Ten wątek idealnie pokazuje, że grom nie powinno się wystawiać ocen w skali 10-stopniowej, tym bardziej 20-stopniowej, a już na pewno nie 100-stopniowej.
Serio dla was to, że recenzent wystawił SUBIEKTYWNĄ ocenę, która różni się o całe kilka punktów procentowych od średniej to dramat?
GOL znowu w inną strone niż inni
Po co w ogóle czytać recenzje, które się różnią opinią? Po co takie w ogóle tworzyć? Niech wszyscy mają jedno zdanie, a opinia o grze idzie 'odgórnie'!
To jest smutne, że gracze są aż tak podzieleni na swoje platformy, że nawet pod wątkiem z głupiej recenzji wszczynają swoje wojenki :/ Rozumiem wytknięcie głupoty Hydro, bo zasłużył na to, ale proszę was, ile wy macie lat? Tworzycie z platform do grania jakieś sekty religijne.
Czyli tak jak myślałem, jeszcze z 2 części i gra może zrowna się z U4.
wizualnie, choć piękna, gra ustępuje chociażby takiemu Uncharted 4
Źródło: https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-shadow-of-the-tomb-raider-czy-to-juz-koniec-lary-cro/ze328a
No i pisałem to miesiąc temu to mnie fanboje TR prawie zjadły. To widać na pierwszy rzut oka że TR jest brzydszy od 2 letniego U4.
Ciekawi mnie co z tym GOTY bo gra póki co ma 80% średnia i spada.
Hydro miało być 90+? Coś nie pyklo... może jak ND będzie robiło nową część to będzie taka średnia lol
Tomb Raider i Uncharted to gry które są bliźniacze względem siebie i ciężko wskazać która seria jest lepsza.
Łatwo. Uncharted.
To wyczuwam zaciętą batalię o GOTY między SotTR a Agony
Zatem w piątek palimy tego szpila.
Patrząc na komentarze tutaj to aż strach pomyśleć co się będzie działo przy AC Odyssey.
AntyGimb napisał : Jedyny większy portal który ocenił tę grę odpowiednio to Gamespot - 6/10.
Ten sam portal ocenił TR2013 na 8,5 i Rise na 9. nawet recenzję przeczytałem i zobaczyłem ich minusy:
Stealth feels inconsistent and unsophisticated
Combat mechanics feel clumsy and unsuited to most encounters
Platforming can be frustratingly imprecise
Wszystko, co zagrało im w poprzednich odsłonach tutaj okazało się minusem. Masz tu swój rzetelny serwis i zamknij za sobą drzwi, jak będziesz wychodził bo nic konstruktywnego nie napisałeś tylko spamujesz tymi postami. Usuń Anty z nicka.
Okolice 7-7,5/10 to z automatu rozczarowanie roku? Co? Boże... co te oceny liczbowe zrobiły z ludźmi. Chyba nikt prócz hydro i ewunii nie oczekiwał jakiejś niesamowitej i zapadającej w pamięć epickiej przygody, która mogłaby walczyć o miano gry generacji. Od początku było wiadomo, że to będzie po prostu ot przyjemna i bardzo dobrze zrobiona gra, która da dużo radości i zabawy, lecz po przejściu kampanii raczej się o niej zapomni po jakimś czasie.
Ja osobiście raczej oleję Tomb Raidera (no przynajmniej na razie :)) na rzecz nowego Dragon Questa, który zbiera fantastyczne recenzje oraz sprzedaje się wybornie pokazując, że wszystkie te raytracingi i inne śmieci, które interesują 2% graczy naprawdę nie decydują o jakości gry i o funie jaki z niej wypływa.
Ponad połowe recek jeszcze nawet nie spłynęło na metacritic więc hold your horses.
Mimo to recka g40st'a jest rzetelna, bo jest fanem Lary i do tego adminem :p
Przy recce Rise na ps4 sam stwierdził, że lepiej się bawił niż przy U4. Mamy kolejną udaną gre z naszą heroinką, cieszmy sie i radujmy Wszystkie fora, kanały yt poświecone Larze, cały fanservice i nie tylko twierdzą tak samo i to jest najważniejsze dla nas, fanów. Reszta sie nie liczy. Może w konću uda mi się splatynować 1 gre w życiu. W RotR miałem 89%/24h. Królowa jest tylko jedna. - nieprzerwanie od 1996r. Dla dzieci obrazek.
Jak dla mnie samo to że w grze jest mniej strzelania a więcej eksploracji daje wieki plus, zapewne i przy tej części będę się dobrze bawił
PS: Musze wielce podziękować golowym frustratom w komentarzach że i tym razem dali mi świetny ubaw czytając ich kolejne kłótnie o debilne cyferki oraz spory o wyższość danej sekty ---->
[1] Blisko 90/100? Haha, tak, na pewno. Aktualnie jest 87, czyli blisko 85/100. Poza tym faktycznie ogromna różnica, 7 punktów w stopniowej skali, a w przypadku Lary to całe 3, bo aktualnie SotTR na klocka ma 82/100.
GOL zawsze w inną stronę. To nie wiem w którą stronę poszedł taki Gamespot ze swoim 6/10.
Recenzja bardzo spoko. Podoba mi się, że twórcy postawili mniejszy nacisk na otwarte starcia a skupili się bardziej na podejściu skradankowym. Dodatkowo fajny patent z poziomami trudności mimo, że i tak ostatnimi czasy jedyny poziom na jakim gram to ten ostatni, to wielu ludziom przyda się możliwość dostosowania poziomu trudności stricte pod siebie.
74/100 a UV.IMPALER piszę mi tu o 82... Niestety ale mamy ROZCZAROWANIE ROKU.
Gra tylko dla fanów, oceny ocenami ale najważniejsze jest to co wyczytałem w recenzji. Jakbym sugerował sie ocenami to nigdy nie zagrałbym w tytuły takie jak Alien Isolation czy The Evil Within.
Szczerze nie rozumiem wszystkich komentujących tutaj. Po pierwsze widać, że większość nie czyta recenzji tylko patrzy na ocenę. I te porównania do Spidermana.
Z recenzji można wyczytać, że zwieńczenie przygód Lary jest pewnym sensie podyktowane zmianami, w końcu jest mniej walki, więcej skradania i grobowców/zagadek. Ale o dziwo te cechy są zarówno plusem jak i minusem. W końcu gracze chcieli powrót, a teraz narzekają? Dodatkowo, gra pomimo oceny 8,5 wciąż ma wiele problemów, jak i dowiadujemy się z recenzji, że fabuła jest dobra, nie wybitna, ponadprzeciętna tylko po prostu dobra.
Co do sławnego porównania do Uncharted. Uncharted jest flagowym tytułem PS4 to prawda i graficznie wciąż jest jedną z lepszych gier. Aczkolwiek Uncharted nie stoi samą grafiką, ale też dopieszczonymi animacjami, detalami jak również kinowym doświadczeniem. Lara graficznie może i lepiej wyglądać, ale może już mieć problem z wymienionymi wcześniej cechami, co nie znaczy, że jest brzydką albo złą grą. Kontynuuje i stara się usprawniać rozwiązania, które zapoczątkował reboot.
Poza tym to zwieńczenie nowej trylogii, niektórzy oczekiwali chyba dostać całkiem inny tytuł.
ALEX weź jeszcze więcej 10-ek podaj od tych nieznanych portali.Dla ciebie i tak najważniejsze jest, że jest ten śmieszny raytracing i już niedługo zasypiesz nas screenami ze swojego kompa za 30 tysięcy :D
Spider Man jest teraz na mojej tapecie, więc Larę odpuszczam. Reboot z 2013 był bardzo dobry. W Rise nawet nie grałem. Takie ubogie Uncharted dla mnie. Pośród Złodzieji leje TR2013 w niemal każdym aspekcie.
@ Hydro jakby były same 8,9,10 to średnia byłaby wyższa, udajesz czy tak serio się okłamujesz i nie możesz przeboleć.
Hej ale co wam przeszkadza, że komuś się podoba? Przecież ocenia na podstawie dostępnych materiałów, tak samo jak i wy - jednym się podoba innym nie, jedni chcieli bliżej nieokreślonych zmian inni tego samego co ostatnio tylko w większej ilości? Rany - nie ma nawet jeszcze możliwości uruchomienia gry dla normalnego gracza (mówię o 48H wcześniejszym dostępie przed premierą) więc lepiej poczekać z opinią i samemu zobaczyć, wtedy też najlepiej oceniać. Chyba lepiej samemu przetestować gameplay niż sugerować się "prasówką"?
Sam zupełnie w d. mam recenzje - to nic innego jak subiektywne zdanie recenzenta i/lub redakcji (często podyktowane takimi a nie innymi zobowiązaniami), nawet byłbym nie czytał przed premierą - tylko sobie swój własny odbiór produktu " psujecie :(
Patrząc na tegoroczną konkurencję, Shadow NAJPRAWDOPODOBNIEJ nie będzie goty. Ale jestem dobrej myśli. Jeżeli rzeczywiście postawili na większą eksplorację i porządne grobowce, to może wreszcie będzie ten ciężki klimat osamotnienia, którego brakowało mi przy dwóch poprzednich tombach.
Zapewne jest to najlepsza część, bo jest więcej zwiedzania, a mniej strzelania - zatem powrót do macierzy :)
W piątek odpalam! :)
To nie koniec Lary Croft.
Według ALEXA miała to być najlepiej oceniona gra z trylogii. HYDRO pisał o kolejnym GOTY :D
Po świetnej i świeżej grze z 2013 roku, a wielkim zawodze w 2016, miałem mieszane uczucia co do tej gry. Po zapowiedziach twórców, że to jest nadal ta sama gra co poprzedniczki tylko z lepszym gameplayem, liczyłem, że poprawią to co bardzo mi siadło w pierwszej części, a zdenerwowało w kolejnej (łagodnie mówiąc :D), czyli fabuła. Poczytałem recenzje i nie tylko na GOLu cisną zakończenie i narracje. Zatem tej gry już nic nie uratuje - ani patche, ani dlc'ki. Kiedyś jak dobije do jakiś 20-40 zł, się skuszę aby zakończyć trylogie. Nic więcej.
Prawdziwy fan Lary i tak kupi grę! Jeśli ktoś lubi gry jak TR czy Uncharted to na pewno będzie mu się dobrze grało :) Recenzje recenzjami, jednemu się podoba to a innemu tamto więc nie ma co polegać na innych.
Dla mnie fabuła może być słaba....zazwyczaj już po intrze nie pamietam od czego się zaczęła cała przygoda także gram i gram aż skończę grę ;)
Nie czekałem za bardzo na grę, bo dwójka mnie wynudziła kompletnie (a pierwsza zachwyciła) ale jak już zacząłem grać, to ciężko było się oderwać.
Wybór Ameryki Pd świetnie buduje klimat, miasto Indian tętni życiem jak w Assasins Creed, świetne lokacje i zagadki, mało walki, ale fakt, że fabuła i dialogi kuleją
Jeśli Shadow jest lepszy od Rise to już duży plus. Ogra się jak będzie na przecenie albo jak wyląduje w humble monthly ;)
Od początku stawiałem na ocenę 8. A może nawet 7+ (no wiecie, zmęczenie materiału) Dostaliśmy trzeci raz to samo,czyli dobrą grę akcji, z przyjemną eksploracją, przeciętną fabułą. Plus małe nowości (z tego co widzieliśmy już z materiałów, skradanie się jest świetne) i to tyle. Spider man to też dla mnie 8/10 . Także dwie największy gry Września na 8. Obie nie są dla mnie grami, które muszę natychmiast kupić. Ograć na pewno, ale bez pośpiechu.
AntyGimb - nie według alexa tylko tak wynikało z wczorajszej recenzji niemieckiej że jest to najlepsza odsłona serii.
poza tym sami zobaczcie recenzje co jest w plusach i minusach
- plusy : zagadki, grobowce, mniej strzelania, fabuła
- minusy : mniej strzelania, mniej walki, zagadki, grobowce, eksploatacja
nie czujecie że jest zdecydowanie lepiej mimo że rynek oczekuje tratatatata ?!
Ogame_fan - recenzja była robiona na podstawie wersji XOX mimo dość dobrego przeniesienia 4K to było cięcie na innych rzeczach aby uzyskać te 30fps. Wymęczyłem serię Uncharted bardzo dokładnie w tym ostatnie części. Na temat grafiki wypowiem się za parę dni ale nie sądzę abym się pomylił że nowy TR będzie jedną z najładniejszych gier w tym roku i że będzie sporo ładniejsza od U4 i LL. Crossplatformowe gry zawsze mają trudniej niż gry ekskluzywne bo trzeba iść na kompromisy, dopiero w przypadku PC nie musisz iść. Wersja PC ma wiele opcji których nie ma wersja konsolowa m.in ze względu na kolaborację z Nvidią. Osoby które testowały wersję PC napisały że jest to jedna z najładniejszych gier jakie widzieli na oczy. Ale jak wyżej wypowiem się za parę dni, a ostatecznie dopiero po 20 jak wejdzie RT będzie można ocenić właściwe.
Przechodząc Tomb Raidera 2013 czułem podobne zmęczenie co przy nowszych odsłonach Assassin's Creed. Pełno zapychaczy, nudnych zapychaczy, które miały wydłużyć rozgrywkę. Nie wiem kiedy ludzie zrozumieją, że stosowanie takiej zagrywki jest strasznie płytkie.
dodatkowo fajny podział w recenzjach
http://www.darkstation.com/reviews/shadow-of-the-tomb-raider-review
10/10
http://www.impulsegamer.com/shadow-of-the-tomb-raider-review/
10/10
https://www.gamespew.com/2018/09/shadow-of-the-tomb-raider-review/
10/10
https://www.gamespace.com/reviews/shadow-of-the-tomb-raider-ps4/
9.5/10
https://www.xboxtavern.com/shadow-of-the-tomb-raider-review/
9.5/10
https://apptrigger.com/2018/09/10/shadow-tomb-raider-review-triumphant/
9.5/10
vs
https://www.gamespot.com/reviews/shadow-of-the-tomb-raider-review-guerilla-girl/1900-6416982/
6/10
Pozwoliłem sobie przeczytać kilka i dochodzę do wniosku że zrobienie Tomb Raidera innego niż RAMBO Girl dla wielu jest nie do przyjęcia. Z ciekawostek pada fajne zdanie "kiedy będzie w końcu odsłona w której zastrzelimy dinozaura najlepiej z dwóch uzi ?" ja wiem że kiedyś się do nich strzelało, ale kiedyś gry miały umowną historię, a nastawialiśmy się na manualną rozgrywkę. Moim zdaniem recenzje jak się przeczyta odcinając się od oceny końcowej to wychodzi dokładnie obraz taki jak z recenzji wczorajszej że jest to najbliższa odsłona temu czym miał być Tomb Raider, czyli odkrywaniem, zwiedzaniem i przygodą, a najmniej strzelaniem. Uncharted i Tomb cierpią na to samo na dobrą narracie i chęć budowania wiarygodnej opowieści z zabijaniem setki wrogów.
wszyscy juz grali i wiedza ze jest gorsza od u4 :):):):):)
golowa logika :)
dla mnie to bedzie najlepsza czesc - wreszcie powrot do pradziwej lary, zwiedzania swaityn, zagadek srodowiskowych a nie rambo :):):):)
nie moge sie doczekac :):):)
Najnudniejsza część ze wszystkich? Tomb Raider 2013 okazał się być najlepszą częścią. Rise był stosunkowo niezły ale tylko tyle. Znowu brak dobrej historii. Więc lepiej nadrobić dodatek do U4?
Eh i jak zawsze g*wnoburza pod recenzją, bo ktoś śmiał dać ocenę wyższą niż jakiś tam user sobie wydumał xD
Świecie, dokąd zmierzasz? ;(
Kurde totalnie zapomniałem o premierze nowego TR... Jakoś totalnie mnie ta gra nie rusza bo nie bardzo podoba mi się kierunek rebootu i po TR2013 oraz po zapowiedziach RotTR (nie grałem i nie prędko się to stanie) odpuściłem temat bo mnie takie coś po prostu nudziło. Lara-Rambo, niekończące się fale wrogów. Podobny zarzut mam do Uncharted. Póki co męczę U1 i jest ten sam problem. Co z tego, że fabuła daje radę, gameplay jest ok jak to niekończąca się strzelanka.
Z recenzji nowego TR wynika, że trochę to ograniczyli, ale i tak nie przekonam się do nowej Lary. Może jak będzie kiedyś na promocji za 40zł to sobie wezmę.
A jak wygląda sprawa z elementami nadprzyrodzonymi? Są jacyś interesujący przeciwnicy, może bossowie? Oczywiście bez mega spojlerów, po prostu ciekawi mnie czy ogólnie są tu takie atrakcje :)
Graficznie po tych screenach A.l.e.Xa mozna powiedziec ze kopiuj wklej Rise of the tomb rajda. Co wcale nie oznacza ze jest tragedia . Jednak krajobrazy zimowe jakie byly w ROTTR po prostu lepiej wygladaja a tu w wiekszosci dzungle beda dominowac .
Alex, jeszcze 3 miechy temu pisałeś o tym tytule, że w ogóle nie jesteś zainteresowany i Cię poprzednia część wynudziła a tu nagle zwrot o 180 stopni hajpujesz gorzej od Hydra, tymczasem średnia spada i jest już poniżej 80, czyli gorzej od nudnego Rise i nieciekawa fabuła co najgorsze.
Pod postami na stronce CD-Action wojenka konsolowców z pececiarzami. To samo tutaj, że o portalach z memami nie wspomnę. Czy ktoś odpalił wehikuł czasu czy co, bo myślałem, że ta błazenada już dawno się skończyła. Jeszcze zrozumiałbym trolling, bo ten to i ja często robię. Ale to już pokazuje jak skretyniali stają się gracze.
Najgorsze jest to, że każda kolejna część jest wierną kopią wszystkich poprzednich. W tej grze nie ma nic, czego nie wdziałem w "Tomb Raider" od 2013 roku. Przy tym zalewie gier nawet nie warto iść do sklepu. Larze należy już pozwolić spokojnie odejść.
Szczerze,pamiętam pierwsza Lare,to był hicior,jak na te czasy.Nigdy mi sie nie podpadaly Larki i w ogóle....,Ale U4 vs Larka rise,to sorrko,na zwykłym ps4 U4 ta grafika i itd miodzio :) ale Larka? Nie przeszedłem do końca.No jakoś nie podoba mi się i tyle,A każdy ma gusta i gusciki.
Recenzja gamespot zmieszana z błotem sądząc po komentarzach i dislike'ach.
Melonie Mac: Shadow is significantly better in every way than the 2013 reboot and Rise of the Tomb Raider, I can't help but laugh that Gamespot has given it a 6?
[link]
Ja mam pytanie. Czy gra jest taka przerażająca jak Tomb Raider z 2013? Chodzi mi o brutalność w fabule i w sytuacjach śmierci bohaterki. W RoT było to bardzo delikatnie zrobione, co mi się nie podobało. Lubię czuć że jeden fałszywy krok i można niepodołać, że ryzykowny skok jest ryzykowny!
Czyli spoko do ogrania. Kiedyś. Obciachu ni ma ale zada też nie urywa. A gdzie są słynne okulary przeciwsłoneczne Lary? Czemu ona ich teraz nie nosi? W tych okularkach była bardziej sexy. "Niezłe ciało to za mało,Gdy nie ma w nim trochę seksu.Zbudź się, nie śnij, bądź raz sexy,Radzę Ci - więcej seksu!"
Ale ja nie pytam na co za słabe są konsole. Tylko czy screeny które pokazujesz to screeny z gry ARMA?
Chyba nie rozumiesz, poza tym co znaczy indyk.
Ja na gre kompletnie nie mam jakoś cisnienia,...gram sobie w Spidermana na Pro ,koncze yakuze 0 i kiwami a potem efekt docelowy 2018 -RDR 2,ktory pozamiata rynek growy .Lare kupie gdzies tam ,uzywkę za 120 zł,bo tą gre traktuje jako dlc do Rise of Tomb Raider czy Tomb Raider 2013,i pewnie jest tyle warta,bo wszytsko to juz ...było,a za kotlet z mikrofali nie placi sie 250 zł.
Opinie i oceny gry dosyć rozbieżne. No nic. Pewnie kupię na płytce jak będzie już bliżej 100 zł. Jedynka bardzo mi się podobała, niestety RoTR zawiódł mnie na każdej linii. Jak dla mnie był gorszy pod każdym względem. Tak więc teraz jestem ostrożny. Z drugiej strony te niskie oceny 3ki mogą być właśnie efektem rozczarowania poprzednikiem, który zebrał jeszcze oceny na fali hajpu, ale pozostawił jednak niesmak, który teraz się odbija w bardziej surowym podejściu do 3ki.
Dwójkę nabyłem swego czasu w promocji za 58 zł, więc trójkę zapewne za 79 zł też da radę kupić....
Ja osobiście jestem zadowolony z nowej Lary. Tomb Raider 2 to była moja pierwsza gra na PC i po dziś dzień jestem wam w stanie przejść cała grę zdobywając wszystkie Smoki i cytując każdy dialog. Nowa Lara jest moim zdaniem bardziej ludzka niż oryginalna. To że zabija niczym Rambo jest moim zdaniem mniej dziwne, niż Lara spotykająca Tyranozaury, egipskich bogów, mutanty, duchy, stwory Atlantydy czy Smoka i nie robiące to na niej w ogóle żadnego wrażenia ;)
Ale pisze ten komentarz, bo jedna rzecz mi przeszkadza. Chciałbym wiedzieć, co sie stało z Larą, która z własnej inicjatywy szukała artefaktów i przez przypadek uruchamiała reakcje tworzące fabule? Odkąd dawno temu wyszedł film z Angeliną Jolie jako Larą, to teraz KAŻDY Tomb Raider obraca sie wokół rodziców Lary! Wszędzie ten Sir Croft jaki to byłby z Lary dumny i czego on nie odkrył. 3 filmy o Larze i wszędzie szuka ona czegoś, co ojciec odkrył. Była jeszcze seria Legend, gdzie Lara szuka Matki a teraz ta trylogia, która chociaż udana, to znowu obraca sie bardziej wokół ojca Lary niż samej Lary. Już darujcie tych rodziców Lary! Bardziej mnie interesowała zawsze postać Winstona i jego epickich przygod w chłodni, niż ta otoczka wokół poprzedniego pokolenia Croftow, o którym i tak niewiele konkretów sie dowiadujemy.
Uncharted dopiero przy czwartej części był genialny.
I w sumie U4 to najlepsza gra tego typu od 1996-1997 roku czyli od czasu TR1 i TR 2.
Ale głównie dlatego, bo miała tak wiele rzeczy podobnych jak w TR 1 i TR 2:
-świetny projekt lokacji
-kilka zróżnicowanych i egzotycznych krain do eksploracji na czele z grobowcami
-satysfakcjonująca wspinaczka
-zagadki
-wyrazista postać
Jedyne co miała lepsze to fabułę od TR 1 i TR 2
A gorsze, że za dużo ma strzelania
SoTR wiadomo, że jako gra ogólnie nie dorówna Uncharted 4, bo poprzeczka została podniesiona wysoko, ale może być najlepsza z trylogii, bo poprawili względem dwóch poprzedniczek:
-ciekawsze i bardziej zróżnicowane miejsce gry niż ostatnich dwóch odsłonach
-eksploracja grobowców i zagadki są na wyższym poziomie
-wspinaczka bardziej zróżnicowana i ciekawsza
-mniej strzelania niż w pozostałych odsłonach TR od Crystal Dynamics czy Uncharted
Stąd to, że fabuła średnia czy miasteczko w połowie gry monotonne i z byle jakimi questami zapychaczami mnie tak mocno nie razi. Tu na tym polu pewnie przegra z kretesem z Uncharted 4.
Ja te serię widzę tak:
TR 1 - 10
TR 2 - 10
TR 3 - 8,5
TR 4 - 9
TR Chronicles - 6
TR Angel of Darkness - 7
TR Legend - 8
TR Anniversary - 8,5
TR Underworld - 8
TR 2013 - 8,5+
RoTR - 8
SoTR liczę, że będzie najlepsza z trylogii i będzie miała najwięcej z Tomb Raidera więc ocenię wyżej od TR 2013
Uncharted - 8
Uncharted 2 - 9
Uncharted 3 - 8,5
Uncharted 4 - 10
Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - 8,5
Nie sądzę, że Uncharted 4 będzie się mi chciało kończyć tyle razy co pierwsze części Tomb Raidera, gdzie przez ostatnie 20 lat przechodziłem pierwsze trzy części ok 10 razy,
a TR 4, Legend i Anniversary 3 razy.
Pozostałe odsłony 2 razy lub raz.
Uncharted każdą część przeszedłem raz, ale nawet do
4 części nie ciągnie mnie na razie, by powtórzyć zabawę.
Ale sądzę, że w Uncharted 4 i SoTR zagram ponownie za rok czy dwa lata.
Te nowe Tomby są całkiem ok, zwłaszcza 2013 ale z perspektywy czasu stara Lara była lepsza od nowej. Tamta to taki McClane w spódnicy, nowa już irytuje swą nadętością, płaczem o wszystko, brakiem poczucia humoru, powagą z tyłka, brakiem charakteru, brakiem fikuśnych ubrań jakie nosiła poprzednia wersja, psychologią dla 5latków. Chyba bym chciał powrotu tamtej Croftówny.
Niemniej wystarczy zestawić produkcie b. wymagające aby zobaczyć że nie jest to prawda nawet jakby specyfikacja wydawała się podobna to gry na konsole są ze względu na jednolity system i jednolite środowisko dużo mniej wymagające przy tych samych efektach co wersja PCtowa.
Nie masz racji. Jedyna różnica między PC, a konsolą jest taka, że na PC jest dodatkowa warstwa systemowa GPU - sterownik - API - silnik. Na konsoli sterownik jest zintegrowany w API.
Jak już CPU przemieli dane to GPU różnicy żadnej nie robi. Niezależnie czy mowa o konsoli, czy komputerze, to GPU przetwarza dane w ten sam sposób, przetwarzając shadery niskopoziomowo.
Gdyby konsole miały np. Ryzeny, to faktycznie mogłyby mieć przewagę nad PCtami, ale tam jest przestarzały, netbookowy Jaguar, który jest słabszy od 3 GHz Core2Quadów. Te Core2Quady mają na tyle zapasu mocy, że starczy i na dodatkowy narzut Windowsa.
Podanie przykładu z Core2Quad to już odlot w inną galaktykę ponieważ popełniasz standardowy błąd w pomijaniu CPU. Wydajność w grach to kombinacja CPU/GPU. Na konsolach na pewno nie grasz w 13fpsach. Obok przykład ->
A tu masz przykład, że Core2Quad (po OC) wyciąga 60 fps w Battlefield 1 na ultra https://www.youtube.com/watch?v=cEmWuuj7Ygo
I na konsolach nie masz ultra w battlefieldzie, co najwyżej medium-high. Może tylko XO X ma ultra.
Core2Quad wystarczy do obecnej generacji? To spróbuj uruchomić na tym chociażby AC: Origins który wymaga SSE 4.2 a żaden procesor na LGA 775 tego nie ma.
Jakby Ubisoft przestawił jedną opcję w kompilatorze, to by się odpaliła. AC: Origins to też szczególny przypadek, bo gra ma ultra ciężki DRM, który zabija procesory. Tak na marginesie, wraz z wejściem Denuvo odpadły Core2Duo. Po prostu narzut tego zabezpieczenia jest zbyt wysoki.
Core2Quad to przykład ekstremalny. Bardzo tanio można kupić i5 2x00 i konsole nie mają z nimi żadnego startu.
GTX 660 to ma wydajność PS4 co ma się nijak do faktycznych możliwości obu sprzętów
Są dziesiątki testów na youtubie. Geforce 660 czy 750 Ti wygrywają bez problemu z PS4. Trochę pomaga w tym PCtowy procesor, bo jednak gry z otwartym światem potrafią przycinać na konsolach.
https://www.youtube.com/watch?v=KvN0w51xYdY
Nowy materiał Digital Foundry. Xbox One X, wszystkie detale na średnie i tylko tekstury na ultra. Na wczorajszym materiale porównywali konsole i była mowa, że XO X ma wyższy poziom detali niż PS4, PS4 Pro i XO S.
Piszę to wszystko, by uświadomić wam, że nawet w kategorii cena/wydajność konsole przegrywają z PC.
I nie mam nic przeciwko konsolom, ale niech Microsoft, Sony czy Nintendo wezmą się do roboty, a nie sprzedają przestarzałe buble.
PS3 i X360 odpowiadały high-endowym PC na premierę. Podobnie było z PS2, czy pierwszym Xboxem.
Czy oceny pokroju 7,5/10 czy innego 77/100 naprawdę oznaczają grę słabą?
No właśnie, jak to jest? Mojej ocenie obecnie nastąpiła taka dewaluacja ocen, że rzucenie grze AAA oceny 7 jest naprawdę stwierdzeniem o jej nijakości.
@up
W dzisiejszych czasach ocena 9,10 to gra bardzo dobra, a 6,7 to gra bardzo słaba. Nizsze oceny to rzadkość.
Mnie zawsze te nowe Tomb Raidery nie kręciły.. przy TR13 nie mogłem dalej grać bo gra mi się znudziła :/
Mnie się bardziej podoba nowy Tomb Raider jest bardziej realistyczny, a poprzednie odsłony były trochę komiksowe. Nie uważam, że trzecia część jest zakończeniem i będzie reboot, raczej nowe części skupią się na późniejszych losach i przygodach Lary Croft.
Witam co do działania mi na moim sprzęcie:
(i3-6100-gtx950-8gb ram)cena 1000zł za używkę w tym zestawie
Działa zacnie na roz.1080p ustawienia średnie śmiga płynnie.Co do samej gry graficznie ok choć szału nie robi.Niektóre elementy krajobrazu w dzień robia wrażenie ale w nocnych akcjach grobowcach trochę gorzej!Nawet przy ustawieniach na maxa na pewno nie ma tak jak w trailerach pokazane.I game play przed premierą.Wiadomo że jak uruchomimy w 4k pewnie będzie wyglądać obłędnie.Z tym ,że kto ma sprzet warty 6-7 tysi tyle trzeba by było wydać.Sama karta z wysokiej półki to koszty 3k a gdzie reszta.Podejrzewam ,że na konsolach też nie zbyt to wygląda co do porównania tego co pokazywali na filmikach przedpremierowych.Gadałem z kolesiem on gra na Pc wartym 4 klocki i też mówił ,ze gęby nie rozdziawał jak zapuścił na blaszaku.
Pomijając grafikę jest super.Scenariusz ,fabuła pokazana w grze robi wrażenie.I wciąga ja wczoraj zapuściłem o 16 patrze 21 he więc grając jesteś zabrany na parę godzin.
Podsumowując poza przereklamowaną grafiką gra zajeb....więć gramy!
Gram od srody i musze powiedziec, ze ta gra jest fantastyczna.
Zgadzam sie z opinia jako stary gracz juz 33 lata na karku,powiem ze takie gry jak tombrider uncharted czy god of war to gry na ktore warto poswiecic czas w zyciu,co do samej gry na duzy plus to ze to juz nie rambo a eksploracja sie liczy bardziej w grze,natomiast meczy backtraking,sorry ale mogli pojsc sladem uncharteda dac jakies znajdzki ale nie tak ze czlowiek musi cale mapy wracac zreszta ten sam problem byl w poprzednich czesciach,to samo sie tyczy craftingu polowe rzeczy zbytecznych a ulepszenia zdobyte w 1 czesci przepadly w 2 to samo i tak od nowa zbieramy wytrych itp,no coz brak logiki...no ale ogolnie warto zagrac na tle innych gier naprawde warto
Jak dla mnie odgrzewany kotlet na 1.5h gry
To rozumiem że największym novum tej gdy jest możliwość nurkowania ?!!
Największą nowością jest jednak możliwość nurkowania, niezbędna nie tylko w kampanii, ale także w dotarciu do opcjonalnych grobowców.
Nie grałem w poprzednie części ale to brzmi niewiarygodnie - jak jakiś żart...
Gra może mieć oceny rzędu 9 i nadal być rozczarowaniem jeżeli ktoś liczył na więcej. Proste. Pewna gra ma na MC średnią ocen w zależności od platformy 84-88 ale dla mnie i wielu innych graczy była niewypałem i olbrzymim rozczarowaniem.
bardzo fajnie wygląda ustawienie trudności
walka : łatwa, normalna, trudna, pragnienie śmierci
zagadki : łatwe, normalne, trudne, pragnienie śmierci
eksploracja : łatwe, normalne, trudne, pragnienie śmierci
tutaj przykład eksploracji
A.l.e.X co Ty robisz w tym życiu oprócz pisania komentarzy na temat gier?
hennepin - jestem umiarkowanie zainteresowany, to znaczy nie jest to gra na którą czekałem, po prostu kolejna do skończenia. Bonus to HDR + RT od Nvidii. Skończę jak każdą inną. Bardziej czekam na AC: Odyssey, a najbardziej w najbliższym czasie na RDR2. Poza tym w mój gust trafiają gry które są bardziej niszowe. Wiec od dwóch pierwszych wymienionych czekam o wiele bardziej na Space Hulk Tactics, Bard's Tale IV, Call of Cthulhu, Mutant Year Zero, oraz Pathfinder : Kingmaker.
Jeśli chodzi o oceny SoTR to są tak rozstrzelone że nie warto brać żadnej pod uwagę, co najwyżej przeczytać recenzje, z każdej którą przeczytałem rysuje mi się obraz gry o wiele lepszej od części poprzedniej, mniej strzelania, więcej eksploracji, ciekawe zagadki + lepsza fabuła. Poza tym czy gra miała by 1/10 czy 10/10 i tak kupię, przejdę i sam ocenię dla samego siebie czy warto było bo się dobrze bawiłem czy po prostu straciłem czas. Jestem dość konsekwentny w kończeniu gier wymęczyłem nawet ME: Andromedę a od bardzo, bardzo dawna żadna gra nie była dla mnie tak słaba + kilka razy chciałem przerwać / ale skończyłem i w tym wypadku był to zmarnowany czas :)
Gierka jest dobra,dla fanow seri jeszcze lepsza.nie podoba sie to nie graj.a porownanie do uncharted 4 to jest dopiero dziecinne .tomb taider to prekursor uncharted gdyby kiedys nie stworzono toba to uncharted tez by pewnie nie powstalo.i pisze to osoba ktora ma 36 lat i z tego od 30 gram na wszystkim konsole,pc ,konsolki przenosne.a nie pryszczaty bajtel 14 lat.
Jest. W sumie najmniej oczekiwana gra tej jesieni jak dla mnie. Może to dlatego że wiedziałem od początku (co pisałem wczesniej) że do Uncharted 4 nie będzie startu pod żadnym względem.
1.RDR2
2.Spider-man
3. Forza Horizon 4
4. Assassins Creed Odyssey
5. Tomb Raider.
Jedyne na co liczę żeby się dobrze bawić, to żeby postacie (na czele z Lara) w końcu miały charyzmę, i nie były drewnem z ilorazem inteligencji podstawki pod filizanke. Bo to jak byly napisane w dwoch poprzednich czesciach to byl koszmar z wiadrami dramatzymu. Uncharted jako seria ma 11 lat - tak ciężko się trochę nauczyć od mistrzów?
No nic, odpalamy ;)
Tak BTW dawno nie miałem tak żeby gra siedziała w kopercie drugi dzień i żeby jej nawet z ciekawości nie otworzyć. :o
Ja właśnie zakupiłem choć pewnie przyjdzie dopiero po weekendzie... No cóż. Mam tylko nadzieję, że będzie to jako tako chodziło na zwykłym PS4. Śmieszne jest to, że bardziej się nastawiłem na nowego pająka, a Larę miałem sobie zostawić na 2019... No jakoś tak się to wszystko inaczej ułożyło :P
I naprawdę dalej nie mogę uwierzyć w to rozjuszenie w internecie. Czy oceny pokroju 7,5/10 czy innego 77/100 naprawdę oznaczają grę słabą? Zdaje sobie sprawę, że to nie jest materiał na żadne GOTY czy coś, ale na pewno będzie to bardzo dobra gra.
Szkoda, ze gol nie docenia takich perełek jak Horizon czy Spider-Man (ktore maja srednio oceny prawie 90), a Raiderom jak zwykle zawyza oceny.
9,5 w 2013 roku to byl jakis smiech na sali, gdzie o 3 klasy lepsze The Last of Us dostalo 9, no ale coz ja tutejszymi recenzjami nigdy sie nie sugerowalem
Poza tym faktycznie ogromna różnica
Ogromna, Pajak jest w 10 najlepiej ocenianych gier na PS4, gdyby TR mial taka sama srednia ocen jak na One (na PS4 ma 78/100..), to bylby 30.
87/100 jest bardzo blisko tych 90, a 82..
Ocenki TR ciagle jednak spadaja, no Spider tez mial na poczatku bodajze 90 nawet, tak wiec obstawiam ze zatrzyma sie na 79/100 przy wersji na One
Czyli czekamy na 4 cześć :v
Takie recenzje dla gry AAA oznaczają syf i na to cały czas ta gra wyglądała.
Parę screenów ustawienie mieszanka ultra/high 1080ti 35-45fps 4K, są jeszcze ustawienia ultra, oraz powyżej oraz od 20 Ray Tracing
moim zdaniem nawet tak wygląda kapitalnie
http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/Shadow-of-the-Tomb-Raider-Screenshot-2018.09.09-19.47.04.07.jpg
http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/Shadow-of-the-Tomb-Raider-Screenshot-2018.09.07-22.52.53.06.jpg
http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/Shadow-of-the-Tomb-Raider-Screenshot-2018.09.09-19.30.07.46.jpg
http://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/Shadow-of-the-Tomb-Raider-Screenshot-2018.09.09-21.10.00.59.jpg
Film 4K 35-40fps 1080ti przez interpolacje wiadomo że 1440p będzie 60, 1080p dużo ponad 60+ na tych ustawieniach
https://www.youtube.com/watch?v=wOyrJrYbU1E
Odgrzeawany kotlet, glicze, Lara jest bezpłciowa, strasznie mało innowacji, gra jest brzydsza od Rise'a, o Uncharted 4 juz nie wspomne, glicze, fabuła taka sobie, Lara nie ma przemokniętych ciuchów (w TR'rze z 2013 i 2015 miała).
Nie ładnie GOL, czyzby ktoś za tą recenzję zapłacił??
Majowie... Dżungle peruwiańskie... Ameryka Południowa... Co to Lara jest w jakimś El dorado? Japończycy nie odrobili historii i zrobili jakieś kupsko, nie dość że mylą Majów z Aztekami (krwawe ofiary, Quetzalcoatl
- to nie są obrządki Majów) to teraz taka niedorzeczność, są tam chociaż jakieś tereny Meksyku? Mylą Inków z Aztekami a tych z cywilizacją Majów (wychodzi gorsze kupsko niż Apocalypto) to jakby wrzucić samurajów i ninja do Chin bo architektura podobna i ludzie... Niby gra o pani archeolog...
jest jakaś możliwość wyłączenia tych komentarzy? Człowiekowi ręce opadają jak czyta te wypociny aleksa, hydro i rumcykcyka. Albo niech ktoś im da tydzień bana na otrzeźwienie. No i ktoś sobie tu zatrollował że
spoiler start
lara ginie niby
spoiler stop
i teraz człowiek tylko wkurzony chodzi.
Inna sprawa, że na komputerze za 800 zł Tomb Raider może w ogóle się nie uruchomić i dlatego wolę konsole.
Za 300 zł kupisz gotowy komputer z Core2Quadem, 8 GB RAM i jeszcze licencją na Windows 7. Za 500 zł da się kupić używanego Geforce'a 960. Tyle wystarczy, by nowy Tomb Raider działał w 1080p w 30 fps w lepszych detalach niż na konsoli, a pewnie i da radę zagrać w 1440p na konsolowych detalach.
Wydając niewiele więcej tj. już za 350 zł można kupić komputer stacjonarny z i5 2400 oraz Windows 7. Ta i5 wydajnościowo miażdży PS4 Pro i Xbox One Xa. Wystarczy dodać Geforce 970 czy 1060 i zagramy w 1800p czy 2160p (pełne 4K) na konsolowych detalach, albo w 60 fps w 1080p.
Można zejść nawet taniej. Geforce 960 GTX to wydajność bliska PS4 Pro. Zwykłą PS4 pokona tańszy Geforce 660 czy 750 Ti.
Wy naprawdę nie zdajecie sobie sprawy z tego jak niskie wymagania są dla 30 fps i średnich detali - odpowiednika konsol.
60 fps i wysokie detale mocno utrudnia sprawę, bo i mocniejszy CPU potrzebny, jak i GPU, a także większe obciążenie szyn danych, bo trzeba wszystkie dane przetworzyć w 16 ms, a nie 33 ms.
Zła opinia dotycząca PC bierze się z tego, że nieświadomi ludzie kupują zestawy z osiedlowych sklepów, gdzie janusze biznesu biorą 500-1000 zł marży montując kompletnie niedopasowane komponenty, albo kupując gotowce z marketów, o równie fatalnych konfiguracjach.
Taki gotowiec za 3000 zł, będzie gorszy od PS4 Pro, o XO X nie mówiąc. Samodzielnie za 2000 zł złożysz komputer, który pokona XO X w każdym teście.
Z konsolami jest po prostu o tyle dobrze, że kupujesz sprzęt za 800 zł i masz wydajność poprawnie złożonego PC w tej cenie.
Zagraniczne portale już nie tak zachwycone. Jak na grę AAA 74/100 to słabo (ponad 20 recek). GOL znowu w inną strone niż inni. Tu Spiderman 8, a zagranicą blisko 90/100.
Czyli dziadostwo... Tak to jest jak ktoś przesadza z tasiemcami i robią na siłę. Najpierw BFV dno, teraz SOTR do dupy... Czekam jeszcze na Hitman'a 2 ale pewnie też nic z tego silnik i grafika ta sama, gameplay też jedynie misje w innych lokacjach czyli kolejny crap nam się szykuje ale przynajmniej w rozsądnej cenie 85 PLN. W tym wszystkim widzę na razie dobrze jedynie Forza Horizon 4 w tym roku reszta chyba będzie tragedią... Można jeszcze się pocieszać mniejszymi studiami które maja szanse się wybić i na nich liczę np. WW3 i Scorn. Czekamy dalej bo na razie same crapy.
Wreszcie jakas dobra gra w tym roku poza scigalkami. Ciesze sie ze mam wersje ze wczesnym dostepem i w srode juz bede podziwial tyleczek Lary. A w Spidermana i God of War niech se dzieci graja..
Za 2000zł to się można porozglądać za kartą kartą graficzną o wydajności xbox
a nie pc składać.Co za 2k złożysz i3 8100 GTX 1050ti i 8gb ramiku i to się będzie ksztusić nawet w starociach sprzed 3 lat już nie mówiąc o reszcie komponentów.
https://www.youtube.com/watch?v=dGa_7Ds13Ls i tyle w temacie. PC w cenie XO X, który wygrywa z konsolą Microsoftu w każdym teście.
i3 8100 spokojnie będzie mogło nawiązać rywalizację z PS5. Do obecnej generacji wystarczą Core2Quady sprzed 10 lat po małym OC, a i5 2xxx czy nowsze to już jest ogromny skok wydajności względem konsol.
Fakt jest taki, że konsole jeszcze nigdy nie były tak zacofane na tle PC jak w tej generacji. Co ma też swoje plusy, bo można grać w nowe gry na wiekowym komputerze.
EDIT:
gram sobie w Spidermana na Pro ,koncze yakuze 0 i kiwami a potem efekt docelowy 2018 -RDR 2,ktory pozamiata rynek growy
No a Spider-man to nie jest ogrzewany kotlet? Wymieszany Sunset Overdrive z Batmanem. W dodatku mocno uproszczony względem Sunset Overdrive, który fajnie łączył styl Jet Set Radio i Tony Hawka z sandboxową strzelanką. System kombosów, gdzie łączyło się akrobacje i celne strzały dawał najwięcej frajdy, a luźna fabuła z motywami burzenia czwartej ściany była naprawdę przyjemna.
Jedyne co ratuje Spider-mana to niezły klimat. Gameplayowo ta gra po prostu leży, zresztą jak wszystkie exy od Sony.
A RDR 2 czym niby ma pozamiatać? Póki co same obietnice, a po gigantycznym zawodzie jakim było GTA V, nie mam najmniejszego zaufania do Rockstar. Obym się mylił. Dobrych gier nigdy za wiele, ale nie liczę na nic szczególnego. Lepiej się pozytywnie zaskoczyć niż rozczarować.
W przypadku GTA V dałem się po prostu zwieść recenzjom i opiniom konsolowców. Czekałem długie lata na wersję PC, a jak dostałem ją w swoje łapy to zamiast wielkiej rewolucji dostałem najsłabszą grę z serii.
Ot kolejny przykład, że sfrustrowani konsolowcy idealizują wszystko czego nie ma na PC. Po prostu trzeba brać na to poprawkę.
Ten wątek idealnie udowadnia, że tylko konsolowcy wywołują wojenki, a pecetowiec chce kulturalnie rozmawiać o grze, ale nie może, bo konsolowiec albo obraża, albo prowokuje. Post 39 i każdy pod nim pokazują słuszną prawdę wypowiedzianą niestety przez jedyne osoby, ktore prowadzą tu normalną dyskusję. Doslownie, tylko osoby z postu 39 (dla pocieszemia kazda jedna) próbują tu prowadzić kulturalną dyskusję o grze, ale nie mogą, bo weszło stado fanbojów Sony i jedzie po każdym, kto pisze słuszną prawdę, z którą owi fanboje zwyczajnie nie mogą się pogodzić
Wotr dał 9, a to jedyny portsl, ktoremu ufam akurat w przypadku TR :) Gol 8.5, czyli tak jak pisałem- średnia 8.5/9. Wystarczy aż nadto :)
Oceny mowią same za siebie. Wszędzie 8,9,10. Dziekuję, dobranoc :)