Biorąc pod uwagę ilość użytkowników PC posiadających monitory 4K, dyskusja jest czysto akademicka :D
Nie pierwszy raz gierka wychodzi, która by na maxa chodziła potrzebuje karty z przyszłego roku ;)
Na xbox one x z grafiką o wydajności rx 580 gra potrafi chodzić natywnym 4k w 30fps a na takim Gtx 2080Ti na karcie za ponad 5k jest problem z utrzymaniem 60fps.A przecież pc to nie tylko karta graficzna.
Selen - jak słabego ? Nie dość że 2080TI jest wydajniejsza o 35-50% od 1080TI która też jest nadal bardzo wydajnym GPU to ma dodatkowo rdzenie tensor + możliwość programowania rozwiązań do maszynowego uczenia. Dodatkowo jedne takie GPU w większości przypadków jest w stanie utrzymać obraz powyżej 60fps w 4K w maksymalnych ustawieniach. Jeszcze niedawno takie coś było abstrakcją. Jednakże biorąc pod uwagę że nadal rynek chce więcej to 3080ti na pewno się pojawi ale raczej nie masz co się spodziewać że będzie taniej obstawiam że raczej drożej z 20-30%. Nikogo już nie dziwi cena 1300 euro za 2080ti to nie zdziwi też 1500 czy 1800.
"Zapewne już ten fragment zetrze uśmiech z twarzy wielu fanów grania w 4K, którym dotychczas wystarczył GeForce GTX 1080 Ti czy nawet GeForce GTX 660."
Poprawcie to :)
Hydro2 - te mocne OC to niewielka zwyżka ok. 5% u mnie lock boost na 2100. Co przekłada się wzg. np. 1900 boost jakieś 2-3fps w 4K, więc pisanie "po mocny OC" coś zmieni tak zmieni w docisku z 1fps :) To już więcej uzyskasz w miejscu procesorowym wymieniając 6700K na 9900K/KS lub inny procesor HEDT.
Sebo1020 - będzie dużo opcji do ustawiania a profile zdefiniowane to zapewne high wszystko high / ultra wszystko ultra, oraz wielkość AA. Jeśli pomieszasz to będzie to działać dobrze i na kalkulatorze. Zobacz że XOX / PS4Pro to zwykłe PCty jak tam działa na takim GPU wybitnie dobrze to i na PC będzie.
Nvidia i jej pierdu pierdu.
Popchać trzeba serię 2xxx takie same kity pisali w tych ich "optimization guides"
Sterta bredni ;)
Przecież jak ktoś gra na Pc, to wie że i tak nie gra sie na Ultra.
Sa gry, gdzie dosłownie nie ma różnicy między wysokimi, a potrafi zjeść 20% wydajności.
Bardzo często jest to przy cieniach, albo mgle.
Chyba nawet w GTA 5 były jakieś specjalne cienie, które tylko zamulały, a nie wyglądały jakoś super.
Przecież nawet na medium będzie super wyglądać. Jak na konsolach wygląda... Nie ma się co tu obawiać :)
Nie wiem ludzie co trzeba mieć w głowie żeby kłócić się o FPS w grze haha każdy niech gra na czym i jak chce i tyle
Przecież ten artykuł nvidii to jedna wielka reklama najnowszej serii kart (i zawsze tak jest jeśli chodzi o ten artykuł związany z premierami nowych gier). Jak można się dać na takie coś złapać..
Wystarczą ustawienia wysokie i full HD - więcej normalnemu graczowi pecetowemu do szczęścia nie potrzeba
No ciekawie się te "testy" prezentują zwłaszcza jak porówna się je z wymaganiami rekomendowanymi które sam wielki R* podawał troszkę czasu temu i jakoś nie przypominam sobie aby na liście był wymieniona jakakolwiek z kart RTX ... ,no cóż na realne wnioski trzeba poczekać do jutra i zobaczymy czy optymalizacja jest na poziomie GTA IV czy V
Mi osobiście wystarczy taka grafika jak w Gta V, miałem praktycznie wszystko na wysokich a gra działała bardzo płynnie i była bardzo ładna, w Rdr 2 będzie masa suwaków więc się poobniża opcje nie wpływające za bardzo na jakość i powinno być git, może na średnio-wysokich gtx 1060 6gb wyciągnie 50-60 fpsów, czy dzisiaj o północy gra wystartuje?
Ludzie co wy z tym Ultra wystarczy dać na vhigh/high gra wygląda tak samo wręcz identycznie (tyczy się to wielu tytułów) a mamy nawet +300% do wydajności. :)
Wszystko straciło sens. Miałem to palić na ultra :(
Oczywiście, że nie da. Nawet z Grand Theft Auto V nie dało rady ze wszystkimi opcjami w 4K.
Dość grubo, skoro najmocniejsza karta na rynku się przy RDR2 wykłada:/
Druga sprawa - zgadzam się z Sebą1020. PC to specyficzny rynek, na co wielu deweloperów już reaguje podając oprócz wymagań minimalnych i zalecanych (zazwyczaj do najpopularniejszych monitorów 1080p) także trzeci konfig "Na cały gwizdek, bez kompromisów ". R* też powinien tak robić, raczej nikt wtedy nie czułby się zawiedziony. Choć w tym wypadku sprzęt, który pozwoli pograć bez kompromisów istnieje jedynie w głowach inżynierów Nvidii;-)
Innymi słowy, nawet najmocniejsza karta dostępna dla przeciętnego gracza nie jest w stanie udźwignąć Red Dead Redemption 2 na wysokich ustawieniach.
Cóż, właściwie to najmocniejsza karta na rynku to Titan RTX, chociaż finansowo bardziej opłacają się 2 RTX 2080ti.
A największą możliwą moc zapewniają Titan RTX 2-way sli (bo maksymalnie można podpiąć 2 takie karty) lub Titan XP 4-way sli. Nie jestem pewien, która konfiguracja lepiej sprawdziłaby się w grach.
Szczerze to zakrawa na lekką kpinę, sam planowałem wymianę sprzętu właśnie pod kontem 2080 Ti, tymczasem karta za ponad 5k jest za słaba na komfortową rozgrywkę w 4k. Ciekawe jak daleko pójdą w górę z cenami przy okazji następców.
No to port godny GTA4.
O ile na PS4pro grało się dobrze i gra wyglądała ślicznie to z tego co widziałem na Xbox to inny level i wysokie ustawienia są na pewno. Rozdzielczość to najważniejsza rzecz jeśli chodzi o podbicie jakości obrazu. Widocznie wersja xboxowa zostanie tą najbardziej opłacalną i najlepszą.
To woda na młyn dla producentów kart graficznych, super popularna gra dla której można zbudować i promować topową kartę nowej generacji
Jak dla mnie to porażka przecież sama karta kosztuje ponad 5000 zł jest kilku krotnie wydajniejsza od konsoli ktoś kto kupuje taką kartę chce grać na max ustawieniach tym bardziej że tytyuł na PC premiera jest sporo później niż na konsoli to powinni lepiej zoptymalizować bo tak się tłumaczyli.
Jak dla mnie Rockstar to druga firma po EA której nie lubię za swoją politykę dla Pctowych graczy.
Panowie, pójdzie na najniższych na lapku: 920m, I7 5500u i 12 GB RAM?
2020 rok zaraz a nadal takie problemy z 4k. Tymczasem producenci telewizorów pchają się już w 8k :D. Nie wiem jednak skąd tyle minusów jak większość graczy nadal ma Full HD, a może 2-3% ma 4k.
60fps-FULL HD-HIGH- wystarcza RTX 2060 :) https://www.game-debate.com/news/27948/first-red-dead-redemption-2-pc-benchmarks-geforce-rtx-2080-ti-struggles-at-4k
Ja jednak nie zdecydowałem się na zakup przedpremierowy. Mam taką zasadę, że zawsze czekam na recenzję i opinie. Miałem zrobić wyjątek, ale coś mnie tknęło. Na moje oko to Rockstar pochwalił się w miarę niskimi wymaganiami zalecanymi, by nakręcić opinie o dobrej optymalizacji i zachęcić do kupna gry. Teraz okazuje się, że nie powiedzieli całej prawdy i że ta "zalecana" konfiguracja (GTX 1060 6GB) to pewnie wystarczy do gry w 60fps co najwyżej na medium. Żeby nie okazało się, że spora część graczy nie będzie mogła sobie pozwolić na tę dużo lepszą jakość względem konsol, mimo posiadania na pokładzie np. GTX 1660, czyli karty, która w znakomitej większości gier wystarcza do komfortowego grania na wysokich ustawieniach.
Niezbyt odkrywczy ten news. Ciągle na rynku nie ma karty, która zapewniłaby 4k 60fps w ustawieniach ultra w najbardziej wymagających grach (np. Assasins Creed Origins) czy Shadow of Tomb Raider. Mam tu na myśli nie średnią tylko minimalną liczbę klatek w najbardziej obciążających etapach gry.
Liczę, że przyszłoroczne Ampere dopiero dadzą możliwość bezstresowej gry w 4k.
P.S.
Niektórzy nie biorą pod uwagę faktu, że 4k 30fps na XOX to jakość 2 razy gorsza niż 4k 60fps na PC przy założeniu tego samego poziomu szczegółowości gry.
Swoją drogą ciekawe, kiedy ten okrzyknięty przez wielu "idealny" Rockstar Games poprawi GTA V, które na niektórych kartach Nvidia wywala się do pulpitu co kilkanaście minut. Mam z tym problem już chyba od sierpnia, kiedy zainstalowałem GTA ponownie jak tysiące innych graczy. Problem jest już znany od dłuższego czasu i Rockstar nic z tym nie robi.
Miedzy innymi dlatego wstrzymalem sie z 2080Ti, przeczekam wydanie 20xx i kupie 3080Ti o ile bedzie mialo taki numer. Dawno nie widzialem tak slabego wydania serii, niech lepiej popracuja nad kolejna bo ta to jakis zart.
Przeczytaliście dwa posty i już się zrażacie. Ja mam RTX 2080ti i jestem mega zadowolony. Można sobie odpuścić niektóre funkcje które są niezauważalne dla oka gołym okiem i wszystko będzie śmigać. a jeśli nie można przecież grać na 40fps dla oka to nie jest aż taka straszna różnica - prawie niezauważalna
[link]
Nie wyglada to najlepiej ale takiego rozmycia jak w 4k na ps4 pro na pewno nie bedzie. Poza tym chyba nie kazdy planowal grac od razu w 4k na ultra. Ja licze ze na 3440x1440 i nizszych ustawieniach bedzie dobrze.
Heh ten pęd do 4K..Mnie osobiście wystarczy FULL HD i 60 FPS. (czego jeszcze masa graczy nie ma) A co dopiero wyżej. Po prostu dla większości graczy, nie jest to super ważne. Dla zapaleńców już owszem.
A jeśli śmieszki twierdzą, że Low na PC, to i tak lepiej, niż grafika na PS4 pro...HAHAHA. Czyli w sumie nie opłaca się dopłacać do karty, skoro pomiędzy PS4 pro, a Ultra, nie ma olbrzymiej różnicy ?:)
Ja tam liczę na grafikę podobną jak do wiesława 3, i okolice 50-60 fps jaką dawało mi GTX 1050 ti w tej grze na pomieszanych ustawieniach Wysokich/Ultra i niskich w 1080p oczywiście
Jak graficznie wypada przy Shadow of the Tomb Raider ?(jak dotąd najładniejszą gre) Pytanko do 4K i ultra oczywiście.
Liczę na wysokie ustrawienia w fullHD na RX570 i R7 2700 + 16 GB 3600Mhz przy 45-60 fps. Jak nie będzie to obniże jakiś parametr, albo dam OC karcie.
U mnie testy w rodziałce 3840x2160 z ustawieniami ultra bez ingerencji w ustawienia zaawansowane wypadana następujaco. Jakies minimalne ścinki na poczatku testow sa i to pokazalo jako minimalna wartosc.
Najważniejsze pytanie czy tutaj też się kurczą pod wpływem temperatury jak na konsoli ?
Pod względem HDRa nie za bardzo cokolwiek poprawili, chyba?
https://www.youtube.com/watch?v=hJgXQ3qNg74
U mnie mocno ciemno na kinowej. Po skalibrowaniu do 7800-8000 jeszcze gorzej.
EDIT: Aha, "kartka papieru" na pincet+ i gitarra :)
Nvidia pewnie zapłaciła żeby tak było, przecież to jest silnik gta v, grafika też podobna, powinno śmigać na 1060GTX na ultra. :(
Najpierw dali lajtowe wymagania, a teraz przecieki, ze cos tam moze nie styka:
a) albo walneli się z wymaganiami i cos jednak nie halo
b) będzie ulubione przez wszysktich zabezpieczenie (chociaż tutaj akurat procek meczy a nie grafike)
c) Nvidia chce opchnąc karty
d) powtórka z GTA IV - oby nie!
i jeszcze dodatkowa opcja
e) Tak jak V optymalizacja byla wspaniala dla sredniej i malej półki, ale potrafila przykrzaczyc na wszystkim max u posiadaczy owczesnego topowego sprzetu. Trawa np. to byla taka zalowa wzgledem W3 a przy msaa to potrafiło odjąc nawet parenascie klatek xD
Poczekamy zobaczymy ktoś z gola pisał pare dni temu ze gra nawet na niskich ustawieniach wygląda fenomenalnie.
Wynika z tego, że nawet kolejna generacja nie uciągnie Rdr2 na max detali w 4K ... :/
Jak dla mnie spoko. Jak ktoś ma mocarny sprzęt albo wróci do gry za 2-3 lata to sobie odpali możliwie dopakowaną graficznie wersje, cała reszta może grać na medium i mieć i tak bardzo dobrą grafikę, zapewne nawet lepszą niż na konsolach bez beznadziejnego rozmycia (X OneX go nie miał ale PS4 nawet Pro miało tragiczny blur). Nie zapominajmy, że na konsolach jest 30 FPS więc chcąc mieć podobne wrażenia wizualne jak na konsoli zapewne wystarczy coś pokroju GTX-a 1070.
Powórzę to co napisałem w innym wątku:
Gra momentami wygląda tak realistycznie, że moi domownicy pomylili ją z filmem o dzikim zachodzie. I To na gruchocie PS4 Slim.
Dlatego o jakość wizualną bym się nie martwił. Gra będzie wyglądać okazale.
Jakby komuś miało jednak nie iść to jak coś gierka wyszła też na konsolę jakiś czas temu :p
No cóż... jak ktoś ma problem to zawsze można zjechać z ustawieniami do poziomu konsolek :-)
Ale się tu płaczu wylało...jeszcze żeście nie sprawdzili!
GTA V na wszystkim ultra i wszystkie suwaki na maksa nie utrzyma 60 klatek nawet na 2080. Zaryzykowalbym że nawet w 1080 że wszystkimi AA nie poradzi sobie Ti.
Wystarczy pojechać w miejsce gdzie jest więcej drzew i trawy i u mnie na 1080p 4x MSAA, TXAA, FXAA, trawa na b. wysokie, cienie b. Miękkie i zwiększona odległość cieni na pół suwaka w niektórych lesistych terenach dropi...
Drzewa są dosyć gęste trawa również, która nawet nie jest na ultra...
Sam sprawdze mam i7 9700k,32gb ram,msi gaming x trio 2080ti i jak dotąd wszystko chodzi w 4k ultra detale w 60k,jeśli nie tylko pluć trzeba na rockstar
@learen128 w 720p, 30 klatkach i średnich detalach? Z czymś takim poradzi sobie 10 letni komputer.
Nie jestem zaskoczony. W końcu to około 3840 × 2160 rozdzielczość w porównanie do 1920x1080, czyli cztery razy więcej. Taki jest urok 4K, a co dopiero RDR2 jest bez obsługi RT (ray tracking).
P.S. Pomyliłem się. To przez zmęczenie. Dzięki za zwrócenie uwagę na błąd. XD
Wow i za to szanuje R... bo zaoferowali port który będzie się bronić na długo po premierze. Właściwie... to te informacje są bardzo mocno na plus tu nie chodzi o optymalizacje Rockstar zaoferował po prostu coś co wyprzedza możliwości dzisiejszych topowych podzespołów dla graczy. Prawdziwego next gena?
Pragnę tylko przypomniec, ze Tomb Raider miał nie osiągać 60 fpsow .... w 1080p na ww karcie.
Miałem nadzieję pograć na Pc w 60 fps klawie i myszce a tu takie wymagania ,że niby znów mam męczyć się w 30 klatkach i padzie..? na pewno.Na PS4 sprzedałem na drugi dzień po 4 h niegrywalny był tytuł prze mechanikę strzelanina na padzie.
Bardzo dobrze. Na szczęście ja mam kartę po mocnym OC, więc miks high ultra w 4K zapewniony, chociaż zastanawiam się, czy nie dać wszystkiego na ultra i grać w 45 klatkach. To chyba lepsza opcja :)