Ten moment, gdy Chris Wilson po aplauzie ze strony publiczności łamiącym się głosem mówi dziękuję. To jest ten poziom pasji, którego niektóre studia growe nigdy nie osiągną i który mówi wszystko o tej grze i GGG :)
Sama zapowiedź jak i zmiany - piękne. Nowe animacje mega płynne, graficznie dużo lepiej, fizyka, QOL, nowa itemizacja, dużo by wymieniać. Oglądałem z przyjemnością, czekam z niecierpliwością :)
https://youtu.be/gENl7XuQyNQ?t=5023
Od 1:23:43 :)
To jest w pewien sposób powiew geniuszu i świetne wykorzystanie faktu że gra jest F2P.
>Nowa grafika
>7 Nowych aktów jak przystaje na nową grę
>Całkowicie przerobiona, o wiele lepsza mechanika skilli
>Nowe skille i mechaniki
I jednocześnie nie tylko zachowują plusy z poprzedniej części to i poprzednia część zyskuje:
>Ogrom contentu do wykorzystania w obu kampaniach
>Uczciwe podejście do płacących graczy (zakupione już elementy kosmetyczne i skrzynki przechodzą na PoE2)
>Postacie można wykorzystać w kolejnej kampanii
>Poprzednia kampania też dostaje nową szatę graficzną i usprawnienia z "PoE2"
>Wspólny endgame
Mistrzowskie zagranie. Diablo 4 wyjdzie goły gdy PoE2 wyjdzie jednocześnie z wieloletnim zapleczem mechanik i contentu.
Czytam sobie komentarze i ciśnie mi się na usta: Stop! Przestańmy się obrażać nawzajem fani gier!
Obie gry mimo tego samego gatunku są bardzo różne pod wieloma względami od mechaniki po silnik. Ale w interesie graczy i Diablo, i PoE leży to aby obie te gry były jak najlepsze. Konkurencja tylko nakręci rozwój, jedna firma nie będzie mogła odpuścić bo druga zabierze koronę.
Obecnie uważam że to PoE trzyma koronę, gram w nią bo podoba mi się olbrzymia ilość zawartości, to ile trzeba odkryć aby radzić sobie na przyzwoitym poziomie. Mimo że gram w nią praktycznie nieprzerwanie od dwóch lat, ciągle trafia się coś nowego. To co jego twórcy pokazali na ExileCon jest naprawdę ogromne pod względem zawartości, zmiany mechaniki, silnika gry, a zlot jeszcze się nie skończył ;) Trzymam kciuki aby udało im się wszystko to co zaplanowali i pokazali.
Blizzard jeżeli się nie postara przegra ten wyścig, ale firma ma ogromne zasoby, ludzi którzy potrafią robić doskonałe gry, wiem że potrafią dotrzymać kroku GGG.
Czekam z niecierpliwością na obie gry, ale jeżeli obie firmy dadzą sobie radę to chyba będę musiał przestać spać aby znaleźć czas na granie :)
Wreszcie animacje postaci wyglądają naturalnie!! Koniec z "drewnem" - cudownie. Ostatni argument bastionu anty POE zostanie wreszcie zmieciony. Oczywiście nadal pozostanie kwestia poziomu skomplikowania, co dla mnie jest tylko na plus dla POE. Tutaj każda nowa liga wydawana co 3 miesiące oferuje więcej niż bli$$ard pokazał przez ostatnie lata. Trzymam mocno kciuki za D4 ale Królem dla mnie ze względu na złożoność i mnogość buildów, ligi i end game zostaje POE. Ekipa D4 ma duuuuuuużo do skopiowania od lepszych od siebie. Ciekawe czasy - nigdy nie sądziłem, że to bli$$ard będzie kiedyś musiał gonić jakieś studio, a tu nie dość, że goni to jeszcze jest daleko z tyłu. Oczywiście na obie gry jest miejsce na rynku i dla bardziej hard core graczy POE i dla casual Diablofanów.
Path of Exile robi coś co powinien zrobić Overwatch.
Bardzo podoba mi się taka koncepcja rozwoju gry. Co prawda od wielu lat nie grałem w PoE, ale bardzo doceniam kierunek rozwoju produkcji. Dla porównania w głowie mam sytuację z Overwatch i Overwatch 2. W OW kompletnie nie rozumiem istoty decyzji twórców o wydaniu osobnego, nowego tytułu, dlaczego nie mogli oni postąpi podobnie jak twórcy PoE?
Oczywiście wiem, że ich motywacją pieniądze. Jednak ostatnio denerwują poczynania niektórych deweloperów. Przecież inni mogą jakoś to zrobić tak jakby większość graczy chciała.
I już wiem na jaki tytuł w 2020 będę czekał najbardziej. :)
Wygląda ciekawie. Na pewno kiedyś sam sprawdzę, jak mi się będzie grało, tuż obok Diablo 4.
BTW ciekawy dobór wersji. Path of Exile v4.0 i Path of Exile 2.
Jestem po wrażeniem po obejrzeniu zapowiedzi PoE 2.Rywalizacja PoE i Diablo przypomina mi trochę Intela i AMD.Intel idzie w zaparte a AMD czymś zaskoczy.
> twórcy mają na bieżąco informować o kolejnych szczegółach związanych z planowanymi nowościami, w nadchodzących miesiącach wprowadzając część z nich do oryginalnego Path of Exile.
To jest prawdopodobnie najważniejsza informacja. Będziemy mieli okazję obserwować jak PoE 2 dosłownie powstaje na naszych oczach, a wypuszczenie nowej kampanii jest taką wisienką na torcie. Efekty pracy nad PoE 2 zobaczymy dosłownie za mniej niż miesiąc gdzie w aktualizacji 3.9 zostanie poprawiona grafika części lokacji. GGG też ogłosiło, że nie zamierzają czekać z implementacją nowego systemu umiejętności aż do wypuszczenia PoE 2. To wszystko dzięki temu, że PoE 1 i 2 mają być w pełni zintegrowane (looking at u Overwatch 2 >.>)
Super! Wygląda to obiecująca. Przyda się porządna i poważna konkurencja dla Diablo. Teraz Blizzard naprawdę muszą się postarać na dłuższy metę, jeśli nie chcą tracić klienci.
Pokazać ludziom coś nowego, pokazać im nowy content, pokazać dokąd zmierza gra, a przede wszystkim udostępnić grę za darmo z mega nieinwazyjnymi mikropłatnościami... a ludzie dalej plują jadem. Coś jest z wami nie tak.
Po oglądaniu na żywo obydwu imprez, Blizzconu i Exileconu mogę powiedzieć teraz, że na ten moment lepiej zaprezentował się POE 2. Oczywiście widzę zmiany na plus w Diablo 4 i na bank zagram, ale POE2 będzie nie do dogonienia jeśli wprowadzą zapowiedziane zmiany. Oczywiście mam te same zarzuty do POE co inni gracze, o ile mechanicznie i w kwestii handlu, itemizacji gra jest kozacka, to jednak sam feeling walki, toporność animacji(nie wiem jak to określić ale w diablo 3 lepiej mi się sieka potwory, ataki maja odpowiednie opóźnienie, czuć moc i jest precyzja w atakach. W POE trzeba dokładnie kliknąć na potwora bo jak klikniesz jeden piksel poza potworkiem to postać idzie w to miejsce, a nie atakuje) jest delikatną drzazgą w całym tym wspaniałym produkcie jakim jest POE. Na razie pokazali gameplay Rangerem w POE2 bo wielu ludzi narzeka na te klasę, więc pewnie chcieli pochwalić się tą klasą w pierwszej kolejności. Ja jednak poczekam aż pokażą gameplay jakimś tankiem/melee. Graficznie tez spory skok ale nie jakiś krok milowy. Po prostu ewolucja. Widać lepsze oświetlenie i tekstury. Zmiany w systemie skilli też na plus. Powiem tak, GGG uczy się na błędach i słucha społeczności. Blizzard natomiast jest przeświadczony, że sam wie najlepiej.
To są czasy gdy nie inni równają do Blizzarda tylko Blizzard musi równać do innych. Mam nadzieje że zmotywuje to zamieć i dadzą nam kawał porządnego Diabełka.
Path of Exile jest dla mnie stałym punktem programu, do którego raz na jakiś czas po prostu wracam (zazwyczaj raz w roku, czasem nieco częściej).
Na dzień dzisiejszy, PoE jest dla mnie niekwestionowanym królem gatunku i nie ma żadnego większego konkurenta (aktualnie online).
Z PoE zaczynałem jeszcze w czasach bety, kiedy gra może i faktycznie była drewniana, ale już wtedy dawała multum możliwości rozwoju postaci itd. W międzyczasie gra przeszła rewolucję, do tego stopnia, że gdy dziś słyszę o "drewnie, czy toporności", to zastanawiam sie, czy nie mam do czynienia z osobą, która widziała ostatnim razem grę w becie. Weźmy, dla przykładu walkę z Avariusem, albo Kitavą. Analogiczna walka z pewnym podobnym bossem, w pewnym konkurencyjnym tytule wygląda jak popierdółka na tablet. Do tego same postaci, NPC, historia, zapisują się nieźle w pamięci: "still sane, Exile?" ;). Pomijam już fakt, że niektóre teksty, zwłaszcza po ciężkich walkach stoczonych w pocie czoła, przyprawiają o ciarki. Wreszcie sama mechanika "marchewki na kiju" w endgame jest doprowadzona w PoE do absolutnej perfekcji. Każdy nowy przedmiot zdobyty do poprawy buildu, nie tylko podnosi surowy wskaźnik DPSu, ale po prostu odczuwalnie zmienia płynność zabijania przeciwników/ruch/dynamikę/eksplozje/efekty. Nie mamy takiej sytuacji, gdzie do endgame dochodzimy w kilkanaście godzin, a później pozostaje nam wymiana naszych przedmiotów setowych na takie same przedmioty setowe o lekko podciągniętych statystykach i grind tych samych stworków o lekko podciągniętych numerkach. Gra stanowi wyzwanie do samego końca, bo i pokonanie końcowych bossów jest do zrobienia wtedy, gdy ma się wystarczającą wiedzę do stworzenia dobrego buildu (albo gdy jest się leniwym kabanem, tak jak ja, a ma się w znajomych Aopka, na przykład).
W styczniu, pierwszy raz udało mi się pokonać Uber Eldera, co prawda na bardzo "złamanym" buildzie, ale chyba przez tydzień, wszyscy w mojej pracy mieli przykrość wysłuchiwania, co to jest PoE, dlaczego jest fajne i dlaczego tym się chwalę. Ostatnio przyłapałem się również na tym, że żywo interesuję się tym, jaka będzie nowa historia, w nowej kampanii. Mam swoich ulubieńców i jestem ciekaw, czego nowego się o nich dowiem :).
Tak więc podsumowując - przed PoE kolejne lata świetności :). Dla mnie, ta gra nie musi już specjalnie niczego udowadniać. Żeby nie było - bardzo cieszę się z ogłoszenia Diablo 4. Co więcej - zamierzam nawet dać mu szansę! Konkurencja to zawsze dobra rzecz, a nowy Diabełek, odgrażając się powrotem do korzeni, ma prawo być po prostu fajny. Capcom pokazał w tym roku, że się da. Pożyjemy, zobaczymy. Wiem tylko, że jeśli tytuł ActiBlizza nie przypadłby mi do gustu, to mam swoją bezpieczną przystań h&s, do której z ogromną przyjemnością powrócę :). Jako 30-kilku letni starzec lubiący nostalgię, nie czuję już presji, że D4 musi być "udanym powrotem lubianej nostalgii" oraz grą, od której zależy przyszłość gatunku, który lubię :). Co będzie to będzie, bo o PoE jestem spokojny.
Dać ludziom grę za free i jeszcze narzekają, nie kumam.
Co do gry dla mnie super, już nie mogę się doczekać.
Oczywiście Diablo 4 kupię bo nie może być inaczej, jestem fanem i co by nie zrobili to na pewno zagram.
Pozdrawiam tych co nie grali W POE a mają najwięcej do powiedzenia.
No to teraz,mógłbym się w to zagłębić ;D Chociaż nie cierpię builidów ,w Grim dawn to jeszcze,bo są fajnie zrobione.Ale PoE rozwój jest dla mnie przesadzony. Jakby to jeszcze po naszemu było,byłoby idealnie.
Po zobaczeniu pierwszych klatek trailera, krzyknąłem 'Wow!".To nie rewolucja, która nie była potrzeba, ale ewolucja w dobrą stronę. Mam przegrane ponad 500h w jedynkę i mogę powiedzieć, że oko przyzwyczajone do jedynki, od razu wyłapie duży skok jakościowy jeśli chodzi o grafikę. Dużo lepsze oświetlenie i cienie, animacje postaci, szczegółowość świata (wystarczy zobaczyć gameplay z lasu, gdzie roślinność wygląda genialnie), trawa, takie małe smaczki tworzą klimat, jestem zachwycony. Walki z bosami, które pokazali są lepiej zaprojektowane, ciekawsze, oponent z "dzwonkiem" na wierzchu jest genialny. Nie będę wgłębiał się w nowe mechaniki gemów, ale na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze. Diablo 4 ma ciężki orzech do zgryzienia, mimo wszystko uważam, że sytuacja będzie wyglądał tak, Diablo 4 będzie bardziej casualowym HnSem, a Poe dalej dostarczy nam więcej złożonej rozgrywki : ) Jeden i drugi tytuł zapowiada się bardzo dobrze, tylko się cieszyć bo będzie w co grać!
Z takich pierwszych wrażeń to u mnie hype dalej ogromny, gra na pierwszy rzut oka wygląda dużo ładniej, do tego może to złudzenie, ale wydaje mi się, że kamera jest lekko oddalona w stosunku do tego co teraz mamy. Nowa kampania to na pewno coś ciekawego, ale prędzej czy później, też się znudzi, więc mam nadzieję, że jednak dodadzą opcję start at lvl 70 chociaż od 2 postaci w lidze. Wygląda na to, że wiele mechanik ulegnie gruntownej zmianie, chociaż by gemy i ich umieszczanie socketach, co powoduje lekki rip dla przykładu takiej tabuli rasy(chociaż podobno dalej ma być użyteczna), na pewno ułatwi to start ligi z buildami które wymagały unikatów z 5-6 offcolorami. Nie oglądałem całości streamu, ale to co widziałem do tej pory już wygląda mega.
No ciekaw jestem jak to będzie działać. W podstawowym PoE fatalnie wyglądała sprawa samej fizyki i fillingu z gry. Był po rpsotu drewniany i epokę za Diablo. Mecha iko na plus, no ale niestety sam gameplay troszkę cienko. Dlatego tym bardziej jestem ciekaw jak to będzie funkcjonowało w PoE2.
Skopiuję swoją odpowiedź z innego wątku
Parę przemyśleń na temat dwójki.
System skilli to duży krok w przód. Udało im się znaleźć rozwiązanie, które powoduje, że system skilli jest prostszy, ale jednocześnie dodaje dużo więcej głębi do gry. Myślę, że chcą też dać dużo więcej wolności w graniu naszą postać i trochę odejść od lockowania się w jakikolwiek archetyp. Nowy system promuje eksperymentowanie.
Mam wrażenie, że przy revampie drzewka umiejętności możemy dostać dużo łatwiejsze, możliwe nawet, że całkowicie darmowe, refundy punktów co by się zgadzało się z ich nowym designem promującym eksperymentowanie, próbowanie nowych pomysłów i uniknięcia lockowania się w archetypie. W obecnym systemie, zmiana pomysłu na postać jest dosyć frustrująca.
Oczywiście tworzenie altów dalej pozostanie, w końcu będzie 19 nowych ascendancy klas. Myślę, że po prostu łatwiej będzie bawić się grą. Gracze, którzy nie tworzą sami swoich buildów nie będą karani za to, że nie mają builda z neta.
No i oczywiście, osiem 6 linków. To zmieni całkowicie buildy. Koniec z poleganiem głównie na jednym skillu na right clicku. Gra nabierze mnóstwo dynamiki.
Zmiany w silniku wyglądają super. To największy postęp graficzny jaki do tej pory mieliśmy.
Jedna zmiana, która bardzo mi się podoba. Zbroje wreszcie wyglądają fajnie. Nawet te z niskich levelów. Nie trzeba unikatów i mtxów żeby mieć fajnie wyglądająca postać. Fizyka ubrań też tu dużo daje.
Więc ogólnie, wszystko będzie bardziej intuicyjne, jednocześnie cała mechanika nabierze głębi. Widać, że są tam goście z głową i wiedzą czego chcą i wiedzą jak swój cel osiągnąć. Nie widziałem tego przy Diablo 4 gdzie nie było żadnych konkretów na temat mechaniki, ani żadnego konkretnego pomysłu na nią.
A będzie dodany polski język?
Witam. Mam takie pytanie wobec Path of Exile 2? Czy wymagania sprzętowe będą zastąpione przez Path of Exile pierwsza część? Bo piszę w artykule, że Path of Exile 2 to nie jest osobna wersja gry. Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.
Szczerze mówiąc nie wygląda na PoE2, tylko PoE 4.0. Grafika ta sama, interfejs ten sam, właściwie wszystkie prawie identyczne, gdzie tu ta "2". Bo nowe postacie? Nie rozumiem czemu tak, ale może to da w końcu szanse na zresetowanie tej gry, która jest obecnie przesiąknięta mechanikami do bólu, tego za dużo jest po prostu...
Zupełnie tak jakby twórcy chcieli dać pstryczka w nos Blizzardowi.
Odsłona mobilna? Ale bez pay2win.
Kontynuacja? Niby tak, ale to raczej rozszerzenie.
A zmienia wkoncu drzewko skili z milionem pozycji z tą samą statystyka?
Fajnie. Kibicuję im, ale i tak to nie jest dla mnie gra. Czekam na Diablo 4 po prostu. W Diablo 3 też dużo fajniej mi się grało. Mam już 3 dychy na karku i nie gram za dużo w gry, więc chcę, aby te kilka-kilkanaście godzin w miesiącu były po prostu fajne. RDR2 na PS4 przechodziłem dwa miesiące, a i tak sporo czasu siedziałem jak na mnie.
OMG. Poe 2. Jak ja kocham GGG. Zawsze odkrywam coś nowego w poe a teraz wyjdzie dwójka. Nie będę w stanie się od tego oderwać.
Nie rozumiem jak można lubić D3. Przecież to gra tak krótka że zanim się dobrze rozkręci to się skończy. Dodatku dużo contentu to nie dają, mimo że są dobre. Jednak wolę poe. No i challenge w poe jest większy też a to mnie głównie przyciąga.
Już wolę Diablo 4. Przynajmniej będzie po polsku i na ps4 będzie śmigać jak należy...
Ogrom pracy i pasji włożony w tą grę jest naprawdę godny podziwu.
A mimo to jest to jedyny hack & slash w który nie jestem w stanie grać. Próbowałem kilka razy i wytrzymałem najdalej do 26 poziomu grając Templarem. Mechaniki rozwoju postaci, skile oparte na gemach do itemów, brak zwykłej waluty(monety) to rzeczy które odgrywają mnie od klimatu gry. Skomplikowane gry jest fajne gdy się pozna swoją postać. Ja chyba za dobrze nie poznałem, nie wiem, topornie szło. Zawsze grałem sam, może po prostu nie miałem nikogo kto by mnie w te mechaniki wprowadził. Być może wtedy bym pogral dłużej. Na pewno zagram jeszcze raz. Już nie pamiętam która to będzie próba, mam nadzieję, że tym razem się uda :)
no i spoko, nigdy w poe nie gralem bo mnie rozwoj postaci odrzucil ale dobrze ze diablo4 bedzie mialo kopa w pupe.
Wszystko pięknie fajnie ale ciekawe czy będzie dało się grać barbarzyńcą w pojedynkę bez drużyny bo teraz jest to prawie nie możliwe ze względu na poziom trudności nastawiony na kilku graczy - próbowałem grać kilka razy ale dałem sobie spokój i wróciłem do D3 , mediana XL, pisałem do nich ale zero odzewu ale jeszcze jedną szansę gra dostanie po wyjściu drugiej części.
Mam wrazenie, ze Blizzard nie bedzie nawet konkurowal z POE2 w tym samym segmencie i kolejny raz wbrew zapowiedziom skupia sie wylacznie na rynku konsolowo/casualowo/kanapowo/niedzielnym. Graficznie minimalnie lepiej wyglada D4, ale znowu jest niemilosiernie ubogie mechanicznie, a jak historia pokazala przy poprzednich wczesnych buildach D3 i jego dodatkow...im blizej premiery tym wieksze streamlinowanie i "wyplaszczanie" zawartosci. Nie zdziwilbym sie gdyby w finalnej wersji kolejny raz zrezygnowali z drzewek umiejetnosci, a ubogi system itemizacji skopiowali z diablo3wowa bo to co pokazali na Blizzconie to straszna bieda i ewolucja tego badziewnego systemu statystyk dla szympansow.
Niesamowicie to wygląda. Graficznie uważam że lepiej niż D4 (co nie jest zarzutem bo to alpha), animacje robią robotę i trzeba być zupełnie nieobiektywnym by dalej nazywać je drewnem. Największą miazgę robi fizyka - gdy dev strzelił z 5 strzał każda ma własną fizykę i odbija się lub zostaje w ścianie. Mega dużą zmianą której zupełnie nikt się nie spodziewał jest system zmiennokształtnych. Nie mam pojęcia jak go zrobili (setki gemów z przerobionymi animacjami i skillami tylko pod jedną formę? Form jest kilka). Jedynym co mnie bardzo odrobinę niepokoi jest nowy system gemów - mam nadzieję że gem z 6 linkami będzie równie trudny do znalezienia co item. W takim wypadku to duży plus bo gra będzie dynamiczniejsza a przy tym na wysokim poziomie odrobinę trudniejsza żeby skompletować build idealny. Niewiele więcej mogę dodać prócz tego że przy takiej ilości contentu jaką PoE posiada już teraz, praktycznie niemożliwe jest dogonienie go pod tym względem i miło by było gdyby redakcje zauważały wcześniej że coś takiego jak Exilecon istnieje. Mimo braku informacji na głównych portalach, w trakcie głównej zapowiedzi stream oglądało prawie 200K ludzi co świadczy o sile marki.
Ja też źle się czuję w tej grze przez brak ojczystego języka :(
Normalnie bym się już jarał bo w porównaniu do takiego Diablo 4 wygląda ten PoE 2 rewelacyjnie a tak to pewno przejdę ale szału nie będzie. Nie wiem czemu tak mam rozumiem całą mechanikę i wszystko a jakoś tak ni jak. To samo miałem z Diablo 1 przeszedłem, podobało mi się bardzo a czułem że jakoś tak brakowało tego PL. To chyba przez to że w Diablo 2 się na PL grało tyle czasu że się jakoś podświadomie teraz lepiej mi PL kojarzy w slusherach.
Wygląda lepiej od normalnego poe ale wciąż zwiastun ani zmiany ani feature mnie nie urzekają. Raczej w kwestii h&s całe moje oczekiwanie pójdzie już tylko w kierunku D4
Naprawdę chciałbym sobie zagrać w PoE lub PoE2, ale dopóki nie wprowadzą wsparcia dla kontrolerów pod pc, to niestety muszę sobie odpuścić.
Jakby kto pytał dlaczego: jak zagrałem w D3 na PS4 po tym jak grałem na PC, to wersja pod pady jest wygodniejsza i da się znacznie szybciej zarządzać postacią na polu walki
Przecież wiadomo, że "Path Of Exile" będzie lepsze, ale więcej osób kupi "Diablo 4" niż ściągnie za darmo "Path Of Exile".
Widać chłopaczki od PoE obsrali się jak zobaczyli nowe diablo :)
Jakim drewnem to było takim pozostało.
Bosze znowu drewno i grafika z 2000 roku. Co oni robili caly ten czas, widze ze diablo jednak konkurenta miec nie bedzie a szkoda, R.I.P PoE. Zawiedziony jestem totalnie tym co zobaczylem.