Po ich poprzedniej grze można spodziewać się, że również i teraz będzie na wysokim poziomie oprawa wizualna.
Mam nadzieję, że Witchfire będzie trochę dłuższa niż poprzednia gra studia "Zaginięcie Ethana Cartera", które zajęło mi za pierwszym razem raptem 2 i pół godz., a za drugim razem 1,5 godz :)
Gra polskiego studia bez polskiej lokalizacji. Lekceważenie polskich graczy, nie zamierzam wspierać gości którzy mają mnie w ..... Nie kupię dla zasady.
ps.
I żeby była jasność, nie mam problemów z angielskim.
Polski autor gry, polski wydawca, a spolszczenia brak. Totalne olanie polskich graczy. Delikatnie mówiąc- ŻENADA !!!
Wreszcie jakiś FPS nie tylko nastawiony na multi, dlatego trzymam kciuki i oby ekipa The Astronauts ponownie zrobiła szybkiego bezkompromisowego FPSa takiego jakim był pierwszy Painkiller .
Na chwilę obecną w grze mamy:
- 2 lokacje do rozgrywki, pierwszą "łatwą", drugą trudniejszą. Trudniejsza staje się dostępna po pokonaniu bossa w łatwiejszej, do reszty na chwilę obecną nie ma dostępu.
- Losowe umiejscowienie przeciwników/skrzyń/wyzwań w każdym podejściu.
- Możliwość jednoczesnego wyekwipowania na ekspedycję tylko 3 broni (razem ze specjalną). Podczas ekspedycji nie ma żonglowania setką spluw, masz maks 3 i koniec.
- Skończoną liczbę amunicji. Na mapie widać miejsca gdzie są skrzynie z amunicją, dodatkowo trochę można wydropić z przeciwników. Amunicja standardowa uzupełnia za jednym zamachem wszystkie nasze bronie oprócz broni specjalnej - do niej jest "demoniczna".
- Podwójny skok postaci. Dzięki niemu można dostać się praktycznie wszędzie.
- "Witchfire" będący walutą, ale też boostem do staminy i chyba też statystyk.
- Losowe perki w każdym podejściu. Perki zdobywa się oczyszczając dany region z przeciwników. Wcześniej warto pootwierać nieco skrzyń aby zdobyć "piórka" dzięki którym można w razie potrzeby perki zmieniać.
- Możliwość odzyskania utraconej waluty po śmierci. Trzeba korzystać z MAPY i nie dać się zabić przed odzyskaniem - miejsce zgonu oznaczone jest nagrobkiem.
- Możliwość zbierania kryształów z walutą na mapie przygody (dropniętych przez przeciwników i nie tylko). Kryształów nie traci się po śmierci.
- Opcję zbierania ziela z którego można robić eliksiry leczące. Eliksiry waży się w bazie. Ziela ani eliksirów nie traci się po śmierci.
- Na oko po 4 różne bronie na długi i krótki dystans - każdą można ulepszyć do 3 poziomu. Każdy poziom dodaje unikalne właściwości do broni np. podpalanie/zamrażanie przeciwników, czar rozkładu, obrażenia obszarowe przy krytykach itp.
- Jedną broń specjalną (kuszę - na demoniczną amunicję).
- Na oko po 4 różne czary każdego rodzaju: ciężkie i lekkie - również można je ulepszać do 3 poziomu. Każde ulepszenie dodaje nowe bonusy do czaru i zwiększa jego skuteczność.
- Na oko po 4 różne talizmany, fetysze i pierścionki - również ulepszalne do 3 poziomu każdy. Każde ulepszenie dodaje nowe bonusy do przedmiotu i bardzo zwiększa jego skuteczność.
Każdy z w/w elementów ekwipunku - bronie, czary, fetysze/talizmany/pierścionki, niezbędne elementy do upgradeu ekwipunku, nowe umiejętności itp. można zdobyć/odblokować w bazie, przez nie wiem, "magiczne lusterko" po osiągnięciu levelu 3. Walutę do levelowania można farmić bez konieczności walki z bossem - wystarczy po udanych starciach ze słabszymi przeciwnikami udać się do któregoś z portali oznaczonych na mapie i jest się w bazie. Ogółem trzeba uważać z levelowaniem, bo z każdym naszym poziomem zwiększa się siła i rodzaj przeciwników na mapie przygody oraz dochodzą nowe losowe utrudniacze i elementy/wyzwania dostępne podczas ekspedycji. Walki z bossami są trudne, ale nie beznadziejnie trudne. Dają w kość, ale nie ma tego poczucia beznadziei jak w niektórych "soulsach".
Jak na wczesny dostęp to udostępniona treść jest spójna, kompletna i można się dobrze bawić mimo dostępnego tylko fragmentu zawartości. Dzięki ulepszeniom każdego elementu ekwipunku mamy "syndrom kolejnego podejścia" - chce się ponownie zagrać aby odblokować/ulepszyć jakieś itemki czy też nacieszyć się mocą odblokowanych broni/przedmiotów.
Czytam te komentarze i sobie tak myślę a może by tak politycy wypowiedzieli wojne i zresetowali to wszystko! Widzę tutaj więcej Anglików niż Polaków w komentarzach.
Jakiś Anglik piszący z translatora na Polski:
O nie, polaczek nie dostał polaczkowego od polaczków i płacze. Nie graj, nie zbawi ich jeden patus, co nie potrafi się nacieszyć grą, tylko chce mieć polski dubbing
Owszem chcemy mieć POLSKIE napisy w grach, BO ZA TO PŁACIMY! gry w innych państwach kosztują, czasem o połowe mniej, za brak właśnie ich języka!
Konkrety
https://www.theastronauts.com/2022/01/a-date-a-feature-an-indie-drama-and-the-biggest-qa-yet/
Wczesny Dostęp gdzieś w czwartym kwartale 2022
D:
Gatunek: Roguelite
...
co?
https://giant.gfycat.com/PastelBlandAmericanwirehair.mp4
https://giant.gfycat.com/AbsoluteShamefulIcelandichorse.mp4
https://www.theastronauts.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/01/wf2022-2-2048x878.jpg
ale najważniejsze ===>
Polskie studio, czy oby napewno?
Bez polskich napisów?
DRAMAT! w tym kraju nie ma już ludzi którzy, to co POLSKIE, stawiają na 1 miejscu.
Wielu powie, a po co polski, na co to komu, angielskiego nie znasz...? Dla mnie to wy możecie grać nawet bez dźwięku, ale uważam że Polskie Studia. powinny dbać o rodaków i stawiać polski dubbing na pierwszym miejscu. W Polsce mamy 16mln polskich graczy czy to mało, wydaje mi się że nie. Studia twierdzą że to jest nieopłacalne, dopłacać do napisów czy dubbingu polskiego w grach, ale dla mnie około 100.000 zł/euro to niewielka suma jak na 100x zwrot z takiej gry.
To jest najlepszy FPS ze wszystkich, w które grałem w swoim życiu, a gram w gry od 36 lat. Gameplay, gunplay, grafika, dźwięk i regrywalność są na najwyższym poziomie. Mam już przegrane 280 godzin i poziom 304 więc nie są to raczej gołosłowne stwierdzenia. Poza tym gra jest trudna w porównaniu to wielu samograjów jakimi nas raczą deweloperzy od wielu lat., a ja lubię takie gry, które wchodzą mi na ambicję (czasami aż za bardzo wchodzą bo kilkunastu godzinach pogniewałem się na grę i odinstalowałem, lecz po paru dniach mi przeszło). Jedyne czego gra potrzebuje to większej ilości map i jeszcze lepszej optymalizacji (choć tą ostatnio mocno poprawili) Bez kitu, ale mam ochotę ulepszyć swój PC tylko dla tej gry, mimo iż 2 lata temu kupiłem nówkę.
Jeszcze dodam, że tą grę tworzy zespół ledwie kilkunastoosobowy. SIC!!! Mam nadzieję, że znajdą odpowiednią ilość kasy na ewentualne jego zwiększenie i marketing, by ten tytuł odbił się szerokim echem w światowym giereczkowie. Nie mogę się doczekać pełnej wersji.
Brawo Astronauci!!!
Brawo Astronauci!!!
Witchfire dynamiką przywodzi mi na myśl Bulletstorm, klimatem natomiast Painkiller. Może powstać z tego całkiem niezły mixtape :D
Skojarzenia z polskim Necrovision jednoznaczne.Dziwi fakt, że nikt w redakcji bądź co bądź zajmującej się grami nie zwrócił uwagi;)
Mam nadzieję ze dialogi usłyszę w ojczystym języku skoro robią ją moi rodacy.
podekscytowany nowym trailerem chciałem dodać grę do wishlisty na steamie, a tu dupa. EPIC EXCLUSIVE
smutne
Trochę pograłem i przyznam, że dla mnie wielkie rozczarowanie. I nie chodzi o to, że sama w sobie gra jest zła, bo nawet całkiem fajnie się gra, tylko chodzi o czas, jaki to robili
Następny polski debilogniot,z którym przygodę rekordowo zakończyłem na początku 1wszego aktu.Debilny tutorial,debilny poziom trudności,obraz typu rozmazana kupa+wspomniana wyżej recenzja Brodatego z YT to wszystko co da się o tej grze powiedzieć. Polak jak zrobi grę,to musi ona być odbiciem życia w tym kraju: musi być nudno,trudno, przymulająco monochromatycznie i zasadniczo bez sensu.
Uwielbiam singlowe gry :D Szkoda że tak mało materiału wideo jest w necie. Ale czekam, czekam niecierpliwie :D
Jak tak patrzę po screenach to mi się przypomina bardzo intensywnie przeze mnie ogrywany Darkwatch na PS2 :) Jak będzie podobny klimat to gra idealna dla mnie :)
Liczę że na święta grudniowe 2022 wyjdzie lub wiosna 2023 najpóźniej... I jak wyjdzie tylko na PC to będzie szok.... dla mnie liczę ze na PS5/XSX lub nawet na PS4 ale tu wątpię..
Gra zapowiada się na prawdę mocno :) Oby Polacy dali radę TRZYMAM KCIUKI !!!
Czekam po tym cudzie który stworzyli w 1 grze to musi się udać . Nie wiem co to za studio ale tam pracują mksrzowie obrazów
Chmielarz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dawaj tą gre!
Głośno o przejęciu przez MS Acti i Blizza i może to przysłoni inne wieści ale dawać te obiecane w poprzednim tyg. konkrety!
eee nieśmiało się zapytam - a jest jakaś fabuła?
Mam nadzieję ze dialogi usłyszę w ojczystym języku skoro robią ją moi rodacy.
jak to nie gra CD Projekt albo od Sony to zapomnij
to już nie te czasy gdy podkładano głosy do wielu gier
Czy ktoś wie czy będą chociaż polskie napisy? To dla mnie ważne gdyż mam głęboki niedosłuch.
Swoją drogą, to mi kojarzy się z dark soulowym painkillerem, gra zapowiada się miodnie.
Czekam i czekam od pierwszych zapowiedzi. I nie ma. Nie jestem niecierpliwym graczem ale ogłaszają że early access wyjdzie we wczesnym 2023 i cisza w eterze. Co się dzieję z produkcją tej gry?
Mam nadzieje, że gra nie będzie permanentnie premiować strzałów w głowę, tylko będą jakieś bonusy z tego tytułu po odpowiednich perkach. Wolałbym, żeby był wybór czy można postrzelać z wyjątkową precyzją dla fanów CSa, czy unikać ataków stawiając na mobilność czyli coś dla graczy staroszkolnych seriousów samów itp. Od biedy da się znieść konkretny rodzaj przeciwników ze słabym punktem jako głowę, w doomie eternal coś takiego było.
Czekam na wydanie tej gry juz troche zapowiada sie po zwiastunach niezle ale co bedzie zobaczy się.
Zajawka od SplatterCata - jeden z niewielu starych jutuberów, którego jeszcze mam na liście subów
https://youtu.be/Jy4qhszPSr4?si=-D-7c1kh9j6NWI6E
Po wczesnym dostępie największe rozczarowanie 2023 roku, nie warto wydać na tę grę złamanej złotówki. Polecam recenzje Brodatego na YT, on tam wszystko streścił tak, że sam bym tego lepiej nie zrobił. ODRADZAM.
Jedyny minus, to brak spolszczenia. Moim skromnym zadaniem, Polska gra powinna zrobić ukłon w stonę Polaków i dać chociaż napisy PL. Już o dubbingu wspominał nie będę, choć bardzo by się zdał. P.S Angielski ,,ogarniam'' bardzo dobrze, ale większość rodaków ma dalej z tym problem.
Mi się gierka bardzo spodobała, nie czekałem na nią jakoś specjalnie, a póki co to moja ulubiona gra tego roku. Witchfire to jedyna gra typu extraction, w którą mam ochotę non stop grać, mimo że na początku wydawała się o wiele za trudna. Oczywiście tylko dwie dostępne lokacje robią złe wrażenie, do tego zdarzają się jakieś małe bugi, ale zdecydowanie nadrabia klimatem.
Szczerze? Stracili mój szacunek i chęci na zakup tej gry legalnie a 160 zł za taką grę to mało.
Dla mnie mogą teraz dubbingowac nawet samych siebie. Ja mam swoją godność a oni jako polskie studio starali nam się ja odebrać i z amerykanić wszystko.
Kupiłem i ma szanse, szczegolnie graficznie przy tym co ostanio widac na rynku, HUB wyglada z kosmosu w ultra 4 k i nawet na 3080 jest okolo 70 fps. Po prstu trzeba wiedzieć czego oczekiwać od tej gry. To jest Doom enternal troche skrzyzowany z RPG fantasy ala Piekara. I jak liyczysz na action-rpg to zły kierunek. To jest old-school w ciekawym wydaniu.
Screen ze nie gralem tylko na YouTube
Jeśli można ukończyć całą kampanię fabuilarną ze wszystkimi filmikami, to dla mnie to bez znaczenia
Najlepszy shooter od lat, klimat 10 mechanika 9, grafika 9,9, dzwiek 10. To bardziej żre niż cyber punk oklepany zgrzany kotlet.
Widzę już zaczął się festiwal jojczenia na brak innych wersji językowych (niż angielska) w niedokończonym produkcie gdzie jeszcze sporo zawartości nie zostało udostępnionej.
Poleciłbym naukę języka, ale patrząc po komentarzach to raczej nic wam nie pomoże...
witam,
mam 18. poziom z chyba 20. dostępnego w EA i niestety gra jest mega trudna, moim zdaniem lekko przesadzili. pisze niestety bo wielu się od niej już odbiło. z każdym twoim poziomem świat także rośnie w siłę. mimo 18. poziomu nadal przemykam się po mapie bacząc na każdy krok unikając silniejszy wrogów i pułapek, a gdzie mi tam do bossa :)
ps. nikt w grze nie wypowiada ani słowa wiec po co płacz o dubbing PL ? :)
nie wiem jakoś bez rewelacji ot zwykła kolejna strzelanka choć ta jego broń wyprzedza epokę w której się znajdujemy , grafika również bez rewelacji jeżeli ktoś lubi sobie postrzelać do potworków to polecam ale na więcej niż 6,5 to raczej gra nie zasługuje.
Jeszcze zapomniałem o jednym aspekcie. AI przeciwników. Jest mocno wybijające się ponad obowiązującą normę. Czyli w większości gier przeciwnicy są głupi jak but. Idą pod lufę, nie umieją się kryć, strzelają niecelnie, blokują się itp. Tutaj jest zupełnie inaczej. Wrogowie zachowują się adekwatnie do sytuacji w jakiej się znajdują. Np. gracz znajduje się na strategiczny wzniesieniu, a oni nie mają broni dystansowej, więc czym prędzej się kryją (i to dobrze) i czekają na Ciebie a po nich pójdziesz. Strzelający z dystansu cały czas zmieniają pozycję, strzał i zwijka gdzie indziej. Jeśli Ci braknie staminy, podbiegają do Ciebie jak najszybciej, to samo jak przeładowujesz itp i walą w łeb., itd. Cały czas czuć presję.
Poziom trudności też jest bardzo fajnie zwiększany, bo nie tak prymitywnie jak w zasadzie w każdym innym FPSie czyli masz mniej zdrowia albo zwiększają obrażenia przeciwników czyli zwykła zabawa w cyferki. Tutaj dają nowych przeciwników, wyposażonych w nowe, potężniejsze mechaniki ataków i obrony , szybciej flankują, krócej czekają pomiędzy swoimi atakami specjalnymi, szybciej reagują na to co robisz, są bardziej zawzięci i bezwzględni. Po prosu czuć bardziej że wrogowie są z krwi i kości i "myślą", a nie jest to tylko zwiększenie ilość zabieranych HP, czyli najbardziej leniwy i prostacki sposób. Ostatnia strzelanka w której miałem podobne pozytywne odczucia do AI przeciwników to F.E.A.R. z przed prawie 20 lat. To bardzo źle świadczy o tym jak deweloperzy olewają ten aspekt swych gier.
No i na koniec rozwój broni (tu też nie poszli w tylko prostackie bonusiki i zwiększanie obrażeń) do których dochodzą bardzo fajne mechaniki, które jak zmasterujesz sprawiają wiele frajdy i mają bardzo duży wpływ na to w jak trudnych walkach dasz sobie radę. Mniam.
Witchfire miało wyjść w 2019 teraz koniec 2020 i nadal nic,nawet demka nie dali :(
Klimacik i ciekawa mechanika walki + unosząca się atmosfera nostalgii przypominająca o starych dobrych shooterach. To jest coś na co warto czekać.
Ta gra wygląda i strzela klimatem. Kupiona i czekam na więcej !!!
Patrząc po tych durnych tekstach o braku polskiego, to nie powinni wręcz robić polskiej wersji twórcy, bo absolutnie polscy gracze na to nie zasługują.
myślałem że będzie to gniot na miarę dokonań naszego ulubionego krytyka branży ale gra jest naprawdę świetna !
Ktoś wie, czy gra będzie darmowa, jeśli nie, to jaka ma być jej cena?
Polskie studio, czy oby napewno?
Bez polskich napisów?
DRAMAT! w tym kraju nie ma już ludzi którzy, to co POLSKIE, stawiają na 1 miejscu.
Wielu powie, a po co polski, na co to komu, angielskiego nie znasz...? Dla mnie to wy możecie grać nawet bez dźwięku, ale uważam że Polskie Studia. powinny dbać o rodaków i stawiać polski dubbing na pierwszym miejscu. W Polsce mamy 16mln polskich graczy czy to mało, wydaje mi się że nie. Studia twierdzą że to jest nieopłacalne, dopłacać do napisów czy dubbingu polskiego w grach, ale dla mnie około 100.000 zł/euro +/- to niewielka suma jak na 100x zwrot z takiej gry.
Ta gra nadaje się tylko na cracka.
Dobra wiadomość dla dzikich Polaków!!! Wszystko wskazuje na to że polski interfejs i napisy będą, coś jak z Tainted Grailem że nie było a jest ;) Także możecie się wypchać mądrodupne cebulaki ze swoimi wychowawczymi pouczeniami, sikam na was i wasze językoznawstwo . Wasze frajerskie argumenty są puste jak dzbany którymi jesteście, bo wiele zagranicznych studiów robi polskie wersje, więc tym bardziej robią je Polacy, mając w nosie zjebów którzy myślą że skoro coś dukają po angielsku to są fajni. Mogę sobie być najbardziej zaściankowym polaczkiem w Polsce, a i tak będę wyżej od was, o czym cały Wszechświat wam daje znać, bo coraz WIĘCEJ gier jest po polsku a NIE coraz mniej hehe... a wy grajcie se dalej choćby po chińsku, i tak macie mentalność Rumunów których jest 20 milionów i żadnej gry w ich języku, za to Czesi których jest 10 milionów coś czasem dostają, choć mniej niż my. Fuck you bitches.
Oby przypadkiem nie dodano polskiego języka. Ci narzekający idioci najlepiej pokazują, że nie ma sensu robić polskiej wersji.
Vamike - a liczyć nie nauczyli ? 2018+X=2019. Ile wynosi X ?
zaginiecie ethana cartera bylo gownem ciekawe czy wypuszcza kolejny syf