Są opinie. Niestety nie zachwycają. Szkoda bo klimat jest ale wykonanie kiepskie...
https://www.youtube.com/watch?v=PRuwCUD_uxg
Gdyby nie te tragicznie wykonane postacie. No to nie jest w końcu silnik id Tech 6 z Doom'a tylko Unreal 4. Może w Agony 2 będzie lepiej...
Mimo ze nie zagram bo gra calkowicie nie w moim typie (za horrorami ogolnie nie przepadam) to trzeba przyznac, ze niezle to wyglada. Grafika miazdzy jak dla mnie.
Nie spuszczałbym się na Waszym miejscu tak. Po trailerach widać jedno - ten projekt nie ma doświadczonego Art Directora. Wszystkiego jest naj*****ne, że oczy wychodzą z orbit, a gameplayu w zasadzie nie ma. Bo co można odczytać z tego, co udostępnili? Nic. Ja nie wiem co tak faktycznie się będzie w grze robiło. Poza tym, że łaziło po piekle, co samo w sobie specjalnie oryginalne nie jest. Napalicie się, kupicie i będziecie mieli niedosyt. Wspomnicie moje słowa.
Z tego co wiem pracuje nad grą 9 osób, raczej zostanie przełożone. Husk, Inner Chains pokazało, że trzeba więcej osób przy grach 3d. Mimo to trzymamy z hydro2 kciuki za polskie studio.
Jeśli w piekle jest faktycznie tyle dużych cycków, to po co być grzecznym?
Piekło i piekło, czemu nikt nie zrobi gry o niebie ? lub wędrówce człowieka po śmierci?
dziwna sytuacja :D
Klimacik nie powiem, niezły, choć wizja piekła dość konwencjonalna. Bardziej czekam na Scorn.
Demko na Gtx660 2gb 12gb ram i najmocniejszej i5 praktycznie niegrywalne. Wczesna wersja itd ale komuś z podobną konfiguracją nie polecam na razie.
Grafika na plus, motyw całej opowieści na plus, przedstawienie piekła najbardziej zbliżone do moich wyobrażeń - super. Kolejny plus za polską produkcję. Gra dla mnie.
29 maja... ta pewnie znowu przesuną premierę.
Nie widzę za bardzo, jakie bronie będą w tej grze? Osobiście najwięcej satysfakcji daje zabijanie z shotguna, ale jakoś łatwiej mi się maszynową jakąś bronią gra. Oby tylko nic z białej broni, fpp i miecze z sobą nie pasują.
http://www.thesixthaxis.com/2018/05/29/agony-review/
Czyli jednak nie wyszło. Tak jak myślałem. Filmiki nie napawaly optymizmem A demo było mega nudne. W sumie jest gorzej niż myślałem.
Mogłeś się hydro nie odzywać bo zawsze jak hajpujesz gra to wychodzi szmira.
Czyli mam rozumieć,że to znów ten sam poziom co Inner Chains,Phantaruk czy Husk?
Niestety, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na niewypał... Choć oczywiście jeszcze nie wyrokuję. Szkoda, bo pierwotnie zapowiadało się świetnie.
Pograłem jak na razie tylko 40 minut, bo jutro do pracy, a w dzień to też tak bez sensu grać w horrory i... jak na razie tak średnio :/ Graficznie przypomina to najlepsze mody/customy do Amnesii, chodzenie ślamazarne, postać potrafi się zaciąć na byle jakim obiekcie, animacje też nie powalają, ale za to klimat wręcz wylewa się z monitora. No nic, jutro w nocy sobie pogram, bo czwartek wolny :)
Bo gra jest co najwyżej średnia , kolesie się zwyczajnie sprzedali pod konsole .
Była kampania crowdfunding bo studio chce zrobić niecenzurowany survival horror w piekle, jak kampania się skończyła i upłynął termin na wycofanie kasy to pojawiły się głosy, że będą wersje konsolowe ale żeby były konsolowe to trzeba pegi i esrb.
Więc będzie wycinanie soczystych kawałków, goście co wlali kasę zaczęli się burzyć no to studio stwierdziło, że konsole dostaną wersja premierową i będzie taka sama wszędzie a pc dostanie później uncensor patch. Parę dni temu powiedzieli, że uncensor patcha nie będzie z powodów prawnych (bo konsolowi prawnicy wmusili umowę, że wszystkie wersje będą takie same). No to studio stwierdziło, że zakres cenzury jest minimalny (elementy 2 z 7 zakończeń itd).
Gra wyszła, okazało się że modele żeńskie mają ocenzurowane krocza, więc co pisał dev team o niecenzurowanym seksie itp. to bujdy ale modele miały się odblokowywać po przejściu gry (są screeny że to też bujda). no to dev team miał dziś puścić video z porównaniem wersji cenzurowanej i niecenzurowanej... ale teraz mówią, że to pójdzie "w livetreamie" babki co wygrała konkurs na arta na temat gry...pójdzie w ciągu kilku najbliższych dni..., a do tego jeszcze zrobili fioletową krew... .
Macie tu obraz rażącej niekompetencji , chciwości twórców i kłamstw. Dochodzą do tego bugi i glicze jak blokowanie się postaci. Gra w wielu miejscach całkowicie traci klimat ,graficznie również nie prezentuje nawet tego co widzieliśmy wcześniej na zapowiedziach, grę również pocięto a to tylko cześć z wad tej gry. Gra zbiera średnie oceny całkowicie zasłużenie.
https://www.reddit.com/r/AgonyGame/comments/8nbm2r/official_censorship_qa/
Aktualizacja ocen na dzień 30.05.2018:
Hobby Consoles - 6/10
TheSixthAxis - 4/10
IGN Spain - 6,5/10
Twinfinite 3/10
Nowe:
Game Informer (chyba najbardziej znane czasopismo o grach na świecie): 3,5/10
3DJuegos: 5/10
Średnia ocen graczy:
Steam:
51% pozytywnych (spadek o 12% względem dnia wczorajszego).
Metacritic:
PC: 6,2/10
XOne: 6/10
PS4: 5,8/10
Mam mieszane uczucia co do tej gry głównie przez sigle i ich malowanie niby fajnie pięknie a utknąłem
spoiler start
w lodowej świątyni przy takich dużych wrotach
spoiler stop
i będzie trzeba czekać na poradnik.
Gra do jakichś super ciekawych fabularnie nie należy pierwsze 40 minut było fajne bo odmienny klimat a potem już jest takie sobie. Zwłaszcza zbierackie zadania się lubią powtarzać w kółko
spoiler start
serca i czaszki
spoiler stop
od początku do końca. Jednak pozwiedzać można wszak grafika jest dość niecodzienna u mnie wygląda całkiem spoko :)
Jak na piekło jest tu za ubogo zwłaszcza dźwiękowo. Wszelkich scen otoczenia też mogło by być więcej.
Błędów jakichś super wielkich nie zaobserwowałem wykraczających poza dzisiejsze standardy niedopracowywania gier choć z 3 - 4 były.
Aktualizacja ocen na dzień 31.05.2018:
Hobby Consoles - 6/10
TheSixthAxis - 4/10
IGN Spain - 6,5/10
Twinfinite 3/10
Game Informer (najbardziej znane czasopismo o grach na świecie): 3,5/10
3DJuegos: 5/10
Nowe:
IGN: 4/10
JeuxActu: 5,5/10
Średnia ocen graczy:
Steam:
50% pozytywnych (spadek o 1% względem dnia wczorajszego).
Metacritic:
PC: 5,5/10 (spadek o 0,7)
XOne: 5,3/10 (spadek o 0,7)
PS4: 5,6/10 (spadek o 0,2)
Pas, nie dam dalej rady...
Miało być dobrze, zapowiadał się PIEKIELNY hit a wyszedł PIEKIELNY shit i piszę to z bólem serce bo to polska gra. Twórcy nie podołali, ambicje mieli lecz brak umiejętności czy czasu zadecydowało. Jest to lepszy tytuł niż Inner Chains czy Husk ale to nadal słabo.Błędy, nuda, irytujące demony które nie tylko grę wydłużają ale robią ją znacznie trudniejszą, przez co spokojnie nie da się grać. Czy spontaniczne lecz widoczne spadki klatek spowodowane wczytywaniem lokacji/tekstur. Dodatkowo w grze nic nie widać, wiem klimat itp. ale ludzie... stonujmy to jakoś, dodatkowo dochodzą te kolory aż oczy bolą. Kilka patchy grę naprawi, lecz mechanika która kuleje zostanie powodując Agonie u graczy.
Miałem (nie)przyjemność pograć przez parę godzin w ten tytuł i trudno inaczej mi go ocenić niż jako crap. Gra jest nieczytelna, a neonowa poświata wokół ważnych przedmiotów tylko to potęguje, nasuwając na myśl "tak wszystkiego tutaj nalepili, że nie potrafią się odnaleźć i wskazać graczowi drogę". Wizja piekła dosyć nijaka, bo nie wnosi niczego oryginalnego. Taka ostrzejsza, ciemniejsza i wolniejsza wersja piekła z najnowszego DOOMa. I nie jest to wcale złe, aczkolwiek mogli się pokusić o coś ciekawszego. Poza tym trudno odróżnić te cycate fauny od ścian czy otoczenia bo tak się wtapiają w tło, że jak się odwracasz to nie masz pojęcia czy coś Cię goni czy nie. I nie, to nie jest zabieg mający polepszyć nam doznania z horroru, to po prostu nieczytelność. Nie polecam i odradzam zakupu.
Spółka wydała oświadczenie:
„W związku z tym, że premiera naszej najnowszej gry - Agony, nie spełniła wysokich oczekiwań zarówno graczy, jak i inwestorów, postanowiliśmy przedstawić nasze plany na kolejne miesiące.
Obecnie cały zespół aktywnie pracuje nad aktualizacjami do Agony, które planujemy wypuszczać dwa razy w tygodniu, aż do czasu gdy większość graczy będzie zadowolona z jakości.
Kolejnym etapem poprawy opinii graczy, oraz recenzji Agony, będzie wydanie nowej wersji gry, nieocenzurowanej - Agony Unrated.
Gra zostanie wydana za około trzy miesiące od tej chwili i zawierać będzie wszystkie poprawki z wersji podstawowej.
Agony Unrated to także dodatkowa zawartość, oraz sugerowane przez graczy zmiany:
- gra ze wszystkimi patchami i poprawkami z Agony;
- gra bez żadnego ratingu wiekowego (lub z ratingiem Adult Only);
- dostępna z maksymalną zniżką dla każdego kto kupił/kupi zwykłe Agony (trwają rozmowy ze STEAM);
- dodatkowe animacje dla trybu Succubus Mode;
- dodatkowe, erotyczne animacje postaci widocznych w tle;
- dodatkowe dźwięki na levelach i w cutscenach;
- dopracowane tekstury i modele - wersje nieocenzurowane;
- wstawienie do gry wszystkich nieocenzurowanych scen z podstawowego Agony;
- tryb Succubus Mode odblokowany od samego początku;
- tryb Agony Mode odblokowany od samego początku;
- do trybu Agony Mode dodany zostanie dodatkowy setting - Las, oraz bossfight – Baphomet.
Agony Unrated zostanie w całości stworzone i opublikowane przez Madmind Studio, bez współpracy z wydawcami.
Gra zostanie wydana na platformie Steam (w formie osobnej, nowej aplikacji, lub w formie dodatku DLC do Agony).
Liczymy, że dzięki temu gra zostanie oceniona przez media wyżej niż oryginał, oraz że spotka się z o wiele bardziej pozytywnym przyjęciem przez graczy.
Główne zarzuty graczy, oraz recenzentów do Agony, dotyczą nietypowych rozwiązań gameplayowych, oraz "nudnej" rozgrywki.
Agony w początkowych założeniach miało być małą produkcją, przewidzianą na około 5 godzin rozgrywki. Chcąc lepiej dopasować się do gracza konsolowego wydłużyliśmy tryb fabularny z 5 do 10 godzin. Poskutkowało to sztucznym wydłużeniem rozgrywki, w postaci dodatkowych łamigłówek, trudnych zadań i źle wytłumaczonych mechanik gameplayowych. Dodatkowym czynnikiem okazało się być powierzenie game designu gry, najbardziej doświadczonej osobie w zespole Madmind Studio, oraz całkowite jej zaufanie - czego dziś żałujemy.
Madmind Studio, jako niewielki zespół, miał problemy z wypełnieniem tak dużej gry, odpowiednią, interesującą zawartością, która zaskakiwałaby graczy na każdym kroku.
Sugerując się opiniami graczy o demie Kickstarterowym, oraz komentarzami pod opublikowanymi przez nas filmikami z gameplayem (około 45 minut gry), wierzyliśmy, że obrany przez nas kierunek był słuszny, ignorując feedback zespołów testerskich, do których mieliśmy zapewniony dostęp dzięki PlayWay S.A., który dodatkowo wyraźnie sygnalizował nam, że powinniśmy wprowadzić zmiany gameplayowe, oraz przemyśleć datę wydania gry. Madmind Studio podjęło jednak decyzję o nieprzekładaniu daty premiery, wierząc że gra zostanie dobrze przyjęta przez docelową grupę graczy. Osoba odpowiedzialna za game design Agony nie jest już członkiem zespołu Madmind.
Madmind Studio skupia się teraz na poprawie rozgrywki w Agony, dostosowując grę do oczekiwań rynku.
Agony Unrated będzie pierwszym krokiem w tym kierunku. Dziś wiemy jakie błędy popełniliśmy podczas produkcji i mamy nadzieję, że kolejne lata pozwolą nam stworzyć następne gry z gatunku horror, tym razem jednak takie, jakich od początku oczekiwali nasi fani.
Zespół Madmind Studio.”
Własnie wyszła wersja Unreated. Dużo lepszy klimat od podstawki, dopracowali wygląd postaci i animacji - dodano też dużo więcej zadań do robienia. Teraz warto kupić za tą cenę.
Choć nie jestem fanem gatunku to sam pomysł wydaje się być interesujący. Zobaczymy.
Coś czuję, że będzie liniowa aż do bólu.
Ale zapowiada się ciekawie.
Poza tym głos narratora w trailerze jest ledwo zrozumiały- muzyka jest za głośna. Tak- czepiam się.
To są moje gry :P
na youtube jest 8-minutowy gameplay. Strasznie obrzydliwie to wyglada. I to mi sie podoba :P poszli na calosc
Te dźwięki. Coś pięknego :D
Zapowiada się rewelacyjnie, czuć ciężki klimat piekielnego świata. Oby tylko w dniu premiery czar nie prysł :)
Grałem dzisiaj w DEMO na PGA Poznań, rozmawiałem z ekipą Madmind Studio i powiem tak...JEST OGIEŃ!! Mrozi krew i ma się dreszcze nastrój trzymający w napięciu DEMO nie zawiodło już nie mogę doczekać się pełnej wersji i dowiedziałem się przy okazji coś więcej ale nie zdradzę i powiem: WARTO POCZEKAĆ ..\m/..
Atmosferą przypomina mi trochę Dante's Inferno, mimo iż to nie był horror.
wygląda zacnie
Gra otrzymała na kickstarterze dofinansowanie do trybu vr 175 tysi zielonych, co wystarczy, by ten tryb powstał :D Szykuje się nie gra roku, ale...dekady :D
Po graniu w Demo gra nie zachwyca, rozczarowanie
https://www.youtube.com/watch?v=ds1Ute5Ygac Jest ogień!!!!!!!! 1111one
Przecież jak ktokolwiek to zobaczy w vr to odleeeeeeeeci. Oj Prey ma rywala jeśli chodzi o goty, oj ma :>
Chciałem dać linka w tamtym poście ale coś się skrzaniło. Gra mi się podoba, być może będzie naprawdę dobry horror (chociaż nie zapowiada się na to) nie mniej, wizja fabularna to w moim przekonaniu sterta zaprzeczeń. Niestety, gdyby jeszcze podkreślali że to alternatywa, plus - wymyślili coś bardziej logicznego typu (Byłeś sadystą za życia... Trafiłeś do piekła - Pokaż im, co potrafi człowiek)
No ale jak mówię, chciałem dać link - proszę:
[link]
Dam w sumie jeszcze jeden, Jim przytacza bardzo fajny przykład obrazujący zachowanie (de facto nieistniejącego) Boga:
[link]
Niby to nie mój typ gier.....ale...Ale lubię horrory filmy.Niby nie mój typ rozgrywki, ale wygląda ciekawie i intrygująco.....Niby ...No właśnie dużo by tu można nibować :) Jeśli nie wyjdzie z tego symulator łażenia i uciekania to może być ciekawie :) Nie widzę dla Agony żadnej szarości i średniakowości. Albo to będzie hit albo shit.
Byle nie było powtórki z Inner chains, to może się bata z tego ukręci. Jakoś nie zerwało mi szkliwa z zębów jak dotąd, ale zamykam mordę do premiery, horrorów nigdy mało.
Wiadomo już coś odnośnie daty premiery ?
I jak mam grać w God of War, skoro wychodzi taka perełka. Jednak przesuwali grę tyle razy, że nie przyjmę żadnego tłumaczenia, jeśli twórcom zabraknie trybu VR.
Gra wyjdzie zgodnie z planem na wszystkie trzy platformy.
Specyfikacja minimalna (do gry na ustawieniach low przy 30 kl./s):
System operacyjny: Windows 7/8/10 64-bit,
Procesor: Intel Core i3 3,2 GHz lub AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz,
Pamięć RAM: 8 GB,
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub AMD Radeon R9 280, ewentualnie inna z 2 GB pamięci,
Dysk twardy: 17 GB wolnego miejsca.
Specyfikacja zalecana ( do gry na ustawieniach ultra przy 60 kl./s):
System operacyjny: Windows 7/8/10 64-bit,
Procesor: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 5 1600,
Pamięć RAM: 16 GB,
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB lub AMD Radeon RX 580,
Dysk twardy: 17 GB wolnego miejsca.
Odnośnie trybu VR
The plan is to make a special version of Agony, which supports VR. It would be extremely difficult to just add VR support to the standard version of Agony.
When Agony will have “gold status”, we will start working on VR. It’s too early to say on which platforms the VR version will be released, but we’ve tested the game with Oculus and HTC Vive and it looks very immersive.
;)
GOL - jak na największy portal o grach, nie powinienem Was wyprzedzać z takimi newsami, zgadza się? :>
Będzie grane! Zapowiada się ciekawie, mam tylko nadzieję że będzie sporo elementów skradankowych a nie jakiś symulator chodzenia. A, i ciekawe na czym będzie polegał tryb "sandboksowy" gdzie gramy na losowo generowanych poziomach.
zapowiada się mocna gra. Ale dopóki VR się nie rozwinie, wraz z sensownym udźwiękowieniem, każda tego typu gierka z atmosferą, pozostanie tylko półtworem
Jeśli skutkiem kolejnego przesunięcia premiery ma być w pełni dopracowany i pozbawiony bugów produkt to jestem za kolejną obsuwą.
Podobacie mi się. Nie spierdolcie tego.
Daj link do filmiku, który oglądałeś i po którym to stwierdziłeś.
Może ten ? Wygląda trochę biednie w porównaniu z tym co pokazywali wcześniej.
https://vg24.pl/agony-recenzja-pc pierwsza recja, jest dobrze :)
To "coś" (bo nie ośmielę się nawet nazwać tego czegoś "GRĄ"), to zwykłe szambo i kloaka dla zboków i degeneratów. Amen.
Macie rację.Jak można ocenić grę którą się nie grało.To tak jakby ocenić film np. po tytule nie oglądając go.Dobrze,że go zjechaliście.Pewnie mu teraz głupio.A wracając do Agony,ja widziałem fragment rozgrywki i naprawdę nie mogę się doczekać kiedy w nią zagram.Ja mam taką zasadę,że nie gram w grę zaraz po premierze.U mnie musi minąć trochę czasu od premiery.
Gra już czeka na dysku, teraz tylko czekam na późną noc i zaczynam granie :D
Gra oceniona przez krytyków na 4-6/10 co mnie raczej nie dziwi. Po ostatnich gameplayach wiedziałem, że nie będzie tak pięknie jak to przedstawiono na pierwszym trailerze, który wgniatał w fotel.
Na szczęście można samemu zagrać a nie się sugerować ocenami innych.
Na razie takie są oceny na dzień 29.05.2018:
Hobby Consoles - 6/10
TheSixthAxis - 4/10
IGN Spain - 6,5/10
Twinfinite 3/10
Steam: 63% pozytywnych (wzrost o 2% w ciągu 2 godzin).
Gość mówi, że gra tragicznie "buggy". Grafika wyglądała u niego po prostu koszmarnie, a grał na maxa... Na koniec streamu screen :D ----------->
Trochę grę już ograłem i jest klimacik. Niestety, ale gra obecnie pod względem technicznym leży i kwiczy. Problemy z pracą kamery w pewnych etapach (a dokładniej brak możliwości sterowania nią, gdzie dwa razy już zostałem zmuszony do wczytania checkpointa, który powodował 30 minut grania na marne), postać blokująca się o maluteńkie elementy itd. Mam nadzieję, że szybko się uporają twórcy z tymi problemami.
Czyli mamy Inner Chains vol.2
Gra nie jest zła, ale nastawiona głównie na klimat i immersję, grywalność jest na dalszym miejscu.
Na metacritic oceny użytkowników takie słabe. Wygląda na to, że wyszedł średniak.
Ciekawi mnie jakie to ,, przerażające" rzeczy mogli ocenzurować. Przypuszczam, że to nic specjalnego. Pewnie były to jakieś zbyt dokładne sceny sexu lub ktoś kogoś za mocno nabił na pal.
Z dnia na dzień coraz gorsze recenzje... Serce się kraje bo to nasze małe rodzime studio więc mam szacunek. Sam trochę dłubie w Unreal 4 hobbistycznie i wiem ile to roboty. Wielka szkoda za zmarnowany potencjał. Tutaj nawet 1.5/5 - dno:
https://twinfinite.net/2018/05/agony-review/
staram się na razie nie oceniać gry bo jej nie ukończyłem. Każdy kto ocenia na podstawie oceny innych jest delikatnie mówiąc niesprawiedliwy i wygodny.
jaki z tego morał jeśli grę robiło 9 osób przynajmniej jedna z tych dziewięciu powinna robić beta testy, albo wydać grę w steam EA aby ludzie te testy przeprowadzili a tak nic nie wkurza bardziej niż granie w zbugowaną grę która przez bug karze cię i nakazuje powtarzanie 30 minutowego gameplaya
Ponoć niektórzy gracze popadają w straszną agonię grając w to barachło.szkoda...Tym bardziej mam jeszcze obawy co do nadchodzącego Vampyr'a..
Jedyna rzecz jaka się developerom udala jeśli chodzi o ta produkcje to tytul, ta gra to prawdziwa agonia dla gracza.
A wiec nie wytrwałem gierka już w koszu.
Komentarze na steam mówią same za siebie: https://steamcommunity.com/app/487720/reviews/?browsefilter=toprated&snr=1_5_reviews_
Jakoś nie mój klimat albo mi nie podeszła. Rozgrywka jakaś dziwna, ukrywanie się przed demonami a gdy nas załatwią "szukanie" ciała czy jakoś tak. Graficznie też słabo (wygląda jakby miała +10 lat). Spasowałem...
Witam troche zmarnowany potencjał.Gra z fajnym klimatem muzyką lecz niestety grafika słaba.Obraz zbyt ciemny mdły,kompletnie pozbawiony ostrości.Te wady powodują ,że nie da się grać.No cuż szkoda a miało byc tak pięknie:)pozdro
Średniak. Jeśli chodzi o kontrowersyjność nie ma tu nic ponad to co zostało już pokazane chociażby w serii Outlast. Gra w jakimś tam stopniu jest grywalna, no ale jednak średniak.
Jestem dopiero po 2 godzinach grania, więc wstrzymam się z ocenianiem, ale te wszystkie skrajnie negatywne recenzje wydają mi się przesadzone. Póki co gra daje mi to, czego oczekiwałem; oryginalną, obrzydliwą do granic wizję piekła i świetny klimat. I jasne, Agony ma swoje błędy i niedoskonały gameplay, ale proszę, jak można się było spodziewać, że mechanika będzie jakaś wybitna po pokazywanych przed premierą gameplayach? Ja byłem przygotowany na pewne braki na tym gruncie i się nie zawiodłem. Gra jest trochę za ciemna, ale hej, to przecież piekło :D Póki co nie zauważyłem jakoś wiele bugów, chociaż raz utknąłem jako dusza w ścianie. A co do trudności, tak, już teraz gra potrafi być irytująca i czasami błądzi się w poszukiwaniu dobrej drogi, ale moim zdaniem ta trudność i potrafiący zmylić design poziomów są integralną częścią doświadczenia. Jeszcze raz, jesteśmy w piekle, chyba nikt nie powinien oczekiwać, że będzie łatwo i przyjemnie. W każdym razie póki co mam ochotę na więcej, po skończeniu gry zobaczę jakie wtedy zostawi po sobie odczucia.
Aktualizacja ocen na dzień 1.06.2018:
Hobby Consoles - 6/10
TheSixthAxis - 4/10
IGN Spain - 6,5/10
Twinfinite 3/10
Game Informer: 3,5/10
3DJuegos: 5/10
IGN: 4/10
JeuxActu: 5,5/10
Nowe:
Everyeye.it: 7,9/10
Eurogamer Italy: 7/10
Hooked Gamers: 5/10
SpazioGames: 5/10
Push Square: 5/10
PSX-Sense: 3/10
Vandal: 4,5/10
TrustedReviews: 3/10
PPE (Portal dla graczy) : 3/10
Stevior: 1,5/10
Średnia ocen graczy:
Steam:
49% pozytywnych (spadek o 1% względem dnia wczorajszego).
Metacritic:
PC: 5,1/10 (spadek o 0,4)
XOne: 5,3/10 (-)
PS4: 5,6/10 (-)
Ciekawostka: Na Metacritic wśród gier z 2018 roku, które mają min. 4 recenzje krytyków, Agony zajmuje 402 miejsce z 407, jeśli chodzi o średnią ocenę krytyków.
Słabiutko, nie tak wyobrazalem sobie piekło. Zabijanie demonów?
opętywanie innych ciał? Troche komuś sie coś pomyliło przez całe kilka lat produkcji gry. po 30 minutach nie moge dłużej grać. Bez sensu zagadki i znajdźki.
Ukończyłem. Zajęło mi to około 7 godzin jakoś.. cóż można o tej grze napisać?? klimat i muzyka są dla mnie świetne, fabuła nie porywa, żeby nie użyć gorszych słów to napiszę, że nie porywa. Zagadki też jakieś takie jakby myśleli, że jacyś ułomni ludzie będą w to grali.. co już było napisane w recenzji to ciemno jak w dupie u murzyna.. może jakiś patch to poprawi. Ale mimo tych wszystkich niedociągnięć, nie grało się w to jakoś tragicznie.. Więcej od tej gry i tak nie oczekiwałem jak niektórzy i może dlatego aż tak się nie rozczarowałem. Zwykły średniak i nic więcej. Ode mnie gra dostaję solidne 6.5 mimo, że po dwóch godzinach grania dałem jej już 7.5. Kto będzie chciał zagrać to zagra, kto nie to nie, zmuszać nie ma do czego w sumie. Teraz czekać tylko na Vampyr, oby ta gra wypaliła.
przez ten caly hajp i awanture i hejty sam postanowilem stestować to ustrojstwo, pobieram wersje DEMONstracyjną !
Twórcy naobierali za dużo i bańka pękła fala krytyki i niezadowolenia posypała się.Z mojej strony jest do wprawdzie średniak ale dla ludzi lubiących symulatory chodzenia polecam jak gra stanieje.
Czyli tak, opinie beta-testerów olaliśmy, komentarze pod filmikami na YouTube są dla nas bardziej miarodajne (baaardzo sprytne).
Wszystkiemu winien jest jeden, tajemniczy, człowiek, którego już wywaliliśmy.
Wersję bez cenzury jednak wydamy (co to ma niby zmienić ?) mimo że pięć minut temu zarzekaliśmy się, że to niemożliwe.
Gdzie tu sens i logika ?
Chcieli zrobić grę kontrowersyjną żeby się sprzedawało. Dla pieniędzy zrobią wszystko - demon z cycami, przemoc, wrzaski, diabły - rozrywka na "najwyższym" poziomie
Podobnie jak z Inner Chains, gra ma w miarę dobry klimat. Niestety, cała reszta leży.
Brak erotycznych scen bez cenzury na które wszyscy czekali, do tego słaba grafika, mimo wydanych pieniędzy na siłę udało mi się pograć 8 godzin. Od początku nie wiadomo dlaczego postać znalazła się w piekle i jaki jest jej cel, często wystarczy chwila nieuwagi i ginie, trzeba zaczynać od ostatniego zapisu rozgrywkę co było dość męczące, niedopracowana fabuła i fatalna grafika, na zwiastunach wyglądała fenomenalnie a w rzeczywistości grafa jak sprzed 10 lat. Szkoda gdyż myślałem że Agony na nowo rozbudzi gatunek gier survival horror ;/ Wspieram polskie gry bo niektóre produkcje są godne uwagi ale jak widać nie wszystkie.
Grę ukończyłem w normalnym trybie i mam mocno mieszane wrażenia. Na plus oceniłbym możliwość przechodzenia gry wieloma ścieżkami, dużo sekretów, klimat i kilka trybów rozgrywki i jakiś tam rozwój postaci. Negatywnie oceniam za to głównie fatalne sterowanie, ciągłe blokowanie się na byle pierdółce, średnią i nieczytelną grafikę i nużącą rozgrywkę. Fajnie, że po przejściu jest ng+ i tryb Sukuba, ale wątpię, by komuś się w to chciało grać 2nd raz. Generalnie polecam, jako grę na raz w przecenie.
Zespół Projekt Pandora we współpracy z twórcami Agony opublikował na YT lyric video z animacjami z gry :O
https://www.youtube.com/watch?v=WXRgYK2u7IY
A, szmat czasu se minął od premiery to se ocenie. I tera uwaga, dla mnie gra to 10/10. Ja wiem że gusta itd, ale obiektywnie rzecz biorąc to i tak uważam że gra mocno niedoceniana. Przede wszystkim wyrobiła se średni fanbase dla którego istotniejsze jest czy czerwona bogini ma suty i jej wszystko widać niż co mówi. Bywa.
Ale co mnie przekonało do niechlubnego Agony to
>wciągająca grafika. Owszem, czasem widać pikselozę ale mi to szczególnie nie przeszkodziło. Z resztą nie mówię tu o jakości grafiki pod względem technicznym, mówię o ogólnym wydźwięku który jest serio fajny. Kluczowym atutem dla wielu lokacji jest ciemność, więc bez pochodni się nie obejdzie. Pochodnia z kolei ściąga do nas demony, co dla wielu recenzentów stanowiło wadę XD. Nie wiem jak tam inni ale dla mnie to dość logiczne że muszę wybierać pomiędzy "widzę" a "nie jestem widziany". No właśnie, a propos tego
>ciekawe zagadki. No, nie tylko zagadki. Wyżej pisałem o kluczowym dylemacie pierwszych poziomów czyli wykminianiu czy lepiej mieć pochodnię i być zauważanym, czy łazić po omacku ale w miarę bezpiecznie. Mamy w grze kilka dylematów tego typu. Ale zagadki to coś co wciągnęło mnie na serio bardzo długo. Szkoda że część naprawdę fajnych łamigłówek została ostatnio usunięta bo... no właśnie nie wiem czemu.
>wciągający świat. Można powiedzieć na wyrost nawet "uniwersum" bo nie dawno wyszedł spin off w tym samym świecie, którego na razie niestety mój laptop nie zdzierży :/ trzymam kciuki że będzie takim samym "niewypałem" jak Agony. Ale wracając, uniwersum Agony wcale nie jest tak prymitywne jak można wnioskować z zarysu fabuły. Oczywiście wzmianki o historii naszego piekła, pewnym wewnętrznym konflikcie itd mamy podane bardzo dyskretnie i minimalistycznie. W zasadzie ktoś kto nie zna Pisma Świętego może ich czasem nie wychwycić. No właśnie...
>gra dla "religioznawców". Ciut na pewno. Masa odwołań do Pisma Świętego które czasem wyłapie tylko ktoś kto zna temat dają sporo satysfakcji graczowi.
>i coś co jak dla mnie jest wizytówką gry. Dźwięk. Pomijam świetny soundtrack który serio zrobił na mnie wielkie wrażenie, drugie tyle emocji wywołały zwyczajne dźwięki tła. Czy to (zwłaszcza, te są zrobione genialnie) lamenty grzeszników, czy zwykłe szumy wydobywające się skądśtam, cała narracja audio wprowadza genialny klimat. Serio, szacun dla ludzi którzy robili oprawę dźwiękową tej gry i dla Draco Nareda za soundtrack. Najlepsze dźwięki (i najlepiej zgrane z atmosferą) jakie słyszałem w grach video to chyba właśnie te z Agony.
>design demonów. Projekty postaci i przeciwników to złoto
Co mnie zaś lekko odepchnęło od Agony to przede wszystkim
>miejscami przesadny nacisk na bycie złą, straszną, niepoprawną politycznie grą. Nie to że mam bul dupci że twórcy użyli np rozpasania seksualnego i brutalności jako narzędzia do wprowadzenie klimatu piekła (bardzo skutecznie z resztą). Chodzi o to że czasami odnosi się wrażenie że te krawędziowe sceny są bardziej celem niż środkiem. Ale na szczęście nie zbyt często chyba jeszcze
>zastępowanie kozackich łamigówek banalnymi czynnościami które są po prostu krawędziowe i złe. Serio, przykładowo w podstawce była taka, sigil gdzieś pomiędzy lasem samobójców a szalonym umysłem. Serio zagadka była mega (nie będę spoilerował bo w wersji nie unrated chyba jest jeszcze), ale została zastąpiona wrzucaniem noworodków to takich fajnych paszcz, co robi się już kilka dobrych razy w trakcie rozgrywki wcześniej. A taka fajna łamigówka poszła się wiadomo co
No i chyba tyle dla mnie. Jeśli o mnie chodzi gra jest super, stale do niej wracam. Powiedzmy że rozumiem niektóre negatywne opinie, ale mam wrażenie że znaczna część (których z kolei nie rozumiem totalnie) odnosi się do tego że gra jest za mało... nwm, za mało niepoprawna? Dla niektórych niepoprawność w tej grze chyba jest pojmowana jako efekt końcowy, a nie tylko środek, cegiełka która ma być częścią niesamowitego klimatu. Rozumiem narzekanie na błędy w grze, tych trochę swego czasu było, ale większość naprawiona. Jeśli o mnie chodzi to polecam, jest wiele zakończeń i tryb a'la "roguelike" + tryb gry jedną z demonicznych postaci, co sprawiło że stale wracam. Jeśli dla kogoś mają wielkie znaczenie czynniki stale wytykane w negatywnych recenzjach (tych obiektywnych, nie trzyzdaniowych) to spoko, rozumiem. Ale jeśli o mnie chodzi to grywalny materiał
Gra budzi we mnie wewnetrzny niepokój. Trzyma groze do końca;) ocena 8 ( Kim jest złota kobieta z różkami?? Super
Agony, jak sam tytuł wskazuje, to jedna wielka męczarnia. Plusy... Wizja piekła i pomysł na nietuzinkowe lokacje grają tu pierwsze skrzypce. Pochwalić muszę projekt podziemnego świata, bo naprawdę włożono tu dużo pracy i kreatywności. Miło, że gra miejscami wymaga trochę pomyślunku oraz że zachowuje przyzwoity poziom trudności. Wydaje się też, iż sztuczna inteligencja demonów całkiem sprawnie reaguje na nasze działania. W ogóle dość ciekawie wymyślono złowrogie kreatury. Również sterowanie istotami nie sprawiało większych problemów. Nie mogę także przyczepić się do klimatu Agony, który to dzięki super oprawie audio oraz wymyślnym sceneriom posiada dość duszną atmosferę. Dźwięk jest bowiem soczysty, a muzyka dobrze dopasowana do nastroju. Minusy... Graficznie jest nierówno. Z jednej strony bywają ładne widoki, jednak często gęsto tekstury nie powalają, a obraz nierzadko pływa sobie rozmazany. Ponadto męczy wszechobecna ciemność oraz te jaskrawe barwy - ogień, lawa czy kolorowe światła wyglądają tu brzydko. Brakuje jakby wizualnej subtelności. Ogółem tak średnio bym powiedział, tak średnio. Filmiki nie odbiegają jakością od standardu, jednak jest tu za dużo niepotrzebnych cut-scenek, jak np. animacja opętania, która kradnie kilka-kilkanaście sekund za każdym z kilkudziesięciu powtórzeń. Linie dialogowe są raczej nudne i jakieś takie pompatyczne, zaś fabuła sprawia wrażenie nijakiej. Początek, owszem, może wydawać się intrygujący, jednak im dalej w las, tym gorzej. Produkcja jak najbardziej dostarcza emocji, tyle że w większości negatywnych. Etapy są męczące, przez co gameplay jest mozolny, nużący, a momentami nawet frustrujący. Rzadko to piszę, ale gierka dłużyła mi się. Przypuszczam, że gdyby nie mankamenty, o których zaraz, można by skończyć tytuł w czasie dwukrotnie krótszym. Pomijając problem z odpaleniem gry, sam program wykrzaczył się kilka razy w ciągu rozgrywki. Jest też mnóstwo błędów technicznych, na które szkoda strzępić język. Największe zastrzeżenia mam jednak do systemu zapisu. Idiotycznie zaimplementowane checkpointy to czysta zniewaga wobec szanującego swój czas użytkownika. Wymagają od gracza przejścia kilku dłuższych sekwencji za jednym podejściem bez popełnienia błędu, bo inaczej musi rozgrywać cały fragment od nowa. Zwłaszcza, że błąd nie zawsze wynika z winy czy braku umiejętności gracza, bo np. nasz śmiałek postanowi zakleszczyć się w ścianie czy podłodze. A propos zacinania się, to myślę, że z tuzin razy bohater utknął tak, że nie można było nic zrobić. No i co? Wczytywanko. Podobnie sytuacja ze skokiem, który już za pierwszym razem musi być idealnie precyzyjny, bo w przeciwnym razie znów czeka nas powtarzanie przydługiej sekwencji. Jakby tego było mało, nieraz biegasz wkoło szukając rozwiązania, bo nie zauważy się jakiegoś słabo widocznego przejścia. Zresztą, przez większość gry jest tak ciemno, że nie wiadomo gdzie iść. I to jest właśnie problem kiepskiego level designu. I nie chodzi tu o projekt lokacji, a o niejasność tego, co gracz ma robić dalej. Bardzo dużo trzeba się domyślać, co twórcy mieli na myśli, a i tak często okazuje się, że rozwiązanie jest absurdalne. Takich głupotek jest na pęczki. Do tego dochodzi niekonsekwencja w mechanice: raz przedmiot podnosimy literką E, następnym razem podobny item trzeba klikać myszką, a jeszcze innym razem domyśl się, aby ten klawisz przytrzymać. Pomijam już bezsensowne znajdźki, przy których twórcy ewidentnie poszli w ilość, a nie jakość tudzież trywialne zagadki. W wielu innych aspektach autorzy korzystają z rozwiązań na jedno kopyto. A tak poza tym, gdzie ta cała brutalność, szokujące sceny i kontrowersja? Nawet bez cenzury, jest po prostu słabo. Moja ocena – 4.0/10
To już jutro premiera najbardziej oczekiwana dla mnie premiera od roku 2015 : > No ciekawe, jak chłopaki dali radę od czasów bety :P
Poprzednia ich gra też była kiepska, więc żadne zdziwienie.
I te Scorny itp. też raczej będą średniakami
A gdzie te sceny erotyczne w tej grze ? Obejrzałem kilka filmików jak inni grają i tylko cycki widać ;/ Gdzie ten erotyzm się pytam ? Może wyjdzie jakiś mod coffe agony to wtedy odblokuje cenzurę.
Kilka wybranych losowo recek (jedna z łapką w dół) ze Steama:
Gra na którą czekałem dość długo i powiem szczerze że warto było. Gra zdecydowanie mocna pod wzgledem brutalności, lecz uważam że cenzura nie była jakoś bardzo potrzebna. Motyw "Zmiany Ciała" ciekawy i całkiem pomocny w rozgrywce. Jedyną wadą, jak dla mnie, to poziom trudności. Mogli zrobić tą gre nieco trudniejszą. Podsumowując, gra dostaje ode mnie
8/10 .
I like this game. Works very smooth on my laptop.
this game is absolutely phenomenal
i have waited about 2 years for this game came out and i am very happy with the way it turned out
i cant wait to get all of the 7 endings
i highly recommend this game
The game is really, really good so far, but it is very buggy right now. There is a problem I encountered several times where I would get stuck on the terrain and have to restart from my last checkpoint. There was a glitch where I was trying to complete a sigil and a demon was behind me and was attacking me but I didn't die. However, when I tried to exit out of the sigil puzzle half the physics in the room exploded and my soul got stuck in mid air. I wish I got it on video because all the bodies in the room were flipping out and clipping through the level. Couldn't move at all and I also couldn't die. Then there was another time where I possessed someone and got stuck because that person was stuck in the level geometry. Getting hung up on the level geometry is another issue, especially when crouching. Sneaking is made needlessly difficult when I can't even walk over an arm bone or a 4cm step in the level geometry. This was especially prevelent in the maze level.
I'm still going to recommend this game because the bugs can be patched and the rough edges smoothed out. Once all of that is done, this game will be an easy 10/10 for me, but with the bugs that make it difficult to play it's dropped to a 7/10.
I'm genuinely sad. Like so many others I have waited for this game to come out since it was initially announced. I really didn't care about the delays and last minute statements regarding censorship and whatnot. Now I bought it and played 20 minutes. I know 20 minutes is obviously not enough to see the whole picture but oh well...I noticed too many things which turned me off in those 20 minutes:
- bad optimization which resulted in frequent stutters and fps drops (my hardware is way above recommended requirements)
- overly confusing level design and visual cues
- clunky/unfluid gameplay regarding movement and interaction with things
- apparently there was already a gamebreaking bug right in the beginning which lead to the necessity of restarting the level (first time the first big door opened like planned, after restarting the level - just because - said door didn't open)
- normally I'm not a spoiled graphics ¦¦¦¦¦ but the game just looked so much more polished in all the trailers...
I mean these 5 facts alone are - at least for me - really too much in the first few minutes of a newly released game. I just lost the will to play so fast, the incentive to keep playing for eventually seeing brutal sex scenes with the probability of exploding baby heads faded away.
I have to give my experience one thing and that is the first impressions of the artistic design which I definitely really liked. Apart from that though...I'm now refunding the game with a manly nerd-tear in my eye. Maybe I will watch some streams and such, but 27€ is just too much for this seemingly unfinished product imho.
Pograłem z 1h i chyba nie dam już rady by dalej to kontynuować ;/ nawet nie mam ochoty by odpalać tą grę, mnie jak gra zaciekawi z chęcią do niej wracam, ale ta? jakiś bezsens. Jednak tak jak grałem kiedyś w demo w ogóle mnie nie zachwyciło to i tak samo gra w całej wersji, być moze że to gra nie dla mnie, lube horrory/przygodowe jak najbardziej, ale z tą grą jest coś nie tak że czuje niechęć!
wynudziłem się niemiłosiernie.... 2h pograłem i do kosza...
Witam wszystkich czytających, ja mam za sobą 3h rozgrywki, niestety w dzień i mam zamiar już jej więcej w dzień nie włączać bo to moim zdaniem jednak hańba dla niej. Nie zgadzam się z większością komentarzy, może dla tego że to są moje klimaty, gram na średnim poziomie i raz umarłem w labiryncie. Nie jest bardzo trudna ale nie uważam że za łatwa, jeśli odpuścisz gardę to Cię pożre :P a dla tych którym za łatwo polecam wysokie poziomy bo w końcu po to są :) Ja się przy niej bawię przecudownie, klimat, dźwięki, fabuła wszystko to sprawia że mam ochotę głównie eksplorować ten świat. Oczywiście to moja ocena więc rozumiem że większość się ze mną nie zgodzi. Dla wszystkich którzy zaczynają miłej podróży po Piekle :*
Hydro2@ Jest najlepszy!!
Niestety gra już gorzej ;/
Pytanie za 100 pkt.
Co za cymbał umieszcza w grze dziejącej się w piekle krzyże skoro sam znak krzyża ma znaczenie praktycznie odwrotne do piekła? A by krzyżować demony to już poważnie trzeba mieć nie halo pod kopułą. Aż dziw bierze, że katolicy jeszcze nie zrobili z tego afery :D chyba że te krzyże są personifikacją Rzymian sprzed czasów Chrystusa, wtedy ma to jakiś sens.
Długo czekałem na ta grę i się bardzo rozczarowałem :( Gówno jakich mało ciemne i toporne ocena 5 jak najbardziej zasłużona. Pograłem na piracie może godzinę i do kosza. Szkoda czasu.
Aż się boję reakcji ludzi, którzy zobaczą to na vr'ze :o
Laterett17 Mam do ciebie prośbę.
Idź stąd błagam.
To jest forum o grach, a ty tu wyjeżdżasz z jakimiś pierdołami, które nikogo nie obchodzą i jeszcze prowokujesz przez to ludzi do kolejnej kretyńskiej dyskusji.
Moje wnioski z twoich postów nasuwają mi, że jesteś trollem albo idiotą.
Nie mam zamiaru cię dokarmiać i nie odpowiem na twoje dalsze pieprzenie co radzę innym nieszczęśnikom odwiedzającym to forum.
No i bardzo ważne (niestety, nie mam już edycji)
What kind of PC will be needed to play the game at 4K resolution and 60FPS with max settings?
I’m testing the game night after night on my pc, and it works flawlessly with 4K/60fps. If you have a machine with similar power, you should be able to play with everything set to “Ultra”(Maximum).
GeForce GTX 1060 6GB
i7-6700 3.40 GHz
16 GB RAM
Jeśli teraz powiecie, że gra ma wysokie wymagania, to nie będę miał już do Was sił
Im więcej gameplay'ów pokazanych, tym bardziej obawiam się, że wyjdzie z tego kupa i granie w to będzie rzeczywiście agonią. Ale nie taką, jakby chcieli twórcy.
Pooglądałem na Twitchu - bieda, kolejny symulator chodzenia jakich masa już (Kona, Kholat, Soma, Layers of Fear, Penumbra, Outlast, Amnesia, Alien Isolation itd. itp.) tylko w klimatach piekła. Będzie nuda i średnie oceny. Wyglądem też nie powala, a na filmikach było pokazane zgoła co innego...
Gra już jest odblokowana na Steamie :D Nocka moja :) Podobno wersja PC jest super, a na xboxie one s/x są problemy z dźwiękiem. Pisałem o tym w innym temacie, ale to jest główny Agony, więc tu powtarzam :)
Obecnie na Twitchu najwięcej oglądających ma DansGaming - gość jest już znudzony w uj, do tego pomija fragmenty gry, czat ma polew... Tyle z gry wyszło, nie oszukujmy się.
Edit: po chwili oglądania sam prawie zasnąłem...
Słabość tej gry polega na tym, że lepiej nie zaczynać robić takiej gry mając w studio 9 osób. Nie mogło wyjść inaczej jak prawdziwa agonia podczas grania w ten niewypał. Na razie jest 60% pozytywnych na steamie (czyli bardzo mało, a ocena coraz bardziej spada)., średnio 5/10 od recenzentów. No cóż. Do przewidzenia.
Pojawił się pierwszy patch. Lista poprawek:
- The Maze of Madness puzzle is optional now.
- Amount of enemies in The Pit is reduced.
- Amount of skulls needed to solve Ishtar's Room puzzle is reduced.
- Small tweaks for Dark Forest enemies encounters.
- Added Torch to Onoskelis Cave area.
- Amount of enemies in the Fractal Forest is reduced.
- Amount of enemies in the Mushroom Mind is reduced.
- Problematic sigils in Ice Caves are changed into easier puzzles.
- Added a checkpoint after the first scene in Chart Chase (You no longer need to rewatch the first scene)
- Painting in Chart Chase area changed place, so it's more obvious where to look for it.
- Ifrit soul apple is now gained faster, and puzzle in this area got streamlined.
- Added a checkpoint in the last chapter just before meeting with the beast (you no longer need to walk long path again)
- Changed difficulty options - Easy Possession is now activated on both difficulties, and Checkpoint Destruction is off in both as well.
- Stamina got a big buff and a small rework while swimming.
Grę ukończyłem po ciężkawych początkach się wkręciłem w klimat i kilkanaście h dobrej zabawy za mną.
W żadnej innej grze nie spotkałem takich lokacji pewno można by to zrobić lepiej jak by był większy budżet ale ocena 7.0 zasłużone jest i to podtrzymuję.
Ja uwielbiam mroczne jaskinie i korytarze zwiedzać więc to była gra dla mnie w sam raz :)
Ocena 7.5.
Dobra gra. Sama wizja piekła i przechadzka po nim to czysta przyjemność. Ktoś miał wyobraźnię trzeba przyznać. Grafika i dźwięk trzyma poziom. Ryki, jęki i piski - wszystko to nadaje klimatu grozy.
Brawa dla polskiego zespołu za udaną grę! W końcu jakaś gra która spełnia oczekiwania i nie czaruje trailerem a potem zawodzi.
Ci którzy jęczą że nie wytrzymali 2 h to się nadają się do tarcia chrzanu.
+ jeśli piekło istnieje to wygląda tak jak w tej grze :) Super design piekielnego świata
+ dźwięk
+ grywalność
- ciężko się przyczepić bo dostałem to czego oczekiwałem przed premierą
Widziałem zwiastun.
Krótko mówiąc - chore. Demoniczne, mocno osadzone w magii i mitologii piekielnej.
Nadchodzi nowa era światów wirtualnych. I może dojść do sytuacji, w której ludzie będą tak oswojeni z piekłem, że opcja trafienia do niego po śmierci może nie być już taka straszna.
Oczywiście zakładając, że gracz wierzy w piekło.
Chyba polakom zabrakło pomysłu na grę, skoro jest taka sama jak nazwa innej gry z 1992 roku pod tym samym tytułem. Albo niewiedza, albo słaba znajomość gier, albo wykorzystanie nazwy bo.... bo tak :D.
Agony to z wersji na Amigę, to dość specyficzna gra zupełnie jak Shadow of The Beats (1989). Gra jest oparta na tym samym silniku i podobnych rozwiązaniach, co cień bestii, jest to jednak nieco niższe wykonanie.
Co mnie zaintrygowało, to fakt że ludzie pamiętają o tym tytule. Świadczy to chociażby filmik fana który zrobił AGONY na Unreal Engine 4. Wyszło mu to świetnie, a gdyby gra została wydana, to była by traktowana jako INDYK albo gra Arcade. Czyli po prostu jako mniejsza gra.
Poniżej filmik z Agony na UE4 oraz moja recenzja ;).
https://www.youtube.com/watch?v=ByMdv_mBoXU
Agony Unreal Engine 4
https://www.youtube.com/watch?v=E2WcgH0Omxg
Pół roku mija a tu jedna zajebista gra na PC czyli gra roku Pillars of Eternity 2. Jak tu nie inwestować w PS4?
Ogame, jeszcze w dzien (noc) premiery chcislem pisać plusy i minusy, ale robilem to tak długo, że mi nie zaliczyło komentarza. Teraz jestem nad morzem, ale spróbuje wieczorem opisać szczegóły. Jednak ocena waha się między 6.5, a 7. Najwiekszy minus to bieganie przez 3 sekundy i olbrzymia ilość błędów technicznych. Gra broni się klimatem i dzwiekami, ale to nie wszystko. :/ Coś może być w tym, co pisałeś, że jesli na prawdę mocno czekam na jakiś tytuł, to okazuje się sredniakiem :E Dobrze, że to nie spotkało hl, crysisa i żadnego Tomb Raidera. Anyway - po powrocie do domu spróbuje to ukończyć, bo mimo wszystko klimat daje rade.
Chyba zagram. Choć już widzę kilka bolączek związanych z obraniem takiego a nie innego pomysłu na fabułę. Trzeba pamiętać - że piekło to wymysł monoteistycznego babola... Stworzony przez średniowiecznych półgłówków. Idealna metodyka by zmusić wierzącego do podporządkowania się. Ba, by zmusić ludzi do wiary. Można założyć że jest to jakaś alternatywa... Nie mniej, kurde - kuje w oczy ta anty logika.
"Kierowany przez nas w grze nieszczęśnik trafia do piekła"
No dobrze... Nieszczęśnik? To dlaczego tam trafił? Przecież to nie diabeł decyduje kogo zabierze. Tutaj kolejno rodzi się następny problem.
"Zadaniem gracza jest znalezienie sposobu na ucieczkę z tego przeklętego miejsca."
He? To można stamtąd uciec? Gdybym miał się zgodzić odnośnie takiej wizji świata... Spójrzmy jak bardzo popierdolony jest ów twórca.
Stworzył świat i jego główną esencją są ludzie - ci kolejno muszą żyć w surowym świecie... Ponadto mają coś takiego jak emocje podświadomość i instynkt . Teoretycznie... Bo nie masz wpływu na to gdzie się urodzisz - to nie masz wpływu (jakiegokolwiek) na to kim będziesz za życia. Na logikę, gdyby koncepcja piekła była prawdziwa - to byłoby to miejsce stworzone dla zwyrodniali. Zresztą, nie tylko. Tutaj natomiast mamy ala sale tortur... Czyli Bóg się mści za to że byłeś nie taki jak powinieneś - ej, zaraz... Kolejno kurwa... Jego wolą było to kim byłeś - nie twoją... Błędne koło? Nie. Błędna to jest wiara i jakakolwiek wizja monoteistycznego gówna. Jeżeli nie pasujesz to najlepszym rozwiązaniem jest się tak zwane wypisanie - ogólnie, można to zdanie podpiąć pod różne sytuacje... Jedną z bardziej logicznych jest życie. Przykładowo, jeżeli ktoś jest mocno nie ten teges... Kurwa. Człowiekowi czegoś całe życie brakowało i wziął to z bólu. Bądź, miał typowy wyrysowany charakter totalitarnego pojeba... I zrobił to co zrobił. Skoro już ów Bóg sadysta sprawił, że takowe osoby wytyka się palcami... To nie mógł łaskawie pozwolić im umrzeć? De facto rozumiem umrzeć jako - usunąć - wymazać? Kurwa... Trafiamy do piekła (najpierw umarliśmy) i w piekle znowu umieramy. Pieprzy się, że cielesność to fakt rzeczywistego świata tutaj na Ziemi... A piekło też jest cielesne! Ta wizja rodzi multum błędnych kół... Samo-zaprzeczeń.
Zresztą, tak na marginesie jakby ktoś nie wiedział.
a) istnieje klonowanie
b) istnieje kosmos (wszechświat)
c) człowiek to multum reakcji biologicznych
-zawiedzie cię jedna składnia mózgu, i już nie jesteś sobą - de facto umarłeś, choć wciąż żyjesz...
d) do dnia dzisiejszego na Ziemi przeżyło około 100 miliardów ludzi
-jak myślicie, ilu z tej wielkiej puli żyło przed wynalezieniem monoteistycznego babola
e) dlaczego koncepcja monoteistycznego babola jest tak powszechna i uznawana za jedyną prawidłową, gdzie "religie" które powstały wcześniej były zdecydowanie bardziej przyjacielskie i pozytywne do świata. Nie wiem ilu ludzi się zastanawia, nad faktem - że takowe chrześcijaństwo... Zresztą, jak każdy MONOTEISTYCZNY babul... To nienawiść, pogarda - niezgodność z światem. I nadzieja na zbawiciela (na koniec tego świata), dlaczego ludzie wolą podmiot który uznaje że zwierzę to przedmiot, i co z tego że mamy na Ziemi kilka gatunków co to naprawdę grubo od nas nie odstają, dlaczego wolicie ten syf... Od chociażby buddyzmu? Który co prawda nie obiecuje ale też nie straszy. Zaraz, zaraz.. Ta, tu chodzi o obietnice :) No oczywiście... Mam korzyść to się zgadzam, no nie? Kija, że gdyby koncepcja twórcy była prawdziwa to nie byłby on nawet w jednej miliona składni tym Bogiem jakiego chcecie... Który da raj, no ale właśnie... Dla mnie raj to byłoby miejsce gdzie mam piękną żółto włosą co to rozpieszcza mnie w najbardziej wydziwaczony sposób. Byłoby to miejsce... Które nie kłóciłoby się nawet odrobinę z moją osobą - z moim charakterem, moim JA - zemną. Natomiast niebo widziane przez religijnych? No co dostaniecie... ? Miłą rozmowę z bliskimi? Słoneczną pogodę? Łąkę? 0.0
Także chyba zagram, zawsze wizję twórców można przypasować do chorego umysłu - i założyć że wszystko co widzimy w owej grze zostało spowodowane przez gnębienie schizofrenika poprzez religijnych fanatyków. Szkoda tylko że go nie spalili na stosie jak to mają w zwyczaju... Naprawdę, te tortury to już sobie mogli odpuścić.
PS. Polecam serial Lucyfer.. Trochę zmieni wasze podejście co do szatana. (Bóg też go kocha :) )
ttps://www.youtube.com/results?search_query=george+carlin+religia
[link]
A więc Laterett17 dostał chyba bana, mimo to wtrącę się do tematu.
Widzisz Laterett17, tak właściwie to twój post to sterta bredni, bazowana na półprawdch które gdzieś tam usłyszałeś.
Trzeba pamiętać - że piekło to wymysł monoteistycznego babola... Stworzony przez średniowiecznych półgłówków
Ha dobre, ale nie.
Tzn tak -piekło jako fizyczne miejsce w Chrześcijaństwie pojawiło się może i w średniowieczu, tyle że...
"Piekło" jako miejsce kaźni dusz występuje praktycznie w 90%+ religii, zarówno monoteistycznych jak i politeistycznych.
Chrześcijaństwo tak właściwie "ukradło/pożyczyło" sobie piekło (jak i całą resztę świąt) od innych religii
Generalnie piekło po angielsku to: hell
Natomiast Hel jest miejscem kaźni "złych dusz" << ha ha ha*1 w mitologi nordyckiej
https://pl.wikipedia.org/wiki/Helheim
*1 btw złe dusze to są w tym wypadku osoby które umarły ze starości lub w wypadku czy chorobie ;D
W mitologii greckiej: Hades
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hades
Od chociażby buddyzmu? Który co prawda nie obiecuje ale też nie straszy.
kolo, nie masz ZIELONEGO pojęcia o buddyzmie, gdzie *celem ostatecznym* jest "Absolutne samobójstwo duszy/świadomości" czyli Nirvana.
Buddyzm jest de fakto zaprzeczniem ideii "transcendencji" gdzie założeniem jest "uświadom sobie że jesteś Bogiem"
W buddyzmie byłoby to raczej "uświadom sobie że nie istniejesz"
^ pomimo to, w buddyzmie NADAL istnieje zarówno piekło, jak i niebo
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sze%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwiat%C3%B3w
Piekło w buddyzmie: naraka
https://pl.wikipedia.org/wiki/Naraka_(buddyzm)
Ciekawe jest też chińskie piekło
https://en.wikipedia.org/wiki/Diyu
jak na nie spojrzeć (tzn na 18 poziomów tego piekła) to kolejny świetny przykład na czym bazowano Piekło chrześcijańskie
W mitologi Egipskiej co prawda nie było Piekła sensu strikte, była za to taka piekielna kraina, przez którą wędrowały dusze do miejsca sądu (ważenia serca)
https://en.wikipedia.org/wiki/Duat
Do piekła nikt nie szedł, bo każdy kto nie przeszedł Osądu (i nie dostał się do Nieba) zostawał na miejscu ukatrupiony (śmierć duszy/ka)
Odnośnie monoteizmów to ciekaw że większość chrześcijan nie ma pojęcia np o takim
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaratusztrianizm
^ moneteistycznej religi która POPRZEDZA judaizm, a która jest pieruńsko podobna do wszystkich religii księgi (Judaizm/Chrzescijaństwo/Islam)
*******************
btw odnośnie Agony -to warto wspomnieć że jedna z kluczowych postaci -Red Goddess jest odniesieniem do kultów płodności i figurek "bogini Wenus z paleolitu", czyli nie przymierzając absolutnie najstarszych symboli religijnych. Z podobnego powodu część tych demonów jest taka cycata ;D
najnowszy gameplay z gry demonem
https://www.youtube.com/watch?v=NTbg0iAIIe8
kolejny szajs gdzie tylko spierdzielasz i rozwiązujesz jakieś gówniane zagadki,i co to jest za grafika ze średniowiecza,patrzeć się nie da
ciekawe czy będzie zawierało coś poza gore... a nie, nawet gore nie będzie bo jakaś cenzura wchodzi
czym wy się tak podniecacie? kolejna gra która ma szokować tym ile brutalności można wyświetlić na raz na ekranie monitora
Obraz jest ciemny bo to horror, bierz pochodnie jak ci ciemno. Można się przyczepić do wielu rzeczy w Agony, jednak jest to gra grywalna i nie zasługuje na oceny poniżej 6. Teraz trwa nagonka na Agony, osoby z góry (prawdopodobnie z kręgów katolickich) opłacają recenzentów aby ta szatańska gra miała jak najmniejszą popularność. To, że stworzyli ją Polacy też jej nie pomaga bo lobby katolickie, które w Polsce jest przepotężne, nie chce być kojarzone z tą grą. Polecam nie patrzeć na niemerytoryczne recenzje i samemu ocenić czy gra zasługuje na 3.5(!). Takiej realistycznej wizji piekła nie było jeszcze w żadnej grze i długo nie będzie. Polecam zakup, jak nie teraz to podczas promocji.