Łoooooo opad szczeny..leże i nie mogę się podnieść...
A tak serio to strasznie to tak bidnie wygląda..Jakoś tak mnie odrzuca ten świat...Dziwnie to wygląda na tym silniku...No nic..Jeszcze nie spisuje na straty tej gry dopóki nie zagram, ale po tym zwiastunie mam ochote odpalić sobie trailer ,, Horizon Zero Dawn''
str1111 [21]
cały czas robią to samo, lekko zmieniając klimaty
Heh, toż to zupełnie jak Bethesda i EA BioWare!
do tego ciągle ten archaiczny silnik
Heh, toż to zupełnie jak Bethesda!
Przy czym zarówno Bethesda, jak i EA BioWare są o wiele większymi i o wiele zamożniejszymi studiami niż Piranha Bytes.
Problem jednak w tym, że ta mała i biedna Pirania - mimo, że "na archaicznym silniku cały czas robi to samo, lekko zmieniając klimaty" - parę elementów od dawna robiła lub nadal robi lepiej niż wspomniane giganty (zwłaszcza niż Bethesda).
Aż strach pomyśleć o buguch i optymalizacji itd.
Zresztą na screenach już są bugi nawet (miecz zjada rękę)
Beka
str1111 [22.1]
Ale co Bethesda, czy BioWare ma z tym wspólnego
To, że "robienie na archaicznym silniku cały czas tego samego, lekko zmieniając klimaty" nie jest z góry skazane na porażkę, a wręcz może przynieść sukces - zarówno "ocenowy", jak i kasowy.
wygląda jak wygląda ale intryguje mnie jednak - ciekawe co z tego będzie.
Wygląda tak sobie. Byle system walki nie był ulepszoną wersją tego z Risen 2/3(jeden z najgorszych moim zdaniem system walki w grach RPG) i zastąpili te pokraczne animacje z poprzednich gier czymś normalnym.
Jak dla mnie, jest to zwiastun nie tylko Elexa, ale też Gothica 5, bo po zaprezentowanej tutaj, zbliżającej się porażce, chyba tylko odwołując się do tej szacownej marki Piraniom uda się wydębić jeszcze raz hajs od wydawcy.
To studio niestety nie ma przyszłości, cały czas robią to samo, lekko zmieniając klimaty, do tego ciągle ten archaiczny silnik. Rozumiem że to małe studio, ale jednak mogliby coś z tym zrobić, spróbować czegoś innego, może zrobić grę we współpracy z kimś innym, spróbować ruszyć do przodu, a tak stoją w miejscu od czasów Gothica. Kibicuję żeby im się udało, ale to już się robi nudne, mamy tu identyczną sytuację do From i ich Soulsbornów, tyle że From potrafiło wyciągnąć jeszcze coś nowego z utartej formuły i nie rozwadniać swoich gier tak bardzo. Nie wróżę tej grze za dobrze, tak jak nie wróżyłem Risenowi 3, szykuje się kolejny toporny chłam, żerujący na nostalgii.
Skąd taka fala hejtu? Wystarczy, że jeden zacznie, a za nim reszta jak stado owiec?
Ja tutaj żadnej tragedii nie widzę, ciekawy pomysł, czekam.
Zwiastun bardzo średni ale liczę na talent ludzi z Piranii - przecież dostaliśmy od nich tyle świetnych rpg'ów.
Miks mechów i mieczy to moim zdaniem średnio trafiony pomysł. Do tego przecięty trailer. Ale lubię być pozytywnie zaskakiwany, zobaczymy po pierwszym gameplay'u.
W pierwszej trójce powodów dla których chciałbym być miliarderem jest na pewno to, że chciałbym zapewnić Piraniom należyty budżet, by w końcu mogli rozwinąć skrzydła i zrobić hit na miarę dzisiejszych czasów. 15 lat temu można było stworzyć przełomową grę w 20 osób niewielkim nakładem finansowym. Dzisiaj takie gry to albo crapy, albo indie, albo minecraft ;)
Może kickstarter?
Grafika mi się podoba, szału nie ma ale ma swój styl. Aktualnie animacje jako nr. 1 do poprawy. I tak wszystko da się przeboleć jak pięknie zaprojektują lokacje i fabule. Aktualne Screeny Elexa są o wiele lepsze niż 2015, a to ciągłe alfa, więc czekamy dalej :)
Piranie tworzą właśnie coś nowego. To nie jest zwykła gra fantasy jak Gothic czy Risen, dodano tu jeszcze klimat postapo i lekkie zahaczenie o sci-fi.
Jeśli masz na myśli Mike Hoge'a to jego odejście było spowodowane polityką firmy (a raczej jej wydawcy, bo mam wrażenie, że to Deep Silver naciskał na Risena 3), która dalej brnęła w tę samą tematykę, kiedy on chciał sprawdzić się w tworzeniu gry o zupełnie innej tematyce. Powiedział to już w 2011 roku w wywiadzie dla Gothicz.net:
Zawsze wszystko planuję w pięcioletnich ostępach czasowych. Aktualnie zbliża się kolejny z nich, który przyjdzie wraz z ukończeniem Risen 2. Po tym NAPRAWDĘ chciałbym zająć się tworzeniem innego rodzaju gry – o innej tematyce. Piraci są fajni, ale moim zdaniem wciąż zbytnio zakrawają o fantastykę, z którą mam do czynienia nieprzerwanie od przeszło 10 lat.
ELEX na pewno nie jest w stu procentach tym samym, co Gothic i Risen.
Nie wygląda źle, choć G3 w swoim czasie robił spore wrażenie.
Szkoda że nie ma w trailerze dialogów, czegoś o gameplayu... wiadomo że grafiką tej klasy nie zawojują a i ona nigdy nie była najważniejsza w ich grach.
Nadal nie do końca widzi mi się połączenie mechów, mieczy i 'ścierowjadów'...
JaspeR90k [8.4]
ma on już dekadę na karku co jeszcze bardziej podkreśla przestarzałość technologi na jakiej bazuje Elex
Spokojnie, spokojnie. Fallout 4 bazuje na silniku Morrowinda, a nie przeszkodziło mu to w zgarnięciu paru nagród... :P
A tak poważnie(j), to mi tam ten stary silnik nie przeszkadza. Co by nie mówić o ich poszczególnych produkcjach, to Piranha zawsze miała talent do kreowania sugestywnych i klimatycznych światów. Pod tym względem dla mnie to absolutna czołówka w branży, są tuż za CDP Red.
I po zobaczeniu powyższego filmiku jestem pewien, że przynajmniej ten aspekt ich gier raczej się nie zmieni i mnie nie zawiedzie.
Ciekawe kiedy panowie z Piranha Bytes wyjda z jaskini się rozejrzeć, jaki postep w ciągu 10 lat nastapil, jeśli chodzi o gry komputerowe.
I szału nie ma...
Nie spodziewałem się fajerwerków, ale miałem nadzieję, że będzie to wyglądać lepiej. Pewnie kupię, i
pewnie się przejadę jak na Risen 3.
Zobaczyli na jednym trailerze wstępnej wersji gry kawałek świata i już narzekają... Poczekajcie, aż będziecie mogli zagrać i wtedy oceniajcie grę.
Co do frakcji: w ELEX występują cztery frakcje (w tym trzy grywalne) i różnią się właśnie między innymi zaawansowaniem technologicznym, podejściem do narkotyków i światopoglądem na całą tę sytuację. Braki w technologii w walce z mechami czy innymi robotami nadrobi dostęp do magii, więc nie martwcie się, że w starciach będziecie bez szans.
Niestety w tym lamencie jest dużo prawdy. Powinni zrobić coś nowego i do takich projektów powrócić z lepszą technologią i większym budżetem. Jeden z ich najbardziej doświadczonych członków chyba to zauważył bo już przy Risenie 3 nie pracował i aktualnie wraz z podobno z kilkoma przyjaciółmi, którzy teorzyli Gothica tworzy nową grę na UE4 jako PB Red. Coś czuje, że osiągnie on sukces i Piranhie pójdą jego śladami.
Coś nowego w sensie oderwać się od RPG, gdyż jest to największy ze wszystkich gatunków gier i przy aktualnym budżecie i technologii raczej nie mają szans na to żeby zabłysnąć. Moim zdaniem powinni spróbować sił w jakimś nowych gatunku i do RPG powrócić po odniesieniu jakiegoś sukcesu.
Powinni się zebrać w sobie i zrobić jeszcze raz G dopracowanego od początku do końca, a fani plus nowi gracze dadzą sukces choć powinni się przyłożyć i wyjść na maksimum swoich możliwości, bo rynek od pierwszego G rpg się sporo zmienił.
Maratonczyk [36]
rynek od pierwszego G rpg się sporo zmienił
Pod paroma względami rynek pierwszego Gothika nawet nie dogonił.
A jeśli się zmienił, to na gorsze, więc osobiście bym nie chciał, aby Piranie dostosowały pierwszego lub drugiego Gothika do "gracza spłodzonego przez zmieniony rynek".
Nooo jestem w szoku!
Negatywnym. Wygląda to słabo.
Gra wyjdzie dopiero w 2017 roku, a Piranha Bytes nadal siedzi na prehistorycznym silniku graficznym wykorzystującym DirectX 9 i pamiętający czasy pierwszego Risena, przez co Elex już teraz wygląda okropnie pod względem wizualnym.
Piranie nigdy w marketingu i trailerach najlepsze nie były, ale jak na taką pierwszą próbkę możliwości ELEX nie jest źle. Czuć klimacik, muzyka też fajna. Pytanie jak rozwiążą kwestię mechaniki i gameplayu. Mam nadzieję, że system walki zrobią od nowa i nie będą się wzorowali na tym z dwóch poprzednich Risenów. Walkę bronią białą mogliby zaprojektować na wzór takiego Lords of the Fallen czy nawet pierwszego Risena. Jeśli zaś chodzi o strzelanie to fajnie by było gdyby granie taką postacią upodabniało grę do strzelanki TPP jak to robiły Mass Effecty. Kwestię balansu też powinni przemyśleć, bo w R2 i R3 niezbyt z tym sobie poradzili, a broń palna była tam przegięta i znacznie ułatwiała grę.
A tak w ogóle to ciekaw jestem czy na gamescomie dowiemy się czegoś o Spacetime.
Nie wygląda to dobrze..Ostatnim ambitnym projektem Piranhi Bytes był Gothic 3 sprzed 10 lat...Nieudanym co prawda, ale ambitnym. Riseny to jakieś popłuczyny po Gothicu z archaicznymi rozwiązaniami.
A widziałeś jakąś dobrą grę, na miarę Gothica, którą sfinansowała zbiórka na Kickstarterze?
Mam wrażenie, że Piranie się na tej grze mocno przejadą.
Gracie w gry z grafiką jak z roku 1990 a tu narzekacie. Chciałbym zauważyć, że nadal każda gra Piranha Bytes (np Gothic 2) wygląda bardzo ładnie. Nie starzeją się prawię w ogóle i dziś np Gothic 2 wygląda lepiej pod wieloma względami niż taki Oblivion
Ale masakra. Koles z karabinem, samochody, linie wysokiego napiecia, skaczace mechy, a obok kolezka w zbroi z mieczem. Beznadziejne polaczenie, nie mowiac o grafice sprzed 10 lat. Ale wszystko to by przezyl gdyby rozgrywka byla calkiem nowa, a zapowiada sie na kopiuj wklej z Gothikow/Risenow, czyli nic ciekawego.
Wiedziałem, ze bedzie z tego kupsztal.To studio nie ma na koncie jeszcze ani jednej dobrej gry.