Rockstar wrócił do formy, premiera RDR2 na PC żywcem przypomina premierę GTA 4 na PC
- Wątpliwa wydajność , jest
- Problemy z apką R* ,jest
- Problemy z DRM/Aktywacją ,jest
Na Metacritic RDR 2 ma średnią ocenę graczy (ponad 400 opinii) aż 3,4/10 :-). To miała być pozycja, która zdetronizuje najlepiej ocenianą grę w historii (przez graczy) na Metacritic, czyli Wiedźmina 3 - teraz już wiadomo, że prawie na pewno tak nie będzie.
Mam 1060 6GB. Z jutube widziałem, że daje radę w FHD. Ważne, że tekstury zapnę na ultra, a końskie jaja nie muszą rzucać cienia w mega super wysokiej rozdzielczości.
Pff, u mnie to dopiero jest wydajność. Łącznie 6 godzin ściągania na 2 razy i nawet raz nie przycięło w żadnych ustawieniach, bo gra nie chce się odpalić.
Nie ma to jak dać za kompa 6k (fakt, już jakiś czas temu) a teraz nie widzieć nawet swojej karty w zestawieniu :D
No Radeon rx 5700 tx tańsza o pół tysiąca lepsza od takiej super karty jak GeForce RTX 2080 która pół roku temu kosztowała 5 tys
grafika kompletnie nie idzie w parze z wymaganiami. Gra jest ładna ale żaden to przełom
Czyli reasumując oficjalne wymagania można sobie wsadzić.Moje prognozy z przed premiery są już bliższe prawdy
Czyli tak jak pisałem wcześniej odnośnie bzdur z wymaganiami były prawdziwy ...oj nie ładnie R*
https://i.redd.it/srrwxnq4sww31.png
Tu się pojawia zwyczajnie brak konkretnych informacji odnośnie możliwych ustawień grafiki do wymagań sprzętowych. Zalecana 1060 to do jakich wystawień? Na pewno FullHD ale nie ultra sądząc po testach. Ktoś kto kupił grę na premierę i ma podobny sprzęt, jak w zalecanych, to może czuć się zwyczajnie zdezorientowany, widząc jak gra działa na tym niby rekomendowanym sprzęcie. „Konsolowa jakość” nic mi nie mówi, bo do tego trzeba grę odpalić na poszczególnych ustawieniach i porównać z wersjami na konsole.
Whisper_of_Ice>to ty jesteś w tyle bo 4k to juz staroć kup sobie monitor 16k i 2x rtx titan zebys do tyłu nie był.
Ogrom ustawień graficznych utrudnia osiągnięcie stabilnych FPS, jednakże przy odpowiednim podejściu, mimo iż cały czas napotytam niezliczoną ilość błędów da się "jakotako" pograć.
R7 2700X + RX 580 8GB + 16GB 3200Mhz (w 95% stabilne 60FPS medium/high - opcje high przeważające)
Być może komuś się przyda
https://www.r eddit. com/r/RDR2/comments/dslzoq/i_tested_a_lot_of_graphics_settings_maybe_this/
Wiem, że nie u każdego to może pomóc ale jeśli macie jakieś problemy w trakcie gry przejdźcie w Launcherze do ustawień i sprawdźcie spójność plików. Osobiście miałem problem z grą i po sprawdzeniu plików zdarło ponownie prawie 8 GB, a problemy zniknęły.
Wydajności to nie poprawi, to już kwestia sprzętu i ustawień graficznych, ale reszta może być winą źle zassanych i rozszyfrowanych plików w czasie instalacji.
Piękny przykład, żeby nie kupować gier w ciemno. Kto by się spodziewał, że Rockstar spartaczy optymalizację? Bowie nie o PC tu chodzi czy wymagania, ale o normalne działanie kodu właśnie. Różne redakcje mają zadziwiająco różne wyniki. Nie mówiąc już o graczach i API.
Tym razem AMD Fine Wine widzę dosyć szybko dało efekty - raptem parę miesięcy po premierze, a już przegonili RTX 2080.
Kto chce 4k i detale ultra ten może mieć problem ale zwykłe detale wysokie i full HD na ryzenie 5 2600, 24 GB Ramu i RX 580 8 GB jest w zupełności wystarczające aby mieć przez większość czasu 60 fps, momentami ale momentami miałem spadki do 54 na takiej właśnie konfiguracji. A nie jest to sprzęt z górnej półki a skrzyneczka za 2 tysiące złotych maks.
Kiepska wydajność i inne dziwne problemy... Może to emulator konsoli z dołączoną grą?
4k30FPS zaczyna się od karty, która kosztuje tyle co dwie konsole Xbox One X.
Nieźle
Dziwne, ponieważ widziałem benchmark od jednego z użytkowników tego portalu i na i9 9900k oraz RTX 2080Ti w RDR2 wszystko na ultra oraz w 4K w miasteczku miał około 30 fps, a jak wyjechał na otwarty teren fpsy spadały nawet do 23. Średnio miał 27 fps, a tutaj w tabelce jest 43 fps?
Od kiedy niby rekomendowany sprzęt to 60fps i ultra. Zwłaszcza w grach single player. Dla wielu to 30 fps jest jak najbardziej wystarczające. Z resztą zawsze można obniżyć do high czy medium
Tak obserwuję, to co benchmark całkiem inne wyniki. Jednym na GTXie 1060 gra ledwo dycha na Ultra (widziałem benchmark z 14fpsami), a innym działa nieźle. To naprawdę dziwne, powiedziałbym niespotykane, że jedni jakby dostawali wersję Alfa portu z masą błędów, a drudzy produkt, którego jakość zachwalają.
Coś tu jest nie tak.
Moja karta w 4k ma aż 13 fpsów :D Nic tylko grać. Ale w FHD już widzę na ultra ma te 35 więc na mieszance średnich (w większości) i teksturami na wysokie może te 50-60 klatek wyciągnie. Po za tym Vulcan może jeszcze ten fps podbić.
EDIT: Tak widzę, że jest ogromny płacz bo gra ma mało fps'ów na dobrych (nie najlepszych) kartach graficznych przy wymaksowanych ustawieniach. Tak chciałem zapytać bo nie orientuje się jak to było. Ktoś pamięta jak wyglądała premiera PC'towego Crysis'a? Też był taki płacz i dopiero z czasem gracze zaczęli dostrzegać, że ta gra wyprzedza epokę czy też najeżdżali na optymalizację? Sam jeszcze gry u siebie nie sprawdziłem (pobrałem 80/112gb) ale może to nie wina samej gry, a gracze mierzą siły na zamiary? Ale fakt faktem R* nie popisał się przy podawaniu wymagań bo wygląda na to, że podali bardzo szczątkowe, a mogli je rozszerzyć.
Mam Gtx 1080Ti gaming X Trio, ryzen 2700x, 16GB Ram 3200 cl 14, gre na SSD, i na mieszance tekstur ultra i reszcie high/medium dopiero da sie grać w 2K. Teoretycznie mogę grać na high/ultra, ale wentylatory w dobrze wentylowanej obudowie nie pozwalają na komfortową rozrywkę - słychać w sumie tylko te od GPU,i CPU, bo jedno grzeje sie od drugiego (cpu od gpu). Jak jednak odpaliłem fabułę BEZ LICZNIKA FPS na high/ultra to w pierwszej misji na oko było 15 -25 fps, rwało jak diabli. Aktualizacja sterów jest konieczna. Teraz pozostaje pytanie co lepsze - Vulcan czy DX12?
Ciekawe jakie komputery ma Rockstar w swojej siedzibie bo na czymś to musieli odpalić. Dziwne, że każdy twórca ma od jakiegoś czasu problem z optymalizacją bo albo nie testują albo wiedzą, że będą problemy i czekają na reakcje kupujących.
Od lat optymalizacja leży i kwiczy, bo chodzi o to by szybko wydać grę i zacząć jak najszybciej na niej zarabiać. Małymi wyjątkami była przesunięta premiera Wiedźmina 3, ale to też motywowane nieco mocną wpadką AC.
Gra ma takie wymagania, bo tak cudownie wygląda. Nie porównywać do GTA 5 bo to gra z Xboxa 360 czyli 14 letniej konsoli. Oczywiście trochę podbili grafikę, ale RdR to przepaść jednej generacji.
"Łącznie 6 godzin ściągania na 2 razy i nawet raz nie przycięło w żadnych ustawieniach, bo gra nie chce się odpalić."
Hahahha
Jeżeli gra z taką grafiką na ultra/high w 1920x1080 będzie chodzić na moim laptopie w 32 fps, to nie będę uważać, że jest sprzętożerna.
Ja jestem nawet zadowolony z wydajności i ustawień jakie mam na RX 570 w fullHD. Gra wygląda bardzo ładnie, a te poranne mgły. Coś pięknego.
Porównanie graficzne Candyland - gra na konfiguracji :
Intel Core i7-9700K, 8x 4800 Mhz (OC)
32 GB DDR4 3000 RAM
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2080 Ti
chodzi w ~29-36 fps
https://www.youtube.com/watch?v=mQXfD20rqtc
Łooooooo! Strasznie, jest, ni ma 4K i 60 fapaczy, świat się skończy teraz, łezka się w oku kręci bo biedni ludzie nie dostaną 4K, łoj łoj, trzymajcie się ciepło i nie smućcie się, na pewno nadejdą lepsze czasy. O niektórych nawet się obawiam aby sobie krzywdy przez to nie zrobili :)
tutaj i7 8700 i 16 GB RAM https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_red_dead_redemption_2_pc_dzikie_wymagania?page=0,9
Czyli testy na konsolach nie powiodły się skoro pcmaster race wyją do księżyca bo SLI GTX 1080 nie może uciągnąć rocznej gry w 8k 60 fps.
Szczerze to Ghost Recon Breakpoint jest lepszy pod każdym względem.
raziel88ck
Xeon e5450 O.C.4Ghz 8gb ram ddr2 mushkin asus gtx 760 2gb na low/średnie w rozdziałce 1366x768 śmiga bezproblemowo nie licząc baboli typu niewidzialni wrogowie wywalanie do pulpitu co jakiś czas jeb**ce się tekstury itp. ale to ludzie z i7 i rtx-ami mają również,dodam że pykam na januszowym koncie za dyche z popularnego serwisu aukcyjnego kupiłem raz na plejaka używkę nawet nie ukończyłem poszła dalej,dla mnie gierka nie jest w żadnym aspekcie wybitna bardzo dobra grafa i tyle strasznie nudzi po pewnym czasie
Oj jak przykro ze w 4K nie chodzi w 60fps na szczęście ja uważam ze full hd wystarczy spokojnie to komfortowego grania wszystko powyżej jest dla gadzeciarzy
Jeszcze się załapałem na te 31fps na 4k :D W full hd za to już 80.... Odpali się w 2k i będzie akurat. Poza tym na 4k to ustawienia ultra, obniży się smaa czy coś w podobie i już +10fps :)
Z GTX 970 mogę spokojnie czekać na google stadia. Koniec z kupowaniem nowego sprzętu.
U mnie na gtx 1060 i i7 4770 nie ma żadnych problemów ze stabilnością launchera czy samej gry. Na niskich ustawieniach jest blisko 60 fps, na wysokich spokojnie utrzymuje się 30fps bez spadków (w HD oczywiście). Problemem tej gry jest strasznie ślamazarna responsywność postaci i w tym przypadku nie ma znaczenia czy jest 60fps czy 30. Do tego tempo gry jest strasznie wolne.
Sterowanie na padzie to tez lekka katastrofa bo tyle różnych akcji jest przypisane do tych samych przycisków, że bez podpowiedzi w dolnym rogu ekranu w ogóle jest niemożliwe aby w tę grę grać ale podejrzewam, że na klawie jest podobnie
Ale ludzie z pecetami za 1000 zł dalej będą pierniczyć, że są lepsze niż konsole xD
XOX to ustawienia low-medium z PC, na sprzęcie podobnym do tego z XOX można osiągnąć konsolową jakość i prawie 2x więcej klatek więc optymalizacja jest bardzo dobra :)
Poczekajcie na film Digital Foundry, oni wam powiedzą że wersja PC jest wspaniała.