Strony warte uwagi:
Subreddit: https://www.reddit.com/r/pathofexile/
Wygodny build browser: http://timtips.com/buildbrowser/#/list
Nieoficjalna wiki: http://pathofexile.gamepedia.com
Dzienny layout labiryntu: http://www.poelab.com/
Auction house: http://poe.trade lub ze strony POE: https://www.pathofexile.com/trade/search/
Wygodne sprawdzanie cen legendarek: http://poe.ninja
Vorici calculator, minimalizacja kosztów chromatic orbów: http://siveran.github.io/calc.html
Path of Building, czyli potężne narzędzie przeliczające DPS i umożliwiające prawie nieograniczony theorycrafting (szybka i łatwa podmiana itemów/skilli/gemów/drzewa i wiele wiele więcej): https://github.com/Openarl/PathOfBuilding/releases
Repozytorium informacji o top buildach z laddera: https://www.poebuilds.io
Historia cen legendarnych przedmiotów na przestrzeni czasu w ligach: http://www.poe-antiquary.xyz/
QOL improvements:
Loot filter:
- Neversink https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases + customizacja: http://www.filterblade.xyz/
- alternatywa: ZiggyD (bardziej zbliżony do oryginalnego wyglądu, ale też usuwa śmieci) http://ziggyd.tv/featured/ziggyds-loot-filter/
Jak ustawić AutoHotKey do automatycznego sprawdzania cen z poziomu gry: youtube.com/watch?v=CbC_Sg53kTM
Jak handlować przy pomocy premium stash tabów: http://i.imgur.com/koRGS0r.jpg API poe.trade automatycznie pobiera oferty i wystawia na "domu aukcyjnym", nie trzeba NIC konfigurować!
Związane/solidne kanały na youtube:
- Mathil, czyli jak zgapić kozacki build w 5 minut: https://www.youtube.com/user/Mathilification
- Engineering Eternity, świetnie zmontowane i wyedytowane filmy które dokładnie objaśniają mechaniki, zarówno podstawy gry jak i endgamowych bossów. Po prostu kompendium wiedzy: https://www.youtube.com/channel/UCaFHfrY-6uGSAvmczp_7a6Q
- ZiggyD, czyli newsy + pocięte fragmenty streamów: https://www.youtube.com/user/ZiggyDStarcraft
GOL'owa gildia:
TRX [TRX44], żeby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.
Discord:
Napisać do kogokolwiek z gildii w grze :) Albo dla tych którzy potrafią nieźle googlować :)
Poprzednie części:
#14 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14757949
#15 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14829315
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
Finalna przypominajka - za 10h pierwszy Exilecon, a zarazem zapowiedź czegoś co zapewne przyćmi nawet Fall of Oriath. Polecam włożyć Redbulle do lodówki, stream może być dłuuuugi.
Pre-show stream zdaje się o 20:00, ale jak ktoś chce konkrety to o 21:00.
Przypominam też że dla nas, biedaków (wiadomo że gramy w PoE tylko dlatego że darmowe) 2 fajne okazje:
- mystery box za dowolny zakup,
- darmowe mtx za oglądanie streama: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2676838
Również pstryczek w nos dla redakcji GOLa,
aope serio nic nie przychodzi ci do glowy ?
podpowiem - takie feature - zaczyna sie na A a kończy sie na H ;)
Parę przemyśleń na temat dwójki.
System skilli to duży krok w przód. Udało im się znaleźć rozwiązanie, które powoduje, że system skilli jest prostszy, ale jednocześnie dodaje dużo więcej głębi do gry. Myślę, że chcą też dać dużo więcej wolności w graniu naszą postać i trochę odejść od lockowania się w jakikolwiek archetyp. Nowy system promuje eksperymentowanie.
Mam wrażenie, że przy revampie drzewka umiejętności możemy dostać dużo łatwiejsze, możliwe nawet, że całkowicie darmowe, refundy punktów co by się zgadzało się z ich nowym designem promującym eksperymentowanie, próbowanie nowych pomysłów i uniknięcia lockowania się w archetypie. W obecnym systemie, zmiana pomysłu na postać jest dosyć frustrująca.
Oczywiście tworzenie altów dalej pozostanie, w końcu będzie 19 nowych ascendancy klas. Myślę, że po prostu łatwiej będzie bawić się grą. Gracze, którzy nie tworzą sami swoich buildów nie będą karani za to, że nie mają builda z neta.
No i oczywiście, osiem 6 linków. To zmieni całkowicie buildy. Koniec z poleganiem głównie na jednym skillu na right clicku. Gra nabierze mnóstwo dynamiki.
Zmiany w silniku wyglądają super. To największy postęp graficzny jaki do tej pory mieliśmy.
Jedna zmiana, która bardzo mi się podoba. Zbroje wreszcie wyglądają fajnie. Nawet te z niskich levelów. Nie trzeba unikatów i mtxów żeby mieć fajnie wyglądająca postać. Fizyka ubrań też tu dużo daje.
Więc ogólnie, wszystko będzie bardziej intuicyjne, jednocześnie cała mechanika nabierze głębi. Widać, że są tam goście z głową i wiedzą czego chcą i wiedzą jak swój cel osiągnąć. Nie widziałem tego przy Diablo 4 gdzie nie było żadnych konkretów na temat mechaniki, ani żadnego konkretnego pomysłu na nią.
Założyłem nowy wątek, żeby narzekacze nie mieli zajęcia, no i dlatego, że w końcu przez przerwę techniczną udało mi się oderwać od poe.
Na pewno nowej lidze nie pomógł fakt, że poprzednia była lepszą wersją ukochanego przez wszystkich Breacha. Niefortunna premiera pomiędzy Klasykiem i Borderlands 3 też zapewne nie pomogła w dobrym otwarciu. Przyznam szczerze, że i ja ligę miałem odpuścić, bo trailer nie wyglądał zachęcająco, aczkolwiek cieszę sie, że stało się inaczej i myślę, że każdy kto spróbował Blighta może się ze mną zgodzić, iż jest to zaskakująco przyjemny patch.
Randomowo pojawiające się ścieżki do obrony zapełniają pewien niedosyt nieprzewidywalności pozostawiony po niemal identycznych starciach w Legionie. Do nagród również nie można się przyczepić. Oczywiście pojawia się pewien chaos (zwłaszcza przy "podwójnych" portalach), gdy do rdzenia prowadzą ścieżki z różnych kierunków, ale uważam, że w tym tkwi urok stawiania wieżyczek. Od strony technicznej również nie ma do czego się przyczepić, jest to dość skomplikowana liga, więc sporo rzeczy mogło pójść źle jak w Synthesis, ale póki co bez żadnych błędów psujących frajdę z gry. Podoba mi się również, że przedmioty z poprzednich lig stają się powoli standardem w pulach nagród w tych nowszych mechanikach.
Podsumowując- dobra liga i nie taki oczywisty skip jak Bestiary.
https://youtu.be/NlIFQOVdG7k
loot filter z liniami od nowej postaci
nowy NPC na plus
nadal czekam na nowe bebechy do mojego pieca
spoiler start
ogrywając w Standardzie, mimo wszystko czas leci tu przyjemnie.
no i jest to opcja by przeczekać początek ligi gdzie gracze robią za testerów
spoiler stop
Premiera 4.0 jest bardziej oddalona niż myśleliście.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2636800
As you know, we release new expansions (which contain challenge leagues, balance changes and new game features) every 13 weeks. We do not expect to vary this timeline in the near future, so over the next year we're roughly looking at:
*Early December 2019: 3.9.0 Expansion (announced at ExileCon in November)
*Early March 2020: 3.10.0 Expansion (announced in February)
*Early June 2020: 3.11.0 Expansion (announced in May)
*Early September 2020: 3.12.0 Expansion (announced in August)
And so on, with new expansions every 13 weeks until 4.0.0 is ready
Głupio byłoby wydawać ich najważniejszy dodatek w sezonie ogórkowym, więc w sumie nie dziwię się obsuwy.
Ciekawe czym zaskoczą w 3.9, bo to będzie patch otwierający 2020, Betrayal odświeżyło skostniały system masterów, a teraz? Chyba lab najbardziej potrzebuje liftingu, a tak ogólnie to sporo było usprawnień ułatwiających życie w tym roku i raczej nic innego nie przychodzi mi do głowy co wymagałoby poprawy.
Zacząłem grać po długiej przerwie i znowu mnie niestety wciągnęło...
Pytanie: zamierzam kupić dodatkowe stash tabs - jakie w praktyce się lepiej sprawdzą: zwykłe (np. 4) czy jedna poczwórna?
Właśnie teraz jest przecena o 25%, co się zbiega z moją potrzebą dodatkowej przestrzeni w stashu.
Nie wiem co się dzieje w tej lidze, ale mam naprawdę chore dropy.
Póki co najdroższy item jaki mi wypadł!
Skusiłem się na ligę. Ponieważ buildy na cyclon, totemy, pułapki z grubsza mam opanowane,dla odmiany mój wybór padł na Essence Drain Chciałbym zapytać o mechanikę, jak się tym gra, bo na razie nie mogę tego ogarnąć. Jestem na początkowym etapie, nie ma jeszcze dużej części gemów ale ED i Conatagion już mam. Rzucam na grupkę mobów Conatagion i zaraz potem ED. Cała grupa w obszarze Conatgiona pada. Ale zauważyłem, że czasami (bardzo rzadko) obrażenia przenoszą się na grupkę mobów obok, która nie była w zasięgu działania Contagion - odniosłem wrażenie, że jest ta przy mobkach atakujących z dystansu. Najczęściej muszę od nowa rzucać Contagion i ED na następną grupkę mobów. Od czego to zależy?
Pytanie: jak wystawiać na sprzedaż itemy hurtowo (bulk)? Powiedzmy, że chciałbym wystawić 2 ex za 400c (200 każdy), jaką (i gdzie) wpisać cenę?
Pierwszy post od miesiaca, juz myslalem ze news, ze gre zamykaja. ;) Ufff.....
Jeśli ktoś zastanawiałby się nad tanim buildem który wyciśnie wszystko z tej ligi i jej mechaniki - https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2302798
Jako bonus moja walka z uberkiem na tym - kompletnie zepsutym - bildziku sprzed kilku dni :)
https://www.youtube.com/watch?v=wGxYC-Kk9Sc
Apdejt.
Liga niezła, jedyny minus to taki, że zabiera czas. PoE wymaga mknięcia przez mapy a tu Kasia nas trzyma o wiele za długo.
Próbowałem zrobić jedną Blight mapę (Toxic Sewers bodajze, tier 4) i miałem 1min do końca i poległem. Mój komputer też. Ale wstał potem. 30c w błoto.
Jako build wybrałem Nekro spamujący Mage Skeletons, niestety nie jestem zadowolony, zmiana w Pledge of Hands wyszła na minus. Zamiana Spell Echo na Greater Spell Echo i co? GSE nie ma boosta do szybkości czarowania. Porażka.
Znowu dostałem prezent od Burning Mana (minibossa z 4 aktu, w Kopalni), poprzednio był to Poet's Pen a teraz - Exalt.
Cena Tabuli dziwnie wysoka, ~24c albo 44chisele gdy kupowałem niedawno, co to ma znaczyć?
Nowy system mistrzów rewelka, do tego misje od Zany aktywują się często i po ich wykonaniu uzupełnia się asortyment w sklepie (poprzednio tego nie było, jedynie gdy wykonywałem jej zadania związane z Shaperem to się oferta odnawiała). Uzupełnianie atlasu w miarę gładko.
Dostałem też mapę Synthesisową (City Square bodajże) tier4, fosille dropiły jak szalone a od bossa dostałem ten prezencik ===>
Za te dwa modyfikatory z HoA mam 2ex, dodatkowy DMG od chaosu i inne - pewnie więcej.
Ludziska, podopisujcie sobie ksywki z Discorda (o ile siedzicie) w sygnaturki, albo ksywki stad podopisujcie na kanale. Bo ja juz nie wiem kto co pisze. ;)
A co do tematu to gratki. Mam nadziej ze w nastepnej lidze w koncu bedzie pelna mobilizacja i cos pogram.
Narazie moje PRZEZNACZENIE jest inne. ;)
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/dq82ar/diablo_4_announced/f613oyk/
Tata Chris wszystko przyjmie na klatę, D4 mu niestraszne.
Przypominam że za równe 2 tygodnie Exilecon.
Rozpiska Exilecon
http://www.pathofexile.com/exilecon
będzie pokaz dema? wersji 4.0 przez gwiazdeczki twicza
Witam.
Czy są jeszcze przyjęcia do gildii?
I czy są jakieś wymagania odnośnie tego?
Pozdrawiam
Obstawiamy jaki będzie główny motyw 4.0?
Nie obraziłbym się gdyby Kalandra się pokazała w jakiś sposób, niekoniecznie jako boss.
jeszcze się nie zaczęło a już 70k ludzi siedzi i ogląda napis :)
Eeeeeee... coś nie działa, czy jak?
Edit: Działa :)
Chris zatrzasnął się w kiblu?
Renderują trailer?
Biedny Einar, leci po nim hate a to ewidentnie była próba zamaskowania technical issues.
Pozamiatali konkurenta totalnie. PoE 2 ma lepsze animacje niż to co pokazali z D4, lepszą grafikę, płynniejszą rozgrywkę. Po prostu wow :)
Dziękuję, dobranoc. :)
Edit: aope, wiszę Ci tabula rasa, która mi kiedyś pożyczyłeś - pewnie już nie pamiętasz... oddam :D
Niestety nie miałem czasu na gre.
Udało mi się ogarnąć internet, żeby oglądać w komfortowym 360p, ale nawet na takiej jakości POE2 wyglądało nieziemsko! D4 bardzo się starało być mroczne ze swoją stylistyką, a POE2 po prostu było.
Zdecydowanie czekam na więcej informacji, bo grafika i nowy system gemów to jedno, ale ten nowy dodatek w 3.9 ze złą Zaną i startowaniem ze środka atlasu mnie bardziej urzekł :P
Trailer PoE 2 :) Mam nadzieję, że udostępnią też pokazany gameplay :)
https://www.youtube.com/watch?v=9OosC1E8TVM
Path of Exile vs Diablo Immortal :D
Gra jeden do jeden przeniesiona na komórki kontra jakaś bieda wersja Diablo 3 :D
To jest po prostu masakracja konkurenta.
"That was real hard to announce about 12 months ago... but we thought if we announced a sequel FIRST..."
Wiedziałem że zrobią coś z Atlasem znowu, wie-dzia-łem!
Mówili że będzie motyw podwodny a to jedynie kostium się zgadza.... pewnie zajumał go jakiemuś Big Daddy'emu :]
Aż boję się poznać realne wymagania PoE 2 skoro pierwsza część daje popalić (momentami dosłownie) dobrym komputerom.
Nowy wygląd Dying Sun na trailerze Conquerors ale inne nie ruszone?
O w mordę misia, nie będę się nawet silił na jakieś obiektywne komentarze.
Ja tu sobie tylko popiszczę :D
Tak, chcę więcej takiego drewna, więcej <3 <3 <3
Gdy już opadły trochę emocje to może porozmawiamy o ->
https://youtu.be/6f5Zbu4hXI4
Bo póki co z czterech zapowiedzi zachwycamy się tylko jedną :p
Już od jakiegoś czasu ludzie narzekali, że szybkie aoe buildy są najlepsze, wątpie by to się zmieniło przez tę ligę, ale może sklejanie własnego bossa ich jakoś zadowoli?
Mnie szczerze mówiąc nie do końca przekonuje mechanika, bo wygląda trochę jak bestiary 2.0... bardziej jestem ciekaw nowego currency do ulepszania biżuterii, ale zagrać zagram, bo zmiany w atlasie wyglądają mega interesująco i tylko pozostawiają większy apetyt na zmiany jakie zapewne szykują w poe2.
Meh, to jest lepsze ===>
https://youtu.be/jSwqFwH0SiI
najlepsza część?
"ultimately reaching minimum tier 14 maps"
no i to jest dobry powód do powrotu (poza testowaniem nowego kompa).
mniej dropienia białych mapek na czerwonych mapach?
dużo nowości oraz udoskonaleń ale też pociągnie za sobą wiele więcej contentu do rozkminiania:).Mam nadzieję że wezmą także do serca to,żeby wyrównać skille i nie było 2-3 słusznych a reszta to syzyfowa praca aby do czegokolwiek dojść.
Tak się zastanawiam nad tymi 7 nowymi aktami ,jak to zostanie zorganizowane bo PoE 1 kończymy w granicach 65-68 lvl i dalej mapki,dodanie 7 aktów w PoE 2 to wg mnie ok 15 -20 lvl do przodu czyli prawie 80 lvl.Możliwe że nie grindujemy mapek 68-75 i wskakujemy od razu na tier 10 :) ?.
https://youtu.be/tVdpOCxRwj4?t=5h20m26s (jakby nie działał timestamp - chociaż powinien, to 5h20m)
Bardzo polecam panel który u nas był w środku nocy, fajnie i lekko się to ogląda.
Jest sneak peek w kwestii tego jak będą działały gemy, wstępne pomysły dla nowych ascendancy i inne bajery.
Już teraz wybór nowego builda pod ligę to straszny ból, nawet sobie nie wyobrażam ile będę kminił przed premierą PoE2 :)
Oglądałem wczoraj ten panel. Już po samych nowych Ascendancy widać jak wiele dróg otwiera im nowy system skilli i gemów. Wszystkie 3 zaprezentowane tutaj drzewka były sto razy ciekawsze niż jakiekolwiek obecne drzewko z Ascendancy.
Szkoda, że jeszcze dłuuuugo do premiery. Chociaż i tak mają już o wiele więcej gotowe niż w Diablo 4 ;)
Mówili też o zmianach w dropie. Chcą mniejszej ilości dropu, ale który jest więcej warty. Wydaje mi się, że chcą też bardziej ukierunkować loot pod build którym gramy, tylko za bardzo nie wiedzą jak to zrobić obecnie. Jak dla mnie te zmiany są konieczne, loot filtery tylko maskowały poważny problem.
Amadeusz trafił wczoraj bingo z:
- póki nie będzie po polsku nie zagram,
- ludzie w to grajo bo za darmo,
- Diablo 3 leprze!!!!!1 drewno,
Nawet nie wiem co odpisać takim ludziom z gola, bo są w błędzie na tylu poziomach, że aż trudno zacząć...
Chciałbym wrócić do PoE - grałem dawno temu, mam ok. 60h i udało mi się tylko zabić Dominusa dwiema postaciami i nic poza tym.
Mam problemy ze znalezieniem dobrych buildów a do tej pory nie korzystałem z gotowych.
Chciałbym zagrać jakimś buildem z summonami, najlepiej żeby to nie była Witch. Coś polecicie?
Czy można być fajniejszym? Chyba nie można :) Podziękowało się także Digital Extremes. Można być fair i tworzyć z pasją? Można. https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/dxwjkv/thank_you/
Czytałem że w PoE 2 będzie ten sam system handlu co w pierwszej części dla ludności niechińskiej.
Hype uleciał jak z bicza strzelił...
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/dza210/new_bow_skills_in_path_of_exile_conquerors_of_the/
Nie dajcie się nabrać, to tylko ładnie strzelające totemy!
Pojawiło się nowe video promujące nową kampanię, użyto kolejnej wariacji utworu "Return of the King" z 300 albo Titus Andronicus.
https://youtu.be/7byWVrS79S0
PS. Kiedy nowy wątek?
Jakby co - wrzucam zdjęcie nadające się na pierwszy post.
Pierwszy akt będzie miał odświeżoną grafikę?
No i czy zapowiedziany system gemów będzie już dostępny w nowej lidze?
Nowe supp packi, ten biały nawet ładny, ale zdecydowanie nie jest to must have.
https://www.youtube.com/watch?v=gE9uA8ns4ak
https://www.youtube.com/watch?v=Q3EcOQgjqpY
Odnośnie nowego wątku to zupełnie nie mam pomysłu na nazwę, więc jeśli ktoś się czuje na siłach, żeby założyć część 18 to śmiało. Na pewno nie zapomnę tutaj zamknąć i przekierować.
Eternal damnation nawet pasuje do motywu którego używam (a używam głównie jednego), czyli czarny/brązowy armor ze złotymi/czerwonymi wstawkami ale poczekam na core'owe supporter packi, powinny się pojawić za 2 tygodnie.
Wybitnie dupy mi nie urwały, ku uciesze mojego portfela.
Zaczyna się niezły struggle z wyborem buildu - najpierw chciałem cyclonera pod Starforge, ale oh wait, Shaper będzie ciężko dostępny, więc Starforge pewnie nieszybko zejdzie poniżej 5ex. Później pomyślałem że może zrobię Deadeye pod Ice Shot i voidfletcher, ale oh wait, Voidfletcher to loot z guardianów eldera.
No i teraz tak wiszę. Gief patch notes.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564&N=1
nowy wątek, zapraszam!
Nastawiałem się na kiszkę TD a dostałem wciągającą i przemyślaną mechanikę która sprawia mega fun :]