Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kupiłem przedmiot na allegro 90% taniej przez błąd. Co byście zrobili ?

25.09.2019 05:21
maciell
33
3
odpowiedz
maciell
122
Senator

Opowiem swoja historie. Kilka lat temu bralem towar z pewnej hurtowni. Sezon gwiazdkowy. Zamowienie przez telefon. Z powodu dlugiej wspolpracy mialem odroczony termin platnosci. Towar przyszedl w srodku faktura i widze, ze w platnosci " Zaplacono gotowka" . Towaru bylo na 20 tysiecy. Dwa dni sie z tym meczylem co zrobic. No, ale stwierdzilem, ze sie nie zeszmace i zlodziejem nie bede pomimo, ze to duza siec byla etc etc . Pojechalem do tej firmy i poszedlem do dzialu ksiegowosci poinformowac ich, ze zaszla chyba pomylka i ja nie placilem gotowka. Poproszono mnie do gabinetu, gdzie dyrektor tego oddzialu firmy podziekowal za uczciwosc. Do dzisiaj pamiatem co powiedzial"wie pan w sezonie gwiazdkowym to mamy tyle sprzedazy i tak duze obroty, ze jak by pan nie zglosil to by sie nie wydalo". Dostalem jakas dobra whisky. Jedyne co przykre bylo to zmienili mi sprzedawce z ktorym wspolpracowalem kilka lat. Nie wiem czy podejrzewali jakies nieczyste zagrywki. Podobno to byl jego blad, ze faktura stala sie z terminowej na zaplacono gotowka. Wiec jak czytam to poniektorych to "gardze wami" jest chyba najdelikatniejszym okresleniem jakie cisnie mi sie na ustach. I moze w zyciu trzeba byc takim skur...... co po trupach do celu ja nie potrafie i gardze takimi ludzmi.

23.09.2019 15:46
Matysiak G
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Ściemniają z tym pracownikiem, żeby zagrać ci na sumieniu.

23.09.2019 18:08
11
2
odpowiedz
1 odpowiedź
nowy134
6
Pretorianin

A ja jestem bardzo negatywnie zaskoczony moralnością ludzi na forum. Jak jest jakiś watek typu dziewczyna mnie rzuciła, to każdy jakoś się jeszcze zachowuje i raczej widać zachowania empatyczne. Jak chodzi o pieniądze to widzę, że oprócz kilku wyjątków to same cwaniaki. Zero zrozumienia dla drugiej strony. Przecież to jest nieuczciwe i jak to ktoś napisał, podchodzi pod kradzież.

23.09.2019 18:18
mohenjodaro
12
2
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
115
na fundusz i prywatnie

Gdyby nie historia o pracowniku zaproponowałbym następujące rozwiązanie:

Mówisz, że chcesz kupić dysk, jednak oczekujesz od nich maksymalnego możliwego rabatu z porzuceniem marży. Czyli na przykład za 400 złotych. Biznes to nie jest abstrakcyjne pojęcie, tylko też ludzie. Błąd jest oczywisty, więc wybroniliby się w sądzie. Natomiast sztuką biznesu jest się dogadywać: im się nie opłaca sprzedawać za 50 zł, nikomu się nie opłaca sąd (Tobie bardziej się nie opłaca), a Tobie nie opłaca się kupować dysku gdzie indziej za 550 zł.

Ale ten pracownik mnie wkurzył, więc próbuj ich wydoić najbardziej jak się da, a potem i tak napisz donos do Państwowej Inspekcji Pracy.

23.09.2019 19:37
Gambrinus84
16
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
Gambrinus84
123
GOL

To nie tak działa, że można kupić coś w internecie korzystając z błędu ludzkiego. Całe szczęście działa tutaj prawo, bo inaczej w regulaminach, które akceptujemy moglibyśmy np. nieświadomie zrzec się domu. Sytuacja tylko niby z innej parafii - a chodzi o nieuwagę, która mogłaby nas drogo kosztować.

Są na to przepisy i przy rażącej dysproporcji ceny do wartości sklep w sądzie wygra.

Co oczywiście śmieszne, że sklep szantażuje sytuacją swojego pracownika, gdy tak naprawdę może złożyć papier, że cena była błędem (10% wartości przedmiotu - no jak nie patrzeć to wygląda jak błąd, Ty to wiesz, sprzedawca to wie, sąd też będzie wiedział :)).

Aż pogooglowałem wyroki i w sprawach z allegro też ostatecznie wygrywali sprzedawcy.

post wyedytowany przez Gambrinus84 2019-09-23 19:44:06
24.09.2019 16:47
kiera2003
31
2
odpowiedz
1 odpowiedź
kiera2003
109
Senator

Jeśli to duża sieć sklepów, to nie odpuszczam - za złe traktowanie klientów (nieuznawanie gwarancji czy rękojmi)

Jeśli chodzi o małych sprzedawców, to dla mnie wstyd żądać towaru po tak niskiej cenie. Z dwóch powodów:

- taka pomyłka jest dla nich bardzo odczuwalna finansowo
- zarabiają bardzo mało, ich marża jest minimalna

Od zawsze kieruję się tą prostą zasadą, moim zdaniem takie podejście jest najuczciwsze.

post wyedytowany przez kiera2003 2019-09-24 16:48:46
23.09.2019 15:51
Mr. JaQb
3
1
odpowiedz
Mr. JaQb
110
Legend

wszystkie szkody pokrywa pracownik
Firma porządna

Ha, dobre

23.09.2019 15:52
Soulcatcher
5
1
odpowiedz
15 odpowiedzi
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Tu nie ma mowy o sumieniu i uczciwości.
Dali ofertę, nie jest twoim obowiązkiem sprawdzać czy umieją liczyć i czy znają różnicę pomiędzy 50 a 550.

Oczywiście że kupuj, obydwa.

"różnice zapłaci pracownik który wtedy zmieniał tą cenę w tym przypadku to była jakaś kobieta"

Dyski kupujesz od firmy a nie od osoby prywatnej (kobiety).
Nie jest twoim problemem jak oni sobie organizują pracę i jak dobierają pracowników.

Błąd popełniła firma nie osoba prywatna. Jeżeli chcą zabrać te pieniądze swojej pracownicy to wyłącznie oznacza to ze jest to gówniana firma. Więc niech ją najlepiej zwolnią i niech znajdzie sobie normalną pracę, może więc robisz jej przysługę.

23.09.2019 17:04
PanSmok
📄
7
1
odpowiedz
PanSmok
253
Legend

Prawo jest po Twojej stronie. Ale jest jeszcze strona etyczna. Postaw sie po drugiej stronie barykady : Jak TY bys sie czul jezeli Ty sprzedalbys komus dwa dyski za ulamek ich ceny w wyniku bledu. Chcialbys zeby ktos sfinalizowal ta transakcje czy nie? To kwestia Twojego sumienia.
Moje osobiste stanowisko jest dokladnie przeciwne do Soulcatcher'a. Ja bym sie wycofal.

post wyedytowany przez PanSmok 2019-09-23 17:05:57
23.09.2019 20:32
A.l.e.X
19
1
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

ja mam jakiś wewnętrzny sprzeciw wobec czyjeś krzywdy nawet z głupoty, ja bym nie kupił / każdy może się pomylić

23.09.2019 15:44
KUBA1550
1
KUBA1550
64
Generał

Zakupiłem dwa Nowe dyski twarde SSD za 50zł od firmy na allegro. Sprzedawca źle wpisał kwotę, a że miałem je w obserwowanych to od razu dostałem info na email że przedmiot staniał o 90%. Po kilku minutach poprawili cenę i była już normalna 550zł. Czasem w trafiają się takie okazje to pomyślałem że może jakieś wietrzenie magazynów i dlatego taka obniżka. Złej obniżki dokonała pracownica sklepu. Sklep zadzwonił i powiedział że mogę kupić te dyski w takiej cenie ale różnice zapłaci pracownik który wtedy zmieniał tą cenę w tym przypadku to była jakaś kobieta. Mam okazję kupić dwa dyski po 50zł sztuka ale na sumieniu będę miał kobietę z której pensji szef ściągnie brakującą cenę produktu.
W sklepie mają odpowiedzialność materialną więc wszystkie szkody pokrywa pracownik. Firma porządna to nie anulują zamówienia i są w stanie wysłać te dyski w takiej cenie.

Co byście zrobili ?
A. Iść na całość i zapłacić za wszystko 100zł
B. Zrezygnować z zakupu
C. Kupić jeden dysk za 50% kwoty normalnej ceny ?
D. Może znacie inne rozwiązanie ?

23.09.2019 15:53
6
odpowiedz
Juanhijuan
199
Hawkeye

Zapłacić 100 zł i po transakcji dać negatywny komentarz z wyjaśnieniem o graniu na emocjach.

Napisaliby mi, że cena jest wynikiem błędu pracownika i mogą dać rabat 15% na jakiekolwiek zakupu w ich sklepie. Czy takie rozwiązanie pasuje i by było po sprawie z mojej strony.

23.09.2019 17:14
8
odpowiedz
FrankerZ
89
Generał

Nie wiem jak to prawnie wygląda, ale moralnie to jest zwykła kradzież. Ja bym zrezygnował z zakupu, ewentualnie powiedz, żeby ci dali kilkanaście procent rabatu (tyle ile wynosi ich marża), wtedy każdy będzie zadowolony.

23.09.2019 17:20
9
odpowiedz
el.kocyk
180
Legend

pracowalem kiedys przez 7 miesiecy jako wprowadzacz cen do sklepu internetowego
serio, tysiace produktow, dla kazdego 3 czy 4 ceny (nasza, rynkowa, hurtowa i cos tam jeszcze)
bardzo latwo mozna bylo sie pomylic

zarabialem 900 zl na miesiac, jakbym mial z tego zaplacic roznice w cenie produktu bo sie pomylilem to bym sie chyba zalamal:(

23.09.2019 17:29
It’s TNTOES
😁
10
odpowiedz
It’s TNTOES
7
Pretorianin

Ja tez miałem podobnie bo kupowałem laptop i
X220t o wiele słabszy był u nich za 700zl w stanie Bardzo Dobrym.
X230t w stanie Bardzo dobrym za 550zl wiec wzialem i co się okazało po 30min cena podbiła do 1050zl :O
Jak dzwoniłem bo miałem prośbę jedna to nic nie wspomniała :))) pogodziła się z tym. Poza tym dostałem gratisowo przez niewiedzę sprzedawcy czytnik lini papilarnych (wart z 150zl) którego nie zauważył (a jest wbudowany i naprawdę na pierwszy rzut oka nie widać) oraz moduł GSM pod bateria którego nie widać tez :) wiec taka cena plus te dwa gratisy to jest dla mnie rabacik bardzo dobry :) i jestem zadowolony a sprzedawca przyjął to na klatę. Jeden gościu jeszcze 2 sztuki wyrwał bo mu się udało wyrobić w czasie :) mi była potrzebna jedna sztuka która spisuje się świetnie btw :)
Bierz bo oni na 90% biorą cię na litość . A za pomyłki się płaci i tak. Masz szczęście ze ci się udało to kupić w takiej cenie :D

post wyedytowany przez It’s TNTOES 2019-09-23 17:31:54
23.09.2019 18:53
Ppaweł
😉
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Ppaweł
63
Senator

Ja dzisiaj miałem taką aukcje na alle, niby część do samochodu ( silnik) w cenie 149zł za zregenerowany, aukcja jest już wycofana ale ciekawe co by zrobił koleś jakbym kupił

https://allegro.pl/oferta/silnik-1-9-tdi-bxe-105-km-octavia-a3-leon-ibiza-7585297184?bi_m=mpage&

23.09.2019 19:29
Soulcatcher
15
odpowiedz
5 odpowiedzi
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Umyka wam ważny element całości.
On kupił ten dysk tylko dlatego że kosztował 50zł. Gdyby kosztował 550 zł to by go nie kupił.
Więc rozmowa powinna być o dysku za 50zł, bo taką miał cenę w chwili kupowania.
A to że sprzedawca tłumaczy że jednak chciałby sprzedać ten dysk za 550 zł to jego oferta, na którą można po prostu odrzucić.
Oferty w sklepach internetowych są wiążące.
Gdyby na ulotce pisało ze jest za 50 zł to można się tłumaczyć pomyłką. Ale to jest sklep, jest cena i tu się za tą cenę kupuje.

Gdyby sprzedawcy mogli zmieniać ceny po zakupie cały handel w internecie nie miał by sensu.
Sklep patrzył by jak mu towar się sprzedaje i kazał dopłacać tym co kupili bo jednak chcieli by sprzedawać z większym zyskiem.

I te głupoty o tym ze ktoś się pomylił.

Opowiem wam jak to jest, są faktury zakupu w których jest cena zakupu. Każdy prawdziwy system informatyczny do sprzedaży wie doskonale że cena sprzedaży jest zbyt niska i powinien informować o tym operatora w chwili wprowadzenia błędnej ceny sprzedaży.

Normalnie jest tak ze definiuje się na grupę produktów marżę i przy wprowadzeniu nowej faktury zakupu od razu widać jaką cenę dla klienta powinien mieć towar z tej partii.

Jak ktoś wstukuje cyferka po cyferce ceny i nie ma żadnej weryfikacji i nikt tego nie sprawdza, to chyba minął się z powołaniem, bo teraz nikt już tego tak nie robi.

23.09.2019 19:39
wata_PL
17
odpowiedz
wata_PL
207
Ogniomistrz

Ja bym brał z pracownikiem ściema na bank. A nawet jeśli każe mu pokryć no cóż znajdzie inna lepsza pracę bo zobaczy że pracuje w dziadostwie nie zrobiłeś nic złego bierz śmiało.

23.09.2019 19:53
HETRIX22
18
odpowiedz
HETRIX22
203
PLEBS

Martwi mnie moralność niektórych tutaj :( ktoś się pomylił i nawet jeśli historyjka ze pracownicą to ściema to i tak bym nie kupił bo to nieludzkie korzystać tak z czyjejś nieuwagi.

23.09.2019 20:46
madmec
20
odpowiedz
madmec
95
Generał

Robisz to co pozwala Ci rano spojrzec w lustro bez obrzydzenia i bez zadnych watpliwosci, co do swojego slusznego wyboru.

24.09.2019 00:32
21
odpowiedz
zanonimizowany1044195
49
Generał

Ja miałem coś podobnego kiedyś w sklepie spożywczym. Kupiłem sobie pewien produkt (nie pamiętam już co to było) i przy kasie okazało się że ta cena jest znacznie wyższa. Według Polskiego prawa obwiązuje cena wystawiona na metce przy towarze i taką musieli mi wbić. A to że ktoś się pomylił to już nie wina kupującego. Co ciekawe zaraz zmienili cenę przy tym towarze na taką jaka powinna być.

Chociaż tu już jest większa kwota i lepiej zrezygnować z zakupów.. Może nie będą robić ci problemów pod kątem sądowym ale w przyszłości możesz mieć problemy z kupnem towaru, np. nie dostanie rabatu, albo oleją cię przy jakiś konkursach. Po za tym sumienie czyste będzie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1044195 2019-09-24 00:39:26
24.09.2019 07:18
Bukary
😉
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Bukary
229
Legend

Wina sprzedającego. Musi przyjąć konsekwencje na klatę.

Ale ja bym pewnie zrezygnował z zakupu. I dlatego ja jestem nauczycielem, a Soul - prezesem. ;)

24.09.2019 08:26
dasintra
23
odpowiedz
dasintra
203
Zdradziecka morda

Dokładnie jak wskazał Gambrinus, sądy w podobnych sytuacjach stają (szczęśliwie) po stronie sprzedających powołując się na art. 84. k.c. Z drugiej jednakże strony sklep zachował się skandalicznie biorąc swojego pracownika jako zakładnika.

24.09.2019 08:47
kubuses
24
odpowiedz
kubuses
8
Konsul

Biznes to biznes, chcesz się bawić w moralność to idź na psychologię, ja bym wziął dyski albo jakbym faktycznie czuł się źle z tego powodu że pracownik musi zapłacić różnice w cenie to przynajmniej targował kwotę, bo to nie Twoja wina była że akurat taka była wystawiona.

24.09.2019 09:04
introniligator0
25
odpowiedz
introniligator0
6
Generał

W każdej takiej sytuacji podejmuje właściwą decyzję:

Nie korzystam z krzywdy drugiego człowieka. Bez znaczenia kto zawinił. Dziś może to być ktoś obcy jutro ja.

24.09.2019 09:24
26
odpowiedz
zanonimizowany1295029
0
Pretorianin

Bym zrobił tak wasz błąd, według prawa kupiłem legalnie - 300 zł oni wychodzą na 0 ty masz dysk pół darmo

24.09.2019 09:26
kali93
27
odpowiedz
kali93
192
Isildur

Loon podał właściwie rozwiązanie dobre dla każdej ze stron. Ale ja bym jeszcze dojebał negatywa na koniec, za wujowe granie na emocjach.

24.09.2019 11:43
Kanon
👍
28
odpowiedz
Kanon
254
Befsztyk nie istnieje

B. Zrezygnować z zakupu

24.09.2019 16:30
30
odpowiedz
fenfir
179
Generał

Ja bym odpuścił albo ugadał się na zakup po cenie hurtowej. Przynajmniej z kilkoma osobami z tego tematu nie chciałbym mieć do czynienia w życiu, doskonale zdawać sobie sprawę z błędu drugiej strony, który został po chwili poprawiony i mimo to przeć do zakupu, empatii za grosz.

25.09.2019 04:28
sturm
32
odpowiedz
4 odpowiedzi
sturm
187
Australopitek

A nieuczciwy sklep w ten sposob moze napedzac sprzedaz. Wystawiac z "bledem" a potem szantaz biedna pracownica/niepelnosprawnym operatorem pc/itd. i prosic o zakup za "prawidlowa" cene.

Takie firmy powinny byc eliminowane z rynku jak najszybciej. Niezaleznie od tego czy to naprawde blad czy sciema.

26.09.2019 11:55
37
odpowiedz
Lukxxx
221
Generał

Zaproponowałbym jakiś racjonalny rabat, czyli np. najtańsza cena w necie -10/20%. Tak żebyś był zadowolony z zakupu.

23.09.2019 15:52
DanuelX
4
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

Dogadał się ze sklepem na jakiś porządny rabat.

23.09.2019 18:30
13
odpowiedz
zanonimizowany1295728
18
Generał

Sklep i tak wygra z tobą w sądzie, więc lepiej się dogadać i wytargować jakiś rabat.
www.poradnikprzedsiebiorcy.pl/-blad-w-cenie-towaru-w-sklepie-internetowym-poradnik-z-wzorami

post wyedytowany przez zanonimizowany1295728 2019-09-23 18:30:56
24.09.2019 12:14
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Już o tym mówiłem setki razy. Błąd, peszek. Jak ja je popełniam, tez ponoszę konsekwencje - zawsze. Dlatego kiedyś, jak kupilem Gf 6600 gt (od MSI, pamiętam, jak dzisiaj) z kwota o 0 mniejszą, walczyłem o nia do końca i wywalczyłem. Wyzywanie od chamów za 3...2....1.........

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-09-24 12:15:47
25.09.2019 09:38
34
odpowiedz
1 odpowiedź
Juanhijuan
199
Hawkeye

Chciałbym również podzielić się swoją historią.

Pewien inwestor kiedyś kupował ode mnie kawalerkę w małym miasteczku. Cena jaką chciałem uzyskać to 120k zł. Dogadaliśmy się z inwestorem co do ceny i czekałem na przelew. Okazało się, że pracownik który odpowiadał za transakcję przelał o jedno zero za dużo. Nie wiedziałem co zrobić w tej sytuacji. Było mi bardzo szkoda pracownika bo bałem się, że jak się wyda to straci pracę, a znałem go osobiście i byłem świadom jego sytuacji materialnej. Postanowiłem nic nie mówić i liczyć na to, że uda mi się tego pracownika ochronić, nic nie jest ważniejsze od pomocy bliźniemu w potrzebie. Na szczęście sytuacja rozwinęła się pozytywnie, nie jak w historii opowiedzianej w poprzednim poście, i nikt nie został zwolniony bo sytuacja się nie wydała.
Otrzymane pieniądze zainwestowałem w siebie, bo wiedziałem, że to najlepsza inwestycja. Po czasie otworzyłem firmę, która dobrze sobie radzi na rynku. Od kilku lat buduję mieszkania w Rwandzie aby pomagać ludziom. Gardzę każdym kto nie wybudował przynajmniej dwóch mieszkań w krajach trzeciego świata. Trzeba być skurw... aby nie pomyśleć o tym, że ludzie nie mają gdzie mieszkać, gardzę Wami.

26.09.2019 10:38
36
odpowiedz
3 odpowiedzi
Juanhijuan
199
Hawkeye

Czuć właśnie cebulę, polityka nawet w wątku o wyzyskujacym i nieuprzejmym sprzedawcy.

Nie dziwię się, że ten kraj tak wygląda. Cebula i polityka wszędzie. Tylko cebula gada ciągle o cebulowej polityce.

A i cebulę wiedzą najlepiej jak o cebulach się rozmawia w innych krajach, bo są cebulowymi obiezyswiatami.

post wyedytowany przez Juanhijuan 2019-09-26 10:40:39
Forum: Kupiłem przedmiot na allegro 90% taniej przez błąd. Co byście zrobili ?