@Lukdirt - "Gra zasługuje na co najmniej X(...)ale przekonam się o tym w piątek".
Nawet nie uruchomiłeś gry, a już wiesz na jaką ocenę zasługuje? Absurd.
Bo zamiast pójść dalej i jeszcze bardziej skupić się na rajdach, to mamy jeszcze mniej lokacji, niepotrzebne jakieś buggy i szkółki. Do tego niepotrzebny generator tras. I najpewniej zostawią to jak DR i nie będą rozwijać w postaci dodawania nowych lokacji. W piątek się przekonam czy nie spartolili jazdy i trzyma poziom DR. Bo jak nie to zawód.
Jeszcze mam pytanie, czy dana lokacja zawiera dużo odcinków? Jest przynajmniej z 8-10? Nie wliczając kombinacji w postaci ta sama trasa tylko odwrotnie.
Ta recenzja potwierdzila wszystkie moje wczesniejsze obawy, o ktorych pisalem w innym temacie.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14231346&N=1#post0-14327700
"Osobiscie mam obawy, ze gra mimo najszczerszych checi programistow, bedzie cierpiala na tzw. syndrom biednej zawartosci. Niby jest tryb generowania wlasnych odcinkow specjalnych, ale czy to wystarczy? Tryb Rallycross znowy potraktowany chyba po lebkach. Na licencji i przeciez torow jest calkiem sporo, a tu tylko skromna ich czesc. Landrush jest bardzo specyficznym trybem zabawy, ktory tak naprawde ma malo do zaoferowania. Jest szkola jazdy, ktorej tak bardzo mi brakowalo od czasow pierwszego Colin McRae Rally, tylko pytanie co tak naprawde bedziemy w niej trenowali? Bo jak drifty, spiny i rozbijanie steropianowych tablic, to chyba nie dla mnie.
Im blizej premiery, tym bardziej mam watpliwosci co do dobrego kierunku, jaki obralo Codemasters. Moze zamiast DiRT 4 trzeba bylo zrobic DiRT Rally 2?
Mimo wszystko gdzies tam cichutko licze na to, ze D4 wbije mnie w fotel i wszystko powyzsze pojdzie w niepamiec. Jeszcze tylko 6 dni."
Jestem w glebokim szoku, ze po tak znakomitym DiRT Rally Codemasters poszli w kierunku, w ktorym nie chcialem, aby poszli. Ocena 7.0 to wciaz dobra gra, ale spodziewalem sie tutaj mocnego 8.5 :(
g40st
Co z trybem Rallycross? Jak to wyglada?
Na IGN ocena 9.2 O_o
Tam nawet nie wspominaja o slabych stronach gry.
Na Gamespot rowniez 9.0
Zaczynam miec metlik w glowie. Osobiscie sprawdze na weekend.
Dirt Rally było popularne to w takim razie kompletnie idiotyczną decyzją był jakikolwiek powrót do tych debilnych buggy. Znów mało tras! 5? Serio?? Żenada, a szkoda bo nadal gram w Dirt Rally i denerwuje ta powtarzalność mimo że gra jest przednia.
Ciezko stwierdzic komu wierzyc. Z jednej strony IGN i Gamespot daja 9ki (choc wiadomo ze wyroczniami to oni nie sa), ACG (chyba najlepszy niezalezny recenzent) rowniez poleca, a z drugiej strony jest tez kilka siodemek. I kto ma racje? Szkoda ze nie ma dema.
Po obejrzeniu kilku gameplayów na yt zmieniłem nieco opinię o tej grze, wizualnie w ruchu gra wygląda znacznie lepiej niż na sreenach, no i nie oszukujmy się, podczas jazdy z prędkością powyżej 100km/h na wąskiej krętej drodze między krzaczorami raczej nikt nie będzie wpatrywał się w liście na drzewach.
Przynajmniej mogliby dać wsparcie dla modów, jak mają zamiar zostawić to tak jak DR.
Teraz jestem zmieszany po tej recenzji. Miałem brać ale chyba na razie się wstrzymam, bo 200 zł drogą nie chodzi i jeszcze te problemy na ps4 z grafiką.
Dobra, już nie musicie więcej minusować tamtych moich komentarzy - zrozumiałem, że nie powinno się oceniać gry przed kupnem. Tak więc 8/10 jest moją oceną oczekiwaną, ale jeszcze nie ostateczną.
Każda gra rajdowa po Rally 2000 z Martyną docelowo jest słabsza
No nic wstrzymam się do premiery, zobaczę jak to będzie na ps4 wyglądało, poczekam na opinie użytkowników platformy sony i wtedy zdecyduje. Najwyżej zacznę od DR w którego jeszcze nie grałem i skończę sobie D Showdown.
Konsole i kompy coraz lepsze a oni coraz słabszą grafe zapodają . Nw o co biega ;)
Szkoda, że nie spolszczyli głosu pilota:( Tak czy siak gra jest super, ale poczekam aż cena pójdzie w dół.
Ciężki jest żywot Dirt4. Pogodzenie graczy casualowych i graczy stawiających na realizm jak widać nie wyszedł mu na dobre. Czytam recenzję i muszę przyznać, że w wielu miejscach nie zgadzam się z autorem bądź też wiem, że bolączka wytykana jest dla mnie nieważna bo podczas wyścigu czy rajdu nie mam zamiaru rozglądać się na boki i podziwiać widoków. Jednak trasy rallycross'owe nie należą do najbardziej atrakcyjnych i są bardzo powtarzalne, ale chyba nikt kto ogląda rallycross nie robi tego, aby podziwiać kunszt designer'ów tylko po to, aby podziwiać umiejętności jakimi popisują się kierowcy. Z drugiej strony będzie to bardzo mało atrakcyjne dla casualowego gracza. I taki jest Dirt 4. Z jednej strony jest głaskany z drugiej bity. Mimo wszystko wydaje mi się, że gra jest bardziej "surowa" i nastawiona na tych graczy, którym zależy na doświadczeniu rajdów w realistyczny sposób. I jeśli generator działa jak powinien to jest to największy plus gry. Mam nadzieję, że przyszłe gry rajdowe podpatrzą ten pomysł i go ulepszą. Cały duch rajdów polega na współpracy kierowcy i pilota na nieznanym odcinku. Mając 20 tras prędzej czy później zaczniesz się ich uczyć, a wtedy równie dobrze można wyłączyć głos pilota i jeździć sobie jak po torze i kręcić najlepsze czasy, bo ten zakręt mogę jednak przejechać szybciej.
Zrobiłem preorder na PS4 już dawno i raczej się nie zawiodę. Zbyt wielkim fanem rajdów jestem, a właśnie seria CMR była moją ulubioną od czasów jedynki. Nie jestem fanem symulacji. Grafika to też mały pikuś dla mnie, nie przejmuje się urodą gier gdy są grywalne. Jeśli D4 pozwoli mi włączyć kilka wyścigów na padzie bez wyciągania kierownicy, przykręcania jej do stojaka, ustawiania opcji - to już będzie dobrze. Bo takie dni wolne, kiedy mogę usiąść i nie robić nic zdarzają się rzadko, a do tego mam sporo innych gier... Rajdy lubię od czasu do czasu, kilka tras i zmienić płytę. Więc będę zadowolony. Czekam na moją kopię i recenzję uważam za dobrą - już w DR zwróciłem uwagę na ilość tras, pojazdów i jakość mistrzostw.
"Dlatego też grę testowałem na padzie" to zdanie mi wystarczy aby nie czytać recenzji...
Ciekawe czy model jazdy w trybie symulacyjnym będzie poprawiony w porównaniu do DR. W DR przegrałem 42 godz. ale średnio mi ta gra podeszła dla mnie stary RBR jest jednak lepszy i dużo więcej w nim symulacji.
Ciekawe czy ta gra się sprzeda za 204zł jak już od wczoraj w całym internecie śmiga wersja od RELOADED za darmochę........ niestety szara rzeczywistość.....
Autor recenzji jako chyba jedyny w Internecie skrytykował generowane trasy, a na pewno jako pierwszych wypomniał ich powtarzalność. Wszędzie czytam, że choćby próbowali na siłę szukać podobieństw - daremnie. Owszem, płotki, mosty, bramy się powtarzają, ale nie sam układ tras.
Wydaje mi się, że to bardzo dobre połączenie takiego trochę symulatora i gry arcade. Tylko ilość lokacji jest mizerna...
Najlepsze rajdy jakie są obecnie na rynku i 7.0 ... już gówniane WRC dostawało od was więcej...
ps. Macie jakiegoś simracera w redakcji GOLa? Bo ciężko czytać niektóre zdania recenzji...
Pod news'em o powstającym DIRT 4 umieściłem następujący komentarz:
"Szczerze mówiąc nie podoba mi się ani to, że nowa odsłona powstała tak szybko, ani tym bardziej kierunek, który obrali.
Jak widać niektórzy nie potrafią uczyć się na błędach. To właśnie przez "casualizację" i "hamburgeryzację" poprzednich DIRT'ów, dodanie jakiejś idiotycznej Gymkhany i z powodu lipnego GRID'a 2, Codemasters znaleźli się w kiepskiej sytuacji finansowej i musieli wydawać Dirta Rally przez Early Access.
Teraz, kiedy wyszli na prostą, ładują się w to samo gówno, z którego wydawałoby się, wyszli.
DIRT Rally pokazał, że jest zapotrzebowanie na bardziej wymagające rajdówki, a wygląda na to że znów pchają się w arcade.
Poza tym mogliby w końcu popracować nad nowym silnikiem, ich EGO ma już sporo lat i niestety to widać, zamiast wydawać co półtora roku kolejny klon DIRT'a, mogliby się bardziej postarać.
Jestem mocno zawiedziony postawą Codemasters..."
Jak widać, moje obawy nie były bezpodstawne.
I o ile biedną grafikę dałoby się pewnie przełknąć przy świetnym gameplayu, tak to kretyńskie rozwiązanie z generatorem tras to już jakaś padaka.
Moim zdaniem mogła ona być efektem pośpiechu studia, które zamiast tworzyć dopracowane, godne zapamiętania trasy, stworzyło bazę modeli i tekstur, z których PC/konsola tworzy jakieś jednorazowe potworki. Coś takiego być może sprawdziłoby się, gdyby to był osobny, specjalny tryb, a sam edytor bardziej rozbudowany. Ale jeżeli sam recenzent pisze, że deweloperzy użyli tych tras w trybie kariery, to ja pierdziu...
Do tego tryby Land Rush i Rally Cross dodane jakby na doczepkę...
Quo Vadis, Codemasters???
Logitech G27, który z konsolą Sony nie działa. Dlatego też grę testowałem na padzie.
No patrz, a ja mam Logitech DFGT i wszystko dziala. Jasne mozna albo po taniosci i skladac wszystko sam, albo kupic takiego CronusMaxa, za trzy stowki, ale jesli ktos lubi wyscigi/rajdy, a nie chce kupowac nowej kierownicy to nie ma wyjscia. Recenzji nie czytam jak GosuRALF. Szkoda czasu na czytanie czegos, co NIC mi nie powie o grze, bo na padzie w takie gry sie nie gra.
Ocena 7/10 dla tej gry jest moim zdaniem trochę za niska. Gra zasługuje na co najmniej 7,5-8/10. Zresztą przekonam się o tym w piątek, jak kupię grę. A grafika wcale nie jest aż taka zła - przynajmniej gra powinna odpalić na moim złomie, i to w dodatku na całkiem wysokich detalach ;]