Ludzie chcieli zobaczyć czym jest cierpienie i agonia, to dostali dokładnie to czego oczekiwali.
Gdzie jest Hydro, który starał się wszystkim wmówić, że będziemy mieć do czynienia z grą generacji?
Czyżby ceznura zepsuła grę?
A może po prostu gra jest kiepska i żadne wymówki nic nie dadzą?
Niestety ale sam muszę podzielić opinię recenzentów. Gra nie taka jak każdy liczył nuda, blokowanie się postaci, irytujący przeciwnicy (demony przed którymi musimy się chować),spontaniczne spadki klatek.Dodatkowo gry nie ułatwia fakt że cała gra jest ciemna, nic nie widać.
Szkoda, miał być hit, miało być piekielne dobrze a jest piekielnie źle,tytuł jest trafny.
Czytałem na reddicie że w finalnej grze ocenzurowano min kobiece genitalia (męskie nie) bo esrb nie zezwala na to (z reszta cala Ameryka ma jakiś strach do tej części ciała więc to mnie zbytnio nie dziwi). Poza tym animacje kobiecego tyłka również musiały zostać skasowane, to jest śmieszne gdyż animacje penisa i piersi w grze mogły zostać. Jakiś absurd i sprzeczność a esrb i USA poraz kolejny pokazują że są rakiem branży. Gra przeznaczona dla osób dorosłych, ale jednak musi być ocenzurowana bo dorosły mógłby się wystraszyc waginy czy podskakującego tyłka. Dziwi mnie natomiast dlaczego gra została ocenzurowana w wersji europejskiej. Chyba że jednak w tej europejskiej wycięli mniej rzeczy? Ciekawe, wie ktoś może?
Niestety. Często jest tak, że coś co jest budowane wokół kontrowersji samo w sobie raczej nie zachwyca, nie tylko w temacie gier, raczej ogólnie. Wyglada na to, że Agony potwierdza tą teorię.
Przyznaje im racje. Wczoraj pogralem z godzinke i w glowie jedynie "eeeh... slabo, moze sie pozniej rozkreci". Myslalem raczej, ze bedzie cos w stylu "Grubo! Bedzie sie dzialo" na poczatku, ale nic z tego. No nic, tak jak napisalem, moooze sie rozkreci, chociaz teraz widzac recenzje cos mi nadzieja lekko spadla na to.
Już na trailerach pokazujących prawdziwy gameplay widać było, że jest to gra co najwyżej na poziomie budżetowego symulatora chodzenia, które teraz zalewają steama.
Niestety jest nawet gorzej, gdybym nie czytał wywiadów to nie wiedział bym o co chodzi fabularnie, grafika jest co najwyżej dobra, gameplay, cutscenki i interface to straszna tragedia.
Tytuł ten dość mocno przypomina mi polską grę o nazwie Inner Chains wydaną rok temu, która również zebrała raczej niskie oceny. Niby studio inne, lecz tak coś czułem że raczej będzie to słaba/średnia gra.
Czyli w 2018 dostaliśmy kolejne Inner Chains i co śmieszne obydwie te gry miały premiere w podobnym czasie, obydwie są Polskie, obydwie są "symulatorami chodzenia" i obydwie są o podobnych klimatach i w obydwu jedyne co na prawde się udało to klimat i sam "styl graficzny"
Teraz czekamy na SCORN.
Nie sądziłem, ze bedzie az tak zle, ale od początku wygladalo to slabo.
Ktos pisal, ze ta gra bedzie na ustach wszystkich w najblizszym czasie xDD
Nie ma co ubolewać.
Już zrobili swoje.
Sprzedali na samym Steamie ponad 50 000 szt. pomiędzy 50-200k
Teraz jeszcze konsole PS4 i Xbox1
Jak sprzedadzą ponad 100 000 to na tym wygrają.
Piranja Bites :) twórcy ELEX jak sprzedali ponad 200 000 to się cieszyli jak dzieci i zapowiedzieli że z marszu zabierają się za ELEX 2, bo zarobili i mają za co go zrobić.
Ok, cena ELEX była wyższa niż Agony, ale jednak..
Także podejrzewam, że twórcy Agony dostaną hajs i dostana szanse na zrobienie następnej gry.
Kto wie, czy nie zatrudnią więcej ludzi.
Zbyt duże ambicje i zbyt małe studio. Było zrobić klasyczny symulator chodzenia, dorzucić parę zagadek / puzzli i skupić się na szlifowaniu najlepszego elementu gry, czyli świata. Niestety im się zachciało prawdziwej rozgrywki, która w finalnym produkcie kuleje, głównie z braku dopracowania.
Osobna sprawa to manipulacje ze strony twórców. Gra - jak zapewniało studio jeszcze w dniu premiery - miała być ocenzurowana tylko nieznacznie (2 z 7 zakończeń miałby być złagodzone, reszta bez zmian). W rzeczywistości całosć została mocno okrojona względem chociażby wersji demo sprzed roku (fioletowa krew, mniej gore, mniej detali), a do tego cenzura erotyki jest absurdalnie wybiórcza. Np. część postaci w grze ma wymodelowane sutki czy genitalia (tyczy się to obu płci), a część nie (mimo że ich humanoidalna postać obecność takowych sugeruje). Jaki to ma sens? Jak w ciągu godziny grania odbiorca zobaczy 3 krocza demonów to będzie zbyt szokujące, ale 2 już mogą być?
Życzę im tylko, żeby to przetrwali, wyciągnęli wnioski i wrócili kiedyś z Agony II.
A jak pisałem że nie ma się czym ekscytować to jakiś kłamca pisał, że gra została pozytywnie odebrana i nie jest to kolejna kaszana, kwitując mnie dodatkowo minusem.
Ludzie są serio naiwni.
Gra jest słaba, wystarczy obejrzeć dowolny gameplay.
Po recenzjach i opiniach stwierdzam że gra jest po prostu przeznaczona to węższego grona konsumentów, takich co lubią sobie połazić i dla tych dla których klimat piekła jest nagrodą samą w sobie. Wielu przeszkadzają takie rzeczy jak poziom trudności i oświetlenie. Czego się spodziewali po piekle?
Z drugiej strony gra słusznie zbiera baty za optymalizację i bugi, ale to da się naprawić w parę miesięcy. No i jeszcze te niepotrzebne kontrowersje, podobno złagodzili wbrew obietnicą sporo scen względem dema. I to nie przez tę niby cenzurę bo ona obejmuje tylko zakończenia.
Tak w ogóle, słyszeliście że mieli dać wczoraj film pokazujący co zmienia cenzura? Wczoraj najpierw podali info że nad tym pracują, a potem że się rozmyślili i stwierdzili że płytę z filmem dostanie jakaś streamerka która wygrała konkurs. Na moje oko mieli to zaplanowane już wcześniej.
Widziałem gameplay. Nieestetyczny, głupi i nie zachęca.
spoiler start
Wrażenie zrobił na mnie jeden z ukrzyżowanych szatanów/diabłów. Wizualnie jednak kiepsko.
spoiler stop
Komuś się podoba?
Szkoda, bo gra zapowiadała się ciekawie. Zostaje teraz poczekać na jakieś gamplaye na yt i samemu ocenić czy warto kupić, choć recenzje nie wróżą niczego dobrego.
Kto te gre kupil na steam, to prosic o zwrot kasy, poki steam sie nie rozmysli.
Kolejny zmarnowany potencjał horror.
i tego się obawiałem :) Jak widać to było do przewidzenia choć starałem się być optymistą ;)
Szczerze? Dopiero w tym tygodniu pierwszy raz usłyszałem o tej grze. Jak widać, nic bym nie stracił gdybym nigdy o niej nie usłyszał.
Początki gry faktycznie były kiepskie ja prawie 3 razy ją wywaliłem w pierwszych 2h gry. Potem ściągnąłem Agony +3 Trainer by SUPERstrongtaner na bieganie bez limitów bo to co jest w grze nic nie daje, nauczyłem się że z pochodnią można śmiało chodzić tylko trzeba ją wywalić 'x' jak się robi niebezpiecznie przez co ciemność nie stanowi już problemu.
I utknąłem w 3cim akcie za chwilę spróbuję po raz kolejny odnaleźć tego sigla ;/ Agonia a jak. Gra jest odpychająca ale i potrafi wciągnąć.
38% na Mecie to gorzej nawet od Inner Chains (ten miał 40%).
Ale zastanawia mnie inna kwestia. Ile wynosił budżet tej gry? Jak na kicku zebrali 200 tys $, to z innych źródeł ile mogli zebrać? Milion, dwa miliony? Natomiast za grę żądają 100 zł, połowę tego co za Wiedźmina 3, choć wyprodukowanie W3 kosztowało ponad 100 milionów.
Ale jest i dobra wiadomość. Jeśli Madmind teraz splajtuje to może wypuścić tego patcha bez cenzury.
Wcale się nie dziwię. Dawno nie wdziałem tak odpychającego gameplay'u.
Nie chodzi mi o setting ofc. To jakieś nieporozumienie.
Film pokazujący usunięte sceny z Agony.
EDIT: Nowy link bo tamten już usunęli: https://www.youtube.com/watch?v=NYpNUC5yZss&t=2s
W sumie nic specjalnego, głównie sceny seksu.
spoiler start
I tak nie wierzę, że pokazali wszystko.
spoiler stop
Szczerze jakoś mnie to nie dziwi, od pierwszych zapowiedzi gra mnie nie porwała a czym dalej w las tym raczej odpychała niż przyciągała i była raczej skazana na porażkę niż na spektakularny sukces. Oczywiście kibicuje polskim developerom bo robią coraz to lepsze gry, wpadające do światowej czołówki ale tutaj imo trochę porwali się z motyką na słońce. Plan i wstępne założenia może były dobre ale wykonanie już nie do końca...
Już jest lepiej, bo 47/100 na metacriticu i 49% na steamie. Chociaż ciekawi duży rozrzut recenzji - od 3 do prawie 8.
W przyrodzie równowaga być musi. Frostpunk i Ancestors Legacy dobre oceny dostało. Agony rady nie dało. Madmind Studio współczucia mnóstwo. Rób albo nie rób nie ma próbowania.
tak to jest jak się cały marketing opiera na brutalności
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14595341&N=1#post0-14595411
Potwierdzenie tego, że polacy robią denne gry - Wiedźmin wyjątkiem potwierdzjacym regule
Fajnie wykreowany świat, widać że na to mieli pomysł ale niestety gameplay wyszedł im dość topornie. No nic, miejmy nadzieję że kolejną grę dopracują o te aspekty
Problem w tym, że nikt nie wie czym ta gra miała w ogóle być więc ciężko ją oceniać i porównywać do czegokolwiek. Mieliśmy już polską grę o piekle i była jeszcze słabsza. Z tego co widziałem gra przypomina amnesię: skradamy się, czytamy notatki, zwiedzamy świat i wykonujemy jakieś proste zagadki typu znajdź przedmiot. IMO nie jest aż taka zła. Takie 6.5/10.
Nie wiem ale jak dla mnie to ta gra przyciąga ludzi tylko tymi sukkubami z trailera :D
Może się mylę, bo nie grałem tylko widziałem parę filmików na YT
To jest lipna gra i to już w gamleyu widać, nie trzeba grać. Toporna mechanika, nieprzyciągająca jakoś oprawa audiowizualna i raczej fabuły w takiej grze raczej też próżno szukać.
Swoja drogą, jestem ciekaw, czy te zamieszanie w okół cenzury, bylo tego warte.
Szkoda, wielka szkoda. Zapowiadało się niesamowicie, a tu taki klops... :/
Halo Hydro gdzie jesteś? Mówiłeś o ocenach 8+/9+ kiedy ja dałem oczekiwania na 6 (i jak widać nieźle przesadziłem)...
Na Steam można zauważyć, że recenzje w większości zostały wystawione już po niespełna 3 godzinach. Oczywiście znaleźli się tacy, którzy zrobili to dopiero po 10, ale byli i tacy, którzy zrobili to jeszcze nim na liczniku wbiła im się jedna godzina.
Żeby tylko ludzie nie zaczeli hejtować dla mody tak jak to było z zwiastunem Infinity War.
No i nawet spoko, tak się kończy budowanie gry na kontrowersjach, a potem jeszcze wycofywaniu się z nich, bo konsolowe dzieci
Czyżby ceznura zepsuła grę?
Napisałem komentarz w temacie z Agony :> Szczegóły wieczorem :P
Nie rozumiem czemu , niektórzy kopią tutaj leżącego. To smutne, że się gościom nie udało. Szkoda developera, który mógł być kolejnym nowym graczem na polskim, przecież małym podwórku. Nie ma to jednak jak dokopać komuś bo się nie udało. To takie polskie. Taka bezrozumna zawiść. Tu nie ma się z czego cieszyć. To jest tylko smutne.
Wstyd mi za tą grę i za Polaków, którzy ją stworzyli..