Wraz z nowym patchem Outward dostał język polski :)
https://steamcommunity.com/games/794260/announcements/detail/1583503191506960457
Proponuję zweryfikować w końcu i wyrzucić niedziałające linki z "pierwszego posta".
Nie wiem czy było, ale niedawno dowiedziałem się, że powstaje dungeon crawler, tym razem w pixel arcie (na szczęście bliżej jest tego ładniejszego) pt.: Morgana. Nie wiadomo kiedy projekt zostanie ukończony i czy w ogóle, ale wspominam o tej grze, bo tak w tym wątku zresztą robimy :) Możliwe, że kogoś zainteresuje dany tytuł. Tutaj gameplay, w opisie link do strony FB -> https://www.youtube.com/watch?v=GXQ-a8ZHGaI
Mam możliwość za 94 zł zakupienia Pillars of Eternity II - Obsidian Edition. Kusi strasznie, szczególnie po przeczytaniu recenzji dodatków od Silvarena i być może ogram dany tytuł na przełomie roku i chyba do tego czasu w jeszcze większych promocjach nie będzie lub powtórzą się w podobnej cenie...
Po ponad 120 godz. gry skończyłem Pillars of Eternity II z trzema dodatkami. Grałem w wersję z walką turową. Jakbym nie był starym dziadem grę oceniłbym bardzo wysoko. Niemniej jednak trzeba powiedzieć, że jest to kawał dobrej roboty (zastrzegam, że nie grałem jeszcze w Divinity II - I mi się bardzo podobała).
Sprawdźcie sobie to Disco Elysium, Panowie. Naprawdę urzekający tytuł. Nazwałbym ją Planescape Tormentem dziejącym się w Stark z The Longest Journey ;). Polecam.
No za taką cenę to WL2 można brać.
https://store.steampowered.com/app/290850/XTeam/
taka ciekawa rzecz pojawiła się na Steamie
zalatuje mieszanką Brigade E5 z UFO Extraterrestial (chyba nie dożyjemy do wydania sequela...)
a i Starbreeze się odkuwa, na razie wywalił swoje marki i skupia się na Payday ale i wrzuci jakieś starocie
https://store.steampowered.com/app/1194610/Knights_of_the_Temple_Infernal_Crusade/
natomiast na GOGu pojawił się Greedfall
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.
Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.
spolszczenie :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html
poradnik: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html
M&M 4 i 5
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
M&M 6
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://mm6.probit.pl
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/dxercio2dvj7s12/mm6_eng_patch.7z
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip
M&M 7
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z
M&M 8
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar
Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra
Wizardry 8
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/
Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry:
http://www.tk421.net/wizardry/
Demise
Strona polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z
Dragon Quest, Dragon Quest II, Final Fantasy I, Menzoberranzan, Ultima I, II, III IV
http://gryannelotte.blogspot.com/
Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14946622&N=1
Witam w nowym wątku, zaczynamy od dobrej wiadomości!
Niespodzianka - pojawiła się nowa łatka do Arcanum oznaczona numerem 1.5
Twórca poprawki - Drog Black Tooth - tak zachwycił się tymi $500 zebranymi na Kickstarterze (dzisiaj ludzie przeszli na Patronite ale to swoją droga) że zabrał się ostro do roboty, co jest bardzo rzadkim zjawiskiem na tej platformie :]
Zmiany oraz moje szybkie tłumaczenie, dokładniejsza lista zmian w linku.
- Everything is now in one pack, no need to follow any installation guide anymore. [wszystkie usprawnienia w jednym pakiecie instalacyjnym]
- A huge amount of extra animations has been restored from an earlier build of the game, there are now downwards attack animations for all weapon/armor/shield combinations, as well as for most enemies. There are also animations for walking with your weapons out. [przywrócono masę usuniętych animacji, głównie ze starych buildów, nowe-stare animacje ataków dla nas i przeciwników czy animacja chodzenia z bronią w ręce]
- Much longer and higher quality ambient tracks have been restored from an earlier build of the game. [dłuższa i wyższej jakości muzyka wyciągnięta ze starego builda]
- All official DLC (7 modules in total including the rare Lost Dungeon of Souls) are now included in the patch. High quality townmaps have been compiled for all of them, including the stock Vormantown. [moduły - dzisiaj nazywamy to DLC - przywrócone, każdy z nich dostał mapy w wysokiej rozdzielczości, w tym Vormantown]
- There's now a selection of beta content restoration modules as well as miscellaneous popular mods such as "Virgil's Debug Menu", all optionally selectable in the installer. [opcja przywrócenia zawartości z wersji beta gry, do tego Menu debugowe dla Virgila w którym możemy zmienić to i owo]
- You can now disable your party members auto-level scheme and distribute their points manually. This includes summoned and mind controlled creatures. [możemy teraz wyłączyć autolevelowanie towarzyszy i samemu rozwijać ich współczynniki, dotyczy to także przyzwanych maszkar i postaci pod wpływem kontroli umysłu]
- All party members can now craft, simply right-click on their portrait and choose "Schematics". [wszyscy członkowie ekipy mogą teraz tworzyć dla nas przedmioty, prawy przycisk myszy na ich portrecie, wybieramy „Schematics" i tyle]
- The high resolution patch has now been updated with 32 bit color depth support ensuring better compatibility with Windows 10. [łatka dodająca obsługę wyższych rozdzielczości ulepszona do 32 bitów, gwarantuje lepsze działanie z Window 10]
- Music is now available in all modules, not just the base game.[muzyka pojawia się we wszystkich modułach, nie tylko w czystej grze]
- Added a '-cheatmode' command line switch that re-enables the official cheats. [dodano obsługę linii komend do kodów]
- Some fixes for certain popular exploits have been rolled back. [pewne łaty na uchybienia zostały przywrócone]
- As usual, there are many new bug fixes and content restorations.? [generalnie - masa załatanych bugów i przywróconej zawartości]
link
http://terra-arcanum.com/drog/uap.html#download
W sumie to ta łatka bardzo przypomina Arcanum Multiverse Edition - podobne funkcje i bajery, może poza przełącznikiem do aktywacji/dezaktywacji losowych starć na mapie.
Pamiętacie te moduły do Arcanum? Ludzie byli zaskoczeni że takie były D: Sam grałem tylko w Dungeon of Lost Souls, nastawiony na walkę i krótki i urwany finał, do tego finałowy slajd po rosyjsku. Grałem w Multiverse Edition i mimo wybranego angielskiego był taki kwiatek.
Ale wrócę i sprawdzę inne moduły, tym razem z czystą grą załataną z patchem 1.5
Na GOGu są promocje, kupiłem Mars: War Logs za parenaście złociszy. Co prawda z jakiegoś powodu nie ma wersji PL, ale może znajdę łatkę w necie.
Gram w Spaceland. Nie jest to rpg jak pisze na Steamie. Spaceland to niezbyt rozbudowana strategia turowa. Rozwijamy w grze jedną z dwóch umiejętności, nie ma poziomów i zdobywania doświadczenia a przede wszystkim ulepszamy pancerz i broń. Z czasem zyskujemy też dostęp do nowego wyposażenia. Eksplorujemy bazę na pewnej planecie, która została opanowana przez dziwne kreatury. Gdy wejdziemy do jakiegokolwiek pomieszczenia na mapie 2D, zaczyna się 10-30 minutowa walka (już w widoku z góry) lub osiąganie innych celów. Mamy też dodatkowe cele, za które otrzymujemy panele pod rozwój umiejętności albo kasę pod zakup ulepszenia (np. przeżycie wszystkimi postaciami, odnalezienie sekretu, przejście misji w określonych turach itp.). Przed każdą potyczką wybieramy z drużyny odpowiednie postacie lub gramy wszystkimi. Każda ma swoją specjalizację i rodzaj broni. Ogólnie walka jest fajna, choć z początku nie stanowi żadnego wyzwania (poziomy trudności do wyboru to tylko łatwy i normalny), ale od misji z windą jest już trudniej. Jestem teraz w 15 a ma być bodajże 28. Ponadto twórcy mają dodać alternatywne zakończenie oraz możliwość pojedynków online. Grafika jest przyjemna dla oka, scenariusz pretekstowy, standardowy, muzyka nie przeszkadza. Ogólnie za niewielkie pieniądze jest w porządku, choć cudów nie ma co się spodziewać.
Kończy się na kickstarterze zbiórka na Solastę (bodajże do dziś do 15tej). Cel został osiągnięty, ale niewiele powyżej niego (a przynajmniej nie tak bardzo jakby można było się tego spodziewać) i wcale się nie dziwię. Sprawdziłem demówkę, która co najmniej na czas zbiórki jest dostępna na steamie -> https://store.steampowered.com/app/1096530/Solasta_Crown_of_the_Magister/ i choć gra jest naprawdę dobra (w tym jak na pre-alphę zaskakująco solidna technicznie), to ma kilka mankamentów, które mogły ludzi odrzucić.
Przede wszystkim choć pomysł z wykorzystywaniem skoków/wspinaniem się, światła/ciemności jest w takich rpgach z kamerą u góry oryginalny i ciekawy, to można było się domyślać, że wykonanie tego będzie trudne. Problem tkwi w niewygodnej do kontrolowania kamerze i chyba trochę przesadzonym "uciemnieniu" lochów. To ostatnie można poprawić (zwiększając jasność pochodni i ognisk), natomiast to pierwsze mam wątpliwości czy jest możliwe. Jednym z założeń rozgrywki jest to że nie można za bardzo wychylić się z kamerą poza zasięg danej postaci, co jest niby logiczne, ale w tych ciemnościach ciężko jest penetrować dany obszar, gdy mamy mocno ograniczony ruch kamery, w dodatku na terenie wielopoziomowym. Mnie ta uciążliwość bardzo nie raziła, ale się domyślam, że dla wielu mogła być zbyt irytująca żeby napalić się na grę i rzucić twórcom trochę $/€.
W dodatku końcówka dema ma przegiętą trudność, nie wiem czy się da uciec przed pająkami bez strat w drużynie. Może się to da zrobić, ale wymagałoby albo lepszej znajomości mechaniki, albo może znalezienia wśród tych egipskich ciemności lepszego lootu (czyli jakiejś skrzyni z lepszą zawartością), który może gdzieś na wcześniejszej mapie się znajdował. Nie zamierzam tego powtarzać i sprawdzać, ale przyznaję że gra mimo wszystko zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Problem w tym, że takie bardziej wymagające pozamainstreamowe gry (a na taką się zapowiada) nie są zbyt popularne stąd nie wróżę twórcom sukcesu.
Nie jestem też przekonany czy potrzebne są w takiej grze cut-scenki filmowe. Czy to nie jest strata czasu i pieniędzy? A nie sądzę żeby miłośnicy efektowniejszej wizualnie rozgrywki dali się na to chwycić.
Sama gra poza wspomnianymi wyżej elementami ma bardzo dobrą, satysfakcjonującą, turową walkę i tym przede wszystkim mnie ona kupiła. natomiast te oryginalne elementy w grze mogą, ale nie muszą się sprawdzić. Zależy jak zręcznie, pomysłowo uda się je zaimplementować w projektach map (demówka jest pod tym względem dość obiecująca).
No i wynik finansowy tej zbiórki wskazuje, że raczej nie należy się spodziewać j.polskiego, a szkoda, bo podczas filmików kwestie angielskie są dość szybko wypowiadane i jeśli ktoś nie zna bdb tego języka, no to będzie mu sporo umykało. Chyba że twórcy zrobią możliwość odczytania dialogu już po jego zakończeniu w jakimś zapisie działań, ale na razie tego nie ma.
Ogólnie mam ambiwalentne odczucia, z jednej strony podoba mi się, więc moje oczekiwania są w dużej mierze spełniane, a z drugiej wynik zbiórki wskazuje że na jakiś spektakularny sukces komercyjny nie ma co liczyć, jeśli w ogóle na jakiś sukces. Tak czy inaczej tytuł na pewno będzie obowiązkowy do ogrania dla miłośników taktycznych rpgów (nawet jeśli fabuła okaże się sztampowa).
The Technomancer zakupiony na GOGu - fajna promocja.
Co myślicie o "Neverwinter Nights: Enhanced Edition"? Mówię tutaj o produkcji z 2018 roku, wykonanej i wydanej przez Beamdog. Najbardziej przekonuje mnie do dodania informacja, że gra wpisuje się mocno w D&D, które chciałbym poznać.
Poza tym gra wygląda na typ TPP, a ja rozglądam się i dodaję obecnie do listy tytuły z izomeryczną kamerą. Czekam na okazję, aby upolować Pilarsy i Baldur's Gate'a...
Jeśli ktoś się zastanawia nad ograniem Sword Coast Legends albo podstawami mechaniki D&D 5E, to zapraszam:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/10/recenzja-sword-coast-legends.html
Jeśli czekaliście na Divinity: Fallen Heroes, to prace zostały wstrzymane. Larian Studios zakończyło współpracę z Logic Artists. Ci pierwsi skupią się na Baldur's Gate III, drudzy mają w planach zapewne kolejne Expeditions.
Bardziej jako mały up, bo od tygodnia cisza :)
Trochę wieści o paru gierkach rpg lub z elementami rpg, ale na pewno taktycznymi.
Nie przypominam sobie, aby było, ale jakiś czas temu zapowiedziano taktycznego erpega w realiach (choć twórcy tłumaczą się jakąś tam alternatywną historią) II Wojny Światowej pt.: Broken Lines. Deweloperzy co jakiś czas publikują materiały i wstępnie premiera zapowiedziana jest na koniec roku. Dla mnie wygląda tak sobie, ale może kogoś zainteresuje. https://store.steampowered.com/app/926580/Broken_Lines/
Znacznie lepiej prezentuje się gra We are the Plague, o której już tutaj chyba pisano, a która ma planowaną datę premiery na ostatni kwartał tego roku. Na razie zbierają informacje z wypuszczonego demo, więc na premierę pewnie poczekamy dłużej: https://store.steampowered.com/app/992690/We_are_the_Plague/
Od pewnego czasu twórcy gry Monomyth publikują krótkie zajawki tejże gry i na moje nieszczęście grą idzie bardziej w stronę akcji https://steamcommunity.com/app/908360/eventcomments/3166519278504491471/
Na szczęście jest jeszcze Arakion: Book One - na 31 października zapowiedziano duży Update nr 2. https://store.steampowered.com/app/528980/Arakion_Book_One/
Twórcy Alaloth proszą o trochę cierpliwości. Zimą pewnie podzielą się duża ilością informacji (w tym pewnie o opóźnionej premierze) https://steamcommunity.com/games/919360/announcements/detail/1564364251370310466
Pojawił się tez niedawno nowy teaser Iron Danger: https://www.youtube.com/watch?v=q46XJqnXjQ4
Nadciąga prequel do Vaporum, więcej w pierwszym kwartale 2020 roku
https://www.youtube.com/watch?v=VzSjJWEtACw
Zapowiada się ciekawy izometryczny cRPG o tytule Broken Roads:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/10/broken-roads-zapowiedz-gry.html
Ubisoft po ostatniej fali krytyki ale też przede wszystkim - mizernej sprzedaży jednego z ostatnich produktów (nowy Ghost Recon) zaczęli odgrzebywać zgniłe truchła swoich starych marek.
https://www.youtube.com/watch?v=39GwQyN7jpA
Mobilka robiona pod azjatycki rynek raczej nie jest tym czego oczekiwaliśmy, do tego powtórka fabularna z HoM&M 3.
Following the story of Heroes of Might & Magic III, the campaign in Might & Magic® Heroes®. Era of Chaos takes players back to the land of Erathia. After the disappearance of King Roland Ironfist of Enroth, his wife, Queen Catherine, is left to rule alone. Meanwhile, her father, King Gryphonheart of Erathia, is assassinated. Without their beloved King, the kingdom of Erathia falls to the dark forces. Queen Catherine returns home to Erathia seeking to rally the people of her homeland and lead them against the evil that has ravaged their nation.
Jest pierwszy gameplay z Diablo 4:
https://youtu.be/7RdDpqCmjb4
Do tego 10 minut cienmatic:
https://youtu.be/9bRWIdOMfro
Klimat mroczniejszy niż w trójce, ale gameplay miejscami wygląda na strasznie wolny i nieco drewniany. Pewnie daleka droga do premiery.
Potwierdzone klasy postaci na tę chwilę: Barbarzyńca, Druid i Czarodziejka.
Panowie, Panie, czy Might and Magic X: Legacy instaluje się z płyty a do grania wymaga tylko aktywacji (jak Divinity: Dragon Knight Saga) czy coś z neta zaciąga? Bo jeśli to pierwsze to kupię se oryginał i scrackuje....
Mały off topic...
Generalnie to jest graczem z ogromną półką wstydu, a gry o których tutaj mowa mają dla mnie priorytet i chciałbym ogarnąć ten kawałek giercowego świata. Dlatego przychodzę z pytaniami.
Z tego co sprawdzam to Baldur's Gate uchodzi za absolutny klasyk... I jest wiele klasycznych tytułów, które mają swoje serie. Zastanawiam się, czy polecilibyście komuś wejście do jakiegoś świata od najnowszego tytułu z serii (pomijając wcześniejsze odsłony). Albo czy zgodzilibyście się z pomysłem, żeby zostawić starsze gry i skupić się na tych z ostatnich lat, jak Pilarsy czy Divinity?
Patrzę na tę kwestię tak: zasadnicze problemy - > gry mają archaiczną grafikę i zdarzają się problemy z odpaleniem ich na nowszych systemach. Realne ograniczenia - > czas, gdybym chciał wszystko ograć, zakopałbym się i przepadł na wiele lat... Z drugiej strony dystrybucja, bo zapewne nie wszystko byłoby na Steamie i platformach steamopodobnych.
Jestem przekonany, że sięgnę po Pilarsy i Divinity. Dałbym radę upchnąć na liście 3 tytuły więcej (inaczej 3 serie). Stąd podsumowanie takie: jakie te 3 światy? I jeśli mowa np. o Baldur's Gate, to czy koniecznie od pierwszej części? Powiem od siebie, że bardzo lubię dobrze pobudowany świat fabularnie i jestem wyjątkowo zaciekawiony motywami/mechaniką zabawy na podstawach D&D.
Z góry dzięki za uwagę i komentarze.
Pytanie czy przyjmujesz też na listę hack'n'slashe. Tak, ale pod warunkiem, że to nie jest wyzwanie zręcznościowe. Wolę pokombinować z buildem postaci i ekwipunkiem niż robić fikołki na rękach.
A jak z tymi patchami, bo czy Wy dogrywać je ręcznie? Pobieracie od wydawcy i wgrywacie w folder plików? Ja póki co ogarniam trochę Steam i właśnie powoli zbieram się, żeby sprawdzić GOG. Jeszcze nie wiem jaki system z grami sobie ogarnę. Ostatnio miałem problem z Civilization IV, bo podstawka nie łapała ze Steama, ale dopiero autoruna wybranego z katalogu folderów.
Przeszedłem Outer Worlds i teraz wróciłem do Original Sin II i znowu nie czuję tej gry i zero frajdy. Nie wiem czy to przez tę przerwę na Outer Worlds, czy to za krótka ta przerwa. Mam wrażenie, że każda walka w DOS 2 jest taka sama, przeciwnicy umieją to samo i różnią się tylko odpornościami. I znowu zbijanie pancerza burstem i CC. Jestem dopiero w połowie gry (po raz drugi w sumie). Jak odpuszczę, to do gry raczej już nie wrócę, a chciałem to zaliczyć i mieć z głowy.
Poświęciliście dla mnie trochę uwagi i czasu, dlatego wczoraj posiedziałem chwilę i przygotowałem sobie pierwszą listę. Zapewne jeszcze będę do-sprawdzał sugerowane przez Was tytuły, ale wyłoniłem pierwszych faworytów.
Lecę alfabetycznie: Baldur's Gate II: Enhanced Edition, Pathfinder: Kingmaker, The Age of Decadence, Titan Quest, Torment: Tides of Numenera, Tyranny, UnderRail. Wszystkie te tytuły zapowiadają się naprawdę obiecująco.
Poza tym chciałem zapytać co myślicie o takiej grze, jak Bastion? Miałem na liście, ale wydał mi się w końcu trochę infantylny (?) i usunąłem ostatecznie. Zostawiłem za to Wasteland 2, o którym nic nie wspominaliście. Macie zdanie o tym tytule? Albo Children of Morta, czy ta gra wpisuje się w ten wątek? Tę grę mam również na liście. Disco Elysium zapowiada się również jako mocna pozycja na rynku.
Ponadto wczoraj założyłem konto na GOGu. Chciałem zapytać czym się różni ta platforma od Steam. Rozumiem, że na GOGu nie ma DRMów, więc gry działają bez specjalnych kluczy, ale czy bez GOGa też? Czy moja biblioteka gier jest ze mną wszędzie tam, gdzie jestem z GOGiem? Albo o co chodzi z GOGiem 2.0 i tym, że będzie łączył wszystkie platformy? Dołączę do niego tytuł ze Steama?
Kupiłem na GOGu w promocji:
Anomaly: Warzone Earth
Wiedźmin: Gra Przygodowa
Tower of Time
Miałem jeszcze wziąć Regalia: Of Men and Monarchs, ale póki co mam inne wydatki więc odłożyłem "na później".
Co sądzicie o sprawie wynikającej z ostatniej wiadomości na temat ewentualnej kontynuacji Pillarsów?
W skrócie: zostało to przedstawione tak, że projektant drugiej części nie rozumie, dlaczego Deadfire sprzedał się słabo i nie będzie robił trójki, póki nie ogarnie tej sprawy.
Nie oceniam czy chodzi o hajs, czy o ambicję zrobienia hitu deklasującego konkurencję, ale wydaje się że byłaby szkoda, gdyby zamknięto projekt Pillars of Eternity (albo zniszczono markę przez nierozsądne przerzucanie gry na nieodpowiednich kontynuatorów pracy).
Z innej beczki. Najbardziej niszowy materiał polskiego youtube'a! Rzadko jestem zadowolony ze swojej "pracy", ale ten montaż ujęć bitew na początku rozdziału dot. walki mi się naprawdę podoba ;p Mam nadzieję, że muzyka tła nie jest za głośna.
http://gryannelotte.blogspot.com/2019/11/baldurs-gate-enhanced-edition-recenzja.html
Annelotte/Shiris jest jedyną erpegową dziewczyną, przed którą chylę czoła bo mam ją za erpegowego Mistrza na równi z takimi osobami jak Adamus, SpecShadow czy JRK. Zdumiewa mnie jednak po raz kolejny i u niej zachwyt nad pierwszym Baldurem. Nigdy nie lubiłem i chyba nigdy nie polubie tej gry (choć mam big boxa angielskiego i dodatkowo płyty także z grą po polsku). Może dlatego że zaczynałem od "dwójki", którą mam za arcydzieło? A "jedynka"....Dla mnie to zawsze był taki "symulator chodzenia po łące": z dosyć mizerną mechaniką, drewniana walką, nudnymi NPCami (nie, nie przepadam za Minsciem, ale może kiedyś dam mu szansę przez całą grę w drugim Baldurze :P ) i masą pustych plansz...Może kiedyś się przekonam, a może nie bo podobnie mam np. z serią Original Sin, gdzie pierwszej części nie trawię, a drugą uwielbiam :) Są tacy jak ja - co nie trawią Baldura jedynki a lubią dwójkę? Czy na odwrót? A może oba Baldury kochacie?
Słuchajcie, nie chce mi się teraz instalować, ale...Moja kochana saga Icewind Dale na współczesnych kompach daje radę czy muszę znowu wydawać pieniądze i kupować na GOGu? Jak z pozostałymi grami Black Isle/Bioware? Mam wszystko na płytach i tak średnio mam ochotę znowu kupować coś co już mam....
Pojawiam się z kolejnym pytaniem, a może nawet wątkiem. Chodzi mi o używane skróty w RPG. Śledzę sobie ten wątek i czasem natrafiam na skróty, których nie rozumiem. Np. "RTwP" - domyślam się, że to określenie pewnej mechaniki w grach, ale o co dokładnie chodzi to, tego nie wiem.
Generalnie prześledziłem słownik gracza, który jest na GOLu, ale nie ma tam wszystkiego. Np. nie było "RNG", ale to sobie sprawdziłem u wujka Google.
Dlatego chciałem zapytać Was o zaawansowane skrótowce występujące w RPG. Jeśli macie też w zanadrzu typowe dla gatunku rzeczy jak nigdzie indziej nie występująca mechanika, albo coś co każdy powinien ogarniać przy erpegach, ale mało jest takich, którzy ogarniają... To też chętnie zapoznam się!
Dzięki za uwagę i komentarze.
Panowie, mam polską wersję KOTORa. Nigdy w niego nie grałem bo gra nie chce mi działać....Ja wiem że toi tytuł z 2003 roku, ale fajnie byłoby go zaliczyć. Niestety, podobno są problemy z systemami 64bitowymi i kartami ATI....Niby pomaga patch 1.03 i crack no-cd ale jak ściągam ze strony GOLa patch to się okazuję że jest do wersji angielskiej a nie polskiej! Ma ktoś gdzieś w archwium (albo umie szukać w necie lepiej niż ja) ten patch (crack też by się przydał). Ratunku :( Wszelkie pomoce do KOTORa 2 też przyjmę z radością.
Jak komuś nie przeszkadza early acces, to wkrótce ma w tej wersji wyjść hack-and-slash Naxia. Ma w produkcji być z rok, dwa (znając życie pewnie 3), ale nawet ciekawie się zapowiada: https://www.youtube.com/watch?v=Up2njFRzq7o
https://store.steampowered.com/app/1049220/Naxia/
Ostatnio dopytywałem o Wasteland 2, a dzisiaj widzę news na Steam o Wasteland 3 (https:// store.steampowered.com/app/719040/Wasteland_3/). Ciekaw jestem co myślicie. Mnie ten klimat przyda do gustu. Wydaje się naprawdę spoko. W trailerze nie pokazują chyba, aż tak dużo z mechaniki i temu podobnych, ale wygląda na to, że dalej podtrzymują turowy system walki.
Pojawił się nowy trailer Call of Saregnar, inspirowanego klasycznym Betrayal at Krondor.
https://www.youtube.com/watch?v=vEp7nUQKUbo
ech, ciągle za mną chodzi ten BaK którego porzuciłem w kanałach...
Jak kiedyś wspominałem The Quest II nadal jest w produkcji. Niedawno twórca opublikował wygląd NPC i kilku przeciwników (na obrazku) oraz parę miejscówek (na obrazku). W pierwszej części różnych NPC było zaledwie 5, w dwójce będzie 25. Wrogowie będą mieć 3-4 różne ataki a także będzie animacja ich umierania (w jedynce znikali) - liczę, że będą tak fajnie ginąc jak w Anvil of Dawn :) Czyli można już stwierdzić, że gra będzie bardziej "rozbudowana" od części pierwszej, mam nadzieję, że na każdym polu. Na razie jednak nie wiadomo kiedy będzie premiera, autor gry nie chce zdradzić, więc pewnie nieprędko (coś koło 2021 pewnie najwcześniej). Póki co wydawane są co jakiś czas dodatki do jedynki.
Dodam jeszcze, że akurat trwa promocja na The Quest z dodatkiem: https://store.steampowered.com/app/428880/The_Quest/
Z tych dwóch powyższych tytułów (Call of Saregnar i The Quest II), zaciekawił mnie bardziej ten drugi. Oczywiście nie jestem zaznajomiony z poprzednikami, czy inspiracjami, ale rzuciłem sobie okiem. Betrayal at Krondor otrzymał bardzo dobre oceny od użytkowników i jak dla mnie wydał się bardziej przekonujący niż CoS. Z The Quest na odwrót, wygładzona grafika w kontynuacji odmienia sporo obraz i odbiór tytułu.
Call of Saregnar skojarzyło mi się z Blackguards, który widziałem wczoraj na promocjach GOGa. Zakupiłem dla siebie Shadowruna Returns (uwaga: Tyranny i Pillarsy w przecenie). Moje pierwsze wrażenia z Shadowruna: ile tekstu! dobra lekcja angielskiego przede mną... Gierka ma klimat, myślę że będzie dobra. Ponadto dodałem sobie na listę życzeń taki tytuł jak: I am not a Monster: First Contact - duża inspiracja Star Trekiem w komiksowej aranżacji. Wydawca alawar jest odpowiedzialny za takie gierki jak Beholder i Distrust.
Hej, poszukuję spolszczenia do drugiego KOTORa, które będzie działać z wersją pudełkową, ew. GOGową. ma ktoś może ?
Może nie jest to RPG a jedynie coś na skraju zręcznościowego erpega akcji w stylu gier From Software. Gram sobie w Jedi Fallen Order i jestem pozytywnie zaskoczony. To taki mix Dark Souls z Sekiro i Tomb Raiderem/Uncharted. Gra niestety źle zakomunikowała swoją główną mechanikę walki, tzn. parowanie ataków i kontry, do których te bloki prowadzą, są kluczem do zwycięstwa. Wydawało się to logiczne przy walce z humanoidami uzbrojonymi w broń białą, ale do głowy by mi nie przyszło, że mieczem można parować ataki agresywnej fauny, uderzenia pięścią itp.Fikanie koziołków z soulsów zamiast blokowania ciosów to na wyższym poziomie trudności kiepska taktyka, ale jak się już przyswoi zasadę, że liczy się prawie tylko blok i odpowiedni timing, to gra robi się względnie łatwa. To chyba jedyna premierowa gra, jaką w tym roku kupiłem i w ogóle nie żałuję wydatku (można też ograć w Origin Acces Premium za 60 zł).
Na No Thruce With the Furies czekałem kilka lat, ale jak już wyszło, to jakoś tak hype zdążył opaść i kupię w jakiejś promocji. Chociaż nie wiadomo, czy długo nie poczekam, bo wszyscy zachwalają, jako kolejnego Tormenta. Z tegorocznych premier kupiłbym też Stygian: Reign of the Old Ones, ale to też poczeka raczej na promocje.
Dungeon Lords w wersji CE zaliczony. Po drugim podejściu do gry po nastu latach przerwy nie spodziewałem się wiele i w zasadzie właśnie tyle dostałem. Z pierwszego podejścia nie pamiętałem prawie nic z wyjątkiem salt w pełnej płytówce, elfów lutujących do mnie z łuku na jakichś polach, i jakiejś platformy która nie chciała zjechać na dno pomieszczenia, w którym utknąłem z jedynym zapisanym stanem gry właśnie w tym pomieszczeniu. Myślę że za kolejną dekadę nie będę pamiętał z tej gry wiele więcej, gdyż nie ma w niej niczego charakterystycznego. W sumie świat był większy niż się spodziewałem, ale strasznie hermetycznie podzielony i nie dający przyjemności z eksploracji jak w Two Words czy TESach. Ostatecznie nie było to całkowicie kiepskie doświadczenie, chociaż był moment zwątpienia, jak coś się skopało jeszcze w kanałach Fargrove i przeciwnicy zaczęli się respawnować z częstotliwością 0,5 do 1 minuty. Czasem nie zdążyłem rozprawić się z jedną grupą a już kolejna atakowała. Krótko po wyjściu z Fargrove doszło nawet do tego, że na jeden krok do przodu robiłem dwa do tyłu jeśli chodzi o eksplorację, bo musiałem ustępować kolejnym hordom. W końcu zmieniłem w opcjach respawn i poziom trudności na minimum, co by się nie męczyć. Dzięki temu przestałem się cofać. Z czasem to się unormowało, ale nie przywróciłem opcji, bo walki nie były na tyle ciekawe, bym za nimi w nadmiarze tęsknił albo chciałbym, by dłużej trwały.
W zasadzie nie mogę wskazać żadnego elementu gry naprawdę wartego uwagi. Może z wyjątkiem córki Davenmora :). No dobra, rozwój postaci był nie najgorszy, przynajmniej w teorii.
Jakiś czas temu jeden z RPGów z widokiem TPP z Azji dostał tłumaczenie na angielskie, podobno niezły.
https://store.steampowered.com/app/994280/Gujian3/
Sam musiałbym najpierw zabrać się za KOTORy bo leżą u mnie odkąd założyłem konto na Steamie i nieruszone...
16 lat minęło od premiery pierwszego KOTORa, jak przyjęło się nazywać gry z serii Star Wars: Knights of the Old Republic. Napisano o nich wiele, jednak trzeba pamiętać, że nie każdy z różnych przyczyn miał okazję grać...Ja dopiero ubiegłej nocy zakończyłem przygodę z pierwszym KOTORem po raz pierwszy w życiu i czas bym co nieco napisał.
Akcja rozgrywa się 4000 lat przed wydarzeniami w filmowej serii. Dopiero co zakończona wojna Republiki z Mandalorianami nie oznacza końca problemów: dawni bohaterowie Republiki i Zakonu Jedi: Revan i jego uczeń Malak, którzy przyczynili się do pokonania agresorów, teraz sami nękają Republikę, gdyż przeszli na Ciemną Stronę. Malak jednak przy nadażającej się okazji pozbywa się Revana i sam zostaje Lordem Sithów i teraz to on prowadzi wojnę z Jedi i Republiką. Nasza przygoda zaczyna się w momencie gdy jako żołnierz Republiki przebywający na jednym ze statków bronimy statku, który padł ofiarą zasadzki floty Sithów…
Początkowo byłem nieco zawiedziony. Oprócz płci mamy do wyboru tylko trzy klasy: żołnierza, zwiadowcę i łotra. Jednak w czasie gry okazuje się że to w zupełności wystarczy, zwłaszcza gdy potem zostajemy rycerzem Jedi (to nie powinno nikogo dziwić :)) i wybieramy swoją drugą klasę związaną z Zakonem. Mechanika to w zasadzie lekko zmodyfikowany system D&D w wersji 3.0 ze wszelkimi umiejętnościami i atutami, więc jak ktoś grał np. w Neverwinter Nights poczuje się jak w domu. Postać możemy rozwinąć w „różne strony”, choć trzeba przyznać że są umiejętności kompletnie nieprzydatne, których nigdy nie wykorzystamy (np. skradanie się).
Bohatera obserwujemy zza pleców jak w Mass Effect (i widać na czym się wzorowali tworząc swoją sławną trylogię :)), ale sama walka to tak naprawdę czas rzeczywisty z pauzą i mimo że walki wyglądają dynamicznie i efektownie (zwłaszcza pojedynki na miecze świetlne) aczkolwiek szkoda że jak w serii Mass Effect gracz nie ma w tym...za dużego udziału, a ogranicza się jak w Neverwinter Nights to kliknięcia na wroga i ew. wyboru użycia specjalnego ataku, umiejętności czy przedmiotu. No ale trudno.
To co jest ogromną siłą KOTORa to atmosfera rodem ze starej filmowej sagi. Czasem pojawi się (nieco zmodyfikowany, ale trudno to zauważyć) motyw muzyczny Force Suite, na naszej drodze spotkamy przedstawicieli wielu ras znanych z uniwersum (którzy, co ciekawe, mówią własnymi językami!), usłyszymy znajome z sagi (bo Bioware uzyskało prawa do dźwięków:)) wystrzały z blasterów i dźwięk „wysuwanych” mieczy świetlnych, odwiedzimy pustynną planetę Tatooine i stoczymy walkę z ludźmi pustyni, wylądujemy na Kashyyyk – rodzinnej planecie Wookiech czy Dantooine – siedzibę Akademii Mistrzów Jedi. Druga rzecz to ciekawi towarzysze i postacie, które napotkamy po drodze – o tych drugich nie będę pisał, byście samemu je odkryli, jednak towarzysze...Będzie nam towarzyszyć Mission Vao - nastoletnia Twi'lekanka; jej przyjaciel Wookie (na szczęście nie musimy brać dwójki razem w podróż, chyba że chcemy :P ); mandaloriański weteran; trzech rycerzy Jedi o różnym charakterze i temperamencie czy dwa droidy – jeden tylko pikający niczym R2D2 i drugi, HK-47, z morderczym instynktem zabijania i wisielczym poczuciem humoru ;)
Questów pobocznych może nie ma zatrzęsienie dużo, ale nie jest to typowe przynieś podaj, pozamiataj i można je wykonać zazwyczaj na minimum dwa sposoby, zazwyczaj związane z Ciemną bądź Jasną stroną Mocy. Nasza postać jest określana na „wskaźniku” do której strony jej bliżej (jak w Mass Effect – poziom Renegata i Idealisty). Jednak nasze czyny nie definiują ostatecznego wyboru, co może być nieco dziwne, bo możemy być przez całą grę aniołem by na końcu wybrać Ciemną Stronę (lub na odwrót), jednak wydaje się że większość graczy od pewnego momentu (albo i od początku gry) wie jak postać będzie prowadzić.
W grze są zaimplementowane trzy mini-gry: 1. Pazaak to karcianka zbliżona do oczka – można trochę kasy dzięki temu zdobyć, ale mi się w to bawić nie chciało. 2. Wyścigi ścigaczy – raz w grze musimy wygrać zawody by popchnąć fabułę naprzód, potem jest to opcjonalne. Zabawa jest prosta, niewymagająca, to nie jest Episode 1 – Racer, ale miło że jest takie coś i też kasę wygrać można :) 3. Trzecia gra to zabawa w symulację działka pokładowego – czasem lecąc z planety na planetę zaatakują nas wrogie myśliwce, które trzeba zestrzelić :) Poruszamy klawiszami WSAD i myszką więc szybko się wprawimy i zazwyczaj bez problemu nam się uda :) Za pierwszym razem to klimatyczne i nawet wciąga, potem robi się nużące, aczkolwiek natrafienie na wrogie myśliwce jest losowe, więc jeden gracz natrafi na nie co chwila, inny może trzy razy w ciągu całej gry.
O udźwiękowieniu pisałem (trzeba dodać pełny profesjonalny dubbing co robi świetne wrażenie), a graficznie...Cóż, gra jest z 2003 roku i się zestarzała pod tym względem, ale mi jest to ciężko oceniać bo grafika w cRPG niezbyt mnie obchodzi, jednak to coś na poziomie drugiego Neverwinter Nights :)
Co mi się nie podoba w grze? Po pierwsze: plecak. W formie listy, bardzo chaotycznie ułożone, obrazki przedmiotów niewiele się od siebie różnią i odróżnić np. od siebie dwa miecze czy dwa blastery to katorga, trzeba czytać opis. Z plecakiem więc będziecie się nieco...męczyć i czasem irytować ;)
Druga rzecz to nasi cudowni towarzysze. Ich AI czasem mocno daje nam się we znaki. Wyszukiwanie drogi u nich często zawodzi i blokują się na drugim końcu mapy i musimy ich trzymać „za rączkę”, innym razem nasz strzelec podbiega pod same twarze mrocznych Jedi i dopiero wtedy strzela narażając się na ich ataki. No ale trudno, czasem tak jest i nic się na to nie poradzi.
Pewnie mógłbym napisać więcej, ale mówię, gra nie jest nowa i jej recenzji powstało dużo. Ja wciągnąłem się bardzo w ten tytuł, bo znów poczułem Moc :) Zwłaszcza że HK-47 i Mission Vao znaleźli się na mojej liście ulubionych towarzyszy w drużynowych cRPG ever :) Znakomity erpegie, absolutny kanon i rzecz obowiązkowa. Ma swoje „babole”, ale który erpeg ich nie ma? Kto nie grał – grać koniecznie! 9/10 + znaczek Iselor poleca :)
Halo, dzień dobry po północy. Mam takie pytanie o Torment: Tides of Numenera, bo nie mam trochę pomysłu na grę. Przez pierwsze godziny pochodziłem i rozmawiałem z ludźmi. Wybrałem szelmę, a dziedzictwo zrobiło mi się na uczonego. Poszedłem do Lazaretu (poboczne zadanie pobrane w Zakonie Prawdy) i generalnie zwiałem z tego laboratorium, żeby nie wywalić koziołka. Nie wiem czy kupować lekarstwa i próbować ponownie, czy pokręcić się jeszcze po mieście, bo nie odwiedziłem każdego kąta (byłem na rynku, dziedzińcu, w bebechach i zakonie prawdy).
Chyba potrzebuję ogólnej wskazówki, jak rozegrać pierwsze godziny. Czy skupić się bardziej na taktyce i brnąć do przodu, czy to raczej przyjdzie z dobrym przeglądem i rozeznaniem sytuacji. Nie chciałbym zakopać się w informacjach i połamać sobie głowy na zbyt wielu rozmowach.
Dzięki z góry za uwagę i komentarze.
Panowie, tam u góry mnóstwo linków jest nieaktywnych niestety...Może jednak ktoś skorzysta z mojego zbioru:
Alpha Protocol
https://drive.google.com/open?id=1qb3kW0x7Ksy2Wjx1dEHIq0UvzcAICOjq
Patch do wersji PL
Anachronox
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1j75mekdgvyII2pZOXMmpeY9BNQgZRUnb
Arx fatalis
Patch do wersji angielskiej: https://drive.google.com/open?id=12c2Ep-aRr3leI2Wefzz5ZqdL8srqipKL
Polonizacja: https://drive.google.com/open?id=1R-GjXvNhZ65m8jwiIu8A5xl9VEnBn1kY
Betrayal at Krondor
Patch: https://drive.google.com/open?id=1Pd1UqahL3k0Ng1yhJnLBJPNSNN21eN3Q
Solucja: https://drive.google.com/open?id=1oM-FCmuEtVkieWehhwU7HU_RInydBKTm
Diablo + Hellfire
Mody i polonizacje
https://drive.google.com/open?id=1tsO3x_mHLgxvF1QIcIp2NPL2pCnPb2Xl
Dispel
Patche żeby ukończyć grę (sprawqdźcie czy to te!):
https://drive.google.com/open?id=1BOq6G9opWK9F8LoMxxKsRbHpiBIBso7p
Jagged Alliance
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1q8YvWA0CCXexAyvI-yV3OZZLfoDKuUug
Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1Sjg8BZOtdLSOQx5XgEH78PhAX2M2w3Rc
Metalheart
Patch:
https://drive.google.com/open?id=1pXLVJ6EKngIkapxtL1pnbZoCTrK4jV-8
Might and Magic VI: Mandate of Heaven
Patch wersja ang. + polonizacja do tego + poradnik
https://drive.google.com/open?id=11UajZRlyZANhlHQo3Pwtyi33qkuu0n7V
Oblivion
Mod niwelujący level scalling:
https://drive.google.com/open?id=1hH0ipzuv19qTzPZlRYkT3cRXv6_Li3zl
Rune
Spolszczenie:
https://drive.google.com/open?id=1UzcCSYzOa-G3qgS_qohQFTxhw851FejA
Vampire The Masquerade Bloodlines
https://drive.google.com/open?id=1x-sNiD843U-hNOECy7BHHl8xSsB8a4ZR
Wizardry 8
Poradnik i solucja
https://drive.google.com/open?id=1a4b3zKu4W0TT5R9zlvHZswssOukxnurn
Cichaczem wyszedł kolejny RPG - Paranoia: Happiness is Mandatory
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/paranoia/home
Mógłbym powiedzieć że nie warto kupować bo Epic Store blablabla.
Ale tak naprawdę głównym powodem jest to, że najprawdopodobniej wydawca zamierza dopracować grę za kasę Epica i zacząć promować ją znowu przed premierą na Steamie. To oczywiście teoria spiskowa, moja.
Sama gra była zapowiadana, miała promocję - skromną ale jednak - ale premiera była odkładana dwa razy, jak wyszła na Epic Store to nikt nie zauważył tego.
Wasteland 2 za darmo na GOGu! Chwała bogom!
Przeglądałem news zapowiadający grę na systemie D&D i w komentarzach znalazłem pewną dyskusję, a niej taki oto wywód:
Tak się składa, że nie ma świata D&D. Dungeons and Dragons to system. A światy D&D to m. in. Greyhawk, Forgotten Realms/Zapomniane Krainy (Faerun) czy Planescape. Więc z twoją argumentacją można by się zgodzić, gdyby gra miała tytuł Forgotten Realms: Dark Alliance (bo Towarzysze Hali są jednymi ze sztandarowych postaci Krain właśnie).
Pojawiam się z pytaniami o Dungeons and Dragons. Nigdy nie brałem udziału w rozgrywce z Mistrzem Gry, takiej ze scenariuszem, że przed zabawą trzeba przeczytać książeczkę wprowadzającą w świat. W tym roku rzuciłem okiem, bo chciałem zainteresować się, ale gubię się w temacie, a że nie mam drużyny do gry, to odpuściłem śledztwo. Graliście, albo wiecie co nieco na ten temat? Jak można wgryźć się i czy warto obecnie interesować się tym, bo może to Pieśń Przeszłości...