A i chciałbym w końcu jakieś miasto na miarę Khorinis, albo obozów z pierwszego Gothica, bo jak znowu dadzą nędzne osady złożone z dwóch budynków, to kicha. Sądząc jednak po ścieżce którą obrali (pseudo post apo) chyba nie mam się co łudzić.
Myślałem, że nieco bardziej zmienią styl graficzny, bo nieco za risenowato to wszystko wygląda, zwłaszcza modele postaci i pancerze troszkę zalatują Risenem 3. Ostatni Risen zły nie był, wręcz przeciwnie bardzo mnie wciągnął i dopiero gdzieś pod koniec czułem znużenie. Jednak w porównaniu do poprzednich części wydaje się grą na raz i jakoś nie chce mi się do niego wracać. Może to kwestia tego, że grałem na poziomie trudności ultra i starałem się z gry wycisnąć wszystko, stąd i motywacji brak. Albo po prostu formuła ich gier zaczyna mi się przejadać. I o ile dwa pierwsze Gothiki mogę przechodzić non-stop, tak Riseny to gry na jedno, dwa, góra trzy podejścia (by sprawdzić wszystkie dostępne frakcje). Brakuje im tego klimatu, który posiadały Gothiki, nie ma tego zżycia się ze światem i innymi bohaterami, brakuje większych osad i soundtracku od KaiRo. Fabuła też nie porywa, bo w każdej części pokonujemy jakiegoś Tytana, ale nic z tego nie wynika, bo w kontynuacji jest kolejny.
Jeśli chodzi o ELEX to jakoś nie wyczekuję gry z napięciem, ale mam nadzieję, że Piraniom się uda, choć osobiście mam mieszane uczucia względem tego science fantasy. Na pewno cieszy fakt, że świat ma być jednolitym kawałkiem terenu (podobno) i nie będzie podzielony na wyspy jak to miało miejsce w dwóch ostatnich grach PB. Choć zastanawia fakt czy te 5 regionów będzie umieszczonych na jednej mapie. W końcu w G3 też mieliśmy różne regiony. Przydałyby się większe osady, bo trochę słabe jest to, że Piranie nie potrafią albo nie chcą stworzyć większych, tętniących życiem miast, NPCów reagujących na poczynania gracza, mających własnych rozkład dnia. W każdej kolejnej ich grze te elementy były, przynajmniej częściowo, upraszczane. A to wg mnie decydowało o sile dwóch pierwszych Gothiców, które cechowały się świetnym klimatem i sporą dozą immersji.
A tak w ogóle to gdzieś miesiąc temu wyciekły fragmenty gameplayu z wersji alpha: https://www.youtube.com/watch?v=Ee8W00Qpps8
Liczyłem na zupełnie coś innego, te mechy w połączeniu z mieczami... wygląda to średnio. Zamiast tego wolałbym żeby roboty były raczej w stylu Falloutowym, poskładane z tego co było pod ręką, podobnie broń, bardziej w stylu tego co było widać w gameplayach z Horizon. Jakoś brakuje w tym "fantasy-postapo", tego drugiego człona...
Oni chyba boją się perspektywy stworzenia nowego Gothica, takie mam wrażenie.Seria Risen była niezła ale z części na część poziom spadał, jeśli chodzi o Elex to jeśli się uda to szacun bo jednak nowe realia, ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Liczę iż w końcu dostaniemy pełnokrwistego Gothica jak za starych dobrych czasów.
to nie fantasy postapo tylko science fantasy, co nie zmienia faktu że wygląda dziwnie.
a tak w ogóle to gdzie jest gothic redux/remastered sie pytam?!
Ja tam uwielbiam gry PB, próbują czegoś nowego, bardzo dobrze. Z niecierpliwością czekam na pierwsze materiały wideo i liczę, że w 2017 doczekamy się premiery.
Bardzo mnie się to podoba.
Jedynie miecz w dłoni gościa na 3 od końca screenie wygląda jak zabawkowy miecz z Zeldy na N64 :) Pewnie placeholder.
Screeny, na których nie ma futurystycznych elementów wyglądają naprawdę fajnie.
Z tego co pamiętam to twórcy mówili o kilku obozach, a jeden z nich będzie odrzucać technologiczne bajery, chyba właśnie tam dołączę :p
Nie podoba mi się coś takiego jak:
"Panować ma w nim jedna zasada – jeżeli coś widzisz, to możemy tam dotrzeć."
Wolałbym, by niektóre tereny nie są dostępne dla bohatera już na początku gry z powodu silnych potworów, brak przywilejów i środków do pokonanie przeszkód. W Gothic musiałem wytrenować bohatera na tyle, aby móc pokonać silne potwory i dotrzeć do niedostępne tereny. Oraz ciężko zapracowałem na to, aby zostać strażnikiem i w ten sposób otrzymałem zaszczyt wejścia do górnego części miasta. Dzięki temu miałem sporo satysfakcji i radości. Po to jest rozwój bohatera jako nieodłączny element RPG.
Rozumiem, że wielu z nas wolą gry sandbox.
Bez sensu połączenie. Wygląda jakby pomysłodawca był dzieciakiem, któremu podobają się realia z jednej strony mechów, a z drugiej magic&sword fantasy więc postanowił je połączyć. Albo jeszcze gorzej jakby pomysłodawca był starym tępym koniem i nagle wpadł na genialny pomysł "Hej dzisiejsze dzieciaki lubią i miecze i super transformersy więc stworzymy grę gdzie będzie i jedno i drugie! Plus dinos gratis! To będzie hit tego lata!" ... lipoza
W samym połączeniu takich klimatów nie byłoby nic złego, gdyby nie fakt, że jest ono zrobione bez głowy. A w każdym razie, na takie wygląda z tych materiałów.
Zupełnie nieobecny jest tu taki "flow". Wrzucili po prostu postapo, s-f i fantasy do jednego worka i tyle. Wygląda to w efekcie strasznie sztucznie.
Całą zawartość tego "worka" powinno się ze sobą subtelnie pomieszać, unikać elementów skrajnie reprezentujących jeden gatunek i w ten sposób utworzyć coś naprawdę ciekawego i oryginalnego.
Niestety, na to się nie zapowiada. Bieganie po ulicach, między starymi i zniszczonymi samochodami, wojownikiem rodem z fantasty, ścierającym się z jakimiś mechami. To nie wygląda i nie może wyglądać dobrze.
Technofantasy da sie zrobić fajnie - (FF6, Vision Of Escaflowne, Vanguard Bandits czy zapowiedzi Horizon: Zero Dawn to najlepszy przykład), ale to co widzę ze screenów wygląda na niespójny, nieudany misz-masz.
Lubie to marudzenie :D
Był by to Gothic - to hejt eeeeeeeeeeeeeee znowu gothic, czy nie mają nowych pomysłów ??? ew. Kolejny remaster ....
Próbują coś nowego ? - Hejt że nowe, słabe ... a nikt jeszcze gry na oczy nie widział :D
Panowie będzie gra, bedzie hejt :D A teraz jedyne czym można to skomentować to : Huh ok i co dalej ?
Nie potrafię się zainteresować tą grą. Zawsze byłem i nadal jestem fanem tego studia, w Gothicach jestem zakochany do dziś, ale po prostu nie jestem w stanie zdzierżyć faktu, że znów robią TAKĄ SAMĄ GRĘ. Te same mechaniki i motywy jak w poprzednich grach, tylko ze zmienionymi nazwami. Meh.
Mi Risen (1) się podobał bo był bardziej jednolity w typie świata, magia i miecz. Już dodatki broni palnej, zwłaszcza dalej w 2 i 3 były takie sobie ze względu na toporność silnika.
Też mam mieszane uczucia do połączenia różnych konwencji w Elexie, ale trzymam kciuki.
Uwielbiam Gothici 1-2, ale najwięcej czasu spędziłem przy 3 i grę do niego podobną chciałbym zobaczyć.
Myślę, że '' Horizon Zero Dawn'' Lepiej ugryzie temat połączenia tych dwóch światów, ale gry od Piranha Bytes zawsze wciągają, więc zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Niestety, ale od czasów Gothica II Noc Kruka, Piranha Bytes zjada własny ogon. Seria Risen zmarnowała potencjał dziwnymi założeniami i decyzjami studia przez co cała saga się nie klei..Teraz dali świat, który...również się nie klei:) Jestem bardzo sceptyczny bo Elex wygląda na niezłego dziwoląga. Piranho WTF!
Seria Gothic:1,2,2 N.K i 3 zapadły mi w pamięci,czasami wracam do nich gdy odczuwam brak solidnego klimatycznego wciągającego cRPG i przechodzę wybraną część ponownie,co ciekawe za każdym razem gdy odpalam Gothica nadal jest świeży i wciągający,daje radość i pozwala wczuć się w klimat.
Gothic postawił bardzo wysoką poprzeczkę producentowi,patrząc na screny z ELEXA,moje odczucia są mieszane,nie przekonują,irytują i raczej mam obawy o tą produkcję,oby moje przeczucia się nie sprawdziły że gra nie sprosta oczekiwaniom graczy i to będzie wielki zawód w naszych sercach .(gothic który zapisał się w historii przez fabułę i klimat)+(Transformersy dla dzieci).heh ,może wiedzmin 4 też będzie z robotami heheh a Geralt będzie miał kałacha BULL SHEET!!!
To wszystko się kupy nie trzyma, super zaawansowane mechy a obok nich prymitywne miecze i zbroje, a do tego magia? Ok. takie coś już w grach było, tylko że tam setting trzymał się kupy, maszyny (zwykle krasnoludzkie) były budowane z prymitywnych surowców i używały zwykle nieco lepszych technologii niż powszechnie dostępne (jakieś szybkostrzelne armaty, itp.), ewentualnie nikt nie potrafił wykorzystać technologii prastarej, dawno wymarłej rasy.
A tu mamy miecze, a obok jetpacki i jakiegoś transformersa z działem, serio? To nie ma kompletnie sensu, ludzie którzy nie używaliby technologii, szybko zostaliby podbici i zapewne stali się niewolnikami, nikt nie latałby z mieczami, gdyby w świecie dostępne były dużo lepsze przedmioty mordu...
Ciekawie się to zapowiada, ale jest to dość ryzykowny projekt. Mam wrażenie, że ich głównym wrogiem jest nadal sam "staruszek" gothic. Martwię się jednak o animacje, które są z byt sztywne. W końcu sentyment się skończy.
Nie będę oryginalny - (nadal) nie przemawia do mnie koncepcja połączenia fantasy z s-f.
Dodatkowo kosmiczny obiekt, który niemal unicestwił mieszkańców planety, przyniósł ze sobą tytułowy Elex, czyli specjalny surowiec pozwalający napędzać dostępne urządzenia i dający swego rodzaju magiczne moce.
Piranie jak zwykle kreatywne. Czy oni nie umieją stworzyć świata bez magicznej rudy?
Nawet to całe postapo i sci-fiction wygląda jak Risen. Oni udają, że robią coś nowego, a tu znowu kopiuj wklej poprzedniej gry.
Dziwnie te screeny wyglądają, jeśli miałbym oceniać grę tylko po tych screenach powiedziałbym że to się kupy nie trzyma. Jakbym nie wiedział że to jedna gra to stwierdziłbym że to są 3/4 różne gry.
Chciałbym żeby coś z tego wyszło, ale mam wątpliwości.
Jak dla mnie bomba, gra w końcu różni się od innych. Jeszcze nie widziałem mieszanki si-fi z fantazy + post-apokalipsa. Może screeny nie robią ogromnego wrażenia ale piranha dobrze wie co robi.
mi sie nie podoba wolalbym same miecze
ale zobaczymy co z tego wyjdzie :D
na tym silniku nie wyobrazam sobie mechy ;V
Nie rozumiem poczynań tego studia. Z jednej strony twierdzą, że chcą spróbować czegoś nowego, że nie zrobią nowego Gothica, bo fani mają zbyt wygórowane oczekiwania, którym nie sposób sprostać. Z drugiej zaś ciągle z uporem maniaka klepią dokładnie tę samą grę, tylko w innym settingu, w każdym materiale powtarzając, że to tak naprawdę Gothic, tylko z Elexem w nazwie. Powrót do korzeni, bla, bla, bla...
Druga sprawa. Mam do nich ogromny kredyt zaufania, nawet mimo słabego Gothic 3 (który nadrabiał klimatem Myrtany, muzyką i oprawą), czy liniowego Risen 2 (który również miał swój specyficzny urok). Chciałbym tylko, by po hejcie, który z pewnością się wyleje w sieci po premierze nie przewracali tego świata do góry nogami. Jak już planują wydać więcej niż jedną grę z serii, to niech to będzie spójne uniwersum. Risen był fajny, ale najpierw mroczne średniowiecze, później piraci, potem znowu średniowiecze i gadające gnomy... W Gothicu 3 nagle orkowie stali się rozumną rasą, itp. To psuje wiarygodność uniwersum.
Tak czy owak - czekam.
"O super mech! Moj mieczyk napewno pokroi go na plasterki!" :D
Pomysl fajny ale tak jakos tego nie widze :(
Zbyt duza roznica bo co taki rycerz z wykalaczka zrobi takiemu mechowi? :D
Jakoś nie przekonuje mnie ta koncepcja, wolałbym przede wszystkim by zrobili jeden cały świat, niż pięć mniejszych podzielonych, na których miasta będą stanowiły kilka domków, mam też nadzieję, że fabularnie gra będzie spójna, bo jest to dość dziwne połączenie science-fantasy, no i jeszcze, z tego co widać po screenach znowu możemy dostać grę, po zgraniu w którą można mieć wrażenie, że wszystkie ich gry odbywają się w jednym uniwersum(Gothic- Risen), miejmy nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
Jeśli dadzą znów ten schemat z kilkoma obozami i pięciem się w ich hierarchiach, to mimo całej do nich sympatii już nigdy nie uwierzę że stać ich na coś dobrego. Ile można Piranho? Ciekawe czy jak przyjmują kogoś do siebie do pracy, to czy też nowy też musi wykonać jakieś questy w obozie programistów, grafików lub scenarzystów, zanim zacznie robić konkretne rzeczy ;)
Ciągle mylicie pojęcia, aż wstyd
ELEX - gra cRPG autorstwa Piranha Bytes
Elex - magiczny narkotyk, który pojawił się na planecie Magalan po uderzeniu meteorytu
W Falloucie sa mechy, miniguny, bron plazmowa i atomowki przeciwko kolesion z palami i jakos to nikomu nigdy nie przeszkadzalo. Czepiacie sie na sile podczas gdy do premiery Elexa jeszcze daleka droga i wiele sie moze zmienic. Niemniej cieszy fakt, ze chwycili sie za cos nowego. BTW Gothic w wykonaniu Redow to jakas kpina czy o co chodzi? Sorry ale do G123 nawet nowy Wiesiek nie ma startu.
Mówicie, że takie połączenie nie ma sensu, pierwszy z brzegu przykład - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi. Nie jest to identyczna koncepcja, ale bardzo podobna. W ELEX mamy Berserkerów z magią i pozostałe obozy z technologią. Wszystko zależy od tego jak zostanie poprowadzona fabuła, bo szczerze mówiąc takie połączenie ma dużo większy potencjał niż kolejne fantasy.
Co tu dużo mówić, pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Ja jestem dobrej myśli. Dodam jeszcze, że opublikowany teaser jest w słabej jakości ponieważ został zgrany przez ekipę WoE podczas RPC. PB ani NG jeszcze, żadnego teasera nie publikowało.
Wspomnę jeszcze, że z tego co ja zrozumiałem to na Magalanie żyła cywilizacja podobna do naszej. Świadczą o tym chociażby samochody. I dopiero po uderzeniu asteroidy i pojawieniu się elexu, ludzie zaczęli tworzyć nowe technologie.
A mi się podoba :) Nie jestem fanem klimatów science fantasy, ale tutaj to połączenie mieczy i mechów może się sprawdzić. Skoro mają być obozy, to może ciekawie ukazać jak poszczególne grupy poradziły sobie z katastrofą. Czekam :)
Nie wiem co wy się tak czepiacie. Uważam to za bardzo ciekawe połączenie i nie mogę się doczekać premiery bo na pewno kupię od razu. Podoba mi się eksploracja za pomocą jeckpacka. A jeżeli stworzą 1 spójny świat bez podziału na wyspy i dadzą 1 większe miasto (mogli by dać te obozy i 1 niezależne miasto) to już bajeczka. A to, że będziemy walczyć z mechami to co? W Fallout też walczymy z tego typu przeciwnikami i nie ma problemu. Ja tam czekam z niecierpliwością na ELEX'a.
Mechy i Miecz to zupełnie nie mój klimat...Szkoda, bo myślałem, że Piranha zrobi w końcu coś naprawdę super i że w końcu zagram w coś od nich po Risenie...
Tranformesy w sredniowieczy pomieszane z kosmosem....eh...wydaje mi sie ze to bedzie jeden wielki szajs ...mimo iz jestem fanem Gothica I i II a takze Risen(a) I II III to jakos niewiaza za specjalnych nadziei z tym tytulem...i wyjdzie z tego kolps jak z Gothica III
Aha tak patrze i gdzie tu logika jakakolwiek mechy mają broń a rycerze z mieczami no gdzie logika do wielkiego mecha umieli zrobić broń a do ręki to z metalem latają wtf ??
na drugim screnie ( ogolnie czwartym) miecz wyglada jakby robiony w paincie
Mają mechy, a żyją w takich prymitywnych chatkach :). Broń palną zapewne rozwiążą podobnie jak w Risen 2. Jakoś im dalej tym mój entuzjazm maleje. Oby Piranie nie przekombinowały...
Po Wiedźminie III żadna gra rpg nie jest już taka sama, teraz to praktycznie liczy się tylko Spider, Obsidian i może, może BioWare. Od czasu Gothica I-III PB nie ma szczęścia w kreacji świata, o ile jeszcze Risen jeden był całkiem fajny to część II i III to w ogóle nie moja bajka. Może kiedyś je skończę ale wątpię.
gdy nie te roboty gra ciekawa i zbroję dobrze dopracowane cała grę psuje ta technologa ,wole stare czasy gothic kultowa gra i fajna był przygoda
I znowu przygoda zakończy się po napotkaniu tubylca przed bramą mówiącego "Ule Bambule, Chucko."
Po tych screenach widać że znowu będzie dziadowski system walki z risena 3, znów nie będzie tarcz , większośc modeli jest wzięta z risena 3, a miasta znów będa mieć po 2 domki, nawet potworów nowych nie potrwafią stworzyć bo po raz kolejny dają nam zembacze z gothica.Żałośc nad żałościami, moich pieniędzy nie dostaną.
Z całym szacunkiem do twórców gothica ale to co teraz prezentują... nie wróży nic dobrego. Nawet jeśli zrobiliby śliczny trailer, bez przycięć z zsynchronizowanym dźwiękiem... och ach efektami specjalnymi nie przekona mnie to. Rycerze i Mechy, to wszystko okropnie się gryzie. Skończą tą grę i studio umrze śmiercią naturalną. skończy się żerowanie na sentymencie do Gothica.
Pewnie będzie na Steamie za dwadzieścia ojro w Early Acces i nie wyjdzie z bety. A jak wyjdzie, to będą to w promocji gimbom opychać z soundtrackiem i DLC, w którym będzie wycięta z podstawki zawartość.
Jak na razie, to gra wygląda jak kupa. Zestawienie fantasy z high-tec wypada bardzo nieapetycznie. Shadowrun miał swój urok, ale to było coś zupełnie innego. To tutaj się po prostu nie klei. Walka z raptorem używającmiecza, chwilę później wsiądziemy do mecha i ustrzelimy go z lasera? Yhm...
System walki wycięty z Risen i wklejony w to coś, od razu widać. To chyba się Pirania w rozwoju cofa, że nic nowego nie potrafi zrobić, a do gry wkłada system, który był gorszy niż ten z Gotica.
Dziwi mnie tutaj bardzo wygląd HUD. Ktoś chyba chciał zrobić coś na wzór Gothica w połączeniu z Assasinss Creed, tylko żeby wyglądało jak z Game boy Advance. No cóż, udało się.
Trzeba by zrobić ankietę dla graczy, jak gracze widzą takie połączenie w ELEXIE,statystyki pokarzą prawdę i może producenci gier na tym skorzystają,w ogule przydało by się więcej ankiet dla nas graczy co by,chyba mamy coś do powiedzenia pzecierz to my wydajemy hajs
Jeśli chodzi o ten trailer to jego zła jakość nie była winą Piranii ani Nordików, to był po prostu szybki reupload z jakiegoś streama. Tutaj znajduje się w lepszej jakości:
https://www.youtube.com/watch?v=MVcjXLigx5g
Już po screenach widzę, że to kolejna gra PB która będzie drewniana i toporna niczym Gothic.
Zamiast zaimowac sie głupotami powinni zrobilic tego gothica 5
Albo mechy albo rycerze. Niecierpię czegoś takiego także jestem kompletnie rozczarowany i raczej już nie jestem zainteresowany tą produkcja.
Chciałbym zobaczyć Gothica 5 w wydaniu Redów,co by Redzi wykupili prawa do Gothica i stworzyli Gothica 5,to byłby hit ala Wiedzmin 3, i stworzyli by znowu grę roku,mieli by rzesze fanów za sobą,pewnie w sprzedarzy ta produkcja przebiła by GTA 5.
W tym ELEXIE kurcze poco te roboty ,epoka miecza+epoka robotów,zaduzo jest tego naciapane,cos takiego niema racji bytu bo duza społeczność fanów gier kosmicznych,bedzie niezadowolona,jak i fani RPG w klimacie średniowiecza (fantazy),kazda z epok ma swój klimat i rządzi sie swoimi prawami ,dlatego łącząc to,nieda się stworzyć idealnego jednolitego klimatu gry,dopracowanego na 100%,wśrud wielu graczy oile nie u karzdego gracza ELEX wywołuje niechciane,nieporządane kontrowersyjne emocje,to się nie sprzeda,nie w tych czasach,Redzi pokazali jak sie tworzy gre dopietą na 100%,Elex niema prawa bytu,jesli chodzi o jakość klimatu,innne produkcje które trafią w klimat i jakość wykonania,wyprą tą gre i bedzie bardzo niska sprzedawalność ELEXA,Piranha Bytes powinno sie wycofac z tego projektu jeśli chcą się utrzymać w branrzy,i tworzyc grę pod gusta fanów a nie aksperymentować z dziwnymi pomysłami które mogą niewypalić niemaja na to chajsu,taka sytuacja.
Mogliby zamknac to studio. Nie zrobili w zyciu jednej dobrej gry. I znow robia to samo drewno tylko w settingu innym. Po co to komu. Zaorac.