Tymczasem w Bethesda studio rok 2015. :
Dyrektor:
- Hej, robicie tego nowego TES?
Pracownik studia:
- aaaaaa ( zieeew) po co? Wydajmy Remastera.
Dyrektor:
- świetnie! To co? Morrowind? Fani będą zachwyceni.
pracownik studia:
- szefie.. za dużo roboty.. może być Skyrim? Nowy Tes odpalimy już na nową generacje konsol z nowym silnikiem! to będzie coś!
- Dyrektor:
- ok! to zabierajcie się do roboty! Tylko to ma być godny remaster a nie fuszerka!
pracownik studia:
- Jasne szefie! Jedziemy z tym! Fuuuus Rooo Daaaah!
Pracownik studia:
- Ty Johny! Obudź się ! Szef kazał zrobić remastera Skyrim.
drugi pracownik studia:
- a miałem taaaki piękny sen..Wiesz co Mike? Ty dasz mi teraz spać a ja później wejdę na Nexusa, wybiorę kilka modów i je pobiorę. Potem je się zainstaluje i Remaster Cacunio gotowy! :D
pracowniki studia:
Mamy to!
Studio Bethesda rok 2019
Dyrektor:
- Panowie czas na ogłoszenie prac nad nowym TES!
Pracownik studia:
- Amazing Boss! Michael zrobił już teaser silnika i narzędzi moderskich.
- Dyrektor:
- Jak to teaser narzędzi i Silnika?
Pracownik studia:
- Normalnie, udostępnimy silnik wraz z potężnymi narzędziami które umożliwią zrobienie gry przez fanów!
Dyrektor:
- No! i to mi się podoba! Zrobią sobie sami grę a my ją wydamy! xD
Dobrze, że mieli tyle godności żeby dawać tą edycję za darmo dla posiadaczy Legendary Edition.
Ja bym się na miejscu graczy konsolowych z tymi modami tak nie cieszył. I tak nie będzie działało 80% najlepszych modów i będzie taki sam płacz jak w przypadku Fallouta 4.
A jednak plotki potwierdziły się. Remaster który wygląda jak by Bethesda użyła jakiegoś ENBSeries z Skyrim Nexusmods, co zresztą było do przewidzenia. Posiadacze PC takiego remastera zrobili sobie już wiele lat temu ale dla posiadaczy konsol to napewno będzie ciekawa propozycja.
Jak ktoś ma wersję Legendary lub Skyrim+wszystkie dodatki to Special Edition zostanie dodany do jego biblioteki Steam za darmo.
Dla konsol to dobra wiadomość. Dla grających na PC, raczej nie bardzo.
Pomijam to, że te wszystkie efekty, którymi chwali się Becia, są już dostępne w grze dzięki ENB, a mechaniki świata i systemu walki i tak nie ruszą.
Przeniesienie gry na silnik użyty w Fallout 4 oznacza, że dostępne do tej pory modyfikacje staną się niekompatybilne z tą wersją gry, więc trzeba będzie wszystkie mody poprawiać lub robić od nowa. Do tego dojdą kłopoty z wersjami modów na konsole ( głośna ostatnio sprawa hurtowej kradzieży tychże z nexusa i publikowania ich na bethesda.net )
Nowy silnik oznacza też nowe błędy i problemy oraz nowe beta patche od Bethesdy :) Jedyny plus jaki w tej sytuacji widzę jest taki, że gra będzie w końcu 64-bitowa.
Nawet nie zrobili jeszcze modów do f4 na ps4 bo mówili że "nie wiedzą jak" a tu jeszcze do skyrima obiecują
A czy teraz Skyrim nie bedzie 64bit co znacznie przyspieszy prace modow lub da spore pole do manewru moderom?
Jak mówiło się wcześniej - remaster to (przynajmniej na pecetach) rzecz zbędna, gdy mamy tony modów robiących to samo. Z drugiej strony - skoro dostanę taki gotowy pack za darmo to chętnie sobie w październiku ogarnę. I tak planowałem wrócić do gry ;)
A ja chętnie wrócę do Skyrim w nowej oprawie.
Ale to wygląda jakby ktoś przerobił Skyrim pod silnik, albo wersję silnika z efektami z Fallout 4. Chyba moderzy do poprzedniego Skyrima się więcej napocili niż oni.
Zresztą jak dają za darmo to by nie spróbować?
Przynajmniej to za darmo dają (niektórym), bo już myślałem, że znowu będą chcieli hajsy za to. Jednak CDP RED wpływa na branżę ;)
Jak za darmo to spoko bo jak nie to mogę sobie mody wgrać i bede miał to samo :)
No zawiesili sobie wysoko poprzeczkę nie powiem, większość rzeczy wystarczy pobrać z nexusa i trochę zmodyfikować i będzie edycja dla 8 generacji. Jedno w tym wszystkim jest tylko dobre że prawdopodobnie wersja PC dostanie 64 bity więc będzie można stabilnie dopompować bez limitu wszystkie mody jakie się chce i to chyba jedyny plus tej wiadomości. Ale ogólnie wyszło podobnie jak zbroja dla konia, czyli będziemy łupić jeszcze raz, a co ...?
To mi się podoba! Takie podejście, nie na darmo kupiłem tą legendarkę na STEAM...
na ps4 za 20 zł można kupić
muszą jakoś zrekompensować ludziom wydatek na f4, to chyba gra z najbardziej drastycznym spadkiem wartości tuż obok batrlfrontu
Fajnie, będzie pretekst by nie ruszać Skyrima do 28 października. Jestem ciekaw czy stare zapisy będą kompatybilne, czy też nie. To będzie moje trzecie i ostatnie podejście do Skyrima, jeśli i tym razem się odbiję z jakiegoś powodu to dam sobie spokój z tą grą wszech czasów. Za pierwszym razem grałem jakieś 75 godzin (choć w ogóle tego nie czuję), ale spieprzyłem sobie grę modem Open Cities. Dlatego zacząłem grę drugi raz, jakoś w listopadzie ubiegłego roku, pograłem ze 30 godzin i znów przerwałem, bo były ciekawsze gry w międzyczasie. Teraz poczekam do października i tym razem spróbuję przejść przynajmniej główny wątek, dodatki i ważniejsze zadania poboczne.
sebogothic [8]
Od samego polepszenia grafiki (co na PC jest możliwe już od dawna) ta gra ani lepsza ani ciekawsza nie będzie, tak więc... ;)
Tę grę - jak zresztą każdą grę wyprodukowaną przez Bethesdę, o czym Bethesda chyba zdaje sobie sprawę, bo usilnie stara się wspierać mody także w wersjach konsolowych swoich gier - ratują tylko mody.
Ciekawe czy Bethesda chociaż sama zmieni jeden z najprzeujowszych w historii interfejsów, który niewygodny i nieprzejrzysty jest także przy użyciu pada, czy tylko "odeśle do modów"...
Zawiodłem się na Beci. Znowu
Czyli tak jak przypuszczałem, wrzucili fajerwerki graficzne z F4. Cóż, wygląda to lepiej niż się spodziewałem, choć pewien niesmak pozostaje.
Jeśli chodzi o mody dla konsol to już widzę jak ludzie narzekają na brak wsparcia dla modów wymagających ScriptExtender'a do działania :D I te niewyobrażalnie duża ilość modów fabularnych xDD Za morrowinda to przynajmniej ludzie jakieś własne historie itp itd i nie musieli nagrywać dialogów itp. i właśnie dlatego morrowind zawsze będzie górował nad innymi TESami jeśli chodzi o mody. I choćby nie wiem jak ta gra się zestarzała zawsze zostanie królem!
To muszę kupić skyrima. Gram w niego ze współdzielenia biblioteki z kolegą i zdecydowanie muszę mieć własny.
Jeśli rzeczywiście będzie za darmo dla posiadaczy Skyrima ze wszystkimi dodatkami to w porządku. Niby cieszyłbym się bardziej z Morrowinda ale przynajmniej nie poszli pod pieniądze. To jest zawsze na plus, że odpalę od razu grę nie musząc instalować setek modów, z których część ze sobą koliduje. Dobra inicjatywa chociaż jak już mówiłem, Morrowind by bardziej siadł, Skyrim tego jakoś bardzo nie potrzebuje.
Kosmetyczne zmiany a cenę wywindują do 129 zł pewnie,co mądrzejsi i tak zakupią zwykłą Legendary Edition skoro toż "to" za darmochę dla posiadaczy w/w. Choć zapewne wielu nierozgarniętych szaleńców połasi się na nową wersję za 129zł...
A osoby bez Legendary Edition? Nici z usprawnień? W sumie co to mnie obchodzi. Do Skyrima raczej nie wrócę, a i zmiany graficzne jakoś mnie nie grzeją.
Nie bardzo rozumiem to wsparcie modów na konsoli, jak większość tych lepszych modów, w dodatku kilku naraz ta biedna konsola nie utrzyma po prostu, jest sens?
Chyba że się mylę...
Znowu błąd dot. modów na konsole. (PC masterrace) Powinni wydać coś, co umożliwia łatwą konwersje modów z PC na konsole, a nie coś co umożliwia ich tworzenie. Gram na ciężko zmodyfikowanym skyrimie, i 90% modów wymaga SkyUI bądź SKSE i jeśli struktura modów na konsoli bedzie znacznie sie różniła od tej na PC, to ludzie zostaną przy modach na PC, ponieważ to "wsparcie modów na konsole" znając życie bedzie czymś co UMOŻLIWI tworzenie modów. A na PC jest pewnie w cholere narzędzi do tworzenia modów. Na konsoli będą musieli zaczynać jak w 2011 roku.
Varson [31]
(...) nie coś co umożliwia ich tworzenie (...) jeśli struktura modów na konsoli bedzie znacznie sie różniła od tej na PC (...) "wsparcie modów na konsole" znając życie bedzie czymś co UMOŻLIWI tworzenie modów. A na PC jest pewnie w cholere narzędzi do tworzenia modów. Na konsoli będą musieli zaczynać jak w 2011 roku.
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem... Ale że według ciebie niby będzie możliwość tworzenia modów na konsolach (nie mylić z: na konsole)?...
Chodzi o dostosowywanie modów tworzonych na PC tak, by działały one także na konsolach, a nie o tworzenie modów na konsolach. Takiego karkołomnego (a pisząc jeszcze bardziej wprost - niemożliwego do zrealizowania) zadania, jakim byłoby to drugie nie podjąłby się nawet złotousty Todd i jego kompania.
To jest bardzo dobra, długo oczekiwana przeze mnie, wiadomość. W końcu doczekam się Skyrima na konsolę PS4. Oczywiście posiadam też wersję na PC, ale remastera raczej nie ściągnę, ponieważ mój blaszak pewnie go nie uciągnie. Tak czy owak, wielkie brawa dla Bethesdy, że w końcu odważyła się wydać Skyrima na konsole nowszej generacji :)
Jeżeli przeportują grę na silnik FO4, to nie 80% modów będzie niekompatybilnych, ale praktycznie wszystkie. Z tego co pamiętam, format tekstur w nowym Falloucie jest inny niż w starszych grach Bethesdy. Więc wszystkie mody na NPC, bronie, rośliny, wodę, nowe krainy itd. będą musiały być updejtowane.
Będziemy więc mieli mody kompatybilne ze starą wersją, kompatybilne z nową i te na konsole. Już widzę ten bałagan i wojenki :)
Po drugie, ponowne załatanie gry przez Becię będzie pewnie trwało grubo ponad rok ( przypominam o beta patchach dla FO4 )
Po trzecie, Gopher w jednym z ostatnich filmików, prorokuje powrót idei płatnych modów, przy okazji wydania remastera.
Oj będzie się działo :)
Ryszawy [36]
Gopher w jednym z ostatnich filmików, prorokuje powrót idei płatnych modów, przy okazji wydania remastera
No właśnie... Na PC ten pomysł nie miał i nie ma prawa się przyjąć, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby - z różnych względów - przeszedł na konsolach. I chyba właśnie w tym tkwi clou tej całej bethesdowej idei "wspierania modów" na konsolach.
Flyby -- może być tak, że w najgorszym przypadku nie będzie jak tej nowej wersji zmodować, bo mody będą niekompatybilne.
No i na pewno nie wszyscy autorzy będą chcieli robić wersje dla nowego Skyrima.
Wiesz, że ta gra powoli kończy już swój żywot na PC, zobaczymy czy Special Edition tchnie nowego ducha w starzejącą się skorupę.
Na razie to tylko takie gdybanie, nie ma konkretnych informacji, poza oficjalnym potwierdzeniem, że będzie to wersja 64-bitowa, a Becia twierdzi, że stare mody powinny działać.
Irek22 -- myślę, że wraz z rozwojem bazy modów na Bethesda.net, będą próbowali w jakiś sposób zmarginalizować Nexusa.
Jak dla mnie bomba. Miałem zaczynać zabawę od nowa (mam Legendarkę na steam) ale widzę że trzeba poczekać chwilę i zacząć w nową wersję.
Z modami nie powinno być większych problemów jak SKSE zrobią na 64 bit oraz FNIS i całą resztę modów opartych na tych skryptach. Ja to się cieszę, przynajmniej więcej RAMu będzie wykorzystywać gra, a co za tym idzie będzie można więcej skryptów mieć w grze bez straty płynności czy np. ryzyka wywalenia gry do pulpitu.
Pytanie ilu moderów będzie chciało poprawiac swoje mody, często jeden wymaga do działania drugiego więc jeżeli jeden twórca zrezygnuje to więcej modów może przestać działać
Jeżeli wypuszczą tą gre na konsole po Polsku przynajmiej z napisami (już nie muszą dubbingu dawać) to bardzo chętnie kupie
Mi chodziło o to że jeśli by zamiast dubbingu dali napisy to trudno
Żeby mieć za darmo, trzeba mieć wszystkie dodatki do oryginalnej gry... Słabo trochę bo nie mam dodatków :/
@EDIT: Mam jedno pytanie. Jak mam grę na Steam bez dodatków i kupię Legendary Edition to co w tedy z oryginalną grą? Dostane dodatki, tak, ale właśnie co z grą :D ?
Przepraszam jeżeli to was obrazi, ale musiałem...
Wg mnie każdy kto narzeka jest po prostu niedorobiony (ładnie mówiąc). Ja za grę zapłaciłem coś koło 120 złoty i jak do tego czasu, otrzymałem ponad 200 godzin przyjemności. Mój laptop ciągnie to na średnich, więc wiadomość o tym, że gra wyjdzie na ps4, sprawiła, iż mało co się nie zsikałem ze szczęścia... Nawet jak w dniu premiery będzie kosztować 200 złoty, to i tak kupię... To kolejne 200+ godzin zabawy. Niewiele jest rzeczy, które za taką cenę potrafią sprawić tyle dobrego (wyobrażacie sobie np. masaż za niecałą złotówkę za godzinę?)... Większość osób które płaczą, że "walenie w dupsko" itp. to pctowcy którzy i tak dostaną grę za friko(nie ogarniam) . O waleniu w dupsko można mówić przy tym, co zrobił polsat z euro, a nie o bethesdzie, która niedawno wydała olbrzymią grę.
Tez bym wolal Morrowinda, ale jest i tak dobrze.
Zajebista sprawa, najlepsza gra ostatnich lat.