Czekam tak bardzo. Blind Forest była najpiękniejszą platformówką w jaką grałem
Już się nie mogę doczekać tej gry.Blind Forest mi się giga podobał.Ta nowa gra ma mieć polskie napisy i manu po polsku z czego bardzo się cieszę.
Będziesz brał premierowo?
Czy tylko mi chodzi jak goowno? Freezuje co chwile na ułamek sekundy
Nie tak dobre jak część pierwsza, ale nadal jest to bardzo solidny platformer który łapie za serducho
https://www.youtube.com/watch?v=X5ubGrS2Vc0
Moja ulubiona platformówka powraca. Oby dodali jakieś nowe i ciekawe mechaniki, pomijając oprawę audiowizualną (bash wymiata).
To jest aktualnie najbardziej wyczekiwana przeze mnie premiera 2018r. :) Pierwsza czesc to byl majstersztyk. Odnalazlem kazdy sekret, zrobilem 52/57 achivementow i zaluje ze ocenilem ją na GOLu tylko na 9, bo w swojej kategorii zasługuje na dyche. Przed poznaniem Ori taką czystą frajde podczas grania mialem ostatnio przy Fezie albo Rayman Legends.*
*no nie liczac Samorost 3 z 2016 ;)
Pierwsza część jak najbardziej super nie mogę się doczekać kolejnej części pewnie będzie jeszcze lepsza niż jedynka kto wie?!
Zobaczymy tylko zaciskać kciuki !
Wygląda na prawdę zachęcająco i na pewno warto poczekać na tą gierkę, na dzień premiery.
Po E3 jeszcze bardziej sie napaliłem na te grę serio. W Blind Forest 55/57 osiągnięć , nie zrobiłem tylko Ukończ Grę Bez Śmierci , ale reszta jak najbardziej.
Mam nadzieję że nie Moon nie popełni jakiegoś błędu i znowu zrobią grę z piękną muzyką grafiką i historą. Czekam <3
Oficjalna wiadomość gra zostanie wydana 24 stycznia 2019
Oto moje statystyki w ori and the blind forest definitive edition
1 Poziom łatwy zgonów 98
2- Poziom średni zgonów 200
3- Poziom trudny zgonów 138
Ucieczka z drzewa Ginso zawsze za drugim razem wykonana
Ucieczka z Opuszczonych ruin raz za 5 drugi raz za 3 a za 3 razem 1
Ucieczka przed lawą w Górze Horu za 2 razem
Ucieczka przed Kuro za 5 razem dopiero zawsze.
Uwaga nie chce się chwalić ale przeszedłem pierwszą część Oriego na poziomie trudnym na 100 procent z winkiem tylko 61 zgonów A jeszcze jedno dla wszystkich graczy którzy grali w Oriego pierwszej części jest nastawiona gra przez twórców na poziomie średnim anie na trudnym dopiero w ulepszonej części Oriego poziom trudny jest bardzo trudny
Nowy rekord ustanowiony przeszedłem na poziomie trudnym 1 część Oriego na 100 procent i zginełem tylko 29 razy
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Zapowiada się na prawdę coś niesamowitego. :)
Mam nadzieje że będzie więcej sekwencji ucieczek niż w pierwszej części Oriego
Nie wiem kto tam pracuje, ale rozczarowałem się organizacją Moon Studios. Cały czas trzali w napięciu, że gra wyjdzie w tym roku, a teraz mówią, że brakuje im rąk do pracy, podczas gdy wcześniej facebook i i twitery wraz ze stroną główną były cicho aż do wczoraj. Nie mam słów, a za organizację personelu -1/10.
Jak usłyszałem, że premiera w lutym to się załamałem, kurde takie to ładne
11 luty premiera. Mile zaskoczenie. Pp przejściu Jedi Fallen Order yrza będzie odświeżyć Blind Forrest
Mam nadzieje że druga cześć Oriego będzie trudniejsza od pierwszej bo uwielbiam wyzwania
[link]
Jeśli to prawda to 2 część Ori Będzie pózniej wydana niż 11 lutego
Only 62 days are great and we will finally see Ori and the Will of the Wisps
Niestety będziemy musieli poczekać do 11 marca 2020 roku na premierę ori and the will of the wisps szkoda ale to tylko 1 miesiąc dłużej warto poczekać na tak świetną grę
Super kolejna ucieczka przed wodą będzie tylko 10 razy trudniejsza od ucieczki z Drzewa Ginso kto się cieszy
mam pytanie. Czy żeby zagrać w will of the wisps trzeba znać fabułę blind forest?
Ori and the Will of the Wisps będzie działać na windows 7
Niby mozna grac od 12 zmieniajac region na NZ :), dam znac czy dziala
Witam, czy ta gra zawiera tryb coopa, zeby móc pograć z kimś na jednym komputerze?
Jaka ta gra jest piękna pod kątem audiowizualnym.
Po kilku godzinach w zasadzie trudno znaleźć choćby jeden mały minus gry - wszystko dopięte na ostatni guzik. Dla mnie obok pierwszej części najlepsza gra platformowa w historii.
Póki co rewelacja, widać duży postęp względem pierwszej części jeśli chodzi o gameplay.
Poza faktem, że jedynka zwłaszcza w menu ma fajniejszą muzykę, a dwójka ma dłuuuugi pierwszy loading, to gra w dechę.
Ja mamto 13h i 70 procent gry., tylko czesto wracam w odwiedzone miejsca hy zebrac znajdzki ;)
Gdzie można dostać wersje na PC. Bo na stronie linki tylko do konsoli...
Jak dla mnie gra genialna, pod każdym względem lepsza od poprzednika. Jeden z niewielu tytułów, w których nie nudziłem się nawet przez sekundę.
Szkoda, że wepchnięta na chama multum ucieczek z miejsc. Z tą glizdą trzeba mieć małpie palce.
9/10 mega się wzruszyłem. Przepiękna gra, gameplay na plus, ale wiele mechanik jest już tak standardowych, że trochę się przejadły. Byłoby 9.5, ale za spamowanie sekwencjami ucieczek i brak chekpointów przy ucieczce na pustyni nie mógłbym tego zrobić z czystym sumieniem.
Pojawił się patch 8,29GB. Może wreszcie naprawi błąd z zadaniem z Siedliskiem przy leżu Wyjca i ogólną wydajność gry.
Trzeba zdecydowanie dać 10. Bo nie wiem jaka inna tak idealna gra mogłaby powstać.
(Albo nie ma gier idealnych a ta graniczy z ideałem)
Dźwięk, oprawa graficzna, sterowanie, możliwość rozwoju postaci i fabuła(choć tutaj jeszcze brakuje wisienki) wszystko robi robotę. Przemieszczając się w różnych lokacjach i każda jest specyficzna bo trzeba się dostosować to zaczynam rozumieć jak wiele czasu potrzeba było na stworzenie tego wszystkiego. Będę wracał do tej gry i mam szczere nadzieje ze za 5 lat zobaczymy kolejną część na tym samym poziomie co ta i poprzednia część. Jeżeli zastanawiasz się, czy zagrać to powinieneś już realizować zakup. Wielkie studia powinny brać przykład. Bo jakość ma znaczenie.
Gra jest bardzo dobra ALE
- fabuła generalnie jest powtórką pierwszej części
- elementy platformowe miejscami irytują, Ori zaczepia się o krawędź albo nie chce przejść nad miejscem
- w moim odczuciu brakuje różnorodności jeśli chodzi o gameplay, za dużo ucieczek, po co tyle umiejętności, skoro warto korzystać raptem ze 4
- zadania dodatkowe nie mają absolutnie żadnego wpływu na grę.
Gra dwadzieścia razy lepsza od poprzedniczki, sequel idealny. Rozwinięcie wszystkiego co tylko możliwe z poprzedniej części: większa mapa z paroma różnymi biomami, nowi przeciwnicy, kilka "broni" z czego każda inna (osobiście używałem wszystkich po trochę przez całą grę), sporo umiejętności pasywnych (nimi również żonglowałem), zadania poboczne, wyścigi, opcjonalne sekwencje z odpieraniem fal przeciwników, no mnóstwo tego. Graficznie jak jest każdy widzi (jedyne do czego mogę się przyczepić to gra dziwnie gubiła ostrość w niektórych cutscenkach), muzyka fantastyczna - lepsza i bardziej zróżnicowana niż w poprzedniej odsłonie. Fabularnie też bardzo dobrze, końcówka miazga. Nie spodziewałem się, że wystawię aż taką ocenę, ale serio nie mam się do czego przyczepić. Spodziewałem się trochę większego wyzwania, ale to i tak nie ma znaczenia, bo grało mi się mega dobrze.
Całość zajęła mi 19 godzin na poziomie trudnym, jasne mogłem to zrobić w połowę tego czasu, ale nie chciałem - za dobrze mi się grało. Kiedyś jeszcze do niej wrócę, myślałem nawet czy nie wbić wszystkich osiągnięć, ale jak zobaczyłem, że muszę przejść grę w czasie mniejszym niż 4 godziny, do tego bez rozwijania postaci i bez ani jednego zgonu to póki co sobie darowałem :)
Prawdopodobnie najlepsza platformówka w jaką w życiu grałem.
Czy ktoś z Was wie jak zamienić energie na zdrowie. Mam aktywny Kamień Przepełnienie. Żadnym klawiszem nie mogę uzupełnić zdrowia. Czy coś mi umknęło? Może czegoś nie mam...
Gra wręcz idealna. Piękna muzyka, fabuła i rozrywka. Pozycja obowiązkowa dla każdego.
Dla mnie 10, Świetnie się bawiłem, przejście gry zajęło mi 25 h, ponad 90%.
Muzyka, grafika, przemyślane lokacje, wszystko zaprojektowane w najdrobniejszych szczegółach. Zero błędów (steam), odpalone w 4K na GTX1080, stałe 60fps przy modzie Reshade.
Jeśli chodzi o ucieczki to trochę się namęczyłem z ostatnią, choć teraz pewnie przechodziłbym co 2 raz, więc dramatu nie ma. POLECAM
No ja cie... coś skaszaniłem i nie mam savesów...
Jakby jakaś dobra duszyczka mogła wstawić na google drive savesy gdzieś blisko (po lub przed) walki z żukiem to byłbym wdzięczny jak nie wiem co.
Pamiętam, że miałem już tę umiejkę co można się odbijać od pocisków i przeciwników.
User/("Nazwa Użytkownika")AppData/Local/OriAndTheWilloftheWisps
Właśnie w końcu przeszedłem(19 godzin mi naliczyło).
Jest to jedna z najlepszych platformówek , która łączy wszystko to co najlepsze z innych gatunków gier(klimat,muzyka,oprawa audio wizualna , gameplay, wymagający stopień trudności,świetny system mapy, system rozwoju postaci).
Jednym z niewielu minusów jest średnia fabuła oraz mało wyrazista postać Ori,która czasem potrafi w ferworze walki zginąć nam z oczu,zwłaszcza wśród różnorakich efektów graficznych.
Tak czy siak mamy do czynienia z pretendentem do top 10 gier 2020 roku bez dwóch zdań.
Na plus na pewno należy zaliczyć śliczną grafikę, różnorodnie wyglądające lokacje, super muzykę, fajnie umiejętności, bardzo przyjemny system walki, który dawał wiele satysfakcji.
Na minus daje przede wszystkim absurdalnie wysoki poziom trudności, ostatnie 25% gry to była męka bo musiałem wiele elementów platformowych powtarzać całą masę razy, a gra tego nie ułatwiała ani dzięki funkcji szybkiego zapisu, ani sterowaniem (przykładowo na pewnym etapie gry mamy 3 formy wzbijania się w powietrze, każda forma przypisana jest do innego przycisku, co sprawia, że bardzo często przyciski myliły się). Dodatkowo gra ma dość płytką, dziecięcą fabułę. Z jednej więc strony gra jest jakby skierowana dla dzieci, ale przez absurdalny poziom trudności już nie, także trochę mi się to nie klei. Dodatkowo spodziewałem się więcej walki w tej grze, a walki jest może 25% całej gry.
Bardzo dobra gra , grałem na trudym i o ile z normalnymi wrogami problemu nie miałem większego , to ucieczki a szczególnie ostatnia była prawie nie do przejścia. Grafika muzyka na bardzo wysokim poziomie ( choć muzyka bardziej podobała mi sie w jedynce) , wiele umiejętności , różnorodne ataki. W grze miałem pod 100 godzin więc ogromnie dużo , a przeszedłem w 97 %
Robię korektę,wcale nie uważam że gra zasługuje na 2. Jest to w sumie bardzo dobra gra. Poprostu nie mogłem przejść tego ostatniego bossa. Ostatniego aktu w tej walce. Dlatego pewnie sfrustrowany dałem taką niską ocenę. Ale pewnie dobrej gry jeszcze wrócę
Moja pierwsza gra na XBOX. Nie zawiodłem się. Bardzo dobra platformówka, wymagająca. Dla mnie niezbyt biegłego w obsłudze pada bardzo wymagająca. Ale przeszedłem.
Nie wiem czy ktoś zauważył ale po otrzymaniu obrażeń od krzaczorów mozna było znowu wykonać potrójny skok (trzeba mieć kamień skoku) albo wybicie ( to od pocisków ) przy odpowiedniej kombinacji bardzo ułatwiało grę.
Pytanie: W gry z serii "Ori" w przypadku grania na PC-cie lepiej postawić na Steam czy Microsoft Store? Pytam, bo te gry mnie zainteresowały i chętnie bym w nie zagrał (mimo pewnej dozy niepokoju), więc jakby ktoś mógł odpowiedzieć to byłbym wdzięczny.
Platformówka wspaniała, jedna z nielicznych w tej kategorii u mnie. Wszystko to, co było dobre w części pierwszej zostało w części drugiej. Czuć mocną inspirację Hollow Knight zgodnie z uniwersalną zasadą ponoć powiedzianą przez Pablo Picasso: dobrzy artyści kopiują, wielcy kradną - mechanika kamieni i walki z bossami, świat też jakby bardziej owadzi, przy czym dołożono od siebie bardzo sympatyczne challenge w postaci gonitw duchów, walki z bossami i próby nieco przypominające arenę w Hollow Knight, choć zdecydowanie prostsze (i mniej nużące! ) oraz dające wymierną korzyść w postaci slotów na kamienie.
O muzyce i grafice nie ma się co rozpisywać: jak w części pierwszej, tylko lepiej, grywalność maksymalna. Na niekorzyść bugi - zdarza się "wpaść pod podłogę", co w pierwszej części nie zdarzyło mi się ani razu.
Niektóre walki z bossami są nieco nużące - niespecjalnie trudne, ale zajmują czas, przy czym "nauka" bossów banalna przynajmniej dla kogoś, kto skończył HK i "Soulsy".
Również jak dla mnie cała gra nieco za łatwa, choć grałem na poziomie trudnym - mam wrażenie, że trudność jest tu głównie sprowadzona do opanowania dość skomplikowanej mechaniki sterowania zamiast do precyzji ruchu - skoki i to czasem wielokrotne, katapultowanie się od pocisków, bez pocisków, od własnych pocisków, dashe itd.: trudno wypracować pamięć mięśniową na te wszystkie kombinacje. Za mało trochę zagadek stricte logicznych - przydałoby się więcej, za mało przejść między lokacjami, które muszą być wykonane w jeden konkretny sposób, bo inaczej nie udadzą się: jak ktoś nie wie o co mi chodzi to polecam przejście np. pierwszego tomb raider.
spoiler start
Historia jest teoretycznie zamknięta, więc nie wiadomo, czy będzie następna część, ale chętnie zobaczyłbym taką, rozwinięta oczywiście we właściwy sposób.
spoiler stop
Generalnie mocne 9 i pozycja obowiązkowa dla ludzi lubiących platformówki.
Najlepsza gra w jaką grałem dotychczas.
Czas przejścia gry na 100% to około 15-20 godzin (w zależności od poziomu trudności).
Fabuła jak i oprawa graficzna piękne.
W końcu oficjalny Polski język na STEAM :)
Ogółem na ten moment nie grałem w lepszą grę.
Mocne 10/10
Fajna gra z elementami parkour, bitw platformowych, wyścigów itd. dość wymagający poziom trudności dobra grafika jedynie co można się przyczepić to system obrażeń jest czasem mało optymalny i nawigacja w tej grze nie jest zbyt dobra ale tak poza tym gra warta polecenia
Troche to zajelo zanim przeszedlem pierwsza i druga czesc, ale warto bylo. 3 dni z rzedu maxowalem gierke. Zajebista od a do z. Polecam w hoy.
Rozciągnij palce zanim zaczniesz bo trzeba napierdzielac na tym padzie troche.
Rewelacyjna gierka co to dużo pisać trzeba w to zagrać . Grafika sztos , ostra jak brzytwa . Do tego trzeba mieć wygimnatykowane palce bo się przyda podczas ewolucji i spinaczek . Gra posiad dość wysoki poziom trudności ale satysfakcja z ukończenia gry przednia . Polecam i zapraszam na serię z całej gry , robię 100% . https://www.youtube.com/watch?v=KgozD_Zg1w4&list=PLVYHO_RNJKKjamOqIx7s_RfSQfUAWdCsh&index=1
Przepiękna emocjonalna baśń i do tego niezwykle satysfakcjonująca zręcznościówka/platformówka. Arcydzieło
Pierwsza część była nieziemska i mam nadzieję, że druga mnie nie zawiedzie.
#Do GEOHOUND- Być może zabrzmiało to jak płacz, jednak jeśli doczytałbyś do końca, zauważyłbyś, że można o tym zapomnieć dzięki spolszczeniu zrobionemu przez fanów. Następnym razem czytaj do końca, a nie zatrzymuj się przy pierwszym lepszym "płaczu" jak to nazwałeś.
PS. Nie pisz więcej komentarza jeśli nie przeczytałeś do końca czyjegoś komentarza bo to nie ma sensu.
Nowy rekord
Ukończyłem grę na 100 procent na poziomie średnim ginąc 92 razy
Mam rewelacyjną wiadomość
Ori and will of the Wisp - będzie dostępne na Steam, i można już nawet go zakupić (premiera 11.03)
https://store.steampowered.com/app/1057090/Ori_and_the_Will_of_the_Wisps/
ORi zresztą nie jest jedyną grą Microsoftu (dokładniej Xbox Game Studio) która trafi na Steam, wylądowało tam juz całkiem sporo "ekskluzywnych tytułów McSklepiku" w tym State of Decay 2, serie halo, Gears 5 etc
Materiał wideo: https://www.youtube.com/watch?v=P1zAu0VBYKg
Piękna kontynuacja równie pięknej platformówki, która nie tylko pozwala na ubaw i solidne wyzwanie, czy urozmaiconą rozgrywkę, ale pozwala zakochać się w magicznym świecie cyklu o Orim.
Ori wyszło bajecznie, ale twórców czeka walka z ludźmi od Hollow Knighta :D
Już szykuję popcorn.
Cześć czy możecie mi powiedzieć skąd można pobrać łatkę poprawiającą wydajność gry
Najlepsza platformówka z dojrzałą i wciągająca historią, piękna grafiką i świetnym klimatem zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=scEXg4x_SwA&t=0
Pięknie, ładnie, ale po co? Kolejny Ori leci z dysku. Temat dla sadomasochistów. Gra serio bardzo ładna więc daję obiektywne 7, ale mam lepsze rzeczy do robienia niż szarpanie sobie nerwów. Zrobione 36%.
Piękna gra ale strasznie zabugowana i niestety teraz moja frustracja osiągnęła zenit końcówka gry. Z jednym etapem sobie rady nie daję, więc na chwilę pora zamknąć grę odpocząć i wrócić do niej... Jakie jest moje zaskoczenie kiedy po ponownym uruchomieniu gry nie mam widocznego żadnego zapisu ;) Chyba większa kur*ica mnie już nie trafi.
Mam grę z microsoft store. Radzę poczekać, aż wydadzą jakiegoś patcha, niektóre elementy również niedopracowane, brak tekstur, albo zacinanie się o coś niewidzialnego.
Przy uruchomieniu również potrafi źle wczytać świat itd.
Oceniać nie będę bo już za stary jestem na takie gry, ale młodszym polecam. Kupiłem siostrzeńcowi i zachwycony. Ja miałem w dzieciństwie "Superfroga", "Soccer Kida", czy "Raymana". W dzisiejszych czasach wymiatają "Trine" i "Ori". Piękna grafika, cudowna muzyka i klimat.
Ten komentarz jest pewnego rodzaju recenzją tego co do tej pory wiemy o Ori and the will of the wisps. Jest to jedynie moja osobista opinia i odczucia. Dodatkowo do premiery zostało jeszcze trochę czasu , więc może się zdarzyć, że niektóre aspekty ulegną zmianie.
Ori and The Blind Forest był moją pierwszą platformówką w jaką grałem i chyba jedyną w jaką będę grać. Jedyny minus jest taki, że Moon Studios oraz Microsoft pominęli język polski, jednak dzięki spolszczeniu zrobionemu przez jednego z fanów można było o tym zapomnieć. Teraz, kiedy niedawno wyszły materiały takie jak nowy zwiastun oraz demo, które zostało udostępnione na E3, mogę powiedzieć, że zapowiada się dość ciekawie. Mamy zupełnie odświeżony interfejs gry oraz zupełnie nowe umiejętności jak na przykład pływanie w piasku. Według gameplaya można teraz rozwijać każdą umiejętność osobno w dowolnym miejscu. Do plusów można też dodać, że mamy w końcu więcej broni. Jest to kolejno miecz, łuk oraz dzida(może lanca, trudno określić). Dodatkową nowością i dość ciekawą są NPC napotkane podczas naszej drogi . Jedne zaoferują nam zadania, a jeszcze inne będą nam sprzedawać ciekawe przedmioty za światło drzewa dusz, które tym razem służy jako waluta. Pozostał również system zdobywania umiejętności ze specjalnych drzew jak w Blind Forest. Kolejną nowością jest możliwość zdobywania pobocznych umiejętności nie mających wpływu na przejście gry, a jedynie ułatwić. Przykładem jest kompas, który pokazuje nam w którą stronę iść, aby kontynuować fabułę. Slotów na takie umiejętności jest 6 i możemy aktywować 4 z nich na raz. Dodatkowo mamy koło wyboru poszczególnych umiejętność ofensywnych. Aktywne umiejętności bojowe są dostępne w prawym dolnym rogu ekranu. Dodano również nowych "ORGANICZNYCH" wrogów, którzy nie są jak w poprzedniczce powielanym śluzem, który był głównym wrogiem. Najgorszym w przeciwnikach było to, że byli oni sztucznie powielani. Były śluzy fioletowe, mroźne oraz magmowe. Tak samo jak podobne do żaby stworzenia, które miały dwa warianty. Czerwony jako normalny, oraz toksyczny zielony, który różnił się jedynie wytrzymałością i zadawanymi obrażeniami. Rozumiem, różnorodność i tym podobne, jednak według mnie jest to po prostu powielanie na siłę. Mam nadzieję, że tej techniki nie uświadczymy w nowym Orim. Przebudowana została również mapa. Teraz pokazuje nam zadania główne i poboczne, oraz krótki opis zadania, y i zdjęcie NPC dla któregoktóre je wykonujemy. Kolejnym elementem jest więcej interaktywnych obiektów w otoczeniu. Przykładowo olbrzymie huby, które były sztywne w Blind Forest teraz reagują na ciężar naszego głównego bohatera. Kolejnym plusem jest wyśmienita muzyka Garetha Cookera, która w pełni oddaje danemu miejscu i sytuacji klimat.
Niestety tytuł ma też swoje wady. Pierwszą i najważniejszą według mnie jest damage od broni. Miecz zadaje tak śmieszne obrażenia, że trzeba zadać x3 więcej uderzeń niż wtedy kiedy miesiliśmy Seina. To znaczy, że podczas gdy na pokonanie takiego śluzu wystarczyły 3 pociski Seina, to żeby zabić meczem należy oddać 9 ciosów. Jeśli będziemy walczyć mieczem, a wszystko wskazuje, że będzie to podstawowa broń w wielu poziomach, to każda istota będzie dla nas jak mini boss. Możliwe, że dodadzą upgready do broni, jednak na razie trudno powiedzieć. Dodatkowo nasz miecz miejscami działa jak kij bejsbolowy. To znaczy przeciwnicy w pewnym momęcie zostają wyrzuceni do tyłu jak uderzona piłka, a jeżeli są blisko ściany, to odbiją się od niej jak kauczuk. Można odnieść wrażenie, że przeciwnicy mają w głębokim poważaniu prawa fizyki. Kolejną wadą są... Ciernie. Wiem, że Ori po za pięknem i fabułą zasłyną również świetnie wyważonym poziomem trudności, jednak według mnie cierni jest ZA.. DU… ŻO. I nie chodzi mi o to, że jest ich na potęgę, tylko chodzi mi o brak jakichś zamienników. Na przykład drewniane, naostrzone pale, czy kolce zrobione z mroku. Co prawda według dema jest wprowadzona jakaś różnorodność w postaci pseudo-rosiczek, jednak to nie zmienia faktu, że tych cierni jest jak na olbrzymim polu jeżyn. I tu chciałbym zwrócić uwagę na śmierć. Nie ważne na jakiego oponenta trafimy, zawsze giniemy w ten sam sposób. Mianowicie zamieniamy się w… Nie wiem jak to nazwać, lśniący pył? W każdym razie przykładowo w takim Crash bandicoot N. sane trilogy większość pułapek lub przeciwników miały indywidualne animacje zgonu naszego bohatera. Wydaje mi się więc, że gdyby wprowadzić takie animacje jak nabijanie się na ciernie lub pożeranie przez wspomniane już rośliny było by dobrym pomysłem zwłaszcza, że Intro w Blind Forest było naprawdę brutalne dla Ori’ego podobnie jak Outro gdy Kuro poważnie zraniła Ori’ego. Również zgon przeciwników jest nijaki. Podczas gdy w Blind Forest była fioletowa substancja imitująca krew, to teraz nie ma ani krwi(nie jest potrzebna), a sami przeciwnicy znikają znacznie szybciej niż w poprzedniczce. Kolejnym minusem nie potwierdzonym, jednak dość możliwym może być fabuła. Według najnowszego trailera historia będzie kopią pierwszej części. Dla czego? Ponieważ w ostatnich sekundach filmu widzimy nowego głównego antagonistę oraz uszkodzone drzewo dusz. Chwilę potem widzimy jak dusze wracają do drzewa dusz na nowo je ożywiając. Wszystko wskazuje więc na to, że naszym celem będzie odnowienie że tak to nazwę „Starego Nibelu”, który został zniszczony w niewyjaśniony sposób. Jeżeli moje przypuszczenia potwierdzą się, niewykluczone, że będziemy mieli odgrzewanego kotleta.
Podsumowując… Ori and the will of the wisus jest zupełnie nowym, przebudowanym Orim, który będzie łączył elementy RPG, jednak ze względu na skomplikowaną mechanikę powstała parę minusów, które jeśli się uprzeć można zignorować, jednak w pewnych momentach mogą dać się we znaki. Z drugiej strony mamy wiele nowości, które są na plus i w większość mogą przykryć wady, które był praktycznie nieuniknione, ponieważ według mnie jest to pewnego rodzaju eksperyment, który prawie całkowicie odcina się od poprzedniczki. Jedyne co łączy oba tytuły, to fabuła, która według trailera zaczyna się zaraz po zakończeniu Ori and the Blind Forest. Miejmy więc nadzieję, że nowe dzieło Moon Stoodios zaspokoi głód fanów oraz nowe pomysły nie zaszkodzą tej wspaniałej serii.
Ocena Ogólna: 8/10
Oczekiwania ostatecznej produkcji: 9
Ponad 100 zł za platformówke, chyba się z generałem Gołogłowym na łby zamienili.