jak: Kingdom Come Deliverance 1 i 2, RDR1 i 2, Cała seria Souls, Bloodborne, Elden Ring, Death Stranding, Flight sim2020/2024, Baldur;s gate 3 Stalker 2 oraz starsze części Stalkera
Nie jestem żadnym pro graczem, nie jestem weteranem POE ani kimś kto zgłębiał przez godziny buildy i możliwości tej gry ale chciałbym na chłopski rozum, łopatologicznie wytłumaczyć wszystkim tym, którzy jak ja byli przerażeni ogromem możliwości tej gry a zwłaszcza jeśli chodzi o skille i drzewko pasywek. Tak jak ja to rozumiem, tak przeleje to tutaj na tekst, dzięki temu mam mega satysfakcję z gry i naprawdę build jaki tworze daję póki co radę świetnie.
Przede wszystkim jak wybierzecie swoją upodobaną klasę warto jest po wydropieniu pierwszego gema który daje nam skill 1 poziomu poczytać o nich i zastanowić się które wydają się wam najlepsze, na opisie skilla podane jest wszystko na tacy: jaki rodzaj obrażeń zadaje, czy wchodzi w combo z inną umiejętnością, jakie wymagane statystyki ma itd. Przypuśćmy dla Warriora póki co interesowały mnie czyste fizyczne obrażenia i tak układałem sobie skille. Z biegiem czasu zaczęły mi dropić gemy wspomagające, które albo modyfikują albo wzmacniają moją zdolność. Zauważyłem, że dużo support gemów w moich skillach wprowadza większe obrażenia od Stun lub dodatkowe obrażenia od ognia. Stun mi pomaga ogłuszyć wroga co jest niezwykle pomocne w walce z bossami bo daje mi możliwość wyprowadzenia jednego, dwóch dodatkowych najpotężniejszych ataków kiedy Boss się nie rusza a to zadaje kolosalne obrażenia. Mając to na uwadzę, w drzewku pasywek skupiłem się na szukaniu w wyszukiwarce nodek z: psychical damage, stun damage, stun duration, fire damage itd itp. Oraz, że jestem klasą która walczy wręcz: armor, ressistance i shield kiedy jest naprawdę źle, bo w tej grze blok tarczą jest realny a nie tylko statystyką. Dzięki temu ostatniego bossa aktu 1 ubiłem za 4 podejściem praktycznie omijając tylko jego beamy oraz zamrożenie.
Bardzo wam polecam chwile poczytać to co macie w ofercie skilli, pokminić w kierunku w jakim chcielibyście iść i skupiać się tylko na tym co jest wam potrzebne. Z przerażającego w odbiorze jaki miałem przez premierą drzewa passywek została mi teraz ciekawość co jeszcze mógłbym zrobić żeby polepszyć build a nie gdzie i od czego zacząć. Bardzo polecam taki kierunek każdemu kto się boi bo eksperymentowanie w tej grze z odrobiną logicznego myślenia popłaca
face-fuchsia-wide-eyescat-orange-whistlingface-blue-wide-eyeseyes-pink-heart-shapetrophy-yellow-smilinghand-orange-covering-eyesglasses-purple-yellow-diamondhand-orange-covering-eyestrophy-yellow-smilingface-blue-wide-eyes
Gra wymiata. Im dalej tym lepiej. Wszystko tu jest przemyślane. Nawet takie coś że kiedy przedmiot wypadnie na ziemię a wciąż toczy się walka z mobami to nam się nie podświetla żeby przez przypadek w to nie kliknąć. To była częsta przypadłość w "jedynce" że o Diablo to nie wspomnę bo tam nawet nie wiedzą o co chodzi :) Teraz walka się kończy i obok naszej postaci przedmioty zostają podświetlone. Niby nic wielkiego a jak wpływa na odbiór i walkę.
Macie problemy z crashowaniem gry? Czasem co pół godziny, czasem co godzinę, czasem co 2 godziny gra nagle zaczyna ścinać aż złapie freeza i wyjdzie do pulpitu bez żadnego komunikatu.
Na forum PoE2 niektórzy pisali, że downgrade sterowników od GPU pomaga albo zmiana API. Dziś przetestuję na vulkanie i ewentualnie starsze stery nvidii pobiorę.
Na razie jest po prostu średnio - gram merciem, dotarłem do aktu 2, trochę boli poziom trudności. Nie, że jest ciężko, tylko na odwrót - jest za prosto. Merc jest zbyt przekokszony tj. jeden skill jest zdecydowanie zbyt OP, gdzie reszta bije niczym ciepłym makaron, przez co nawet nie mogę zrezygnować z tego zbyt OP skilla (high-velocity round).
No i granaty to w sumie największe gówno w h'n's z jakimi się spotkałem - nie kojarzę od czasów D2 bardziej bezużytecznych skilli, bo zarówno fuse time nie pozwala poprawnie wymierzyć, jak i odbijają się od wszystkiego co się rusza (przez co są bezużyteczne bez CC, które zatrzyma przeciwników).
Wiedźmą grało się trochę przyjemniej, bo trzeba było kombinować - tam nie było (albo nie dotarłem) do żadnego skilla, który by czyścił mapę jednym shotem.
Ale to EA - a podwaliny są świetne. Tak, jak szczerze gardziłem PoE1 za bycie takim drewnem, że zasypiałem grając (i uwaga, herezja, PoE1 gorsze dla mnie od D4, do D3 czy D2 nawet nie ma startu), tak tutaj czuć mięso, walki z bosami wymagają uwagi, nie można po prostu zamknąć oczy i czyścić mapę (nawet merciem jednak trzeba uważnie celować i pilnować dystansu). No i itemy znacznie lepsze - jescze nie trafiłem na nic, co ma +0.345% DMG w każdy wtorek przy aktywnym kuponie z KFC, każdy złoty przedmiot jest na wagę złota, prefixy są proste. Zobaczymy, jak się dalej rozwinie, bo IMHO najbardziej ciągnie mnie do druida, którego niestety jeszcze w EA nie ma. Obecnie, jakbym miał ocenić, to byłoby to solidne 7, bo to jednak EA, no i nie dotarłem do głównego mięsa, tj. end-game.
poczekalem kilka dni na wasze opinnie. i zdecydowałem sie że skoro nie bubel i działa lepiej niz stalker 2 to tez zagrałem. fajna gierka. drzewko skili mnie zauroczyło. czekam na pełną wersje.
Mount Everest gier komputerowych! Walki z Bossami to coś cudownego!
Wszędzie oceny 9/10 tylko tu 6.5/10... Pierdoleni krytycy gamingowi.
Jestem starym wyjadaczem tego gatunku. Ograłem chyba wszystko najlepsze co było i jest. Gra już na wczesnym etapie jest super bardzo przyjemnie się gra no diablo 4 narazie odstawiłem na bok i poe2 ogrywam. Gra ma ogromny potencjał może naprawdę stać się królem na lata. Kupiłem tą podstawową wersję za 125 zł i nie żałuję. Mam do was jedno pytanie mam tylko 6 postaci do wyboru. Chciałbym zagrać druidem ale u mnie go nie ma..... nie wiecie czy później go dodadzą w becie lub pełnej wersji????? Moja ocena to na chwilę obecną 9,5/10
Póki co gra się fajnie, aczkolwiek przez brak czasu jestem dopiero w drugim akcie. Gra jak na razie nie jest trudna, ale przynajmniej nie jest tak bezmyślna jak Diablo. Czuć, że walka jednak angażuje uwagę gracza.
Obejrzałem wczoraj film Kripparriana, który w PoE1 grał w trybie ruthless i do niego porównuje PoE2 i generalnie obraz endgame'u nie wygląda zbyt obiecująco, bo statystyki przestają mieć znaczenie, a liczy się głównie rollowanie, bo jakiego buildu nie zrobisz, jesteś na hita i okazję do zgonu masz co chwilę.
Wolałem, kiedy H&S bazowały głównie na statsach i ekwipunku, a tu wychodzi z gry kolejny rollslop. Mam flashbacki walki z uber lilith, która nawet będąc na hita miała fazy nieśmiertelności z bullethell. W H&S wolę jednak nawalać moby niż rollować przez minutę by wyczekać sekundowego okienka na atak, bo to po prostu jest strasznie nudne.
Po świetnej kampanii, skończyłem endgame, tzn odblokowałem wszystkie punkty atlasu. Na razie jest biednie i balans po prostu jest tragiczny. My jesteśmy bardziej powolni niż w poe 1 (ja gram warriorem to już w ogóle) ale potwory nie są. Śmiem twierdzić że skalowanie jest jeszcze gorsze. Mam wzięte "explicit" wzmocnienia bo w poe 1 to dawalo najlepsze efekty. Tutaj bez żadnego hardcorowego pakowania środków w mapy już teraz mody są przegięte. Przygotujcie się, że będziecie ginąć i to często. Tracąc przy tym mapę i wiadomo xp jak w poe1. Dla przykładu już mam mapy 90% mniej odzyskiwania hp. Takie mody były w przegiętych t17 w poe1. Miałem też sytuacje gdzie ikoniczny przeciwnik poe "roa" robiła charge tak szybko (ze względu na przyśpieszające mody) że nie mogłe jej trafić z jednego końca ekranu na drugi, szkoda że tego nie nagrałem. Gear jest na razie nudny, tzn nie ma żadnych ciekawych modów kompletnie zmieniające/odblokowujące build. Ulepszenia to więcej HP, res i statsów Dobrze, że wypuścili to w EA bo pracy jest sporo. Nie spodziewajcie się gry wcześniej niż za rok. Na razie fajnie sobie poćwiczyć kampanie, popróbować buildy aż się znudzi, endgame póki co rozczarowuje.
Czy płatne skórki są unikatowe czy też można będzie je znaleźć jako lot w grze? Np. Lord of Ogham Armour z Lord of Ogham Supporter Pack ?
Fractal jeśli nie trollujesz to polecam natychmiastową wizytę u okulisty. Graficznie jest bardzo dobrze, a do części pierwszej to już w ogóle przepaść.
Szybkie pytanie: czy jeśli gram ze znajomym w party, to loot wypadający z przeciwników i ten ze skrzynek nie jest dzielony, tylko działa zasada, kto podniesie ten ma ??
Pograłem trochę i gra się naprawdę przyjemnie. Od pierwszej części się odbiłem dosyć szybko, może dlatego że za późno się zdecydowałem i próg wejścia do gry był za duży oraz trochę przez siermiężność gry. Na to chwilę mam 11 lvl czyli tyle co nic ale gra na każdym kroku mnie zaskakuje pozytywnie. Gra nie jest ogólnie jakaś strasznie trudna jeśli chodzi o potyczki z bossami padłem do tej pory tylko dwa razy ale trzeba być skupionym na grze. Trochę przy pierwszym kontakcie przeraziło mnie drzewko pasywek ale po dłuższej wyszło że jest strasznie przemyślane i dosyć intuicyjne jak mu się poświęci chwilę. Na tą chwilę nie mam się do czego przyczepić. Mimo że gra jest w EA to wydaje się być kompletnym przemyślanym tworem.
Po początkowym zawodzie dałem grze drugą szansę, pograłem 40 godzin, porobiłem trochę mapek, doszedłem do 11 tieru i zacząłem nadrabiać zaległą ligę w PoE1. To podwaliny na niekwestionowanego króla HnSów ale póki co sama oprawa audiowizualna i kapitalny feeling gry nie wystarczą na rozwijaną latami pierwsza część. Gra to EA i najbardziej to czuć przez brak contentu. Konkretniej mówiąc endgame niby jest na wzór tego z poprzedniczki, ale jest on po prostu pusty i po kilku mapach ogromnie wieje nudą. Ale to EA, prędzej czy później content będzie ale póki co to gra na maksymalnie kilkadziesiąt godzin żeby po prostu sprawdzić sobie z czym mamy do czynienia.
Gra ktoś wiedźma z kuszą? Sprawdza się taki build? Póki co biegam z różdżką i scepterem mając kilku minionkow
Proszę o pomoc jeśli chodzi o grę POE2 we wstępnym dostępie, mianowicie :
Czy jest to pełna wersja gry, częściowa? i czy dokończę ją we wczesnym dostępie jak ją kupię czy są jakieś haczyki?
Kiedy wychodzi gra za darmo wiadomo?
I jeśli jest to tylko część gry to jeśli wyjdzie cała to mogę wczytać save i kontynuować?
Chodzi o to że chciałbym w nią zagrać teraz, ale nie wiem czy ją dokończę jeśli kupię wczesny dostęp...
Proszę o radę. Dzięki.
W tego typu grach zawsze gram magiem albo jego odpowiednikiem. W tej grze efekty czarów są najładniejsze jakie w swoim prawie 40sto letnim życiu widziałem!
Szkoda że jednej rzeczy nie zmienili. Gram wojownikiem a cały czas lecą mi różdżki. Po 40 godzinach gry jeszcze mi nie wyleciał ani jeden miecz. Szok. Jak już coś idzie pod wojownika to tylko pałki, berła i kostury. To cud że dało mi na początku gry legendarną tarczę. Do tej pory nic lepszego nie znalazłem. Też tak macie?
Powinni znerfic ŻUKA bo to żałosne, że teraz 90% graczy w kółko go farmi. ENDGAME to nie mapy, a ŻUK...
Do grających wiedźma.
Czy lepsze sceptre nie powinien mi dawać więcej umarlakwow? Cały czas mam tylko 2ch.
Czy aktywny skill nie powinien się kumulować ze scepterem? Trochę więcej meat shielda by mi się przydało aby ogbniste szkielety nie obrywały za dużo.
Swoją drogą enraged spirits i kręgi ognia są dość fajne. Bo dostają bonusy od minionkow.
hack'and'slash == bezsensowny nieskończony grind ?! -_-"
przeszedłem, fajnie się bawiłem chociaż fabuła przestała mnie gdzieś w połowie interesować ALE nie czaje czemu tyle ludzi w to tak gra od rana do nocy?
w mmo zdobywamy coraz lepszy sprzęt bo chodzimy na raidy i dungi z gildią a tutaj po co ten ciągły grind? tylko nie mówcie że te bieganie i klikanie 2 spelli jest takie wciągające ;D
Ta gra jest cholernie dobra, jak wyjdzie z EA to boję się ile jeszcze zyska. Od jedynki się odbiłem, w dwójce nadal wielu rzeczy nie ogarniam ale mogę powiedzieć jedno - efekty czarów są rewelacyjne. Gram w tego typu gry od pierwszego Diablo, zawsze czarodziejem albo jego odpowiednikami i jeśli miałbym na coś narzekać to gear nie dla naszej klasy oraz bardzo ale to baaaardzo słaby drop. Tymczasem idę umierać dalej ^^
jakas widzma poradzi, w ktorym kierunku pasywne rozowiac? Poki co specjalizuje sie w minionkach i ogniu. 23 poziom
Po wyborze podklasy, aby więcej punktów tam inwestować to muszę robić te triale tak? Jeden trial jeden punkt?
Po spędzeniu w tej grze 90h, ograniu endgamu i poznaniu dobrze 2 klas postaci stwierdzam że jak GGG nie opuści gardy i doda to wszystko co ma dodać i będzie to na co najmniej takim samym poziomie to nie będzie lepszego hack and slasha na rynku. POE2 to powinno być lata temu Diablo 3. Niestety jedna z moich ulubionych serii od zamieci żre gruz od lat i ciesze się, że dałem szansę POE2 bo to jest właśnie oldschoolowy hack and slash nie traktujący gracza jak debila w nowoczesnej oprawie
Użytkownicy dali 6/10? Co to za jaja? Gra jeszcze nie wyszła ale zasługuje na 8/10 co najmniej.
Zrobilem dla testow Sorka - light/fire i poki co gra sie lepiej niz wiedzma. PIerwszy Act zrobilem bez zgona nawet pomimo tego ze granie obiema klasami jest bardzo zblizone
jako sorc, skad moge dostac wiecej Spirit? Poki co mam 30 z questa + 50 z tarczy. Sa jakies pasywki, ktore podnosza to?
Póki co najlepszym elementem dla mnie w grze są bosy. Moim sorkiem wreszcie spotkałem jednego który mnie położył przy pierwszym podejściu. Remnant jest przegięty lekko, ten potrójny smash na tej małej przestrzeni powoduje że mały błąd = zgon bo sorc jest na strzała nawet z pełną tarczą.
Najgorszy element gry to drzewko pasywnych skilli, przerost formy nad treścią bo 80 pasywakow to bezsensowne zapychacze.
No i jeszcze ten respawn mobkow w zonie po zgonie. Najgorsze ze czasem mam restart zony nawet bez zgona i nie wiem czy to bug czy nie.
O kurde, ten trial of Chaos lekko przegiety. Pierwsza rzecz, ktora faktycznie mnie zatrzymala. Chyba musze pofarmic lepszy gear najpierw, bo ten cholerny ptaszek z tornadami jest troche niepomyslany.
Polecam zawsze, zawsze, zawsze sprawdzać vendorów po level up.
Niby później tego leci więcej, ale na wczesnym etapie zwiększyło mi dmg o drugie tyle.
Inna sprawa, że chodzą mnie słuchy, że cold damage w late game jest trochę takie meh i że w endgame lepiej zainwestować w inne żywioły lub hybrydy. Powoli chyba zacznę zbierać eq pod elektryczność.
Dobra Merkul padl.
1) Jakie znaczenie maja corrupted itemiki? Cos zlego sie stanie przy ich uzywaniu?
2) Warto uzywac reforging bench?
Z samym buildem nie będę doradzał, bo nie znam za dobrze specyfiki elektrycznych obrażeń.
A jeśli chodzi o bossa, to też mnie raz z zaskoczenia wziął, ma taki burst, który wydaje się niegroźny, a ma potencjał na skoszenie postaci jednym uderzeniem.
Jeśli chodzi o linki, to zauwaz, że w skillach masz takie sockety, gdzie możesz dokładać support gemy.
Domyślnie jest tak, że masz skill i możesz do niego dać 2 support gemy: np. sparkowi możesz dać chain, podniesienie obrażeń, zwiększenie szansy na porażenie itp. No i umiejętności supportowe wchodzą w synergie z twoim skillem. Domyślnie masz swój skill + 2 supporty.
Maksymalnie jednak możesz mieć swój skill + 5 supportów, które mogą absurdalnie wzmocnić Twoj skill.
I teraz istnieje coś takiego jak jewelerss orb. Jeśli użyjesz go na skillu, to dorzucisz mu trzeci socket. Chyyyba mocniejszymi orbami da się wrzucić jeszcze czwarty. Ale piąty? Ciężko.
Do tego najlepiej jest zrobić sobie czterosocketowy skill, podnieść jego jakość, użyć vaal orba i się modlić. Istnieje szansa, że wleci mu piąty socket, czyli będziesz mógł uzyskać 5 synergii ze swoim skillem.
Podczas jednej rundy na mapie stałem się dumnym posiadaczem dwóch niezwykle rzadkich przedmiotów - Divine orb i Perfect jeweller orb. I teraz się zastanawiam, czy zostawić je (zwłaszcza ten drugi przedmiot), czy może wymienić je na coś (w moim wypadku albo na exalted orby albo na bardzo dobrą broń)?
PoE 1 męczyłem dość sporo, później już głównie na siłę po przejściu kampanii, bo było tak toporne i skomplikowane przez mechaniki, które dodawali latami, że już nie chciałem czytać dodatkowych lektur w internecie i od endgame'u dość szybko się odbiłem.
POE 2 za to ma zdecydowanie niższy próg wejścia. Oczywiście za kilka lat próg ten na pewno się podniesie właśnie przez dodawanie kolejnych rzeczy. Aczkolwiek na teraz gra jest zdecydowanie łatwiejsza i przystępniejsza.
Grając pierwszy dzień miałem ten sam fun co wiele lat temu grając za gówniarza w Diablo 2. Gra ma oczywiście wiele wad, o których było już tu pisane, ale biorąc pod uwagę, że już jest tak dobrze, a to tylko wersja Beta jestem ciekawy finalnego efektu i dodatkowych 6 klas postaci.
Po przegraniu ponad 400h w Diablo IV stwierdzam, że nie ma szans abym wrócił do tworu Blizzarda chyba, że zafundują coś na prawdę ciekawego, a nie ochłapy w postaci Vessel of Hatred. Truskawką na torcie byłaby jeszcze opcja polskich napisów, ale na to nie ma raczej co liczyć.
Ja na razie dałem sobie na spokój z PoE 2, dobiłem gdzieś do 65 poziomu wojownikiem, gra jest strasznie czasożerna że tak to ujmę, jak ktoś pisał wcześniej, jak się usiądzie skupi na grze i leci z przyjemności to można pare-parenaście leveli wbić w jeden dzień, a czasami spędzasz w grze cały dzień a wiele się nie zrobi, niestety to nie Diablo IV gdzie w start sezonu wbijało się maksymalny lvl postaci, ale czy to źle ? raczej nie, na razie jest wczesny dostęp więc ja poczekam na jakieś większe patche i zmiany, ale trochę grę liznąłem więc widzę jak to wygląda.
Asasyn363 - Po przegraniu ponad 400h w Diablo IV stwierdzam, że nie ma szans abym wrócił do tworu Blizzarda chyba, że zafundują coś na prawdę ciekawego
Pomimo że powiedziałem Diablo IV papa i wywaliłem z dysku to też liczę na jakieś olśnienie i obudzenie przez Bli$$tarda i na jakieś interesujące zmiany zachęcające do powrotu, ale znając ich raczej nic się ciekawego w tej grze już nie zmieni :(
Gra jest kapitalna, chociaż w przyszłości raczej bede w to ogrywał na kompie, ale na padzie też idzie się świetnie bawić. GRAFIKA i GRYWALNOŚĆ TOP
300h gry za mną. To już chyba uzależnienie. 3 postać na T15. Gra wybitna a to dopiero EA...10/10
Moja lista gier które mam i według mnie tak wygląda na chwilę obecną grywalność najlepszych hack n slashy. Dla mnie zawsze na pierwszym miejscu liczy się grywalność:
numer 1:) grim dawn ( mod dawn of masteries)
Numer 2:) diablo 2 resurected
Numer 3:) path of exile 2
Numer 4:) diablo 4
Numer 5:) diablo 3
Numer 6:) last epoch
Numer 7:) wolcen
Ktoś mi wytłumaczy jak mogę zagrać w tę pozycję? XD
Wchodzę na stronę steama, to nie ma żadnej opcji kupowania, są jakieś dodatkowe packi, np. https://store.steampowered.com/app/3349410/Path_of_Exile_2__Path_of_Exile_2_Early_Access_Supporter_Pack/
który w treści ma wskazane, że muszę mieć podstawową wersję.
Gra jest dopiero w EA a jak dla mnie jest genialna.
Mam już przegrane ponad 250 godzin. Dodam że w POE1 grałem bardzo niewiele, a ta część mnie wciągnęła bez mała.
Grywalność oraz regrywalność jest świetna, gra cierpi na kilka bolączek early accesu tj. bugi, problemy z wydajnością itd. ale mimo wszystko naprawdę polecam każdemu spróbować :)
A ja właśnie polecam się wstrzymać. Osobiście nie wiedziałem, że gra będzie darmowa. Zapłata za to 130 zł wydaje się lekkim dymaniem.
Z perspektywy osoby, która NIGDY nie grała w tego rodzaju gry, nawet minuty w diablo.
Gra jest mega nieintuicyjna - dobre 2 godziny zajęło mi zorientowanie sie gdzie jest pasek XP, nie mówiąc już nawet o zrozumieniu poszczególnych elementów itd.
Skusiłem sie przez oglądanie walk z bosami na yt - i to faktycznie jest zrobione fajnie. Aczkolwiek bossowie mają raptem kilka ruchów przykrytych przez doskonałą animację.
Doszedłem do bossa w dworze. Grając wiedźmą z przywołańcami nagle dostałem po ryju, bo żaden z wcześniejszych bossów nie sprawił mi problemu, by nagle pojawił się typ, który nie dość, że zawęża okno ucieczek, to jeszcze zupełnie likwiduje moich typków, a sama walka trwa chyba ze 20 minut.
Cała gra wydaje mi się chodzeniem i w sumie robieniem jednego comba, widzę grupkę, rzucam na nich chaos, drugi chaos, truciznę i przywołuję truchła. I tak x godzin. Myślałem, że to masywne drzewko będzie skutkowało budową różnych umiejętności, np. jeśli pójdę w prawo, to będę robić jedno, a jak w lewo, to zupełnie coś innego. Nie. Są to generyczne plus ileś % do obrażeń i tyle.
Samych przedmiotów na ten moment jest bardzo mało, chyba ze 3 bronie każdego typu? Czy tak naprawdę jak wszedłem w jeden build to już muszę się go trzymać i nawalać tą jedną różdżką.
Powiedzcie mi proszę - tylko wybaczcie to, że nie umiem się posługiwać ta nomenklatura z angielskiego.
Po wciśnięciu G pojawia się lista zdolności. Tier tych zdolności zależy od poziomu kamienia, którego użyliśmy. Ok
Ale obok nich są sloty na udoskonalenia. Na początku często wypadały mi te większe kamyczki do obsadzania tych slotow, ale teraz już praktycznie w ogóle ich nie widze. Jest jakis limit czy co?
Ograłem już endgame wystarczająco 2ga postać wbija 96 pierwsza 93 i dałem spokój (warrior). Wiele rzeczy wydaję się oczywistych.
1) Gra musiała być płatna. Nie ma tutaj większości mtxów, nawet nie ma stash-tabów wszystkich (co wydaję się łatwe do zaimplementowania) więc nie zarobili by na sprzedaży mtxów
2) Gra narazie jest wydmuszką tego co oferuje PoE1, mowa o liczbach 10-20% tego co można robić w jedynce
3) Gra stara się być noobfriendly ale nie jest, to nadal PoE dla osób lubiących siedzieć w spreadsheetach jak wyciągnąć 2% więcej dpsa (np dla mnie xD).
4) Drzewko jest mega uproszczone. W jedynce drzewko nooba, a drzewko kogoś kto się zna miało by różnicę 2x większego dps jak nie 3x. Tutaj wybory nie mają aż tak dużego znaczenia bo zmienili co jest "unikalnym" mnożnikiem, większość to dodawany dmg a nie mnożnik. Przez co trochę nuda.
5) Nie wiem kto ich cisnął żeby to wydać, spokojnie mogli dać kolejną ligę w PoE1 a tu teraz widać że PoE1 nie otrzyma szybko żadnego nowego contentu
6) Wcześniej wróżyłem rok, teraz nie zdziwi mnie dużo dłuższy czas zanim to będzie miało content pokroju PoE1
Mają dane, gdyby się opłacało zrobić tłumaczenie to by zrobili. Nasz język jest używany w polsce, a rosyjski w kilku krajach. Zresztą nie rozumiem ludzi potrzebujących tłumaczenia w arpg. 99% tej gry to farmienie map na okrągło, nauczenie się kilku nazw nie powinno być problemem. Kiedyś się grało z książkowym słownikiem, teraz macie tłumaczy nawet w telefonie, nawet nie trzeba przepisywać i jeszcze narzekacie.
Najbardziej podoba mi się jak wszyscy piszą we wszystkich tych grach :miażdży diablo i nie napisze już którą bo tak jest od lat czy to dwójkę trójkę czy czwórkę??,, gra miażdży diablo ,,,,gra miażdży World of Warcraft,, tymczasem lata mijają i czas weryfikuje wszystkie gry ktore miały zmiażdżyć diablo 3 potem 3 poszły zapomnienie a Doiablo trzyma się dobrze Tak samo jest w World of Warcraft?? Kupiłem
wczesny dostęp do P0e2 :jest lepsza od pierwszej części, powiem jest ładna ale dla mnie zawsze jest
trochę drewniana. Nie wiem jak inaczej opisać to uczucie po kilku dniach grania. Tak czy siak cieszę się że wychodzą takie gry i na pewno sobie w nią pogram.Nnatomiast o przyszłość diablo 4 w ogóle się nie martwię. Pozdrawiam ??
Gra jest na pewno bardzo dobra w swoim gatunku, zasłużyła sobie na sukces, ale to że bardzo dużo gra, to pewnie dlatego też, że gra jest darmowa.
Angielski jest jest żadnym wielkim problem bez przesady
Widać, że twórcy PoE czują oddech Blizzarda na karku i wyciągają wnioski z działania konkurencji - nowa wersja będzie już dostępna na konsole - świetnie ! Przydała by się jeszcze wersja PL, opanowanie lagów na serwerach oraz bezproblemowa możliwość resetu buildu jak w Diablo 4 żeby można testować różne warianty rozgrywki a nie stresować przy każdym awansie.
Póki co wygląda świetnie. Rozgrywka jest wolna, mechanika walki wymagająca, sterowanie nie jest wreszcie sterowane myszą, tylko normalnie WSAD-em. Można powiedzieć, że hack&slashe wreszcie zaczynają być czymś więcej niż Diablo i jego klonami.
Kiszak planuje 48h streama bez przerwy. Raczej go nie przebije ale 6-8 grudnia planuje pograć około 35-40h. Najlepsza gra od czasów Red Dead Redemption 2.
Cały świat czeka! Już tylko 5 dni do Wielkiej Premiery GOTY 2025 :)
Oj będzie płacz Dad Gamerów itp. bo będzie trudno. Jeden z najlepszych graczy POE nonstop ginie (miał wcześniejszy dostęp), a na dodatek NAJEMNIK jest trudny w początkowej fazie gry, a najwięcej graczy chce nim grać.
W końcu jakaś gra pod którą nie udziela się ten co ma komputer od Protean i spamuje fotami z gry.
By dostać grę za free mówię path of exile 2 musicie wydać sumie w jedynce 480 dolarów.
Na epicu o 2 w nocy serwery padły więc co to będzie dziś o 20 xD... Hajp jest tak duży, że pewnie nie pogramy na premierę :/
Moja zasada (i nie tylko moja) jest prosta.
Nie ma napisów Pl. .... To nie gram.
Jakoś w Diablo nie mieli z tym problemów...
Znowu brak Polskiego.
Po ostatnich wyczynach z manipulowaniem itp
Sram na to
W PoE spędziłem kilkaset godzin, natomiast tu na chwile obecną leci z mojej strony refund. W ogóle nie czuje połączenia slashera z soulslikiem. Walka jest męcząca, zamiast czerpać frajdę z mięsistości której zdecydowanie tutaj nie brakuje, to muszę mashować spację, bo najzwyklejsza grupka białych mobków jest w stanie mnie zabić. A jak trafi się większa horda albo boss no to robimy sobie wesołą karuzelę, z chwilowymi przerwami na atak albo skilla bo jak staniesz na chwile to zaraz cię nie będzie. I to wszystko gra oferuje nam na dzień dobry, strach pomyśleć jak wygląda to potem. I nie piszę tego sfrustrowany bo ciągle padam czy coś z tych rzeczy. Nie, pograłem trochę i radziłem sobie dobrze, ale problem w tym że nie był to przyjemnie spędzony czas. Technicznie jak na EA jest zaskakująco dobrze. Gra chodzi płynnie, niema lagów, grafika piękna, klimat gęsty że można by go nożem kroić a świetna muzyka tylko go podkręca. Te wszystkie rzeczy to absolutny top i niema co nad tym dyskutować. Ale dla mnie niestety niema to większego znaczenia bo gra nie daje mi tego za co uwielbiam HnSy, czyli frajdy z siekania mobów.
Póki co giga średniak a do jedynki to nawet się nie umywa. Zrobili z tego jakiegoś soulslike, gdzie jak nie wstrzeliłeś się z giga buildem i dobrymi dropami to zwyczajnie nie jesteś w stanie zabić bossa, bo przy 10 minutowych walkach w końcu Ci zabraknie hp flaszek.
Skalowanie DMG w zasadzie nie istnieje, natomiast wyraźnie mobki mają coraz więcej HP. Po 25 lvlach moj dmg jest o 30 większy niż na starcie.
Ktoś raczej głupi wymyślił, że support gemy będą jedynie dropić, zamiast mieć jakąś opcję ich kupna przez co aby zmienić builda to albo cały dzień grindujemy, albo robimy nową postać bo z questu to łatwiej zdobyć.
Do tego to dziwne chyba konsolowe pływanie postaci, które jest chyba najgorszym feelingiem z całej gry, długie ekrany wczytywania nawet mapy świata (czemu ona sie na full screenie wczytuje?) i mase takich raczej irytujących niż pomagających pierdół (ot chociażby najechanie myszką na skille w prawym dolnym rogu pokazuje tylko jakieś shit info)
Gra reklamowana nadal jako F2P Scam! Płatny EA. Na oficjalnej stronie po kliknięciu w przycisk kup wczesny dostęp najpierw wyświetlane są 3 rodzaje walut do kupienia które nie są kluczem do EA Scam! Bo dopiero niżej inne posiadają klucz. Oficjalna strona 80zł vs Steam 120zł Scam. Marketing tej gry i sprzedaż jest tragiczna jak każde mmo po 2010 roku. Gierka nudna walka to ciągłe rolle i bieganie w koło , brak dropu czyli okrojony system RPG , typowy HnS aby do przodu , brak fabuły zadań pobocznych wyborów. Nic nadzwyczajnego gra ma tylko Hype i nic więcej.
Partacze z blizzarda powinni mieć przymus grania w ta gre żeby zobaczyli jak sie tworzy produkt. Gre minusuja pewnie dad gamerzy których przerasta używanie więcej niż jednej szarej komórki i splakali się jak ich pierwszy lepszy boss zmiotl z planszy.
Wow, jestem pełen podziwu, jak to studio wyhodowało sobie tak oddanych psychofanów.
Gdyby ktoś inny, np. takie Bioware czy EA wydał tak niedokończony produkt, i to w nowatorskiej formie "free2play" za który trzeba zabulić 120 zeta żeby zagrać to by ich gracze zjedli.
A tu proszę, same zachwyty.
Osobiście nie grałem, nie oceniam, ale na moje oko to wygląda nieciekawie, nie licząc "free2playa za 30 dolców" to graficznie nie różni się za bardzo od jedynki.
Na screenshocie bym nie odróżnił.
Co za dzbany oceniają ta dzieło? Tutaj jest 11/10 !!! Jebac wasze diabolo pomidorro
Najlepsze jak wszyscy że to lepsze niż Diablo IV i do tego darmowe, tym czasem zapłać jak chcesz zagrać.
I po co reklamują to jako free to play, a wypuszczają tylko płatną wersje beta a ta beta może potrwać i rok według tego co pisze na reddicie. Strzał w kolano.
Pytanko.
Czy ta gra polega na tym, że po 3 akcie zawsze
spoiler start
cofamy się do pierwszego i gramy od nowa w trudniejszą wersję
spoiler stop
czy po drodze się będzie jednak coś zmieniało?
Czekaj… czyli 30 dolarów za grę w EA… a później za darmo? No nie mam nic przeciwko PoE2, niech im się powodzi, ale jeśli to się przyjmie, to za chwilę zacznie się kopiowanie modelu biznesowego i jeśli wszyscy pójdą tą drogą, to będziemy płacić za testy gier, które nigdy z EA nie będą wychodziły (dev PoE pokazał, że daty można przesuwać). To nie jest na głowie postawione? Czy nie powinno być raczej… gra niedopracowana taniej, dopracowana drożej… to byłoby normalne. Nie wiem… nie wiem.
Gra Dekady obok BG3 i RDR2! Na szczęście nie dla noobów i dadgajmerów! Trzeba kombinować, farmić i używać mózgu w trakcie walk! Brawo GGG!
Gram nieprzerwanie. PoE2 to niewątpliwie arcydzieło gamingu mogące równać się z Kingdom Come Deliverance 1 i 2, RDR1 i 2, Cała seria Souls, Bloodborne, Elden Ring, Death Stranding, Flight sim2020/2024, Starsze części Stalkera
Gram już 80h. PoE2 to niewątpliwie arcydzieło gamingu mogące równać się z Kingdom Come Deliverance 1 i 2, RDR1 i 2, Cała seria Souls, Bloodborne, Elden Ring, Death Stranding, Flight sim2020/2024, Starsze części Stalkera
Wszyscy najwięksi eksperci h&s, czyli Maciejczak, Pidzam, Nadin, Kondys itd. wyjątkowo zgodni. Gra rewelacyjna. Nawet Kiszak zachwycony, a to rzadkość. Dla mnie też Arcydzieło, a to dopiero EA.
Gra za darmo, która na razie wcale nie jest za darmo.
A tak w ogóle fascynuje mnie to, co mają w głowach Ci, którzy płacą za to by być beta testerami. Niezły deal.
I pomyśleć, że kiedyś deweloper musiał testerów zatrudniać i im płacić.
Ten sam system handlu co w pierwszej części, hype uleciał jak powietrze z postrzelonego balona.
Dobrze by było jak by było po polsku bo dla osob ktore słabo znaja jezyk angielski to budowanie postaci pod siebie moze być cięzkie jak i w 1