Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Sprzedaż kluczy poza Steam zaniża prowizję Valve

05.04.2019 02:04
Herr Pietrus
😱
6
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
Herr Pietrus
229
Ficyt

Ale przecież Sweeney mówił, ze monopol, że zły gruby Gaben, że będzie taniej!
Redaktorzy GOL-a też tak pisali.

Gabe chyba zaczynać opłacać "trolli" i redaktorzyny z portalików IT, skoro takie ciekawe newsy się pojawiają.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-04-05 02:06:54
04.04.2019 23:08
1
9
odpowiedz
Kamook
124
Generał

Chyba oczywistą oczywistością jest, że vavlve pobiera prowizję tylko do kopi zakupionej na swoim sklepie, gmg pobiera chyba 8% od sprzedanego klucza, chrono oddaje 100% i producent może sprzedawać klucze na swojej stronie również z 100% zyskiem. Umieszczenie gry na platformie wiąże się z jednorazową opłatą a dopiero sprzedaż za jej pośrednictwem generuje prowizję. Ale oczywiście w niemal każdym artykule jaki napisaliście wciskacie internautom że gaben bierze 30%, kropka bez żadnego reserchu i wyjaśnień, aż do teraz.

05.04.2019 00:52
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1113196
68
Generał

Szczerze, to liczę teraz na to, że krzykacze wypluwający z siebie argument, że Epic lepszy, bo 12%, przylecą teraz tutaj na klęczkach, przepraszając za swoją głupią naiwność.

Bo, dzięki tej wiadomości, można teraz spojrzeć na platformę Steam z nieco innego punktu widzenia: ma bardzo bogatą ofertę usług dodatkowych poza samą sprzedażą gier, do tego co chwila da jakieś świetne promocje, a to wszystko za jedyne 8% więcej niż bierze sklep EGS.

Właśnie pomyślałem, że EGS to tak naprawdę zdziercy, którzy próbują wykreować swój obraz jako bohatera na białym koniu, wjeżdżającego na rynek gier PC, a w gruncie rzeczy być może zysk jednostkowy mają nawet lepszy niż Valve, dzięki całokształtowi swojej bieda oferty.

post wyedytowany przez zanonimizowany1113196 2019-04-05 00:55:16
04.04.2019 23:06
Pilav
1
Pilav
143
Generał

Oznacza to, że Valve mogłoby obniżyć prowizję tym deweloperów, którzy dobrowolnie zrezygnują z generowania kluczy i sprzedawania ich poza Steamem. To byłaby sprytna odpowiedź na ofertę konkurencji. W tej chwili serwery Epica obsługują wyłącznie gry zakupione w sklepie Epica i dlatego Epic może sobie pozwolić na niższą prowizję.

05.04.2019 08:32
8
odpowiedz
DUNCAN_83
170
Generał

Jasne, ze PS to nie PC (konsole pod tym wzgledem odstaja) ale i tak jest lepiej niz kiedys czy na sprzecie od N (tam pudelka gora, choc dostalbym nerwicy gdyby do kazdej gry musial zmieniac kartridz:O). Pisalem, ze juz nie kupuje premierowek (gdzies tak od Shadow of Mordor czy Mortal Kombat X - te byly chyb ostatnie), a na konsolach mam najwiecej zaleglosci to i starocie czesto kupuje - tylko, ze Ci, ktorzy ogrywaja duzo gier tez nie kupuja wszystkiego w pudelkach na premiere.

Z ciekawosci zobaczylem Spider-Mana i widze, ze cyfrowo za 169 to on byl juz 2 miechy po premierze a z czasem przeceny beda jeszcze wieksze - na allegro tez jest teraz w tych okolicach. Gdybym mieszkal gdzies, gdzie gry kosztuja lepiej w porownaniu do zarobkow (bo u nas to jednak padaka pod tym wzgledem) to mialbym gdzies te kilka $ roznicy i premiery tez bralbym cyfrowe.

Nie oceniam, jak ktos chce kupowac pudelka, to prosze bardzo - mi wygodniej cyfrowo i to pisalem we wczesniejszych postach do Matysiaka na jego zarzut, ze sam sobie robie krzywde - żadna mi sie nie dzieje, a i nie sadze zebym sie dal ugotowac.

05.04.2019 08:35
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany558287
180
Senator

Z analizy przeprowadzonej przez Nappaela, czyli jednego z użytkowników forum ResetEra, wynika jednak, że sprawy mają się nieco inaczej, a na konto firmy Gabe’a Newella trafia średnio około dwudziestu procent ceny sprzedanej pozycji.

Jak można wyczytać na łamach serwisu Ars Technica, powodem takiego stanu rzeczy jest sprzedaż steamowych kluczy przez inne sklepy, na czym Valve Software nie zarabia ani grosza.

Wniosek? Valve dalej bierze tyle ile brał, ale nie zarabia na wszystkich kluczach. Czyli to co wiadomo od dawna. Żaden news.

A im mniej Valve dostaję tym lepiej. Za uczynienie branży taką jaka jest należy im się.

05.04.2019 08:51
kwiść
10
odpowiedz
15 odpowiedzi
kwiść
129
Generał

Ale czy dokładnie tak samo nie jest w sklepie Epica? Też można przecież kupować klucze w innych sklepach i była nawet wypowiedź szefa Epica, że nie mają nic przeciwko temu. Chyba, że generowanie takich kluczy nie jest darmowe.

EDIT: Dobrze pamiętałem. Epic też daje możliwość sprzedawania kluczy, więc różnica między nimi, a Steamem żadna. Jak Steamowi zysk spada do 20-22%, to na Epic Store jest to pewnie jakieś 8-9%.

https://www.mcvuk.com/epic-games-store-announces-first-redeemable-key-deal-with-humble-bundle/

post wyedytowany przez kwiść 2019-04-05 09:04:50
05.04.2019 13:06
Herr Pietrus
😍
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
Herr Pietrus
229
Ficyt

Gry pudełkowe taniały szybciej niż cyfrowe. I na stałe, a nie w ramach promocji.
A im mniej Valve dostaję tym lepiej. Za uczynienie branży taką jaka jest należy im się.
Ale czy dokładnie tak samo nie jest w sklepie Epica? Też można przecież kupować klucze w innych sklepach

Co wpis to lepszy.
Pudełka szybko taniały? No, średnio dwa lata, szybko ze hej.

A poza Epic to gdzie te klucze można dostać?
Wyciągnięte z tajskich pudełek na kluczykowniach? I takie brednie pisze ktoś ze znaczkiem "Redakcja Gry-Online"... Jak niewiele dziś znaczy "redaktor"...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2019-04-05 13:24:36
05.04.2019 19:26
14
odpowiedz
wcogram
159
Generał

Nigdy nie kupiłem gry bezpośrednio na Steam jak w innych sklepach na premierę mogłem kupić nawet 20$ taniej.
Gra jest dobra będę grał to wspieram dewelopera/wydawcę na premierę.
Teraz nie widzę powodu aby płacić dla zasady 50$/€ w Epic bo maja monopol na tytuł i dyktują cenę plus jak długo będzie się utrzymywać.

05.04.2019 23:03
15
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Można to tłumaczyć jako praktykę antymonopolowa.

05.04.2019 01:00
kęsik
👍
3
odpowiedz
kęsik
155
Legend

Bardzo ładny news. Akurat śledziłem na bieżąco powstanie wątku na reseterze i potem pojawienie się artykułu na Ars Technica. Ignoranci i forumowi krzykacze jednak dalej będą twierdzić, że złe Valve które nic nie robi kradnie 30%. Warto też dodać, że wystarczy sprzedać 170 tysięcy kopii gry za 60 eurodolarów i wyjściowa marża już 30% nie wynosi. Do tego dochodzą klucze poza Steamem i wychodzi na to że Valve tak naprawdę oferując o wiele więcej, bierze niewiele więcej niż Epic.

Tutaj jeszcze takie małe FAQ dla ludzie którzy nie rozumieją o co chodzi z tym Epiciem: https://drive.google.com/file/d/18YudW7kBCBTSr3kJp_4EEiEmT5I7c2B5/view

post wyedytowany przez kęsik 2019-04-05 01:04:14
05.04.2019 10:57
Meno1986
11
odpowiedz
12 odpowiedzi
Meno1986
185
Szkubany Myszor

1. Zysk Valve to ok. 20%. - Jaki zysk ma Epic skoro płaci za chwilową wyłączność tytułu producentowi?
2. Czym różni się chwilowa wyłączność tytułu multiplatformowego, od chwilowej wyłączności wewnątrz jednej platformy? Takie zagrania były, są i będą.

Valve ma pretensje, do wydawców/producentów o czynienie tytułów ekskluzywnymi dla danej platformy. Nie ważne, czy jest to Epic, Uplay, Origin, czy co tam jeszcze istnieje.
Natomiast Valve przestało tworzyć płatne gry. Robią te swoje darmowe gierki z mikropłatnościami. Dzięki temu "sprzedają" je tylko u siebie, więc dlaczego dziwi ich, że ktoś robi to samo?
Niech najpierw zrobią jakąś grę, a potem zobaczymy, czy nie postąpią tak samo jak pozostali.
Business is business!

post wyedytowany przez Meno1986 2019-04-05 10:59:33
05.04.2019 01:33
😒
5
odpowiedz
zanonimizowany1263582
19
Senator

Jak tylko steam zaczął siłą przypisywać gry do swojego konta (tak siłą, bo pamiętam te czasy, kiedy można było kupić grę na steam albo bez. Chodzi o pudełka) to przesiadlem się na konsole i nie żałuję wyboru. Ja wiem, że konsole pójdą tą samą drogą tylko teraz pytanko: A jaką drogą pójdą gry? Jeszcze PS5 zaakceptuję. A co dalej? Nowe hobby: Wędka i ryby... :P
Pozdrawiam PC zapaleńców i podziwiam was za to, że 60 FPS jest dla was ważniejsze od tego bałaganu w growym świecie PC jak i na patrzenie się na wodotryski od nVidia co po godzinie grania już nie zwraca się na nie uwagi, bo wciągnęła gra jako klimat i fabuła. :P

post wyedytowany przez zanonimizowany1263582 2019-04-05 02:07:29
05.04.2019 02:23
7
odpowiedz
10 odpowiedzi
kriskow11
2
Generał

Śmieszy mnie jak niektórzy walczą z Epiciem jak by mieli tym realny zysk
Gaben nic nie musi robić hejterzy epica robią brudną robotę za niego robiąc wszystko aby pokazać Epic w złym świetle - ciekawe czy Gaben da wam chociaż odznakę

05.04.2019 15:48
13
odpowiedz
6 odpowiedzi
OMG
81
Pretorianin

Ciekawe, że tylko w Polsce takie wsparcie dla monopolisty, który rżnie deweloperów na 30% (o przepraszam, tylko na 27.2% średnio lol). Po co kasa dla twórców gier, kiedy można dokarmić molocha.
No, ale przecież jest tyle "usług dodatkowych" z których korzysta 1% graczy, a ich koszt to troche przestrzeni dyskowej, dla takiego giganta to ułamek centa na egzemplarz gry.
No, ale analfabetyzm ekonomiczny się szerzy w narodzie, więc ciężko się dziwić.

05.04.2019 01:22
kaszanka9
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

Pff, no i co z tego, większość gier nie potrzebuje w ogóle wszystkich możliwych opcji steama, potrzebuje tylko się sprzedać, ale jak nie dasz 30%, bo nie będziesz bulił za coś co ci zbędne to pa pa, żadnych możliwości negocjacji, oczywistym jest, że nie ma sensu dopłacać jak ci oferują 12%.
Taa, nagle steam wielki zbawca rynku gier.

Technologie Sprzedaż kluczy poza Steam zaniża prowizję Valve