Tak samo Wiedzmin 3 i sierść wilka była zbyt dużym obciążeniem. I ludzie zrezygnowali z tego bo woleli mieć 60 kl/s niż 40. Nawet test kart graficznych były bez Fur Tech.
A tu będzie to samo. Dopiero następna genaracja około 3 lata będzie odpowiednia do tej gry, ale nie do profesjonalnego Ray - tracingu. Tu minumum 6 lat poczekamy. Ale mi te efekty lśniących jaj jakoś nie jarają
Czekam bardzo długo na realistyczny ogień. Np. płonący las spalany w czasie rzeczywistym przez plomienie
Czego to Nvidia nie wymyśli żeby opchnąć karty za grube tysiące.
Kupując RTX 2080Ti zrobiłbym wielki błąd! Dlatego dziękuję za opublikowanie tego filmu, bo teraz zrozumiałem co Nvidia chce mi przekazać...muszę kupić dwie karty!
nie mogłem się powstrzymać śmieszne to wklejam mimo że jestem zachwycony technologią :)
No proszę, a wczoraj redaktor jeden w komentarzach pisał, jak to świetnie dla graczy te karty, co tam cena! I nawet wcześniej dałem tego newsa w tematach :>
Co do karty, jest szansa, że sterowniki coś poprawią. Ale szczerze? Nie wróży to nic dobrego. RT jest widocznie za dużym obciążeniem, co więcej, potwierdzają się wycieki, że jest niewielki tylko wzrost wydajności względem Pascali.
Te karty są wydane albo tak na szybko, żeby taniej opchnąć Pascale i zarobić na maniakach, co kupują najlepsze karty co generację, albo Nvidia zrąbała (w co wątpię). Mi to wygląda na celową zagrywkę Nvidii - wydać coś przed litografią 7 nm, zarobić na tym i pozbyć się stanów magazynowych Pascali.
I te bajery za tysiąc zielonych! Za technologię, która raczkuje, nie ma gwarancji (oby nie, bo to może być przełom), że nie skończy jak PhysX czy hairworks i jeszcze nie wiadomo, czy następna generacja konsol będzie tym zainteresowana. No tak średnio. Miną lata nim RT się upowszechni i nie ma wiadomo, czy to się stanie.
Myślę, że obecnie ray tracing może robić większe wrażenie w bardziej skondensowanej formie w niedużym izolowanym środowisku. Coś jak tamto ostatnie demko PICA PICA. Na duże produkcje jeszcze za mała moc obliczeniowa.
Widzę że większość nie zrozumiała o czym jest ten news.
skoro karta za 6 tysi nie jest w stanie utrzymać 60 fps w zwykłym HD, to już wiemy jaki był główny cel wprowadzenia tej bajecznej opracowywanej przez dekadę technologii
Kupujesz karte za 6 k a ona na full nie ciagnie gierki . Biegne zamawiac preordera bo mi jeszcze gdzie zabraknie i nie pogram w 40 klatkach:)
Brakuje tylko tekstu: "Oczywiście te problemy nie występują w SLI u nas ! Kupuj dwie karty graficzne za śmieszne pieniądze!"
Cytat z PCGamesN, bo grali: For these first-gen RTX GPUs then real-time ray tracing looks more like a proof of concept than something that will become in any way mainstream this generation. But it does give us a tantalising glimpse as to what the future of all our gameworlds is going to look like. And they’re going to look stunning… once they can top 60fps at 1080p.
Grali nie tylko w Shadowa, ale i BF-a V, więc...
Śmiech na sali pewnie jeszcze się okaże że sam RT zżera z 30% więcej klatek.
Cóż, nie wiem czy to akurat źle świadczy o Nvidii czy raczej o programistach Tomb Raidera.
Tak czy siak trzeba być osłem, żeby gnać wciąż za nowinkami technicznymi. Współczuję ludziom, którzy dostają rozstroju żołądka, bo gra w określonych warunkach nie osiąga 60 klatek, bo kłaki się Larze nie bujają na wietrze i pysk nie świeci naturalnie jak się spoci. Jak długo można być ofiarą własnej naiwności, bezmyślności? Pewnie tak długo jak wystarczy pieniędzy.
e to rewolucji w wydajności nowych kart nie będzie wzgledem poprzednich,no i dobrze.
Widze, ze jest problem ze zrozumieniem pewnych drobiazgow.
Tak, nowe nvidie to karty rewolucyjne, glownie z powodu zmiany podejscia.
Niestety nie da sie tak, ze bedziemy rasteryzowac po staremu i raytracowac po nowemu jednoczesnie.
Albo, albo.
I o ile w rasteryzacji karty te sa szybkie, to tym razem technologiczna para poszla w zupelnie inny gwizdek, da sie robic grafike w inny sposob - rezygnujac z rasteryzacji (tak naprawde czesciowo wiec to bedzie hybryda) Tylko ze raytracing pozre zasoby w duzo wiekszy sposob niz poprzednie rozwiazania - to karta idealna dla tworcow gier - bo beda sie mniej meczyc, ale z perspektywy gracza wychodzi podobnie.
Wszystko tak naprawde kreci sie wokol nowego silnika karty, to nie jest 5 litrowy wolnossacy 400 konny potwor, tylko turbodoladowany trzylitrowy 500 konny technologiczny cymes.
I jednym i drugim da sie szybko.
Te karty wytyczaja pewna droge, ktora pojda wszyscy producenci, zastosowanie AI do postprocesu to dodatkowa wisienka na torcie. Polecam poogladac na yotubie filmy o technologii optix od nvidii.
i jeszcze jedno, karty maja tyle samo pamieci co poprzednicy (inna rzecz ze szybsza) glownie dlatego, ze potrzeby beda mniejsze.
Ale skoro te nowe karty to tylko troszkę lepsze osiągi (zwiększony pobór mocy i temperatury względem serii10) i RT to nie jest nowa generacja tylko skromny kroczek w jej stronę. A oni już w nazwie przeskoczyli 10 generacji kart chyba tylko z powodu wzrostu ich cen.
- firmy nie rozwijaja technologi? To wina konsolofcuff, ze spowalniaja rozwoj!
- firmy rozwijaja technologie? Zmuszaja nas do wymiany sprzetu!
Kufa, tym pc master race'om to juz nie dogodzisz ;D. Cokolwiek bedzie to bedzie zle xD
Ależ narzekania. Karta graficzna z układową realizacją RT to dla ludzi znających się na tworzeniu danych dla gier, silników graficznych to Święty Graal. Wreszcie jest. Oglądałem prezentacje w całości z SIGIGRAPH. To przełom. Absolutny przełom technologiczny. I do tego to AI.... tytuły na przyszły rok będą z tego korzystać na przeróżne sposoby. Ten potencjał to znacznie więcej możliwości niż doskonalenie jakości grafiki. To dwa nowe wymiary dla developerów. Rewelacja. Gry tylko zyskają na ogólnej jakości bo oszczędzi to czasu na modelowanie sztucznych struktur danych, wiele rzeczy odpadnie z tego co się teraz trzeba napocić by "ucieszyć gracza". A wydajność? Jak zawsze - ktoś kupi teraz, ktoś kupi następne, ktoś podkręci. Wszystko jak zawsze. Nie ma co narzekać. Hydro2 - odpalenie opcji RT na karcie bez nowych układów, o ile wogóle to będzie możliwe, będzie jak odpalenie swego czasu software renderingu w starym dobrym Unrealu z włączonym filtrowaniem tekstur i światłami na karcie bez wspomagania sprzętowego.Czyli pokaz slajdów. Ale nie wierzę by ktoś się rzucał do implementowania RT softwaerowo dla gier (np. w DirectX API bo to nie jest poziom sterowników) na potrzeby kompatybilności ze starymi kartami - to nie ma absolutnie sensu.
Z 2-3 ujęcia wyglądały świetnie, reszta to trochę taki meh. Z tym Ray tracing'iem się pośpieszyli, powinni poczekać aż zejdą z procesem technologicznym a wydajność jeszcze bardziej by wzrosła. W tedy te 60 Fps mogło by być utrzymane.
Te karty to porażka na tę chwilę. Jeszcze trzeba brać pod uwagę, że niektórzy grają na 120 hz monitorach... To w takim razie trzeba 2x2080 Ti żeby udźwigło 120 klatek do płynnego grania?
Jaką kartę trzeba by mieć by Tomb Raidera odpalić w 4k na max detalach z Ray-tracingiem na monitorze 144 hz i tyleż klatek też mieć ?
Przecież sam Huang powiedział, że moc obliczeniowa do ray-tracingu to jeszcze 10 lat czekania. Ale przez ten czas trzeba jakoś opchnąć kolejne wersje:)
Typowe "choroby wieku dziecięcego ". Niemniej jest to blamaż, ba wręcz kompromitacja Nvidii. Można śmiało założyć, że RT na ten moment pozostanie tylko ciekawostką, może przy następnej serii grzał coś się zmieni. O ile dotrwa, bo niektóre "rewolucje" zdechły zanim się na dobre rozkręciły - np. mantle albo (nie)sławne dymy Nvidii ;)
Dżizuz co oni zrobili z TR... zamiast dać dobrą grę to dają kaszankę w stylu CoD... akcja, akcja , AKCJA!!! A gdzie fabuła? A gdzie ciekawe zagadki? Gdzie interesujący gameplay? NIE MA MIEJSCA BO JEST AKCJA!!! Żenada :/
Na oficjalnym zwiastunie tej gry i technologii z wczoraj już widać wyraźne spadki klatek. Wstyd.
Ale jak dobrze słyszałem to w 4k ustawienia ultra nie schodzi poniżej 60 fps'ów? Z wyłączonym RT czy jak to jest?
Ciekawym gameplayem by się zajęli durnie, a nie tym czy psia kupa paruje podczas zimna.
No trochę dziwne, naprawdę już myślałem że będzie te 60 fps i w ogóle a tutaj pupa.
Jest rozwiązanie na stałe 60 klatek i więcej.
Ustawiamy wszystkie ustawienia graficzne na niskie jedyną opcją włączoną będzie Ray tracing.
Oczywiście rozdzielczość ekranu 640x480.
A jaka różnica w jakości ? wyglądało by lepiej jakby chodziło w takiej samej ilości klatek ?
Kazda nowa technologia wymaga czasu do optymalizacji i odpowiedniej implementacji. O ile dla konsumenta to nie robi tak wielkiego wrażenia, tak dla twórców to jest świetne rozwiązanie. Jeśli pójdą w sprzęt, który będzie miał duza moc obliczeniowa pod Raytracing to może być dobra wiadomość. Dlaczego? Wyobrażacie sobie ile czasu można zaoszczędzić gdy nie będzie potrzeby programowania i skryptowania wszystkich źródeł światła, cieni i odbić?
Brniecie w doskonalenie technologii rasteryzacji to jest po prostu slepa uliczka, nie mozna w nieskonczonosc podbijac framerate bo komu bedzie potrzebne 300 fps w Counter Strike czy 150 w Tomb Raiderze? czy 12k ktorego i tak nikt nie zobaczy.
VR jest zbyt malym rynkiem zeby mial znaczenie dla tego typu strategicznych decyzji.
I skoro jest to DEAD END trzeba po prostu zmienic kierunek, raytracing to jedyna sensowna droga bo tam nie ma ograniczen nakladanych przez rasteryzacje, w tej chwili nadszedl moment ze mozna to zrobic bo karty sa juz w stanie podolac temu zadaniu.
Ludzie z NV doskonale wiedza, ze sama karta bez developerow i know how nie ma racji bytu i przygotowuja rynek pod trzesienie ziemi, to nie stanie sie teraz, ale za dwie generacje wszyscy zapomna o rasteryzacji takiej jak do tej pory - wypalanie tekstur, lightmapy, env mapy itp.
tutaj siggraph i prezentacja wspomaganego przez karte RTX renderingu dla potrzeb TV i filmu (renderer arnold)
https://www.youtube.com/watch?v=9A81NeQgJFE
Wyraźnie widać, że technologia jest dopiero w powijakach, jeśli chodzi o jej zastosowanie gamingowe. Możliwe, że zaprezentowano ją za wcześnie. Nie ma jednak wątpliwości, że wcześniej czy później musiała zostać wprowadzona. W przyszłości (za dwie generacje) będzie standardem. Raczej nie sprawdzą się głosy tych, co twierdzą, że jej zastosowanie będzie niszowe. Póki co, Ci których stać będzie na nowe karty Nvidii, będą musieli sobie niestety włączyć limit 30 fps-ów, jeśli będą chcieli w miarę komfortowo grać z ray-tracingiem.
Szejk18 - mam zamiar specjalnie dla Hennepina nagrać gameplay z 4K HDR RT z obrazu z projektora właśnie na jednej 1080ti. Gorzej będzie, jeśli ten efekt nie będzie w ogóle aktywny na 1080Ti. Wtedy nagram tylko 4K HDR, ale już z naciskiem na 50 fps (bo 60 pewnie nie uciągnę)
Buhahaha
Karta za 5,5k nie jest w stanie zapewnić 60kl/s w 1080p haha,przecież to jest kabaret w wykonaniu nvidi :D
przeciez to jest niezoptymalizowana gra, coś jak minecraft , zawsze sprzęt będzie za słaby.
Czyli albo optymalizacja jest uwalona po całości albo nowa RTX2080TI ma jeszcze mniej mocy w realu niż gtx 1080TI
Na stronie forbes fajnie podsumowali te karty jako zapchajdziurę przed 7nm procesem technologicznym. Lepiej poczekać rok niż wydawać mnóstwo pieniędzy na 10% wzrost wydajnosci w stosunku do poprzedniej generacji.
CIenie medium, brak AA, ew zmniejszenie Ambient occlusion i będzie i RT i HDR na 1080Ti, więc po co te narzekania ? :P
Nvidia i ich super technologie, które nic nie wnoszą, zawsze mordowały wydajność; nic nowego przecież.
Architektura kart 100 lat za murzynami, technologie z pupy, optymalizacja skopana, ceny z kosmosu, robienie klientów w jajo. Ot, cała Nvidia w pigułce.
No to muszę przyznać, że kiepsko to wygląda, ponieważ jeśli nowy TR nie będzie osiągał 60fps w 1080p na RTX 2080Ti za 5500zł, to w ilu klatkach ta gra będzie działała na RTX 2070 z włączonym RT??? 40 fps w rozdzielczości 720p??? Trzeba poczekać na jakieś testy i wtedy wszystko się wyjaśni.
nvidia jak intel się robi , po 5 procent wzrostu wydajnosci co roku :D
Wiadomości, tytuł "Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX"
Ani grafika ani gra nie wyszła jeszcze. Ale już teza jest postawiona ;) Ot wiadomości.
Jeszcze będą dokręcali pewno wiele rzeczy.. pewno tak będzie, że raczej super liczby FPSów nie wyciągneimy, ale na pewno więćej niż tutaj widzimy.
Chociaż i tak nie kupię tej karty ;p bo mnie szkoday kasy ;)
Rejtrejsingi, antyaliasy, inne gówna, a twarz Lary w ogóle nie przypomina tej z pierwszych dwóch części... po co mi wodotryski, skoro to zmienili?
Merytorycznie ten news jest wręcz żenujący. Nie ma informacji o wersji gry na jakiej RT był testowany. Pełna, zoptymalizowana wersja? Beta? A może w ogóle Alfa, która ledwie dyszy i na żadnym sprzęcie nie ma więcej jak 40fps? :D Druga kwestia to oczywiście programowe wsparcie sprzętu. Oficjalnych sterowników chyba jeszcze nie ma, więc pewnie pod tym względem też mamy do czynienia z jakąś Alfą czy Betą. :D
No ale to praktycznie nikogo tu nie zainteresowało. Jest klikalność i jest płacz, że "słabo". Żenua.
Łykacie wszystko jak pelikany. Zobaczycie, że jeszcze ogram to na gtxie 760 2gb a tu są osoby, które zamierzają łączyć rtxy do tej gry haha. Marketing nvidii jest bardziej przemyślany niż się komuś by wydawało.
Hennepin - zobacz, co trzymam w ręku. Jak to skomentujesz (pozycje 4 i 6 że specyfikacji) ? --->
Mowiles, ze takiego hdmi nie ma, jest tylko display port. :> Odnośnie projektora - p...a kwas, muszę czekać do poniedziałku:/ No, chyba, że status był na sobotę, to mam zamiar specjalnie jutro przyjść do pracy i dostarczyć sobie swoją własną paczkę :P Niestety, szansa, że jest status sobotni wynosi....10% :/
Hahahahahaha!!!
Dlaczego technologie NVIDIA zużywają tak dużo mocy karty graficzne? Są tylko po to, by gracze są zmuszone do kupienia mocniejsze karty graficzne. Taki chwyt marketingowy. To tylko moja teoria. :)
Niech twórcy gier nauczą się tworzyć grafiki gry bez pomocą technologii NVIDIA. Da się. Trzeba tylko mieć uzdolnione programiści i dużo cierpliwości. :)
Haha a ludzie wzywają że ps4 pro nie ma 60 FPS a tutaj karta za tyle tysięcy nie ma ??????
A ja tam się cieszę. Nawet jeśli będę miał tylko 25 klatek, a tyle się u mnie zapowiada, warto będzie tak pograć i zobaczyć to wszystko na nowym projektorze z włączonym HDR'em 10. Wyłączy się jakiś zbędny AA, cienie da na medium i reszta pozostawiona na ultra powinna dać już grywalną grę z RT :) Wyobraźcie sobie - HDR10 + RT - orgazm wizualny :D Zresztą nie wyopbrażam sobie innego combo niż RT + HDR. Nawet jeśli byłoby to medium (a nie będzie na pewno), to wolę to, niż rezygnacja z RT i HDR'u .