Nie rozumiem i chyba nigdy nie zrozumiem sensu speedruningu. Nie jara mnie to. Nie imponuje mi takie coś. Ile to czas trzeba poświęcić żeby wytrenować sobie idealne przejście zanim zaczniemy nagrywać. Szkoda życia na to. Może jest dla mnie to głupie, dlatego że ja nie gram na czas a dla zabawy. Teraz jak mam czas zagrać więcej niż 2 godziny dziennie to rzadkość więc jedna gra zazwyczaj wystarcza mi na tydzien lub dwa.
Dlaczego link do filmu z 22 października 2015. Jest na głównej?
Aż tak dobry był ten materiał? xd
Jak dla mnie bez sensu ale skoro ludzie się tym jarają to niech sobie tak grają :) i biją te rekordy.
Dobry materiał. Lubię fenoment speedrunningu, ale o niektórych rzeczach, o których wspominasz nie miałem pojęcia.
Speed running nauczył mnie o grach kilku rzeczy. Są gry, które są przechodzone szybko prze speed-runnerów, ponieważ opanowali lepiej od innych mechanikę gry. To są tytuły zręcznościowe, obojętnie czy oparte na strukturze przygodowej (Medal of Honor, Uncharted) czy innej. Mają układ liniowy i to jest rzeczywiście sprint, czyli speed run.
Co innego z grami typu RPG czy tytułami ogólnie nazwanymi mianem sandboksów. Aby je przejść, zalicza się wątek fabularny i tu przydaje się wiedza na temat danej gry oraz dobrze dopracowana strategia. Nie jest źle, jeśli ktoś przechodzi GTA V w 5,5 h lub coś innego w czasie dziesięć razy krótszym niż większość graczy. Odbieram to jako dekompozycję i pójście po najmniejszej linii oporu.
Gorzej jeśli speed running obnaża schemat gry i okazuje się, że zamiast męczyć się z fabułą, rozmieszczonymi lokacjami, większość można obejść i ukończyć grę bez wykonania wielu zdawałaby się koniecznych zadań.
Muzyka w filmie:
Jeremy Soule - Dragonborn [Skyrim OST]
https://www.youtube.com/watch?v=s_R8N70nqBE
Scattle - Doctors Orders [Super Meat Boy 5th Anniversary]
https://scattle.bandcamp.com/track/doctors-orders-hospital-retro
DannyB - Ballad of the Burning Squirrel [Super Meat Boy OST]
https://dbsoundworks.bandcamp.com/track/ballad-of-the-burning-squirrel-ch-1-dark-world
Disasterpeace - Glitch [Fez OST]
http://music.disasterpeace.com/track/glitch
Jun'ichi Masuda, Go Ichinose & GAME FREAK - Battle! (Wild Pokemon) [Pokemon FireRed & LeafGreen OST)
https://www.youtube.com/watch?v=fbHBSDQ_UZ0
Jahzzar - Boulevard St Germain
https://soundcloud.com/jahzzar/07-boulevard-st-germain
Scattle - Knock Knock (Hotline Miami OST)
https://scattle.bandcamp.com/track/knock-knock
DrTChops komentuje swoje rekordowe przejście Skyrima:
https://www.youtube.com/watch?v=ogtEJX_n9W0
Sloth przechodzi Dishonored bez wykrycia w 49 minut:
https://www.youtube.com/watch?v=vjqwYwGaub8
LobosJR zasmuca graczy Dark Souls przechodząc je w niecałą godzinę:
https://www.youtube.com/watch?v=ImMOdTxtf-s
Werster masakruje Pokemon Blue:
https://www.youtube.com/watch?v=oFM4IRpf6Oc
Nie wiem co tu się dzieje:
https://www.youtube.com/watch?v=5CsOpx3tZdA
Trzy części Mega-Mana przechodzone jednocześnie:
https://www.youtube.com/watch?v=cj67TKjDARI
Wszystkie filmiki z imprez Games Done Quick - do wyboru do koloru!
https://www.youtube.com/user/gamesdonequick/videos
Baza rekordów świata z załączonymi filmikami:
http://www.speedrun.com/
Chciałbym żeby ktoś oddał mi cały ten czas zmarnowany na oglądanie speedrunów z wykorzystywaniem błędów.
https://www.youtube.com/watch?v=VtI5HM7GVGY - tutaj jeden z bardziej hardkorowych speedrunow (zlepek kilku graczy zdaje sie). Perfekcyjne 20 min.
Robisz najlepsze materiały na TVGry. Świetny montaż, merytorycznie też pierwsza klasa. Ogląda się to z przyjemnością
swego czasu najbardziej szokowało 15min z morrowind (gdzie linia fabularna jest dłuższa, a odległości większe niż skyrim) ale dzięki efektowi lewitacji + miksturką szybkości (tak efekt kumulował się bez końca przy kolejnych użyciach) dało radę :D
Mogłeś coś więcej powiedzieć o Metroidach w 2D, te gry są jakby stworzone dla speedrunnerów moim zdanie. Materiał spoko jak zwykle
@invader nie były zmarnowane .
No i filmiki padły. Pojawia się wiadomość Error Loading Skin: Crossdomain loading denied.
KOCHAM SPEED RUNNING! LUBIE TO OGLADAC ZWLASZCZA Z STRZELANEK I RPGÓW. z innych gatunków mniej bo jest mniej fajnych.
Co do dark souls. To filmik z lobosem to trochę nie trafiony, bo stary i dawno nie aktualny. Any% w tym momencie ukończone w czasie 45:17 przez Khamul78 [link]
a równie bardzo popularna kategoria All Bosses w czasie 1:15:43 przez Santzo84 [link]
Polecam zobaczyć te runy. A dla zainteresowanych speedrunningiem w serii souls to jest strona w całości poświęcona temu : www.speedsouls.com/Main_Page
@thewhitestar
sam jesteś lipa. nie podoba to sie GTFO - takie sa najlepsze .
no kolejny fajny filmik....od jakiegos czasu sa zarowno zajebiste jak i takie se filmiki - chcialbym wiecej o modach !
Dobry materiał, ciężko mi stwierdzić ile GODZIN przesiedziałem przed ekranem wpatrując się w speedrun takich gier jak GTA, Half Life Portal czy wiele wiele innych tytułów ciężko to zliczyć.
Mam nadzieję że tej społeczności nie dotknie takie zepsucie jak "letsplayerów yt_uba" - i będą robić to głównie dla swojej i widzów satysfakcji a czasem dla wsparcia charytatywnych pomysłów.
To jest chore... a zarazem piękne. Ludzie mają czasem za dużo wolnego czasu chyba :)
@thewhitestar
Moim zdaniem wręcz odwrotnie, filmiki BEZ wykorzystywania błędów są słabe, bo zazwyczaj nudne i przewidywalne.
Jeżeli speedrunner nie wykorzystuje błędów, to tak na prawdę musi grać tak, jak twórcy by sobie tego życzyli (czyli zgodnie z ich planem, projektem i zamysłem). Może wtedy oszczędzać czas co najwyżej na pomijaniu wszelkich dialogów, tekstów, notatek, filmików itp., oraz np. unikając walki i wszelkich elementów nieobligatoryjnych. Generalnie jednak wychodzi z tego taki walkthrough, ale o wiele mniej zrozumiały i czytelny dla widza (bo pozbawiony treści merytorycznej) a przy tym nudny. Są od tego wyjątki, bo niektóre gry pozwalają na naprawdę niezłe kombinacje w ramach dostępnej mechaniki, bez konieczności wykorzystywania błędów (np. Fallout 1 i 2), ale to rzadkość.
Dobry materiał, fajny wstęp :D Kacper, proszę naucz Jordana robienia ciekawych filmów. ;)
Kacper jak zawsze, mega materiał ;) też oglądałem games done quick. nie mogłem w to co się tam działo, zwłaszcza przy 2 podejściach do Dark Souls 2
W skyrim nie ma napisów końcowych, więc zabicie Alduina nie jest przejściem gry.
fajny material , lubie ogladac wlasnie takie materialy, takie bardziej ciekawostki o grach( typu easter eggi itd)
Śmiech mnie ogarnia, zacząłem Skyrima chyba z 10 razy i nadal nie wiem jak się kończy główny wątek fabulary
/spoilerom dziękuję/
Może do 40-tki uda mi się go ukończyć.
@swiki: Właśnie dlatego społeczność ustala definicję "końca" przy każdej grze z osobna. W Skyrimie licznik zatrzymuje się w momencie zadania Alduinowi ostatniego ciosu. :) Co gra, to obyczaj.
@xMAXIMx no u mnie podobnie gralem dlugo w skyrima ,zaczalem dwa razy i dalej nwm jak sie konczy
Kacper z najgorszego stałeś się najlepszy w TVgry. Gratulacja od stałego widza od 2006 roku .
Rozumiem speedruny na szybkie przejscie gry na 100%, na przyklad strzelanka jak Quake gdzie zabija sie wszystkich wrogow plus zbiera wszystkie sekrety. Albo jakies ogromne rpgi, ktore dzieki pomyslowi i sprytnemu uzyciu jakichs przedmiotow mozna przejsc w kilkanascie minut (jak ten slawetny Morowind i mikstura lewitacji). Albo takie jak Dark souls, gdzie tez wymagaja wiedzy gdzie co mozna skrocic i perfekcyjnego wykonywania np. trudnych skokow czy jak najszybszego i bezblednego pokonywania obligatoryjnych bossow. Swiadczy to o duzej znajomosci samej gry jak i wielkim skillu aby to wykonac. Cos takiego przyjemnie sie oglada. Szacun dla wykonujacych.
Natomiast te wszystkie runy z wykorzystaniem glitchy to badziewie, szkoda czasu na ogladanie praktycznie zwyklego czitowania i wykorzystywania bledow (a nie istnieje calkowicie niezawodne i bezbledne oprogramowanie). Jakies wpadanie poza mape, albo oszukiwanie gry co do wgrywanej planszy (zamiast kolejnego levelu wgrywa napisy koncowe, wiec "ukonczyles" gre- straszna żałość.
To samo te TASy, komputer wykonuje perfekcyjne ruchy ktorych zaden czlowiek nie mialby szans wykonac. I to ma byc esportową konkurencją? Zaorac.
też macie tak, że nienawidzicie gry, w którą nawet nie graliscie ale dla was to najwiekszy syf? Ja mam tak właśnie ze skyrim, niedobrze mi sie robi jak tylko słysze tytuł tego gowna.
Kacper, mała uwaga do twoich słów, mówimy o mechanice w danej grze. Jest to oczywistą oczywistością że majac dopracowaną mechanike w grze to jesteśmy bardziej efektywni, lepiej się gra, szybciej itd. Już po 25 latach, można powiedzieć o tym jako o standardzie a nie że ktoś uważa bo przegrał w jakoś tam gre i wpadał na to. Niestety słysząc takie rzeczy, że "niektórzy uważają że majac dopracowaną mechanike można....bla ba bla", mam wrażenie że inne pokolenie przekazuje mi wiadomości na temat gry!. W 1997 roku, jak nintedno powiedziało "stop" wydawania gier który nie spełaniają wymagań(tym samy ograniczyli sobie ilośc tytułów) to miało być powiedziane "stop" developerom którzy nie potrafią zaprogramować dobrze mechaniki! Proszę, po 25 latach jak pojawia się gra MGS:V to jest wow! No tak, to jest standard gier z lat 90', nie zapominajmy o tym!!!!! Dlatego takie tytułu jak Mario cart czy Super smash brother będą tytułami wiecznymi !!!!! Po przez standard który był wcześniej wymyślony.
Bardzo dobry materiał, ciekawa tematyka ale akurat nie jestem fanem takich rozwiązań.
Świetny filmik. Speedruny zdarza mi się robić tylko jeśli gra to na mnie wymusza (trudny moment w grze, który wole szybko obejść), ale jest to naprawdę fajna sprawa, przyjmnie się ogląda, a jak samemu się zrobić takiego speedruna z wykorzystaniem glitchy to jest to dla mnie dodatkowa satysfakcja.
transfer odtwarzania filmu to wy macie tragedie ..... żeby w takiej słabej jakości tak to wolno szło tragedia...
tak tnie ze nie da sie oglądać
speedruny elder scrollsow nie sa latwe ale imo strasznie nudne do ogladania, osobiscie polecam gta za wyjatkiem gta IV bo to szrot
Fajny materiał.Bardziej sobie cenię przejście gry bez wykorzystania glitchy.Ale najbardziej kultowy speedrunning to chyba super mario 64.Robi wrażenie a zarazem rozśmiesza do łez.Ja kiedyś z bratem na Nesie przechodziliśmy na czas platformówkę ,,Mordercze pomidory,, gdzie grę szło przejść w ok. 10 minut.....
Ogląda się fajnie takie biegi przez grę, ale jak myślę, ile czasu zajęło planowanie każdego ruchu, testowanie każdego przejścia, ile było niepowodzeń przed nagraniem finalnego efektu, to łapię się za głowę. Setki godzin spędzone w zasadzie dla swojej satysfakcji, bo poza tym nic nie ma.
Kompletnie mnie nie jara i nie imponuje mi speedrunning, jak dla mnie strata czasu, ale co kto lubi.
mnie natamiast zastawia stopien znajomosci gry przez speedrunnerow.Ile musieli nad tym siedziec zeby do tego dojsc.
warto jeszcze wspomniec o takich stronach: http://speeddemosarchive.com i http://tasvideos.org oraz http://www.twingalaxies.com/scores.php tyle ze ta ostatnia skupia glownie graczy rywalizujacych w kategorii rekordow punktowych w danych grach (szerzej o tym zjawisku opowiada film dokumentalny "The King of Kong" z 2007 r.)
Polecam samemu się zabrać za speedrun - Nawet dla przyjemności bez nagrywania :)
Są na bank takie gry które przechodziliście ponad 100 razy - w moim przypadku jest to Doom 1 i 2 :)
bosz... ludzie... speedrunnuje od 2 lat , jeszcze nigdy nie spotkałem się z takim hejtem na speedrunning, jeśli chcecie to hejtować to sami spróbujcie zrobic speedrun jakiejś dłuższej gry, wciąga od razu , często spędzam 3-4 godziny na oglądaniu innych speedrunnerów żeby poprawić swoje umiejętności , sam polecam Ewil_ 'a , najlepszy speedrunner według mnie twitch.tv/ewil_