Microsoft dopiero co wykupił Obsidian. Podczas wywiadu można było się dowiedzieć, że nad tą grą już od jakiegoś dłuższego czasu pracowała niewielka część Obsidianu. Gdzie tu wina Microsoftu? Czy może to też wina Microsoftu, że zamiast izometrycznego, klasycznego RPGa, zrobili The Outer Worlds. Przecież ta odskocznia wcale nie oznacza, że Obsidian nagle przestanie robić gry RPG. Chyba nie po to zostali wykupieni, jasne jest że nad Grounded pracowali jeszcze przed wykupieniem przez Microsoft. Jeżeli ktoś wskaże mi niezbite dowody na to, że firma z Redmont wpłyneła na decyzje Obsidianu o zrobienie gry survivalowej, oficjalnie przeproszę za to co powiedziałem. Jednak wszystko to co powiedziałem zdaje się mieć więcej sensu niż to wasze , że rip Obsidian i tak dalej. Bo aż mi sie wierzyć nie chce, że w tak krótkim czasie, tworząc przecież jeszcze The Outer Worlds, stworzyli by grę na zlecenie Microsoftu przy rzekomo tak małej ekipie nad nią pracującą.
Pomyślcie trochę.
Gracze sądzili że po wykupieniu przez Microsoft będzie im lepiej, no... jeśli po takim Outer Worlds ktoś w Obsidian myślał że będzie dla nich lepiej jeśli zaczną robić gry o mrówkach i pająkach we wczesnym dostępie to... Obsidian R.I.P.....
Grę tworzy mała część studia i zaczęli przed wykupieniem przez M$
Użytkownicy GOLa:
>a MÓWIli ZE To dobrZe Że ms KUPIł obsIdIAN
>bRAwo m$
>KLaSycznY MICROSOfT.
xD
Nie ma to jak odkopywać martwy, przesyty gatunek którym jest "Survival"
Obsidian tak z 4 lata się spóźnił z tą grą.
Osobiście myślałem ,że to jakiś spin off "A Bugs Life" a tu cyk idiotyczny Co-Op Survival -.-
Wow! Obsidian robi survival, gatunek wyeksploatowany na maxa. Dziecinna oprawa i pomniejszeni ludzie walczący z mrówkami...
I to jest ta bomba? Aż mnie zatkało i brzuch mnie rozbolał. Ze smiechu...
Dla mnie całkiem ciekawy projekt. Obstawiam, że ten projekt ma po prostu utrzymywać studio do następnej dużej premiery. Mówili, że do tego projektu jest przydzielona mała grupka ludzi więc pewnie większość robi coś większego.
Wow... Studio, które specjalizuje się w robieniu rpg, zajmuje się wymarłym gatunkiem gier, by w najlepszym wypadku zrobić kolejnego Arka...
Po co? Po prostu po co?
To marnotrawstwo czasu, zarówno ich jak i naszego, szczególnie teraz, gdy rpgów jest jak na lekarstwo.
Klasyczny Microsoft. Pamiętam jak kazali Lionhead robić gry na Kinecta i źle to się skończyło dla tego studia (dla Kinecta zresztą też). Tym razem MS przejął studio wyspecjalizowane w konkretnym gatunku (RPG) i każe im robić survivale dla dzieci. Nawet jeżeli jakimś cudem to wypali to i tak jest to marnotrawstwo zasobów. Jeżeli największe talenty z Obsidianu będą musiały pracować nad takimi rzeczami to zapewne szybko zaczną rozglądać się za innym pracodawcą.
I znów będzie. Nie wiemy co poszło nie tak, że gra się nie sprzedała.
Czy wy sądziliście, że przez rok te studia byłyby w stanie wyprodukować od zera gry AAA? Zapewne są one w produkcji, ale w mega wczesnej fazie. To są projekty, które zostały zaczęte przed wykupem i teraz są finalizowane na 2020.
Czyżby Obsidian począł kopać sobie grób?
Ludzie, serio? Taki hejt za to, że kilka typków z Obsidianu robi sobie mały, poboczny projekt? Obsidian od 15lat robił tylko gry RPG, przecież każdemu to się może znudzić.
Jestem pewien, że Obsidian tworzy RPG, który pojawi się dopiero na nowego Xboxa (i PCty), gdzieś w 2021 minimum. Jeżeli to prawda, projekt ten powstawał przed przejęciem przez Microsoft i robi go kilka osób (przypominam, że Obsidian zawsze tworzył kilka gier jednocześnie), a po sukcesie Outer Worlds nie ma co się obawiać o przyszłość gier RPG od Obsidianu.
Takie hejtowanie.
Tymczasem gra wygląda intrygująco.
Zresztą, do wielkich znawców gamedevu, Obsydian jest studiem w którym pracują pasjonaci, nie rzemieślnicy. Tacy ludzie czasem potrzebują projektu gdzie mogą spróbować wprowadzić pomysły, które nie pasują do głównego nurtu studia. A o tym jak niebezpieczne jest wyspecyfikowanie się w jednym typie rozgrywki świadczy sytuacja Telltale.
Do tego dochodzi taka kwestia, że produkując zbliżone gry w końcu robisz gry powtarzalne, nudne.
A na koniec - o tym że opłaca się eksperymentować Obsydian przekonał się przy okazji PoE2.
Nie jestem zadowolony ALE przynajmniej nie jest to kolejny only multiplayerowa wydmuszka. Mam jednak nadzieje że nie zapomną o samotnikach :v
Gra survivalowa jakich wiele. Miałem chociaż nadzieję że będzie mocny nacisk na kooperacje jak w A Way Out.
Przypominam, że Fortnite Battle Royal zrobiono coś w trzy miesiące, już po premierze tego co dziś jest niemal zapomniane ("Ratowanie świata").
Trzy miesiące na "AAA" w komiksowej grafice, free 2 play, duża mapa, budowanie i zniszczalny teren.
Dlatego nie wierzę, po prostu nie wierzę w to, że M$ nie miał wpływu na decyzję o survivalu w komiksowej stylistyce, z marnymi projektami wrogów (dla dzieci, by się nie bały, czerwone oczy i mniej przyjemne dźwięki), z raczej małą mapą.
Ta gra to także nie AAA, wygląda jak indyk i to na szybko. Pomniejszeni bohaterowie budują fort z trawy, mają jakieś granaty (z czego?), wybuch to chmura dymu, nie ma krwi, nie ma urwanych kończyn tylko ofiara leży na plecach...
Bez jaj.
Marketingowe gadki to jedno. Gadanie, że studio zmęczone RPG chce eksperymentu to bzdura dla mnie. Bo po kilkunastu latach akurat po przejęciu przez M$ robią w wyświechtanym gatunku coś co idealnie pasuje do game pass (miesięczny abonament, gra usługa na dłużej niż miesiąc wymagająca bycia online) w dziecinnej grafice? Czysty przypadek, że akurat taki styl graficzny ma Fortnite, gra idealna do game pass, do tego akurat teraz mając swobodę finansową chcą odpocząć od RPG? No kurcze co za szczęśliwy zbieg okoliczności ;)
Wyglada na to, ze Sony moze spac spokojnie, slabiutko na tym inside xbox.
Serio?! Survival na przełomie 2019/2020? Umknęło im to, że w międzyczasie zdążyły się jeszcze pojawić i znudzić Looter Shootery i Battle Royale? Jak widać Obsidian nie tylko technologicznie jest kilka lat do tyłu.
Inna sprawa, że robienie tego crapu może być im równie nie w smak, co nam granie w to. Ale teraz M$ rozdaje karty. Ich pierwsza decyzja jest zaiste genialna...
Microsoft: kupuje znane studia i zapowiada konkurencyjność gier
Gracze: liczą na single AAA, by XBOX miał czym konkurować z PS, Obsidian pewnie zrobi jakiegoś fajnego RPGa jak dostanie zastrzyk gotówki
Też Microsoft: sUrviVal MulTiplaYer
Najpierw Bleeding Edge od Ninja Theory, teraz to... Żeby to jeszcze były jakieś wysokobudżetowe multiki, a to jakieś losowe indyko-pierdoły! Panowie z MS, jak chcecie iść w mniejsze gry, to nie w multiki, a jakieś niecodzienne fajności lub rzeczy artystyczne ocieplające wizerunek jak robi to EA (A Way Out, Unravel itd.) lub Sony (Concrete Genie, Journey itd.).
>wykup jedno z najbardziej znanych i lubianych studiów tworzących rozbudowane RPG'i
>każ mu stworzyć gównianą grę survivalową nastawioną na kooperację
Brawo M$
Szkoda ze nie Bethesda tylko oni tak dbają o graczy ze ich Gry AAA miesiąc po premierze kosztują 60 PLN a czasem i rozdają przy zakupie podkładek na pada!
Microsoft i Bethesda powinno dość do porozumienia i Obsiadianowi zlecić Fallouta NV2 lub w ogóle grę w uniwersum Fallouta. A powód tego to dziedzictwo kulturowe ludzkości!!! Ps. A dla zarządu powiedzieli, że dla PR (piaru).