Dziękuję wszystkim Tym, którzy oddali głos na Skullstone na Steam Greenlight!! :)
A co gier RPG, to teraz ogrywam Blackguards 2, choć widzę, że trochę zmienili koncepcję fabularną (najemnicy, bitwy), ale nadal gra się przyjemnie. Dobrze napisane postaci, niezły voice acting, turowe absorbujące walki - ogólnie dziwię się, gdy czytam, że gra na poziomie łatwym i normalnym jest trudna. Jak na razie powtarzałem tylko jedną walkę - w pierwszej części na tym etapie kilka bitew a przede wszystkim odbicie wdowy powtarzałem wiele razy...
Mam nadzieję, że równie dobre w tym trybie będzie Expeditions: Conquistador...
A grał ktoś kiedyś w "Joe Dever's Lone Wolf"? Zacząłem w to grać, ale jednak przytłaczająca ilość tekstu mnie zniechęciła, choć jestem ciekaw, czy dalej tendencja się odwraca i więcej jest potyczek z wrogami, czy jednak nadal główne skrzypce gra tekst i decyzje gracza z nim związane?
I małe info: Dungeon Rats ma już język polski:
http://store.steampowered.com/app/531930
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.
Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.
spolszczenie :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html
poradnik: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html
M&M 4 i 5
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
M&M 6
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://mm6.probit.pl
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/dxercio2dvj7s12/mm6_eng_patch.7z
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip
M&M 7
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z
M&M 8
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar
Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra
Wizardry 8
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/
Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry:
http://www.tk421.net/wizardry/
Demise
Strona polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z
Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14209417&N=1#post0-14261620
Gratuluję, po długim czasie suszy wątek odżył.
Przy okazji zapytam - znacie może jakieś mody do M&M VI?
Wiem że jest jakiś modder co zrobił ich kilka + projekty oddzielne ale nie podał linków. Szukałem z Google i nie znalazłem linka do plików.
Chodzi mi m.in. o ten projekt
http://www.moddb.com/mods/mm6-medieval-balance
SpecShadow --> Niestety nie wiem co się z tym projektem dzieje, kiedyś nawet na wątku był poruszany ten temat, ale jakoś ucichło.
Powstało w ostatnim czasie sporo nowych cRPGów w starym dobrym stylu to i watek odżył ;)
drenz --> Możesz nam powiedzieć coś więcej o projekcie? Jaka długa ma być rozgrywka, jakie rasy i klasy postaci. Jak będzie wyglądał rozwój postaci i najważniejsze planujecie wprowadzić walkę turową? Tak jak w serii M&M naciskasz spacje i przechodzisz do turówki. Gwarantuję, ze notowania skoczyłby od razu w górę. Ja osobiście (i nie tylko ja) niechętnie sięgam po gry tego typu, gdzie jest walka w czasie rzeczywistym.
Co do długości rozgrywki - tutaj trudno powiedzieć. Będzie zależało od ilości podziemi i ich rozbudowania oraz tego ile pomysłów w nich upchniemy. Planujemy kilkanaście poziomów. Dwa pierwsze - w zawalonej kopalni będą dostępne jako demo, później gracz trafi do wioski, stamtąd rozpocznie się już właściwa wędrówka w głąb tytułowego Skullstone. Długość rozgrywki będzie też zależała od poziomu trudności, który planujemy wprowadzić oraz od samego gracza - jeśli będzie często umierała jakaś postać z drużyny, to gracz będzie musiał odnaleźć ołtarz, na którym wskrzesi daną postać/postacie. Również będzie zależało od tego, czy gracz skupi się tylko na wątku głównym, czy jednak będzie też wykonywał zadania poboczne oraz eksplorował na 100%.
Co do ras - będziemy oryginalni - będą tylko ludzie :) Bez klasycznego podziału na elfy, krasnoludy etc. Postacie będzie wybierać się z ok. 20 gotowych, przy czym każda będzie miała unikalne skille oraz zdolności a także swoje mocne oraz słabe strony, więc przy wyborze też się trochę będzie trzeba nagłowić. Oczywiście z każdymi zyskanymi punktami doświadczenia to już od gracza będzie zależało czy pójdzie w sugerowanym kierunku, czy jednak wybierze sobie inną ścieżkę rozwoju. Klas jako tako nie będzie, choć umiejętności będą i tak kształtować charakterystykę danej postaci - będą standardowi wojownicy, łucznicy, magowie, ale też postacie z wymieszanymi zdolnościami (nie będzie dwóch takich samych). Każdy powinien coś znaleźć dla siebie. Rozwój standardowy - co poziom punkty, które będzie przeznaczało się na rozwój postaci.
Co do walki turowej, to jej wprowadzenie jednak wiązałoby się ze znacznymi zmianami w grze, które są już gotowe. Programista jednak będzie testował aktywną pauzę, zobaczymy co z tego wyjdzie. Wiadomo, że nie będzie to gra z najwyższej półki, ale chcemy stworzyć i wydać solidną oraz klimatyczną produkcję, która spodoba się graczom :)
Z tego co czytam, to widze, ze wzorujecie sie na Dungeon Masterze 2?
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=760410053
Arcanum Multiverse Edition czyli wszystkie dodatki i łatki poprawiające i upiększające + lepsze modowanie. Po tylu latach się wzięli za Arcanum? Nieźle.
Akurat myślałem nad spróbowaniem swoich sił jako mag nienadużywający czaru Harm (hehe), zobaczę czy coś jeszcze się pojawi.
I udało mi się skończyć Inquisitora.
Szkoda że nie powstaje więcej podobnych action RPGów. Z wolniejszym tempem, stonowaną grafiką, niezłą historią i ciekawym światem. Teraz tylko bajzel na ekranie i kolorowe efekty.
Że walka słaba? Jeśli gramy Paladynem to tak, inne postacie mają łuki (nawet kapłan którym grałem), dajesz im przedmioty polepszające celność i gra się dobrze.
Że wolno się łazi? Racja, na szczęście od jakiegoś czasu używam w grach speedhacki, szkoda że nie znałem tego wcześniej, prawdziwe nomen omen błogosławieństwo.
Gra niestety przewidywalna jeśli chodzi o znalezienie heretyków. Są nimi najważniejsze postacie duchowne w akcie + połowa znudzonej życiem szlachty (najczęściej ta żeńska część) i bogaczy.
W grze można awansować w hierarchii (Kapłan może stać się wyższej rangi inkwizytorem) i o ile inne postacie wykonują zadania tak Kapłan musi jeszcze zdać egzamin (pomagają dodatki dołączone do gry) a finałowy egzamin jest prowadzony po łacinie :D
Czary są niezłe, niestety nie doceniłem szkoły piekielnej magii, Dark Mass to najlepsza metoda czyszczenia pomieszczeń z żywych :D
Część umiejętności jest mało przydatna a wręcz nie działa (Identyfikacja czy percepcja) i lepiej wziąć jakiś początkowy czar.
Alchemia brzmi obiecująco (permamentne mikstury) ale Inteligencję wymaksuję w połowie Aktu II a korzeni potrzenbych do tego jest sporo.
Znalazłem nawiązania do Psychozy Hitchcoka (zajazd prowadzony przez Normana opętanego przez matkę gdzie gotuje niejaki Bates).
Nadal mnie korci by spróbować jeszcze raz z lepiej zrobioną postacią.
Z ciekawości kupiłem też Diablo3 i jak dla mnie jest słaby w porównaniu do ww. tytułu.
A i załączam zajawkę mojej postaci w ostatniej mapie. Ostatni boss (Azrael) był niezbyt trudny, jedynie niewyjaśnione nagłe zgony mnie irytowały. Na szczęście jest Salvation, które zostawia nas z 1 punktem zdrowia i zabiera manę. Teoretycznie powinienem i tak zginąć mimo tego ale jakimś cudem przetrwałem.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=878159146
Po dwóch latach od ogłoszenia pojawił się na Greenlightcie Vaporum, steampunkowy dungeon crawler.
Nigdy za mało przemierzaczy lochów...
https://www.youtube.com/watch?v=5sNxAwuX_3c
Wygląda fajnie, ale znowu walka w czasie rzeczywistym :-/
Naprawdę ludziom się wydaje że jak Grimrock się w miarę dobrze sprzedał to jego 20 klon również?
Mam nadzieję że Fargo się postara i Bards Tale otworzy drogę dla dungeon crawlerów w trybie turowym, ale pewnie płonne moje nadzieję.
Drenz-> Stone Prophet? Tylko, że to nie amatorskie.
Znalazłem w końcu: Aeon of Sands - The Trail: https://www.facebook.com/aeonofsands
Na początku concept arty i w ogóle screeny z gry mi nie podchodziły, ale w udostępnionym fragmencie video na FB gra ma jednak swój urok i klimacik...
@Bogas - fakt, że praktycznie nie wychodzą teraz ciekawe crawlery turowe poza japońskimi odpowiednikami, ale sądzę, że za jakiś czas się to może jednak zmieni. Dla mnie to obojętne czy walka jest turowa czy w czasie rzeczywistym, bo jeszcze zwinne dłonie mam :D. Turowy 7 Mages w ogóle mi nie podszedł, bo walki przeciągały się dość długo, gameplay Bards Tale też mnie nie przekonał, bo za dużo tych animacji (np. wyprowadzania ciosu) podczas tur było, co też wydłużało niepotrzebnie rozgrywkę.
Zakończyłem Blackguards 2. Niezła historia, pełnokrwiści bohaterowie, dobrze napisane dialogi, satysfakcjonująca walka, kilka moralnych wyborów, mroczny dojrzały klimat. W sumie bardziej przystępniejsza od jedynki, ale też krótsza skupiona zdecydowanie na potyczkach i odbijaniu miast. Ogólnie polecam, kto nie grał.
Z kolei na steamie przez tydzień można zakupić taniej kilka tytułów RPG:
Ruzar: The Life Stone - ok 5 euro - z pewnością taniej jeszcze nie było
Castle Torgeath: Descent into Darkness
turowy i jeszcze we wczesnym dostępie Dark Quest 2
Avernum: Escape From the Pit
@Bogas
Łatwiejsza. W jedynce było kilka potyczek, które mnie mocno wkurzyły jak odbicie baronowej, walka z królową wesz i kilka pomniejszych. Wspomniane odbicie baronowej powtórzyłem więcej razy niż połowę walk razem wziętych w drugiej części gry. W Blackguards ogólnie tylko 2 bitwy sprawiły mi jako-takie trudności na poziomie normalnym (w obu były kryształy odnawiające punkty przeciwnikom). Finałową walkę przeszedłem za drugim razem. Grunt to robić mocno rozwiniętą postać w jednym kierunku - tym samym pod koniec gry nie wiedziałem w co konkretnego ładować punkty wojownikom, bo najważniejsze rzeczy mieli na max.
Główną postać wzorem poprzedniej części rozwinąłem w łucznika (z uzdrawianiem), choć w drugiej odsłonie łucznik nie jest nawet w połowie tak mocny jak w pierwszej i wydaje mi się, że twórcy oddali ukłon w kierunku graczy lubujących się w magii, bo ogień i inne czary ofensywne siały niezłe spustoszenie, co było widoczne gdy dołączył do naszej armii najemników mag bitewny. Ogólnie zrezygnowano z jedzenia, odpoczynku, które regeneruje życie i staminę. Teraz każda nowa bitwa to "świeże" postacie, do tego do większości potyczek wybieramy sobie kilku dodatkowych najemników spośród łuczników, włóczników i wojowników z mieczem i później postaci specjalnych (jak wspomniany mag bitewny). Poza tym drużynę stanowią standardowi bohaterowie z pierwszej odsłony. I jeśli zagrasz, to spośród drużyny polecam skupić się szczególnie na postaci Takate :)
Gra jest też krótsza - na 20-25 godzin. Zdecydowanie warto.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=893772412
Na steam greenlights można już głosować na Grimoire.
600 godzin? W cholerę... Masakra. Choz jakby większość z Nas kupiła ten tytuł i potem byśmy tutaj wymieniali się informacjami dotyczącymi zadań w grze, to w krótkim czasie z 222 części byłaby 322 :D
StarCrawles ma ustaloną premierę na 16 maja.
Tymczasem - trailer
https://www.youtube.com/watch?v=Z0hadFq1w0E
No i co, można zrobić dungeon crawlera turowego? Można, jeśli się chce. Ja mam dośc tańczenia a grać po raz kolejny w Wizardry8 czy W&W mi się nie bardzo chce...
Tak więc pograłem w StarCrawlers i niestety dla nas przydałoby się spolszczenie! Gierka ma dość trudny angielski i jest mnóstwo tekstów do czytania - fabuła, zadania, misje, rozmowy w barach i sklepach, bardzo dużo umiejętności gdzie nazwy angielskie nie wiadomo co znaczą itd..
Podsumowując przydałaby się jakaś petycja do twórcy żeby wydał wersję PL oprócz innych! Bez tego myślę że nie pogra się z przyjemnością a gierka ma duży potencjał i wygląda super :)
Petycje? A co to, wielki wydawca? Od razu do producenta z tym, na ich forum i sypać mailami.
No i oczywiście trzeba chętnych do tłumaczenia, nie ma za darmo...
Uff, udało mi się właśnie skończyć Blackguards 2. Steam pokazuje 24 godziny na liczniku. Gra bardzo przyjemna, ale oczywiście musiałem natknąć się na buga który uniemożliwił mi dobre zakończenie.
Drenz--->
spoiler start
Udało Ci się nie zabić Marwana? U mnie biegał po planszy jak głupi i pomimo tego że pozostali przeciwnicy zginęli walka nie chciała się zakończyć. Dopiero ubicie go pozwoliło mi pójść dalej.
spoiler stop
Więc to nie bug, no nic, będzie co robić przy drugim podejściu. Przy okazji się pochwalę:
Blackguards 2 był 80 cRPGiem który skończyłem :)
Wie ktoś może lub zna kogoś kto wie?
Jak w World of Baldur's Gate dotrzeć do zawartości (Eastheaven, Kurdahan, Port w IWD2 etc.) z Icewind Dale 1 i 2? Chciałbym pobłąkać się po zmarzlinach i polować na yeti zanim przepchnę kilka wątków...
O ile twórca moda nic nie zmienił w nowych wersjach to do Icewind Dale przenosi się za pomocą portalu w lochach Irenicusa.
Czemu odwiesił mi się ten wątek i nie mogę go podwiesić?
Chyba dlatego, iż nikt dawno tu nic nie napisał :)
Jak długo nikt nie pisze to znika z listy ale dalej jest podwieszony jeśli sam go nie odwiesisz.
Gdy ktoś napisze automatycznie wraca na gore listy, tak jak to stało się teraz gdy ty w nim napisales ;)
Wróciłem do Mass Effecta po kilku latach. Gram kobitką, żołnierze, kompletnie olewam romanse. Pierwszego ME skończyłem pare dni temu, 90% czasu gry spędzając z Tali i Ashley (Kaidan jest nudny więc mi go nie żal). Teraz gram w "dwójkę" i wielce żałuję wyboru żołnierza. Trzeba było grać szturmowcem jak kilka lat temu. Żołnierz niby dobrze walczy, ale jest tak podatny na ataki....Póki co gram Grunt + Amanda, teraz jestem w trakcie ratowania Tali. Zastanawiam się czy usunąć teraz Grunta z ekipy czy Mirande, bo chcę Tali non stop w ekipie :)
No potem po raz pierwszy zagram w ME 3. W Andromede zagram jak kupie kiedyś PS 4.
Skusiłem się na IWD EE.
Czytałem że Beamdong najmniej uwagi poświęca temu tytułowi (wciąż wymaga łatania) podczas gdy Baldursy i PT EE dostały dodatkowe bajery jak zapisy w chmurze czy acziwmenty. Co mnie smuci bo to mój ulubiony action RPG.
Zaskoczyło mnie to, że są dwa suwaki dodatkowe dla poziomów trudności. Jeden skaluje obrażenia a drugi - ilość otrzymywanych obrażeń.
Niestety nie wpływa on (chyba) na tryb Serce Furii na której mi zależy. Zresztą i tak by niewiele to dało bo i tak nie da się potworki trafić z ich rzutami etc....
Ja gram od paru dni w Blackguards 2 i jest nieźle. Wprawdzie jest to w połowie strategia i w połowie uproszczone RPG, ale gra się bardzo przyjemnie - a to w sumie w grach jest najważniejsze.
Na gog.com Dragon Age: origins- ultimate edition taniej o 75%. Do poniedziałku grę można kupić za niecałe 22 zł.
Blackguards 2 jest fajne. Trochę dziwię się, że gra na steamie ma recenzje mieszane. Podobnie Risen 3 - recenzje mieszane a gra jest przyzwoita. Nie ten poziom co pierwsza odsłona, ale grało mi się całkiem przyjemnie choć zakończenie to jakaś farsa...
Odpaliłem The Fall of Dungeon Guardians, ale system walki mi nie spasował i chyba pierwszy raz od nie wiem jakiego czasu zagram na poziomie niższym niż normalny w grze cRPG, aby grę przejść przyjemnie bez frustracji. Albo póki co sobie odpuszczę...
Ostatnio też ściągnąłem sobie z GOGa niemal wszystkie gry jakie tam posiadam i trochę się przeraziłem, bo zdecydowana większość to erpegi, które do krótkich nie należą... Jak gracie w RPG to ogrywacie go do końca i np. zaczynacie kolejny, czy ewentualnie ogrywacie na raz dwa lub więcej tytułów z tego gatunku?
Mam kupować na GOGu tego Dragon Age'a? Bo kiedyś grałem tylko w dwójkę i to był najbardziej syfiasty erpeg w jakiego grałem więc i do jedynki jak i pozostałych części się zraziłem....
Tyranny działa mi przy 4 GB Ramu dosyć ładnie. Tylko ekrany wczytywania ładują się dość długo, ale jest ok. Walka jest drewniana, no ale trudno. Póki co mi się gierka podoba.
Czekam aż na gogu pojawi się cała trylogia Mass Effect. Nie to żebym nie miał 1 i 2, ale 3 bez chędożonych DRMów by mi się przydała.
Dobra wiadomość - 23 maja wychodzi StarCrawlers, mniej więcej w momencie premiery legendarnego Grimoire
http://steamcommunity.com/games/318970/announcements/detail/2508913833603263419
Zła wiadomość - tłumaczenie Fallout-Nevada stoi w martwym punkcie. Powód? Brak weny i redagowaczy tekstów (editors) i generalnie wypalenie
w poście #270 jest instrukcja jak zaaplikować obecną wczesną wersję tłumaczenia.
Szkoda.
Na Bundlestars przez 7 dni będzie paczka Baldur's Gate (obie części EE i Siege of Dragonspear) w cenie 16.19 euro. Z kodem MAY5 jest dodatkowe 5% obniżki co daje ok. 65 złotych. Jeśli ktoś chciałby nabyć Siege to chyba jest to najlepsza okazja, bo cena, nawet promocyjna, nie schodziła poniżej 70 zł. A tutaj jeszcze są obie wcześniejsze odsłony.
https://www.bundlestars.com/en/bundle/baldurs-gate-the-complete-saga
Testował ktoś AtomRPG?
www.kickstarter.com/projects/atomrpg/atom-rpg
Na dole jest wersja demo i jak dla mnie - lepsze niż przereklamowany badziewny Wasteland2 który nawet w wersji DC był tak samo słaby.
Gdyby dało się cofnąć czas to bym pieniądze z tamtego KS przeznaczył na ten.
WL2 miał 3mln zielonych i używali darmowego Unity które żarło zasoby jak spragniony na pustyni.
Jakaś obca ekipa ma własny silnik i już wczesne demo chodzi jak złoto na gorszym sprzęcie a wygląda o niebo lepiej.
Zagram w pełną to może pokuszę się na porównania...
Panowie, jak ktoś zobaczy na gogu dobre promocje na Pillarsy i Tyranny, niech da znać, bo nie zaglądam tam codziennie :) Z góry dzięki :)
@up
ja poluję na Pillarsy na GOGu więc dam znać jeśli nie zapomnę.
Skoro o GOGu mówimy to zrobili coś głupiego.
Instalacja GOG Galaxy dołączona do każdego instalatora gry.
https://www.gog.com/forum/general/open_letter_to_gog/post33?pp=cb4e5208b4cd87268b208e49452ed6e89a68e0b8
lista gier która otrzyma takową „niespodziankę"
https://docs.google.com/document/d/1CuRw1E44ZSEgY-pjuimEjBHZPgBEa-mUVmmAkgyIkmU/edit
@ Moze kupcie na spolke na gogu:? Bedzie jeszcze taniej(moze nawet sie szarpniecie na edycja z duza iloscia dodatkow?). Chociaz wydaje mi się, ze widziałem posty Iselora, że grał w PoE , hę?
Nowy torment w takich przecenach, ze hej. wersja PC juz nawet EK PC 200 zł, a edycja day one z cena startowa ok. 130, było nawet promo juz od 75/85(wersje konsolowe tez) . Ciekawe co ich przymusza do promocji czy taki naklad za duzy czy takie duze koszty lezenia w magazynach? Fargo/Techland chce kasy? Czy ktos przecenil potencjalna sprzedaz nowego Tormenta- nawet Fargo na rpgcodex narzekal na sprzedaz(pytanie ile w tym prawdy skoro Square enix tez narzekalo)
A moze to przymiarki do Torment -lepszej edycji-cos tam cut , bo gry RPG finansowane na KS bo chyba prawie każda była (mocno?) poprawiane po premierze, ze nawet dopisywali podtytuł chyba tylko PoE(?) nie dostało tytułu, ale jaki był zakres zmian w grach to wiem tylko ze przelotnego czytania.
(uwzgledniam PoE, Torment, 3 Shadowrunnery i D:Original Sin, Wasteland 2, Torment-cos jeszcze bylo z KS z gatunku RPG?; nie licze banner saga bo to bardziej taktyk?)
A na steamie jest/bedzie patch dodajacy nowe rzeczy do Tormenta. I przez steama nie bede mogl zagrac w stara wersje (a na gogu tez jak nie bedzie instalatora starej wersji) i zostanie tylko wersja konsolowa - no chyba, ze bedzie opcja grania bez tego patcha by doswiadczyc gry w niezmodyfikowanej formie.
Tia kup na premiere i wloz do szuflady :/ mniej bolesne gdy jest sie swiadomy, ze premiery tanieja, hm, ale ze az tak- czy ostatnie jakies pudelko z gra RPG z KS mialo taką zniżke?
I jezeli nie bedzie Tormenta w tanszej serii od Techlandu to lepiej kupic na zapas teraz steamowy klucz w pudełku, bo cena ze sklepu steama zabija nawet z znizka(patrze tez na Original Sin,heh )- OSin to chyba jedna z nielicznych KS gier co trzymaja mocno cene, gdzie pudelka Pc juz brak. z gier RPG z KS to shadowyruner tanie(ale sa same cyfrowe), banner saga polskie pudelka tez tanie byly. W2-nie sledze, ale ma(jeszcze?) pudelko. PoE to cyfrowe wersja w miare sa przeceniane, ale pudelko tez slabo tanieja.
Bo cyfrowe wersje tych RPG to drogie sa nawet z znizkami, w zachodnich normalnych sklepach tylko Shadowrunnery mocno tanie(przynajmniej pierwsza czesc/odslona). Bo polskie sklepy jakos dostaja/daja jeszcze w miare chyba dobre ceny jak maja promocje?
Zastanawiam sie czy ktos zrobil porownanie jak bardzo spełniono te obietnice/progi w czasie promowania gier na KS, czy te rozne drobiazgi, np ktos tam mial grac w Arcanum -czy w koncu skonczyl grać? czy ktos to mial napisac ksiazke/opowiadanko zrobil to? Bo raczej zbiorczego podsumowa nie widze, trzeba samemu grzebac.
Na GOG faktycznie przeceny wielu zacnych cRPG.
Ale muszę przyznać, że szokująca jest cena za Wiedźmina 3 w wersji GOTY. 75 zł za tak wybitny tytuł, który dostarcza spokojnie ponad 200h zabawy na najwyższym poziomie to śmiech na sali. Siedzę w tym hobby dobrze ponad 25 lat ale nic do tej pory nie zrobiło na mnie takiego wrażenia jak właśnie W3.
Na mnie zrobiło.
Na przykład Ultima Underworld kupiona za punkty w programie cdp (była karta z kodem w pudełku z grami wydawanymi przez niego).
Jeszcze większe zdziwienie było to, że tyle lat po premierze nadal był to rewelacyjny tytuł do grania mimo że Crysis to był już wtedy dla mnie staroć :P
Promocja jest teraz na Pillarsy -50%. No trudno, jestem dosyć spłukany, do wypłaty raczej nic se nie kupię :)
Promocje całkiem znośne, na pewno na Wiedźmina 3 z dodatkami. Pewnie jestem jedyną tutaj osobą, która jeszcze go nie ma lub nie ograła. Cena jak najbardziej kusi, ale pewnie jeszcze stanieje, szczególnie liczę na listopadowe wyprzedaże na GOGu. Trochę jednak dziwię się "promocji" na Grimrocki. Kilka lat temu sam je kupiłem znacznie taniej, na ostatnich wyprzedażach były również taniej a tu nagle przywalili cenę, która wu nas mogłaby robić za premierową ;)
Na Steamie z kolei pierwsze promo ma The Keep http://store.steampowered.com/app/317370/The_Keep/. Dobre w ogóle to jest? Kilka zdań o tej grze pojawiło się w poprzedniej części, ale to jeszcze zanim wyszła. Pytam tak, by na przyszłość wiedzieć, czy warto się nim nawet interesować.
https://www.gog.com/news/release_starcrawlers
właśnie wyszedł, z 25% upustem
W jakie cRPG teraz gracie?
Ja w końcu odpaliłem Revenanta (1999). Dawno temu widziałem ten tytuł u kolegi z liceum. Zrobiła wtedy na mnie duże wrażenie. Gdy 15 lat później pojawiła się na GOGu zakupiłem ją przy pierwszej promocji na ten tytuł i niestety nie mogłem jej odpalić na Windowsie XP ani na 7. Żadne rady nie działały. Teraz zainstalowałem ją na Windows 10 i o dziwo poszła. Wszystko śmiga, rozdzielczość słaba, ale da się przyzwyczaić, niestety nie ma muzyki a jest ona jednym z największych plusów tej gry. Niestety nie znalazłem rozwiązania w sieci odnośnie braku muzyki podczas rozgrywki, więc puszczam sobie soundtrack w tle, ale to jednak nie to. Wkurza mnie też dubbing głównego bohatera. Głos dobry, ale zbytnia teatralność i zaciąganie niczym Nergal w Risen 2.
Zainstalowałem sobie też The Dark Eye: Demonicon i na razie tylko sprawdziłem jak się prezentuje. Liniowo, ale całkiem przyzwoicie, no i ze wstępu można wywnioskować, że dość dorosła fabuła będzie.
Paradox podwyższa ceny swoich gier, na Steamie już zwiększyli ich cenę.
Pillarsy na Steam - €44,99
Pillarsy na GOG - €33.99
Seasion Pass na Steamie - €24.99
Seasion Pass na GOGu - €18.99
edit. lol u ruskich podwoili ceny :D
To chyba trzeba będzie póki co zaopatrzyć się w Pillarsy na GOGu. 111 zł za podstawkę i oba dodatki warte są chyba ceny i pewnie takie promo długo się nie powtórzy? Z tego co sprawdziłem gra z dodatkami i wykonanie niemal wszystkich zadań to 80 godzin zabawy?
Ja gram w Dragon Age: Origins: Ultimate Edition. I muszę przyznać że jestem pod wrażeniem. To naprawdę dobre, solidne erpegie, w duchu Baldura. Dawno już nie siedziałem przy grze do 2 w nocy.Aż dziw bierze że keidyś zagrałem w drugą część i strasznie bluźniłem. Różnica klas niesamowita między tymi grami.
A ja zasponsorowałem na Kickstarterze i trochę pograłem w:
https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-regalia-of-men-and-monarchs-dobre-taktyczne-rpg-z-ro/z82f00
Całkiem fajna gra :)
Weekend z Blackguards 2 bardzo przyjemny. Czegoś takiego szukałem na wieczory. Dzięki za cynk i polecam.
Ogrywam The Dark Eye: Demonicon i pomimo zamkniętych lokacji gra się całkiem dobrze a bossowie na poziomie normalnym dają popalić. Na początku na to nic nie wskazywało, że gra zrobi się nagle trudna i sądziłem, że to jedna z tych gier, w której punktów starczy mi na niemal wszystkie umiejętności. I wszystko szło gładko, dopóki nie trzeba było walczyć z Falkiem i rondriańskimi żołnierzami - wtedy żałowałem mojego rozdawnictwa punktów na mniej przydatne umiejętności. Z dwoma żołnierzami i Falkiem walka trwała z 20 minut - kilka razy dłużej niż ze wszystkimi poprzednimi bossami razem wziętymi (a to dopiero pierwszy rozdział). Wkurza trochę system zapisu, ale cóż tak chcieli twórcy, aby nie cofnąć swoich decyzji...
Zakupiłem też podczas ostatniej promocji Pillarsy z dodatkami oraz Septerra Core, a tymczasem na GOGu ruszy za niedługo letnia wyprzedaż na GOGu. Macie jakieś tytuły na liście życzeń?
Cóż, Pillarsy zjadły mój roczny budżet na wyprzedaże więc raczej sobie odpuszczę. Do tego niedawno kupiłem Morrowinda z dodatkami (polska wersja z Clicka na tej giętkiej płytce się sypie na Win7 64bit ale wersja GOG już chodzi stabilnie. Może problemem jest wydawca polskiej wersji czyli Ubisoft?
Tak na siłę to jedyny RPG jaki mógłbym kupić na GOGu to Two Worlds 2 (do chrzanu z TopWare DRM) i ew. Age of Decadence.
Może też D&D Archive (Eye of the Beholder etc.).
Większość RPGów na GOGu mam (większość z nich kupiona tanio tj. około 20zł za tytuł, w ciągu kilku lat nie poraniło to budżetu) albo nie bo wersje pudełkowe były tańsze :P
Może gdybym doliczył tytuły z listy życzeń tytułów, które powinny się w sklepiku pojawić to dodałbym Siege of Avalon na przykład, albo Demise...
@SpecShadow D&D Archive (Eye of the Beholder etc.) jest za 12 złotych, więc cena całkiem ok.
Sam na GOGu zakupię pewnie za piątaka kompilację Ishar, Eshalon: Book II, Titan Questa, bo poprzednio pominąłem i w sumie to byłoby na tyle. Jeszcze tylko z Bundlestars bundel z The Keep i w tym roku będę przytulał już tylko darmówki.
Ze swojej strony natomiast mogę polecić na wyprzedaży GOG takie gry:
Balrum za 27.79 zł - najtaniej do tej pory!
Blackguards Special Edition za 14 zł.
Blackguards 2 za niecałe 19 zł.
Nie wiecie do kiedy są te gogowe promocje? Bo mam wypłate w piątek dopiero a Master of Orion 1 + 2, UFO i Master of Magic za 5,59 za sztuke a ja kompletnie bez kasy :(
Promocje sa tez na bundlestars troche rpg roznego rodzaju mozna dostac,
gry trzeba wziac w pakietach 5 lub 10 lub 20
starsze segi
https://www.bundlestars.com/en/promotions/sega-genesis-pick-mix-bundle-2
(one nie wystepuja w ich stalych bundlach)
sa tez nowsze pozycje
https://www.bundlestars.com/en/promotions/heroes-pick-mix-bundle
czesc gier jest tez a stałych bundl'ach kosztuja 1,59 teraz, (a zwykle 3,19?), ze trzeba sprawdzic co kupic.
np.
Inquisitor Deluxe Edition
Wizardry 6 & 7 czy 8
kusi mnie Demonicon , ale kiedy w niego zagram :P ?
Tak sobie mysle, zeby kupic na steamie/gogu w pelnej cenie jakis ulubiony stary tytul, ale ile z tego dostana pierwotni tworcy gry? zwykle chyba nic?
Na GOGu kupię pare ważnych gier, jednak erpegów tam nie będzie. Po pierwsze: większość (może wszystkie?) najważniejszych tytułów jakie wyszły w historii i tak mam od dawna kupione w wersji pudełkowej. Lords of Xulima i Dragon Age'a mam już z GOGa właśnie, Tyranny, tu nie ukrywam że przetestowałem wersję "legalną inaczej" no ale nie ma dema i nie byłem pewny czy mi pójdzie na 4gb ramu. Poszło, ale gra nie leży mi klimatem, jest "przegadana". To dziwne bo Pillarsy mi podeszły, a tutaj nie za bardzo potrafię się odnaleźć. Jak wy oceniacie Tyranny ?
Myślałem też nad pierwszym Legend of Grimrock, ale....Grałem u kuzyna i o ile lubię lochy o tyle wieczne łażenie po lochach mnie nuży. "Dwójka" jest lepsza?
EDIT: Widzę że Blackguards też ma ładne ceny, ale grałem w demo "jedynki" i też mi jakoś nie leży :D Mechanika dziwna, klimat też taki nie mój....Czy mam dać większą sznasę i jednak grać?
Regalia wciąż dla mnie ciut za wysoka cena ;)
Zrobiliście jakieś zakupy na GOGu z okazji promocji ? Ja zaopatrzyłem się w:
Master of Orion 1 + 2 (fajnie że dali gratis Rebel Galaxy)
X-Com: UFO Defense/UFO: Enemy Unknown
X-COM: Terror from the Deep
Warhammer 40,000: Rites of War
Lula: The Sexy Empire
The Whispered World: Special Edition
Master of Magic
Knights and Merchants: The Peasants Rebellion
Oddworld: Abe's Oddysee
POSTAL: Classic and Uncut
Tak więc wybrałem głównie tytuły, których brakowało mi w kolekcji fizycznej, a których zdobycie w wersji pudełkowej jest albo bardzo trudne albo bardzo drogie, co zazwyczaj na jedno wychodzi. Mam nadzieję że GOG się postara i za jakiś czas obie części Dungeon Master pojawią się w ofercie bo w przypadku cRPG to jedne z nielcznych tytułów co mi do szczęścia brakuje.
Ayyyyyyyyy
http://store.steampowered.com/app/650670/Grimoire__Heralds_of_the_Winged_Exemplar/?beta=1
najstarszy meme (wtedy nazywało się to żartem) światka RPG będzie niedługo dostępny w sprzedaży
Dla złaknionych gier typu Wizardry i zawiedzionych ich brakiem mimo boomu na indie który serwuje to samo pixelate badziewie 2d nonstop.
Czy w Lords of Xulima można zapisywać grę w dowolnym momencie?
Warto dopłacać do deluxe edition? To dlc talisman of goloth na długo starcza?
Skończyłem dzisiaj "Demonicon" i dla tych, którzy lubią dobrą historię (lubią też The Dark Eye i znają dobrze angielski), ta gra będzie dobrym wyborem. Dojrzała fabuła, sympatyczny i prosty system walki, dobry rozwój postaci i wiele przydatnych umiejętności, taka sobie grafika i niezła oprawa audio, słabe modele postaci i animacje, ale dobry voice acting - tak po krótce można scharakteryzować "Demonicon". Gra na jakieś 15-20 godzin.
Offtopowo,
Co prawda to nie RPG, ale moze ktos chetny na Realms of the Haunting na Steama? Bo mam zbedny kod.
Paradox Interactive przywróci dawne ceny swoich gier i DLC
szczegoly mozna poczytac np. na eugamerze bo na GOLU chyba nie ma o tym newsa, ale gry na steamie dopiero po promocji stanieja, planuja oddac kase albo dadza gry albo w najgorszym razie nieoddadza kasy graczom, a przekaza na konkretna fundacje(ta 3 opcja to moze wbudzic kontrowersje, patrzac czym ona sie zajmuje)
Z innych rzeczy to mnie zaskoczyli Pillarsami na konsole, niby mozna bylo sie spodziewac, bo Torment (ten sam silnik czy zblizony) trafil na konsole, ale w tormencie sterowanie postaciami podczas zwiedzania czy walki jest inne w PoE?
Jakby ktos nie wiedzial to GOL organizuje pogaduszki o PoE
Growa dyskusja tygodnia – Pillars of Eternity, https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14340279&N=1 ale chyba sie wkrotce skonczy.
Fajnie, ze rozwijaja Tyranny w formie bezpłatnej i platnej, ale jak to oceniac to nie wiem i tego nie sprawdzę, przynajmniej rozwiniecie 3 aktu bedzie darmowe-(a obecnie moze rywalizowac z wiedzminem 2 akt 3 przed wydaniem W2-ER)
Towarzysze, jakie jest Wasze zdanie na temat serii World of Aden czyli gier Thunderscape i Entomorph - Plague of the Darkfall ? Są dziś grywalne?
Swojego czasu ostro ciupalem w Thunderscape ale pamietam, ze przy koncu jechalem sila rozpedu... Podobalo mi sie w sumie, jednak bylo meczace. Enthomorph przeszedlem kiedys raz, to bardziej przygodowka niz cRPG.
Zacząłem grać kiedyś w Thunderscape i miało całkiem klimatyczne intro, potem łaziłem po jakichś pustkowiach i w sumie tyle zapamiętałem. Jednak przez zmianę kompa nie dane było mi długo pograć, ale z pewnością do tego kiedyś powrócę, bo atmosfera mi się spodobała.
Thunderscape miało niesamowity klimat i wsysało. Tylko mapa potrafiła człowieka doprowadzić do rozpaczy.
Prace nad Skullstone posuwają się do przodu, opublikowaliśmy właśnie drugi utwór jaki pojawi sie w grze. Miłego słuchania :) https://m.youtube.com/watch?v=mSogpFCIANQ
Przerwałem na razie Revenanta na rzecz Pillarsów i mam już za sobą niewiele ponad 20 godzin. Ogólnie gra się dość dobrze, choć niemiłosiernie wkurza wczytywanie na każdym kroku - w twierdzy, żeby odpocząć niekiedy trzeba zobaczyć 3 ekrany wczytywania w bardzo krótkim czasie... Poza tym jest nawet ok - ciekawe zadania, walka co prawda nie jest na poziomie Baldur's Gate, bowiem jest trochę chaosu, ale nie jest też źle. Jest też trochę czytania, choć z czasem przestałem zaglądać w głąb duszy napotkanym postaciom, bo w sumie nic to nie dawało... Jednak wcześniej ogrywany Risen 3 mnie bardziej wciągnął, nie mówiąc o Balrum. Pillarsy aż tak mnie nie przykuwają do ekranu.
Uh, Dragon Age Początek było super fajne, ale teraz gram w dodatek czyli Przebudzenie, ludzie chwalą.....A mi się wlecze jak krew z nosa i cholernie mnie ów dodatek nudzi. Szkoda, może skończę, ale coś ciężko to idzie.
W tym tygodniu można kupić kilka cRPG po taniości. Przede wszystkim na Steamie 7 Mages jest za niemal 6 złotych :) Dla mnie gra średnia, fabularnie mniej niż mizerna, ale jak ktoś lubi taktyczne walki i liniowe korytarze, to się nie zawiedzie :)
Ponadto za 22 złote na GOGu można kupić obie części Blackguards. Tutaj jak najbardziej polecam.
Postanowiłem w końcu się zabrać za M&M9. Wielu ludzi uważa tą część za najgorszą z cyklu.
Gra jest strasznie zabugowana i wątpię aby ktoś ją porządnie testował.
Ma mało czytelną mapę.
Słaby ekran ekwipunku.
Przeciwnicy są tępi jak but.
Wiele elementów jest gorzej zrealizowanych niż w poprzednich częściach.
Parę rzeczy kompletnie zniknęło.
Grafika nawet w 2002 nie była ładna.
Pomimo tego gra straszliwie wciąga. Magia po prostu :)
Nigdy nie rozumiałem negatywnych opinii o M&M VII. W sumie ma wszystko ulepszone. U mnie jest w top 3 cRPG ever :D
A premiera Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar którą przesunięto na 2 sierpnia ze względu na ilość bugów, chyba znowu się obsunęła...
http://store.steampowered.com/app/650670
Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar by Cleve Blackmore
O w mordę
A jednak wyszedł, po 20+ latach.
€33 w promocji
dla ciekawych - stream z gry (ew. przeszukajcie archiwum)
https://www.twitch.tv/low_budget_streams
Z innych wieści, tym razem dobrych - tłumaczenie Fallout Nevada zostąło udostępnione (angielskie). Błędy i gramatyka leży do tego brakuje tłumaczenia kilku NPCów. Ale i tak warto sprawdzić, dawno w starego Fallouta się nie grało...
https://www.dropbox.com/s/aspotmnn2qdmbix/Translation V0.1.zip?dl=0
Install mod from THIS LINK ONLY in Fallout 2 Folder (I always do that, ableit give the mods it's own folder as it is on default) https://www.dropbox.com/s/ze4poxu65tyqsb8/Fallout_Nevada_HD [1.02].exe?dl=0
Download the lastest translation: https://www.dropbox.com/s/aspotmnn2qdmbix/Translation V0.1.zip?dl=0
Config the thing with config files from the mod folder.
Play using NevadaHD. .
Zrobiłem sobie przerwę z Pillars of Eternity, które jednak nie jest jakąś absorbującą opowieścią i kilka godzin wykorzystałem na blobbera jakim jest dungeon crawler The Keep https://www.gry-online.pl/gry/the-keep/z53e76#pc
Gra o dziwo mnie wciągnęła - na tyle, że przeszedłem ją w trzy wieczory. Na RPG to absurdalnie mało, ale sama gra nie aspiruje do jakiegoś ambitnego tworu. Wchodzimy do wieży, walczymy z przeciwnikami, rozwiązujemy zagadki, eksplorujemy, aby na końcu zmierzyć się z Władcą tejże wieży - jakimś tam magiem. I jest przyjemnie. Grafika oczywiście typowo pod urządzenia mobilne czy przenośne konsole, ale samo łażenie po niewymagających podziemiach jest całkiem przyjemne. The Keep nie jest trudne, ale sporadycznie jednak dało w kość. Być może było to spowodowane, że jednak z początku dawałem punkty pod wojownika a z czasem okazało się, że lepiej i efektywniej jest magiem. Poziomy wzrastają wraz z częstotliwością używania czy to magii, czy broni białej. Punkty za doświadczenie można oczywiście dać w manę, siłę, czy staminę. Z tym, że do walki mieczem potrzeba i siły i staminy. Do magii wyłącznie many. A że bossem jest mag, to gdyby ktoś grał, polecam grać magiem.
Grę przeszedłem w 8 godzin, z czego sądzę, że spokojnie można zmieścić się w 7, bo przez to, że raz odłączono mi prąd podczas gry i musiałem od nowa przechodzić dany poziom. Wg podsumowania zabiłem wszystkich wrogów, uratowałem wszystkie dzieci i nie znalazłem tylko 4 sekretów. Walka jest real-time, ale z racji małej ilości miejsca często walczyłem naprzeciw wroga, bez tańczenia wokół niego. Za przeciwników mamy rycerzy, krasnoludów, szczury, nietoperze, duchy czy zombie. Nie jest ich wielu i najbardziej wkurzał zombie, który przywoływał swoich kamratów. W ogóle fajny motyw jest - jak zabierzemy trochę życia zombie, to może się trochę zregenerować wcinając siebie :) Zagadki prościutkie. Muzyka bez szału, ale też nie przeszkadzała.
Jak ktoś ma te kilka godzin na kolejnego niezobowiązującego blobbera, to śmiało niech sięga po The Keep. Gra dużo czasu nie zabierze, bardzo często jest w dużych promocjach lub nawet bundlach. Jeśli jednak ktoś oczekuje od takich gier znacznie więcej, to lepiej niech omija The Keep.
Drenz --> Kiedy można się spodziewać wydania Skullstone'a i w jakiej będzie cenie?
Dorwałem w końcu The Quest i bardzo czule uderza w nostalgiczną nutkę, mam jednak pytanie - Da się w tej grze jakoś efektywnie walczyć, czy polega to na tłuczeniu klawisza z naprzemiennym piciem potionów? Tarcza jak się domyślam działa automatycznie, ale sama walka to mashowanie guzika i liczenie czyj health bar zejdzie pierwszy. Czegoś nie dojrzałem czy tak to wygląda?
Walka jest monotonna, niestety. Jednak jakoś ją przebolałem i spędziłem z The Quest i dodatkiem 50 godzin. Ma klimacik.
Tak poza tym Gra Vaporum została ukończona i na dniach pojawi się informacja o dacie premiery.
I na steamie można nabyć już parę gier jak survivalowe RPG: ICY http://store.steampowered.com/app/680480/ICY_Frostbite_Edition/ oraz rogalik Dragon's Dungeon: Awakening http://store.steampowered.com/app/640430/Dragons_Dungeon_Awakening/ - w sumie jeśli tylko ktoś lubi tego typu gry.
Mnie zainteresowała gra Fictorum, gdzie wcielamy się w maga. Praktycznie ma to, czego brakowało mi w Lichdom: Battlemage - destrukcję otoczenia. https://www.youtube.com/watch?v=zPoDdR87f9E
A kolejne video z pre-alphy Underworld Ascendant mnie nie przekonało... https://www.youtube.com/watch?v=PrzTZeK38dE
O ile klasykę zagranicznej literatury fantasy miałem od dawna za sobą o tyle Wiedźmina przeczytałem późno. Kilka lat temu odpaliłem jednak grę, czyli pierwszego Wieśka. Tak jak kocham cRPG tak po paru godzinach grania w Wiedźmina usnąłem. Po jakimś czasie przeczytałem sagę. Jest wybitna, więc postanowiłem dziś (po długiej przerwie) zainstalować pierwszego Wieśka i dać mu jeszcze jedną szansę. Zobaczymy czy odbiór mi się zmieni. Pozostałe Wieśki i tak na moim kompie nie ruszą :)
Gdzie w Vastares (The Quest) jest jakiś kowal? Według mapki z google jest tak gdzie u mnie rezyduje wróżbitka, ale ta mapka ma jakieś inne symbole niż moja w grze. Tak jak gra czaruje mnie klimatem, tak to całe Vastares kojarzy mi się z Morrowindowskim Vivec, gdzie też nic nie można było znaleźć.
Na RPG Codex recka Grimoire, jestem szczerze zdziwiony, ze ta gre da sie w ogole przejsc :)
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10730
Przy okazji spojrzałem na listę TOP cRPG na stronce RPG Codex.
1. Planescape: Torment - na miejscu pierwszym niby nie zaskakuje, ale...Przeszedłem grę raz i mam dosyć. Fabularnie to majstersztyk, miejscami jednak ilość tekstu mnie męczyła, zaś mechanika AD&D zbyt okrojona (nie pasuje do gry), zaś system walki, hm, bardzo drewniany. U mnie w top 10 tak, ale nie na miejscu pierwszym.
2. Fallout 1 - nigdy nie skończyłem. Źle zrobiłem postać i gdzieś utknąłem. Kiedyś wrócę.
3. Fallout 2 - jak wyżej. Tutaj jednak gra nudziła mnie na początku. Pewnie wynika to też z tego że nigdy nie lubiłem w grach nurtu postapo. Nie mój klimat.
4. Baldur's Gate 2 - preferuję zdecydowanie nad Fallouty jak i nad Tormenta. Skończyłem chyba 4 razy. Nie to żeby gra nie była bezbłędna i bez dziur fabularnych, ale epickość i towarzysze miażdżą. Może nie najlepszy cRPG ever, ale jeden z pretendentów.
5. Arcanum - ciekawe że gra ma piąte miejsce. Wysoko. Ja Arcanum lubię i szanuję, skończyłem, jednak ilość bugów nieco irytuje, zaś system walki to pomyłka (turowy - absurdalnie łatwy, rzeczywisty - chaotyczny, niegrywalny).
6. Vampire the Masquarade Bloodlines - gdybym musiał wybierać najlepszy cRPG ever wybrałbym właśnie tą grę. Patche ładnie załatały grę, klimat Świata Mroku jest świetny, questy poboczne (nawiedzony dwór!) jak i dialogi trzymają wysoki poziom, mechanika rewelacyjna, gra każdym klanem jest inna. kto nie grał, ten niech baaardzo żałuje.
7. Morrowind - nie będę się tu rozpisywał. To jest jeden z moich najukochańszych cRPG i wg mnie najlepszy TES.
8. Fallout New Vega - nie grałem, w planach.
9. Gothic 2 - jw.
10. Wizardry 8 -cieszy tak wysokie miejsce tego erpega. Wiadomo, starzy wyjadacze znają ten tytuł z 2001 roku, młodsi gracze często o serii niestety nie słyszeli. bardzo trudna, wymagająca, ale rewelacyjna produkcja. Kto nie grał, zagrać musi!
11. Deus Ex - niecierpię cyberpunka. Nie wiem, może do gry powrócę, ale sam setting mnie odstręcza. Klimat nie mój.
12. Neverwinter Nights 2 - Maska Zdrajcy - ciężko grać w Maskę Zdrajcy bez znajomości "podstawki" (parę wątków umyka), jednak można. Jako samodzielna gra fabularnie jest najlepszym co cRPG dostało obok Tormenta i z samego tego powodu warto zagrać.
13. Jagged Alliance 2 - trochę wstyd, ale nie grałem. W czasie gdy gra wyszła było mnóstwo innych tytułów które ogrywałem i JA 2 jakoś się nie załapał. W planach.
14. Dark Souls - jw.
15. Wizardry VII - jw.
16. Betrayal at Krodnor - nigdy nie lubiłem i nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry. Bardzo mnie nużyła, może dlatego że fabuła była dla mnie średnio zrozumiała. No i lepiej się bawiłem nawet przy Return to Krondor.
17. Baldur's Gate - nie lubię pierwszego Baldura. Jest dla mnie nudny, sztampowy, drewniany, zawsze nazywałem go "symulatorem chodzenia po łące".
18. Darklands - nie miałem okazji.
19. Star Wars: KOTOR II - nie grałem w Kotory:( Nie dlatego że nie mam. mam, obie części. Gra nie jest kompatybilna z moją kartą graficzną. I klops.
20. Ultima Underworld: The Stygian Abyss - fajny dungeon crawler, choć dziś cuchnie już oczywiście naftaliną ;)
21. Świątynia Pierwotnego Zła - arcydzieło komputerowego RPG. Szkoda że w Polsce olane dosyć mocno. Gra, którą uważam za absolutny kanon cRPG. Rewelacyjna walka, dobry klimat, świetne wykorzystanie mechaniki D&D 3.5. Grać!
22. System Shock 2 - wstyd ale nie grałem. Jakoś tak wyszło.
23. Icewind Dale - jeden z moich ulubionych cRPG ever. Niesamowity klimat, potęgowany przez ewelacyjną, obstawiam najlepszą w historii cRPG, muzykę, no i mechanika D&D:) A! Rewelacyjne portrety:)
24. Wiedźmin - właśnie próbuję ogrywać, zobaczymy czy mi podejdzie bo za pierwszym razem kilka lat temu usnąłem.
25. Might and Magic VI: Mandate of Heaven - co prawda wolę część siódmą, ale niech tam. Szósteczka ma tak rewelacyjne, klimatyczne lokacje, tak dobre lochy że wciąga jak odkurzacz mimo że na przejście może potrzebować 200 godzin. U mnie na trzecim miejscu najlepszych cRPG.
26. Gothic - grałem całkiem sporo, nawet przyzwyczaiłem się do tragicznego sterowania, jednak ostatecznie mnie znudziło. Fabuła średniawa, dialogi rodem z gimnazjum. Fenomenu nigdy nie zrozumiem.
27. Knights of the Chalice - nie znam.
28. Might and Magic: World of Xeen - nie miałem tej przyjemności jeszcze. Czeka w kolejce.
29. Alpha Protocol - jw.
30. Realms of Arkania II: Star Trial - ktoś mi wytłumaczy jakim cudem tak wysoko? Seria się zestarzała niesamowicie, dziś jest wg mnie niegrywalna.
31. Dark Sun: Shattered Lands - czeka w kolejce do ogrania.
32. Wizardry VI - jw., ale wątpię bym podołał :)
33. Dragon Age: Origins - jeden z moich ulubionych cRPG. Nie tak dobry jak np. Baldurs Gate 2 którego miał być duchowym spadkobiercą, ale jednak świetny. Fajni towarzysze, bardzo dobra muzyka, rewelacyjny dubbing w polskiej wersji. Nie żałuję wydanych pieniędzy.
34. Ultima VII: The Black Gate - nie miałem jeszcze okazji.
35. Daggerfall - pograłem chwilę, ale mnie nie wciągnął :)
36. Pool of Radiance - gra z 1988 roku. jak na erpega to dla mnie zbyt zaawansowana archeologia.
37. Might and Magic VII: Za Krew i Honor - mój ulubiony cRPG, zdecydowanie za nisko. Ma ciekawą fabułę, fajne lokacje, dwie ścieżki do wyboru, rewelacyjny bestiariusz :) U mnie najlepszy cRPG po Wampirze.
38. Ultima IV: Quest for the Avatar - archeologia, nie grałem i pewnie mnie odrzuci.
39. Ultima VII: Part Two - nie miałem okazji.
40. Icewind Dale II - to samo co jedynka, tylko wszystkiego więcej + mechanika lepsza. Ale lokacje sie powtarzają w części, a reszta ciut słabsza niż w jedynce. Jednak i tak uwielbiam tą grę :)
41. Wiedźmin 2 - nie miałem okazji, mój komp z obecną kartą graficzną i tak nie udźwignie do normalnego grania.
42. Wasteland - archeologia jak dla mnie :)
43. Quest for Glory IV - jw.
44. Ultima V - jw.
45. Might and Magic III: Isle of Terra - czeka w kolejce.
46. SW: KOTOR - patrz: KOTOR II.
47. Anachronox - nie miałem okazji.
48. Arx Fatalis - dobry dungeon crawler ale nigdy nie skończyłem. W pewnym momencie mnie nużył, może wrócę.
49. Geneforge - nie znam, nie grałem.
50. Pools of Darkness - jw.
51. Albion - nie potrafię się do tej gry przekonać :)
52. Drakensang: River of Time - o, to jedna z niespodzianek ostatnich 10 lat. O ile pierwszy Drakensang nie podszedł mi o tyle RoT jest rewelacyjny.
53. Risen - nie grałem.
54. King of Dragon Pass - jw.
55. Ultima Underworld II - jw.
56. Deus Ex: HR - jw.
57. Divine Divinity - klimat i mechanika oldskulowych erpegów z walką a la Diablo. To musiało się udać. Jeden z najbardziej zapomnianych i niedocenionych cRPG.
58. Mount & Blade: Warband - nie grałem.
59. Dungeon Master - grałem, szanuję, ale dla mnie za duży oldskul.
60. Mass Effect - wszyscy grali więc powiem tak: pierwszy ME: najlepszy ME.
61. ADOM - roguelikowe erpegi to nie moja bajka, ale gra daje dużo możliwości więc propsuje.
62. Neverwinter Nights 2 - gra na raz. fabuła sztampowa do bólu, towarzysze poza Neeshką i Khelgarem średni i jedyne co grę ratuje to ww. dwójka oraz mechanika D&D i kilka lokacji. jest dobrze, ale bez szału. Zdecydowanie wole pierwsze NWN, które nie zmieściło się na liście.
63. System Shock - nie miałem okazji.
64. Wizardry I - jw.
65. Wizardry IV - jw.
66. Champions of Krynn - jw.
67. Lands of Lore - fajny dungeon crawler.
68. Star Control II - nie miałem okazji.
69. Dark Heart of Uukrul - jw.
70. Heroine's Quest - jw.
71. Divinity II: Dragon Knight Saga - bardzo średni erpeg. Znużył mnie po kilkunastu godzinach. Dziwne że zmieścił się na liście.
72. Wizards & Warriors - grałem za krótko żeby się wypowiedzieć. Kiedyś wrócę.
SpecShadow napisał wcześniej coś na temat dema Grimoire. Poszperałem w necie i dla chcących sprawdzić jak to wygląda:
http://www.gamebanshee.com/news/112599-grimoire-heralds-of-the-winged-exemplar-qsuperq-demo-released.html
Przeciez demo jest podlinkowane pod recenzja na codexie
Potwierdzono, że 28 września będzie premiera steampunk dungeon crawlera czyli gry VAPORUM.
A w StarCrawlers ktoś ogrywał?
Na Steamie pojawiła się strona nowego RPGa
http://store.steampowered.com/app/552620/ATOM_RPG_Postapocalyptic_indie_game/
Próbowałem dema i jak dla mnie znacznie lepszy od Krai Mira, After Reset czy nawet Wasteland2 (i to pomimo bycia próbką wczesnej wersji z okrojonej ilości funkcji).
demo w linku
http://files.theatomgame.com/atom.zip
Coś dla fanów taktycznych erpegów: Zapowiedziano, że jesienią premierę będzie miał Tales from Candlekeep: Tomb of Annihilation http://store.steampowered.com/app/663380/Tales_from_Candlekeep_Tomb_of_Annihilation/
Ja z kolei kończę podstawkę Pillars of Eternity, została mi tylko wyspa pochówków oraz adrowy smok do ubicia. Jednak przede mną jeszcze dodatek White March, więc przed zakończeniem całości jeszcze z kilkadziesiąt godzin. Co do samej gry - pierwsze wrażenie było świetne, Pillarsy wciągnęły, grało się przyjemnie, historia zainteresowała, wręcz można było poczuć, ze gra się w Baldurs Gate 3. Aczkolwiek z czasem historia się rozmywa i wkradała się monotonia - na tyle, że robiłem dłuższe przerwy i inne produkcje mnie odciągały od Pillarsów. Do tego jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką ilością i długością wczytywania się lokacji... Przy tych 50 dotychczasowych godzinach spędzonych z PoE z co najmniej 2 to ekrany wczytywania. Już we Wiedźminie nie było to uciążliwe jak tutaj. Dużo jest też niepotrzebnego tekstu, który z czasem przestałem czytać. Jednak lepiej wspominam teksty w Divinity II. Bohaterowie... tacy nijacy. Jedynie Eder i Niezłomny byli w miarę ciekawi wg mnie. No i trzeba wspomnieć o słabym voice actingu. Mam nadzieję, że dodatek jest choć odrobinę lepszy pod każdym względem (pewnie poza wczytywaniem) i klimatem będzie przypominał Icewind Dale...
Dobra, po zagraniu parunastu godzin w Wizardry VI - Bane of Cosmic Forge podzielę się wrażeniami.
I tak - początkowo narzekałem na niewygodny interfejst i przedzieranie się przez okienka (np. przęłączanie członków drużyny wymaga kilku kliknięć, nie jednego, o grzebaniu w swag bag nie wspomnę) ale potem zdałem sobie sprawę, że we współczesnych grach nie jest pod tym względem wcale lepiej.
Na brak nowych broni nie narzekam, gorzej z odzieniem i pancerzami.
Podoba mi się za to progres w przedmiotach. Stara szkoła, nie żadne +0,21% to tego czy +0,01% do tamtego.
Używam przy tym automapy (na moddb) gdyż o ile początkowe rysowanie + przesuwanie ołówkiem po mapie razem z drużyną by się nie zgubić było zgodne z zasadą starej szkoły tak zwyczanie mnie to znudziło. Na upartego mógłbym dalej brnąć w rysowanie ale już raz tak zrobiłem w przypadku innej gry i nic mi od tego nie urosło (to znaczy, satysfakcja).
To na co czekam z utęsknieniem to import postacii do Wizardry VII, gdyż na pewno będę miał dość monotonii szarego otoczenia...
edytka
http://store.steampowered.com/app/562250/Beastmancer/
taktycznych RPGów zawsze mao
http://store.steampowered.com/app/629690/Vaporum/
A już myślałem że dosięgnął go status vaporware (czyli "nigdy nie wyjdzie").
Również polecam Thunderscape. Wart czasu i pieniędzy.
Z innej beczki - niedawno wypuścili newsy o Daggerfallu na Unity. Dotąd projekt mi się podobał.
Niestety zmiana stylu graficznego postaci woła o pomstę do Viveca ===>
Tutaj przykładowa animacja. http://pic.fullrest.ru/XTnbTiQz.gif http://pic.fullrest.ru/X3tNLmSw.gif http://pic.fullrest.ru/XhazQF6Q.gif
wygląda jak jakieś indie cudactwo
Ciekawe jak rozwiążą skąpo odziane i gołe postacie, pewnie ocenzurują bo obecne pokolenie twórców gier i moddów cierpi na znaczne ubytki testosteronu.
bonus
http://i.imgur.com/2ygBtoU.jpg
https://abload.de/img/33yqm52uosu8.png