Po obejrzeniu gameplayu (tak wiem, to jeszcze bardzo wczesna wersja) mam BARDZO mieszane uczucia :/ . Mój początkowy entuzjazm odleciał gdzieś w okolice stratosfery :/ Tak Boyarsky i Cain to gwarancja jakości. Tak - Pillarsy i Tyranny (mniej) były znakomite - Obsidianowi najlepiej wychodzą duchowi następcy arcydzieł BioWare. Tak artystycznie jest spoko i retrofutyryzm na propsie. Tak FNV to chyba najlepszy Fallout, lubię go chyba bardziej niż klasyczne odsłony. I to każe mi w ten projekt wierzyć.
Jednakże wygląda strasznie budżetowo :/ I cuchnie myszą i naftaliną. UE4 w ogóle w tym tytule nie widać - to bardziej przypomina ten siermiężny silnik Bethesdy od dawna zalatujący trupem :/ Wrogowie są głupi, walka wygląda beznadziejnie, a całość jest strasznie drętwa. Animacje są tragiczne - jakby wzięte z gier Bethesdy i FNV - tam już zagryzałem zęby, ale wytrzymałem :/ Tylko, że to był 2010 rok, od tego czasu minęła prawie dekada, wygląda tak jakby Obsidian stanął w miejscu :/ Swego czasu ten deweloper zrobił najbrzydszą grę na UE3 (Alpha Protocol), czyżby teraz ta ekipa chciała powtórzyć ten sam manewr na UE4? Do tego razi niemy bohater i "rozmowy" rodem z gier z początku XXI w. - stoją naprzeciwko siebie dwa kołki i wygłaszają oświadczenia :/ Już Mass Effect 2 prawie dekadę temu pokazał jak to powinno wyglądać, a świat od tego czasu nie stał w miejscu...
Wiele jestem w stanie wybaczyć, ale "HELOŁ" w roku 2015 wyszedł Wiedźmin 3 i pokazał jak powinno wyglądać nowoczesne action RPG, od tego momentu nie ma przebacz - konkurencja musi się starać.
Nie skreślam, jednakże nie kryje zawodu - trailer mi się podobał, Iggy Pop (i humor i stylistyka) podjarał, ale po tych piętnastu minutach gameplayu powietrze ze mnie zeszło...
Cudowny pstryczek w nos Bethesdy i Todd'a. Brawo! A co do gry, to nakręciłem się konkretnie. Świetnie to wygląda.
Jestem tą grą o-cza-ro-wa-ny! Coś niesamowitego się zapowiada. Jak dobrze że istnieją takie studia jak Obsidian!
Skoro wydają je na PS4, to wątpię aby Microsoft ograniczał się tylko do swojego sklepu na PC.
Szczerze?
Mechanizmy RPG są super, system jest praktycznie żywcem wyjęty z Fallouta, jeszcze są traity i perk co drugi level. Fajnie wyglądają dialogi, zbliżenia na postacie. Czuć w tym ducha Fallouta.
Z drugiej strony jakoś setting mi się gryzie, kolory i klimaty rodem z Bioshocka. Drewniane strzelanie, ale Vegas miał tak samo.
Mimo wszystko czekam. Dobrych gier RPG nigdy nie za mało!
Widzę faktycznie elementy Fallouto-podobne - samo przemieszczanie się postaci, drzwi i wnętrza :) Trochę niepokoi mnie już archaiczny sposób przedstawiania konwersacji z NPC, który jest mało atrakcyjny, a praktycznie żywcem zaczerpnięty z Fallout 3 / FAllout NV (brak dynamiki, kamera sztywno ustawiona en face). Graficznie kojarzy mi się to z wydanym rok temu Elex-em. Jeżeli jednak fabuła / postacie / questy będą dobre to może być super gierka.
Gry Obsidianu nie kupuje sie dla graficznych wodotryskow. Jestem przygotowany na graficzny i technologiczny bubel, ale tez i na gameplay, ktorego prozno szukac u innych developerow. Obsidianowi jestem w stanie duzo wiecej wybaczyc. Czekam na mozliwosc zlozenia pre orderu, najlepiej kolekcjonerki.
Obsidian jest jak Piranha, gry sa slabe technicznie i wizualnie ale maja dusze i potrafia przyciagac na wiele godzin.
No spoko. Trupy powstały. Akcja się ożywiła.
Zapowiada się, ultra, ultra ciekawie. Po tym co przeczytałem, na prawdę się podjadałem tym jak by to mogło wyglądać. Wszystko co zostało tu opisane trafia w moje gusta.
Rozbudowany system rozwoju postaci i dialogów. Mapy spore lecz zamknięte, będące oddzielnymi strefami (to strzał w 10tkę jak dla mnie, nie będzie żmudnego łażenia po mapie i robienia nudnych zadań pobocznych [tak, na ciebie patrzę ubisoft] a swobodę będzie można odczuć), otwartość radzenia sobie z problemami i zadaniami. Grafika napędzana przez UE4, choć kolorowa to taki jest zamysł twurców i to jest dobre. System podobny do VATS, broń którą będzie można zmodyfikować i jej niszczenie (mega sprawa). Ehh oby tego nie spieprzyli. Po tym co wyrabia Bethesda teraz jest wyśmienity moment żeby ujawniać swoje projekty które nawiązują do Falloutów.
Ale ta gra może być dobra i tego sobie i wszystkim życzę. Gra zapowiada się mega ciekawie i mam nadzieję, że tego nie spieprzą :)
Zdecydowanie gra wieczoru. Od jakiegoś czasu niewiele gier wzbudza we mnie jakiejkolwiek ekscytacji i zazwyczaj opuszczam je na dobre po paru godzinach, ale w New Vegas w takich szatach to będę grał weekendowo od rana do rana. Ze wsparciem finansowym Microsoftu jest też nadzieja, że może wespną się na poziomy wyszlifowania, jakiego jeszcze nie mieli okazji osiągnąć. Czekam!
Oczywiście na pewno będzie to lepsza gra niż fallout 76, zresztą fallout 4 pewnie też gorzej wypadnie przy tej grze. Ogólnie jakoś źle to nie wygląda, ale gra jest trochę drewniana, mogli się bardziej postarać zwłaszcza przy animacjach postaci. No ale myślę, że warto śledzić tę grę, kto wie może będzie to nawet fajny RPG, a takich gier nigdy zbyt wiele :)
Skubańcy pewnie od miesięcy nad tym pracowali a jak pokazali to komuś z Microsoftu to kupili to od razu :D
Ale mówiąc serio to naprawdę wygląda nieźle! Dawno w żadnego dobrego fpp nie grałem, więc czekam z niecierpliwością!
Zalezy co tak naprawde widzielismy (jaka czesc swiata) i czy uda im sie stworzyc dobry kompromis miedzy wyborami ksztaltujacymi fabule, ciekawymi watkami glownymi a poczuciem wolnosci/nie-liniowosci.
Graficznie jest...'oryginalna'. Najwieksza sila moze byc fabula plus logika i konsekwencja swiata. Jesli do tego doloza wiele lokacji zeby nie bylo za ciasno to bedzie dobrze. A byloby bardzo dobrze, gdyby sam swiat/realia byly zaskakujace.
A jak znudza sie kolorowe obrazki to mozna bedzie przerzucic sie na klimaty Gibsonowskie inCyberpunka.
Wizualnie nie powala, wiadomo grafika nie jest najważniejsza jednak miło byłoby gdyby drzewa kołysały się na wietrze itd. bajery, które robią klimat. Trochę to podobne do elexa dużo tu elementów które niekoniecznie ze sobą współgrają i jest to zdecydowania gra która powstaje w tartaku :)
Wygląda jak Wildstar graficznie a mechanicznie jak Fallout.
Nie mówię, że to źle, ale niezbyt mi się podoba to połączenie.
Wygląda to mega słabo, taki kompletny misz masz wszystkiego i niczego- kadrowanie dialogów i ogólnie kwestie techniczne jak w pierwszej lepszej grze Bethesdy (no dobra, lepiej niż w F76), graficznie to samo, klimat kompletnie do mnie nie trafia, takie połączenie Fallouta z kolorowym SciFi... nieudane połączenie...
To demko to niezłą reklama Andromey, ot po jego obejrzeniu naszła mnie większa ochota by zagrać w "dzieło" BioWare, niż w to coś... chyba bardziej wolałbym żeby wzięli się za jakieś Tyranny 2, tyle że tym razem nie urwane w połowie, jak jedynka.
Jedne z pierwszym modów do tej gry z pewnością będą zmieniać kolorystykę roślinności na normalną, "ziemską"...
Napaćkane tych efektów, kolorków tyle, filtrów i innych, że ciężko się to ogląda i ciężko wyłapać szczegóły w tym przepychu. A z drugiej strony jakością polygonów i szczegółów gra nie zachwyca. Grafika zmierza dla mnie w dziwnym kierunku, bo kiedyś artystyczne gry tak źle nie wyglądały. Wymagania ciągle rosną a skoku graficznego nie widać.
Nie moje klimaty. Będzie czas pograć w co innego.
Grafika może nie powala ale podoba mi się za to bardzo kierunek artystyczny jaki obrali. Trochę bioshocka/preya + borderlans. Jak do tego dorzucą czarny humor rodem z pierwszych falloutów i dobrą historie oraz ciekawe postacie (co raczej nie powinno stanowić problemu dla Obsydianu) to biorę w ciemno. Ps. grafika i tak lepsze niż w F(lop)76:P
Mam tylko jedną nadzieje, nie to nie będzie gra wyłącznie dostępna na PC w sklepie Microsoftu, bo zapowiada się naprawdę ciekawie.
Przecież tej gry nie wydaje microsoftu, a Take-two. Nie dało się wstępu przeczytać? Private Division to program wydawniczy dla mniejszych developerów właśnie od Take-two. Tam nie ma w ogóle mowy o Microsofcie.
dzl, dopiero gry spod wydawnictwa Microsoft Studios (first-party) będą dostępne wyłącznie na platformach Microsoftu. Zanim doczekamy się pierwszej takiej gry od Obsidian, to trochę poczekamy. Przez ten czas powinniśmy doczekać się usprawnionego Microsoft Store na Windows 10. O ile nic im nie stanie na przeszkadzie.
Sam nie wiem... z jednej strony Obsidian potrafi robić fabułę, z drugiej mechaniki wyglądają strasznie staro. Bardzo nie lubię rozwiązania, gdzie w ogóle nie widzimy swojej postaci, jest niema, a dialogi to wygłaszane (wytekstowane) monologi naprzeciwko siebie. Tak się nie powinno robić RPGów. Do tego drętwe animacje i ogólna sztywność. Kiedyś to może przechodziło, ale w dzisiejszych czasach trochę wstyd. Izometryki mają swój retro urok, natomiast takie coś wywołuje bardziej zgrzyty niż westchnienia. Zobaczymy, może historia to wszystko podciągnie.
Już widzę, że będzie podobnie jak z innymi tego typu grami - gra się słabo sprzeda. Dzisiaj żeby gra sie dobrze sprzedała musi mieć super grafikę, animacje, fizykę itp. Niestety ludzie patrzą bardzo powierzchownie na gry i jak widzą PoEII - grę w której steruje się pionkami i w ogóle grafika jak 20 lat temu to jest słaba sprzedaż i dziękuję.
Obejrzałem jeszcze raz ten gameplay i stwierdzam (a konkretniej utwierdzam się w tym przekonaniu), że artyści-graficy Obsidianu robią piękne gry 2D, natomiast w 3D to oni robić nie potrafią. Ich gry 3D nie dość, że są zacofane w stosunku do innych gier z danego roku, to jeszcze same w sobie atrakcyjne wizualnie nie są. Niewielkimi (ale bez przesady - po prostu nie rażą wizualnie) wyjątkami są w tym względzie Knights of the Old Republic II (choć w dużym stopniu tu jest zasługa silnika BioWare z pierwszej części) i Dungeon Siege III. Natomiast zarówno Neverwinter Nights 2, Alpha Protocol, jak i Fallout: New Vegas (choć w niemałej części wina leży tu po stronie archaicznego silnika Bethesdy użytego w Fallout 3) są dowodami na to, że artyści-graficy Obsidianu w kwestii tworzenia gier 3D nie mają talentu - po tylu latach i tylu grach wypadałoby w końcu zatrudnić naprawdę utalentowanych fachowców.
(South Park: Kijek Prawdy z oczywistych względów pomijam)
Mam tylko jedną nadzieje, nie to nie będzie gra wyłącznie dostępna na PC w sklepie Microsoftu, bo zapowiada się naprawdę ciekawie.
Patrzę że aby dostać porządnego SF rpg to trzeba czekać na cdp lub spider/cyanide studio, lub coś od ex dla sony. Czy obecnie wszystkie gry sf rpg muszą wyglądać jak kolorowe bunga bunga na modłę borderlandsów. Mam odmienne zdanie nie podoba mi się praktycznie nic w tej prezentacji a najbardziej setting.
Najbardziej nie podobają mi się doznania wizualne płynące z tej gry, zalatują tanim szmelcem na kilometr.
co poszło nie tak
Lepiej niech juz robia te izomaetryczne rpgi, bo to wyglada jakas niskobudzetowa gra early access z odmetow steama. Wgl to do mnie nie trafia. Ja podziekuje.
OMG ale syf , pewna epoka się skończyła.