No to już wiemy, że R* nigdy nie zrezygnuje z mikrotransakcji i każda gra z trybem Online będzie je zawierać.
"Nie bez znaczenia jest też prawdopodobnie charakterystyczny dla serii, wysoki poziom brutalności"
A gdzie tam? Piątka na tle trójki i Vice City jest wyjątkowo grzeczna. Gdzie jest podział na części ciał, które można było odstrzelić przechodniom? Pewnie uznali, że z wykorzystaniem dobrej fizyki będzie to zbyt brutalne.
Czy tylko ja zauważyłem że ta grafika pokazuje fałszywe informacje? W sumie sprzedano około 90 milionów kopii. Według SteamSpy grę na PC posiada około 10 milionów osób. Z prostej matematyki wynika że kopii na PC jest około 11,2%, a nie, jak pokazuje grafika, 2,1%. Nie wiem skąd ta grafika, ale jest to niezła prokonsolowa propaganda.
Jeszcze trochę i gry przebiją wszelakie filmy w dochodowości. Rozrywka interaktywna - to jest przyszłość.
Myślałem, że najbardziej dochodowy jest World of Warcraft, który w najlepszych latach miał 12 milionów subskrybentów (czyli co miesiąc trzeba było bulić dolary, żeby grać)
W sumie ciekawi mnie ile zarobił WoW, bo wbrew pozorom to jest naprawdę trudne do policzenia (nie znamy kosztów), udziału wszelkiej maści promocji itd.
gta online*
Mi sie GTA przejadło po San Andreas, jakoś nigdy nie kręciło mnie do grania w 5 zwłaszcza patrząc że ma zbyt duży świat
Przykład dlaczego warto robić dobre gry a nie szybkie gry :) Jakość na siebie zarobi nawet jak będzie co kilka lat a i ludzie zgłodnieją i kolejna odsłona zarobi pewno jeszcze więcej. Tak to powinno wyglądać.
Zasłużyli sobie. Przeszedłem dwukrotnie.
Pomyliły mi się wykresy, chodziło o ten
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_jfSVBr1M1WgLDo1ngRJf2tXDD13REvln,w400.jpg
Te informacje są nierzetelne z jeszcze jednego powodu. Avatar miał przychód lub dochód (chyba raczej przychód, ale różne źródła różnie podają) na poziomie 2,8mld $ ale z samych tylko biletów. Sprzedaż Blue-ray/DVD to ponoć dalsze 2mld, a stacje telewizyjne też pewnie w jakiś sposób zwiększyły te zyski
https://archiwum.stopklatka.pl/news/rekordowa-ogladalnosc-avatara-w-canal-,50
Tak więc różnica pomiędzy najbardziej dochodowymi produkcjami filmowymi i najbardziej dochodowymi grami nie jest wcale aż tak gigantyczna. Inna sprawa, że nawet z tego co napisano wyżej można wysnuć wniosek, że co prawda to raczej wciąż do filmów należy najwyższy przychód w ciągu 6 czy nawet 12 miesięcy od premiery, ale na grach zarabia się przez dłuższy okres czasu , czasami osiągając nawet wyższe zyski niż po samej premierze
Niezły fake z tymi 2.1% PC. Redakcja powinna się wstydzić umieszczać tutaj takie przekłamane dane.
Watpie, ze gra by zarobila tyle dzieki trybowi single player.
Te przychody raczej nie wliczają modułu online i dotyczą jedynie samej sprzedaży gry (i dlc? jeśli jakieś ma).
Bo w innym wypadku to GTA przegrywa z League of Legends generującym ~2mld$ przychodu każdego roku czy nawet z Crossfire i Dungeon Fighter Online, które rokrocznie zarabiają 1-1,5mld dolarów.
Na rynku każdy z tych tytułów jest od dobrych 8-9 lat...
I bardzo dobrze można tylko sobie wyobrazić jak będzie wyglądać GTA VI i jaki będzie miała budżet ;)
a mnie w powyższej kampanii reklamowej najbardziej bawi zabieg zastosowany pod nagłówkiem "A true blockbuster": Avatar 2.8b$, GTAV 6b$ i mimo, że to tylko dwukrotna różnica, słupek Avatara jest 6 razy mniejszy. No i ten dopisek "not even close"... xD
To są dopiero mądrzy ludzie. Po tak ogromnych wynikach sprzedaży, mogli by wydawać co roku nową część GTA, i zarżnąć tę serię jak zrobili to twórcy, CODa czy AC. Ale popisali się inteligencją i kolejną część może w 2020 wydadzą, po tylu latach przerwy, i dlatego że nie próbują na siłę co roku wepchnąć graczom nowej lichej gry, tylko raz na X lat super dopracowaną, chylę dla nich czoła .
Widzę, że gry online po raz kolejny lubi się ośmieszać nierzetelnymi informacjami.
"GTA 3, Vice City and San Andreas were all originally exclusive to the PS2. The series went multi-platform with the release of GTA 4. "
Tego nawet nie będę komentować, bo jakieś brednie i chcę się przeczepić do drugiej sprawy.
Jeśli chodzi o PC, to tylko na steamie gta V ma około 10 milionów użytkowników, a poza steamem może być dużo więcej, bo wersja steamowa jest TRZYKROTNIE droższa.
Tutaj macie wykres bliżej prawdy, choć i tak jest niedokładny.
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_d6NZzGePUvcRrOcKdlEhCUZIrd2vK1Ct.jpg
Was to tylko za uszy ciągnąć. :P
Jeśli zastanawiacie się kiedy wyjdzie GTA VI to odpowiedź jest prosta, na około rok przed premierą nowych konsol, tak żeby znów zarobić na starych i nowych konsolach. Wydawcy są na pewno informowani przez producentów konsol na jaki okres planują premierę sprzętu tak żeby w jej dniu były jakieś gry na start. Więc zrobią to samo co przy premierze V. Maksymalizacja zysków.Nie zdziwię się jak RDR 2 wyjdzie również na nowe konsole które są w facie tworzenia. Byłby to dość naturalny ruch.
A ja już sądziłem że nie znajdę większego bełkotu od wątku z rzekomą datą premiery GTA 6 i jakimś clickbait'owym filmikiem uznamy za 100% potwierdzone info.Boże, większych bzdur od dawna nie czytałem :D ->
Czytałem, że GTA 5 oraz jego moduł Online zarobiły w 2017 roku 1.09 miliarda dolarów, a League of Legends w analogicznym okresie uzyskał 2.1 miliarda, więc GTA 5 chyba jednak nie jest królem :).
Miazga!
Ale nie ma się co oszukiwać że to głównie przez rozbudowany tryb Online.
Poza tym diagram pokazuje dlaczego RDR 2 nie będzie na PC. Tylko 2.1% Na tej platformie, już lepiej skupić się na wersjach konsolowych.
Najzabawniejsze jest to że jedyne GTA jakie w życiu widziałem na oczy to GTA 1 i GTA 2.
Ogromny sukces świetnej gry. 2.1 % na pc jasno pokazuje dlaczego pc nie jest priorytetem.