Bez obrazy Jakub Mirowski, ale porównywanie mechaniki strzelania CP2077 do Dooma i Titanfalla 2 jest śmieszne.
Cyberpunk jest RPGiem w dużym otwartym świecie, stawiającym nacisk na rozbudowaną fabułę, narrację, dialogi oraz wolność kreowania własnej postaci w nieliniowej opowieści, Doom i Titanfall 2 to najlepsze korytarzowe FPSy obecnej generacji których epicentrum designu jest, surprise surprise, mechanika strzelania. To porównanie jest tak idiotyczne, że aż dziwię się że zostało przytoczone przez koniec końców członka redakcji Gry-online.
CP2077 to tylko gra, a nie Chrystus elektronicznej rozgrywki, co nie oznacza że nie może, tak jak Dziki Gon zostać jednym z najwybitniejszych przedstawicieli gatunku.
Z tego względu proszę, jako autor poważnych artykułów o grach, chciałoby się powiedzieć cough znawca tematu, wymień mi proszę ile znasz rozbudowanych, nieizometrycznych RPGów o których systemie walki możesz powiedzieć że jest lepszy niż przeciętny? Ani Deus Ex, ani Vampires The Masquerade Bloodlines, ani Gothic 2, Fallout New Vegas, Wiedźmin 3, Dragon Age Origins, czy ubóstwiany przez wielu Skyrim, wszystkie te gry łączą dwie rzeczy, są wybitnymi RPGami i mają gówniany w porywach do przeciętny system walki.
Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest seria Dark Souls ale są to semi-RPGi które zamiast na roleplay'u skupiały się własnej, oryginalnej filozofii gameplay, tym samym kreując zupełnie nową sub-genre Soulslików.
Jeszcze raz, bez obrazy Panie autorze ale ten artykuł jest zwyczajnie śmieciowym clickbaitem, próbą sztucznego, o ironio bezmyślnego wyrwania się z mainstreamu i szukania oklasku. Studzenie oczekiwań to jedno, karcenie gry za to że nie jest wybitna pod każdym możliwym względem to co innego.
Bardzo potrzebny artykuł, który nieco wygasza zbyt wygórowane oczekiwania. Najgorsze co może zabić tą grę to machina hype'u. Także spokojnie, to tylko gra ;)
ale ja nie lubię takiego stylu pisania, czy autor nie może po prostu wyrazić swoje opinie zamiast co 3 zdanie tłumaczyć się i ciągle przepraszać?
Taki RDR2 ma toporne sterowanie i nudne strzelanie (gra o rewolwerowcach!), mimo to i tak wszyscy się zachwycali. Wiedźmin 3 ma kiepski rozwój postaci (gra RPG!), mimo to i tak wszyscy się zachwycali. Dlaczego? Obie gry miały fantastycznie wykreowany świat i bohaterów na których nam zależało. Cyberpunk będzie miał swoje bolączki, to pewne, ale to i tak pewnie będzie gra roku.
Oczekiwać, że pełnokrwisty erpeg będzie również świetnym shooterem, to chyba lekka przesada. Wystarczy, jak najważniejsze elementy gier RPG, czyli fabuła, dialogi, questy, postacie, świat i ogólnie narracja, będą bardzo dobrze dopracowane.
Trzeci artykuł o tym samym demie. Wow.
Aż się chce zacytować:
TRZECI RAZ TO SAMO
Źródło: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=13490
Czyli zrobiliście trzeci artykuł o tym samym demie z E3, jednak tym razem wycięliście jakieś 70% tekstu... brawo redakcjo.
Rozsądne podejście jest wskazane, to będzie dobra gra, może i wybitna gra, ale tylko gra. Nie nowe życie w wirtualnym świecie.
Liczę po prostu, że ten artykuł wymierzony do fanów to nie jest wasza jedyna forma krytyki i przedstawiliście deweloperom wasze zmartwienia, żeby mogli naprawić większość wad jakie posiada produkcja.
Co nie zmienia faktu, że w kwestii dubbingu wam nie ufam od czasu jak Wiedźminowi 3 się oberwało za "w wielu przypadkach słaby polski dubbing."
I nie zgadzam się w kwestii strzelania, to jest cholerny RPG, RPG-Akcji co prawda. Ale nie oznacza to, że walka bronią powinna być na poziomie Dooma.
Bez dobrego strzelania Doom i Titanfall są niczym.
Bez dobrego strzelania Cyberpunk 2077 wciąż może mieć wiele innych aspektów, które pozwolą ci na przyjemną rozgrywkę, bo to RPG a nie Shooter
CD Projekt RED wcześniej nie pracował nad nowoczesną metropolią / tu też modelem jazdy pojazdów / strzelaniem etc. Także wymogi żeby Cyberpunk był pod tym względem bo ja wiem... Grand Theft Auto VI to jakieś nieporozumienie. Pomińmy już fakt że docelowymi platformami dla tej gry są przestarzałe obecne konsole a nie next geny.
Niesamowite. Jak ktoś ma niewiadomo jakie oczekiwania, to wiadomo że i tak się rozczaruje. To ma być dobra gierka do zabawy po pracy/szkole i tyle. Obniżcie swoje oczekiwania. Piszę tu o wszystkim, na co szczególnie liczycie w życiu. Zbyt wygórowane oczekiwania mogą prowadzić do depresji, kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystko co sobie ubzduraliśmy w umysłach, nigdy się nie uda.
"CD Projekt RED to mistrzowie w budowaniu świata, w zapełnianiu go szczegółami i szczególikami"
Wnioskując po Wiedźminie to raczej są co najwyżej przeciętni w tym względzie. Od prawdziwych mistrzów level designu (Eidos Montreal, Arkane) dzielą ich lata świetlne.
Tragiczny artykuł. Ocenianie gry przed premierą głupszej głupoty nie widziałem.
"Ale to pojedyncze momenty. Reszta wygląda po prostu jak zwyczajna, porządna strzelanka"
I skąd niby ta pewność skoro gra nie wyszła jeszcze ? Takich przykładów bym napisał mnóstwo ale jest ich za dużo
Czyli nadal nie poprawili tego strzelania, trochę lipa, bo raczej mam zamiar trochę powalczyć w tej grze, a nie będę z tego miał większej satysfakcji z takim modelem strzelania. Może do premiery to jeszcze poprawią (mam nadzieje). Model jazdy w wielu grach jest skopany i właściwe od Cyberpunka nie wymagałem zbyt wiele pod tym względem, bo ta gra skupia się na innych aspektach, a samochód czy motor to tylko środek transportu między misjami, a nie ważny element gry. Co do zachowania przeciwników, to w wielu grach AI też leży albo jest co najwyżej poprawne więc zaskoczenia raczej nie będzie.
CDP do premiery ma jeszcze trochę czasu, więc może jeszcze kilka rzeczy zmienić lub ulepszyć, ale wątpię abyśmy dostali coś całkiem innego niż pokaże nam niedługo ten gameplay. Gra na pewno będzie bardzo dobra, ale szkoda, że nie większość jej elementów będzie błyszczała.
Faktycznie jest tak, że CDP ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę, przez społeczność, ale sami do tego doprowadzili skoro mówią nam, że ich każda kolejna gra AAA ma być lepsza od poprzedniej, więc niech się teraz chłopaki postarają jeszcze przez te parę miesięcy.
Co Wy z tą ankietą zrobiliście, że nic nie widać?
Autor zapowiedzi napisał całe to chodzenie, obserwowanie i chłonięcie zabiera zdecydowanie więcej czasu niż prawdziwe granie.
Takie coś można wywnioskować dopiero po premierze i ograniu samemu kilku godzin, a nie na podstawie dema które zostało zaprojektowane i pokazane po to aby zrobić jak największe wrażenie i szum w mediach, autor zapowiedzi spodziewał się na takim pokazie 45 minut samej walki i nie wiadomo czego? Wtedy zapewne napisałby, że sama walka i skradanie, granie zajmuje więcej czasu niż eksploracja świata.
Szczegółowość świata, efektowne sceny - taki sobie hype. Mankamenty mechaniki rozgrywki - takie sobie czepianie się. Poczekam na side questy - czyli co najmniej do premiery, bo właśnie różnorodność znaczących side questów była najmocniejszą stroną Dzikiego Gonu, jak i generalnie rozdziela wybitne erpegi od średniaków.
Niestety ale zanosi się na to, że gra nie będzie RPGiem. I to może być w pewnym sensie największe rozczarowanie i minus. Jeśli warstwa rpg będzie słaba to reszta gry zredukuje się do co najwyżej przeciętnej strzelanko-skradanki i być może tylko warstwa fabularna będzie nieco Cyberpunka ratować bowiem hype jest nakręcony niemiłosiernie. IMO rpgi futurystyczne są cięższe do realizacji, właściwie najczęściej są to wariacje deusexowe jeśli chodzi o mechanikę czyli rozwój postaci, rozdzielanie statystyk itp. Bardzo lubię te klimaty ale ta część mechaniki z reguły jest o wiele lepsza w rpg typu fantasy. Dlaczego napisałem w pewnym sensie? Bo w rpgi gra raczej niewielka część graczy co pokazują świetnie wyniki sprzedaży rpgów i innego typu gier. Ale jest to głośna grupa więc dymy mogą być, reszta graczy ma to (ile jest rpg w rpg) gdzieś. To jak z rowerzystami, garstka jeździ maszynami powyżej 3k pln, większość wybiera maszyny komunijne. Już w Wiedźminie 3 mechanika rpg była taka sobie, zarówno rozwój postaci jaki i rozplanowanie ekwipunku w trakcie gry, a zanosi się, że Cyberpunk 2077 nie dorówna w tym aspekcie do W3.
Coś czuję, że to po prostu będzie udoskonalony Deus Ex i tyle. Nic więcej, nic mniej.
Żeby oceniać grę trzeba najpierw dobrze rozumieć czym ta gra ma być. Dla kogoś kto śledzi newsy o CP wiadome jest, bo było to podkreślane wiele razy w wywiadach, że będzie to RPG z elementami shootera. Nie powinniśmy więc traktować strzelania, jako core gry, bo tak jak ktoś już napisał - niektórzy nawet strzelać nie będą. Wymaganie więc mechanik strzelania na poziomie Dooma to nieporozumienie i niezrozumienie tematu. Strzelanie jest tylko jednym z dostępnych środków do osiągnięcia celu, więc tak na prawdę wystarczy, że będzie zrobione poprawnie (na tyle dobrze, żeby nie psuło zabawy). Weźmy sobie przykład - Fallout 4 (lub którykolwiek z ery 3d) - czy ktoś wymagał od niego strzelania na poziomie najnowszych, dynamicznych FPS'ów?
Obym się pomylił, ale ta gra raczej nie przebije sukcesu W3.Jak dla mnie nie ma na to szans.
Oczekiwania mam wielkie i wierzę, że będzie to gra fantastyczna, ale równocześnie nie mam złudzeń, że będzie to produkt pełen wad. W3 też miało ich od groma, ale nie przeszkodziło to tej grze całkowicie mnie w niej rozkochać. Nikt nie jest doskonały. Potem przeczytam artykuł, bo zapowiada się ciekawie.
W sumie sie nie dziwię. Wiedźmin 3 też jest świetną grą,ale głównie pod względem fabuły i postaci. Bo gameplayowo to po prostu bardzo dobra gra.Tutaj będzie pewnie to samo. Fabuła i postacie, ale cała reszta będzie bardzo dobra, albo tylko dobra..a kierowanie pojazdami pewno kiepskie. Nie oczekuję że to będzie opus magnum,bo W3 już nim nie był.
W ankiecie "W Cyberpunku 2077 będziesz głównie?" zabrakło wielu innych opcji... takich mniej standardowych.
Widac ze wiekszosc slucha wypowiedzi tworcow dupa a nie uszami ??Cyberpunk 2077 ma byc gra Rpg z elementami fpsa. Dooma tam nie znajdziecie
Treść ,jakość wymiata a strzelanie jest gorsze . . . A kto twierdzi że w wiedźmie 3 walka była porywająca ? Owszem treść jakość była kosmiczna a walka tylko dobra i co ? I był hit , w cyberpunk mi wystarczy walka też na poziomie bardzo dobrym i nikt nie powiedział ze ma być wybitna ,
Nic nowego. Gameplay kiepski i dlatego nic nie pokazują, a tak na poważnie to odnoszę wrażenie że piszący szukał wad na siłę.
biorąc pod uwagę budżet tej gry wielkość i to co już sobą reprezentuje mogę śmiało stwierdzić że na rynku i tak nie ma odpowiedniej przeciwwagi i będzie to K.O. w 2020 / co najwyżej TLoU2 może zagrozić CP2077 zgarnięcie GOTY w '20.
Gra będzie świetna, wierzę w to.
Polecam posłuchać osób, które prowadzą te firmę jak się wypowiadają na temat może nie samej gry, ale ogólnie ich celów, działań i podejścia. Są cholernie ambitni, kierują się pasją, pokazali już nie raz, że potrafią dostarczy na prawdę solidny produkt.
Generalnie jestem zadowolony, że powstają takie artykuły, niech wiedzą przed premierą co mogą poprawić. Dobry produkt się obroni, gracze o to zadbają.
Błędy w grze będą nieuniknione z czasem doszlifuja wszystko. Moim zdaniem, nie ma jeszcze co wyrokować. Poczekajmy do premiery.
Twórcy jakiś czas temu powiedzieli, że grę można będzie przejść bez nawet jednego wystrzału, czy to będzie prawda zobaczymy. Jeżeli założymy, że to prawda wówczas nasuwa się pytanie, po co więc tworzyć strzelanie rodem z Dooma, skoro jakaś część graczy nawet z niej nie skorzysta.
Mnie osobiście na jakimś super rozwiniętym, trudnym modelu gameplayu nie zależy. Jak zechcę zginąć w 0.5 s jedną kulą wystrzeloną przez przeciwnika, to pogram sobie Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Najważniejsza jest fabuła, wybory i ich wpływ na otaczający nas świat (tak w skrócie, bo jeszcze dodać by można dialogi, muzykę i inne "duperele"), od wymagającego gemaplayu mam inne gry.
Przeciez w przypadku Wiedzmina rdzeń samej rozgrywki – strzelanie, skradanie się (a raczej jego brak), jazda samochodami (czy w przypadku tej konkretnej gry: koniami) – rowniez wyglądają zaledwie przyzwoicie a i tak gra sie swietnie bo nie na tym polega geniusz tej gry. Chyba trzeba jednak spotkac sie pod blokiem autora z widlami i pochodniami i wytlumaczyc mu jak nalezy pisac artykuly o Cyberpunku.
Wy jeszcze nie skumaliście, że ten artykuł jest celowo tak napisany by zwiększyć gry-online oglądalność? :) kontrowersja = generowanie ruchu, a generowanie ruchu = wzrost zysków z reklam :)
Toć w Widźminie rozgrywka była równie drewniana momentami i to nikomu nie przeszkadzało :)
Poza tym pytanie brzmi, czy to my gracze mamy zbyt wielkie oczekiwania, czy też to właśnie autor się na nich przejechał :)
To ja powiem tak... gram obecnie w wiedźmina 3 i szczerze ta gra też jest pełna wad, bugów, a skalowanie poziomów zadań to jakiś żart. Walka mieczem to oprócz ładnych animacji jakaś kpina... tzn klikam lewym na pałę i odskok.... ale mimo wszystko to świetna gra w którą można się wciągnąć. Problem polega na tym, że ludzie chcą, żeby jakaś gra była "objawieniem" i zmieniła ich życie... a to tylko gra.
Czy głos V jako faceta został zmieniony na ten znany z cinematica, czy nadal jest ten sam, który słyszeliśmy w pierwszym trailerze gry na E3 2018 ?
Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, jak wiele ta gra może nam zaoferować. Jeśli to będzie wyglądało tak jak się zapowiada, to będzie świetnie. Pomijając to z czego CDP jest znany i co będzie niewątpliwie topowej jakości, to intrygują mnie te budynki do których chyba cały czas będzie można wchodzić i je eksplorować. Mało ludzi zdaje sobie sprawę jak dużo frajdy może dać nam ten świat. To już nie będzie GTA czy jakikolwiek inny sandbox, gdzie można wejśc do raptem kilku budynków. Tutaj przemierzanie świata, budynków wydaje mi się zrobi bardzo duże wrażenie. Strzelanie wydaje mi się, że będzie ok. Nie ma co porównywać korytarzowych fpsów do Cyberpunka. A co do tego, że Pacifica jest pusta, to taka ma być. Tam mało kto się zapuszcza ze względu na przestępczość, więc co w tym dziwnego.
Marudzisz jak stara baba, ja tam się cieszę, że daleko cp do dooma czy titanfalla, nie chciałbym mieć sieczki na ekranie przez co nie wiedziałbym, gdzie jest kursor i co się dzieje, wiadomo akcja jest potrzebna, no ale bez przesadyzmu, dodatkowo zatłoczone ulice samochodami nie są potrzebne bo co z nimi będziesz robił? kradł im auta? strzelał do nich czy może jechał i rozwalał każde napotkane swoim autem? po kiego grzyba, to nie gta. To ma być gra RPG, a nie jakaś pro strzelanka i wyścigówka zarazem
Chce zrobić tak jak w Dishonored. Bez zabijania i bez wykrycia.
Innymi słowy, przeciwnicy nie posiadają umiejętności jakie 22 lata temu komandosi HECU pokazaLI w Half Life ?
Zaraz się okaże, że skalowanie poziomu trudności będzie się odbywało poprzez zwiększenie puli HP oraz ilości mobów.
No cóż, w "Wiedźminie 3" średnio sterowało się koniem (tutaj: pojazdem), a walka (tutaj: strzelanie) była po prostu poprawna. A mimo to gra była znakomita!
Oby tym razem było podobnie.
była u mnie rodzinka z USA z dziećmi (15-18 lat), jarają się tym CP bardziej niż córka Stannisa... ale to dobrze wróży naszym ;)
Jakie te artykuły sa głupie. Dajecie nagłówek że CP nie będzie taki wybitny, następnie autor tłumaczy się że gra jest wybitna i 3/4 tekstu jest o wychwalaniu CP. Chcecie trochę skrytykować to walcie z grubej rury "Nie graliśmy, ale widzieliśmy nowy gameplay. Nie podoba nam się system strzelania, ponieważ nie graliśmy i nie wyglądał jak DOOM. Pojazdów na drodze też mało, bo w GTA V było więcej, a przecież gra ma być na kilkadziesiąt godzin więc na pewno godzinny gameplay pokazał największy ruch uliczny." Da się? Da. Po co lać wodę i samemu sobie zaprzeczać. Szanujcie czas swoich czytelników i następnym razem bez zbędnego pitolenia
Na szczescie cala reszta swiata sie nie zgadza, wszyscy sa zachwyceni i ja tez jestem zachwycony. A opinia jednego redaktora i jego osobiste uczucia, a latwiej mu zwrocic uwage to co mu sie w zyciu nie podoba a ciezko mu sie zachwycic tym co mu sie podoba, nijak sie maja do tego czy tak jest faktycznie czy nie. Jestem do tego stopnia przekonany, ze zainwestowalem i poki co jestem bardzo zadowolony. Pozostaje tylko ogladnac gameplay i ocenic samemu. Poki co studio jest wzorem jak nalezy traktowac gre i graczy i wszyscy o tym mowia i pisza.
Poprzeczka została po prostu zawieszona na tyle wysoko
U mnie odwrotnie - Wiedźmin 3 tak mnie rozczarował, a CDP Red tak mnie zawiódł, że nie mam żadnych oczekiwań wobec Cybrepunka 2077. Przez obniżenie poprzeczki Wiedźminem 3, nawet specjalnie nie czekam na tę grę.
Jeżeli ta gra się uda, to fajnie. Jeżeli się nie uda, to płakać nie będę. Ale o tym przekonam się dopiero, gdy zakupię tę grę w jakiejś edycji GOTY czy innej Enhanced w promocji na GOG.com (nauczony Wiedźminem 3, tym razem już nie popełnię tego błędu, że wydam kupę kasy na samą podstawkę i osobno na jej dodatki w pre-orderze).
janoszebambosze [44]
Żeby oceniać grę trzeba najpierw dobrze rozumieć czym ta gra ma być.
Trzymając się tego podejścia należy stwierdzić, że Wiedźmin 3 - ponieważ miał być (przede wszystkim) grą RPG - jest grą złą, a na pewno złą grą RPG.
Szał na ten tytuł jest tak gigantyczny, iż wydaje się, że niektórzy spodziewają się po nim rozpoczęcia nowej ery w świecie interaktywnej rozrywki, zebrania nagród przyznawanych produkcji roku za lata 2020–2077 i zaprowadzenia pokoju w Górskim Karabachu
Owszem, ja tak uważam. Lepiej bym tego u siebie nie określił. Wcześniej tak uważalem Crysisa 1, a przed nim Half Life'a 2. W obu grach okazało się to prawdą. Niestety, może nie na tym poziomie, ale w pewnym sensie liczyłem na to w Metro Exodusie, ale z racji, że nie aż na takim poziomie jak w ww grach, czy w CP, wybaczam :)
Jeszcze odnośnie tych szczegolików: RdR 2 okazał się pod ivh wzgledem wybitne, ale w przeciwieństwie do gier Redów, w grach Rockstara trzeba o nich przeczytać w sieci, by je znaleźć, a w grach Redów niemal każdy je wyłapuje od razu.
Po prostu CDP nigdy nie robił żadnej strzelanki, to ich pierwsza gra tego typu
Historia uczy, ze jak devsi robia cos pierwszy raz to zazwyczaj sa jakies bolaczki, ot np. pierwszy AC czy pierwsze Uncharted
Drugie czesci tych gier byly juz znacznie lepszy, choc jedynki tez byly bardzo dobre w swoim czasie, ale tylko i az bardzo dobre
Czuje, ze tu bedzie tak samo
Dlatego w walce o Goty ta gra dostanie baty od The Last of Us 2