Kiepska wiadomość. Kamera w trakcie samej rozgrywki to pal licho (obojętnie czy TPP czy FPP), ale w trakcie przerywników, przy dzisiejszej technologii, zdolny reżyser, mógłby sporo wyciągnąć i z kadru i z samej opowieści. Prezentacja wszystkiego z "oczu bohatera" to krok wstecz, nie wiem dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie :/
Bardzo zła wiadomość. Gra kreowana na mesjasza gamingu i na tytuł, który zmiażdży w każdym aspekcie Deus Exa a zagramy w niej zwykłym awatarem, którego praktycznie nie zobaczymy po jego stworzeniu. Ta decyzja całkowicie psuje immersję gry. Deus Ex Human Revolution też miał widok pierwszoosobowy, ale podczas rozmów, chowania się za osłonami czy wchodzenia/schodzenia po drabinach widzieliśmy Adama Jensena, z którym łatwiej się było przez to zżyć i nie mieliśmy poczucia, że gramy przez całą grę lewitującą bronią.
Wychodzi na to, że protagonista nie będzie najmocniejszym punktem nowej gry REDów.
To na co zrobili tworzenie postaci? Równie dobrze można byłoby wybrać tylko głos
Co ci redzi ostatnio odwalają to ja nie mam zielonego pojęcia. Najpierw wlecieli ostro jak dzik w kukurydzę z świetnym zwiastunem, niezłym gameplayem i praktycznie rozwalili system współpracą z keanu. Teraz zaczynają się niestety kręcić jak ten stolec w przeręblu. Ostatni pokaz redów był bardzo słaby: niedorobiona postać silverhanda, powtarzalny gameplay i walka z bossami zrobiona na jedno kopyto. Boss z egzoszkieletem z pierwszego gameplaya - strzelaj w "świecące coś" na plecach, przywódczyni gangu animalsów z drugiego gameplayu - strzelaj w "świecące coś" na plecach. Myślę że to co się świetnie redom udało to dobór muzyki do stylistyki gry, jest strasznie klimatyczna.
Katastrofa.... no bez jaj! Liczyłem w końcu na jakąś porządną historię z gry ostatnia dobra to trylogia mass effect dla mnie , uwielbiam oglądać przerywniki filmowe z gier a widok FPP psuję cały filmowy klimat co to do cholery Hardcore Henry jest?! Czysta głupota
To wszystko to jedno wielkie mydlenie oczu. Nie rozumiem tego dziwnego przeświadczenia u niektórych, że immersję można zachować tylko w widoku z pierwszej osoby. To pewnie ci sami ludzie, którzy nie potrafią utożsamić się z odgrywaną postacią jeżeli nie przypomina ich samych z wyglądu. Tu nie chodzi o walory artystyczne. Redzi po prostu tną koszty. Dziwi mnie tylko wprowadzanie tak dużych zmian do produkcji, która jest już na swojej ostatniej prostej do premiery. Praca u nich to musi być jakiś sajgon.
Ech co news to kolejny strzał w stopę ;/ Dlaczego oni już nie słuchają graczy? Żadne tłumaczenia nie nie interesują, ludzie lubią patrzeć na ludzika którego stworzą, emołszyns itd. Łatwiej się utożsamiać z postacią którą widzimy.
Oj tego w RPGach nie lubię, szczególnie w takich gdzie tworzysz własną postać. W takim Mass Effect czy Dragon Age zawsze ustawiał brak widoczności hełmu, a w Skyrim poza walką zawsze latałem w trybie trzecioosobowym. Nawet w Deus Ex plusował u mnie tym, że podczas rozmów było widać Jensena. Jeśli naprawdę tak będzie to redzi mają u mnie sporego minusa.
Z jednej strony powinno to zwiększyć poziom imersji. Z drugiej jednak zmniejsza to znaczenie wyglądu bohatera, co jest dziwne, gdyż Cyberpunk 2077 zaoferuje rozbudowany system kreacji postaci.
W sumie pytanie po co ten kreator wtedy potrzebny.
Niezla lipa . W takim razie po co zmieniac ubior w tej grze jak efektu nie bedzie na ekranie widocznego. Chyba ze bedzie sie wliczalo do punktacji Street Creda.
Coraz dziwniejsze zabiegi stosuja redzi .
Dziwi mnie ta decyzja. Sceny przerywnikowe z poza FPP pozwoliłyby przebić monotonię standardowego widoku, dać pole do popisu reżyserce i poprawić prezentację lokacji i postaci niezależnych (zbliżenia na twarz lub ciekawe elementy otoczenia). Dodatkowo sami sobie ograniczają prezentację głównego bohatera/ki co w grze w której chodzi o "styl" jest tochę strzałem w kolano. NIe przemawia do mnie też argument o imersji (bo widok z oczu). To jest coś co bardzo trudno osiągnąć. Z jednej storny cisną, że chcą by gracz wczuł się w postać a z drugiej wciskają paski życia i latające cyferki obrażeń. W imersji nie pomoże też sam charakter "V". Często próbuje się tworzyć bohatera "pustą kartkę" ale tutaj widzimy, że "V" ma już wbity pewien zadziorny charakter, ustawione odzywki i nastawienie do świata. Czas pokaże.
Nie wątpię, że ich decyzja jest czymś podyktowana (zapewne oszczędnością czasu), ale to jednak trochę słabe, że praktycznie nie będzie możliwości oglądania swojej postaci w akcji ;(.
Drogi CD Projekt istnieje spora szansa że ktoś z waszej ekipy to czyta, a więc jest to mój komentarz do newsa.
Byłem niesamowicie pozytywnie nastawiony do waszej gry, na tyle że złożyłem preorder kilka dni po czerwcowej prezentacji (zresztą tak samo zrobiłem w przypadku W2 i W3), niestety słowo "byłem" ma tu znaczenie.
Tą jedną wiadomością zepsuliście mi całkowicie moje nastawienie do tej gry, do tego stopnia że nie zamierzam włączać waszego tytułu.
Niekwestionowaną zaletą przerywników filmowych jest właśnie kamera z 3 osoby, a niewykorzystanie tego potencjału odebrało mi jakąkolwiek chęć zagrania w waszą grę.
Także dobra robota CDP. Na pewno opinię jednej osoby macie całkowicie w d*** i nikt nie będzie po mnie płakał, ale tak czy inaczej chciałbym żebyście wiedzieli że straciliście jednego fana.
Powiedzieć że to zła wiadomość to mało, dla mnie granie i oglądanie scen itp w tego typu tytułach inaczej niż perspektywa 3 osoby to żart. Tyle też że Cyberpunkiem tak aż się nie jaram przed premierą, jak jarałem się przed premierą W3, ogólnie klimaty nie moja bajka, no chyba że ta gra rzeczywiście okaże szałem.
REDzi nie popełniajcie tego samego błędu co BioWare !
Jeżeli gracze CHCĄ TPP, to po prostu im je dajcie !
Od kiedy w ogóle imersja=perspektywa z pierwszej osoby? Nie ważne jak bardzo Redzi będą próbowali wmówić nam, że postać, którą kierujemy to my, przecież my wiemy, że to tylko gra.
Imersję tworzysz poprzez ciekawe postacie i ich historie, wyraz twarzy czy język ciała.
Czy ktoś śmie powiedzieć, że Wiesiek 3 nie był imersyjny bo nie było widoku z pierwszej osoby? Nie. Bo widzieliśmy emocje, widzieliśmy ból na twarzy Geralta, kiedy myślał, że Ciri nie żyje, widzieliśmy jak próbuje tłumić emocje, mimo że cierpiał.
A teraz nam to odebrali. Kompletnie nie rozumiem takiego wyboru.
A teraz wyobraźcie sobie Wiedzmina 3 z kamerą przytwierdzoną do pleców na każdym dialogu i cutscence, bez mimiki i rekcji Geralta gra było by dużo gorsza.
Nawet pomijając reakcję bohatera to dobre ujecie potrafi zrobić naprawdę sporo roboty i opowiedzieć więcej niż niejeden dialog Nie wiem czemu sami z własnej woli z tego atutu rezygnują
To jest ZŁA WIADOMOŚĆ.
Na jaką cholerę nam w takim wypadku customizacja ???
Możesz stworzyć pięknisia albo paszczura i na jedno wyjdzie.
Niestety, CP2077 idzie w stronę zwykłego shootera.
Tak, właśnie w tym momencie tak hucznie zapowiadany kreator postaci i jej ogólne zmiany w wyglądzie podczas rozgrywki można włożyć do kosza. Lenistwo nie zna granic.
W takim razie po co w ogóle kreator postaci której nigdy już nie zobaczymy?
Po co jest tworzenie postać, skoro nie mogę tego widzieć w widoku FPP, ani w cut-scenki? Bez sensu! To nie jest rok 1990.
@squaresofter i @dzl -> Pewnie dlatego, że w grze Deus Ex i Wiedźmin 3 mają tylko gotowy bohater, więc przygotowanie cut-scenki nie było trudne i nie potrzebuje dużo testów.
Z drugiej strony, popatrzmy na Mass Effect, Dragon Age, Knights of the Old Republic. "Stary" BioWare poradzili z tym świetnie. Więc CD-Projekt nie mają usprawiedliwienie i tyle.
Nie zdziwię się, jeśli CD-Projekt po wysłuchanie fala skargi gracze, zdecydują się przełożyć data premiery Cyberpunk na później dla uzupełnienie braki w cut-scenki.
Powiem szczerze - raczej wolałbym mieć widok z trzeciej osoby w tej grze. Ale, równocześnie, jeśli w grze jest widok z pierwszej, to uważam że powinien być w KAŻDYM jej aspekcie. Cutscenkach, wszędzie. Dlatego wręcz nieco mi się nie podoba, że dodali widok tpp przy pojazdach. Ale przynajmniej jest wybór.
Także, ja się do wizji Cyberpunka w pierwszej osobie przyzwyczaiłem a powyższe informacje mnie nie bulwersują. Dla mnie, skakanie między perspektywami rujnuje immersję.
Dramat. To był mój pierwszy zarzut jak tylko rok temu powiedziano że nie będzie TPP, że w takim razie po co rozbudowany kreator postaci skoro nigdy jej nie będziemy widzieć na oczy. Będziesz miał cut-scenki jak na gameplayu mówili. No nie będę miał nawet tego. Dla mnie gra RPG to musi być TPP, jak sięgam pamięcią to niespecjalnie przypominam sobie pełnoprawnego RPGa w FPP. Gadanie o immersji kompletnie mnie nie przekonuje bo jak dla mnie immersja to jest w TPP gdy widzę swoją postać w świecie gry a nie jak patrzę z oczu i widzę tylko latające ręce. Dialogi w FPP takie jak na gemeplayu (rodem ze Skyrima) to nie jest to czego się spodziewałem po CDPR. Nawet Deus Ex miał to zrobione lepiej. Po tym co oni z tej gry pokazali to nic dziwnego że sam CDP zmienił opis tej gry z "gra RPG" na "przygoda w otwartym świecie". Wydaje mi się, że CDPR robi teraz wszystko żeby tylko zdążyć na premierę przez co z gry wiele rzeczy wylatuje. Za 2 miesiące się okaże ze samochód z gry wyleciał. Ta gra powinna być jeszcze dużo opóźniona żeby wszystko co miało w tej grze być zostało zrealizowane. Zaczynam się autentycznie obawiać o stan tej gry na premierę bo może z tego wyjść niezły potworek.
Nie jaram się, nic. Nie pokazali z tej gry niczego co by sprawiło że hype by mi urósł. Tak naprawdę to im bliżej premiery to ta gra wygląda dla mnie gorzej i gorzej i coraz bardziej oddala się od tego czego po niej oczekiwałem.
Jak dla mnie lipa. Spory minus, gra straci sporo na efektowności scen. Dobra sceny i pokazywanie niektórych ujęć z innych kątów to połowa sukcesu. A tu mam widzieć jedynie oczami... Straszne ograniczenie.
Szkoda. Zmarnuje się tyle świetnych modeli kurtek i innego ekwipunku, bo nawet nie będzie kiedy na to popatrzeć.
Zwiększenie imersji? Pierdzielenie!
Idą na łatwiznę + boją się tematu po kreacji postaci przy TPP!
Nie kupuję też!
przerywniki w czasie normalnego grania okey, ale powinno być sporo przerywników scenkowych niezależnych, poza tym w grze w której styl liczy się ponad wszystko w tym jedynym ze składowych tego jest ubiór gdzie każdy chciałby zobaczyć swoją z persynalizowaną stylowo postać. W poprzednim pokazie taką sceną była pierwsza scena wprowadzająca, scena w mieszkaniu itd.
Czyli jak w Oblivionie bez kamery TPP. Facjatę swojej postaci można będzie zobaczyć tylko w oknie ekwipunku.
Coś czuję, że zrobię sobie jakiegoś paszczura. Sam nie będę musiał go oglądać, a mieszkańcy NightCity będą przerażeni.
Po spędzeniu co najmniej kilku dobrych minut na zrobienie facjaty w kreatorze zostaje wam oglądanie pleców i tyłu głowy na motocyklu, gratulacje dla Redów. Chyba że ten kreator to taki pic na wodę i nic interesującego nie będzie się dało tam zrobić... bo inaczej to nie rozumiem o co im chodzi i po diabła ten kreator.
No to ten cały kreator postaci stracił sens. Równie dobrze mogą dać do wyboru odgórnie przygotowanego chłopa i babę bez możliwości zmiany wyglądu, skoro i tak prawie nie będziemy oglądać naszej postaci.
"W cyberpunk 2077 immersja jest dla nas bardzo ważna".
Więc wywalamy tpp w przerywnikach, a postać którą tworzyliście w kreatorze przez 1h będziecie mogli podziwiać w lustrze, na motorze (tak bo przecież jak jedziesz motorem to widzisz swoje plecy więc tu immersja jest zachowana) i w menu ekwipunku (PROTESTUJĘ!!! Menu ekwipunku NIE jest immersyjne! Powinno być jak w Metro Exodus).
Ps: Dzięki za uszczęśliwianie na siłę.
Myślę, że w grach o Geralcie to co przezywał gracz bywało reakcją na to jak reagował Wiedźmin na dane zdarzenie, a niekoniecznie mogłoby być takim samym odczuciem jak to osobiste, gdyby postawiono nas samych w takiej sytuacji. Mi zdarzało się reagować odmiennie, przez co pomiędzy mną, a wirtualnym Wiedźminem pojawiały się czasem pewne zgrzyty i nie do końca jego uczucia albo grymasy jego twarzy były moimi (co zresztą zrozumiałe, ponieważ był postacią z góry ustaloną, zamkniętą w pewnych ramach).
W widoku FPP i przy postaci takiej jak V nie potrzebny jest widok jego/jej twarzy, nie potrzebne jest też ciągłe gapienie się na jego/jej zadek albo plecy, ponieważ przekaz emocji ma być bez "pośrednika" - to my mamy tłumić emocje, cierpieć, śmiać się i płakać, to nasza twarz ma wyrażać emocje, to my mamy reagować na wydarzenia rozgrywające się na ekranie jakbyśmy sami zostali przed nimi postawieni. Ważniejsze jest to aby fabuła, dialogi i mechanika gry były tak zaprezentowane aby emocje wydobyć bezpośrednio w graczu, a nie używać do tego "przekaźników".
Ktoś narzekał na bezsens rozbudowanego kreatora postaci. Zapewne będzie widać V w całości z poziomu zakładki ekwipunku i dla mnie to wystarczy. Nie jestem, aż tak leniwy, żeby nie móc przenieść tej wizualizacji do swojej głowy, tak by towarzyszył mi przez cały czas podczas gry.
"Co ciekawe, również sceny seksu zostaną pokazane z perspektywy pierwszej osoby."
Dobry POVik nie jest zły. Szukajcie pozytywów ludzie.
Odnoszę wrażenie, że napisanie cokolwiek negatywnego na GOLu na temat redów uznawane jest jako atak na Polaków. Co jest tego powodem? Bo nie podoba mu/jej się, że nie będzie mógł/a za często swojego bohatera oglądać? I co krzywdę wam wyrządził bo tak napisał/a?
Skoro ludzie mają prawo do wychwalania to chyba prawo do krytyki też istnieje?
O CD Projekt Red albo dobrze albo wcale? :)
To w takim razie niech CDPR robi Cyberpunka na VR też.
Nie dość, że cała gra w FPP (już jakoś to przeżyje) to jeszcze postaci w ogóle nie zobaczę od momentu jej stworzenia. No to relacja Ja-V będzie na poziomie głazu czyli żadna.
Szkoda, przy takich możliwościach tworzenia wyglądu zdecydowanie wolałbym kamerę trzecioosobową w przerywnikach.
Szkoda. Czyli kiedy będę mógł widzieć stworzoną przez siebie postać? Tylko jak będę patrzył w lustro? Dzięki temu tworzenie postaci (wygląd) jest bez sensu.
Łudziłem się jeszcze że ostatecznie dodadzą tryb trzecioosobowy, ale oni zamiast tego usunęli go nawet z cutscenek? To w takim razie na uj mi ten zaawansowany edytor postaci?
Kończy się budżet na grę i zaczynają się cięcia. To nie jest żaden zabieg immersyjny.
Nie podoba mnie się wcale ta decyzja.
Co do samej decyzji o FPP jeżeli chodzi o główny gameplay już się przyzwyczaiłem, ale usuwanie kamery z trzeciej osoby podczas cutscenek? Szczególnie, że pewnie będzie pełno dramatycznych momentów w której nawet już nie ujrzymy reakcji naszej postaci poza wypowiadanymi słowami...
Jestem pewien, że jakiejś grupie osób to odpowiada, ale dla mnie to śmieszne jak mówią o tym jak nam dają wszyndzie wybór, a tak naprawdę im bliżej premiery tym więcej zabierają..
Ogólnie mam wrażenie, że jest to spowodowane ostatnimi zmianami w kreacji postaci, które pewnie narobiły im wiele nowej roboty.
Z tego co wiem, to możliwość posiadania wielu apartamentów też została wycięta.
Redzi powinni się uczyć od twórców KCD, jeżeli chodzi o idealny balans między FPP a TPP.
Właśnie skończyłem Deus Exa z 2000 roku i nawet on pokazuje nam naszą postać podczas dialogów. Tak jak kiedyś pisałem. Niestety ale redzi skończą jak UBI czy EA. Oczywiście w oczach graczy. Ja stawiam na oceny max 8.5/10. To oczywiście świetna ocena ale na arcydzieło nie ma już co liczyć.
Zobaczymy jak wyjdzie, ale moim aby wyszło dobrze to jest to zadanie trudniejsze. Ale zdarzały się ciekawe sceny z FPP na przykład.... UWAGA MEGA SPOILERY DO BIOSHOCK (1 i Infinite)
https://www.youtube.com/watch?v=QyJW1JkiV6o
https://www.youtube.com/watch?v=RrX2ZDFu0eY
ciekaw jestem ile tak naprawdę jest w tym prawdy z tym usunięciem scen w trzeciej osobie ? może to tylko zagranie pod publikę typu "usuwamy to i to (chociaż tak naprawdę mamy to ukończone w 100%)" podnosi się hałas i wrzawa, ludzie gadają i nagle wyskakuje jeden z twórców mówiąc "dobra, słuchamy graczy, przywracamy sceny w trzeciej osobie (czyt. nic nie zrobili w kodzie ;) )" następuje marketing szeptany pokazujący jak CD-projekt dba o graczy robiąc praktycznie nic :)
Nie mam nic przeciwko, jak ktoś tutaj wyżej przytoczył tytuł Bioshock. Tam świetnie się sprawdził taki system i uważam, że dobrze się sprawdzi.
Coś im ta kampania marketingowa dziwnie idzie, co nowa informacja to muszą się z niej tłumaczyć i prostować. Najpierw zamieszanie z wyborem płci, teraz że cutscenki będą tylko w FPP ale... jednak nie tylko. Już nie wiadomo czy dziennikarze piszą takie newsy bez sprawdzenia i później devsi muszą prostować czy to od nich wychodzą takie newsy, odzwierciedlają stan faktyczny ale odzew jest negatywny to nagle delikatna zmiana zdania. Boję sie że ten Cyberpunk mi zbrzydnie do premiery, w sumie to z naszych polskich dużych tytułów i tak bardziej czekam na Dying Light 2. Techland to chociaż szerszej publice pokazał w miarę ciągły gameplay a nie ciąg urywek różnych scenek i komentowanie "tu robimy to, a tu tamto ale przejdźmy do czegoś innego"... w takie trailery to umieją chyba tylko ludzie z Rockstara. Zarówno GTA V jak i RDR 2 miały takie właśnie zbitki gameplayowe z komentarzem narratora ale myślę że to po prostu inna, wyższa liga gamingu jako takiego.
O wyobraźcie sobie HL2 z cutscenkami.. Moim zdaniem takie coś może pozytywnie wpływać na imersję, ot może okazać się to dobrym rozwiązaniem.
Bez sensu po co kasują ? Nie mogli po prostu dać w opcjach gry wyboru kamery podczas przerywników ? Kto che by sobie dał pierwszoosobowy a kto chce to by sobie dał trzecioosobowy i problem byłby rozwiązany
W wieśku 3-osobowy tryb był przepiękny podczas scenek zwłaszcza podczas zakończenia dodatku Krew i Wino
spoiler start
Geralt uśmiechnął się w kierunku gracza
spoiler stop
Mnie pasuje, skoro celują w interaktywność podczas przerywników i chcą dać przynajmniej częściową kontrolę nad postacią, może być naprawdę ciekawie, tym bardziej że widzieliśmy to już na pierwszym demo, a podobno jeszcze bardziej skupili się na rozbudowie interaktywnych scenek.
Pffffff !!!! Ale syf z gilem ! Moje zainteresowanie CP22077 prze ostatnie zabiegi CDPR oklapło jak fajka po tym kiedy okazało się że "panna" z roksy ma wentylek. Słabo to wygląda, moim zdanie to bardzo zła decyzja.
Co ciekawe, również sceny seksu zostaną pokazane z perspektywy pierwszej osoby.
Taaa, najważniejsza rzecz w tym wszystkim. Dla mnie może ich w ogóle nie być jak w RDR2, ni uja to potrzebne.
Ale fakt, szkoda, że nie zobaczymy postaci w cutscenkach :/
Usunięcie przerywników z perspektywy TPP to kompletna bzdura. Miałem cichą nadzieję, że CDP zaoferuje graczowi możliwość przejścia niektórych poziomów z perspektywy TPP (nie tylko jazda samochodem), a oni zrobili zupełnie na odwrót.
Mają 8 msc mozna jeszcze wszystko zmienić a nawet przelozyc date. Powinni wyciąganac wnioski z negatywnych opinii bardziej sie przylozyc do tej produkcji bo jest szansa zeby stali sie najlepsi ! Bo jesli nie to rozczarowanie bedzie tak mocne ze gracze zniecheca sie do produktow Redzia.
Dla mnie super, uwielbiam takie rzeczy, chociaż widzę że sporo z was ma odmienne zdanie, więc być może powstanie jakiś mod czy coś. Moim zdaniem problem polega na tym że dobry przerywnik w widoku FPP robi się zupełnie inaczej niż jego odpowiednik w TPP, stawia się na inne akcenty. Na przykład w TPP będziemy mieli ujęcia bohatera które pozwolą ocenić jego stan, tymczasem w FPP będziemy mieli to raczej przedstawione poprzez jakieś gesty, być może spojrzenia na jakąś osobę trzecią.
Czy ktoś Gola może mi napisać dlaczego mój komentarz został usunięty ?
Strzał w stopę nie po to tworzę swoją postać żeby nie móc jej oglądać. Niech dadzą wybór w opcjach pomiędzy wyświetlanymi trybami.I więcej się dowiaduję się o nowych pomysłach tym mam więcej obaw co do finalnego produktu.
Strzał w stopę i to jeszcze pół roku przed premierą, redzi jadą na takim hype, że chyba trochę sobie odpuszczają ostatnio. Chyba grę kupię dopiero po premierze, preorder sobie odpuszczę.
A szkoda, bo ta scena z gameplaya 48 min z apartamentu była spoko zrealizowana i dużo bardziej mi takie coś odpowiada niż widok FPP, bo nie widzimy tych emocji na twarzy naszego bohatera.
Redzi niech poprawią system uderzeń z pięsci bo nawet śladu zadnego nie zostawia na przeciwniku a powinno chociaż jakoś czymś zaiskrzyć ;) No i bronie bo jak strzelano z tej poteznej pukawki to słaby robiło system destrukcji ciała a także odrzut
Tłumaczenie nie trzyma się kupy i jest jakby wbrew logice i oczekiwaniom graczy, które Redzi chyba znają jak nikt inny ; Coś mi się wydaje, że te tłumaczenie jest próbą maskowania problemów, które napotkali w trakcie realizacji. No ale ok, poczekamy, zobaczymy - może faktycznie wymyślili taki sposób prezentacji , że nam kopary poopadają z zachwytu i niedowierzania. Oby. :)
Oszczedza duzo czasu na ekspresji V i na recznym kadrowaniu cutscenek. Osobiscie tez wolalbym duza czesc w TPP, ale rozumiem decyzje. Rozumiem tez zaniepokojenie ludzi, bo to byl jeden z mocniejszych punktow prezentacji w Wiedzminie, a przerywniki FPP w wielu grach wygladaja jak robione po taniosci. Zobaczymy. Gra i tak sprzeda sie swietnie, bo nakrecono ogromny hype, a bedzie jeszcze lepiej jesli gra rzeczywiscie jest dobra. Ja i tak poczekam na jakies latki, bo przy premierze zapewne bedzie cala masa problemow xD
Skąd to całe oburzenie? Cyberpunk tematycznie zahacza np. o wszczepy, które mogą modyfikować postrzeganie rzeczywistości. To chyba jasne, że jeśli fabuła w jakiś sposób będzie dotykać problematyki tego czy to co widzi V jest prawdą czy też nią nie jest, to widok z pierwszej osoby jest w zasadzie jedynym słusznym wyborem. Z punktu widzenia artystycznego podjęli właściwą decyzję.
Kamera fpp w GTA to najlepsza rzecz jaka spotkala gry, przeciez ta gra jest juz inna gra ale wciaz w klimacie GTA. Nie zapominajmy ze GTA1 bylo z lotu ptaka...
Dla mnie to najlepszy sposob przedstawienia historii, widac to dobrze w teledyskach SHM - Antidote czy Prodigy, Smack... czy filmach jak Hardcore Henry
https://www.youtube.com/watch?v=CW5oGRx9CLM
ZAŁOŻE SIĘ, że przy scenach seksu kamera będzie zablokowana, więc nie będzie można spojrzeć na genitalia, a jedyne co zobaczymy, to jakaś goła, jęcząca postać odbijająca się od naszej, przy czym, jeśli będzie to kobieta, zobaczymy również jej skaczące piersi. poziom filmów erotycznych pokazywanych w telewizji publicznej po godzinie 23.
Powstaje również pytanie, jak w takim wypadku będą wyglądały sceny seksu.
Tak jak w GTAV albo FarCry. Dzięki temu zniknie problem z cenzurą bo kamera nie będzie zjeżdżać w dół na genitalia, zostanie zablokowana powyżej.
A jeśli ktoś liczył, że w tej kwestii MS i Sony mieliby forsować konwenanse i walczyć z purytańską mentalnością to jest po prostu naiwny
Ostatnio na pokazanie pokazali jak będziemy mogli ubierać postać. Tak samo jak było to w wiedźminie. A dziś mówią że będziemy podczas przerywników patrzeć z pierwszej osoby ... W tej chwili gra traci jakikolwiek sens. Zrobienie postaci nie będzie miało znaczenia, ubiór postaci też nie. W wiedźminie każdy ubiór miał znaczenie, można było go ubrać jak się chciało, założyć okulary, itp. Ja nie wiem co CDPR chce tą zmianą osiągnąć. Nie będzie też mimiki twarzy bohatera. Czyli podczas rozmów emocji twarzy już nie zobaczymy ... W wiedźminie bosko to wyglądało. A teraz w Cyberpunk ma być inaczej. Jeśli redzi się nie ogarną i będzie coraz więcej takich news to gry na premierę nie kupię.
Bez sensu. Nie lubię strzelanek fpp a zanosi się że taka będzie większość Cyberpunka. No nic trzeba będzie wstrzymać się z zakupem do czasu premiery i pokazania jakiegoś konkretnego gameplaya.
Coraz wiecej minusow. Boje ze ze jak ta gra wyjdzie to wszyscy sie mocno rozczaruja. Juz sam widok FPP jest ogromnym minusem jak dla mnie. Po co kreowac postac jesli jej nie widac.Ma byc tez ten system "cool wygladu"? ale po co jesli tego widac nie bedzie
No nie spodziewałem się prawdę mówiąc, ale pewnie przez ten trailer z Keanu, w którym była scenka z 3 osoby. Całkowite FPP może być prawdę mówiąc dość ciekawym doświadczeniem bo widać z gameplayów, że postacie z którymi rozmawiamy będą żywo reagować, poruszać się i nie będą stali jak ten żelbetonowy kloc. Wyobraźcie sobie scenkę w której ktoś przystawia nam broń do czoła. Widok z pierwszej osoby zrobi o wiele większe wrażenie niż taki zza pleców czy z boku bohatera. Oczywiście daje to trochę pytań np: "Po co customizacja postaci" itd. ale sami twórcy powiedzieli, że sporo czasu spędzimy w pojazdach bo miasto ma być ogromne.
Ja nadal z niecierpliwością czekam na grę ale dlaczego ludzie tak się oburzają na Cyberpunka? Najpierw gadali, że za kolorowo bo myśleli, że to będzie identyczne jak "Łowca androidów". Potem psioczyli na transseksualizm mimo, że to jest duża część tego świata i nikt nie zwracał uwagi, że ma być opcjonalny. Teraz pierniczą o tym, że twórcy robią coś wyjątkowego! Jak chcecie 3 osobę to macie wszystkie assasyny, dragon age, Mass effecty i praktycznie każdą większą grę AAA. Ja tam się cieszę, że robią coś inaczej niż wszyscy! Zresztą nie każda gra pierwszoosobowa musi mieć poziom dialogów jak z Far Cry czy Wolfenstaina!
Trochę szkoda bo liczyłem na TPP niby widok FPP bardziej zwiększy imersje ale z drugiej strony to trochę pójście na łatwiznę. No ale zobaczymy czy rzeczywiście odczuje się brak TPP bo może gra pochłonie mnie tak że nie zrobi mi to różnicy a może nawet wyjdzie na plus.
Dobrze pokazane dialogi i storytelling to będzie jeden z najważniejszych elementów tej gry... Także pozostaje jedynie ufać w ich decyzję, że wiedzą co robią. W końcu mają już doświadczenie.
Eh, a miała być to pierwsza gra od ponad 5 lat, którą kupię na premierę. W takim wypadku poczekam jednak na GOTY, tak ja zrobiłem w przypadku Wiedźmina 3. Może w tym czasie wyjdzie jakiś mod dodający try TPP do rozgrywki.
No fajnie, spędzę sobie z godzinę w kreatorze postaci, a potem zrobię screena żeby pamiętać jak moja postać wygląda, bo w trakcie gry już jej nie zobaczę nawet na głupiej cutscence.
No tam w lustrze i na motorze tylko, ale i tak brak tych cutscenek boli najbardziej.
Ten hype mnie przerasta .Rzygac się chce Cyberpunkiem już.Zaczynam się już bać o ta grę bo na screenach zaczyna wyglądać kiczowato,te kolorki i plastikowe postacie.Nie tak wyobrażam sobie dojrzała grę w klimatach cyberpunkowych.Powstaje kolorowa wydmuszka dla dzieci.
Nie wiem kto tam odpowiada za PR w CDPR, ale powinni się mocno zastanowić nad zmiana pracowników:
- Najpierw wiadomość, że nie będzie można wybrać płci.
- Później kiepskiej jakości gameplay z kującym po oczach downgradem, a jeszcze później wiadomość o tym, że ten gameplay był z ray tracingiem. Strach się bać jak to będzie wyglądać bez niego.
- Teraz news, że nie będzie widoku zza pleców w cutscenkach i dialogach, co w moim przypadku całkowicie psuje odbiór danego tytułu.
Gra i tak pewnie będzie dobra. Wydaje mi się że to po prostu będzie bardzo dobry erpeg, jednak nie wyrastający ponad inne tytuły.
Ja tam czekam na kolejnego Deus Exa. Adam Jensen to przynajmniej ciekawy protagonista.
to pewnie troll od redow bo bedzie implant drona co za nami lata, kek tam poplaczcie sie i wgl wasze zycie legło w gruzach hahaah
Immersja FPP ma sens tylko przy VR, bo wtedy ruch głowy = ruch głowy bohatera którym gramy, uniesienie ręki z kontrolerem = uniesienie ręki z np. bronią u bohatera którym gramy itp. Podczas patrzenia na ekran, to bardziej sprawdza się filmowość przedstawionych scenek (tj TPP)
Jeśli immersja w FPP wg CDPR będzie polegać na tym, że będzie można często podczas scenek dostrzec swoje odbicie (niekoniecznie lustro) postacie NPC będą mocno ingerować w naszą "przestrzeń osobistą", a V będzie gestykulować i wchodzić w interakcję z swoim ciałem (jakkolwiek dwuznacznie to nie brzmi :P) to może być naprawdę fajne - tylko coś nie wierzę, że tak to właśnie będzie wyglądało...
Hurr durr cofam preorder, bo brak TPP i scenki przerywnikowe w FPP. Ludzie już zapomnieli jak to było z Half-Life, BioShock czy Battlefield 4, a CDPR nie zbiednieje od tych paru preorderów mniej.
Ostatnio same złe decyzje u nich: od złej prezentacji po ten widok ... :/
Czy jest na tej stronie jakiś filtr, zeby nie wyswietlało mi tych "newsów" o Cyberpunku?
Gdzie ktoś napisał, że "usunęli", "zmienili" cutscenki? CDPR potwierdzał już, że wszystko jest tak jak zamierzali na początku czyli: większość cutscenek będzie w pierwszej osobie, ale niektóre (np. te pokazane na pierwszym gameplayu) będą w trzeciej.
A to już piszecie, że zdecydowali się usunąć. Po co wyciągać takie fałszywe wnioski jak nikt nic takiego nie powiedział.
Miał być tak ogromny wybór dla graczy gdzie nawet powinnismy miec wplyw na to przy jakiej pogodzie chcemy grać a tutaj kolejne wykluczenia? Najlepsze gry są takie, gdzie można mieć wpływ na jak najwiecej czynników dotyczących samej rozgrywki. Dlatego powinniśmy mieć możliwość wybrania FPP/TPP żeby się można było między tymi trybami przełączać tak jak w GTA 5. Fpp jak dla mnie lepszy (bo oddaje realia)ale musi byc dobrze zrobiony gdzie widzisz nie tylko sama reke trzymajaca bron ale też nogi tułów i obrażenia które się pojawiają.. Np. sygnalizuje ekran kontrolny że masz ranę na nodze i wtedy schylasz się oglądając to gdzie poddajesz ocenie czy wykorzystać opatrunek. To by było swietnie. Przy tym nasz bohater powinien zdobywać żywność no i korzystać z toalety dając nam do zrozumienia że coś go ciśnie. ;) Chyba ze juz w 2077r nie będzie potrzebna nam żywność?
Spuszczacie się nad kamerą i wyborem płci już od tygodnia, a zapominacie o innych elementach, bardziej istotnych. Pomimo że gameplay słaby, grafa póki co średnia to i tak zagram i kupię po premierze.
A wy się dalej obrażajcie i anulujcie preorery :D
I super!!! jak imersja to imersja pełną głębią.
No i pięknie. Na taką wiadomość czekałem, będzie się można bardziej wczuć w grę.
Przecież sterowanie pojazdem bedzie w tpp, co pokazała w filmiku np scena na motorze. Zarowno na motorze jak i lustrze będziemy widziec całą postać, a samochód zobaczymy z widoku z oddali, a nie za kierownicą jak w symulatorach. Nie będzie tez sanek (kamera z przodu auta bez widicznej maski). Narzekacie jak zrzedy
Ja np świetnie się utozsakie ze swoja postacią chocby w scenach seksu, a widząc postać, która gram, nie będę w takich scenach czuł, ze to jestem ja, tylko ktoś kim steruję.
Poczekajmy na premierę, dzieciaki co tu piszą i tak ściągną pirata albo nie pograją, bo nie mają na czym. Na youtube chcieli gameplaye oglądać a tu **uj, TPP i na gemplejach immersja im spadnie xD.
Po spędzeniu co najmniej kilku dobrych minut na zrobienie facjaty w kreatorze zostaje wam oglądanie pleców i tyłu głowy na motocyklu, gratulacje dla Redów. Chyba że ten kreator to taki pic na wodę i nic interesującego nie będzie się dało tam zrobić... bo inaczej to nie rozumiem o co im chodzi i po diabła ten kreator.
Bo mogą? Bo chcą? Bo stać ich na to? Bo... żeby ludzie zadawali głupie pytania?
Serio, to już się robi żałosne, jak coś nie jest po myśli konkretnych ludzi, to od razu zaczynają się pytania po co, dla czego, czemu? Bo przecież wiadomo, mnie się nie podoba, więc niech usuno!
Gdy czytam te "komentarze" (żeby nie nazwać tego płaczem, choć byłoby to bardziej adekwatne), to mam wrażenie że Andrzej miał rację, kpiąc z inteligencji graczy. W końcu można tu wyczytać że postać będzie słaba, bo nie ma tpp cutscenek, żeby nieco dalej wyczytać, że postać ma zbyt dużo charakteru, żeby można było się w nią wczuć. Dalej mamy typowe outrage, jak to tak nie słuchać "fanów", nie kupiem waszych gier FOCH i inne tego typu, ale nikt nie zadał sobie pytania, dlaczego tak będzie (w końcu outrage tego nie robi), nikt nie zastanowił się że w grze został zastosowany system dynamicznych przerywników i dialogów, gdzie mamy przynajmniej częściową kontrolę nad postacią, że to na co spojrzymy, czy co zrobimy w danej sytuacji, ma wpływ na ich przebieg (co z resztą było pokazywane na pierwszym demo), po prostu nie będzie, więc tfurcy som gupi, zachowanie jak u dziecka w piaskownicy.
Też trochę jestem zawiedziony, że nie będę mógł sobie popatrzeć na moją postać podczas dialogów, lubiłem to w W3, ale jeśli pomyślę sobie że jest to tak zrobione, żebym mógł oglądać takie sceny, jak ta u riperdoca, z wymianą oczu, sceną z kobietą w wannie i trauma team, czy ta z corpo agentem, gdzie V zdążyła tylko podejść i od razu dostała w twarz i została obezwładniona, to szczerze mówiąc wolę by poświęcili to kilka scenek TPP i zrobili system dialogów w taki sposób, by rzeczywiście było czuć tu coś zupełnie nowego, z czym jeszcze nie miałem do czynienia w grach.
Jeżeli o mnie chodzi: bardzo dobra decyzja CD Projektu.
Nie znoszę ciągłych zmian widoku FPP na TPP i odwrotnie. I chodzi nie tylko o rozgrywkę (jak w nowych "Bloodlines"), ale też o przerywniki. Oglądanie świata oczami bohatera (czyli naszymi oczami) może być w tym wypadku wyjątkowym i niczym niezmąconym przeżyciem. Przejścia między rozgrywką a rozmowami będą wyjątkowo płynne. Dla mnie to właśnie podstawowy aspekt "imersywności".
Tak więc decyzja o trzymaniu się jednego rozwiązania zdecydowanie zwiększy tzw. "imersję" dla graczy, którzy mają podobne do moich upodobania. Dlatego coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby zamówić grę w przedsprzedaży, dając w ten sposób wyraz zadowoleniu z kolejnych decyzji polskiego studia.
Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że jest wiele osób, którym takie rozwiązanie się nie podoba. Widok z perspektywy trzeciej osoby zapewnia zdecydowanie bardziej "filmowe" doznania. Ale nie widzę powodu, żeby deprecjonować upodobania tych, którzy wiążą "imersję" z widokiem z perspektywy pierwszej osoby.
Pierwsza piękna wiadomość jaką usłyszałem na temat Cyberpunk (no dobra druga, pierwsza to był widok FPP w grze podczas rozgrywki).
Tak oto jeden news pokazuje jak bardzo Polacy-rodacy potrafią zrównać z błotem studio które jeszcze kilka dni temu tak bardzo wychwalali. A ponoć mówią że grafika nie jest najważniejsza a fabuła mimo to macie wielkie problemy z kamerą FPP w cutscenkach, które są małym procentem gry w którym będziecie musieli się męczyć nie mogąc zobaczyć postaci którą
ogladaliście podczas tworzenia. Naprawdę FPP w cutscenkach - problemy graczy XXI w.