Można zrozumieć, ze Pirania woli robic bezpieczne gry i nie chce się pakowac w budżet gier AAA (nie najlepsze animacje, oprawa artystyczna itd), gdyz jedna taka nieudana inwestycja może się okazac zgubna dla studia. Natomiast musza dostosować cene produktu do tego co oferuje konkurencja, a obawiam ze będą wolac za Elexa 50+ euro. I nie interesuja mnie tłumaczenia w stylu, ze ta gre robi male studio, bo produkty porownuje się jakość/cena, a nie po ilości osob które go wytworzylo.
Na animacje nie byłoby narzekania, gdyby studio zaliczyło jakiś progres w tym aspekcie między swoimi tytułami, a tak od Gothica 3 mamy jedno i to samo drewno.
Dwie sprawy:
1. Można przymknąć oko na pewne "niedociągnięcia", jak grafika, animacje, mimika, dialogi czy system walki (tak, to był sarkazm), ale gra musi to czymś rekompensować. Gothic rekompensował to fajnym -i wtedy niespotykanym nigdzie indziej - klimatem. Risen nie miał nawet tego i skończył marnie. Czy Elex da radę zrekompensować czymś swoje braki? Trzymam kciuki ale kompletnie w to nie wierzę.
2. Już nikt chyba się nie nabierze na tłumaczenia o małym i biednym studiu, które robi gry z miłością i pasją. Uwierzyłbym, gdyby nie było takich developerów jak Spiders, Cyanide, CI Games czy... CDP RED. Ten ostatni w niespełna 10 lat awansował z małego wschodnioeuropejskiego studia, do twórcy jednego z najlepszych cRPGów w historii. Można?
Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych. Może i mają pasję, może mają wizję, ale zwyczajnie się do tego nie nadają. Dawali radę 20 lat temu, kiedy pół-amatorskie firmy garażowe mogły tworzyć wielkie hity, ale dziś...
Nadal im dobrze życzę, tyle że w nich kompletnie nie wierzę. Gdy widzę te animacje, ten system walki bronią białą, to strzelanie z broni dystansowej... Korzystając z assetów wbudowanych w silnik gry (np. Unreal Engine, Unity czy CryEngine) można osiągnąć lepsze efekty. Baa, na Youtube widziałem tutoriale, pokazujące krok po kroku jak tworzyć lepiej wyglądające animacje, nawet bez użycia mo-capu.
Ja rozumiem, że to gra od PB i nie oczekuję tutaj fenomenalnych animacji czy grafiki miażdżącej oczy...
ALE boże, jak to wygląda kiedy on wyjmuje miecz, aż mi się czasy Gotihca przypominają. Już nie mówię o animacji lotu jetpackiem, bo to wygląda, jakby gość w balecie tańczył.
No i system walki widzę znowu będzie "risenowski", czyli kicha.
Mam nadzieję, że jakiś system szybkiej podróży to jest? Przemieszczanie się po tych otwartych terenach byłoby spoko, ale one są puste.
Camelson [24.2]
żyjący świat robił wrażenie - dzisiaj ma to już każda gra
Nie każda. (vide gry EA BioWare)
Jezu, znowu to samo z innymi modelami i otoczeniem.
Drewno, drewno, drewno. Do dziś nie skończyłem Risena. Po zejściu do podziemi już totalnie mnie odrzucił...
Czy ktoś może przekazać PB, że to GUI jest okropne i powinni to jak najszybciej zmienić?
Mam tylko nadzieję, że recenzenci gry-online nie ulegną się przez fanboyów gothica takich jak np sebogothic który jest największym fanboyem na tej stronie i gra będzie zrecenzowana rzetelnie. Przez "rzetelnie" mam na myśli, że będzie zrecenzowana JAKO GRA Z 2017 ROKU, NIE Z 1884.
Grafika nie jest zła, ale te animacje tak kłują w oczy... Czy ich nigdy nie będzie stać, żeby zrobić je porządnie? AI też widzę zbyt bystre nie jest, a HUD jest obrzydliwy moim zdaniem.
No niestety ale jeśli panowie z PB nie dadzą fabuły, która powali to może być ciężko z recenzjami.
Wierzę w nich bo chciałbym żeby znowu wrócili do tworzenia ciekawych historii jak w dwóch pierwszych Gothicach (nie takich samych), ale nie jest to też ślepa wiara
Dziwi mnie, że Piranha Bytes od lat klepie te same drewniane animacje. Jakkolwiek w przypadku pierwszych dwóch Gothików można to było zrozumieć, a w przypadku Gothika 3 przymknąć oko na ten element, tak od pierwszego Risena naprawdę coś powinni z tym zrobić.
Przypomnę tylko, że CDP Red już w pierwszym Wiedźminie korzystał z mo-cap.
Już teraz można obstawiać, że mimika i animacje przez większość recenzentów będą zaliczane do minusów. I w roku 2017 trudno będzie się z nimi nie zgodzić.
Persecuted [18]
Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych.
W przypadku artystów-grafików odpowiedzialnych za lokacje się nie zgodzę - w tym względzie to "garażowe" studio nadal ma jednych z najlepszych ludzi w branży. A jak dla mnie tylko CDP Red tworzy bardziej sugestywne światy/lokacje. Takie np. x razy większe i x razy bogatsze EA BioWare może im tylko pozazdrościć.
Co prawda bardziej mnie teraz kręci najnowsza Zelda, ale i drewnianego Eleksa w dniu premiery kupię...
Mam zamiar, na przekór lansującym się nachalnie malkontentom, bawić wyśmienicie. W dodatku długo.
W sumie to samo co na gamescomie. Mogli pokazać jakiś inny fragment.
Elex - nowy fragment rozgrywki..
Nowy fragment z tym samym terenem i niemal tak samo zwiedzany. No.. jest podejście do kopuły YEAH! Świat niby ma być taki ogromny a nie mogą pokazać innej części terenu? Źle to rokuje.. O reszcie spraw już pisałem. Tak czy inaczej czekam i życzę im dobrze.
W obecnym stanie gra wygląda nieco archaicznie. Świat nie poraża masą szczegółów, a animacje są trochę drętwe. Niemniej do czasu premiery może się jeszcze zmienić to i owo.
To samo było rok temu. Serio :/
Kiedy pojawiły się tylko pierwsze szczątkowe informacje o Elexie byłem nawet zaciekawiony tym projektem, łudząc się, że być może to będzie ''wielki'' powrót do czegoś ambitniejszego. Z kolejnymi materiałami coraz mniej mnie ta gra interesuje, średniak z leciwymi rozwiązaniami się szykuje. Strzelanie i niektóre animacje prezentują się tragicznie. Klimat będącym pomieszaniem wszystkiego, z tym ciągłym ''hulaniem'' - góra- dół jet-packiem jakoś mi nie leży. Raczej trudno mi się będzie do tego przekonać..
Teraz to czekam z niecierpliwością na Dzieje Khorinis, nie na Elexa :D
Fajna gierka na jakis smartfon czy tablet do autobusu,przynajmniej nie bedzie nudy ! :)
Po obejrzeniu gameplayu mam mieszane odczucia. Jasne niby jest to "ALFA" ale co z tego, skoro premiera gry jest w tym roku i animacje raczej się drastycznie nie zmienią. Walka wygląda strasznie drewnianie, szczególnie to widać kiedy jest więcej przeciwników. To samo można powiedzieć o innych animacjach, na pewno nie jest to poziom który byłby w stanie zadowolić graczy w 2017 roku.
Co do grafiki nie mogę się przyczepić, choć nie powala to świat jest zaprojektowany naprawdę ładnie. A to najważniejsze.
Najbardziej mnie razi fakt, że nasz protagonista "wyciąga broń z pleców". Wygląda to strasznie szpetnie i nawet w Gothic'u czegoś takiego nie było...
Podsumowując myślę, że będzie to po prostu zwykły "średniak" choć chciałbym, żeby było to coś więcej. Na pewno zagram, kiedy gra stanieje bo za pełną nie jest chyba warto.
O dziwo, wygląda odrobinę lepiej (pod względem graficznym) niż wcześniej. A może to po prostu lepszy dobór lokacji.
Niestety, pod względem całej reszty dalej jest źle.
Może to dlatego, że alpha ale te ruchy - bieg, skakanie itp. wygląda jak w Gothicu 3. Grze sprzed 11 lat. I podejrzewam, że tak zostanie czyli drewniana kukła. A system walki....
Z tego wszystkiego to lokacje przyciągają oko.
Ten ogr nawet raz nie trafił bohatera. Walił tam gdzie go już nie było, zamiast reagować na zmianę położenia przeciwnika. Masakra. Gothic 1 :D
Masakra, co to ma być? Teraz wszystko po Wiedźminie 3 jak widzę coś takiego mam wymioty:(.
Eh PB błądzi już parę lat nie wie co robić powinni się usunąć chyba , że ktoś przejmie tą firmę i da im kasę oraz pokażę co mają robić inaczej bankrut .
Uwielbiałem PB jestem fanem Gothiców oraz ledwo porównywalnego Risen 1 choć nadal nie na czasy 2009 .
Są ignorantami i pustakami jak na razie tak uważam tyle lat widza że dostają masę minusów w kółko za to samo i nic z tym nie robią i tak serio ciężko im użyć czyjegoś silnika lub zrobić swój nowy ? Oczywiście jeśli na obecnym silniku nie da się zrobić lepszych animacji ale już grafika na te czasy z tego silnika nie jest za dobra .
Patrząc na ich studio to co mają w środku ich pcty też nie są za mocne moim zdaniem jeśli tak jest to powinni kierować się w coś dużo mniejszego a ambitnego lub coś czego nie robili do tej pory czyli cRPG typu pillars .
Dla mnie to stare zapydziałe dziady , które nie wiedzą jak sobie poradzić i w kółko robią to samo .
Jeśli chodzi o BioWare to tej firmy już nie ma i moim zdaniem Andromeda będzie 7/10 tak samo jak dałem Inkwizycji mimo że przeszedłem ją wszystkimi rasami i płciami , bo liczyć wszyscy starzy pracownicy BioWare odeszli .
Dzieje się tam dużo niedobrego i nie zdziwię się jak EA oleje całkiem BioWare jak jej się zachcę , bo stwierdzi że nie ma sensu już tego dłużej ciągnąć.
Pewnie zaraz by ktoś napisał ah EA robi duży marketing dla BioWare i nie wiadomo jaki by produkt zrobiło BioWare to EA to dobrze sprzeda i będzie na plus ale jak wiecie kiedyś to się skończy i EA na marketing też wydaje nie małą kasę .
BioWare dla mnie już nie ma xD
PB błądzi i dalej będzie robić to samo liczyć podobnie jak BioWare tylko inne silniki i sprzęt/marketing , bo nie powiedziałbym budżet lub też jak Bethesda czyli wydawanie nowych produkcji w kółko na starym silniku .
Bethesda tutaj ignorując zrobionego na odwal się Fallouta 4 za najmniejszy koszt i największy zysk mają jeszcze szansę czyli The Elder Scrolls VI wiedzą że gracze mają duże oczekiwania i jak nie wezmą się całą ekipą i nie wydadzą dużego hajsu oraz nie zrobią nowego bardzo drogiego silnika to też zaczną upadać mimo udanego Skyrima .
Najlepiej w danej chwili wiadomo klasyfikuję się nasz CD Projekt RED
3 udane produkcje + Dodać to że jest to nowa firma z masą energii .
oraz
Obsidian Entertainment , który wydaję udane produkcje cRPG
jedynie czego nie mogę im tylko wybaczyć to popsucie Dungeon Siege III ale tak to jest jak się przejmuje czyjeś produkcje i robi się kontynuację .
Pewnie powinienem napisać jeszcze Larian Studios ale nie wiem co sądzić o nich jak na razie oprócz zajebistego jak dla mnie Divinity II , który stoi u mnie na równi z Dragon Age : Origin reszta ich gier klasyfikuje się na mniej więcej dobre . Moim zdaniem powinni zaryzykować kiedyś i stworzyć Divinity III , który przebije słabe Dragon Age 2 i Dragon Age Inkwizycje stworzone przez Pseudo BioWare .
Poszli by na wspolprace z jakims większym studio bo tematyka i wszystko inne sa bardzo dobre i można z tego zrobić hit tylko jakoosc wykonania jest problemem, a to może wszystko zaprzepascic
Chyba nie ma sensu się pastwić - "jaki jest koń każdy widzi" :). Świat poszedł do przodu, a "piranie" zostały w roku pańskim 2002 w swoim garażu ;-). Dla mnie ok, jeśli na starcie nie będą wołać za tą niskobudżetową produkcję kwoty jak za tytuł AAA.
Tyle, ja sam odpadłem po Gothicu 2 i tym razem też odpuszczę ;-)
Dokładnie czegoś takiego się spodziewałem. Niczego więcej od PB nie oczekuję. Będzie dobrze.
Mimo sentymentu do archaicznego ale jakże klimatowego Gothica ja tutaj niczego dobrego nie wyczuwam
Kilka lat temu powiedziałbym, że to dobrze i obiecująco wygląda. Ale nie dzisiaj.
Jeżeli twórcy mówią, że będzie to największy jaki dotychczas zrobili świat, to oglądając ten materiał trochę pustawo w nim może być, co do samych animacji nie jestem zdziwiony jak wyglądają do premiery raczej dużo się nie zmieni, zastanawia mnie też wielkość miast w elexie, patrząc np.na tą kopułę sprawia to wrażenie w miarę sporego jak na piranie miasta, ale zobaczymy jak to będzie.
Cóż...animacje uległy poprawie. Lekkiej. Małej, ale to zawsze coś...prawda?
Znowu ta sama lokacja..ech, szkoda, boję się, że to najlepsze co mają do pokazania, i dlatego tak ją wałkują. Główny bohater wygląda dobrze, świat i projekt lokacji jest piękny, jego wizualizacja..średnia. Mam złe przeczucia, że ta gra stanie się punktem zwrotnym w grach Phiranni. Ale nie w taki sposób w jaki o tym marzą twórcy.
Wiadomo mała grupka ludzi tą grę, za co mają mój szacunek. Ale przy np. takim Risenie 1 (2009 r.) była ich podobna ilość, a animacja machania mieczem była jednak lepsza. Elex ma bardzo mało materiałów reklamowych i jest nie chętnie prezentowany, wszystko byłoby ok, gdyby premiera była zaplanowana na 2018 r. Tydzień przed premierą będzie Beta i narracja, że to dopiero Beta i poprawią masę rzeczy ?
"nie mogąc odbić się od myśli - że ten odrzutowy plecak powinien przypalić mu dupsko" - skoro silnik rakietowy nie przypalił 4 liter Rocketeerowi to założyć możemy z dużą dozą pewności , że bohater korzysta z silnika turboodrzutowego wcale nie opartego o rozwiązania Whittle’a lub Franza a silnik ten tylko z nazwy jest "odrzutowym" - innymi słowy nie działa jak tradycyjne silniki cieplne gdzie wydajność silnika jest zależna od temperatury gazów wydechowych (wyższa
temperatura oznacza więcej energii z paliwa) - to kosmiczna technologia Elex jak już wiesz :)
no dobra - a coś wiadomo jak rozległy będzie świat tej gry?
10 lat temu pewnie bym kupił... To jest tragiczne :(
Zobaczyłem system walki i niestety muszę podziękować. W Risenie 3 był po prostu koszmarny, najgorszy system walki w historii gier komputerowych. Jedynym ratunkiem są jakieś mody. Dopiero wtedy zainteresuje się grą.
Starcall [6]
No niestety ale jeśli panowie z PB nie dadzą fabuły, która powali (...) chciałbym żeby znowu wrócili do tworzenia ciekawych historii jak w dwóch pierwszych Gothicach
Dwa pierwsze Gothiki przede wszystkim mechaniką, klimatem i światem gry stały, a nie fabułą.
EDIT:
Jeszcze w kwestii fabuły w grach ogólnie i przywiązywania do niej pierwszorzędnej wagi, to Wiedźmin 3 mi uświadomił, że wcale nie jest ona najważniejsza (choć oczywiście dobrze jeżeli idzie ona w parze z dobrze zrealizowanymi innymi elementami).
Wiedźmin 3 ma świetną fabułę (przynajmniej do momentu odnalezienia Ciri), znakomite postacie, soczyste dialogi, PRZE-FAN-TA-STY-CZNIE wykreowany świat i rewelacyjne zadania poboczne, ale szeroko pojęta mechanika tej gry sprawia, że nie chce mi się do niej wracać, a Krew i wino męczę i męczę i zmęczyć nie mogę... Natomiast w Gothika II (w "jedynkę" ostatnio grałem ok. 2 lat temu, więc trochę za wcześnie, by do niej wracać) - który nie ma ani tak dobrej fabuły, ani tak wyrazistych postaci, ani tak soczystych dialogów ani tak pięknie wykreowanego świata (choć również i on jest bardzo sugestywny) bądź rewelacyjnych zadań - już teraz mam ochotę zagrać ponownie i w tym roku na pewno to zrobię.
Ja tam oglądając ten film miałem problem, nie mogąc odbić się od myśli - że ten odrzutowy plecak powinien przypalić mu dupsko. A to co zauważyłem, to co rokowałbym na plus. To twarz bohatera z bardziej charakterystycznym wyrazem twarzy. Nie będę mówił - pisał, że będzie to gniot.. Niech gra wyjdzie, niech ma jakieś fajne zalety i życzę sukcesu PB, raczej nie zagram bo nie idzie sobie wyrobić zdania o tej produkcji, nie wiem na dobry początek czym owy tytuł miałby mnie zaciekawić. Oczywiście... Wygląd stworów, robotów, żołnierzy i ludzi wygląda tragicznie. Animacje drętwe. Świat dziwny ale nie w kontekście zalety... Klimat nie do opisania - dosłownie. Ale coś czuje że po prostu dają dupy z marketingiem, a sama gra jednak coś w sobie będzie mieć. Wystarczą ciekawe zadania, dialogi. Wystarczy świat który się będzie miło badać.. Akurat pod tym względem - od strony dialogów. Gra którą stawiałem na przeciw Elexa (Horizon Zero Dawn) dała totalnego ciała... Więc no cóż, może PB chociaż kwestie dialogów rozwiąże fajnie. No i fabularnie mogliby utrzymać jakiś tam poziom. Stworzyli udziwnione uniwersum.. Cóż. Na pewno plusem będzie - jak po premierze gracze i recenzenci będą chwalili tytuł za fabułę, ale jednak dialogi również muszą być chwalone, tak samo zresztą jak i świat, zadania poboczne - wątki eksploracyjne. Bo nie ukrywajmy, gra pod wieloma względami już sobie nie radzi, a jakby nie patrzeć - tych największych zalet mogli jeszcze nie pokazać - z oczywistych przyczyn.
Uwielbiam pierwsze dwa Gothicki, trzeci był OK. Riseny były słabe. Elex wygląda gorzej. Ta gra wygląda tragicznie.
W sumie to jeszcze jednego, co mnie ciekawi w tej grze nie widziałem: systemu dialogowego.
Jest w necie jakiś fragment dialogu z NPC?
Sebogothic - do dzieła! Napisz coś ciekawego o tej grze. Twoje teksty czyta się bardzo fajnie, potrafisz opisywać zachęcająco gry Piranii (i nie tylko) w genialny sposób. To, że gra jest na razie wybitnie nijaka i posiada archaiczną mechanikę, widać na pierwszy rzut oka, ale może czegoś nie dostrzegam? Dodam, że przeszedłem wszystkie Riseny (które mi się de facto podobały, chociaż jedynka sprawiała na początku problemy), natomiast od Gothiców się odbijałem za każdym razem. Nawet nie zliczę, ile razy próbowałem je kontynuować, lecz zawsze kończyło się na paru godzinach. Dlatego nie rozumiem ich fenomenu. Może wtedy była po prostu taka posucha w tym gatunku i grało się z braku laku, a wszystko potem to tylko czysty sentyment? Rozumiem zachwyt nad Morrowindem (Skyrim - gorzej, Oblivion - słabiutko!), ale Gothiki zawsze odpychały mnie swoją topornością i nieprzyjaznością dla gracza.
Co to? Jakiś MMORPG z wyspygier?
Wygląda tragicznie... i bardzo dobrze! Gdy już gra wyjdzie i okaże totalną klapą, którą mało kto kupi (każde kolejne informacje i materiały tylko utwierdzają w takim przekonaniu) PB może stanąć pod ścianą i aby uniknąć ostatecznego upadku i końca studia będą musieli zaryzykować i sięgnąć po swoją jedyną sprawdzoną markę jaką jest Gothic, co dla nas oznaczałoby jakąś nową produkcję z tej serii (kontynuację albo jakiś remake).
Także w sumie to nawet dobrze, że PB zafundowało sobie taki strzał w stopę stawiając na leżącego już w koncepcyjnych założeniach Elexa niż gdyby np. dalej ciągnęło te średnie Riseny przy których udawało się im jeszcze jako tako prząść od jednej gry do następnej bez konieczności ryzykowania starcia z olbrzymimi oczekiwaniami co kolejnej produkcji ze swojej flagowej serii.
hej Irek22 - czy mógłbyś rozwinąć wypowiedź z postu 8 pls?
ALPHA ALPHA ALPHA, przestańcie pierdzielić o animacjach.
Nawet gry Ubisoftu lub też 99% dzisiejszego wydawanego gówna wygląda gorzej w wersji końcowej.
Ten system walki porażka wygląda jak z 15 lat temu. Na pewno nie dla mnie wątek fabularny mnie nie obchodzi skoro gameplay leży i kwiczy.
Wyglada zarabiscie! Kupuje pierwszego dnia!
Zartuje, wyglada absolutnie przebadziewnie, zreszta jak kazda inna gra Piranii, kijem tego nie tkne.
Czytając wcześniejsze newsy o elexie możemy się dowiedzieć, że w grze będą trzy frakcję i będziemy musieli wybrać jedną z nich. No dość orginalnie pirania ten motyw wykorzystaliście już w hmmmm... GOTHICU, GOTHICU 2, GOTHICU 3, RISENIE, RISENIE 2 I RISENIE 3 XDDDDdd Przecież to jest gothic "jedynka" podana już siódmy raz tylko z inną "skórką"... Powiedzmy sobie szczerze - te studio już dawno umarło. A oto zdjęcie karty graficznej na której pirania stworzyła silnik do swoich gier, umożliwia on między innymi... drewniane animacje...
Dlaczego postać cały czas przemieszcza się na piechotę? Czy to znaczy że nie będzie żadnych innych środków transportu?
Dokładnie na to czekałem, zrozumcie wreszcie, że PB robi gry dla pewnej niszy, której wiszą animacje, bo liczy się fabuła, klimat i świat.
Mi się tam podoba, gameplay jest z wersji Alpha na konsolach słabej jakości więc nie ma się co dziwić, że gra wydaje się słabo wyglądać.
W obecnym stanie gra wygląda nieco archaicznie. Świat nie poraża masą szczegółów (...).
Lokacje i tak wydają się ciekawsze niż w Mass Effect: Andromeda.